reklama


17.7. 2013 Ladislav Černý

Chladírenské i mrazírenské návěsy Schmitz Cargobull: Mnoho inovací

 

Společnost Schmitz Cargobull se pochlubila úpravou stávajících vozidel, unikátní novinku tvoří vlastní chladicí agregát.

 [160×76] Modernizace typu S.KO Cool zasáhla několik oblastí. Podívejme se nejprve na ty, které jsou viditelné hned. Více přepraveného nákladu má dopravcům poskytovat nové uchycení horního patra pro dvouposchoďovou nákladku návěsu. Fixační prvky pro upevnění příčníků jsou zapuštěné do panelu, takže vůbec nezasahují do vnitřního prostoru přípojného vozidla.

Lehčí a více místa

Kotvicí vertikální zapuštěné lišty dovolují svislé zatížení 500 kg na každou, což znamená celkově dvě tuny na jednu řadu palet. Nový dvoupatrový systém dle výrobce váží o 40 kg méně než předchozí.

Díky začlenění nosných svislých lišt do panelů bez použití nýtů nehrozí během nakládání ani vykládání zboží jeho poškození o vyčnívající podpůrné součásti. Vnitřní prostor tak není omezen a návěs pojme až 66 europalet.

Na začlenění nosných prvků do panelu navazuje použití lepší tepelně izolační pěny, aby byl zachován tepelný odpor panelu i v místě zapuštěných lišt. Nový výplňový materiál přinesl také větší pevnost panelů Ferroplast.

Práce s nosníky je usnadněna pomocí koncových částí otočných na čepu. Tím je možné zvedat či posouvat nosníky na každé straně dolů či nahoru bez nutnosti uvolnit je celé a trefovat se v žádané výšce do obou nosných svislých lišt najednou.

Další zlepšení

Úpravy se také dočkala posuvná stěna u multiteplotního provedení chladírenského/mrazírenského vozidla. Přepážku lze vyklopit více ke stropu, aby nakládka vozíkem nebyla ani co do výšky omezena a tím nedocházelo k ohrožení zboží.

Ke zjednodušení práce řidiče přispívá nové, výkonnější a na elektřinu méně náročnější osvětlení s technologií LED. Pro snadnější připojení elektřiny do S. KO Cool pomáhají standardně zásuvky 2 x 7 a 15kolíkové zásuvky.

Ukotvení otevřených vrat k boku návěsu nově přes ně nevyčnívá, tudíž neomezuje někdy stísněný prostor při manipulaci se zbožím.

Vlastní chladicí agregát

Schmitz Cargobull vyvíjí vlastní chladicí agregát. Z hlediska konstrukce těžko můžeme čekat převratné řešení. Velmi lákavé je však to, že chladicí jednotka bude standardně obsahovat telematické služby o pohybu zboží, jeho digitálně sledované teplotě, aktivitě jednotky a další. Informace od Trailer Connect portálu certifikovaného dle EN 12830 lze dostávat e-mailem do počítače či chytrého telefonu. Dopravce také může být upozorňován na aktuální otevření zadních vrat návěsu. Vlastní vývoj agregátu by měl také přinést optimalizované proudění vzduchu v nákladovém prostoru a snížené celkové náklady na provoz vozidla.

Další z možností využití tvoří převoz masa ve visu. To lze převážet za pomoci pěti pozinkovaných a do střechy přišroubovaných kolejnic o průměru 60 mm na hliníkových konzolách. Rozteč mezi středy kolejnic činí 450 mm.

Klasická stavba

Pozinkovaná krycí vrstva panelu s další ochrannou snadno odolávají nárazům vysokozdvižných vozíků. Krycí povrch při úderech nepraská, pouze se prohýbá. Do panelu tedy nemůže proniknout voda a narušit jeho tepelně-izolační a pevnostní vlastnosti. Čelní stěnu chrání navíc plech o výšce 75 cm.

Nové těsnění dveří vykazuje menší únik vzduchu, tudíž snižuje potřebný chladicí výkon. Agregát je zapnutý po kratší dobu a provozní náklady odpovídajícím způsobem klesají. Stálá cirkulace vzduchu tvoří podmínku kvalitního chlazení. Za pomoci elektronického zapisovače teploty má řidič neustálý přehled o teplotě v návěsu.

Rám s nástavbou

Za optimální spojení stability, užitečného zatížení a spolehlivosti zvolil Schmitz Cargobull pozinkovaný, šroubovaný krátký rám a samonosnou nástavbu z panelů Ferroplast. U návěsů z Münsterlandu se již dávno prosadila lepicí technika bez použití nýtů. Návěsy S.KO Cool si tak dlouho uchovávají svou hodnotu na trhu s použitými vozidly a jsou schopny sloužit po dobu dvou desetiletí i déle. Standardní verze S.KO Cool doplňuje provedení pro kombinovanou dopravu či Mega.

Návěs S.KO Cool získal certifikát zajištění nákladu (EN 12642) vystavený technickou zkušebnou TÜV Nord. Vozidlo rovněž splňuje nároky certifikátu HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points).

U rampy

Firma nabízí ochranný systém Dynamic Roll Protection pro najíždění k nakládacím rampám. Skládá se z masivního bloku a čtyř ocelových válečků s plastovým potahem. Dva z nich jsou uloženy pružně. Pohyblivý blok je schopen absorbovat značnou sílu při najetí k rampě a díky diagonálním vzpěrám přenáší sílu do rámu, nikoliv nástavby. Výhoda otočných válečků spočívá v delší životnosti při poklesu či zdvihu návěsu vlivem změny jeho zatížení při nakládání či vykládání zboží.

Více o firmě Schmitz Cargobull na www.ewt.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama