13.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Dieselgate a konec vznětových motorů? Opravdu může nastat, bojí se samotné automobilky

Osobní auta se vznětovým motorem by kvůli zvažovaným přísnějším emisním normám mohla natolik zdražit, že jim hrozí úplný konec.

Mnoho lidí má za to, že následkem probíhající kauzy Dieselgate může být konec vznětových motorů v osobních automobilech. Tento názor sdílí i vedení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V souvislosti s vypuknutím skandálu se začalo mluvit o zpřísnění emisních norem, respektive zpřísnění měření emisí. Nová podoba testů má více odpovídat reálnému provozu na silnicích než dnešní měření NEDC, které funguje vlastně jen v laboratorním prostředí.

ACEA sice podporuje zavádění nových podmínek testování, zároveň ale varuje před uspěchaným zpřísněním, které by nebralo ohled na dnešní technickou a ekonomickou realitu. ACEA tím reaguje na ty hlasy z EU, které chtějí zavést přísnější emisní testy už v příštím roce.

„Je důležité postupovat tak, aby se výrobcům umožnilo naplánovat a zavést nezbytné změny a aby nebyla ohrožena role naftových motorů jako jednoho z klíčových pilířů plnění budoucích cílů pro emise oxidu uhličitého,“ píše organizace sdružující 15 evropských automobilek v oficiálním prohlášení.

Autům s naftovým agregátem dokonce podle ACEA může hrozit zánik. „Bez realistického časového rámce by se některé dieselové modely mohly stát nedostupnými, což by výrobce donutilo stáhnout je z prodeje,“ uvedlo Evropského sdružení výrobců automobilů. Jako realistické datum postupného zavádění měření emisí v reálném provozu považuje ACEA září 2017.

Stažení osobních aut s naftovým motorem by podle ACEA zasáhlo jak spotřebitele, tak především automobilové výrobce. Zákazníci by měli užší výběr vozů, automobilky by pak patrně musely kvůli tomuto zastavení produkce propouštět.

ACEA není první společností, která hovoří o ústupu turbodieselů. Analytická společnost LMC Automotive odhaduje, že podíl naftových osobních aut klesne v Evropě během následujících sedmi let z dnešních 53 na 37 %. Důvodem poklesu podle LMC Automotive však nebude strach zákazníků o životní prostředí, ale spíše rozvoj alternativních pohonů.

Pokud by k postupnému stažení turbodieselů skutečně došlo, přiblížila by se Evropa ostatním částem světa. V tuto chvíli je starý kontinent jedinou vyspělou oblastí světa, kde mají vznětové motory v osobních vozech tak silné zastoupení. Důvodem jsou hlavně vysoké daně na benzin a nižší spotřeba aut s dieselovým agregátem pod kapotou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Zdroj: ACEA, ČTK
 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate a konec vznětových motorů?…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…