Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar: Loprais čtvrtý, Macík dvanáctý

Tomáš Votruba
Diskuze (214)
V cíli osmé etapy dakarské rally, která vedla z Ataru do Nuakšottu v Mauritánii, byl nejrychlejší Firdaus Kabirov na Kamazu, který těsně porazil Hanse Staceyho z Holandska, který jede s vozem MAN.

V cíli osmé etapy dakarské rally, která vedla z Ataru do Nuakšottu v Mauritánii, byl nejrychlejší Firdaus Kabirov na Kamazu, který těsně porazil Hanse Staceyho z Holandska, který jede s vozem MAN. Lídr mezi kamiony Rus Čagin měl opakované problémy, když zapadnul do písku, a tak se musel spokojit se třetím místěm.

Skvělý sedmý čas zajel Martin Macík s liazem a dosáhl zatím svého nejlepšího výsledku. Celkově je prozatím dvanáctý. Karel Loprais dojel znovu na čtvrtém místě a tato pozice mu patří i celkově, na vedoucího Čagina ztrácí 2 hodiny 13 minut.

Vede Peterhansel, Sainz měl defekt

V kategorii automobilů se dostal poprvé do vedení loňský vítěz Stéphane Peterhansel, který zajel se svým Mitsubishi třetí nejrychlejší čas, ale celkově má náskok 32 sekund před druhým krajanem Alphandem, který jede rovněž se speciálem Mitsubishi. V rámci etapy byl už podruhé nejrychlejší Francouz Thierry Magnaldi se svou speciální buginou, ovšem celkově je pořád šestý.

Problémy měly Volkswageny, které vedly v prvních etapách Dakaru. Velkou ztrátu utrpěla dosud třetí Jutta Kleinschmidtová z Německa a propadla se na pátou pozici. Ještě hůř dopadl její týmový kolega Carlos Sainz, který měl hned po 26 kilometrech defekt po nárazu do skály. Asistenční vůz jej musel odtáhnout znovu na start, po několika hodinách se sice znovu vydal na trať, ale na slušné umístění už zřejmě může zapomenout.

Katriňák skončil, Kaštan pokračuje

Co se týče motocyklů, v soutěži musel skončit nadějný slovenský jezdec Jaroslav Katriňák, který měl v závěru předchozí etapy těžkou nehodu. V rychlosti 140 km/h najel na kámen schovaný pod pískem, následovalo salto, po kterém zůstal ležet v šoku na zemi. V cíli byl ošetřen, lékaři mu zašili tvář a ovázali tržné rány. Katriňák má také naražená žebra a lékaři mu nedoporučili pokračovat v soutěži.

Na ošetřovnu musel v pátek i Ivo Kaštan, který měl také pád a narazil si ruku. Ivo naštěstí pokračuje, etapu dokončil na 45. místě a celkově drží 33. pozici. I se zraněným ramenem bojuje statečně obhájce Cyril Després. Dnes zajel třetí čas a celkově je čtvrtý, ve vedení je stále Španěl Marc Coma. Etapu vyhrál vůbec poprvé v kariéře Francouz David Casteu před Američanem Chrisem Blaisem, který rovněž dosáhl životního výsledku. Všichni jedou na KTM.

Dnes je na Dakaru volný den, závodníci můžou načerpat síly do nejdelší etapy rally, která se pojede v pondělí a bude měřit 874 kilometrů, z toho 599 km měřených.

Výsledky - 8. etapa (568 km/RZ 508 km):

Automobily: 1. Magnaldi (Fr./Schlesser Buggy) 5:00:56, 2. Miller (USA/Volkswagen) a Peterhansel (Fr./Mitsubishi) oba -6:52, 4. Roma (Šp./Mitsubishi) -7:55, 5. Alphand (Fr./Mitsubishi) -10:36, 6. De Villiers (JAR/Volkswagen) -26:16.

Motocykly: 1. Casteu (Fr./KTM) 5:55:55, 2. Blais (USA/KTM) -2:13, 3. Després (Fr./KTM) -2:17, 4. Esteve Pujol (Šp./KTM) -6:58, 5. Coma (Šp./KTM) -8:02, 6. Caldecott (Austr./KTM) -8:47, ... 45. Kaštan (ČR/KTM) -2:21:34.

Kamiony: 1. Kabirov (Rus./Kamaz) 5:53:01, 2. Stacey (Niz./MAN) -5:25, 3. Čagin (Rus./Kamaz) -51:56, 4. Loprais (ČR/Tatra) -1:11:29, 5. Sugawara (Jap./Hino) -1:28:41, 6. Reif (Rak./MAN) -1:29:40, 7. Macík (ČR/Liaz) -1:30:12.

Průběžné pořadí:

Automobily: 1. Peterhansel 27:43:41, 2. Alphand -32, 3. De Villiers -26:16, 4. Roma -43:35, 5. Kleinschmidtová (Něm./Volkswagen) -1:06:26, 6. Magnaldi -1:33:40.

Motocykly: 1. Coma 30:49:20, 2. Esteve Pujol -6:23, 3. De Gavardo (Chile/KTM) -11:49, 4. Després -26:54, 5. Sala (It./KTM) -44:28, 6. Caldecott -47:29, ... 33. Kaštan -9:17:55.

Kamiony: 1. Čagin 35:47:23, 2. Kabirov -30:32, 3. Stacey -44:54, 4. Loprais -2:13:52, 5. A. de Azevedo (Braz./Tatra) -4:07:42, 6. Echter (Něm./MAN) -5:06:29, ... 12. Macík -9:17:04.

Tomáš Votruba
Diskuze (214)
8. 1. 2006 20:55
Re: NAIAS: Buick Enclave Concept
To je proto, že 90% to neumí udělat... Pak přijdou od Volvo a 90krát bouchnou do plechu a vyjede klenot.
8. 1. 2006 20:54
Re: NAIAS: Buick Enclave Concept
COUPE... buďto to umíš, a boucháš kastle u Astona... nebo různě Astona kopíruješ a splácáváš tvary a neumíš tomu dát jednotící linii. Je to jen těžké, maska bez jiskry a pak - symetrie podle podélné osy se zvýrazněním špicí... no to by snad naudělal ani začátečník... Ten tereňáček ma nakrčenej čumák... nic k zapamatování...
8. 1. 2006 13:25
Re: 2005 USA - Full-size Pick-up Truck
Jo, jo.
8. 1. 2006 13:24
Re: Escalade 2007
... první a třetí snímek má šmrnc... díky autům na něm.
8. 1. 2006 13:22
Re: Escalade 2007
Dokonalá informace... není od věco bejt ve státech snob :-) P.S.