13.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Osobní auta se vznětovým motorem by kvůli zvažovaným přísnějším emisním normám mohla natolik zdražit, že jim hrozí úplný konec.

Mnoho lidí má za to, že následkem probíhající kauzy Dieselgate může být konec vznětových motorů v osobních automobilech. Tento názor sdílí i vedení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V souvislosti s vypuknutím skandálu se začalo mluvit o zpřísnění emisních norem, respektive zpřísnění měření emisí. Nová podoba testů má více odpovídat reálnému provozu na silnicích než dnešní měření NEDC, které funguje vlastně jen v laboratorním prostředí.

ACEA sice podporuje zavádění nových podmínek testování, zároveň ale varuje před uspěchaným zpřísněním, které by nebralo ohled na dnešní technickou a ekonomickou realitu. ACEA tím reaguje na ty hlasy z EU, které chtějí zavést přísnější emisní testy už v příštím roce.

„Je důležité postupovat tak, aby se výrobcům umožnilo naplánovat a zavést nezbytné změny a aby nebyla ohrožena role naftových motorů jako jednoho z klíčových pilířů plnění budoucích cílů pro emise oxidu uhličitého,“ píše organizace sdružující 15 evropských automobilek v oficiálním prohlášení.

Autům s naftovým agregátem dokonce podle ACEA může hrozit zánik. „Bez realistického časového rámce by se některé dieselové modely mohly stát nedostupnými, což by výrobce donutilo stáhnout je z prodeje,“ uvedlo Evropského sdružení výrobců automobilů. Jako realistické datum postupného zavádění měření emisí v reálném provozu považuje ACEA září 2017.

Stažení osobních aut s naftovým motorem by podle ACEA zasáhlo jak spotřebitele, tak především automobilové výrobce. Zákazníci by měli užší výběr vozů, automobilky by pak patrně musely kvůli tomuto zastavení produkce propouštět.

ACEA není první společností, která hovoří o ústupu turbodieselů. Analytická společnost LMC Automotive odhaduje, že podíl naftových osobních aut klesne v Evropě během následujících sedmi let z dnešních 53 na 37 %. Důvodem poklesu podle LMC Automotive však nebude strach zákazníků o životní prostředí, ale spíše rozvoj alternativních pohonů.

Pokud by k postupnému stažení turbodieselů skutečně došlo, přiblížila by se Evropa ostatním částem světa. V tuto chvíli je starý kontinent jedinou vyspělou oblastí světa, kde mají vznětové motory v osobních vozech tak silné zastoupení. Důvodem jsou hlavně vysoké daně na benzin a nižší spotřeba aut s dieselovým agregátem pod kapotou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto

 Nadnárodní těžařský gigant Rio Tinto se dnes se srbskou…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce

V energetice se často setkáváme se zkratkami SEK či ASEK.…

Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách

Skupina Profireal Group miliardáře Davida Berana, která…

 
Zdroj: ACEA, ČTK

Štítky Diesely Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate a konec vznětových motorů?…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Dnes 18:47

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou, pak se oženil, přepsal byt a zmizel

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou,…

Podvodník, který zřejmě naletěl podvodníkům! Příběh VIP bankéře slavných Radka Pokludy (45), který pod falešnou…

 

iSport.cz

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou rád zažil titul

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou…

Matador nesložil zbraně. Velezkušený kapitán hokejové Sparty Jaroslav Hlinka zahodil myšlenky na konec aktivní…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…