13.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Osobní auta se vznětovým motorem by kvůli zvažovaným přísnějším emisním normám mohla natolik zdražit, že jim hrozí úplný konec.

Mnoho lidí má za to, že následkem probíhající kauzy Dieselgate může být konec vznětových motorů v osobních automobilech. Tento názor sdílí i vedení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V souvislosti s vypuknutím skandálu se začalo mluvit o zpřísnění emisních norem, respektive zpřísnění měření emisí. Nová podoba testů má více odpovídat reálnému provozu na silnicích než dnešní měření NEDC, které funguje vlastně jen v laboratorním prostředí.

ACEA sice podporuje zavádění nových podmínek testování, zároveň ale varuje před uspěchaným zpřísněním, které by nebralo ohled na dnešní technickou a ekonomickou realitu. ACEA tím reaguje na ty hlasy z EU, které chtějí zavést přísnější emisní testy už v příštím roce.

„Je důležité postupovat tak, aby se výrobcům umožnilo naplánovat a zavést nezbytné změny a aby nebyla ohrožena role naftových motorů jako jednoho z klíčových pilířů plnění budoucích cílů pro emise oxidu uhličitého,“ píše organizace sdružující 15 evropských automobilek v oficiálním prohlášení.

Autům s naftovým agregátem dokonce podle ACEA může hrozit zánik. „Bez realistického časového rámce by se některé dieselové modely mohly stát nedostupnými, což by výrobce donutilo stáhnout je z prodeje,“ uvedlo Evropského sdružení výrobců automobilů. Jako realistické datum postupného zavádění měření emisí v reálném provozu považuje ACEA září 2017.

Stažení osobních aut s naftovým motorem by podle ACEA zasáhlo jak spotřebitele, tak především automobilové výrobce. Zákazníci by měli užší výběr vozů, automobilky by pak patrně musely kvůli tomuto zastavení produkce propouštět.

ACEA není první společností, která hovoří o ústupu turbodieselů. Analytická společnost LMC Automotive odhaduje, že podíl naftových osobních aut klesne v Evropě během následujících sedmi let z dnešních 53 na 37 %. Důvodem poklesu podle LMC Automotive však nebude strach zákazníků o životní prostředí, ale spíše rozvoj alternativních pohonů.

Pokud by k postupnému stažení turbodieselů skutečně došlo, přiblížila by se Evropa ostatním částem světa. V tuto chvíli je starý kontinent jedinou vyspělou oblastí světa, kde mají vznětové motory v osobních vozech tak silné zastoupení. Důvodem jsou hlavně vysoké daně na benzin a nižší spotřeba aut s dieselovým agregátem pod kapotou.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Arca Capital u soudu napadla valnou hromadu Monety Arca Capital u soudu napadla valnou hromadu Monety

Prodej Agrobanky do rukou Moneta Money Bank je příčinou…

Karlovarské minerální vody možná zavedou vratné PET lahve Karlovarské minerální vody možná zavedou vratné PET lahve

Zavedení vratné zálohy na PET lahve, která by byla…

Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy

K volání po větší regulaci technologických obrů se…

 
Zdroj: ACEA, ČTK

Štítky Diesely Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate a konec vznětových motorů?…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Dnes 18:50

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Pohřeb Dolores z The Cranberries: Partner, maminka s vnoučaty a exmanžel se sešli nad rakví

Pohřeb Dolores z The Cranberries: Partner, maminka s…

Smuteční hosté se v úterý sešli v Saint Ailbe’s Church, aby se nadobro rozloučili se zpěvačkou Dolores O’Riordan…

Mučení v ponorce: Vynálezce novinářku přivázal za hlavu a řezal, tvrdí obžaloba

Mučení v ponorce: Vynálezce novinářku přivázal za…

Dánský konstruktér Peter Madsen, který je obžalován z vraždy švédské novinářky Kim Wallové, podle státního…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Petr Nedvěd: Jednou se do hokeje vrátím. A před Jágrem klobouk dolů

Petr Nedvěd: Jednou se do hokeje vrátím. A před…

Po dvanácti letech se extraligová esa dočkají utkání hvězd. Exhibice hlásí návrat, ovšem ve zbrusu nové podobě.…

 

Reflex.cz

Přímý přenos: Reflex komentuje debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledujte živě!

Přímý přenos: Reflex komentuje debatu prezidentských…

Sledujte s námi od 20:00 první skutečnou televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů: Tato zvířata používají 7 hlavních zvuků

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů:…

Delfíni mají vysokou inteligencí a používají komplexní systém klikání, mlaskání a hvízdání, kterým se…