17.7. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Chladírenské i mrazírenské návěsy Schmitz Cargobull: Mnoho inovací

 

Společnost Schmitz Cargobull se pochlubila úpravou stávajících vozidel, unikátní novinku tvoří vlastní chladicí agregát.

 [160×76] Modernizace typu S.KO Cool zasáhla několik oblastí. Podívejme se nejprve na ty, které jsou viditelné hned. Více přepraveného nákladu má dopravcům poskytovat nové uchycení horního patra pro dvouposchoďovou nákladku návěsu. Fixační prvky pro upevnění příčníků jsou zapuštěné do panelu, takže vůbec nezasahují do vnitřního prostoru přípojného vozidla.

Lehčí a více místa

Kotvicí vertikální zapuštěné lišty dovolují svislé zatížení 500 kg na každou, což znamená celkově dvě tuny na jednu řadu palet. Nový dvoupatrový systém dle výrobce váží o 40 kg méně než předchozí.

Díky začlenění nosných svislých lišt do panelů bez použití nýtů nehrozí během nakládání ani vykládání zboží jeho poškození o vyčnívající podpůrné součásti. Vnitřní prostor tak není omezen a návěs pojme až 66 europalet.

Na začlenění nosných prvků do panelu navazuje použití lepší tepelně izolační pěny, aby byl zachován tepelný odpor panelu i v místě zapuštěných lišt. Nový výplňový materiál přinesl také větší pevnost panelů Ferroplast.

Práce s nosníky je usnadněna pomocí koncových částí otočných na čepu. Tím je možné zvedat či posouvat nosníky na každé straně dolů či nahoru bez nutnosti uvolnit je celé a trefovat se v žádané výšce do obou nosných svislých lišt najednou.

Další zlepšení

Úpravy se také dočkala posuvná stěna u multiteplotního provedení chladírenského/mrazírenského vozidla. Přepážku lze vyklopit více ke stropu, aby nakládka vozíkem nebyla ani co do výšky omezena a tím nedocházelo k ohrožení zboží.

Ke zjednodušení práce řidiče přispívá nové, výkonnější a na elektřinu méně náročnější osvětlení s technologií LED. Pro snadnější připojení elektřiny do S. KO Cool pomáhají standardně zásuvky 2 x 7 a 15kolíkové zásuvky.

Ukotvení otevřených vrat k boku návěsu nově přes ně nevyčnívá, tudíž neomezuje někdy stísněný prostor při manipulaci se zbožím.

Vlastní chladicí agregát

Schmitz Cargobull vyvíjí vlastní chladicí agregát. Z hlediska konstrukce těžko můžeme čekat převratné řešení. Velmi lákavé je však to, že chladicí jednotka bude standardně obsahovat telematické služby o pohybu zboží, jeho digitálně sledované teplotě, aktivitě jednotky a další. Informace od Trailer Connect portálu certifikovaného dle EN 12830 lze dostávat e-mailem do počítače či chytrého telefonu. Dopravce také může být upozorňován na aktuální otevření zadních vrat návěsu. Vlastní vývoj agregátu by měl také přinést optimalizované proudění vzduchu v nákladovém prostoru a snížené celkové náklady na provoz vozidla.

Další z možností využití tvoří převoz masa ve visu. To lze převážet za pomoci pěti pozinkovaných a do střechy přišroubovaných kolejnic o průměru 60 mm na hliníkových konzolách. Rozteč mezi středy kolejnic činí 450 mm.

Klasická stavba

Pozinkovaná krycí vrstva panelu s další ochrannou snadno odolávají nárazům vysokozdvižných vozíků. Krycí povrch při úderech nepraská, pouze se prohýbá. Do panelu tedy nemůže proniknout voda a narušit jeho tepelně-izolační a pevnostní vlastnosti. Čelní stěnu chrání navíc plech o výšce 75 cm.

Nové těsnění dveří vykazuje menší únik vzduchu, tudíž snižuje potřebný chladicí výkon. Agregát je zapnutý po kratší dobu a provozní náklady odpovídajícím způsobem klesají. Stálá cirkulace vzduchu tvoří podmínku kvalitního chlazení. Za pomoci elektronického zapisovače teploty má řidič neustálý přehled o teplotě v návěsu.

Rám s nástavbou

Za optimální spojení stability, užitečného zatížení a spolehlivosti zvolil Schmitz Cargobull pozinkovaný, šroubovaný krátký rám a samonosnou nástavbu z panelů Ferroplast. U návěsů z Münsterlandu se již dávno prosadila lepicí technika bez použití nýtů. Návěsy S.KO Cool si tak dlouho uchovávají svou hodnotu na trhu s použitými vozidly a jsou schopny sloužit po dobu dvou desetiletí i déle. Standardní verze S.KO Cool doplňuje provedení pro kombinovanou dopravu či Mega.

Návěs S.KO Cool získal certifikát zajištění nákladu (EN 12642) vystavený technickou zkušebnou TÜV Nord. Vozidlo rovněž splňuje nároky certifikátu HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points).

U rampy

Firma nabízí ochranný systém Dynamic Roll Protection pro najíždění k nakládacím rampám. Skládá se z masivního bloku a čtyř ocelových válečků s plastovým potahem. Dva z nich jsou uloženy pružně. Pohyblivý blok je schopen absorbovat značnou sílu při najetí k rampě a díky diagonálním vzpěrám přenáší sílu do rámu, nikoliv nástavby. Výhoda otočných válečků spočívá v delší životnosti při poklesu či zdvihu návěsu vlivem změny jeho zatížení při nakládání či vykládání zboží.

Více o firmě Schmitz Cargobull na www.ewt.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech

Česká pobočka Google spustila nový portál Startup with…

Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny

Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost podnikatele Zdeňka…

Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu

Miroslav Poche bude dnes navržen na funkci ministra…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 





 
Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Čtyřválec u Porsche není novinka. Připomeňte si sportovce s malými motory

Dnes 08:00

Porsche byl čtyřválcům věrné od svého zrodu na konci 40. let až do poloviny let devadesátých.




Blesk.cz

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu. Herečce radili rozvod

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu.…

Měsíc uběhl od doby, kdy českou odbornou i laickou veřejnost zdvihl ze židlí dokument Infiltrace: Obchod se…

 

iSport.cz

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana vyhnalo z hřiště až auto

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana…

Klokan je maskotem fotbalistů Bohemians, jenže jaké to je, pokud se skákavé zvíře dostane přímo na hřiště? Zápas…

V Polsku bude bouřka jako prase, říká Lička. Jak Argentina ničí Messiho?

V Polsku bude bouřka jako prase, říká Lička. Jak…

Světový šampionát v Rusku nabídl dvě kompletní kola, mužstvům zbývají odehrát poslední zápasy ve skupinách, pak…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…