Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Dakar 2010 (shrnutí) – průjezd bránou vítězů v Buenos Aires symbolickou tečkou za letošním závodem (+ fotogalerie)

Dariusz Szynder
Diskuze (9)
V neděli se konalo slavnostní zakončení Rally Dakar 2010. Všichni, kteří vydrželi do konce, projeli v Buenos Aires bránou vítězů a užili si úžasnou atmosféru, kterou pro soutěžící připravilo argentinské publikum.

Dvoutýdenní maratón Rally Dakar 2010 skončil v neděli oslavou na výstavišti La Rural v Palermu, severní čtvrti Buenos Aires. Vítězové dostali poháry, ostatní se museli spokojit s uznáním od argentinského publika, ale také od fanoušků z celého světa, kteří každý den sledovali soutěžní klání a fandili svým favoritům.

Na start celé rally se postavilo 372 vozidel, do cíle jich dojelo pouze 187. Těžkým podmínkám Rally Dakar 2010 odolalo 88 motocyklů, 14 čtyřkolek, 57 osobních vozů a 28 kamiónů.

ktm gordon ktm gordon
Vítězná posádka v kategorii osobních vozů - Carlos Sainz a Lucas Cruz - slaví v cíli.
ktm gordon ktm gordon

Pro České fanoušky je náplastí na neúspěch favorizovaných Tater čtvrté místo Martina Macíka na Liazu. Slováky může těšit výkon Štefana Svitky, který získal první místo mezi nováčky. Bohužel nemáme informace o výsledcích Romana Krejčího ve třídě Maraton (pravidla této třídy nedovolují výměnu některých zásadních součástí motocyklu, např. motoru nebo vidlice) ani v Elf Trophy, které každoročně vyhlašuje společnost Elf pro amatérské závodníky, kteří nejsou sponzorováni jinou ropnou společností a nemají na pomoc mechaniky. Podle blogu Martina Macka byl totiž po 13. etapě na třetím místě ve třídě Maraton a dokonce lídrem Elf Trophy.

ktm gordon ktm gordon
Posádka Jiří Janeček - Víktor Chytka / Zdroj: www.czechdakar.cz

Před konečnou tečkou za letošní dakarskou rally připomeňme, že tento závod není výhradně mužskou záležitostí. Také letos se na startu objevilo několik žen. V kategorii motocyklů to byly Nizozemka Mirjam Pol, Švédka Annie Seel, Italka Silvia Gianetti, Němka Christina Meier a Britka Tamsin Jones. Na čtyřkolce jela Italka Camélia Liparoti a za volant osobního speciálu Proto Dessoude usedla Francouzka Issabelle Patissier. Pět dalších žen jelo ve funkci navigátorek a Britka Susan Jones byla členkou posádky MANu vedeného Slovákem Pavlem Faškou. Vítězkou Ladies Cupu se na konec stala Švédka Annie Seel, která dojela 45.

ktm gordon ktm gordon
Vítězka Ladies Cupu Annie Seel / Zdroj: www.annieseel.com

Rally Dakar 2010 je tedy minulostí, na závěr se tedy sluší poblahopřát nejen vítězům, ale všem, kteří dojeli do cíle této extrémně náročné rally. A těm, kteří nedojeli, přejeme více štěstí a lepší výsledky v příštím ročníku, ať už se pojede v Jižní Americe nebo se závod vrátí zpět do afrických končin.

Rally Dakar 2010 - Vítězové jednotlivých kategorii

Kategoriestart. č.Závodník / posádkaVozidlo
Motocykly002Cyril DESPRES (FRA)KTM
Čtyřkolky251Marcos PATRONELLI (ARG)Yamaha
Osobní vozy303Carlos SAINZ, Lucas CRUZ (ESP)VW Race Touareg 2
Kamióny501Vladimír ČAGIN, Sergey SAVOSTIN, Eduard Nikolaev (RUS)Kamaz

Rally Dakar 2010 - Vítězové etap

EtapaMotocyklyČtyřkolkyOsobní vozyKamióny
1CASTEUPATRONELLIROMAČAGIN
2FRETIGNEDELTRIEUAL-ATTIYAHČAGIN
3DESPRESHALPERNPETERHANSELČAGIN
4COMAPATRONELLIGORDONČAGIN
5LOPEZ CONTARDOPATRONELLIMILLERKABIROV
6COMAPATRONELLIPETERHANSELČAGIN
7DESPRESPATRONELLIAL-ATTIYAHČAGIN
8LOPEZ CONTARDOPATRONELLIPETERHANSELČAGIN
9DESPRESDECLERCKAL-ATTIYAHKABIROV
10COMAGONZALEZ COROMINASSAINZČAGIN
11COMAHALPERNCHICHERITKABIROV
12LOPEZ CONTARDODECLERCKSAINZČAGIN
13ULLEVALSETERDECLERCKPETERHANSELKABIROV
14FARIASONIKAL-ATTIYAHMARDEEV

Foto. Rallyworld©Willy Weyens

Dariusz Szynder
Diskuze (9)
Avatar - kolmar
19. 1. 2010 01:18
Re: BraVWo TDI!
sorry, pisem rychlo desiatimi a neregistrujem dakedy.

Ok, no upgradnut SW sa da aj na tom zase lepsom a tak dalej.... cize bavil by som sa o seriovkach.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2010 01:08
Re: BraVWo TDI!
OK, ale - ach ta gramatyka... No, nehadam se, jen konstatuji, ze SW vybaveni motoru dela ty opravdove rozdily! Liny motor, ktery zabira az pri 2500RPM a konci pri 3500 je zatraceny rozdil oproti motoru, ktery zabira jiz od 1750RPM a tahne az do 4000. A stale je to uplne stejny motor (tedy mechanicky). S plnou platnosti toho, co jsem napsal vyse o ucinnosti a spolehlivosti.
Avatar - kolmar
19. 1. 2010 00:17
Re: BraVWo TDI!
Nechcem sa hadat a nikomu lamat ruzove okuliare, no nevidim dovod a stavim sa, ze PD sa uz nevrati, ved naco horsi system?

Este ze si tam dal tu vedu o honde a subaru. Prave na tieto motorizacie som chcel apelovat, napr. oproti novemu 2.0 TDI CR 140k ktory som mal moznost jazdit tento tyzden ponukaju podstatne sirsie pasmo vyuzitelnych otacok! Zatah je ok, no ked okolo 3 tis. uz motor nechce tahat, tak konkurenti do 3500 a to je veru rozdiel pri predbiehani!!!

Inac, som zvedavi na novy 2.2 od KII. Ma to 147 kW, turbo s VGT (el. riadene) piezoelektronicke vstrekovace atd... Ci chces alebo nie, proste VW nema konkurencie schopny motor k tomuto! Ten 170 konovy je :yes: no stale je tu ale ;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2010 00:03
Re: BraVWo TDI!
Strycku Fido, i kdyz se ze mne snazis delat idiota, tak jsi vedle, jak ta jedle. Panove z VW si totiz dobre uvedomuji, ze uspech TDI na trhu je dan:

a) vysokou ucinnosti a tim nizkou spotrebou,
b) spolehlivosti
c) reklamou - a m.j. proto ten dakarsky Touareg special plus

A proto, i kdyz se u VW (verim, ze jen docasne) docasne rozhodli pro system CR, jejich motory jsou narozdil od tech, kteri to tak dobre neumi, stale konstruovany s vyssim kompresnim pomerem a tim vlastne nuti vyrobce vstrikovaciho zarizeni CR svoje systemy rychle vyvijet. A z toho samozrejme tezi i ostatni vyrobci, predevsim ti, kteri diesely pro osobni auta jinak zas tak moc dobre neumi (francouzi, italove), pac aby jim prezily tech alespon 100 tisic km, tak je konstruuji s mnohem mensim kompresnim pomerem a tim tyhle motory nejsou a nikdy nebudou tak usporne a nemaji takovy prijemny zatah. No a prave to je ta zalezitost, ktera jen potvrzuje, ze diesely umi vyrabet nejlepe v Nemecku, zejmena u VW, ale take u BMW. A vitezstvi vozu s motorem TDI v Rallye Dakar to jen potvrzuje. Toz tak. :-!

PS: i kdyz diesely Honda a Subaru jsou take na vysi doby, to je treba priznat.

PPS: mas nick T613 - a tak dovol jen par slov k tomu vozu: velice mne vadi, zde ten zcela vyjimecny vuz dostal nalepku "papalasfaros". Protoze si ji nezaslouzil! Slo o zcela vyjimecny automobil, ktery byl takovym Lamborghini stredni Evropy. A je skutecna historicka skoda, ze vyrobu osobnich vozu teto znacky nekoupil po roce 1990, kdo tomu rozumi a byl schopen je dale rozvijet. Protoze T613 byl a je ikona automobilovehpo prumyslu. Doufam, ze nejakou stale mas a udrzujes. Zaslouzi si to!
Avatar - T613
18. 1. 2010 21:19
Re: BraVWo TDI!
ale to není tvoje TDI, to je tebou haněné TDI CR! >:D