Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D8: začala výstavba posledního úseku

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Cesta ke kompletnímu dokončení celé dálnice D8 z Prahy na německé hranice v Ústeckém kraji směřuje do finální etapy. Posledním úkolem je dostavba 16kilometrového úseku z Lovosic do Řehlovic přes České středohoří.

Ředitelství silnic a dálnic ČR výstavbu tohoto úseku slavnostně zahájilo včera, dálnice D8 má být dokončena v roce 2010.

Příprava celé stavby v délce 16,413 kilometrů byla velmi náročná. Setkala se s velmi intenzivní debatou mezi investorem stavby, ministerstvy a různými ekologickými sdruženími. "V celé řadě případů nesmyslné požadavky ze strany ekologů celou stavbu protáhly až o několik let a prodražily o miliardy korun," říká generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. Nový úsek má přijít na 8,95 miliardy korun, investice do ekologických opatření se předpokládají ve výši jedné miliardy.

Celá stavba bude svým charakterem unikátní. Celkem budou v rámci stavby 0805 vybudovány 3 mimoúrovňové křižovatky, 2 tunely - Prackovice (270 m) a Radejčín (620 m) a 29 mostů, z toho největší jsou Vchynice, Opárno a Dobkovičky. "V českých podmínkách je technické řešení tahu D8 unikát. Obdobný průchod dálnice jako v případě Krušných Hor a Českého Středohoří zatím v České republice nemáme," doplňuje Alfred Brunclík.

Úsek navazuje na již fungující dálnici z Prahy do Lovosic a na druhé straně končí na rovněž provozovaném úseku z Řehlovic na státní hranice. Poslední část D8 byla otevřena v roce 2006, jejíž součástí jsou také tunely Libouchec (520 m) a Panenská (2115 m). "Největší význam bude mít dostavba posledního úseku z Lovosic do Řehlovic pro obyvatele Ústí nad Labem," říká Alfred Brunclík. Toto krajské město se již několik let potýká s problematickou dopravní situací. Podobně jsou na tom také obce na současné silnici přes obce Velemín a další.

Stavba bude probíhat postupně. Ještě letos dojde k zahájení staveb mostů Opárno a Dobkovičky a stavby tunelu Prackovice. V příštím roce pak dojde k zahájení stavby mostu Vchynice, tunelu Radejčín a následně hlavní trasy z Lovosic do Řehlovic. Kompletní dokončení celého úseku se očekává v roce 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
7. 11. 2007 12:43
Re: Jo jo už je na čase
Pokud nekdo useka ekologistum ruce, ze nebudou moc podavat deset zalob na kazdy razitko, tak by se to snad stihnout dalo. 16km zase neni tak moc, i kdyz to jde hodne narocnym terenem... Holt drzim palce, na tydle silnici se pohybuju dost casto a na ten posledni usek uz cekam jak na smilovani 8-s
7. 11. 2007 12:41
Re: Jo jo už je na čase
Tak ona je na tom dalnicnim vyjezdu znacka objizdky na Lovosice a Usti, ale da se lehko prehlidnout...
S tim postupnym oteviranim bych si moc nadeji nedelal. Tam to neni moc na co napojit. Holt se musi ten usek Lovosice-Usti protrpet a nebo objet pres Litomerice. Z Litomeric je do Usti krasne zatocena silnicka tzv. pres kopecky, je na ni ted novy povrch, takze kdyz clovek nechytne lenochoda (neda se tam skoro predjizdet), je to moooc fajn svezeni >:-[] ;-)
Avatar - da_b0mb
7. 11. 2007 11:24
Re: Matika
Čunek ? Jsi se trošku seknul ne? Myslíš Bursíka ne? ;-)
7. 11. 2007 10:47
Jo jo už je na čase
Asi před 2 měsícema sem jel do Ústí a jelikož to tam neznám, tak sem si parádně zajel o víc jak 20 km. Protože tam kde byl sjezd do Lovosic, tak ten byl zastavěn zátarasy a musel sem pokračovat až na hatu k Německu a odtud se zas vrátit dolů k Ústí. Pak jsem se dozvěděl, že se měl odbočit už na Lovosice průmyslová zóna. Ale kdo to má sakra vědět.