13.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Osobní auta se vznětovým motorem by kvůli zvažovaným přísnějším emisním normám mohla natolik zdražit, že jim hrozí úplný konec.

Mnoho lidí má za to, že následkem probíhající kauzy Dieselgate může být konec vznětových motorů v osobních automobilech. Tento názor sdílí i vedení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V souvislosti s vypuknutím skandálu se začalo mluvit o zpřísnění emisních norem, respektive zpřísnění měření emisí. Nová podoba testů má více odpovídat reálnému provozu na silnicích než dnešní měření NEDC, které funguje vlastně jen v laboratorním prostředí.

ACEA sice podporuje zavádění nových podmínek testování, zároveň ale varuje před uspěchaným zpřísněním, které by nebralo ohled na dnešní technickou a ekonomickou realitu. ACEA tím reaguje na ty hlasy z EU, které chtějí zavést přísnější emisní testy už v příštím roce.

„Je důležité postupovat tak, aby se výrobcům umožnilo naplánovat a zavést nezbytné změny a aby nebyla ohrožena role naftových motorů jako jednoho z klíčových pilířů plnění budoucích cílů pro emise oxidu uhličitého,“ píše organizace sdružující 15 evropských automobilek v oficiálním prohlášení.

Autům s naftovým agregátem dokonce podle ACEA může hrozit zánik. „Bez realistického časového rámce by se některé dieselové modely mohly stát nedostupnými, což by výrobce donutilo stáhnout je z prodeje,“ uvedlo Evropského sdružení výrobců automobilů. Jako realistické datum postupného zavádění měření emisí v reálném provozu považuje ACEA září 2017.

Stažení osobních aut s naftovým motorem by podle ACEA zasáhlo jak spotřebitele, tak především automobilové výrobce. Zákazníci by měli užší výběr vozů, automobilky by pak patrně musely kvůli tomuto zastavení produkce propouštět.

ACEA není první společností, která hovoří o ústupu turbodieselů. Analytická společnost LMC Automotive odhaduje, že podíl naftových osobních aut klesne v Evropě během následujících sedmi let z dnešních 53 na 37 %. Důvodem poklesu podle LMC Automotive však nebude strach zákazníků o životní prostředí, ale spíše rozvoj alternativních pohonů.

Pokud by k postupnému stažení turbodieselů skutečně došlo, přiblížila by se Evropa ostatním částem světa. V tuto chvíli je starý kontinent jedinou vyspělou oblastí světa, kde mají vznětové motory v osobních vozech tak silné zastoupení. Důvodem jsou hlavně vysoké daně na benzin a nižší spotřeba aut s dieselovým agregátem pod kapotou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů

Prezident Miloš Zeman příští týden pověří vyjednáváním o…

Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci

Strany tvrdící, že vyhoví další policejní žádosti o…

 
Zdroj: ACEA, ČTK

Štítky Diesely Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate a konec vznětových motorů?…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří jednáním o vládě za týden

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří…

Prezident Miloš Zeman pověří šéfa hnutí ANO Babiše příští týden. Po schůzce to řekl novinářům Andrej Babiš. Ve…

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

 

iSport.cz

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák, směje se útočník Devils

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák,…

Křeče jsou velkým problémem sportovců při nadměrné zátěži. Existuje řada nutričních přípravků, jak jim zabránit,…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Řádění temných sil spiknutí v pozadí našich parlamentních voleb tušilo mnoho z nás. Naší redakci se však…