Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtenáři Auto.cz považují za nejzbytečnějšího pomocníka start-stop systém

Hlasování čtenářů dopadlo drtivě, nejzbytečnější pomocník v autě je start-stop systém.
Zpět na článek
12. 7. 2012 08:43
12. 7. 2012 08:54
12. 7. 2012 09:01
12. 7. 2012 09:02
12. 7. 2012 09:24
12. 7. 2012 09:26
12. 7. 2012 09:40
12. 7. 2012 11:05
12. 7. 2012 12:24
12. 7. 2012 12:53
12. 7. 2012 15:55
12. 7. 2012 15:43
12. 7. 2012 09:26
12. 7. 2012 09:41
12. 7. 2012 09:48
12. 7. 2012 09:58
12. 7. 2012 10:06
12. 7. 2012 10:21
12. 7. 2012 10:43
12. 7. 2012 10:55
12. 7. 2012 11:24
12. 7. 2012 17:12
12. 7. 2012 10:52
12. 7. 2012 11:15
12. 7. 2012 11:43
12. 7. 2012 12:15
12. 7. 2012 13:36
12. 7. 2012 13:51
12. 7. 2012 14:04
12. 7. 2012 11:46
12. 7. 2012 12:14
12. 7. 2012 16:15
12. 7. 2012 08:58
12. 7. 2012 09:20
12. 7. 2012 09:32
12. 7. 2012 09:40
12. 7. 2012 22:17
13. 7. 2012 14:19
12. 7. 2012 16:21
12. 7. 2012 20:10
12. 7. 2012 20:31
12. 7. 2012 22:20
12. 7. 2012 09:01
12. 7. 2012 09:17
12. 7. 2012 09:24
12. 7. 2012 09:28
12. 7. 2012 09:34
12. 7. 2012 09:38
12. 7. 2012 12:59
12. 7. 2012 20:12
12. 7. 2012 22:22
12. 7. 2012 09:37
12. 7. 2012 09:39
12. 7. 2012 09:59
12. 7. 2012 22:29
12. 7. 2012 23:52
12. 7. 2012 22:24
12. 7. 2012 09:24
12. 7. 2012 09:28
12. 7. 2012 09:43
12. 7. 2012 09:52
12. 7. 2012 22:37
12. 7. 2012 11:00
12. 7. 2012 10:11
12. 7. 2012 10:37
12. 7. 2012 10:56
12. 7. 2012 12:33
12. 7. 2012 23:09
12. 7. 2012 13:07
12. 7. 2012 11:12
12. 7. 2012 13:12
12. 7. 2012 15:34
12. 7. 2012 22:45
13. 7. 2012 10:46
12. 7. 2012 09:18
12. 7. 2012 09:21
12. 7. 2012 09:22
12. 7. 2012 09:25
12. 7. 2012 10:17
12. 7. 2012 11:49
12. 7. 2012 22:57
13. 7. 2012 08:54
12. 7. 2012 22:50
12. 7. 2012 10:41
12. 7. 2012 13:16
12. 7. 2012 14:19
12. 7. 2012 16:33
12. 7. 2012 16:31
12. 7. 2012 23:17
12. 7. 2012 10:55
12. 7. 2012 12:09
12. 7. 2012 14:24
12. 7. 2012 14:45
12. 7. 2012 16:35
12. 7. 2012 23:30
13. 7. 2012 06:51
13. 7. 2012 08:47
13. 7. 2012 10:17
13. 7. 2012 06:49
13. 7. 2012 08:50
13. 7. 2012 10:16
12. 7. 2012 10:59
12. 7. 2012 12:12
12. 7. 2012 12:42
12. 7. 2012 11:03
12. 7. 2012 11:20
12. 7. 2012 12:13
12. 7. 2012 12:46
12. 7. 2012 12:14
12. 7. 2012 12:55
12. 7. 2012 14:27
12. 7. 2012 20:15
13. 7. 2012 10:23
12. 7. 2012 11:29
12. 7. 2012 14:33
12. 7. 2012 14:36
12. 7. 2012 23:30
12. 7. 2012 23:41
13. 7. 2012 08:13
12. 7. 2012 16:02
12. 7. 2012 16:53
12. 7. 2012 23:49
12. 7. 2012 17:39
12. 7. 2012 18:05
12. 7. 2012 18:06
12. 7. 2012 23:36
13. 7. 2012 06:54
13. 7. 2012 08:08
13. 7. 2012 09:42
12. 7. 2012 20:36
12. 7. 2012 23:54
13. 7. 2012 05:56
15. 7. 2012 20:20
13. 7. 2012 14:09
13. 7. 2012 18:17
13. 7. 2012 19:02
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 08:43
s&s
problem je v tom, ze 99.9% hlasujucich v aute start&stop nemaju a nikdy v takom aute nesedeli - hlasovali iba na zaklade staznosti par novinarov... ti ktori s&s maju uz tak jednoznacne proti systemu nie su, skor naopak. ja mozem za seba povedat, ze je to super vec a ked sa mi auto na krizovatke nevypne, tak mam dojem, ze je nieco zle...
Rozbalit vlákno
75
12. 7. 2012 08:54
Re: s&s
Nejvíc se systém start/stop bude nejspíš líbit lobby výrobců autobaterií.
Avatar - 3_diamanty
12. 7. 2012 09:01
Re: s&s
presne tak

potesia sa vyrobcovia baterii aj starterov a o to tu ide....zvysit predaj toho co sa zjavne az tak nepredava ;-) tak si teba vymysleit nejaky system ktory na oko nieco usetri ale zatazi zakaznika inde....co vsak bezny zakaznik na prvy pohlad nepostrehne a az casom zisti ze neusetril :yes:
12. 7. 2012 09:02
Re: s&s
Proč myslíš? Na životnost baterie start/stop nemá vliv...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2012 09:09
Re: s&s
Myslíš? Baterie a celý systém startování je posílen, takže tam to snad vydrží, ale baterii se určitě snižuje životnost. To by až tak nevadilo. Podle mě horší je co to udělá s motorem. Jedeš po dálnici 160km/h, nebo se třeba jen svezeš po okresce trošku rychleji. A pokud máš turbomotor, tak je turbo doslova rozžhavené. A na prvních světlech ti to systém vypne. A to turbu rozhodně dobře nedělá. Já to v autě nemám, ale přijde mi to jako moc velký risk investic kvůli pár deci paliva (a to ještě po městě)...
12. 7. 2012 09:24
Re: s&s
Ten systém na tohle myslí... Nevypne se ihned,nechá turbo pár vteřin zchládnout,nevypne se když máš třeba aktivní klimatizaci,když motor není zahřátý na provozní teplotu atd. Těch podmínek, kdy a jak se ten motor nemá vypínat je tam asi dvacet a řídící jednotka si to hlídá... Tohle "soudruzi z NDR" celkem promysleli :-) Navíc jak sám píšeš,všechny části,kterých se systém dotýká jsou posíleny.

Tím nechci ten systém nijak zvlášť obhajovat. Klidně bych se bez něj obešel. Na druhou stranu mi ale v autě vůbec nevadí. Restarování motoru navíc probíhá opravdu bleskurychle. Je to jen o zvyku...
12. 7. 2012 09:26
Re: s&s
Neverim, ze kdyz najezdis s autem napr. 50.000 rocne, ze to nema vliv na zivotnost. Jestli Ti to 30x zdechne a nastartuje se, musi to mit dopad na nektere casti auta....rozhodne vetsi nez par deci benzinu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2012 09:36
Re: s&s
Ano, ale ty mluvíš o nejlepším start stop systému jaký má třeba MB nebo VW. Mazda to řeší dokonce mechanicky přes motor, tak tyhle systémy... budiž, ale jak píše kolega flipmode, tak si taky nemyslím že by i sebelepší systém neměl dopad na životnost. Ale koho z výrobců to v dnešní spotřební době zajímá, že? ;-)
12. 7. 2012 09:40
Re: s&s
To já také samozřejmě netvrdím,že to nemá žádný dopad na životnost jediného dílu v automobilu... Jen říkám,že výrobci (alespoň ti,s kterýma mám tu čest) udělali maximum pro to,aby ten dopad byl co nejmenší... Jestli je žádný,malý,velký...to už by byla nekonečná diskuze...
12. 7. 2012 11:05
Re: s&s
Auta se start-stopem mívají z výroby speciální autobaterie. Při stejné kapacitě jsou zhruba dvakrát dražší. Dopad bude až ve chvíli, kdy člověk bude muset po x letech autobaterii měnit - bude ho to stát více peněz.
12. 7. 2012 12:24
Re: s&s
Tak dopad to bude mít už při koupi auta. Nebo si snad výrobce vyšší cenu baterky do ceny auta nepromítne?
12. 7. 2012 12:53
Re: s&s
V Mazdě jsou baterie dvě. Zase uspoříš na spotřebě. Nechceš snad slevu zadarmo.
12. 7. 2012 15:55
Re: s&s
Pokud máš dvě jízdy za den, tak ten rozdíl v životnosti ani nepoznáš. Ale pokud tvůj den tvoří mnoho malých jízd, nedej bože hlavně ve městě, tak to pro motor není procházka růžovým sadem. Provést 400 startů denně místo 20 je velký rozdíl. Tady pak jde čistě o dimenzování motoru, kolik startů zvládne.
12. 7. 2012 15:43
Re: s&s
Stačí ti elektrická vodní a olejová pumpa. Třetí generace 1.8 TFSI umí po vypnutí chladit jen hlavu a turbodmychadlo. Tím zajistí, že motor příliš nevychladne a zároveň zabrání poškození nejvíce rozehřátých, "boil-sensitive", jak říkají, komponent.
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:26
Re: s&s
Nekde jsem zaslech ze se baterie dobije po nastartovani az cca 10km. Nevim co je na tom pravdy, ale ohledne problemu se startovanim v -20°C jsem take cetl neco o tom ze se baterie na kratke trase nestiha dobit. Pokud to pri krizovatkach po 1km bude porad vypinat a startovat, tak si myslim ze ji to zrovna dobre delat nebude. Starter nevim jestli se opotrebuje vice jak tu spousta lidi uvadi, ale treba u Hondy jsem cetl, ze je kvuli tomu upraven, aby vydrzel vice startu. Myslim ze je to pokrok, urcite to nadmerne vybijeni baterii vychytaj elektronikou, aby system vypinal, az kdyz bude baterie OK, jestli to uz neudelali ;-)
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 09:41
Re: s&s
10km je blbost. Zapomněl jsem rozsvícená světla a baterii vycucl tak, že nešli ani hodinky v palubce. Žádná pomoc nebyla v dosahu, tak jsem nastartoval rozjezdem z kopce (i když vím, že u diesela by se to nemělo) a zhruba po 200m jízdy auto už normálně nastartovalo přes klíček. (Peugeot 306 1.9TD)
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:48
Re: s&s
No ono je zase rozdil startovat uz nastartovany auto a pak zmrzle v -20°C, kdy ma problem spousta aut i s beteriemi ktere se tvari jako uplne v poho. Urcite bude dobre auto v zime odstavovat s beterii plne nabitou, nez treba na 80%. To dobijeni by me zajimalo, snad se najde nejaky specialista na baterie ;-)
12. 7. 2012 09:58
Re: s&s
Po 200 metroch (!) jazdy sa bateria zo stavu "mrtva" dobila tak ze si s nou nastartoval? A k tomu este diesel, ktory sa za tych 200 metrov ani nemohol zahriat? Tak to je na "zlaty ventilek". Vacsiu blbost som uz davno necital...
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 10:06
Re: s&s
Myslet si o tom můžeš co chceš, ale prostě se to stalo. Docela chápu tvoji nedůvěru, když mi to zheflo taky jsem nevěřil, že nastartuju, nicméně šlo to. Jen nějak nechápu tu tvoji pitomost se zahřátím. Jak souvisí teplota motoru s dobíjením?
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 10:21
Re: s&s
Mysleno ze studenej motor se tezko startuje s hure dobitou baterkou, natoz mrtvou. U benzinu, ktery ma baterii s nizsi kapacitou se vzdy rikalo, kdyz roztlacujes skoro mrtvou baterku, ktera sama motor nanahodi, ze mas nejdrive neco najet tipnul bych tech 10km, nez to chcipnes, abys ji ozivil. O plnem dobiti byterie nemuze byt rec ani po tech 10km. Takze ze by po 200 nahodila diesel se moc verit nechce ;-)
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 10:43
Re: s&s
Nj ale ono je třeba vzít v úvahu co je to za diesel.
Například 1.9dCi co jsem měl ve Scéniku by to asi nedal. Té haitře se kolikrát moc nechtělo ani v létě. :-)
Naproti tomu zmiňovaný 1.9TD startoval na první ťuknutí za jakéhokoliv počasí. Mimochodem druhý majitel ho má dodnes, natočeno 450tis. km a pořád šlape. V době kdy jsem se trápil se Scénikem jsem nejednou zalitoval, že jsem ho dal pryč. :-)
12. 7. 2012 10:55
Re: s&s
zalezi na tom, v akom stave motor je. Ide najma o tesnost spalovacieho priestoru a zhavice. Dieselovy motor potrebuje pri kompresii dosiahnut urcity tlak/teplotu, inak vstreknute palivo jednoducho nehori a motor nenaskoci, aj ked starter toci motorom ako blazon. Benzin na toto nie je nachylny. Ten naskoci aj ked piestne kruzky uz velmi netesnia...
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 11:24
Re: s&s
Vzhledem k tomu, že obě auta jsem kupoval jako nová, přímo ze salónu a k autům se chovám slušně, nepředpokládám, že by ty motory byly nějak vylágrované. ;-)
12. 7. 2012 17:12
Re: s&s
Omyl. I benzín nenastartuješ, když komprese klesne pod určitou hranici.
12. 7. 2012 10:52
Re: s&s
Teplota motora suvisi s odpormi (viskozita oleja). A mimochodom, po 200 metroch by sa mrtva bateria dobila mozno tak ze by ti zasvietili budiky. Ale sotva by si zohrial zhavice, a uz vobec by si nepretocil motor starterom. Na to su potrebne kilowattove prikony, ktore bateria po par sekundach dobijania nie je este schopna dat (to sa totiz deje radove mensimi prudmi). Aj bateria "nabita" na 10% svojej nominalnej kapacity ma problem nastartovat...
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 11:15
Re: s&s
Ale pozor ten příkon startéru se uvádí v kW/h. Jestliže ho protočíš na 1s tak konkrétně startér Peugeotu 306 Break 1.9TD spotřebuje necelý Watt. Přičemž celková kapacita baterie je nějakých 700W. No a žhavení ti byť po pár desítkách sekund běhu motoru ani neproblikne.
12. 7. 2012 11:43
Re: s&s
Kapacita je nějakých 700W? Není náhodou jednotka kapacity ampérhodina?
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 12:15
Re: s&s
Ampéry * volty a máš Watty. :-)
12. 7. 2012 13:36
Re: s&s
A kde se ztratil čas?
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 13:51
Re: s&s
Vždy se počítá za 1hodinu.
12. 7. 2012 14:04
Re: s&s
..se počítá...a počítáš s ní taky? Píšeš o kapacitě, spotřebě a vyjadřuješ ji ve W, ne v Ah, Wh.
12. 7. 2012 11:46
Re: s&s
Ehm, trosku ta opravim: Prikon starteru sa uvadza v kW. Kapacita baterie (uskladnena energia) je v jednotke "vykon*cas". Povedzme 50Ah/12V bateria ma kapacitu 600Wh.

Lenze pri odcerpavani energie je jeden problem a sice ucinnost pretoze Peukertov zakon (cas = kapacita/prud) plati len v urcitom obmedzenom rozsahu zataze a aktualnej kapacity. Bateria ktoru som spominal vyssie dokaze davat prud 1A po dobu 50 hodin, ale nedokaze dat 50A prud po dobu hodiny. Straty su vyssie. Navyse v stave takmer uplneho vybitia su tam dalsie straty ktore znizuju ucinnost.

Pri startovani potrebujes prikon do starteru radove kilowatty, t.j. pri 12V su to stovky amperov. Samozrejme len po dobu par sekund. Povedzme 100 amper-sekund (to je hodne optimisticky pripad ked zahriaty motor naskoci na prve "crnknutie" a staci ti prikon startera 100A*12V po dobu 1 sekundy).

Lenze bateria sa dobija radove nizsimi prudmi, uz koli spomenutej ucinnosti. Prilis vysoke nabijacie prudy maju za nasledok "varenie" elektrolytu, unik sirovodiku, a typicky zapach. Za kolko prejde auto tych 200 metrov? Za 10 sekund (~60km/h)? Neexistuje, aby 10 sekund jazdy stacilo na 1 sekundu lahuckeho nabijania. Ten pomer je skor 100:1, a pri tazkom startovani (studeny motor, diesel) este vyssi. Take "pravidlo od oka" hovori, ze potrebujes aspon 3 minuty jazdy na to, aby si dobil bateriu o energiu ktora sa z nej vzala startovanim. Niekedy sa to preratava na kilometre...
Avatar - Mrakoplas
12. 7. 2012 12:14
Re: s&s
Schválně koukám do náhradních dílů a alternátor na 306 1.9TD má jmenovitý proud 70A. Detaily jak rychle jsem jel si už nevím (to auto jsem prodal v r.2003), ale tu trasu si pamatuji přesně a typuji, že jsem jel spíš pomaleji (je to přes dvě křižovatky).
12. 7. 2012 16:15
Re: s&s
Jde jen o to, jestli byla skutečně mrtvá. Také jsem jednou zapomněl rozsvícená světla a startér si ani neťukl. Nechal jsem auto chvíli odstát a motor v pohodě naskočil. Nabíjení baterie opravdu není otázkou stovek metrů. Dal bych jí alespoň 10 minut.
Avatar - 3_diamanty
12. 7. 2012 08:58
Re: s&s
otazne je ci to robi motoru dobre ak sa vypina a zapina 15 krat denne a niekedy aj viac.....su krizovatky v mestach kde sa presuvas z miesta na miesto alebo napr v kolone a vtedy dostane tento system aj starter zabrat, vieme ze takyto system musi mat posilneny starter a otazne je opat to ci clovek usetri na tych par mililitroch benzinu vdaka tomu systemu ak bude musiet po 4 rokoch kupovat starter za xxx eur.......vieme ze co sa pokazit moze sa casom aj pokazi....tento system je urcite fajn pre vikendoveho vodica ale napr taky taxikar alebo nejaka donaskova sluzba ktora nabeha denne 300km po meste tak tam to bude o drzku s tou zivotnostou startera.....v konecnom dosledku na palive stejne neusetris lebo ak sa starter pokazi tak jeho kupa ta vyjde o dost viac ako ten rozdiel na usetrenom benzine....podla mna je to zbytocna vec....nevravim ze je to zla vec ale sofer by mal tieto veci sam kontrolovat a ak chce motor vypne ak nie tak nie...zda sa mi to uplna trolovina ze sa mi motor pri zastaveni co i len na dve sekundy a zaradeni do neutralu automaticky vypne. Nevidim v tom najmensi zmysel hend vypinat motor....preboha kolko len usetrim ked sa mi motor vypne na par sekund a opat sa zapne? Mozno 0.0005ml paliva a mozno ani tolko.....Nevidim v tom velky zmysel aj ked ako tvrdim nemam to odskusane ....casom bude tento system asi uz v kazdom aute....aj ked nie je potrebny.....
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:20
Re: s&s
topper - no to je prave reakcia cloveka, ktory v aute s s&s nikdy v zivote nesedel... za prve, s&s sa da v kazdom aute vypnut, napriklad vo focuse a sluzobnej c-klasse je tlacidlo na zapinanie a vypinanie systemu na dosah prsta polozeneho na radiacej pake - takze ak stojim v kolone, ktora sa pohyna dopredu co sekundu, jednoducho system vypnem a je po probleme. za druhe, v autach s manualnou prevodovkou staci podrzat spojku a s&s sa neaktivuje (automaty to maju riesene cez podrzanie brzdy) - u nas v meste je na vacsine semaforov pocitadlo, takze ak viem, ze za 8 sekund nabehne zelena, jednoducho system neaktivujem a motor sa nevypne - ale ak vidim, ze mam cas 20-30s, zastavim, auto sa vypne a ja sedim v tichu, motor nebezi. kolko mi presne usetri samotny s&s? neviem, ale len kazde rano cestou do prace nebezi motor minimalne 4-5 minut - focus v zaleznosti od toho ci je klima zapnuta alebo nie ukazuje hodinovu spotrebu 0.8-1.2l benzinu, porataj si kolko je to do roka...

takze najprv si to s s&s vyskusaj a potom hodnot. ano, aj ja som si nan prvych par kilometrov nevedel zvyknut, pretoze to nebolo prirodzene, ale teraz mam s&s v dvoch autach a som presvedceny, ze prave tak to ma byt.
12. 7. 2012 09:32
Re: s&s
Prave nutnost vypinat ten system RUCNE me totalne stvala. Mozna bych uvital zapinatelny SS, v okamziku prujezdu nekolika krizovatek si to zapnout, ale stejne nechci.
A promin - jestli je system dobry mj. proto, ze si to muzes vypnout, pak to jen dokazuje, ze zdaleka neni dokonaly a je k nicemu.
Drzeni spojky v manualu je "dobry napad", ta Ti za to podekuje, stejne jako kdyz budes stat v automatu minuty a minuty na brzde...coz je to stejne jako na spojce v manualu. Vazne tim "setris" auto ;-)

Pry "sedim v tichu" - to snad ne? Co mas za auto, ze Te pri volnobeznych otackach tak strasne rusi? Jsem presvedcen, ze to tak rozhodne byt nema.
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:40
Re: s&s
keby bol si system zapinatelny, nie vypinatelny, nezapinal by si ho nikdy, takze nikdy by si nesetril, pretoze by si o tom nemyslel... a prave vtedy by to bol nezmysel. ziaden system nie je dokonaly.

ak podrzis spojku na par sekund, tak ju urcite straaasne odrovnas. ludia stoja na spojkach ci brzdach non-stop a akosi im tie spojky vydrzia 150-200tis km, takze prosim ta... hovorime tu o autach z 21 storocia, nie o S120, ktora isla po 100tis do generalky... u automatov stlacis na chvilku tu brzdu, netreba ju furt drzat.

mam tiche auto, ale aj tak je po vypnuti motora vacsie ticho. v com je poroblem?
12. 7. 2012 22:17
Re: s&s
Stání na brzdě na semaforech zničí automat? Navíc SS u automatů funguje tak, že puštění brzdy nastartuje motor, stáním na brzdě mu právě říkáš, že může být vypnutý.
13. 7. 2012 14:19
Re: s&s
Klimatizaci taky můžeš vypnout, když ji zrovna nepotřebuješ. A je kvůli tomu k ničemu?
Avatar - JuckiCZ
12. 7. 2012 16:21
Re: s&s
S dnešní cenou benzínu neušetříš ani 500 kč za rok ;-) :no: :no: :no:
12. 7. 2012 20:10
Re: s&s
Systém v aute ktorý ponúka možnosť, že ho môžeš vypnúť, je automaticky ZBYTOČNÝ. Navyše otravuje tým, že keď auto odstavíš a potom naštartuješ, v mnohých modeloch sa systém automaticky aktivuje a zase ho musíš ručne vypnúť.
Avatar - JuckiCZ
12. 7. 2012 20:31
Re: s&s
Tak to si nemyslím, třeba stabilizace jde taky vypnout, ale manželce na mokru bych ho určitě nechal zapnutý, kdežto na okruhu ho nevypne jen úplný amatér...
Řeší se tady stejně jen blbosti - logika věci říká, že S&S by bylo vhodné prodávat jako volitelné příslušenství k vozidlu a za určitý poplatek (vyšší výrobní náklady), jenže emisní normy vyžadují, aby emise platily pro sérii, tudíž to volitelné být nemůže. Buďme rádi, že to jde někde aspoň vypnout...
Jedinou změnu bych viděl v tom, že by to bylo primárně vypnuté, popřípadě, že by to zůstávalo nastaveno na poslední hudnotě (když to jde u klimatizace, nevím, proč by to nešlo tady...).
12. 7. 2012 22:20
Re: s&s
S implikací vypínatelný -> zbytečný nesouhlasím. Ale to automatické zapínání po nastartování mne štve. To je věc, která by měla být nastavitelná.
Avatar - Ham.
12. 7. 2012 09:17
Re: s&s
Já ho mám a prohlašuji, že je to kravina, jenom vozíš zbytečná kila navíc (silnější baterie, větší starter), je to první věc kterou po usednutí do auta příslušným tlačítkem vypínám.
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:24
Re: s&s
ziadne kila naviac...
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:28
Re: s&s
Ty to snad nemas posilene? Urcite to nejaky kilo da, ne?
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:34
Re: s&s
pozri si specifikacie bateriek, porovnaj klasicke z tymi pre s&s - rozdiely su prakticky nulove... to ze je system posileny neznamena, ze je na nom automaticky 10kg zeleza...
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:38
Re: s&s
To nerikam , ale na baterce a starteru bych si dohromady predstavoval tak treba 2-3kila u nizsi stredni ;-) coz je par kil ;-) Jinak souhlas ze je to zanedbatelne, jako kdyz se rano nevyse... >:-[]
Porovnani je ztrata casu ;-)
12. 7. 2012 12:59
Re: s&s
2 - 3 kg? a to řešíš? U auta s hmotností nad tunu? To je cca lahev pití v kufru >:D U čerpací stanice taky bereš třeba jen půl nádrže, aby jsi nevozil třeba 30l paliva zbytečně >:D
12. 7. 2012 20:12
Re: s&s
Rozhodne - riešia sa aj menšie hmotnosti. Kilo sem, kilo tam a spolu to už môže ísť do desiatok. Argument s palivom je blbý. Rovnako by si mohol posielať manželku autobusom, aby bolo auto ľahšie...
12. 7. 2012 22:22
Re: s&s
Jako uživatel možná ne, ale konstruktéři řeší na úrovni motoru gramy. Desítka tady, stovka támhle a hle, motor je mezigeneračně lehčí o 3,8 kg.
Avatar - Ham.
12. 7. 2012 09:37
Re: s&s
Ale ano, jenom baterie u vyšší střední je nějakých 3-5 kg navíc proti minulosti, silnější starter jsou další kila navíc.
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:39
Re: s&s
Tak nevim, ale ja usoupal na starteru za 20let a 200tiskm jen uhliky a po repasnuti jak novej, tak proc by tam byly kila navic nechapu.
Avatar - Ham.
12. 7. 2012 09:59
Re: s&s
Neznám přesná čísla, ale normální starter je dělán třeba na 10tisíc startů, start-stop je dimenzován na násobky tohoto čísla, má silnější vinutí, lepší ložiska, prostě celkově je to větší kus železa. Takže sebou celou životnost auta taháš váhu navíc, když jezdíš venku tak je ti to zhola k ničemu a po městě na krátké pojížděčky také, než se ohřeje motor tak elektronika stejně start stop odstaví, když proběhne více startů za sebou tak ho odstaví také, když vidí velký příkon (vyhřívání sedaček, čelního skla, puštěná klima nebo další žrouti) tak jej zase odstavuje, takže suma sumárum dobrý na snížení normované spotřeby podle EU cyklu jinak kurvítko. Mě osobně vypnutí motoru na světlech přijde jak kdyby mi někdo vypnul srdce. Snad bych ještě pochopil start-stop u nějakých čtyřválcových chcípáků zaměřených na úspory, ale když vidím, že to nacpou do 750i nebo S8 tak se musím chechtat.
12. 7. 2012 22:29
Re: s&s
Vypínání motoru má smysl asi jen u hybridů. Startér může být spojený s generátorem, takže je silný tak jako tak, a motor může být navržen pro specifický režim používání. Pokud je to solidně navržený hybrid a má dostatečné množství baterií, tak ho nerozhodí ani klimatizace, vyhřívání skel a podobné věci.
Avatar - Ham.
12. 7. 2012 23:52
Re: s&s
Ano, to dává smysl.
12. 7. 2012 22:24
Re: s&s
A kolikrát za den se ti motor díky SS vypne? S touhle hračkou můžeš za rok udělat tolik startů, co dříve za dvacet let.
12. 7. 2012 09:24
Re: s&s
Ano, SS v aute nemam....proto, ze jsem si to nechal vypnout, protoze je to naprosty nesmysl, ktery nejen ze skoro nic nesetri, ale domnivam se, ze neprospiva starteru, baterce, potazmo dalsim castem auta...
Nevim jak jsi si na to mohl zvyknout, ja jsem nadaval od prvni chvile a nadavani se jen a jen zhorsovalo, stejne jako ma nenavist k Start-stop. Opravdu pitomost.
Avatar - N6600
12. 7. 2012 09:28
Re: s&s
Podla mna je to akurat dalsie skvele "kurvitko" v rade. S tymto systemom ma problemy Audi, Fiat, Mini, Nissan i BMW... Navyse: [odkaz]

Samozrejme, ak Ti to vyhovuje, som rad. Uprimne.
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:43
Re: s&s
v tom clanku pisu o praci s&s v arktickych podmienkach - s&s sa nezapne, ak je nizka okolita teplota, tak ako sa nezapne ak je motor priliz rozpaleny. v nasich podmienkach sa jedna o par dni, mozno tyzdnov v roku...
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:52
Re: s&s
asi tak ;-) Nemam zkusenost,ale do vetsiho mesta a kolon by to prinos snad mel byt.
12. 7. 2012 22:37
Re: s&s
Řekl bych, že SS dává spíš smysl při menším počtu relativně delších stání než při velkém počtu krátkých. Neustálé popojíždění v koloně a postávání na křižovatkách ve velkém městě podle mne není ideální prostředí. Nevím, jestli to dělají všechny, ale některé SS se po několika cyklech také vypnou. Pokud auto navíc nemá elektrický kompresor klimatizace/ přídavné topení/ pořádnou baterii, tak je to vskutku zbytečné kurvítko, jak tu jiní napsali.
Avatar - N6600
12. 7. 2012 11:00
Re: s&s
No posledna zima v CR bola dost dlha a tuha aj pre mna :-)
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:11
Re: s&s
Přesně tak!!!! To je to, o čem píši dole!
12. 7. 2012 10:37
Re: s&s
Zastancum startstopu:

1: zivotnost baterie.... pri startovani proteka mezni proud limitovany schopnostmi baterie tento proud dodavat. V zime kdy baterka mele z posledniho (chladny elektrolyt - snizena kapacita) to je posledni hrebicek do rakve
2 zivotnost starteru... kazdy starter ma bronzova kluzna loziska (futra), ktera nejsou stavena na dlouhodobou zatez. Rovnez volnobezka starteru a zasouvaci vidlice nejsou soucastky navrzene na to, aby se co 5 minut startovalo.
Kecy vyrobcum o zesilene konstrukci neverim (je to zesilene presne tak, aby to dozilo zaruku)
3: uspora paliva ... kazdy start provazi spousta problemu. U benzinu se musi nastavit bohatost smesi, takze se tam stejne cakne vic benzinu do vstriku, vypinani na nejakych 30sekund az minutu tim postrada jakykoliv smysl.
U dieselu to neni takova tragedie, ale zase je tu problem s dochlazenim turba.
U benzinu i dieselu je po startu maly tlak oleje = treni kov na kov a opotrebeni motoru.
Posledni vec, ktere to neprospiva je katalyzator, pri startu se do vyfuku dostavaji nespalene zbytky paliva, ktery jej nevratne nici.
A uplne naposled, ta energie na start se taky nebere ze vzduchu, ale znamena vyssi odber z alternatoru a tedy opet zvyseni spotreby.

Podtrzeno secteno.. jedina vyhoda jsou lepsi vysledky v EURO testech.
Pro majitele z toho zadna vyhoda neplyne. Co usetri na benzinu sezere opotrebeni elektrovyzbroje a motorovych soucastek.
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:56
Re: s&s
A není to právě to, o co tu jde - to šetření benzinu/dieselu? V milionu aut tenhle system za svou životnost ušetří statisíce litrů paliva, a to je dle mě jednoznačně výhoda. Součástky a baterie se dají recyklovat, vyrobit znova. Ropu ale znova nezrecykluješ a krom toho - z čeho se budou vyrábět léky, které jsou na bázi různých derivátů z ropy, jak dojde, hm???
12. 7. 2012 12:33
Re: s&s
Vypadá to, že ropa dojde až za takových 200 let. No a vzhledem k tomu, že nějakých 100 let trvá éra automobilismu si myslím, že je netřeba se tímto problémem nějak zvláště zabývat, protože se vyřeší sám.
12. 7. 2012 23:09
Re: s&s
Když už mluvíš o recyklaci, možná by stálo za to uvážit, kolik fosilních paliv navíc spotřebuješ, protože musíš častěji měnit a recyklovat větší množství daných komponent. Nemluvě o tom, že nejspíš spotřebuješ při výrobě větší množství určitých surovin, které také nějak musíš získat a dopravit.
12. 7. 2012 13:07
Re: s&s
Je vidět, že se vyjadřuješ k věcem o kterých nic nevíš.

Je to už řečeno 100x, ale ještě jednou.

žádný mezní proud při startování neprotéká.
V mrazech a při studeném motoru SS nefunguje. Těch faktorů je daleko více. Tedy ti baterie neodejde, Mazda to řeší dvěma kusy baterie.
Startér a vše ostatní je na to posíleno.
Zbytek nekomentuju, to by bylo dlouhý psaní. Něco si o tom přečti a pak vysílej rozumy.
12. 7. 2012 11:12
Re: s&s
Nehlasovalo se o stížnostech, ale o tom, co je zbytečné. A u stop-startu dokážu i bez zkušeností s ním jasně říct, že je pro mne absolutně zbytečný ... když chci, tak si motor dokážu vypnout (a pak zase nastartovat) sám. A to chci opravdu jen málokdy, takže proč na to mít nějaký systém se speciálním startérem a apeciální baterií ? Proč výrobci raději nedají do základní výbavy aut tempomat - to také dokáže ušetřit trochu benzínu a přitom to automobilku prakticky nic nestojí (většinou dvě tlačítka a jeden kablík).
12. 7. 2012 13:12
Re: s&s
Ach jo, to sice dokážeš, ale máš standartní startér a baterii. V autech se systém SS je vše zesíleno. Chápeš? Tedy to tvoje kára po pár měsících vzdá a budeš to měnit.

Tempomat rozhodně nejsou dvě tlačítka. Minimálně zapnout a +/- jsou tři, navíc to vidíš velmi jednoduše. Co snímače a nějaká jednotka co to řídí. Ta asi grátis nebude. Dvě tlačítka s kablíkem nedělaj skutečně nic >:D
12. 7. 2012 15:34
Re: s&s
a) Já to všechno chápu. Ale jak už jsem psal - já vypínám a startuju motor málokdy, takže u mého auta standardní baterie a startér netrpí.
b) U obyčejného tempomatu žádný snímač není a řídící jednotka je v autě tak jako tak. Třeba u aut koncernu VW většinou opravdu stačí namontovat jen tu páčku (která má ty dvě vícepolohové tepmomatové tlačítka), aktivovat funkci tempomatu přes diagnostiku a je hotovo. To, že automobilka za to chce příplatek 10 tisíc, je věc druhá. ;-)
12. 7. 2012 22:45
Re: s&s
Některá auta mají tempomat v základní výbavě. Řídící jednotka tu funkci má. Jen v interiéru/ palubním počítači chybí patřičné ovládací prvky. Proto si ho do aut koncernu VW můžeš nechat dodělat - jen ti v servisu přimontují páčku, odemknou funkci v řídící jednotce a je hotovo.

Kdyby na každou hloupost měla být řídící jednotka, tak se z toho asi zblázníme. Nemluvě SW pro ni pro každou kombinaci funkcí, kterou si může majitel objednat. Takhle je to pro ně levnější.
13. 7. 2012 10:46
Re: s&s
Pointa systemu dobra ale v reale pre mna tazko pouzitelne az nebezpecne. Najma ked sa jedna o neprehladne krizovatky do ktorej treba vojst aby si nieco videl a potom rychlo zareagovat. Nie je nic lepsie ako ked ti v tom pravom momente zdochne motor. V takej chvili ta aj pol sekundy moze vyjst draho.
12. 7. 2012 09:18
Start stop
Sám jsem ještě v autě se startstopem nejel, ale přijde mi to jako zbytečnost, kvůli pár deci se to podle mě nevyplatí. Jinak omezovač rychlosti taky nedopadl moc dobře, jak se tak dívám - taky bych to asi nepoužil, na druhou stranu zobrazení o překročení rychlosti používám, člověka to zpomalí, když na něj palubák řve. >:D Ovládání hlasem pro složitější funkce může být super, ale musí hlavně perfektně fungovat.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:21
Re: Start stop
par deci na sto kilometrov, ale ked robis rocne 25-30tis km, tak sa z toho robi peknych par litrov...
12. 7. 2012 09:22
Re: Start stop
To jo, ale když ročně najedu tak 10 tisíc a z toho maximálně 10% po městě, tak neušetřím vůbec nic.
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:25
Re: Start stop
ked robis rocne 10tis a z toho max 10% percent po meste, tak ti uz vobec s&s nebude prekazat a uz vobec sa nemusis obavat o jeho spolahlivost...
12. 7. 2012 10:17
Re: Start stop
Já jezdím 20 tisíc ročně a po městě to dělá MAXIMÁLNĚ 10%, pro mě by to byla jenom mrtvá váha v autě, kterou musím tahat a platit za ní benzín. Ještě že to není povinná součást.
12. 7. 2012 11:49
Re: Start stop
Podle mě to reálně ušetří méně než deci. Počítejme zjednodušeně takto: Spotřeba při volnoběhu je u běžných aut do 1 litru za hodinu. Abys tedy ušetřil desetinu litru na 100 km, musíš během těch 100 km stát na křižovatce s vypnutým motorem celkem 6 minut, a to jen v případech, kdy je start-stop systém funkční (zahřátý motor atd). Těch 6 minut stojí na křižovatkách jen ten, kdo jezdí po městě, u mě to dělá plus minus jednu minutu za těch 100 km (většinu z toho najedu po dálnici).
Podle mě je to celé spíše jen takový fígl na snížení normované spotřeby. Pro automobilku přece není problém naprogramovat systém tak, aby během normovaného testu část celkové energie vzalo auto právě z té baterie (spotřebovávat elektřinu při startování, ale nedobíjet ji alternátorem). Těch pár simulovaných kilometrů to takhle fungovat může ... no a že pak bude spotřeba o to vyšší, protože dříve či později bude muset alternátor tu baterii dobít, to už "normovače" nezajímá.
12. 7. 2012 22:57
Re: Start stop
Říká se tomu inteligentní dobíjení. Je třeba součástí Efficient Dynamics BMW. Ve spolupráci se schopností rozpoznat testovací cyklus dělá přesně to. Ani nemusí přežívat několik kilometrů, mezi jednotlivými cykly se provádí jízdy, takže se může dobít.
13. 7. 2012 08:54
Re: Start stop
Ano, samozřejmě. Ale myslel jsem to tak, že když se to "inteligentní dobíjení" zkombinuje právě s tím start-stopem, tak je ten efekt na normovanou spotřebu největší. A čím více takových "podvodů" automobilka použije, tím je klamavý efekt normované spotřeby větší.
Tohle musí skončit, konec podvodům ... podle mého by bylo nejjednodušší, kdyby se při testu měřila nějakým způsobem kapacita baterie. Pokud by se změnila, tak by se takto spotřebovaná nebo vyrobená elektrická energie přepočítala na ekvivalent benzínu a to by se připočetlo či odečetlo od spotřebované benzínu. Dále bych zavedl další část cyklu - dálniční jízdu. Problém by ale byl v tom, že v různých zemích platí různé dálniční limity.
12. 7. 2012 22:50
Re: Start stop
Já třeba používám klimatizaci celoročně. K čemu je mi pak SS u většiny aut? Výhoda je, že mne pak neotravuje tím, že bych ho musel po každém startu vypínat. Radši vůbec nefunguje. Na druhou stranu je to tak nějak konzistentní - pokud používám klimatizaci, asi mne nebude zajímat pár deci, které bych ušetřil vypnutím motoru.
12. 7. 2012 09:32
Start & stop je výborná věc
Start & stop je skvělý, jsem moc rád, že ho v autě mám. Šetří palivo na křižovatkách a při zastavení, motor po sešlápnutí spojky okamžitě naskočí a hned můžu jet. Vypínám ho jenom v kolonách. Ale podle výsledků téhle ankety je vidět, jakými "moderními fáry" tu čtenáři jezdí. Kdyby stop & start měli, asi by hlasovali pro něco jiného. Pro mě je naopak úplná zbytečnost třeba elektrické otevírání kufru - jenom trapná snobárna, nic víc. Naopak se mi hodně líbí bezzátkové víčko nádrže. To je u pumpy frajeřinka. :yes:
Rozbalit vlákno
9
12. 7. 2012 09:37
Re: Start & stop je výborná věc
Ty moderni faro...Tvuj text mi prijde jako pekna agitacka na SS bez zamysleni (kolik to nici ostatni soucasti auta a kolik to skutecne setri). SS uprimne nesnasim, v aute jsem to nechal odpojit a vazne jsem se snazil mit to rad.
Elektricke otvirani dveri - jde videt, jakym farem jezdis. Kdyby jsi to mel, urcite ocenis ;-) (coz nerikam proto, ze si to myslim, ale aby jsi si uvedomil jaka blbost to je kdyz to napises) Nejde o snobarnu, ale ze se nemusis zaspinit, kufr otevreny kdyz mas plne ruce atd. Audi ted ma paradni vecicku ze to reaguje na nohu, takze doslova s plnyma rukama otevres kufr mavnutim nohy. Super vec, opravdu prakticka narozdil od SS.
12. 7. 2012 09:49
Re: Start & stop je výborná věc
Jo jo máš mé simpatie,je vidět že lidé kteří to opravdu ve vozech mají ví o čem mluví. V BMW je to už taky na tu nohu a je to opravdu super.Plné ruce ,kopneš pod kufr a víko se otevře. Neříkám ,že toto využívám každý den,ale když to tam je tak proč né ??
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 09:51
Re: Start & stop je výborná věc
ma to audi, bmw, ford, vw...
12. 7. 2012 10:05
Re: Start & stop je výborná věc
Jojo, "usetri palivo", dalsi nezmysel ktoreho sa naivni "ovcania" krcovito drzia. Kolko toho usetri za tych par sekund? Na volnobeh si motor vezme maximalne liter za hodinu. No nech stojis pol minuty na krizovatke, tak to usetris ~0.008 litra. A presne tolko potom minies pri startovani, pretoze na nahodenie motora potrebujes bohatsiu zmes...

Prirataj si k tomu zvyseny odpor alternatora (tu bateriu treba aj dobijat), posileny alternator a bateriu ktore musia byt stavane na podstatne vacsi pocet startovacich cyklov, a vyjde ti ze usetris nula cela, nula nic. No ale nech to stoji cokolvek, hlavne ze to usetri par kvapiek paliva...
Avatar - kari.laz
12. 7. 2012 10:54
Re: Start & stop je výborná věc
Kdyby jsi el. otevírání kufru na dálku měl, hlasoval by jsi jinak. Kdo má, ví o čem mluvím.
Avatar - positivemind
12. 7. 2012 12:03
Re: Start & stop je výborná věc
Jak poznat Passata se start a stop? Vyjede z křižovatky jako poslední :-)
12. 7. 2012 12:33
Re: Start & stop je výborná věc
SS mám. Nechci ho, proto ho vypínám a jakmile to bude možné, nechám ho kódováním vyředit. Ano, pokud by byla tato funkce nastavena na primárně vypnuto a mohl jsem si ji zapnout, ještě bych to akceptoval. Za celou dobu co tento systém mám, mi to nic zázračného neuspořilo, krom toho že si teď musím dávat pozor při mých dálničních jízdách na dochlazování turba.

Add elektrický kufr - snobárna: v zimě, kor u kombika jsou zadní vrata velmi silně zašpiněná, ostatně stačí se podívat kolik lidí má pak opatlané víko kufru. Není nad to si ho bez doteku otevřít a už vůbec nemluvím o tom, když člověk něco nese a může si kufr na dálku otevřít, místo toho aby musel něco odkládat na zem atd.
12. 7. 2012 22:06
Re: Start & stop je výborná věc
start stop mam a zasadne ho vypinam (zial bez neho uz sa auto kupit nedalo)
dovod je jednoduchy: az budem chciet usetrit 0,1 l benzinu na 100km tak si nekupim v6 225kw 3,5 l. a tiez by som si pripadal ako najvacsi *uj v okoli 20km keby mi v auticku chcipal motor pri kazdom zastaveni.
12. 7. 2012 23:01
Re: Start & stop je výborná věc
Ty zase asi nechodíš k autu s plnýma rukama. Možnost bez rukou otevřít kufr je u mne mezi blbostičkami v autě hodně vysoko. Nemluvě o čistých rukách. Jo, chtěl bych to vidět u každého auta v příplatcích. A měli by se inspirovat třeba u MB - elektrika zavírá a odjišťuje, otevírá se mechanicky, takže víko krásně promptně vyskočí. Rozhodně ne u Evoque. ;-)
12. 7. 2012 09:39
Start-stop
Toto je takový nesmysl,který vychází z chytrých hlav euro komisařů a jejich přeplacených pomocníku. Mám to na třech vozech a totálně mě to vytáčí,ihned jak nastartuji tak to vypínám.Má to ušetřit 5%paliva,co to je 5%?? K.U.R.V......když jezdím v autech co mají vic než 300koní ,tak koho zajímá nějakých debilních 5% ?? ať jdou do ř.i.t.i . A naopak automatika na kufr,pro to mohli hlasovat akorát ti,co to nemají.....V zimě ,špinavý kufr od soli a všeho možného,zmáčknu dálkové a je klid,bez špinavých rukou si sednu za volant aniž bych něco řešil. To je věc kterou bych spíše vyzdvihl a né zařadil do zbytečných doplňků.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:55
Re: Start-stop
Ono pokud to zavirani kufru nemas, tak Te nanapadne, ze to prinos ma. To je jako kdyz nekdo nechape, proc jsou na zadnim viku uvnitr madla atd. pro zavirani ;-)
12. 7. 2012 10:41
Re: Start-stop
ja bych zavirani kufru na dalkove do auta taky nechtel, protoze to jsou kila navic.
U SUV se zadnimi dvermi jako vrata od stodoly prosim, ale u lehounkeho sportaku ? .... dokonce jsem proti tomu, aby se otevirani jakkoliv elektrizovalo, jsou auta, u kterych se po odpojeni baterky vubec do kufru nedostanete.
12. 7. 2012 11:42
Re: Start-stop
Kila navíc ??? Nevím zda jsi viděl jak vypadají vzpěry,které mají toto na starosti. Jsou asi tak o 0,5 cm v pruměru oproti běžným vzpěrám. Tak to bych hovořil o gramech,né kilech :-| a dnes,teda pokud nejezdíš ve voze kerý byl vyroben no opravdu kdysi dávno jsou snad všechny zámky podpořeny ovládáním na elektřinu. A my se zde bavíme o technice která je v nynějších vozech.... ;-)
12. 7. 2012 13:16
Re: Start-stop
Hm, ten narust hmotnosti bude vetsi, mas tam ridici jednotku, kabelaz a ty vzpery taky nebudou jen nejaka vysokotlaka plynova vzpera, ale patricne elektricke streva...

a co se tyce o odemykani podporovani elektrikou, tady mi jde hlavne o to, ze jak vybijes baterku, tak neni sance otevrit kufr ani mechanicky nebo nejakym nouzovym systemem, dokud tu baterku nepripojis.
No a protoze neotevres ani motor a nedostanes se tim padem ani k vybite baterce, tak musis volat servis, kde ti privezou druhou baterku , jeden kabel ukostri nekam ke dverim a druhy prdnou do pojistkove skrine. Valil jsem na to v navodu k autu oci jako puk, jak to nekdo mohl tak debilne vymyslet... a hlavne jak to ze se proti tomu doted nikdo neohradil.
Nastesti se mi to jeste nestalo.
Debilnejsi system aby clovek pohledal.
12. 7. 2012 13:46
Re: Start-stop
No jak u kterého vozu,já to mám u bavoru tak,že baterka je sice v kufru ale + a - jsou vyvedené v motorovém prostoru a ten otevřeš i bez elektřiny.
12. 7. 2012 14:19
Re: Start-stop
To jsou ale kecy. Rozlište prosím elektrické zavírání a servodovírání. Dneska je i plno aut, která otevíráte sice ručně, ale protože mají servodovírání, tak je neotevřete bez elektriky tak jako tak. A naopak, pokud máte elektrické zavírání, tak hýbat s dveřmi kufru můžete i bez pomoci elektřiny. Např. u mého vozu, pokud zapojím přívěs do zásuvky u koule, tak se mi vypne elektrické zavírání a s dveřmi kufru musím hýbat ručně. A jde to.
Jinak pokud budu mít vybitou baterku (kdy se mi to asi tak stane, když se mi vše vypíná při zamknutí?), tak nejprve vyměním/dobiju baterku a pak polezu do kufru. Nebo když budu spěchat, tak holt do kufru polezu přes zadní sedačky,
Vymýšlíte problém tam, kde není.
12. 7. 2012 15:11
Re: Start-stop
Pozor pan je odborník. Zámek na kufru je asi na vodu ....a nikdo tady nemluví o soft close - dovírání dveří. Tak to tady neplantej. Dík....
12. 7. 2012 16:33
Re: Start-stop
Za to Vy jste odborník, který elektrické zavírání nikdy nevlastnil. Já, jako majitel auta s elektrickým zavíráním, mohu vyvrátit kecy o tom, že nelze elektrický kufr ovládat ručně mechanickou silou jako klasický kufr s plynovými vzpěrami. Howgh.
12. 7. 2012 15:14
Re: Start-stop
A když mám sedana tak do kufru polezu přes díru na lyže ???
12. 7. 2012 16:31
Re: Start-stop
Tak si holt nejprve dobije baterku a pak vleze do kufru...
Já třeba v případě, kdy se mi vyšťaví baterka, tak si ani neotevřu dveře. A že bych se z toho hroutil nebo z toho nespal...
12. 7. 2012 23:17
Re: Start-stop
Mně se líbí, jak za všechno můžou v EU. Tenhle systém má totiž v reálném životě mnohem menší přínos než normované měření naznačuje, takže fakticky jde o obcházení jejich nařízení a to se jim určitě moc nelíbí. Tak proč by to mělo být z jejich hlavy? Naopak, pokud je něco dokáže přimět ke změně příslušné normy, pak studie, která by ukázala, že se za posledních 10 let emise reálně nesnížily. Jako tomu bylo při poslední změně, kdy teoreticky dle normovaných měření emise klesaly, ale praktická měření v provozu pokles neukázala.
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 09:54
Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
Kteří s tím skoro nemají zkušenosti, až na pár vyvolených. Takže klasika - česká situace ohledně problému; Všude se o tom kecá tlachá, ale zkušenosti se systémem Start-Stop veškeré žádné a dal bych ruku za to, že ani 10% všech hlasujících pro tento systém jako zbytečnost se s tím nikdy nesetkala.

Když si pročítám diskuze a čtu ty výblitky, kde každý je odborník na všechno a podobně, bych tuto anketu bral jako velmi nevěrohodnou, něco podobného jako testy aut v Auto Tipu, které se tady tak rády nechávají publikovat.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 09:57
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
Je to spis o tom, co si cesky zakaznik zada, nez jestli je to k necemu. Aspon se maj vyrobci pro nas trh cim ridit. Asi probehla podobna anketa i na siri vozu Rapid, kde vetsine staci dle ankety a prodeju uzky interier a exterier Fabie ;-)
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:07
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
A jak oni mohou vědět, zda je to pro ně přínos nebo ne, když s tím nemají žádné zkušenosti až na ty výjimky? To je to, na co narážím. Tyto ankety mají nulovou hodnotu. Jedině jeden případ se může spolehnout na ankety po netu, a to je otázka designu. To může každý okamžitě zhodnotit, ale systémy fungující v autě, které se musí nejdřív vyzkoušet, aby se člověk mohl rozhodnout, zda si to pořídí nebo ne (zda je to zbytečnost či nikoli), to je něco jiného.
Avatar - Choochoo
12. 7. 2012 10:15
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
Myslel jsem svuj predchozi prispevek stejne jako ty, musis zkusit ;-)
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:20
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
Ok :yes: :-)
12. 7. 2012 10:16
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
:yes:
12. 7. 2012 11:24
Re: Rozhodli čtenáři AUTO.CZ + dodatek
Nikdy jsem neletěl v kosmické lodi, ale přesto vím, že je pro mne absolutně zbytečná ... no a nikdy jsem nejel autem se start-stop systémem, přesto i v totmo případě vím, že je pro mne zbytečný. A tudíž jsem s čistým svědomím mohl hlasovat v anketě, že je to zbytečnost :-)
12. 7. 2012 10:41
Start stop - sviňárna na zákazníky
Možná to funguje, možná to k něčemu je. Možná je to tak super, že se bez toho jezdci ve fungl novejch kárách prostě neobejdou. A možná je to blbost největšího kalibru. Co mě ale s**e nejvíce, že to do většiny aut prostě montujou v serii. A když řeknete já to nechci tak není možnost promiňte omlouváme se. Můžete to vypnout... a tak . Ale stejně to někdo musí zaplatit. A kdo to je ? VY ... Takže když řeknete při koupi auta za 2mio, že nechcete start stop a že bez toho to nekoupíte. Tak vám je řečeno, že to už dělá všechna konkurence. Takže to prostě zaplatit musíte. Pak se teda domluvíte, že vám to deaktivujou. Ale stejně sebou taháte baterii a starter a dalších milion drátků a kondenzátorů, které se mohou pokazit. Celá tahle ,,eko,, sranda v autech je strašný hnus. Nejprve nám seberou spolehlivé motory, potom vám nacpou do aut všeljaké ekověci o které nestojíte a nakonec si koupíte auto se kterým nebudete moct vyjet pokud ho nejdříve neuklidíte od přebytečného bordelu a tak si snížíte spotřebu. Děkuji nechci ....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:49
Re: Start stop - sviňárna na zákazníky
Off topic - koukal jsem na tvé auto a píšeš, že je na prodej z důvodu utrpení auta - to by mě zajímalo, co může Legacy ještě víc trpět :-) Snad budeš asi bydlet na sopce, nebo nevim ;-)
12. 7. 2012 10:58
Re: Start stop - sviňárna na zákazníky
No budu bydlet na místě kde by sice legacy vyjelo, ale je tam nezpevněná cesta s vyjetýma kolejema a prostředním vystouplým pruhem ... jako vyjet se tam s tím dá, bez toho aniž bys zadrhl čímkoliv. Ale musíš na to dávat pozor. Teď jsem koupil 98 forestra u kterého si dávat pozor nemusím a když mi to vzimě ujede do škarpy tak nebudu muset hned opravovat každou odřeninu a promáčklinu. Prostě a jednoduše je pohodlnější tam jezdit starým autem. Teď budu na toho forestera psát recenzi tak se tam možná nějaká fotka z toho místa objeví.
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 11:01
Re: Start stop - sviňárna na zákazníky
Aaaaaa, jak vidím, u značky jsi zůstal. Tvoje obavy ale chápu, máš to rozumně vypsáno. Souhlas se vším.
12. 7. 2012 11:05
Re: Start stop - sviňárna na zákazníky
No jo. A dokonce mě ten starý forester nadchl tolik, že tohodle aktuálního bude mít přítelkyně a já pohledám nějaký ten oturbený :-)
Avatar - Dinar
12. 7. 2012 10:55
Podstata
sporu o Start stop systém, alespoň jak ji vnímám já, není v tom, jestli je auto s SS lepší než bez něj, ušetří-li palivo naopak jestli je s SS náchylnější k poruchám nebo většímu opotřebení. Podstata je v tom, že toto zařízení je v autě povinně nikoli volitelně, a to je problém. Chci-li progamově "šetřit životní prostředí", případně "šetřit palivo" měl bych tuto možnost mít, tedy dostat SS jako option zadarmo, nemám-li zájem, pak nic. Chápu, že je to celé diktát flotilových emisních limitů a automobilky by měly problém dávat SS volitelně, takže rozhořčení je třeba směřovat k byrokratům, kteří podobná pravidla vymýšlejí. K automobilkám by měl jít silný spotřebitelský signál, dělejte SS vypinatelné tak, aby se znova neaktivovalo s každým opětovným nastartováním.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2012 10:59
Re: Podstata
SS as a free of charge option... Dinare, to má znamenat jako co? >:-[] Nechceš, aby na této bázi rozdávali třeba xenony jako zvýšení bezpečnosti? Automobilky nejsou samaritáni :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
12. 7. 2012 12:09
Re: Podstata
To znamená, žes to nepochopil. Automobilky dávají ss standardně, tj. jeho cena je započtena v ceně auta. Být ss při stávající ceně jako option, znamenalo by to, že automobilka ušetří jeho hodnotu na každém autě, které si zákazník objedná bez tohoto výdobytku.
12. 7. 2012 14:24
Re: Podstata
Já třeba nepotřebuji klimatizaci. Rád se potím a smrdím. Bohužel moje auto i v nejnižší výbavě má automatickou klimatizaci. Mám si jít lehnout před výjezd z fabriky koncernu?
Nebo takové isofixy na zadních sedačkách? Proč si auto nemohu bez toho objednat, když žádné děti nemám?
Avatar - Dinar
12. 7. 2012 14:45
Re: Podstata
Můžeš tu klimatizaci vypnout, joudo? Jestli ne, pak si před tu fabriku lehnout jdi, nejspíš tě něco přejede a evidentně to velká ztráta nebude.
12. 7. 2012 16:35
Re: Podstata
To byla reakce na to, že si připlácíme za něco, co nevyužijeme. Zkuste pochopit kontext tohoto threadu předtím, než budete odpovídat.
12. 7. 2012 23:30
Re: Podstata
Jenže ta klimatizace tě neotravuje při každém startu. Alespoň předpokládám, že ne. Představ si, že by si auto nepamatovalo žádné tvé preference a musel by sis po každém nastartování vše nastavovat. Jak by tě to bavilo?
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 06:51
Re: Podstata
Ano, pominu-li, že klimatizace je z hlediska výbavy v kolonce komfort a startstop v kolonce (plníme EU normy) tj. něčeho velmi neuchopitelného co mi legislativa nutí, tedy věci z hlediska této debaty nesrovnatelné, pak klimatizaci, pokud ji nechci, si prostě nezapnu, může být v poloze "off" pořád, žádné nastartování neznamená, že budu automaticky mražen na 16st. a musím klimu vypnout, pokud ji nechci, to se startstopem nejde.
13. 7. 2012 08:47
Re: Podstata
Bavíme se o tom, že si připlácíme za něco, co nechci. Ne, že je to po zapnutí zapalování zapnuté. Nebo když budu klimatizaci stále v OFF, odečte mi prodejce klimatizaci z ceny vozu?
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 10:17
Re: Podstata
Debata o ho.vně, Flajzi, viz. níže.
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 06:49
Re: Podstata
"Zkuste pochopit kontext tohoto threadu předtím, než budete odpovídat." Přesně tohle jsi měl napsat sám sobě. Pokud nechápeš v kontextu této debaty, že startstop je jiná rovina než klimatizace, pak máš problém. Čekal jsem, kdy nějaký jouda vytáhne klimu nebo airbagy, jenže to je střelba mimo terč.
13. 7. 2012 08:50
Re: Podstata
Viz výše. Bavíme se o tom, že připlácíme za něco, co nevyužjeme. Klimatizace byla příklad. Já například v autě také nevyužiji/nepotřebuji isofixy, konttolku zapnutí pásů, elektrické stahování zadních oken, víc jak 2 odkládací přihrádky, trojblik na blinkrech, atd. Dá mi snad prodejce slevu, když všechno toto mám i v holoverzi mého auta?
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 10:16
Re: Podstata
Je mi jedno, jestli jsi hlupák nebo se tak jen stavíš, reagovals na můj příspěvek, kde je jasně napsáno, že o cenu (vracení peněz) tady nejde, navíc ze smyslu tvé reakce jasně plyne, že řešíš otázku chci/nechci mít a mít musím, ne jestli za to platíš, to z tebe leze až teď.
12. 7. 2012 10:59
Re: Podstata
Já myslím, že děláš z komára velblouda... jinak start stop v autě mám, benzínový R6 a je to návykové, na každé křižovatce zhasne motor a je krásné ticho... kdybych měl chrochtavce, byl bych ještě radši, tam by to mělo být povinné a nevypinatelné...
Avatar - Dinar
12. 7. 2012 12:12
Re: Podstata
Chrochtavec by se ti při každém startu oklepal jako zmoklý pes, a to i ten od bmw, tam by tě to přestalo bavit po dvou křižovatkách. Ano, jsou modely růz. značek s urč. motorizacemi, kde fungování ss ruší minimálně, ale o tom tahle debata není.
12. 7. 2012 12:42
Re: Podstata
Ahoj, tenhle vehement mám ve 2.0 Tdi CR a kupodivu se to neklepe. I tak bch se toho krámu zbavil nebo alespoň přenastavil na primárně vypnuto. Bohužel prý zrovna u VW to jen tak nejde. U Porsche naopak ano.
12. 7. 2012 11:03
Re: Podstata
Chápu to úplně stejně. Myslím, že časem přijde na trh firma, která se bude živit napravováním aut do fáze před SS systémem :-)
12. 7. 2012 11:20
Re: Podstata
Přepokládám, že ten systém na požádání vypne i autorizovaný servis připojením přes běžnou diagnostiku.
12. 7. 2012 12:13
Re: Podstata
To jo, ale hardware tam zůstane. Zbytečně
12. 7. 2012 12:46
Re: Podstata
Hardware nemusí být na škodu - odolnější startér a lepší autobaterii nepokládám za minus. Pravděpodobně přežijí zbytek auta.
Avatar - Dinar
12. 7. 2012 12:14
Re: Podstata
Nevypne, alespoň nevím, o tom, že by to někomu někdo udělal, a o pár žádostech tohoto typu u pár různých značek vím.
12. 7. 2012 12:55
Re: Podstata
Takže v autorizáku někoho s tímto požadavkem odmítli ? To není moc dobá ukázka přístupu k zákazníkovi ...
12. 7. 2012 14:27
Re: Podstata
Autorizák v tom bude nevinně. Když software ŘJ nemá volbu "primáně S&S vypnuto", tak ji autorizák nenastaví. A nahrávat alternativní software do ŘJ ti autorizák kvůli tomuhle určitě nahrávat nebude.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
12. 7. 2012 18:49
Re: Podstata
Předpisy ale vyžadují, aby homologovaný stav byl vždy aktivní při nastartování. Proto je start-stop vždy aktivní, stejně jako ESP, nebo sportovní režim, který mění parametry motoru, neaktivní. Bohužel... je to tak dané. Zrovna BMW jako na ilustrační fotce to ale řeší velmi chytře - deaktivace start-stopu je při startování motoru doslova po ruce
12. 7. 2012 20:15
Re: Podstata
Typický príklad predpisu EU, ktorý je totálne na hlavu.
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 10:23
Re: Podstata
Ano, bohužel proto říkám, že brečet musíme směrem k Bruselu, a je to také důvod, proč servisy nejsou schopny nastavit ss do pozice off stabilně. Jakkoliv si myslím, že by se obezlička našla, aspoň pro dobu po záruce.
12. 7. 2012 11:29
To Xavier
A můžu prosím vědět, který S&S systém respektive u jakého auta je natolik chytrý, že si hlídá dochlazení turba? Já to mám v pašíkovi a nic podobného jsem nikdy nezaznamenal. Poté jsme to zkoušeli u kolegovo Cayenne a i v tomto případě se motor ihned po sjezdu z dálnice a zastavení u pumpy vypl. Né nadarmo si tento rádobyekologickoúsporný nesmysl nechává většina vypnout na trvalo. Nevím také, proč tato funkce, když už tedy v autě musí být, nemůže být nastavena na primárně vypnuto namísto zapnuto! Dokážu si představit, že bych to i někdy ve velkých frontách využil. Jinak nikdy, zdraví mého turba a jiných agregátů mi je přednější!
Rozbalit vlákno
5
12. 7. 2012 14:33
Re: To Xavier
A jak jste poznal, že vám to S&S nehlídá? Že jedete po dálnici, nemusí nutně znamenat, že turbo potřebuje dochladit. Dost často jezdím na tempomat do 140kmh a olej má teplotu pod 100C.
Já mám Sharana 2.0 TDI a u mě to hlídá. Občas jedu s cihlou na plynu a honím Sharana u maximálky, olej vystoupá na 120C a vím, že po sjezdu do města mi to na semaforech motor nevypne, dokud olej neklesne pod cca. 105C.
12. 7. 2012 14:36
Re: To Xavier
Jinak když si vyžádáte (asi je to na známost, nemusí vyhovět, není to jejich povinnost) servisní manuál k S&S, tak byste zjistil, že je tam asi 20 podmínek, za kterých to může vypnout motor a hlídání teploty oleje (dá se odvodit příčinná souvislost mezi nutností chladit turbo a teplotou oleje) je mezi těmito podmínkami. Někde na netu jsem to viděl u PDF servisního manuálu k S&S Škodovky. Zkuste Google, U jiných značek koncernu to bude velmi podobné.
12. 7. 2012 23:30
Re: To Xavier
Zdravím, poznal jsem to jednoduše. Hodně často jezdím po německých dálnicích, tzn. 200 km/h+ a kolikrát jsem sjel na odpočívadlo či k pumpě a motor po zastavení okamžitě zdechl. A to je špatně. Ze svých zkušeností, na každém autě jsem najel cca 400 000 km a vždy jsem měl původní turbo a nikdy žádný problém s ním, narozdíl od mých kolegů, kteří na dochlazování kašlali a turba měnili i třeba při 180tkm. Navíc nikdo neví, kde je ta mezní hranice teploty turba. A jako poslední, VW mám relativně rád, jejich auta mi slouží dobře, ale nedělám si iluze, kde jim leží starost o to, aby turbo déle vydrželo.

PS: čím měříte teplotu oleje? Máte takový ten doplňek k maxidotu nebo jak?
12. 7. 2012 23:41
Re: To Xavier
Rozhodně jsem pro dochlazování, ale pokud máš elektrické pumpy, tak motor nemusí běžet, abys mohl chladit/ mazat. Je to čím dál častější.

Každé turbo je stavěné na jiné teploty. Pokud se bavíme o benzínovém motoru, tak je to kritický parametr ovlivňující spotřebu pod velkou zátěží.

Řídící jednotka má k dispozici mnohem víc informací, než ti zobrazí palubní počítač. Pokud tedy narážíš na to, že logika SS hlídá teplotu oleje.
13. 7. 2012 08:13
Re: To Xavier
To chápu, jenže si myslím, že třeba Pašík žádné elektrické čerpadlo nemá.

Vím, že to palubák neukazuje a proto jsem zmiňoval takovou tu krabičku, co si člověk může dokoupit a pak mu to z ŘJ ukazuje na PC takové ty údaje jako je teplota oleje, tlak turba atd...
Avatar - Stejsn
12. 7. 2012 11:39
Jedno z prvních aut se Start-stop systémem
byla Regata. Fungovalo to u ní celkem spolehlivě a to bylo rok 1985. Od té doby uplynulo přes čtvrt století a systém se nerozšířil, protože o něj NEBYL ZÁJEM. Jako mor se nyní rozpíná až teprve po direktivním zásahu úředníků, potažmo EU. Takže asi tak. Sám jsem s tím nejel, názor na užitečnost nebo zbytečnost tudíž nemám.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2012 12:01
moznost volby: ano ci nie?
Start&Stop system (najma ked je nevypinatelny, resp. neda sa vypnut trvalo) v aute mam, a povazujem ho do istej miery za obmedzovanie mojej osobnej slobody. Dofrasa, ja nechcem aby auto robilo co sa mu zachce ale *JA* osobne chcem rozhodovat o tom, co bude robit!

Auto je blbe, nevie ze tym zeleznicnym priecestim pred ktorym som zastal prave prechadza vlak a zavory sa o 5 sekund dvihnu. Alebo ze som zastal lebo odbocujm dolava a davam prednost jednemu oprotiiducemu autu za ktorym je medzera ale budem mat len tri sekundy na to aby som ju vyuzil (z coho mi nastartovanie motora sekundu vezme!). Auto nevie ze ked vypne motor na 3 sekundy usetri kvapku paliva, a potom minie dve kvapky paliva na nastartovanie.

Nechcem aby auto viedlo mna. JA CHCEM VIEST AUTO! Su ludia ktorym nevadi ked su ovladani. A su taki, ktori chcu ovladat. A o tom to je. Sam si vyber, do ktorej garaze patris. Ak ti staci jazda po kolajniciach, sadni do Pendolina. Ak chces ovladat svoju jazdu zivotom, kasli na takych "pomocnikov", ktori chcu rozhodovat za teba, ktori sa tvaria ze vedia lepsie co je pre teba to spravne...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Stejsn
12. 7. 2012 12:52
Re: moznost volby: ano ci nie?
Blížíme se době, kterou popsal Isaac Asimov ve své povídce Sally. Pojednává o tom, že auta řízená řidiči jsou "v jejich vlastním zájmu a pro dobro celku" zakázaná a veškerá doprava patří automatickým inteligentním autům. Končí to tak, že staré vysloužilé inteligentní automobily, které žijí v jakémsi útulku, se jednoho dne vzbouří proti člověku, který se k nim špatně choval a uštvou ho. Nemyslím že by to došlo tak daleko, ale paralela s vnucováním nových a nových kravin pro naše vlastní dobro je myslím evidentní.
12. 7. 2012 13:22
Re: moznost volby: ano ci nie?
:yes:
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 14:42
Re: moznost volby: ano ci nie?
automaticka doprava by bola perfektna a s radostou ju prijmem. co automaticky neznamena, ze nie som petrolhead a nemam rad jazdu s vypnutym ESP a otackami na obmedzovaci... auta smeruju k autonomite jazdy a chvalabohu za to. 80% soferov by za volant nikdy sadnut nemalo, tak bude aspon cestovanie pohodlnne, relaxujuce a bezpecne. ten kto sa bude chciet "vyradit" moze si kupit sportak a jazdit s nim na okruh...
12. 7. 2012 15:04
Re: moznost volby: ano ci nie?
Co na to říct ... větší blbost jsi napsat nemohl. Když se lidé chtějí dobrovolně vzdát svobody tak je to velmi smutné.
Avatar - Atlis
12. 7. 2012 14:39
Re: moznost volby: ano ci nie?
_Teddy_ a cim to jazdis?
12. 7. 2012 16:02
Mě vyhovuje
Mám 3 měsíce nové auto, kde mám S&S (Honda Civic 2012 1,8l Executive). Funguje mi a ani mě nenapadne ho vypínat. Jak už tady bylo psáno, není to jen hloupé vypnutí motoru, ale "přemýšlí". Pokud je motor studený nebo velký odběr energie, tak se motor nevypíná, pokud je vypnutý delší dobu a běží třeba klimatizace, tak se automaticky motor nahodí. Když se popojíždí v koloně, tak ho taky nemusím deaktivovat, protože párkrát motor chcípne a znovu nahodí a pak si asi zjistí, že je to blbost stále ho vypínat a nechá ho běžet. Co se týče rychlosti nastartování a rozjezd na křižovatce, tak myslím, že jsem i s aktivním SS rychlejší než velká část ostatních řidičů. Pokud totiž ostatní nestojí se sešlápnutou spojkou, ale musí ji před rozjezdem nejprve sešlápnout a pak zařadit, tak já jen sešlápnu spojku a než tam dám rychlost je nastartováno a vypálím. Stejně tak u přejezdu apod., kdo vidí že hned pojede, tak asi ani nevyhazuje rychlost a drží to na spojce, tohle když udělám, tak SS se samozřejmě neaktivuje.
Co se týče životnosti: Prodejce mi řekl, že běžně je u auta počítáno cca 60 tis. startů, SS má agregáty dimenzované na 300 tis. startů. Pokud prý dosáhnu počtu startů 250 ti. tak se prý SS vypne (toho se asi nedožiju).
Nevím jak to mají jiná auta (výrobci), ale podle toho, jak mě SS funguje tak jsem navýsost spokojený.
Rozbalit vlákno
5
12. 7. 2012 16:53
Re: Mě vyhovuje
Potvrzuji v plném rozsahu. Dnes jsem ***l Brno s Civicem 2012 1.4 SS system a překvapilo mě jak to bezvadně fungovalo. Jako řidiče mě to vůbec, ale vůbec neomezovalo. Rychlé reakce systému a okamžité nahození motoru. Než dokončím zařazení na jedničku, tak motor vrní. Takže jestli to ušetří nějaké to deci, tak to za těchto okolností beru.
12. 7. 2012 23:49
Re: Mě vyhovuje
Po pravdě, když si člověk vezme, kolik chytrých omezení ten systém má, a je dobře, že je má, tak se musí ptát, co reálně ušetří. Protože spousta stání nenaplní podmínky.
Avatar - Dylan McKay
13. 7. 2012 05:58
Re: Mě vyhovuje
Taky mi systém vyhovuje, výsledek ankety je spíše srandovní bez zkušeností...
13. 7. 2012 08:58
Re: Mě vyhovuje
Nejsem nijak proti SS, jen me udivuje tve tvrzeni, ze jsi na krizovatce rychlejsi nez ridici bez SS, totiz ze: kdyz zmacknes spojku a zaradis, je to rychlejsi nez kdyz ostatni zmackou spojku a zaradi...vzdyt je to to stejne ne?
13. 7. 2012 11:16
Re: Mě vyhovuje
Tím jsem jen reagoval na jeden z příspěvků, že poslední kdo vyjíždí z křižovatky je auto s SS. Samozřejmě že auto s SS nemá rychlejší rozjezd na křižovatce než auto bez něj, ale solidně udělaný SS (mě tak funguje) mě nijak nezpomaluje, je to pak jen o reakci řidiče (ne o SS).
12. 7. 2012 17:39
Eko
Systém Start Stop nefunguje, když: je moc horko, je moc zima, je málo nabitá baterie, je studený motor, ... Takže ho prakticky využijete možná na jaře a na podzim. Auto se SS je cca o 7 - 10 000 Kč dražší, speciální gelové baterie AGM stojí od 6 000 nahoru a nesmí se nabíjet standardní nabíječkou (jen speciálními "inteligentními"), které stojí od 5 000 nahoru. Pokud věříte že díky "chcípání" motoru za cca 5 let ušetříte 21 000,- Kč (abyste byli "na nule" oproti pořízení auta bez téhle zbytečnosti, tzn. v praxi neušetříte ani korunu), pak prosím kandidujte do Europarlamentu >:D
Rozbalit vlákno
10
12. 7. 2012 18:05
Re: Eko
A co když to není primárně o úspoře, ale o tom, že když stojí půlka Prahy na semaforech a čeká na zelenou a pálí benzín pánu bohu do oken, je z toho dost smradu? A že když to zařízení budou mít všichni, bude nám o dost líp?
12. 7. 2012 18:06
Re: Eko
Proč někomu vadí, že když má vyřazeno na neutrál a auto má nulovou rychlost, že se vypne motor? Potřebujete ho k něčemu?
12. 7. 2012 23:36
Re: Eko
Jo vadí. Když to valím po dálnici, jsem zvyklý po sjezdu k pumpě či odpočívadle dochlazovat alespoň 30 sekund turbo. Tohle můj SS prostě neumí. A pro někoho sice asi zbytečnost, ale mě se takováto starost o turbo vyplatila již na několika autech - 400 000 tkm a turbo bez vady. Můj názor.
13. 7. 2012 06:54
Re: Eko
A dá se vypínat? Tak ho prostě na dálnici vypni... P.S. zlatá atmosféra, co?
13. 7. 2012 08:08
Re: Eko
Ano dá se vypnout, ale to neřeší to, že to je prostě v tomto směru nedokonalé a pro mě, co jezdí opravdu často i otravné. Bohužel.

Zlatá atmosféra? Nj je to tak, i když já si na chrochtáky vážně jinak celkem stěžovat nemůžu. Bohužel při mých nájezdech nemám jiné volby.
13. 7. 2012 09:42
Re: Eko
Není to spojeno s cirkulací oleje ?
Avatar - JuckiCZ
12. 7. 2012 20:36
Re: Eko
Tady si každej hraje na ekologii, ale podívejte se, kolik sazí vyletí autu z výfuku při nastartování, mě to přijde jako dost větší množství, než při běhu motoru na volnoběh 5 sekund...
A taky vezměte v potaz emise a škodliviny, které vzniknou při výrobě a "ekologické" likvidaci baterií, kterých se teď nepochybně více spotřebuje...
12. 7. 2012 23:54
Re: Eko
Startování motoru není zrovna jeho nejekologičtější režim. Vypínání motoru chápu u hybridů, které ho dokáží mít vypnutý déle, a když běží, tak může běžet s vyšší účinností. Tady mám pocit, že nula od nuly pojde. Plus je tu potenciál pro větší zátěž ve výrobě a distribuci.
Avatar - Johny.Rico
15. 7. 2012 20:20
Re: Eko
Přesně!!! :yes: :yes: :yes:
12. 7. 2012 20:31
Elektromechanická ručná brzda
To by ma zaujímalo, ako môže takýto prvok komplikovať vodičovi život. Iba ak ten nedorobok ako mal onehdá Passat, ale hádam to už VW dotiahol do slušného stavu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 10:39
Re: Elektromechanická ručná brzda
Passat žádný nedorobok neměl, zřejmě narážíš na tehdejší zdejší test, který jen ukázal, že redaktoři se před jízdou nepoutají pásy. Elektromechanická ruční brzda funguje v passatu naprosto bez problémů a s funkční logikou od začátku, co ji tam dávají. (aby to nebylo podobné, Klaudie, jako s těmi závěsy víka kufru, co "zasahují do prostoru pro zavazadla"... pořád si to pamatuju. ;-) )
13. 7. 2012 20:36
Re: Elektromechanická ručná brzda
Tie závesy si pamätám tiež, málokedy sa tak seknem... ;-) . To auto ešte donedávna jazdilo s prívesným vozíkom s miešačkou a piatimi monterkášmi na palube...
Elektrickú ručku mám v Passate vyskúšanú na vlastnej koži - a porovnával som ju s tou, ktorou bol vybavený môj Scénic. Za prvé, po vypnutí motora sa sama neaktivovala, po druhé, rovnako sa po naštartovaní, zaradení rýchlosti a pustení spojky nevypla - oboje Scénic ovládal. Dokupovať asistenta na rozbeh do kopca nebolo potrebné - v Passate áno. V Passate vlastne nemala elektrická ručná brzda voči mechanickej nijakú výhodu - len mala tlačidlo namiesto páky, pôvodne dokonca blbo umiestnené na palubke vľavo vedľa volantu. Takže v Passate mi krátko, ale predsa len život znepríjemňovala - ale len preto, že som bol zvyknutý na lepšie. Stále však neviem, ako vie podobný prvok sťažiť vodičovi život podľa predstavy pána Jungmanna.
13. 7. 2012 14:09
Start Stop
A nemůže to být tím, že právě se systéme start-stop (nebo možné lépe stop-start) má nejméně čtenářů osobní zkušenost? Možná proto ho nedocení.
A myslím si, že nemusí jít jen o přínos pro samotného řidiče. Představme si kolonu aut v ucpaném městě. Kdyby v době, kdy stojí, všechna auta vypnula motor, třeba by se v dané ulici mnohem lépe dýchalo...
Rozbalit vlákno
2
13. 7. 2012 18:17
Re: Start Stop
Tak ať do měst zakáží vjezd obyčejným autům. Hybridy a elektromobily také nic neprodukují, když stojí. Pravda, hybrid si občas naskočí, aby si dobil baterie. Podle mne je SS jen mdlý stín hybridů. Je to vidět i na těch podmínkách, za kterých se zvládne vypnout. Idea je to dobrá, nicméně motor v autě neslouží jen pro pohyb vpřed. Protože jsem rozmazlený, SS mi většinou nefunguje. Klimatizace běží, elektronika má velký odběr. Prostě motor nemůže vypnout. Pro mne je to zkrátka polovičaté řešení.
13. 7. 2012 19:02
Re: Start Stop
Nejvíce smradu stejně způsobují starší náklaďáky, které start-stop nemají ... nové auta na volnoběh vypouští (s nadsázkou) skoro čistý vzduch, takže přínos je z tohoto pohledu mizivý.