Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu

Přestože prodejně už vůz nepatří mezi lídry třídy, stále má co nabídnout – i to bylo důvodem našeho testu.
Zpět na článek
25. 11. 2011 12:14
25. 11. 2011 12:49
25. 11. 2011 13:02
25. 11. 2011 13:53
25. 11. 2011 15:23
25. 11. 2011 19:06
25. 11. 2011 19:50
25. 11. 2011 20:13
26. 11. 2011 00:01
26. 11. 2011 12:23
26. 11. 2011 13:11
26. 11. 2011 13:28
26. 11. 2011 15:46
26. 11. 2011 20:55
27. 11. 2011 08:53
27. 11. 2011 11:44
25. 11. 2011 14:00
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 15:54
25. 11. 2011 23:03
26. 11. 2011 10:12
26. 11. 2011 12:27
25. 11. 2011 15:25
26. 11. 2011 12:28
25. 11. 2011 16:47
25. 11. 2011 18:18
25. 11. 2011 20:10
25. 11. 2011 18:30
25. 11. 2011 20:23
25. 11. 2011 21:54
25. 11. 2011 20:11
25. 11. 2011 21:50
25. 11. 2011 21:56
25. 11. 2011 22:13
26. 11. 2011 07:54
26. 11. 2011 12:22
26. 11. 2011 23:30
27. 11. 2011 15:27
25. 11. 2011 21:26
25. 11. 2011 19:06
25. 11. 2011 20:18
25. 11. 2011 20:25
25. 11. 2011 20:35
25. 11. 2011 20:49
25. 11. 2011 21:00
26. 11. 2011 01:01
26. 11. 2011 13:38
26. 11. 2011 20:52
25. 11. 2011 21:08
25. 11. 2011 21:14
25. 11. 2011 21:27
25. 11. 2011 21:37
26. 11. 2011 01:03
25. 11. 2011 20:20
25. 11. 2011 20:27
25. 11. 2011 20:31
25. 11. 2011 21:23
25. 11. 2011 20:39
25. 11. 2011 20:50
25. 11. 2011 20:53
25. 11. 2011 21:07
25. 11. 2011 21:10
25. 11. 2011 21:51
26. 11. 2011 12:29
26. 11. 2011 12:37
26. 11. 2011 12:45
25. 11. 2011 21:03
25. 11. 2011 21:22
26. 11. 2011 10:17
26. 11. 2011 12:25
26. 11. 2011 12:30
25. 11. 2011 21:14
25. 11. 2011 21:47
25. 11. 2011 22:15
25. 11. 2011 18:08
25. 11. 2011 18:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 21:34
25. 11. 2011 21:41
26. 11. 2011 12:33
25. 11. 2011 18:55
25. 11. 2011 20:30
25. 11. 2011 20:41
25. 11. 2011 20:47
25. 11. 2011 21:23
25. 11. 2011 21:26
25. 11. 2011 21:29
25. 11. 2011 21:36
25. 11. 2011 20:48
25. 11. 2011 20:50
25. 11. 2011 20:49
25. 11. 2011 20:51
25. 11. 2011 21:01
25. 11. 2011 21:06
25. 11. 2011 21:08
25. 11. 2011 21:09
25. 11. 2011 21:21
25. 11. 2011 21:33
25. 11. 2011 21:41
25. 11. 2011 21:55
25. 11. 2011 22:09
25. 11. 2011 22:16
25. 11. 2011 22:29
25. 11. 2011 22:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:41
25. 11. 2011 22:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:14
25. 11. 2011 23:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:39
25. 11. 2011 23:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:56
25. 11. 2011 21:19
25. 11. 2011 21:34
25. 11. 2011 21:42
25. 11. 2011 21:16
25. 11. 2011 21:33
25. 11. 2011 21:45
25. 11. 2011 21:48
25. 11. 2011 22:04
25. 11. 2011 22:48
25. 11. 2011 23:21
25. 11. 2011 22:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 21:57
25. 11. 2011 22:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 11. 2011 09:21
26. 11. 2011 13:21
26. 11. 2011 12:49
26. 11. 2011 13:25
26. 11. 2011 14:05
26. 11. 2011 14:13
26. 11. 2011 14:13
26. 11. 2011 16:05
26. 11. 2011 17:31
26. 11. 2011 19:18
26. 11. 2011 20:35
27. 11. 2011 10:00
27. 11. 2011 12:08
27. 11. 2011 13:27
27. 11. 2011 20:41
25. 11. 2011 12:14
Fešák
Nuže, i po tolika letech je to krasavec. Pro mě stále nejhezčí velké MPV :yes:

palubku jsem nikdy moc nemusel, tady bych dal raději přednost něčemu na styl Pažouta 5008, ale budiž. ty materiály už konečně vypadají na úrovni a ne jako levný plasťák z Číny u prvních kousků.

překvapili mě slušné hodnoty spotřeby - Renaulťácké dCI jsou ceněny v několika disciplínách, ale spotřeba mezi ně nikdy moc nepatřila. Detto v kombinaci s klasikým hydro automatem (předpokládám že pořád 6st. Aisin)

ještě dotaz ke kartě - vůz neměl funkci Keyless? na to že výbava je poměrně bohatá mi to příjde celkem nelogické (i na žabáka >:-[] )
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 12:49
Re: Fešák
Taky jsem se divil, prověřil a keyless entry je v základu, takže netuším, proč tu kartu pan redaktor strkal někam, kdo ví kam >:-[]
25. 11. 2011 13:02
Re: Fešák
nuže, možná v některých "ergonomických" vozech ještě Keyless entry nenabízejí, takže byl testér zmaten (nic ve zlým ;-) )
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 13:53
Re: Fešák
Asi to tak bude. Mám vyzkoušené, že není problém s Keyless entry normálně vystoupit z nastartovaného auta a jít klidně 200m daleko a auto jede dál... možná pan redaktor na to neměl odvahu >:-[]
25. 11. 2011 15:23
Re: Fešák
Ono to hlavně vypadá, že pan redaktor v Espacu snad ani neseděl. Jinak by krom té patálie s kartou nemohl napsat, takovou blbost, že díky předním zdvojeným sloupkům je špatný výhled do stran. Nebo kdyby aspoň sledoval dění v motoristickém světě, mohl se dozvědět, že cca před rokem proběhl test ve kterém tuto vlastnost porovnávali u většiny prodávaných aut a Espace to na plné čáře vyhrál.
Jestli je z něj někam blbě vidět, tak to je směrem vzad, ale rozhodně né do stran.
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2011 19:50
Re: Fešák
Ano karty jsou dvojího druhu. Základní verze funguje jako klasický dálkový ovladač a musí se vkládat do slotu. To není zrovna povedená varianta. Ta lepší, která je určitě v této výbavě (možná se ta základní do Espace ani už nedává) funguje úplně bezdotykově. Tam pak stačí dát ruku pod kliku a auto se samo otevře. Když je karta na předních nebo zadních sedadlech (a není nalepena třeba na mobil >:D ) tak se šlápnutím na spojku a zmáčknutím tlačítka začne startovat. Rozhodně není nutné cokoli kamkoli dávat.
Jestli s tím byly dřív nějaké problémy nevím, ale na Espacu z roku 2003 to funguje tak bezvadně, že ani mnohem dražší auta z dneška na to nemaj. A ano s kartou můžete od nastartovaného auta odejít a auto nechcípne, takže se dá toereticky odjet bez karty :-O
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 00:01
Re: Fešák
Nezkoušel jsem to, ale teoreticky by to mělo být možné. Teda u handsfree karty. U tý jednoduší verze by jsi musel vzít druhou kartu, neboť tam ve chvíli kdy nastartuješ tak se karta zamkne ve slotu.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:23
Re: Fešák
Proč bys nechával zamčené nastartované auto? To tak strašně rád pálíš palivo?
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:28
Re: Fešák
To je výborný nápad nechat běžet motor a odejít od auta, opravdu. Ekologie, ekonomie nic? Nemluvě o tom, že dnešní auta jsou velmi dobře izolovány, nějakých 10 minut mimo auto interiér ani v mrazu tolik neprochladí, to topení zpátky vytopí za pár vteřin.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:55
Re: Fešák
No jo, jenže ten náklaďák, to je trochu jiná píseň. Ono i Favorit nebo Felda byla jiná píseň, tam táhlo ze všech stran, nic netěsnilo, člověk zhasnul motor a byla tam do dvou minut zima jak v mrazáku. Dneska máš vrstvená skla, všechno je odtlumeno a odtěsněno. Já například i na podlaze mám tak 3-4 cm hrubou vrstvu a na ní je tepve koberec. Tam to teplo uniká o hodně pomaleji.
Avatar - petrumr
27. 11. 2011 08:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
27. 11. 2011 11:44
Re: Fešák
No tak to dělám občas taky, ale méně a méně, protože tyhle volnoběžné otáčky se zmrzlým motorem nejsou nic dobrého pro motor, hlavně pro diesel.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 12:47
Ergonomie a ergonomie
Často je v tectech zmiňován pojem ergonomie, přitom často mám pocit, že píšící netuší, co si pod tímto slovem představit.
Ergonomie opravdu není to, nač jste zvyklí jinde, ale věda, která se zabývá pracovním prostředím a to nemusí být takové, které vídáme jinde.
Renault právě u Espacu ukazuje, že ví, co to ta ergonomie je. Navigace je umístěna blízko zorného pole, ne jak ve Fabii u kolen (kdo si z vás, co máte přenosnou navigaci, ji dáváte k řadící páce a ne na sklo?).
A docela mě překvapuje kritika umístění ovládání navigace do míst, kde ji nikdo v Audi nebo BMW nekritizuje. 8-s

Jinak ale moc pěkný test, jen možná po 5000 km za volantem by řidiči přišla některá řešení nakonec opravdu ergonomická. ;-)
Rozbalit vlákno
27
25. 11. 2011 12:56
Re: Ergonomie a ergonomie
jsi si ještě nezvykl, že jediná správná ergonomie je ta z Reichu? A ty miliony aut z Francie, Itálie, Japonska, US a Koree ne a ne ne se přizpůsobit!!! A jejich majitelé, škoda slov ... >:-[]

když jsem měl ve Xsaře ovládání oken na středovém panel v první chvíli se mi to zdálo jako totální hovadina. Ale ejhle, za pár dnů jsem si tak zvykl a dokonce zjistil že mi to vyhovuje o moc víc než ovládání na dveřích - můžu totiž dál držet volant levou rukou a jen se natáhnu trochu od řadící páky a vše OK.
25. 11. 2011 13:06
Re: Ergonomie a ergonomie
problemom bude zrejme to, ze ty nie si ten spravny eurodrzek, takze nemozes vediet co je a co nie je ergonomicke >:-[]
25. 11. 2011 13:13
Re: Ergonomie a ergonomie
tak o tom snáď nemá cenu diskutovať, to je jasné každému kdo ma aspoň trochu pozná >:D
25. 11. 2011 13:15
Re: Ergonomie a ergonomie
>:-[] >:-[] >:-[] si precitany
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - levap.kesip
25. 11. 2011 20:39
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes: tvůj sarkasmus je nejlépe výstižný a zatím nejlepší, který jsem kdy v této souvislosti četl. Vůbec nechápu toho, kdo si dovoluje někomu dokola vnucovat co je vzorem v uspořádání interiéru.
Samozřejmě je potřeba se dívat trochu dál. Víš, kdo vlastní tento portál resp. platí redakci? Víš kdo vlastní převážnou část motoristických časopisů, které jsou na našich pultech? To je ta sféra vlivu, ve které se nacházíme....
Pokud chci nyní objektivnější informace, jdu na zahraniční portály či procházím recenze uživatelů na své vozy a leckdy jsem překvapen problémy, které se vyskytují u rádoby prémiových vozů...., ale sakra jsou nějak opomíjeny v redakčních testech.
25. 11. 2011 13:05
Re: Ergonomie a ergonomie
Tiez mam doma auto, ktore je podla vacsiny neergonomicke a cuduj sa svete, vobec mi to nevadi a po velmi kratkej chvili mi to riesenie pripada uplne normalne (dokonca si zvykla aj manzelka - to uz je co povedat)
25. 11. 2011 15:07
Re: Ergonomie a ergonomie
Dobrý postřeh.

Je fakt, že to věčné srovnávání s německou školou je občas na hlavu. Např. ovládání světel otočným ovladačem vlevo pod volantem (Němci) vs. ovládání levou páčkou (zbytek světa). Nikdy jsem v žádném českém testu nečetl, že otočný ovladač je ergonomický přehmat - a co si budeme povídat, každý, kdo zkusil druhé řešení musí mít jasno v tom, jak velká hloupost ten "knoflík" je.

Jiné klasické věci jako např. ovládání rádia na volantu vs. pod volantem - zde platí tvůj poslední odstavec. Po 5000tis. km bych ovládání pod volantem neměnil ani za nic.

A s tou navigací - to jsi uhodil hřebíček na hlavičku.
25. 11. 2011 15:13
Re: Ergonomie a ergonomie
často je to právě o těch preferencích a "ergonomii" konkrétního člověka - já jsem měl rád ovládání pod volantem (nebylo to v renckovi, ale dodělávané), teď mám na volantu (opět ne v renckovi :-) ) a skoro vůbec ho nepoužívám, prostě mi to nepasuje
25. 11. 2011 15:34
Re: Ergonomie a ergonomie
Samozřejmně. Je to o osobních preferencích, každá interiérová "škola" vyhovuje někomu jinému. Mě prostě naprosto sedí francouzská, někomu japonská atd. Mě jen vadí to automatické srovnávání s německou a vytýkání věcí, které se po seznámení s vozem ukáží býti naopak plusem. A naopak, přehlížení nedostatků německých interiérů - např. kdy naposled byla v nějakém testu o OII zmínka o tom, že středový panel někomu vadí kvůli kontaktu s pravým kolenem? A např. mě prostě vadí a je to důvod, proč OII ne - autu odpustím hodně, ale aby mě omezovalo v posezu, to nikdy.
25. 11. 2011 15:41
Re: Ergonomie a ergonomie
to neřeš, prostě v tomto geografickém prostoru je preferovaná "německá" škola, takže ta se bere jako etalon a referenční bod.

testy frantíků jsou celkově někdy hodně zábavné >:-[]
25. 11. 2011 15:53
Re: Ergonomie a ergonomie
Neboj, mě to žíly netrhá ;-) I ten důvod preference chápu, jen je třeba občas to testérům připomenout.

A ano, jen dodám, že někdy ne jen frantíků >:-[]
25. 11. 2011 18:17
Re: Ergonomie a ergonomie
Přesně, ovládání rádia pod volantem považuju za nejlepší možné řešení.
Daleko lepší, než tlačítka na volantu nebo nedejbože dotykový displej.

Opravdu, na některé věi člověk přijde až po letech. :-)
Avatar - Ronault.
25. 11. 2011 21:04
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes:
27. 11. 2011 15:20
Re: Ergonomie a ergonomie
:yes:

Jen je vtipné, v kolika testech právě to ovládání pod volantem kritizují.
25. 11. 2011 15:55
Re: Ergonomie a ergonomie
Niet čo dodať, napísal si to správne. :yes:
Avatar - levap.kesip
25. 11. 2011 20:15
Re: Ergonomie a ergonomie
Musím potvrdit tvůj příměr v souvislosti s navigací v zorném poli. Vůbec nechápu umístění navigací byť s velkým displejem nad řadící pákou u většiny vozů např. VW group. Položme si otázku proč vyšší řady vozů nejen koncernových používají projekční systém (holografický) jízdních parametrů do zorného pole řidiče? Renault displeje navigací umisťuje vysoko a před čelní sklo, tedy vše je "servírováno" řidiči bez nutnosti sklápět zrak. Tady si myslím, že citovaná ergonomie funguje.
Před rokem jsem vybíral vůz, kde jsem očekával komfort, který jsem si pečlivě vymezil a mimo jiné bylo požadováno integrovaná navigace, její pohodlné ovládání i bezpečně během jízdy. Navigace v renaultu vč. joystiku na středovém panelu nemá chybu. Když jsem se divil, proč je každé tlačítko kolem středového ovladače jiné (je nutno osahat), tak mi to po pár zkouškách došlo... a to je jejich rozlišení bez potřeby pohledu. Ovládání je intuitivní a samozřejmě nemluvím o kvalitních mapových podkladech vč. aktualizace. Nebudu vyjmenovávat porovnávané vozy, nechci být nikým napadán, ale jeden příklad za všechny. Známý si pořídil novou X6 vč. navigace, kterou si nechal za 20tis. počeštit, tedy dle jeho slov celkem náklad s daným paketem přes 80 tis., ale na dovolenou do Alp jezdí s TomTomem na předním skle. Důvodem jsou nekvalitní mapové podklady a počeštění je jen částečné... pěkně vypadající joystik na středovém tunelu je mu v tomto voze, alespoň při obsluze navigace k ho...
Také musím s odstupem času a praktického používání kladně zhodnotit keyless card, která je přímo úžasná. Nevěřil jsem v bezproblémovou funkci při koupi, ale ve výběru vozu vítězily právě komfortní prvky, které se mi u Renaultu dostávali. Praxe, žádné problémy nejsou a za půl roku "synchronizace" ve slotu jen dvakrát a to při blnutí bez startování. Na druhou stranu vypěstovaná závislost na tomto systému, tedy další dva vozy, které mám k dispozici, trpí trháním za kliky.... , když následně vytahuji klíč z kapsy, tak mi teprve dochází co je ergonomie ovládání a komfort......
25. 11. 2011 20:24
Re: Ergonomie a ergonomie
I přesto se najdou jedinci, kteří budou kartu zatracovat. Stejně tak ti budou vysvětlovat výhody víčka na nádrži oproti bezvíčkovému systému, který má Renault už 10 let. Dokud se k těmto maličkostem nedokopou i výrobci jejich oblíbených aut, tak to bude špatné a nekonfortní.
25. 11. 2011 22:51
Re: Ergonomie a ergonomie
Každý bráni to svoje. Ja si napríklad neviem vynachváliť tankovacie hrdlo na ľavej strane auta. Vždy je k dispozícii viac stojanov vľavo ako vpravo a nemusím obchádzať celé auto...
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:26
Re: Ergonomie a ergonomie
Ze života :yes: :yes:
25. 11. 2011 21:14
Re: Ergonomie a ergonomie
ergonomie dle chápání českého novináře = "míra shody s Passatem". Čím se auto uvnitř víc podobá Passatu, tím je ergonomičtější....

Ovládání světel u koncernu VW je opravdu dobrý příklad jejich "ergonomičnosti", výborný je taky jejich přístup k mlhovkám - "když chceš rozsvítit zadní, musí svítit i přední". Pak na mokré dálnici všichni VWčkáři jezdí s předníma mlhovkama jak trotli.... 8-s
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:27
Re: Ergonomie a ergonomie
Problém s mlhovkami má i Renault nebo PSA. Pokud chceš zadní, musí svítit přední... Je to škoda... :no:
Avatar - palokalo
28. 11. 2011 15:05
Re: Ergonomie a ergonomie
suhlas.. to ma dost "nemilo" prekvapilo na mojom novom aute (peugeot)
29. 11. 2011 02:21
Re: Ergonomie a ergonomie
Přemýšlím proč je to problém. Když podmínky nařizují použití zadní mlhovky, tak zároveň dovolují použití mlhovek předních (a v tu chvíli to obvykle mívá i přínos). Takže mít to na jednom kroužku mi nepřijde tak špatné. Rozhodně mi vadí víc řešení a la LR, kde je pro hlavní světla ovladač v místě jako VW/Škoda a mlhovky mají tlačítko každá z jedné strany, špatně se to hmatá a není tam v šeru pod volantem vidět...

Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
26. 11. 2011 13:14
Re: Ergonomie a ergonomie
Asi tak ;-)
25. 11. 2011 13:56
Navigace za jízdy
navigaci za jízdy ovládat ve velkém množství zemí ovládat nemůžeš. Je to trestné a navíc to není úplně bezpečné ani s dotykovým aparátem. Policie u nás za to myslím taky může pokutovat. Takže ten argument v testu je mimo
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 14:00
e-SPACE...
Dle mého názoru jde o jediné MPV, do kterého si nemusí stydět sednout ani top-manager (M-B R nepovažuji za čisté MPV).

Krom toho málokterý velkoprostorový vůz je svěží a poutavý i po letech. Dnes tedy můžeme směle říci, že tvarové vize Patricka le Quémenta jsou vysoce nadčasové - je to patrné jak zvenčí (zvláště posazení přídě a dramatické linky profilu...), tak uvnitř, v krásném kokpitu unikátního ztvánění.

Za odvahu a odolávání stárnutí: :yes:

Espace také dokáže uspokojit (byť jistě ne zcela) tužby po futurismu u lidí, kteří si nemohou dovolit něco méně praktického z důvodu rodiny... v této (pro duševní estetický rozlet) nemilé situaci se projevují další kvality Espace.
Rozbalit vlákno
5
25. 11. 2011 15:25
Výhľad
Mna zarazili hodnoty testera vo vyhlade z vozidla. Vyhlad z vozidla smerom vpred je v sucastnosti uplne bezkonkurecny, dokonca som pred nedavnom zachytil aj jeden test kde nemal Espace v automobilovom svete konkurenciu. Je to preto lebo predne stlpiky maju hrubku len 6,5cm co je osova vzdialenost priemerneho cloveka. To znamena ze ten stlpik tam clovek ani nevnima. My mame Espace 3 a vyhlad je skoro taky isty ako pri 4-kovom Espace. Co sa tyka este hluku v kabine v 4-kovom som siel len kratko ale nas trojkovy je uplna spicka v odhlucneni. Mal som moznost ist aj na BMW X5 r.v. 2010 ale take ticho ako je v Espace tam nebolo ani zdaleka >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:28
Re: Výhľad
Pamatuj, že to je francouzské sklo a to je méně průhledné než německá ocel ;-) >:-[]
25. 11. 2011 16:47
PULP FICTON
Je to asi měsíc, měl jsem pojíždění po rakouském Grazu, využíval jsem na to taxíky. Na hotelovou objednávku mi přistavili Espace, ne že bych ho objednal, ale nakonec jsem to považoval za dobrou příležitost. Dvacet následujících kilometrů patří k mým nejhorším životním MPV zážitkům, jaké jsem absolvoval. V pocitech z jízdy, a to především pocitech estetických řadím espace-zážitek hned za jízdu ve Fiatu multipla, u něhož jsem zažil navíc jako u jediného auta, že mi byla zvenku vidět pokrčená kolena...

Usednutí do Espacu byl pro mne doslova negativní šok, absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat [odkaz] přístrojová deska je situovaná někam do horizontální roviny šourku sedícího jedince a tak nějak podivně se "pohupuje" vpředu před tebou, no pro mne něco neuvěřitelného. Ránu všemu dalo ovládání klimatizace na dveřích... V cíli jsem se vypotácel, zaplatil a navždy v sobě uchoval zážitek jak se dělá údajný MPV euromajstrštyk...

Pro jednu z dalších jízd jsem už účelově zvolil Ford S-Max. Jezdí jich tam velké množství. Otevřeně píši - nebe a dudy. V autě je všechno tam, kde to člověk čeká, vynikající sedadla, vynikající "utažená jízda", vynikající prostor, popravdě jsem před fordem smeknul. Ano, Ford S-Max je pro mne důstojné MPV [odkaz]

Nejsem vyznavačem tohoto segmentu, ale šok, jaký mi uštědřilo setkání s espacem mě vyléčil z renaultovského velkého mpv světa nadobro. Popravdě však též píši, že ten ford byl skvělej ve všem :yes:
Rozbalit vlákno
63
25. 11. 2011 18:18
Re: PULP FICTON
podobný zážitok som mal aj ja. Ale bolo to v Štokholme a taxík bol Mercedes E.
Taxíky asi nie sú zrovna ideálne na ohodnotenie kvality auta.
25. 11. 2011 20:10
Re: PULP FICTON
Proč? Myslím, že právě zkušenost taxikáře ti může řadu vlastností vozu přiblížit.
25. 11. 2011 18:30
Re: PULP FICTON
K tomu snad jen: Jak píše M Ronault . Zkrátka nesmíš si plést pojmy s průjmy.

Ovšem chápu, že ty jako starý zapomětlivý člověk potřebuješ všechny interiéry na chlup stejné. Ať náhodou nezapomeneš co se kde ovládá :-)
25. 11. 2011 20:23
Re: PULP FICTON
Jo jo, to není jen filosofický rozměr otázky, jde o zcela praktickou věc. Když přesedneš ze svého vozu do vozu manželky a máš pustit zadní stěrač... kolikrát to dá fušku...
25. 11. 2011 21:54
Re: PULP FICTON
S tak jednoduchou vecou môže byť problém? Že by to bolo vekom...?
25. 11. 2011 18:42
Re: PULP FICTON
Renault vyráběl velká MPV už v době, kdy u VW začal sjíždět z pásů Golf II. Což může, ale taky nemusí něco znamenat. Tradice je bohužel někdy spíše koulí na noze. Čtyřkové Espace je zajímavé auto, pro mě osobně s přehledem nejkrásnější MPV na trhu. Auto je dodnes výjimečné komfortem a vzdušností interiéru. Mám dojem, že si spíše potrpíš na vyšší pontony karoserie (viz Kia Sportage), pak budeš v Renaultu logicky v šoku.
Ford už je zástupcem nové MPV školy, kdy se pro řidiče snaží tvářit co nejpodobněji obyčejnému autu jak posezem tak jízdními vlastnostmi. Jenže pak si mnozí ptají, proč MPV a ne velký kombík (nebo rovnou tuzemskou ikonu Octavii Combi), který je o něco levnější. Tohle dilema mít nikdy nebudeš, pokud ti bude eSPACE vyhovovat.
Snad jen poznámka k testu - pokud chcete opravdu trvaleji 7 míst, je tu prodloužený Grand Espace. Příplatek je tuším něco kolem 40.000.
25. 11. 2011 20:11
Re: PULP FICTON
Jo, s tím osuhlas, Ford dělá auta jako auta. Renault dělá espace jako... rozhlednu.
25. 11. 2011 21:50
Re: PULP FICTON
Ideál pre vodiča. Čo môže chcieť viac ako maximálne komfortný dokonalý výhľad? Jedno z najdôležitejších kritérií.
25. 11. 2011 21:56
Re: PULP FICTON
jen malé info
Kangoo ZE získalo evropskou cenu " Van of the Year 2012 " :yes:
25. 11. 2011 22:13
Re: PULP FICTON
Díky za info. Kto by to povedal. ;-) :yes:
26. 11. 2011 07:54
Re: PULP FICTON
Hmmm, zda se, ze sebevetsi kram staci pohanet elektromotorem a titul je v kapse...
26. 11. 2011 12:22
Re: PULP FICTON
Sklapni, beztak nevieš, čo melieš.
26. 11. 2011 23:30
Re: PULP FICTON
Sklapni si sam, ubozaku :no:

A at jen neklesam na tvou ubohou uroven: Nissan Note jako COTY - tobe to prijde OK? Vyhral jen a pouze diky elektro pohonu. Jako auto je totiz absolutne podprumerhy ve vsech kategoriich.
Renault Kangoo ZE dostal VOTY, ale ne jako Kangoo, ale pouze jako Kangoo ZE - kvuli elektropohonu.

Tobe tahle elektro-propaganda pripada OK?

Mimochodem (abych nebyl narcen) - to same bych napsal i kdyby na pridi Nissanu Note bylo logo VW, Porsche, nebo treba Maserati.
27. 11. 2011 12:27
Re: PULP FICTON
Není to náhodou LEAF?
27. 11. 2011 15:27
Re: PULP FICTON
Ehm...Jasneze LEAF :-!
25. 11. 2011 21:26
Re: PULP FICTON
>:D Zrovna stěrač se pouští u všech aut hoooodně podobně. Vyvoď si z toho co chceš :-)
26. 11. 2011 13:02
Re: PULP FICTON
Ano i ne. Senilního řidiče logicky může zaskočit, že stěrače sice jsou obvykle na pravé páčce, ale jednou se zapínají dolů (např. Renault), jindy nahoru (LR), Na zadní je kolečko na páčce (Renault) nebo posun páčky k sobě (LR), Renault tam má ostřikovač, prostě sranda. Občas si říkám, že by to mohli nějak unifikovat, ale nikdy mi to problémy nedělalo...

Co mne překvapuje, že GTI dovolil manželce autíčko, které na sobě nemá odznáček trojité V, protože jinak by se přece nemohl splést... :-O
25. 11. 2011 19:06
Re: PULP FICTON
Skrátka nie si ten správny človek pre MPV-triedu. A už vôbec nie pre francúzsku avantgardu. Máš šťastie - ponuka je dosť široká na to, aby si vybral každý.
25. 11. 2011 20:18
Re: PULP FICTON
Klaudie, to v čem jsem jel není žádná avantgarda, to je "jenom" jiné... Avantgarda ve významu "předvoj"... no, najděme nějakou avantgardu v MPV, momentálně mě nic nenapadá.
25. 11. 2011 20:25
Re: PULP FICTON
Ujasni si pojmy, kámo, to slovo "jiné" sa obvykle použije na označenie niečoho, čomu nerozumieš alebo to nepoznáš. Nechcem ťa uraziť, ale tentoraz si zaťal hodne mimo...
25. 11. 2011 20:35
Re: PULP FICTON
Já to slovo mohu nahradit příspěvkem o tisíci slovech. Rozumíš, když se jdu posadit do auta, chci si připadat jako v autě, nikoliv jako na rozhledně. Takhle to dělají téměř všichni, někdo dobře, někdo výborně, no a jsou jedinci, co to dělají "jinak" hledají cesty jak z auta udělat něco jiného - rozhlednu, pokoj pro kýčaře atd. Tyhle cesty nemají šanci už z přincipu. Espace je snad auto, ne? A, Klaudie, upřímně, opravdu považuješ tohle [odkaz] za nějakou avantgardu? Vždyť je to k pláči...
25. 11. 2011 20:49
Re: PULP FICTON
Ty jako obdivovatel chromovaného kýče v podobě Passatu minulé generace, tady píšeš něco o pokoji pro kýčaře. Hned vedle kritizuješ Espace za strohost: "absolutně "holé" auto, oko se nemá na co před sebe podívat". Prostě si přiznej, že jseš na cingrlátka a nehledej důvody, proč se ti Espace nelíbí. Patrick le Quément auta pro kýčaře nenavrhoval a tobě bude při pohledu na jeho dílo vždy jen k pláči.
25. 11. 2011 21:00
Re: PULP FICTON
Nejsem obdovovatel minulého passata, jen vím, kdo umí udělat parádní mainstreamový kokpit - [odkaz] Mimochodem, takhle vypadala minulá laguna - [odkaz] 8-s

Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... >:D
26. 11. 2011 01:01
Re: PULP FICTON
klasika, zase si tendencny, davas obrazky laguny v zaklade, ktora sa zacala vyrabat v 2001 a potom ako porovnanie pasata v plnke zacatie vyroby 2005.
A prave na tom kokpite pasatu su vsetky objektivne ergonomike preslapy vytykane v prispevkoch vyssie.....
26. 11. 2011 13:09
Re: PULP FICTON
A co je na té Laguně špatného ? Tedy krom té modré barvy, ale ona tam byla ještě šedá a pro fajnšmekry černo/cihlová. Krásný a pohodlný interiér, kde se dalo pohodlně cestovat. Rozhodně hezčí, než ta VW... ;-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:38
Re: PULP FICTON
Zase mimo mísu, srovnávaš Lagunu z roku 2001 v základu na fotce od nějakého amatéra s Passatem Hihgline z roku cca 2007 o generaci novějšího.
Navíc tahle modrá u Laguny se snad ani u nás neprodávala a v reále jsem ji ještě nepotkal.
Pokud bys chtěl srovnávat Lagunu II, tak musíš s Passatem B5
[odkaz]
[odkaz]

Stojí ti to za to, takhle si snižovat svou hodnotu? 8-s
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:26
Re: PULP FICTON
Jakou hodnotu? ;-)
26. 11. 2011 15:43
Re: PULP FICTON
No, teď jsi to zase trošku podělal ty, tohle je Initiale po faceliftu z roku 2005, ve srovnání s B5 (možná B5.5), který ten rok končil. Ale v každém případě nemám problém postavit vedle sebe tuhle Lagunu a B6 interiér. U mne by Laguna vyhrála, ne beru zpět, u mne Laguna tehdy opravdu vyhrála... ;-) :yes:
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:52
Re: PULP FICTON
Tak popravdě byl problém na googlu sehnat srovnatelné interiéry... Z B6 bych nesrovnával, ta přišla krátce před Lagunou 3 a ta už je tady taky 3-4 roky.
25. 11. 2011 21:08
Re: PULP FICTON
Si úplne mimo, bude lepšie, ak túto debatu ukončíme. Ak niečomu nerozumieš, nepleť sa do toho, lebo vyjdeš na posmech - táto póza Ti nesedí. O umení sa budem radšej baviť s niekým iným. ;-)
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Pokud za umění považuješ kabinu espace... >:D tak to potom ano. Klaudie, pochop, to s uměním nemá co společného, tady jde o kabinu auta, jde o to, jak účelně a vkusně je to ztvárněno. Podívej se na kabinu Sharanu, vždyť to je doslovný estetický (chceš-li "umělecký") skvost (oproti espacu.)

Jsem ochoten diskutovat o kvalitě karoserie espacu, to ano, avšak o kabině nikoliv.
25. 11. 2011 21:27
Re: PULP FICTON
Ty pochop, že nemá cenu hovoriť o umení, keď o ňom evidentne vieš prd. :*)
26. 11. 2011 01:03
Re: PULP FICTON
si fakt musis robi srandu... sharan ze este ticky skvost? ten sedy grc s krabicou od topanok namiesto stredoveho panelu?
25. 11. 2011 19:55
Re: PULP FICTON
Mal si si pristavit Roomstera predsa! :-)
25. 11. 2011 20:20
Re: PULP FICTON
:-) No... roomsteři byli i tam, a slušelo jim to, ne jako taxi ale jako ceněná auta pro malé podnikatele.
25. 11. 2011 20:27
Re: PULP FICTON
Je tam veľa malých českých podnikateľov? :-O
25. 11. 2011 20:31
Re: PULP FICTON
Ne, tamních...
25. 11. 2011 21:23
Re: PULP FICTON
A kto tam tie Roomstery teda bude kupovať...? :-O
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:32
Re: PULP FICTON
Abych byl objektivní ( ač Renault často hájím a je mi sympatický ), tak před pár lety na nějakém lokálním autosalonu měl prodejce vystaveného Espace - nevím už jestli Granda - v "plné náloži" s prosklenou střechou a myslím že snad i s otočným sedadlem spolujezdce ( nejsem si tou sedačkou jist, tak mne omluvte ;-) ) . Pohled do interieru otevřenými dveřmi parádní, zaujala netradiční futuristická přístrojovka, posez ve předu prima, nicméně překvapil posaz ve střední řadě - sedáky relativně blízko podlahy a skutečně více přikrčená kolena. Nejsem čahoun, pro vyšší postavu už to může být minimálně nezvyklé. Faktem je, že stejný pocit jsem měl i v MPV Citroen C8 a jeho bráškovi od Peugeotu. Tolik k onomu posazu.
Nicméně atmosféra na palubě, výrazný exterier i originální interier a nejen na tehdejší dobu množství užitečných vychytávek ( byli prostě první ...) činí z Espasu dodnes PANA MPV.
Patriku :yes:
25. 11. 2011 20:39
Re: PULP FICTON
Prosím vyber, která přístrojová deska je ti estetikou, stylem bližší, myslím jako šoférovi:

A) [odkaz]

B) [odkaz]
25. 11. 2011 20:53
Re: PULP FICTON
>:-[] Fór kvartálu...
25. 11. 2011 21:10
Re: PULP FICTON
>:-[] Fór roku...
25. 11. 2011 21:51
Re: PULP FICTON
A.

Kde vidíš fór? Že si ty niečo pil...
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:29
Re: PULP FICTON
No když si předsravím dobu uvedení na trh Espacu a současníka Sharana z té doby, odmyslím si ty tvoje VW omalovánky, tak musím uznat, že Espace po všech stránkách válcuje Sharana.
26. 11. 2011 12:37
Re: PULP FICTON
Kdyby jen Aštara Šerana... :-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:45
Re: PULP FICTON
Za toho Aštara Šerana :yes: :yes: >:D
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:56
Re: PULP FICTON
Tak render foto a testovací dokument těžko mohou soupeřit a jen dle těch fotek klasickým pojetím ( na které je každý zvyklý ) vypadá volba na VW. NIcméně - v Espacu jsem dlouho neseděl a v Sharanu před časem pouze momentík.
Ale protože mne čerstvá konfrontace vcelku zajímá, zaběhnu jak k VW ( tam Sarana mají ) tak k Renaultu a snad bude k mání Espace...
25. 11. 2011 21:03
Re: PULP FICTON
Já tušil, že se budeš zdráhat tu na plnou pusu napsat, že ten espace je uvnitř ostřesnej a že Sharan ti svou krásou vyrazil dech. No jo, je to tak... Je to možná neuvěřitelné, ale ten Volkswagen strčí celej francouzskej espacovskej šarm (žádnej tam uvnitř není) do svý kapsy.
25. 11. 2011 21:22
Re: PULP FICTON
Snívaj... :-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:02
Re: PULP FICTON
Popravdě, v Espasu jsem aktuálně dlouho neseděl a nechtěl jsem psát o kouzlu z pobytu na palubě toho "vymazleného"kousku" na výstavě, včetně- jestli se nepletu-jakéhosi ambientního osvětlení interiéru už tehdy.
Prostě pohoda, uvolnění, úsměv, domácí komorní komfortní atmosféra, místo kam se rád vracíš, kde je o nejen o tebe dobře pečováno, postaráno,kde jsi nejen ty hýčkán, kde nejen na tebe myslí, kde máš nejen ty dveře dokořán, místo, kterému právě díky součtu toho všeho plus mnoha dalších dojmů věříš...
Jak jsem psal Klaudiovi - v novém Sharanu jsem seděl okamžik a nikdy ho nijak právě proto nehodnotil...
Avatar - Emel
26. 11. 2011 10:17
Re: PULP FICTON
Finta je v tom šoférovi. Espace prostě není šoférské auto. Řízení je degradováno na nezbytnou nutnost toho, že se rodina přesouvá z jednoho místa na druhé. Pokud řidičský ideál je být obklopen přístrojovou deskou a sedět na zemi, pak Espace je jeho protikladem. Nicméně neřidičské pocity jsou i za volantem příjemné, prostornost a vzdušnost, dobré materiály... nakonec proč ne.

Sharan nově obohatil naši firemní flotilu, tak napíšu reálné dojmy.
25. 11. 2011 21:14
Re: PULP FICTON
Správny postreh, nízko umiestnené sedadlá v druhom, prípadne treťom rade, to je typická bolesť MPV doby, v ktorej tento Espace prišiel (zase to viac vyhovuje malým deťom, ktoré nemusia tak namáhavo šplhať do svojich autosedačiek :-) ) Každopádne treba uznať, že je to mínus, a to dosť výrazné. :-) Presne ako si pripomenul, rovnakým neduhom trpia súdobí konkurenti.

Teraz si na to výrobcovia už dávajú pozor. Okrem jedného. Nový VW Sharan okrem toho, že sedadlá v druhom rade sú dosť malé, trpí presne tým istým neduhom ako odchádzajúci Espace či C8 - vzadu sa kvôli sedákom nízko nad podlahou sedí proste zle.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:32
Re: PULP FICTON
;-) Díky, co se týče Sharanu, tak jsem se na chvílinku posadil dopředu a mizel pryč ( měl jsem už tak sekeru a už mne telefonicky naháněli ), tak že jsem se k němu nevyjadřoval téměř nikdy. Způsob umístění sedadel v druhé řadě jsi popsal naprosto přesně a tímto způsobem také kdysi argumentoval prodejce u Citroenu ;-) - napadlo mne to po usednutí okamžitě také, ale nedalo mi na to neupozornit...
Druhé řadě ve VW se budu věnovat >:D ...
25. 11. 2011 21:47
Re: PULP FICTON
Ak to pôjde, vezmi nejaké pásmo a zmeraj výšku hrany sedáku od podlahy... ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:05
Re: PULP FICTON
Fajn, doufám, že nebudu za Ivana, hlavu medvědí >:-[] a nezapomenu vzít do kapsy!
25. 11. 2011 22:15
Re: PULP FICTON
Ja už som si v roome požičiaval meter aj od predajcu - zdôvodnenie, že si chcem zmerať šírku interiéru medzi madlami dverí, či mi tam vojdú 3 autosedačky, celkom stačil. Boli samá ochota. ;-)
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:52
Re: PULP FICTON
Bingo - klidně budu tvrdit, že "makám" na Klapzubově jedenáctce >:-[] . Jinak skutečně dobrý nápad parde ;-) .
25. 11. 2011 18:08
Espasitel
Najednou už představa velké rodiny nevypadá tak děsivě a potupně, že?
Espace je jediným MPV, který k velkoprostorovosti přidává i jistou grácii a styl. I po devíti letech je krásný a opravdu nezaměnitelný, navíc vnitřek je do jisté míry geniální.

Velká pochvala panu Šuchovi, test se četl úplně sám. Chválím akcent na potřebné a důležité oblasti a naopak vypuštění kritiky "nesportovnosti a jisté tuposti". Konečně někdo, kdo chápe, že pro MPV jsou priority někde jinde než v přístrojovce v úrovni očí a Recarech.

Největší přednost Espace je ale schopnost rychlých a neskutečně pohodlných přesunů. Někdy v zimě 2005 jsme jeli ve čtyřech lidech do Alp v krásném šedém Grandu 3.5V6. Parádní auto, úžasný motor. Trasu Ústí-Brixen jsme absolvovali průměrem 130 km/h naprosto nenuceně a v klídku. V6 mělo super zvuk a obrovskou zásobu výkonu, v té době (i dnes) to byla mezi MPV doslova raketa. Bralo si to sice skoro třináct litrů, ale kdo by to u LPG řešil, že?
Dneska vidím optimum někde na těch stopadesáti koních, s prosklenou střechou a to je tak vše. I to ale stačí na pozici nejlepšího MPV na trhu.

PS: Je vidět, že Le Quément je ikona přelomu tisíciletí...Mégane, Clio, Espace, auta kontroverzní, ale s léty jen krásní a zrají.

:yes:

Asi to bude podplacený, není přece možný, aby auto s přirozením ve znaku mělo takové skóre... >:-[]
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 18:13
Re: Espasitel
Ano, řada velkých MPV představuje strohé a účelové stroje, jejichž obyčejnost umocňuje "rodinná" orientace... v Espace je to jiné.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:34
Re: Espasitel
Tak, tak pane ;-) , je to přesně tak jak říkáš :yes:
Avatar - petrumr
25. 11. 2011 18:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2011 20:30
KONTRASTY
[odkaz] :yes: [odkaz] >:D
[odkaz] :yes: [odkaz] >:-[]

BRAVO AVANTGARDA... 8-s ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 20:41
Re: KONTRASTY
A v reálu vypadá Espace neustále těžce šik, tudíž spíš otočím hlavu za tvorbou P. Le Quémenta ( ač letitou...). A nebudu se rozepisovat ze statického dojmu z cross verze Tourana >:-[] , zatím mlčím...
25. 11. 2011 20:47
Re: KONTRASTY
Touran je menší, nahoře je Sharan, tedy auto před kterým stojí espace v dokonalé designové pokoře. Nezapomeň nahoře vybrat tu přístrojovku.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:23
Re: KONTRASTY
Nechci konfrontovat Touran s Espacem - to by mne nenapadlo. Šlo jen o ten dojem, o dojem z dražší verze MPV Renckovi konkurence - nic víc . Tak vcelku často vídávám Alhambru(y) v červené a i stalo se, že nedlouho po sobě jsem kolikrát potkal oba kousky a za sebe říkám, že Espace i po těch letech má neustále šmrnc a porce vetknuté nenucené elegantní dominance je cítit i dnes. Výrazově koncernová dvojčata mluví jednak jinou a jednak novější řečí, zatímco Espace je ve výrobě od roku 2003. A na svůj věk je překvapivě zachovalým elegánem.
25. 11. 2011 21:26
Re: KONTRASTY
"nenuceně elegantní dominance" - :-! :yes: :yes: :yes:
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:29
Re: KONTRASTY
:yes: nelze než souhlasit
25. 11. 2011 21:36
Re: KONTRASTY
Ano, s tím souhlas, zvenku má svou hodnotu i dnes.
25. 11. 2011 20:48
Re: KONTRASTY
[odkaz]

hej zase tie fotky, ale motor z f1 to nema ;-)
25. 11. 2011 20:50
Re: KONTRASTY
Vyhrál jsi... >:-[] ;-)
Avatar - T613
25. 11. 2011 20:49
Re: KONTRASTY
líbí se mi jak používáš retušované "vymazlené" reklamní fotky proti "normálním" fotkám .. je to celkem dětinské
[odkaz] vs [odkaz]
a rázem už to není takový německý majstrštyk, nedejbože když použijeme zimní fotku [odkaz] :-)
25. 11. 2011 20:51
Re: KONTRASTY
I kdybys sem dal ručně malovaného sharana, tak dnes je to tu se strany espaců na přímej ručník do ringu, a jestli mi chceš i ty vysvětlovat, že kabina espacu je mistrovské dílo autoavantgardy, tak to už potom vážně nevím...

Díky za fotopodporu... ;-) Copak ty nevidíš tu absolutní vizuální rozpolcenost espacu ve výrazu?
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:01
Re: KONTRASTY
vůbec .. hlavně na Espace vidím jak nestárne, prostě vypadá stále čerstvě.
Jinak si zde dal ručně malovaného Sharana, nic jiného totiž propagační fotky nejsou.
Interiér záleží na vkusu každého soudruha, jak se říká. Sto lidí, sto chutí.
Někdo ocení konzervativní "předvídatelnost" VW, někdo dá přednost pravému opaku u Renaultu. A byť instinktivně, ne to není to pravé slovo.. A byť ze zvyku tíhnu k tomu VW nejsem proti tomu mít přístrojovku toho Espace, když mi sedne do ruky.
25. 11. 2011 21:06
Re: KONTRASTY
Ano, rys karoserie espacu je rysem, který tu ovšem nesmíš nahlas sdělovat, neboť to se nenosí - je nadčasový, s tím souhlas. A naopak kabina je dokonalej propadák. To není auto pro šoféra, to je panákovská kabina pro antoušky. Pokus o kýčovitej pokojíček pro tesilové "ramby"... ;-)
25. 11. 2011 21:09
Re: KONTRASTY
U tebe mě to popravdě překvapuje.
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:21
Re: KONTRASTY
to netuším proč? Když si sednu do Espace a bude mi vyhovovat, tak proč bych se jím neměl zaobírat? Kvůli tomu, že je nezvyklý? To bych byl hloupý, kdybych ho jen kvůli tomu zavrhl.
25. 11. 2011 21:33
Re: KONTRASTY
Tohle můžeš napsat pod každý článek o libovolném autě. Jestli se toho zde chytneme všichni, diskuse naberou zajímavej uklidňující formát :-)
Avatar - T613
25. 11. 2011 21:41
Re: KONTRASTY
to nenaberou nikdy, protože takových lidí je tu minimum.. tobě podobných maximum
25. 11. 2011 21:55
Re: KONTRASTY
Možná když svůj pravdoláskový postoj zhmotníš i na blogu, že se to uchytí...
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:09
Re: KONTRASTY
na to ti kašlu ;-)
25. 11. 2011 22:16
Re: KONTRASTY
Možná jsi právě zklamal řadu kolegů, kteří se na tvé blogové či diskusní pravdoláskové myšlénky upřímně tešili ;-)
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:29
Re: KONTRASTY
no boože.. mají tebe
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:36
Re: KONTRASTY
Vy sem začínaté "cpát" i politickou ideologii?
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:41
Re: KONTRASTY
to množné číslo si odpusť ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:50
Re: KONTRASTY
Nemířil jsem konkrétně na Tebe ;-) Pravdu díš.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 23:14
Re: KONTRASTY
Asi jde o použití módní terminologie ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:28
Re: KONTRASTY
... inu, jakoby v ČR stoupal počet krajně pravicových lidí, kteří onen pojem používají jako urážku >:D
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 23:39
Re: KONTRASTY
Nechme Jakube politiku spát ( ona se vtírá ta potvora neustále ;-) ) a vezmi to tak, že jej autor ve zkratce použil cíleně ;-) .
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 23:50
Re: KONTRASTY
Jistě, ani jsem nechtěl rozdmýchávat politické diskuse :-) Od toho jsou jiné servery...
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 23:56
Re: KONTRASTY
Souhlas parde a máš SZ ;-)
25. 11. 2011 21:19
Re: KONTRASTY
Vieš, čo je šofér? To je ten pán, ktorý okrem vedenia vozidla musí zvládať konverzáciu s manželkou, utíšíť a zabaviť decká šantiace vzadu, vnímať okolitú krajinu, a aj po celodennej "štreke" na dovolenku vystúpiť z auta vpohode a podľa možností ešte trochu svieži a schopný dotiahnuť deň do konca.
Na to je Espace priam stvorený, nič lepšie proste nie je.

P.S.: Nespomínaj gýč, keď ho nerozoznáš.
25. 11. 2011 21:34
Re: KONTRASTY
:-) No, pravda je, že o tomhle teda jako asi fakt nic nevím - nemám auto, nemám manželku a nemám děti... >:D ;-)
25. 11. 2011 21:42
Re: KONTRASTY
Asi nie... Podľa toho čo píšeš.
25. 11. 2011 21:16
Re: KONTRASTY
Vystihol si to. Už "letitý" Espace vyzerá v každom smere lepšie a pôsobí modernejšie ako novinka od VW. Napriek účelovému výberu fotiek. A teraz si predstav ten rozdiel, keď príde nový Espace.... ;-)
Avatar - m.z.
25. 11. 2011 21:33
Re: KONTRASTY
Já se teda nezaujatě zapojím do debaty o nízko položených sedačkách v Sharanu, já na něj čekám (koncem roku snad dorazí) a při výběru mi právě zadní sedačky přišly výškou OK, na rozdíl od Espace apod.
25. 11. 2011 21:45
Re: KONTRASTY
Mne OK neprišli, ak si nalistuješ staršie články k Sharanu, už som to písal. Možno trochu porovnávam s výškou sedadiel v mojom aute, tam majú skutočne úroveň, ktorá plne podopiera stehná a zabezpečuje pohodlné sedenie aj na dlhé trasy. Ak budem mať možnosť, výšku nad podlahou zmeriam.

Kým som Sharan videl naživo, písal som dokonca aj to, že by som si vedel predstaviť vlastniť ho. Ale sklamal ma jak vizážou, tak interiérom a názor som menil. Som holt zhýčkaný Renaultmi... ;-)

K novému autu gratulujem, nech dobre slúži. Nemôže sa všetkým páčiť a vyhovovať to isté. Koniec-koncov, nikde som nenapísal, že Sharan je zlé auto, to by som mu krivdil.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 21:48
Re: KONTRASTY
Já člověče tiše doufám, že se kluci po delší "tvůrčí" odmlce a restrukturalizaci ( jíž padl bohužel nesmyslně za oběť právě P.Le Quément ) řádně nadechli a předvedou v podobě nového Espasu vůz hodný odkazu a jména jak tvůrce jeho předchůdce, tak vozu samotného ;-)
25. 11. 2011 22:04
Re: KONTRASTY
Tak to sme asi viacerí...
Po prvotnom sklamaní z nového Renaultu Kangoo som si ho nakoniec kúpil a dokonale som zistil, ako môže prvý dojem klamať. A z podvedomého strachu z poruchovosti, ktorá sa tu omieľala permanentne, som sa tiež vyliečil, auto ide ako hodinky. Sklamanie z Koleosu napravili jeho kvality a nakoniec vydarený dizajn, potešil Wind. Ostáva len rozpačitosť z Latitude, a neisté očakávanie nástupcov Espaca, Modusu, a nakoniec aj Clia.
Patricka je škoda. Ale stáva sa, že aj najlepší musia odísť. Tu možno každý povie, že to prehnal s futurizmom a jeho dizajn bol príliš odvážny. Ale to je krutý omyl. Le Quément tvoril, ale nerozhodoval o tom, čo bude alebo nebude predmetom výroby a predajným artiklom. O tom rozhodovali a rozhodujú manažéri - a že rozhodli zle, a pustili do sveta viac ako bol ochotný prijať, nie je Le Quémentova vina. Detto Bangle v BMW. Ponúkol im, čo vytvoril, a oni rozhodli, či to vezmú alebo nie.
Avatar - Andromeda
25. 11. 2011 22:48
Re: KONTRASTY
Ano, máš recht s vlastní zkušeností a trefil jsi hejno hřebíků na hlavičku s vyprovokovanými obavami o kvalitu, neb jak říkal Pepi G., x kráte opakovaná...Co dokáže demagogie, laciná, hloupá, servilní, povrchní a manipulační propaganda, jenž je opakovaně, cíleně a vlastně po té trvale používána, je zřejmé jak z projevu médií ( někteří snad dokonce věří tomu, co píší či říkají ), tak bohužel z chování a reakcí adresátů - obyvatelstva. Aneb jak se útočí na podvědomí ;-) ...
Tal Latitude v bílé ve finále na vlastní voko přes sklo showroomu není až takový průšvih, Modus mi nikdy nějak nesedl, Clio už tu mělo být a podle Clia uvidíme nejspíše novou face (či její tahy) automobilky.
Espace bude větší oříšek, zrovna jako nástupce Laguny, o Meganu ( včetně Scenicu ) nemluvě - na něm a Cliu stojí prodeje.
Ono jde i v lize managerské o mezilidské vztahy a krizový manageři občas vylijí s vaničkou i dítě - což je dle mého laického pohledu případ C.Ghosna. Některé jeho vize a občasná sázka na přílišnou umírněnost, masovost, nedošly zrovna oblibě a úspěchu...
Nejde jen o to, co pustili z bran firmy ( dle mne to byl krok správným směrem ), ale především v jaké kvalitě ať už konstrukční, tak výrobní ( plus cena, úroveň servisní sítě, etc. ) dané produkty dodávají zákazníkům. A tehdy se z vícero důvodů všechno neuhlídalo.
Znovu opakuji - zapomíná se na tehdy probíhající fúzi s Nissanem, s jejímiž následky ( nedostatečná pozornost v některých oblastech ) se v podobě nejen např. Ádových klišé potkáváme . Kdo, respektive kolik z tehdejších fúzí a jak přežilo pánové :-! ???
25. 11. 2011 23:21
Re: KONTRASTY
Svätá pravda. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:21
Re: KONTRASTY... tak to má být
Klasický, s úctou k zavedeným ctnostem, a avantgardní pokrokář a hledač nových cest. Vybere si každý ;-)
26. 11. 2011 13:27
Re: KONTRASTY... tak to má být
:yes:
25. 11. 2011 21:57
DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Poté co jsem se tu dozvěděl, že tohle [odkaz] je mistrovské umělecké dílo autoavangardy, poté, co jsem se tu dozvěděl, že tohle je kabina snů toho pravého šoféra se vkusem a poté, co jsem se dozvěděl, že nepoznám automobilový kýč - [odkaz] ani pod mikroskopem zjišťuji, že pro mne zde místo na diskusi není. Vyčerpal jsem nahoře veškerý arzenál apelů na lidskou garážovou vizuální moudrost a estetickou soudnost, je to marné. A přitom jsem říkal - neber trávu, neber trávu, neber trávu...

Héj, jako bych tu někde poblíž slyšel vyrůstat ze země pravdoláskovou knihovnu na Letné. Tak aspoň že nám zde Janošík vydlabaný z lipového špalku a Švejk vyvedený ze svařovacího drátu vytváří diskusně důstojně korespondující umělecké garážové zátiší...

P.S. Pátý díl kultovního komiksu Čtyřlístek v garáži se na pultech trafik objeví v pondělí ráno. Netlačte se, na každého se dostane... ;-)
Rozbalit vlákno
14
25. 11. 2011 22:09
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Prajem pekný večer.
Avatar - T613
25. 11. 2011 22:12
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
děkujeme a nashledanou
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:24
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Do diskuse nahlížím pozdě, zřejme jsi již pryč. Ale přesto bych se Tě rád zeptal - jaký máš názor na projekt Kaplického knihovny? Zahlédl jsem zmínku o ní ve Tvém příspěvku a nedá mi to, abych se nezeptal... ;-)
25. 11. 2011 22:30
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Vyjádření bylo hned na začátku... " Ještě tu čekám, že mi tu tak do pěti minut začně někdo pod praporem avantgardy vnucovat architektonické naivnosti a kýče v podobě knihovny na Letné a podobných vizuálních nesmyslů... "
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 11. 2011 22:33
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
... díky, celou diskusi jsem zdaleka nečetl.
Avatar - pumpkin
26. 11. 2011 10:37
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
aaale no... snáď si sa z toho po včerajšku už vyspal zas do ružovwa. :-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 12:39
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Nemáš zač, vzdělávat se není nikdy pozdě.
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 13:24
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Ano byl nejvyssi cas hodit do ringu ten tvuj povestny rucnik - horni diskuse byla pro tebe totalni debakl. Espace proste je tridni eso a ani po letech neni vuz, ktery by se mu vyrovnal. Potvrzuje to test i nazory v diskusi, v ktere se objevil pouze jediny trotl, ktery zkousi tento fakt prekrucovat. Kdo ten trotl je ti doufam nemusim rikat...
Avatar - m.z.
26. 11. 2011 13:59
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
A v čem je tak nedostižný, že se mu nikdo ani po letech nevyrovná? Nerýpu, jen mě zajímají nějaká fakta, např. dodnes nenabízí 4x4, dynamika a jízdní vlastnosti taky nejsou úplně na špici, tak v čem je tak nedostižný?
Neříkám, že to není dobré auto, ale mě se např. jednoduše nelíbil, proto vypadl. Hodně jsem zvažoval ještě S-Max, Galaxy.
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 14:17
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Máš pravdu, že by Espace, stejně jak otřeba Laguna a další, potřeboval 4x4, dnes se to stává pomalu základem u dražších aut.
Přitom Scénic RX4 tady byl dávno.
Motory rozhodně jsou podařené, to bych nezpochybňoval.
Zbytek je dán věkem. Jízdně OK, samozřejmě.
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:25
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Precti si test a diskusi ;-)

V tom, co dela MPVcko MPVckem je Espace zatim neprekonan.
4x4 a dynamika nejsou u rodinneho kocaru tak podstatne - nebudes prece s rodinou rezat zakruty na okreskach. Espace neni sportak...
Avatar - dr.biker
26. 11. 2011 19:14
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Jo, tak tady bylo ale živo!
Je vidět, že Espace byl a je nadčasový vůz, když i po devíti letech strhl Espace takový rozruch v diskuzi. Pro mě je to typicky francouzské MPV, tedy pohodlné a prostorné rodinné auto pro 5 dospělých cestujících (+ možnost dalších dvou dětí dozadu). Chápu, že každému nevyhovuje tento interiér, každý máme jiný vkus. Pro tyto lidi je tu např. již zmiňovaná modla MPV, tedy Sharan (pro mě obyčejné, konzervativní až chladné auto se zadními posuvnými dveřmi, co se tváří jako MPV).
Jinak Renault vyrábí ještě Twingo, to má taky moc pěkně tvarovanou palubovku:
[odkaz]
:-)
26. 11. 2011 20:32
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
Ten interiér má taky svůj význam. Zatímco do sharanu si u řidiče dáte tak maxímálně kafe do držáku ,tak v espacu můžete do předních přihrádek narvat celou mrtvolu po kouskách ... Takže pro účely rodiny a z ohledu kupce MPV , má renault za funkční interier :yes: :yes: :yes:

Zatímco VW ,prostě vzalo palubovku z golfa ? nebo passata ? a nebo ze škody ... (všechny jsou stejné) a je vymalováno ... Zkus se vžít do role rodiny s 3 dětmi a pak porovnávej MPV
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 20:48
Re: DĚKUJI, ODCHÁZÍM
To už je pro GTIho trochu moc, už to jedno dítě nezvládá (marianka), natož tři >:D
26. 11. 2011 09:21
espace
ked citam tuto diskusiu, tak toto auto musi mat nejake caro. V diskusii pod 650-tkou nestekol ani pes (teda stekol, ale zatial 3x menej ako tu).

Apelovanie na garazovu vizualnu mudrost a esteticku sudnost je asi najvacsia perla tejto diskusie, vzhladom k faktu,ze sa jedna o ciste subjektivne paametre. To iste sa tyka ciastocne aj ergonomie.
Pokial chceme zrovnavat auta a budeme zrovnavat jazdne vlastnosti, spotrebu, kvalitu spracovania, uzitkovost a co je viem co este, tak mozeme povedat, ktore z tohoto suboja bude lepsie, ale ohodnotit, ktore je krajsie si musi kazdy sam.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2011 12:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
26. 11. 2011 13:25
Re: *
Teba neučili slušnosti? Bež tam ty. Chudáci bez rozumu nemajú v diskusiách čo robiť.
26. 11. 2011 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
26. 11. 2011 14:13
Re: *
Zacni se chovat slusne, zatim se tady profilujes jako naprosty hlupak. Jo, tvuj "prispevek" ohlasuji redakci, takze doufam, ze brzo zmizi...
Avatar - Andromeda
26. 11. 2011 14:13
Re: *
Brzdi střelče, rychle brzdi 8-s . Přístavní nebo kočovný manýry sem netahej !!!
26. 11. 2011 16:05
Re: *
Teší ma, tak sa predstavím aj ja, som Klaudius.
26. 11. 2011 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2011 00:18
Je to francouzská kreatura
tím je řečeno vše :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2011 10:00
sledovanost
redakce nejspíše chtěla zjistit počet aktivních čtenářů a myslím, že se jim to povedlo >:-[]
jinam za mně, nadhozený sharan je na první pohled i svezení moc pěkný vůz, řízení a ovládání jako v kterémkoliv vw a to je pro mně ten problém, že prsty líp ovládám rádio pod volantem než palcem hledat tlačítko na něm, líbí se mi nápad oddělené klimošky, ať si spolujezdkyně u sebe namačká, co chce, ale hlavního šmátrat nebude. Taky standartní ovládání zasouváním karty a ruční ovládání centrálu mám raději, mám auto víc pod kontrolou (konkurenční vyskakovací klíče jsou pro zlost, zaolejovanej klíč vyskakuje furt v kapse a zalejzá dovnitř bordel z kapsy, považuju za největší zastarolost v autech 21.století)
Rozbalit vlákno
2
27. 11. 2011 13:27
Re: sledovanost
Redakce pouze chtela zjistit pocet fanatickych obdivovatelu jednoho nejmenovaneho auta na zdejsim serveru. A povedlo se pri vedome ci nevedome spolupraci s GTIm :-)
27. 11. 2011 20:41
Blázen GTI
Auto.cz čtu už dlouho, v podstatě každodenně. Zatím jsem vždy odolával registrovat se, abych mohl přispívat do diskuzí, necítím tak často potřebu se vyjadřovat. Ovšem komentáře místního blázna GTI pod tímto článkem mě dohnaly k registraci.

V naší rodině máme jak zástupce francouzské školy (Renault), tak německé (Audi). Auta často střídám, a tak si myslím, že mohu leckteré věci dobře srovnat po stránce té slavné "ergonomie".

1) navigace v Renaultu (r.v. 2010) je po stránce mapových podkladů a rychlosti reakcí lepší než v Audi (r.v.2009).
2) ovládání navigace (logika zadávání adresy) je jednodušší v Renaultu (snazší zadání adresy, protože se dá kombinovat otáčení joysticku a pohybem do stran, oproti debilnímu kolečku v Audi, kdy se člověk strašně snadno splete)
3) ovládání rádia pod volantem v Renaultu je, co se týče umístění, příjemnější, než kolečka na obou stranách volantu.
4) Renault v ovládání pod volantem spojuje ovládání hlasitosti, změny zdroje audia, přepínání skladeb/stanic. V Audi mohu jen měnit stanice, ovládat hlasitost a při změně audio zdroje (z FM na CD atd) musím hledat na středovém panelu.

Netvrdím, že na Espace v interiéru již není znát stáří, netvrdím, že pro někoho, kdo v životě neviděl jiný interiér, než VW, to není šokující změna ve filosofii, ale nevím, proč se GTI snaží zesměšnit vše jiné, vše, co není VW. Btw. a pokud začneš mluvit o jízdních vlastnostech, tak se rozepíšu o něčem, co pro tebe bude studenou sprchou... :-P
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2011 02:19
Re: Blázen GTI
Rozepsat se můžeš i tak, GTIho stejně nepřesvědčíš a my ostatní si rádi poslechneme názor někoho dalšího...
Pochybuji, že GTI zkousne fakt, že někdo si může koupit zároveň prémii a ten nejhorší low end (rozuměj Renault)... >:-[]
Avatar - libork
16. 12. 2011 13:35
Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu
Já měl Renault Espace tři roky.Kromě jedné závady na řemenici si na auto nemohu stěžovat.Koupil jsem momentálně jinou značku,ale stejně se pořád ohlížím po Espace.
Jízdní vlastnosti jsou vyhovující,oni si totiž musí ti podplacení redaktoři uvědomit an co byl Espace konstruován.Není to prostě sportovní auto.Já taky neříkám,že si trouba do Ferari nelaloží deset bas piva.Svezl jsem se z mnoha vozy různých značek a mě vyhovuje právě kabina Espace pro svou prostornost a vzdušnost.Absolutně nechápu výtky odborníků na nevyhovující sedačky.Neznám žádnou škodovku,jak vždy srovnávají novináři,která má taková křesla,kde nejste unaveni ani po několikahodinové jízdě.
Psalo se tady o ergonomii a o jiných věcech,docela mě to pobavilo.Zajímavé je,že ti zastánci vozidla s "největším kufrem" najednou nemají sindrom kufru ale hledají si jiné důvody,proč se jim Renault nelíbí,a potřebují mluvit za většinu.Například redaktor hledal spínač varovek a nenašel ho.
Já mohu říci,že jsem neměl lepší auto a pokud to půjde zase si jej pořídím.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
24. 6. 2012 09:51
Modelem rendlík Space si z veřejnosti
výrobce kreatur udělal test, co všechno je zákazník schopen ještě sežrat. Pohříchu lze konstatovat, že hlupáci se najdou všude a někteří tenhle fuckoff sežrali i s navijákem. Nebudu tenhle "zázrak" hodnotit z hlediska designu interiéru, i když je pro většinu lidí "nezkousnutelný", (ani u kvality výroby a tím ve srovnání s konkurencí vysoké poruchovosti) a zůstanu jen u dvou prostých konstatování: změřte si vzdálenost mezi horní částí věnce volantu a dolní částí skla v zadních dveřích. Udělejte totéž u VW Passat,Sharan a u Volva XC70. Tím porovnáte efektivně využitelnou délku interiéru vozu. Nyní si sedněte do sedadla řidiče, připoutejte se, vezměte papírový ubrousek a zkuste si otřít zevnitř čelní sklo... A teprve potom si porovnejte zrůdný interiér s některým s vozů, kde je vše uzpořádáno účelně a na svém místě. [odkaz] A potom každý reálně uvažující člověk pochopí, že z vás výrobce kreatur dělá blbce.

Zkrátka: :no:
Rozbalit vlákno
0