17.7. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Chladírenské i mrazírenské návěsy Schmitz Cargobull: Mnoho inovací

 

Společnost Schmitz Cargobull se pochlubila úpravou stávajících vozidel, unikátní novinku tvoří vlastní chladicí agregát.

 [160×76] Modernizace typu S.KO Cool zasáhla několik oblastí. Podívejme se nejprve na ty, které jsou viditelné hned. Více přepraveného nákladu má dopravcům poskytovat nové uchycení horního patra pro dvouposchoďovou nákladku návěsu. Fixační prvky pro upevnění příčníků jsou zapuštěné do panelu, takže vůbec nezasahují do vnitřního prostoru přípojného vozidla.

Lehčí a více místa

Kotvicí vertikální zapuštěné lišty dovolují svislé zatížení 500 kg na každou, což znamená celkově dvě tuny na jednu řadu palet. Nový dvoupatrový systém dle výrobce váží o 40 kg méně než předchozí.

Díky začlenění nosných svislých lišt do panelů bez použití nýtů nehrozí během nakládání ani vykládání zboží jeho poškození o vyčnívající podpůrné součásti. Vnitřní prostor tak není omezen a návěs pojme až 66 europalet.

Na začlenění nosných prvků do panelu navazuje použití lepší tepelně izolační pěny, aby byl zachován tepelný odpor panelu i v místě zapuštěných lišt. Nový výplňový materiál přinesl také větší pevnost panelů Ferroplast.

Práce s nosníky je usnadněna pomocí koncových částí otočných na čepu. Tím je možné zvedat či posouvat nosníky na každé straně dolů či nahoru bez nutnosti uvolnit je celé a trefovat se v žádané výšce do obou nosných svislých lišt najednou.

Další zlepšení

Úpravy se také dočkala posuvná stěna u multiteplotního provedení chladírenského/mrazírenského vozidla. Přepážku lze vyklopit více ke stropu, aby nakládka vozíkem nebyla ani co do výšky omezena a tím nedocházelo k ohrožení zboží.

Ke zjednodušení práce řidiče přispívá nové, výkonnější a na elektřinu méně náročnější osvětlení s technologií LED. Pro snadnější připojení elektřiny do S. KO Cool pomáhají standardně zásuvky 2 x 7 a 15kolíkové zásuvky.

Ukotvení otevřených vrat k boku návěsu nově přes ně nevyčnívá, tudíž neomezuje někdy stísněný prostor při manipulaci se zbožím.

Vlastní chladicí agregát

Schmitz Cargobull vyvíjí vlastní chladicí agregát. Z hlediska konstrukce těžko můžeme čekat převratné řešení. Velmi lákavé je však to, že chladicí jednotka bude standardně obsahovat telematické služby o pohybu zboží, jeho digitálně sledované teplotě, aktivitě jednotky a další. Informace od Trailer Connect portálu certifikovaného dle EN 12830 lze dostávat e-mailem do počítače či chytrého telefonu. Dopravce také může být upozorňován na aktuální otevření zadních vrat návěsu. Vlastní vývoj agregátu by měl také přinést optimalizované proudění vzduchu v nákladovém prostoru a snížené celkové náklady na provoz vozidla.

Další z možností využití tvoří převoz masa ve visu. To lze převážet za pomoci pěti pozinkovaných a do střechy přišroubovaných kolejnic o průměru 60 mm na hliníkových konzolách. Rozteč mezi středy kolejnic činí 450 mm.

Klasická stavba

Pozinkovaná krycí vrstva panelu s další ochrannou snadno odolávají nárazům vysokozdvižných vozíků. Krycí povrch při úderech nepraská, pouze se prohýbá. Do panelu tedy nemůže proniknout voda a narušit jeho tepelně-izolační a pevnostní vlastnosti. Čelní stěnu chrání navíc plech o výšce 75 cm.

Nové těsnění dveří vykazuje menší únik vzduchu, tudíž snižuje potřebný chladicí výkon. Agregát je zapnutý po kratší dobu a provozní náklady odpovídajícím způsobem klesají. Stálá cirkulace vzduchu tvoří podmínku kvalitního chlazení. Za pomoci elektronického zapisovače teploty má řidič neustálý přehled o teplotě v návěsu.

Rám s nástavbou

Za optimální spojení stability, užitečného zatížení a spolehlivosti zvolil Schmitz Cargobull pozinkovaný, šroubovaný krátký rám a samonosnou nástavbu z panelů Ferroplast. U návěsů z Münsterlandu se již dávno prosadila lepicí technika bez použití nýtů. Návěsy S.KO Cool si tak dlouho uchovávají svou hodnotu na trhu s použitými vozidly a jsou schopny sloužit po dobu dvou desetiletí i déle. Standardní verze S.KO Cool doplňuje provedení pro kombinovanou dopravu či Mega.

Návěs S.KO Cool získal certifikát zajištění nákladu (EN 12642) vystavený technickou zkušebnou TÜV Nord. Vozidlo rovněž splňuje nároky certifikátu HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points).

U rampy

Firma nabízí ochranný systém Dynamic Roll Protection pro najíždění k nakládacím rampám. Skládá se z masivního bloku a čtyř ocelových válečků s plastovým potahem. Dva z nich jsou uloženy pružně. Pohyblivý blok je schopen absorbovat značnou sílu při najetí k rampě a díky diagonálním vzpěrám přenáší sílu do rámu, nikoliv nástavby. Výhoda otočných válečků spočívá v delší životnosti při poklesu či zdvihu návěsu vlivem změny jeho zatížení při nakládání či vykládání zboží.

Více o firmě Schmitz Cargobull na www.ewt.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…