Nové MG4 na dalších fotkách. Už víme, jak vypadá interiér! A co technika?
Čínský elektrický hatchback zatím ukázal pouze exteriér. Nyní ovšem na veřejnost unikly také fotky minimalistického interiéru s velkým displejem.
O novém hatchbacku MG4 jsme psali již v březnu. Kolega Michal Dokoupil, který v Číně pracovně strávil několik let, zmínil, že tenhle elektromobil je v Evropě výrazně úspěšnější než na domácím trhu. Ostatně v červnu bylo v Číně prodáno pouhých 10 exemplářů.
Ostře řezaný kompakt avšak minimálně na domácím trhu dočká nové generace, kterou jsme si představili před několika měsíci. Zatím jsme však neměli k dispozici bližší technické údaje ani fotky interiéru.
Ty na veřejnost unikly až nyní. Ve srovnání se současným provedením je palubní deska ještě minimalističtější. Funkci primárního ovládacího rozhraní ještě posílí velký středový displej. K dispozici naštěstí bude i několik fyzických ovladačů pro vybrané funkce.
Podle SAIC, mateřského koncernu značky MG, nová čtyřka dostane palubní ekosystém od technologické společnosti Oppo, jež patří mezi největší světové výrobce mobilních telefonů. Díky tomu bude skrze aplikaci v mobilu možné vůz například nastartovat. Chybět nebude ani AI asistent a ovládání navigace pomocí gest. Podle MG nová generace čtyřky disponuje autonomními technologiemi stupně 2+, což znamená částečně samočinnou jízdu včetně brzdění, směrování a řízení.

Novinka na délku měří 4395 milimetrů, do šířky má 1842 mm a na výšku 1551 milimetrů. Rozvor dosahuje 2750 mm, přičemž u stávajícího modelu je o 45 milimetrů kratší. Samotný vůz pak má 4287 mm.
K pohonu slouží vzadu umístěný elektromotor o výkonu 120 kilowattů. Přední náprava je typu MacPherson, vzadu najdeme pětiprvkové zavěšení. Podle čínských médií MG4 dostane baterii typu semi-solid-state, tedy s tuhým elektrolytem místo tekutého. Jedná se de facto o mezistupeň akumulátorů s pevným elektrolytem umožňujících dlouhý dojezd a vysoký nabíjecí výkon v kombinaci s výrazně lepší životností. Jejich velkosériového nasazení se ovšem dočkáme zřejmě až v příštím desetiletí.
Zdroj: MG a CarNewsChina, foto: MG a auto.cz, video: auto.cz