Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se zby
Mezi největší zbytečné energetické ztráty patří nesmyslné celodenní svícení :no:
Položil si někdo otázku, proč v motoristicky nejvyspělejších evropských zemích není povinné denní svícení zavedeno? Odpověď je prostá - protože je to blbost!
Re: Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se
Zamysli sa ešte raz a spočítaj si, akú blbosť si napísal. Celodenné svietenie je energeticky tak nepatrná strata, že nemá cenu sa ňou zapodievať.
Denné svietenie je plus pre bezpečnosť. Zbytočné môže byť iba ak v krajinách, kde majú atribúty ako zodpovednosť, ohľaduplnosť a rešpektovanie pravidiel cestnej premávky všeobecne na vysokej úrovni.
Re: Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se
Můžeš nám vysvětlit, jak souvisí celoroční svícení se zodpovědností, ohleduplností a respektováním pravidel silničního provozu? Osobně také příliš nevidím důvod tohoto kroku po celý rok a považuji jej za zbytečnost.
Re: Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se
Já si to nemyslím a s denním svícením souhlasím. Rozsvícené auto je prostě už z dálky vidět lépe, zvlášť když se k tomu přidají faktory jako nevýrazná/splývající barva, les, šero...
Ačkoli Tesco-LED pásky kdesi pod nárazníkem svítící do země tomu tedy moc nepomáhají...
Re: Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se
Není? A rozsvěceli snad lidé za takových podmínek světla? Za ideálních podmínek nemusíš potřebovat pomoc, ale kolik nehod se stává za ideálních podmínek? Můžeš si někde najít data, z kterých vycházeli. Diskuze byla o tom, jestli odhadované snížení nehodovosti stojí za zvýšení spotřeby paliva a náklady spojené s instalací denního svícení. Nedělám si srandu. To by mělo stát za tím, proč auta nesvítí vzadu.
Re: Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se
Očividně. Jsem ostatně i pro svícení vzadu. Neštěstím jsou lidé, kteří používají světla pro denní svícení i v dešti/ za snížené viditelnosti.
Sice se ti může zdát, že v létě to takový problém není, ale právě intenzivní sluneční svit vytváří problematické přechody světlo-stín (například, když auto vyjíždí ze stinného lesa a oči řidiče protijedoucího auta jsou přizpůsobené mnohem prosvětlenějšímu prostředí).
Je otázka, jakou roli hraje, že jsem zvyklý na osvětlená auta, ale za sebe mohu říct, že neosvětlené (nebo špatně osvětlené) auto zaregistruji později než řádně osvětlené. Pořád včas, ale nepochybuji, že jsou osvětlená auta lépe vidět. Ať už v létě, nebo v zimě. A to je základ.
Inak dufam, ze EU uz nenariadi dalsie znizovanie emisii v obdobi po 2021, inak budeme musiet chodit pesi a este aj platit za emisie CO2, ktore pritom vyprodukujeme...
A až na zemi nezbyde ani 0,1% CO2 tak už budou politici spokojení? Nejspíš jo, jenom nevím co budou jíst >:D
Ještě by mě zajímalo kolik, že to ušetří toho plynu? Půjde to vůbec změřit? Pokud to totiž nesníží spotřebu o litr tak si toho nikdo ani nevšimne teda vlastně jo v okamžiku, kdy se to rozbije a přijde účet za opravu :no:
"Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky."
??????????????????????????????????????… />:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Myslím, že i na FELu by to napsali líp. ;)
Toyota robi hybridy a skutocnu rekuperaciu 25 rokov a vy tu pisete o nejakych alternatoroch a Octavii ??? Aspon upravte nazov clanku, aby sme na to neklikali zbytocne ... :no:
Řešení postavená kolem alternátoru (startéru) nejsou sice nejlepší, ale jsou rozšířenější (mnohem lehčí, levnější atd.). Najdeš to dnes v kde čem (například snad ve všech konvenčních BMW, ale třeba i v předchozí generaci Smartu).