Nizozemská automobilka vyrábí nejmenší řadu LF s vlastní skříňovou nástavbou. Prohlédli jsme si ji zblízka.

Cennější je však si vozidlo prohlédnout a nejlépe se i svézt. Obojí jsme provedli a nástavba se nám vyrýsovala v mnohem jasnějších obrysech.

Možnosti

Nejdříve si pojďme připomenout, že nástavbu lze získat na podvozku LF s celkovou hmotností v rozmezí 7,5 až 12 tun. V Česku je nejzajímavější dvanáctitunová varianta, protože na ní lze postavit nástavbu s délkou 7,05 metru. K dispozici je rovněž délka 6,6 m. Vnitřní šířka hliníkové nástavby činí 2,45 metru, z čehož plyne, že stěny jsou silné 50 mm.

Z hlediska nakládky tvoří důležitý údaj vnitřní světlosti 2,25 m, což dovoluje pohyb vysokozdvižného vozíku a pohodlné nakládání až sedmnácti palet. Za tímto účelem byla dolní část bočnic opatřena pevným plechem. Protiskluzovou podlahu pomáhající co nejsnadněji splnit podmínky ukotvení nákladu podpírá pomocný rám z pozinkovaných ocelových profilů.

Čelo 1500 kg

Ke snadné nakládce také patří solidní zvedací čelo, v případě Aerobody jde o Dhollandii s nosností 1,5 tuny. Nabízelo klasické ovládání krabičkou spojenou s nástavbou vodiči nebo tlačítky na podlaze čela. Z bezpečnostních důvodů samozřejmě zdvojených pro obě nohy.

Délka čela činí 1,8 metru, což by pro vnitřní světlost nástavby 2,25 bylo málo. Prostor mezi střechou a horní hranou zvednutého čela zakrývá uzavírací díl na teleskopických vzpěrách. Po otevření čela se zvednul do vodorovné polohy a otevřel plný přístup do nákladového prostoru. Ke stažení krytu stačilo zatáhnout za jeden ze dvou tkalounů umístěných po obou stranách.

Přes 5,5 tuny

Jednu z výhod nástavby Aerobody tvoří velmi nízká hmotnost. Podvozek včetně nástavby se zvedacím čelem, plné nádrže a řidiče vážil 6475 kg, takže na náklad zbylo 5525 kg. Užitečné zatížení tedy překonává pohotovostní hmotnost.

Aerodynamika

Nástavba dle názvu má nabízet nízký aerodynamický odpor. Jak toho výrobce dosáhl, když na klasické hranaté skříni těžko něco vymýšlet nového. Změnu jsme našli v zadní části střechy, za níž běžně dochází k největšímu víření vzduchu a vytvoření největší části odporu vzduchu. V délce přibližně jednoho metru klesala střecha směrem dolů, aby snížení na konci činilo cca deset centimetrů. Podle zkoušek výrobce vytváří tato drobnost téměř neomezující využitelnost nákladového prostoru úsporu paliva čtyři až osm procent. Kabina je vybavena aerodynamickými prvky, zahrnujícími sadu bočních límců a střešní spoiler.

Hodnota úspor roste s navyšováním tempa. Výrobce slibuje při 80 km/h úsporu 5,5 procenta, při devadesátikilometrovém tempu dokonce 8,3 %.

DAF LF je však zejména rozvážkové vozidlo pohybující se zejména po městě a v jeho blízkém okolí, proto výrobce střízlivě udává snížení nároků na naftu o čtyři procenta.

Motory

K dosažení co nejnižší pohotovostní hmotnosti DAF nabízí do řady LF motory PX-5 a PX-7. Pouze pětilitrový agregát by mohl vzbuzovat obavy, co se týká dostatečného výkonu a životnosti, ale i méně objemná jednotka nabízí 700 nebo 760 N.m v závislosti na výkonové verzi 135 a 157. Výrobce na rozdíl od všeobecného trendu navýšil olejovou náplň proti variantě Euro V o 2,6 litru na sedmnáct. Sedmilitrový motor PX-7 (850 nebo 950 N.m) používá dokonce 23,4 litru oleje, přídavek z toho tvoří značných 5,1 litru.

Pod jednou střechou

Veškerý servis včetně záručních oprav zajišťuje každé autorizované středisko DAF. Týká se to rovněž zdvihacího čela. Výrobce tak poskytuje garanci na kompletní vozidlo.

5000 vlastních nástaveb

Z výrobní linky britské společnosti Leyland Trucks sjelo v dubnu již 5000. rozvážkové vozidlo DAF LF s nástavbou vyrobenou a namontovanou přímo ve výrobním závodě. Je tak zaručeno, že nástavba dosahuje stejně vysokých kvalit jako nákladní vozidlo. Díky tomu lze také dosáhnout výrazně kratších dodacích lhůt, čímž se zvyšuje dostupnost vozidel pro zákazníky. Je možné urychlit typové schválení kompletního vozidla v rámci EU a tím zajistit nejrychlejší uvedení vozidla do provozu.  [600×453]

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 

Štítky DAF Profi Nástavby

 

Přidat názorDiskuse: DAF LF Aerobody: Šetřílek

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…