Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtyřválcové turbomotory Lexus? Již koncem příštího roku.

Lexus obrací svou pozornost na turbomotory. Dvoulitrový čtyřválec bude mít premiéru v chystaném kompaktním SUV a časem nejspíše zcela nahradí nejmenší šestiválec.
Zpět na článek
27. 6. 2013 13:59
28. 6. 2013 09:47
Avatar - Ham.
27. 6. 2013 13:59
Slepá ulička
Z ostatních diskuzí přece všichni dávno víme, že:
turbomotory se kazí
turbomotory nikdy nemohou mít ten správný charakter atmosfér
berličku turba používají jen neschopné automobilky
Japonci vždy pojedou na atmosféře a k turbům se nikdy nesníží

:-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2013 14:04
Re: Slepá ulička
je jasne ze coskoro pride kazdy s turbom aj japonci aj korejci aj cinania .... samozrejme dokial je v ponuke klasicka atmosfera tak ta bude mat stale svojich vernych zakaznikov...
27. 6. 2013 14:16
Re: Slepá ulička
na pohodovy jezdeni je turbomotor mnohem lepsi nez atmosféra
ale usmev na tvari nevykouzli

a ze se japonci nikdy nesnisi k turbum?? a co je tohle??
27. 6. 2013 14:54
Re: Slepá ulička
To je právě ono :-)
27. 6. 2013 15:15
Re: Slepá ulička
V případě nahrazení V6 za přeplňovanou V4 se stejnými parametry to není ani tak pravda.
27. 6. 2013 15:18
Re: Slepá ulička
Většinou R4 :-)
27. 6. 2013 17:02
Re: Slepá ulička
otázka je, co to jsou stejny parametry

vykon??
tak pak ma turbo vyhodu, ze maximalni vykon dosahuje v docela sirokem spektru otáček, kdezto atmosféra tesne az před omezovacem, a vse co je niz ma mensi vykon

tocivej moment?
tak to do nejakejch 3.5-5tis ot je vetsinou ve vyhode turbo, pak ziskava navrch atmosféra. jenze to pak srovnavas napr 1.4tsi s 2.5 litrem atmo, coz normalni clovek asi neudela ..
27. 6. 2013 22:38
Re: Slepá ulička
Pro mne tedy spíš podle točivého momentu. Točivý moment ti spíš dá ten pocit pohodové jízdy, výkon je pak zodpovědný za rychlost předjíždění (teď mě nikdo netahejte za definice, prosím, vemte to obrazně). Atmosféry na tom dole nejsou zase tak špatně. Ano, nenabídnou tam 100% maxima točivého momentu, ale ve dvou tisících to bývá už slušná porce, třeba 80%. S manuálem pod dva tisíce moc nechodím. Třeba 220 kW 3,6 VR6 má 350 Nm @ 2.400 - 5.300. A 155 kW 2,0 TSI 350 Nm @ 1.500 - 4.200. U přeplňovaných motorů nejde o absolutní číslo, jde o to, že jsou v tom pásmu silné. Pak právě srovnáváš 1,4 s 2,5. Jak jsem napsal myslím včera, pokud tyhle větší motory kupuješ, tak ti přeplňování skutečně nic nedává (kromě možnosti nižších ztrát, když výkonu nevyužíváš). Ale kdo si je kupuje, to je právě ono.
28. 6. 2013 07:53
Re: Slepá ulička
Jenomže ten pocit pohodové jízdy ti dá až moment na kole, ne na klice. To jsou pro jízdu mnohem zajímavější čísla :-)
28. 6. 2013 21:00
Re: Slepá ulička
Proto jsem napsal, netahat za definice. Pohodová jízda znamená nižší až střední otáčky. Tam někde se typicky dosahuje maxima točivého momentu. Velký moment => velký výkon. A ten se na převodovce nemění. I tak, počítám samozřejmě s rozumnou převodovkou/ stálým převodem. Ale to zbytečně odbíhám od tématu, to bych také mohl zmínit, že neuškodí mít pohodlná sedadla. ;-)

Abych se vrátil k převodovce. Když porovnáváš dvě auta, jedete zhruba stejnou rychlostí, máte velmi podobné otáčky (bavíme se o pohodové jízdě), tak máte podobný převod. V jednom autě můžeš mít klidně dvojku a v druhém šestku, to je jedno, ale převod máte podobný. Snad je zřejmé proč. Samozřejmě, můžeš tam mít šílenou převodovku, která tě bude nutit využívat rozsahu pěti tisíc otáček. Ale jak jsem napsal, to podle mne odbíhám až moc od tématu.
1. 7. 2013 12:32
Re: Slepá ulička
Jde spíš o to, že na klice může mít jeden motor v 2000 otáčkách při plném kotlu 150 Nm a jiný 350, ale zrychlovat můžou úplně stejně, nebo ten se 150 i líp (a taky hůř). Není prostě všechno jenom o krouťáku na klice.
Avatar - AUDIRS6
27. 6. 2013 14:57
Re: Slepá ulička
... a este ze Toyota investuje STOVKY Milionov do tovarne na vyrobu V6... :-!
Avatar - Hittman
27. 6. 2013 15:21
Re: Slepá ulička
Škoda atmosféry, už nám vymírají.. :-(
Ještě že se někde dá najít 3,2 či 3,6 FSI...
27. 6. 2013 15:36
Re: Slepá ulička
Ještě stále atmo hořčíkovej R6 v BMW5... ;-)
27. 6. 2013 17:04
Re: Slepá ulička
.. coz bude zrejme nahrada V8, a nekdejsi V6 se budou nahrazovat klasikou ...
27. 6. 2013 15:19
Re: Slepá ulička
Upřímně, je zajímavý, že japonci, který foukaj malý auta už od 90-tých let, foukali taky nejslinější verze přejdou na turba jako poslední.
Avatar - Ham.
27. 6. 2013 19:06
Re: Slepá ulička
Foukali, ale u nepřímého vstřiku a to je technologie známá skoro stejně dlouho jako pístový motor. Problémem vždy bylo, že přeplňování zvyšovalo výkon, ale ještě daleko více spotřebu. Až skloubení přímého vstřiku s přeplňováním je cesta jak spotřebu nezvyšovat ba dokonce trochu snižovat, jasně sice ne podle nesplnitelných přání euroúředníků, ale přece. Takže pokrok a nová éra přeplňování je až od doby, kdy tyto dvě technologie spolu začaly mluvit. Jo, ještě to trochu cuká za řetězy a občas vykvrdlá napínák, ale cesta je asi definitivně jasná.
27. 6. 2013 19:45
Re: Slepá ulička
A přímý vstřik a turbo jako první opět skloubily dohromady Japonci ;-) ,konkrétně Mitsubishi.A proč toto není u japonců tak oblíbené?Protože vše má své klady a zápory.Japonci asi nechtějí produkovat žádné šroty.
Nicméně,technologie v mnoha případech jsou sice známé,ale k výslednému dobrému efektu bez negativních vlastností se dopracováváme až mnohem později.Až pokročí materiály a další navazující technologie.Příklad jsou elektromobily,známe je už hodně dlouho,ale doba pro ně ještě nenazrála,to samé palivové články,atd...
Turba také třeba nebudou věčně,spíše elektrická dmychadla,využívající odpadní teplo z výfuků...kdo ví?
Avatar - Ham.
27. 6. 2013 21:40
Re: Slepá ulička
No první, první byl třeba Mercedes SL v roce 1954 a první motor jako takový asi byly Messerschmitty Bf-109 HTP s motory DB 601, 603 a 605, to vlastně byly první motory v efesíčku a fturbu :-) Mitsubishi se první pokusilo o masové nasazení, výsledek až tak moc masový v jejich podání nebyl. To spíš vypadá, že jejich technologii nyní protlačí do skutečně masové produkce Hyundai/Kia která jí kdysi koupila a dál vylepšila.
27. 6. 2013 23:53
ako nasi rodicia a strary rodicia
budeme cim dalej obdivovat stare auta.zachvilu koli normam a pravidlam uz anijazdit nebudeme.
lexus bol pre mna vzdy symbol snom ze raz ked budem mat peniaze kupim si ls /is ale s nejakym prditkom 2T aj keby to malo 999kw nie dakujem.
rozmyslam radcej nad nejakym poctivim veteranom zo 70 tych. bud ford granada consul 2dv nie coupe alebo MB 123 v6 alebo v8 a cele normy mozem mat v pecku...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
28. 6. 2013 09:34
Re: ako nasi rodicia a strary rodicia
Nad časopisom o veteránoch či videami z youtube sa pekne teoretizuje. Ja poznám jedného človeka, ktorý si takto nostalgicky ("dobré autá sa už nevyrábajú, objem ničím nenahradíš, V8 je kráľ") kúpil starý Cadillac tuším s big blokom (7,3l?). Pred 300 km výletom natankuje plnú a v cieli tankuje znovu, tak sa auto vyťahuje tak dvakrát za leto.
Som zvedavý, koľkí z tunajších fanatických odporcov downsizovaných turbomotorov by reálne kúpili tie ospevované staré spoľahlivé veľkoobjemové atmosféry.
Avatar - KANKUNEN
28. 6. 2013 09:47
To je paráda
Pojede to stejně, zvuk to bude mít horší a požere to míň, jen když pojedeš ecorun. Spíše vidím usporu ve výrobě, protože naladěním nahradíš několik motorů najednou
Rozbalit vlákno
0