niekdajsie bestsellery ako C3, punto, swift su dnes uz len kusovky..... a do popredia sa dostava i20, rio, ibiza .... :yes: ani polo uz nie je takym bestsellerom ako kedysi... ;-), zaujimava situacia
Pořád má i u nás Polo víc, než Ibiza (měsíčně i meziročně), největším/nejpřímějším konkurentem Pola je u nás Fabia, nebýt té, Polo je u nás jasně před Fiestou.
Rio se nedá hodnotit jinak, než jako neúspěch. 110 vozů u auta, které je pořád bráno jako novinka na trhu. I s bezcelní supervýhodnou pobídkou pro Kia. U H/K slyší zákazníci jen na nízkou cenu, a ještě hodně dlouho na ní slyšet budou. To je právě ten rozdíl v prodejích tesilové i20 a nového Ria.
Kia má smůlu, že o Riu nemůže tvrdit, že jde o ryze domácí produkt, a to ani u nás ani na Slovensku... a v Brazílii by jim to zase pro změnu nikdo nesežral ani s tím názvem... ;-)
A o kolik je tvůj brácha starší, než ty , že už má řidičák? Přepokládám, že těch 11 je tvůj věk a ne ročník narození 2011, protože pak bys mi docela vyrazil dech, skoro jako v případě ročníku 1911. :-O >:-[]
Asi tak nějak. Ale tď vážně. Z 15 až 20% v dieselu klasla Fabia na 5, to znamená že určitá lépe situovaná část klientely jde do Rapida asi v dieselu.
A Fábie už se prodávají a budou prodávat jen v sociálních benzínových verzích.
To znamená, že do Fabie si diesely neobjednávají už ani firmy, které kupují odhadem polovinu Fabií na našem trhu. Vzhledem k výši příplatků za diesel se tomu nelze divit.
Vzhledem k tomu, ze Rapid je konkurent Loganu ci Thalie, tak bych to videl kolem 200000, mozna 220000 jako priplatek za produkt VW. Myslim, ze za 2 roky na tuto uroven zakladni model v akci klesne.
Copak obyčejný Passat, ale co třeba sedany luxusni třídy, to je panečku lowend... >:-[]
Ale já si myslím, že mu primárně nešlo o obecné rozdíly těchto dvou karosářských řešení (čistě podle tohoto hlediska by to bylo skutečně spíš naopak), ale o znatelný (nikoli zásadní) rozdíl ve zpracování, který se dá při troše dobré vůle vyčíst (z těchto dvou fotek) taky. ;-)
OK, s Loganem jsem to asi trochu prehnal. Nicmene to bude konkurence napr. Thalie, Liney, P301, takze bych to videl cenove realne opravdu na tech 220000 az 230000 za zaklad. imho to tak nakonec stejne dopadne, ted cenu napalili, protoze je to novinka a jsme v CR.
Dost by mě zajímalo, kde ty A1 jezdí? 380ks za 3/4 roku a na silnici jí nepotkáš... Divný, že by reexport zpět do Němec? P208 se prodalo stejně a potkávám je pravidelně na mých cestách po republice ;-)
Obrovský reexport u Audi a BMW. Mercedes si drží čísla, BMW a Audi raketově navýšily některé segmenty, jasný reexport - tato auta jako nová v ČR neuvidíme, možná jako 7-leté ojetiny.
A to mi řekni kde? Jezdíš denne kolem autosalonu Audi? >:-[] 208čky potkávám po celé Praze denně a A1 vidím jen u Klokočky před showroomem, na silnici jsem ho snad ještě nepotkal :no:
Tak v Praze je to naopak, po A1 ani vidu, ani slechu a já se ani nedivím >:D Nejde o to, že by to bylo špatné auto, to rozhodně ne, ale kdo by za to dal 500tis a víc, tedy skoro 2x tolik co za slušné Polo, ze kterého vychází? :no:
Fabie mě ani nepřekvapuje a Fiesta taky ne. O tom víc se divím, že lidi kupují i20. To fakt nechápu, když je tu skvělá Ibiza, Polo a neméné dobrá Corsa :yes:
Jen taková poźnámka k periferiím. Kdysi dávno se moji prarodiče pokoušeli vyměnit menší byt v Opletalce za něco většího. Bábi přišla s nabídkama z Holešovic, Dejvic a Vinohrad. Na první dvě děda reagoval otázkou "To je ještě v Čechách ?" a šel hledat atlas. Vinohrady znal ale komentoval to slovy " Říkala si, že zůstanem v Praze". >:D
Když jsem v Praze, tak A1 vídám. Ne nějak často, ale tak jednu za den určitě potkám. Hlavně, když jdu pěšky (za volantem sleduji provoz, ne auta jako taková), takže čtvrti jako Nové Město (Karlov), Malá Strana, Bubeneč. 208 jsem v ČR snad ještě neviděl.
To u nás na chudém (a blbém, viz.volby, další komentář netřeba 8-s ) Severu jsem viděl 208 už docela dost. A1 tady moc nejsou, zřejmě se tu legendární "nůžky" rozevíraj o něco víc a běžnější jsou X5, X6, 5GT, GL, Q7....atd.
Výsledek komančů je děsivý, znovu a stále nechápu jak je možné, že se u nás může oficiálně a beztrestně jmenovat nějaká politická strana - "komunistická".
V principu je to stejné, jako tolerovat neofašistickoui stranu. :no:
Chudý sever, máte X5, X6, 5GT, GL, Q7..., ale na A1 tam nemá nikdo. Asi si půjčím jednu A1 od Hellera a přijedu k vám honit vodu. >:-[]
Já bych spíš odsoudil ty ostatní strany, které komančům k tomuto úspěchu pomohly. Pokud by se u nás levice i pravice chovaly trošku víc normálně, tak by dneska komouši byli na 5 % a pořád by klesali. Zákazem se nic nevyřeší a extrémismus nikdy nevzniká sám od sebe.
Jde mi především o princip a alespoň nějakou míru úcty k obětem totalitních zvěrstev, ne o to, o čem píšeš ty. A podle toho co píšeš, si můžu logicky myslet, že podobně bys toleroval/omlouval i nějakou neofašistickou stranu , která má slovo fašistická (nebo nacistická) dokonce přímo v názvu.
Ty názvy neřeším a z historie si beru to, že si je třeba pohlídat, abych se někým nenechal zblbnout k nenávisti k lidem, kteří jsou jiní jako já. Tak vznikají totality a často se ohání bojem proti těm starým totalitám.
Jaká nenávist? Myslíš ke zdejším bývalým vrcholným komunistům (a jejich odkazu), kteří místo ve vězeních skončili znovu na ministerstvech, soudech apod. a později oni a jejich potomci (viz Grebeníček apod.) můžou dál kandidovat za komunistickou stranu? Žádná nenávist, ale naopak naprosto skandální tolerance něčeho, co má jasnou souvislost s komunistickými totalitními zvěrstvy.
Od začátku řeším především název, snad sis už toho všiml a začneš psát k věci a nekličkovat jak zajíc při honu. Extrémismus a jeho symboly se nesmí podobně tolerovat zavčasu, zpravidla vždy začíná relativně nenápadně a pak, když už je pozdě, se většina lidí hrozně diví, že by nikdy nevěřili, jak hrozně to může nakonec dopadnout.
Asi se neshodneme, ale to se stává. Podle mě vede k růstu extremismu spíš situace ve společnosti než jeho tolerance většinou. Ta tolerance pak spíš je o tom, že už nejde o extremismus, ale o většinový názor. Tak vzniká totalita. Většina uvěří nějakému extrému. Proto si jen hlídám, abych se nechal strhnout. Ten příspěvek byl o mě a jak to mám já.
Shodnout se ani nemůžeme, ty totiž stále řešíš to, co k extrémismu vede, já ale řeším to, že by se demokratická společnost měla umět důsledně vypořádat s minulými projevy a důsledky extrémismu, jako jsou fašismus, nebo komunismus, včetně jejich pozůstatků jako jsou symboly/názvy. Když to šlo s fašisty/nacisty, nevidím důvod proč to nemohlo jít podobně i s komunisty. Možnost volit fašistickou stranu je nepřijatelná, ale u komunistické strany je to naopak zcela běžné. Být obětí fašismu/nacismu je snad v principu závažnější (zasluhuje výrazně větší úctu), než být obětí komunismu?
Těch obětí lidského zblbnutí, které vede v zájmu nějakých ideálů k zabíjení jiných je v historii víc než dost. Máme to prostě v sobě a z obětí se často stávají vrazi. A ty strany, ideologie a názvy osobně moc neřeším. Podle mě je to o typech lidí, kteří se pro kus žvance nebo kvůli poplácání po ramenou chovají jako ***. Antikomunismus v dnešní době moc nemusím. Ten jsem ocenil dřív a možná ho ocením až za pár let až začnou zase zlobit. To se pak z některých antikomunistů, antifašistů, antimuslimů, antikatolíků, antižidů,.... stanou jejich přicmrndávači. Tím ale v žádném případě nemyslím tebe. Tvému postoji rozumím a věřím ti ho.
Já to mám úplně nejjednodušší. Neviděl jsem tu ani P208 ani A1.. U nás na trutnovsku se nová auta (tedy snad kromě H/K) skoro přestaly vyskytovat... :no:
Fabia s 1/3 podílem, který navíc nemá nijak klesající tendenci. To vše při všeobecně známém hurvajz dezignu, problémech TSI, katastrofě v podobě HTP a drahých dieselů a půlgenerační zaostalosti vůdči koncernovým bratrům...
Marně přemýšlím, proč by se Škoda měla snažit zlepšovat s ohledem na český trh Fabii. Není ani levná, ani technikou nevyniká nad konkurenci. Minimálně Polo je o kus dál a na Ibizu je alespoň radost pohledět.
Úspěch i20? Je to levné a má to docela slušný základní motor. Tím jsme vyčerpali zásadní klady.
Marně přemýšlím nad neúspěchem Corsy nebo Clia. Hlavně Clio je za snové ceny. 1.2 od Renaultu je podle mě nejlepší atmosféra tohoto objemu. Dokonce Yaris, který se konečně začal objevovat v reklamách všude možně nemožně a narušuje tak chvalozpěvy Hjoandé, přitom efekt prachbídný...
Čech je protě loajální Fabii. Ať je hezká nebo škaredá, ať se nepovede technika sebevíc, vždy koupíme Fabii 8-s
Já ne. Mě vynech. Měl jsem francouzské, německé, 2x japonské auto, teď máme v rodině anglického japonce a německé auto a Škoda mi opravdu nikdy nechyběla.
nepsal jsem všichni ;-)
Jen mi opravdu uniká úspěch této generace Fabie na našem trhu. Díly na Polo budou stát stejně, Polo je o kus lepším vozem. Je to taktéž "německá kvalita". Cenově mnohdy dokonce výhodnější. Přesto Čech jde a koupí Fabii...
Stejně tak i20. Opravdu netuším, v čem převyšuje Clio. To je uvinř mnohem lépe zpracované, celkově je bytelnější, řazení lepší a především 1.2 Renaultu je lepší než u i20. A hlavně Clio JE LEVNĚJŠÍ. A Čech kupuje Hjoandé - nejkvalitnější "české" vozy.
Vlastně mám pocit, že zákazníkům u nás stačí, když se značka začne tvářit jako domácí, pak je rázem servis všude dostupný, ND levné atp. takže koupě jasná...
Asi být tvůrcem marketingu Renaultu bych poradil, aby se začali tvářit, že Renault je český produkt a myslím, že o úspěch by bylo postaráno >:-[]8-s
No s tím Polem to není tak jednoduché, osobně bych jej také viděl jako lepší auto, ale samotní Němci jej často ve srovnávačkách dávají před Polo.
[odkaz]
Polo u nás jde koupit dost levně. V Německu je Fabia ve srovnání s Polem levná. V tom konkrétním testu si u Pola stěžovali na brzdy... Že by ale Škoda brzdila dobře, jsem si obecně vzato nikdy nevšiml.
VW ma obecne slabe brzdy. Uz i Golf bol pre brzdy velmi krititzovany a i porovnavajuci test medzi Sportage a Tiquan ukazuje, ze Kia brzdi OMNOHO lepsie [odkaz]
Zaujimavy odkaz, ale ak tak dobre pocitam a citam, tak je na tom Kia vobec nie podpriemerne ale uplne v priemere. Pred nou su v dlzke brzdnej drahy (zo 100 km/h) len Audi, Bmw, Mazda, Mercedes a Hy. Za Kia skoncili Land Rover, Honda, Ford, Dacia; Mits. malo rovnaku hodnotu ako Kia....takze podpriemerne brzdy??? ;-) . Navyse ak uz priemerna Kia ma lepsie brzdy ako Tiquan, ako je to vidiet v mojom predchadzajucom odkaze, tak potes koste :-!
Aha...ja som otvoril len jednu-väcsiu stranku. Medzi Tiquan a Sportage...zaujimave, lebo tento [odkaz] ukazuje opak a to bolo testovane (aspon sa mi tak javi) pri rozlicnych rychlostiach-vitaz vzdy Kia. Cas testu brzdnej drahy je vo videu okolo 7:20
Ruský "test", který neříká vůbec nic. Stačí aby jeden šel na brzdy o jednu, dvě desetiny dříve a je vymalováno, stačí aby jedna dráha byla hrbolatější nebo měla na povrchu více štěrku, prostě amaterismus.
Polo i Fabie brzdí nad průměrem třídy, stačí se podívat do pár porovnávacích testů. V tomto konkrétním mastertestu bylo sice Polo v brzdách za Fabii (což může být čistě otázka zvolených pneu), ale oba vozy byly před ostatními soupeři.
Ktorá 1,2 od Renaultu je lepšia ako 1,2 od kórejca ? Atmosferická 1,2 55 kw je rozhodne horší motor ako ten, ktorý dávajú ako základ do i20. To je asi najlepšia 1,2 atmosféra, moderná, nízka spotreba, pružná..
není. I 1.2 55 kW je lepší než ta od Hyundaie. V čem? Ve všem - od kultury chodu, přes zvuk, chuť jít za otáčkama, přes poskytovaný reálný výkon (ne to co kdo napíše na papír) :-!
Znám dva úplně konkrétní případy zákazníků, kteří se rozhodovali ve třídě malých aut. Především rovnou do výběru zahrnuli pouze Fabii (přece české auto, to je jasný) a i20 (reklama). Ostatní kandidáty nejen že neprohlédli, nevyzkoušeli, prostě je nebrali v potaz. Jeden z nich to auto kupoval jako druhé pro manželku a nakonec jí tedy "dopřál" Fabii HTP v absolutním základu. Rozhodlo to, že firma, kde dělá u toho dealera kupuje Octavie a i jemu tedy prodejce přihodil nějakou nadstandardní slevu. Druhý zvolil i20 a zdůvodnil to cenou, zárukou 5 let a tím, že Fabií jezdí jak nas...áno. A závěr ? S tímhle "ovčím" přístupem, kdy ostatním konkurentům nedáš ani šanci, to potom vypadá přesně, jak v té tabulce.
tak já za sebe i20 neodsuzuji. Není to špatná volba. I když řazení - to je podle mě opravdu mizerné... Ale ani nevyzkoušet konkurenci? Já myslím, že český zákazník je v prvé řadě pohodlný a líný. Takže prostě koupí to, co se mu podsune. Což je právě Fabia nebo i20.
Ono přecijen Opel, Toyota apod. nemá salón v každé díře. No a VW zřejmě dojíždí na to, že Škoda je přeci levná na servizu 8-s
Taky i20 neodsuzuji, jen je mi divné, když někdo hodlá utratit peníze za nové auto, že se ani neporozhlédne a nevyzkouší všechno, co by mohl za své peníze koupit.
I to je divnej přístup.
Já mám třeba poměrně přesnou představu, co bych koupil ve třídě, na kterou mám.
Maximálně bych ještě mrknul na nejbližší konkurenci, ale vojet všechno komplet - to by mně v mém věku mohlo porazit >:D
Tak to je jasný. Když máš poměrně přesnou představu, tak nemusíš nic "vojíždět" >:D , ale porovnáš třeba dva vytipovaný kandidáty. Já mluvil spíš o lidech, co tu představu nemaj.
Povedal by som, ze tabulka presne odzrkadluje ako spravanie kupujucich, aj volicov. Ako dopradli posledne volby u vas, ked komunisti namastia kapsy.
Pohodlnost, nezaujem, tradicionalizmus, vzyvanie starych casov....
Taky nejak nechapu ty prodeje. Firmy berou Skody pac je maj asi za hubicku a pak jsou z toho takove prodeje. Jinak mi neni jasne kde se porad berou ty sebemrskaci ;-)
EU nemůže uvalit na Koreu nic, co by Korea neuvalila na EU.
Problém hochu není na Korejské straně - ber to tak, že evropsá auta asi Korejce ničím nezaujala a navíc rozhodně nebudou nejlevnější.
Problém je v tom, že řada - dlouhá řada evfropských automobilních výrobků nezaujme ani v Evropě. Natož aby zaujala v Evropě.
Promiň - ale restrikce nikdy nefungovaly a nikdy fungovat nebudou.
EVROPANI SE PROSTĚ MUSÍ ZLEPŠIT .............. a pozor - dostat se na alespoň korejskou úroveň ! (Myslím tím hlavně italské, španělské a francouzské automobily, ale i Forda a Opla - ti všichni dokonale zaspali a teď koukají korejcům na záda jak v cenách, tak kolikrát/většinou i v kvalitě.
A co se týče té Indie, nad tou jsem se skutečně jen pousmál.
tady s tebou nemůžu souhlasit. Restrikce fungují velmi dobře. Uvalíš clo a je to. Jestli se sem dají levně importovat vozy z Indie/Turecka apod. a opačný směr nefunguje, tak to není rovné postavení.
Evropské automobilky se musí zlepšit? Zaspaly? Kde a co?
Kia/Hyundai je v současné době na úrovni konkurentů. Nejsou to nijak lepší vozy. Hlavně když se začneme bavit konkrétně i Riu/i20...
Clio/Corsa jsou mnohem lepší, jakkoliv to zní povrchně. Nové Clio bude pecka. Navíc v Evropském měřítku nejsou prodeje Hyundai/Kia nic dramatického. Problém je trend a hlavně pokles prodejů, a to dost dramatický.
Bohužel, restrikce a omezování a umělé vytváření poptávky z důvodů vymýšlení emisních bičů - to opravdu nefunguje. Stačí dát lidem příležitost vydělat si peníze. A oni je rádi utratí, třeba i za nový vůz. Restrikce ale v tomto hledisku opravdu nepomůžou. Ale restrikce jako obrana před levným importem? To tu mělo být už dávno :-!
EU musí s Indií obchodovat podle GSP, my jim jako rozvojovému státu NESMÍME napařit clo. Stěžuj si na půdě WTO. S Koreou má EU FTA, tedy až na výjimky oboustranně nulová cla. :-)
Takže pověstný korejský patriotismus je vlastně jen taková fáma a skutečný problém je v tom, že ostatní neumí dělat celkově tak dobrá auta, jako Korea. >:-[]
Nad touto myšlenkou jsem se skutečně jen pousmál. Dneska zas perlíš, Dieselový Wine. ;-)
Tak tedy nevím, netrpím korea-fóbií, ale Win si řečeno s klasikem "malinko zapřeháněl". Dostat se alespoň na úroveň korejců ? Sleduju vzestup korejců v přímém přenosu, ale zatím to na nějaké "válcování" evropské produkce nevypadá. Řadu věcí buď ještě neuměj, nebo na to nedbaj (vyladění podvozků) a řada věcí je jen chytře navoněná bída. Pravda je, že krom VW by ostatní evropské automobilky potřebovaly zabrat a přál bych jim to bez rozdílu, protože nejspíš už vždy si raději budu vybírat mezi VW, Fiatem, Renaultem, Fordem, PSA než zůstat odkázán na H/K. Jako alternativa klidně, ale nerad bych se dožil korejské dominance.
Naprosto povrchní myšlenka tak typická pro české uvažování. Vždy se ukáže na socialismus a je rázem jasno 8-s:no:
Jestli cla platí pro dovoz produktů z EU do cizích zemí a opačně ne, tak jde o nerovné postavení. TO nikdy není dobré.
Že se u nás čekalo na vozy? A proč asi? Protože se vesele vyvážely dokonce ve vyšší jakosti na západ, ale ty západní se sem nedostaly... Tak to fungovalo s nábytkem a mnoha dalšími produkty - šly na export a pro domácí trh nezbylo. To jen tak na okraj k tvému "socíku" 8-s
Je to síce "nerovné postavenie", ale clá VŽDY postihujú najviac zákazníkov, bez ohľadu aké "spravodlivé" sú ....
Ináč povedané, recipročné "spravodlivé" opatrenia postihujú i tých "chránených" ....
Najvyspelejšie ekonomiky sú tie otvorené ....lebo tie sa vedia popasovať nie len s trhom, ale i všetkými "ochrannými" opatreniami ....
Nemecko bolo a je dobrým exportérom i keď sa kde-kdo snažil "chrániť" trh a i napriek silnejúcej marke ....
Čo také stašné sa tým Nemcom stalo ? Nič .... svojou výkonnosťou ekonomiky "prevalcovali" všetky ochranné opatrenia a presadili sa ..... lebo stavili na kvalitu a nie "ochranné" opatrenia ....
Opět pleteš. Pro exportně založenou ekonomiku není problém, že je otevřená - to je snad jasné.
Úspěch Německa je dán mnoha faktory, ale vychází zejména z výsledku 2. světové války a následných uspořádání. Německo mělo velkou příležitost k růstu - po 2. světové válce zničené, po pádu berlínské zdi bylo východní Německo opět prorůstovým opatřením. Následně vstup okolních zemí do EU, mmj. i Česka - opět veliká příležitost vytvořit si kolonii.
Škoda - Německá.
firmy ve stavebnictví - opět ovládané německými společnostmi - od cihelen, přes betonárky, cementárny, atd... české už není prakticky NIC...
Tak to východné Nemecko nebolo žiadne terno ..... Nemci tam napumpovali miliardy mariek a výsledok bol dosť zúfalý ....
A kto je vlastník už dnes okrem nacionalistov nikoho nezaujíma ... a niekedy je to takmer nemožné zistiť ....
Robotníka určite viac zaujíma koľko dostane na výplatu, ako kto je vlastník spoločnosti a zákazník pri novom aute určite neskúma zloženie akcionárov, ale nové vozidlo ....
A Nemecko sa môže uzavrieť - má veľký vnútorný trh ... to my sme tí čo sú na export odkázaní ....
ty jsi opravdu naivní. Napumpovali miliardy... a to si jako myslíš, že je tam poslali v kufru s růžovou mašlí a bylo vystaráno? Co třeba obnova, resp. výstavba infrastruktury, výstavba domů pro bydlení, zvětšení trhu pro zboží západních společností atd.??? Tedy v důsledku rozvoj ekonomiky, podpora domácí spotřeby a domácích firem! V důsledku si lidé vydělali a tím měli co utrácet. Tedy rozvoj terciální sféry.
Když už doma nebylo na čem růst, přišla další příležitost po pádu opony a začali svůj vlastní rozkvět živit na našem zaostalém trhu. To je celé.
Vidím, že fanúšikovia keynesiánskeho modelu ekonomiky nevymreli ....
Aj dnes sa im darí ... v takom Španielsku, Taliansku, Grécku ....
Len ten model ekonomiky im nejako nefunguje :-)
Predstava, že stačí rozhadzovať peniaze a ono sa to musí cez spotrebu "nejako" spraviť je momentálne síce v EÚ "in" .... akurát výsledky sú len nové a nové dlhy ....
Ano, naprosto odsuzuji neoliberalismus. Nesouhlasím s myšlenkama o trhu, který vše vyřeší - koneckonců ČR je krásný příklad, že trh si sám nic nevyřeší. Máme 3 mobilní operátory a voláme pomalu nejdráž v Evropě. Nepřijde ti zvláštní, že elektřinu nakoupíš levněji přes RWE a naopak plyn se vyplatí kupovat přes EON? Že máme nejdražší pitnou vodu atp.? Trochu dost na hlavu ne?
Jinak jižní Evropu sem netahej, ta nemá s nějakým keynesiánstvím naprosto nic společného. Mimochodem - Řecko není vina Řeků, ale vina právě zbytku Evropy, který nechtěl vidět. Proč? Protože jim to vyhovovoalo...
V sieťových odvetviach a i licencovaných mobilných operátoroch sa určite nedá hovoriť o voľnom trhu ....taký ČEZ určite nerozdával úplatky politikom pre srandu, ale pre "správne" nastavenie regulovaného prostredia ....
A Grécko je nádherný príklad ....
Súhlasím, že Grécko majú na svedomí i tí za hranicami .... nedostalo sa do tej biedy samo - investorom malo už dávno dôjsť, že grécky dlhopisy sú rizikové .... ale zas mi pripadá komické ich úplne ospdravedlňovať .... žili si nad pomery a to nie je normálne a raz sa to muselo skončiť zle
Lenže politicky to neprešlo, lebo jednak Euro, ale hlavne by krachom prišli o peniaze súkromní investori - hlavne banky.
Neoliberálne sa malo nechať Grécko už dávno skrachovať, lebo s jeho dlhmi je nezmysel očakávať, že sa z toho pozbiera nejakými reformami ....
A mastný účet za krach by zaplatili odpisom hlavne hlúpi investori .....a Grécko sa už mohlo spamätávať z najhoršieho ....
No vyhral "socialistický" netrhový model, kedy sa peniaze súkromným investorom zaplatili cez daňových poplatníkov EÚ a Gréci majú viac dlhov, ako mali pred "zachraňovaním" .... nuž fakt "úspech" ....
že se Řecko mělo nechat "neoliberálně" zkrachovat je hloupost. ANO, mělo se nechat vystoupit z eurozóny, bolelo by to méně než jak to bude do půl roku a je to naprosto nevyhnutelné. Ale spojovat to s neoliberalismem je hloupost.
Ne že by Kia Rio nestíhala vyrábět, ale vyrábí se v Koreji. Kolega si ji objednal a už čeká druhý měsíc. Funguje to tak, že se zadá přesná specifikace modelu, oni ji v Koreji vyrobí, potom naloží na loď a dovezou do Evropy. Proto se čeká, nemá to nic společného s kapacitami továren.
No, pri "origináloch" zostavených podľa požiadaviek klienta určite áno, ale cez 90 % vozidiel sa predáva v základnej konfigurácii a to zo skladu importéra ..... ale tam nie je nič ....
Možno len importér podcenil situácii na Slovensku, ale faktom je, že Slovensko je od Kie Rio "vybielené" ....
Nechápu lidi, proč třeba tu i20 kupují. To auto vypadá divně, taková tuctovka s naroubovaným předkem, nemá tradici ani žádnou super techniku, ani cena není zase nějaká extra. Za stejné peníze lze koupit třeba Grande Punto a to je podstatně hezčí auto, jehož design prakticky nestárne.
Si začínám říkat, jestli ti Korejci nepoužívají nějakou podprahovou reklamu - třeba kolega si vybral Rio a nedokázal vůbec říct proč. Ani se mu prej nějak zásadně nelíbí, dokonce si ho vzal v nepraktickém 3 dveřovém provedení.
Jj, je to podezřelý. Nedávno se mi zdálo, že zrovna při reklamě na i 30 z televize uniká nějakej plyn. Bůhví jestli to nějak nepůsobí na nervovou soustavu a neovlivňuje rozhodování. ;-) >:D
To máš samozřejmě pravdu, ale taky jedním z účinků sedativ je spavost (viz wikipedia* ), navíc slovo, které nevystihuje myšlenou podstatu jednoznačně dávám do uvozovek poměrně pravidelně, a to je i tento případ. V hovorové řeči je vnímáno slovo sedativum především jako nějaký uklidňující oblbovák (často myšleno pro "blázny"), který navíc při předávkování může způsobit ztrátu vědomí, nebo dokonce smrt, což mi k reklamám na korejské vozy sedělo spíš, než jednoúčelovější a nevinnější hypnotikum. >:-[]
*"Sedativum je druh léku, který potlačuje vliv centrální nervové soustavy (CNS), a tak způsobuje klidnost, uvolnění, zmenšení strachu, !spavost!, zpomalené dýchání, zadrhující řeč, třaslavou chůzi, zhoršené vnímání a zpomalení reflexů. Sedativa jsou také označována jako uklidňující prostředky, trankvilizéry, antidepresiva, anxiolytima, soporifika nebo prášky na spaní. Při předávkování mohou způsobit ztrátu vědomí a smrt."
Nemyslel jsem to v tomhle případě v pravém slova smyslu, spíš jen jako takovou slovní hříčku. Proto ta forma. Tedy, že tě ten plyn uvede do silně sugestivního stavu. >:-[] Hypnotika se totiž k uvedení transu nepoužívají, proto jen hříčka.
Jinak jsem to nechápal tak, jak jsi zamýšlel. Bral jsem to, jako bys napsal sedativně bez uvozovek (říkal jsem si, že uvozovky tam máš kvůli tomu, že je to cizí slovo). Což dává smysl, sedativa uklidňují, čímž mohou navodit spánek.
Nechápeš, proč kupují i20? Několik postřehů: jednak i v testech např. na Auto.cz nalezneš testy s výsledkem 8,23 bodů u i20 a u Punta jen 7,12... Proč asi? Přečti si, prostě v čem je i20 atraktivnější... Pak určitě design! O tom snad není pochyb, které auto vypadá lépe! Ani Fabie a ani Punto na toto dle mě nemají... A k reklamě... dle jednoho z průzkumů lidé uvedli, že se jim reklamy Hyundai líbí...