Tržní podíl plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu za tři čtvrtletí roku 2021 činil tři procenta. V rámci Evropské unie byl nižší jen ve Slovinsku, Chorvatsku, na Slovensku a v Bulharsku.
Alespoň v něčem je ČR jednička a to v tom dobrém slova smyslu.
Žádné dotace a tím pádem trh v nepokřiveném stavu. Vše se tu děje postupně dle výběru zákazníků, tak jak by to mělo být.
Když ty sis koupil nové auto, tak si jiný mohl říct, že je to nesmysl. Že by ti taky stačila 5-10 let stará ojetina. Měl jsi daný obnos a tak sis koupil nové. Kdybys daný obnos neměl ani o tom neuvažuješ.
Přesně tak, nejsou finance na vyhazování. Minulý týden jsem viděl na ulici stát velice zachovalou Fabii 1. generace - motor 1,4 MPI 50 KW výbava comfort. Měla ještě zelenou papírovou SPZ na zadním skle. Včera jsem ji viděl s SPZ a za volantem tatík známého. Měl Felicii takže výměna za novější model. Stáří cca 18 let. No výrazné omlazení vozového parku. :-)
Ano, můžeme se podívat třeba na trh motorek.
Tam nejsou přísná emisní pravidla a koukejme. Čína jede...
Takže ano. Pokavad je cíl nechat umřít evropský automotiv na kterém je ČR závislá jdeme správnym směrem.
Trh motorek byl zválcovaný japonskou konkurencí dávno předtím, než se začaly v takový míře řešit emise. Evropa měla (má) svoje dražší značky jako Aprilia, Ducati, BMW, KTM... ale ten mainstream byl Honda &spol.
Ale hlavně - přísná emisní pravidla ten automobilový trh neuchrání, Čína se naučí vyrábět cokoli... co hůř, my ji to naučíme. Myslím, že elektromobily se naučí vyrábět snáz, než spalováky.
Viz nakonec i ta Tesla - prorazit na poli, které ostatní automobilky zušlechťují posledních sto let, by bylo mnohem komplikovanější, než svým způsobem začít z čisté vody EV.
Ale není to nejprodávanější značka a teprve nedávno začali nabízet zajímavé motorky. Navíc i jejich modelová řada je prozatím celkem úzká. Teď se nejspíše vyrojí 800MT, ale jinak toho tolik není.
Hele ty mega chytráku, šéfem státu se Andrej Babiš možná teprve stane. Prozatím byl jen šéfem vlády. Máš to pomotané = chápeš = už jsi pochopil? A už jsi splatil státní = dluh = ?
Spolu se Zemanem si dělali co chtěli. Před volbami jsme tu totiž měli šéfy dva tak na půl. Prošlo mu všechno možný jen díky senilovi, který mu umožnil nevídané věci.
Kwa chlape, ty mě seeš. Teď se musím zvednout, nastartovat čmouda a otočit se v penny 300 metrů tam a zpět pro koblihu. Protože jak řekneš kobliha tak já na ni dostanu chuť, mě prostě chutnají. A to jsem chtěl trošku zhubnout. Fakt, se eš mě.
On píše že dotování elektrozkratů je ... BLBOST na entou
Mimochodem: z nafty a benzínu stát VYBÍRÁ obrovské daně, které následně přerozděluje.
Ze zkratů se nevybírá nic, naopak se do nich pumpují obrovské dotace.
Už jsi to pochopil/a/o ???
No a kde se pak tedy ty vybrané peníze chybějící v rozpočtu vezmou? Dovolím si tipovat-zavede se jiná daň, nečekaně.
Proč by to byla kravina, ty jsi makroekonom aby jsi to posuzoval? Jaký myslíš že to bude mít efekt pokud se ta jak ty říkáš dotace zruší? Dopravci a výrobci si akorát promítnou ceny do výrobků, s vozovým parkem to neudělá nic.
A prosímtě nedávej sem pořád nějké odkazy na nějaké random články.
V tom případě netřeba finančně dotovat elektromobilitu protože jak ty říkáš "Ano jedno jestli se TI to vezme formou dotace nebo vyšší cenou výrobku " :D:D:yes::yes:
O tom že se musí snižovat státní dluh se shodneme. Ohledně nafty ale musí být bráno v potaz že EU není bublina sama pro sebe a změny zdanění budou mít vliv pro konkurenci ze zahraničí atp...
Tak ono odliv peněz ekonomiky za ropu taky není nic super.
Jinak EV se prosadí sama (i když např Čína do toho dává dost peněz) jde spíš o to jestli v tom Evropa bude hrát nějakou úlohu a nebo tu bude něco jako Nokia..
No to že EU automobilismus dopadne jako nokia je právě ve hře. Autoprůmysl tu budujeme přes 100 let a teď se má během 10 let překopat od základu v momentě kdy je už značně globalizovaný. Tím pádem ztratíme i to poslední unikátní know how co tu máme.
JInak je jedno jestli dáš ty peníze za ropu (i když norové si stěžovat nebudou) nebo za drahé kovy. V evropě nemáme dostatek ani jednoho.
EV se prosadí, nebude to samo, protože kdo to zvládne první, převálcuje konkurenci. Proto do toho všichni, investoři, vlády.., dávají peníze.
Můžeme samozřejmě v evropě nechat vše na trhu (jinde to tak není) a počkat až nás převálcuje ten kdo to zvládl první (pomocí podpory).
Nejde o to v čem jezdím já, jde o to co se děje s technologií. Ten převrat je strašně rychlej a jede dál. Čeká nás další desetiletí překotných změn.
Počkej takže to je špatně chtít životaschopnou technologii? Jinými slovy není důležité co chce zákazník jo? Už se do toho nějak zamotáváš.
A super, díky že jsi mi připomněl otázku na kterou jsi mi minule neodpověděl, nebo ses snažil vyhýbat odpovědi. :yes:
No nějak jsem čekal že neodpovíš, ale vlastně to sedí. Když člověk argumentačně ztrácí půdu pod nohama tak se snaží stočit diskuzi jinam nebo přejít k útokům. Hodně to dělají i ženský. :D:yes:
Po nas potopa. Takový mají někteří přístup a většinou ti, kteří nemají svoji rodinu nebo jsou tak arogantní, že ani svým dětem nechteji dopřát něco víc. Někdo má děti jako otroky a otravu, někdo se uskromni pro jejich budoucnost.
Možná ta ropa dojde později, ale jednou dojde. Stejne tak dojde i uhlí a dokonce i ty kovy, které ovšem můžeme recyklovat. Vodík se dá vyrábět do nekonečna, stačí mít jen dost energie. A energie je potřeba pro všechno. Takze tam by se mělo začít primárně.
-Myslím, že plán dostat se na 50 % elektroaut do roku 2030 je extrémně ambiciózní * já bych to nazval přímo píč-ovinou, ale on to řekl kulantně.
- Ještě větším a náročnějším úkolem bude podle Diesse přejít zcela na elektromobilitu. "Bude to obrovská výzva. Není to jen o tom říct, vypněte auta se spalovacím motorem. Je to téměř nemožné. * opět bych to nazval píč-ovinou a ne že je to téměř nemožné
-Zároveň Diess přiznává, že elektromobily nejsou vždy optimální volbou
*Ano EV dávají smysl pro určitá auta a určitý způsob použití. Osobně to vidím tak 30% trhu. Zbytek spalováky respektive hybridy
-Dokud máme země založené na výrobě elektrické energie z uhlí, nemá smysl tam prodávat elektrická vozidla," upozorňuje i sám propagátor elektrického pohonu.
*naprostý souhlas a to je bohužel velká část Evropy vyjma Francie.
-Nedává smysl elektrifikovat svět mobility, pokud nejprve neuděláme primární sektor CO2 neutrálním
*S tímhle taky souhlasím. Nic nás netlačí, takže se nemusíme jak magoři hnát za nějakým nesmyslným cílem v roce 2035, který stejně nestihneme.
A třeba nebrat informace od auto.cz, ale jít přímo ke zdroji a poslechnout si ten rozhovor? To co z toho rozhovoru na auto cz je je asi tak 3% informací a to ještě záměrně vybraných pro vyznění článku.
Nekteré věty jsou vytržené z kontextu a vyznívají jinak než při přečtení celého rozhovoru.
Rozhovor je to zajímavý a stojí za to si ho najít. Třeba pasáže o tom co přináší EV do konstrukce aut je zajímavá. Dává to i nahlédnout do budoucí ceny EV a toho, že ICE opravdu nebudou moc konkurovat.
EV půjdou cenově dolů.
Čím více bude EV tím dražší budou ICE, protože náklady na vývoj a výrobu se budou rozpočítávat mezi menší počty aut. A jak se to rozjede, jedo to jak lavina.
Pro klasické automobilky je to o to složitější, že musí EV i ICE jet zároveň. t
To je nevýhoda kterou nové EV automobilky nemusí a je to pro ně výhoda.
To je můj pohled na budoucnost.
Takze ocekavas ze EV budou za par let dostupne za lidovejsi ceny a ne ze budou stat jednou tolik co spalovaky? A nemyslim tim ze se zdrazi ICE na uroven EV, ale ze EV cenove slezou na urovne kde jsme byli zvykli mit cenove ICE.
Tak asi nejsem sám kdo to očekává.)
EV jsou na samém začátku. Jejich cena půjde dolů, nabízí se ohromné možnosti unifikace a velkosériové výroby. Naopak ICE bude stoupat s poklesem prodaných kusů.
Asi 3x sem te zadal o vysvetleni a ty si jen machroval a blabolil ze to mam vedet a ze sem vul ze to nevim, takze mas smulu chlapecku. TY neodpovidas nikdy!
Bod 1-3 souhlasím.
Bod 4 jsem v dané diskuzi přepočítával a je to nesmysl co řekl. I v ČR, která má nějakých 400g co2/kwh pořád vycházelo, že EV bude mít stejné emise při spotřebě cca 30kwh/100km jako 5l nafty nebo 6 litru benzínu. A ty auta co mají spotřebu 5 nafty, tak stejně velká EV mají spotřebu tak 18kwh. , takže jsme skoro na polovině.
A bod 5 je přímo závislý právě na tom přechodu na EV a rozšířením OZE.
Nic si nenalhávej. Dotace by to o moc nezlepšili. Jsme prostě chudí nuzáci. Třeba Dánsko nebo Belgie dotace na nákup elektriky nemají a na chvostu prodejích rozhodně nejsou.
Díky položkám, které ti snižují daňový základ.... zůstává jim více peněz v kase. Zvýhodnění, chceš-li dotace, tam teda probíhá nepřímo.... navíc tohle ještě budou boostovat, ptže mají i přes zvýhodnění malé prodej a užívání elektra.
je jasne videt, jak je evropa rozdelena na chude a bohate
bohate zeme, kde nevladli komunisti
a na postbolsevicke zeme, ktere 40+ roku devastovali komunisti
Ano, protože ty vyspělé země směřují k tomu, čím my jsme si už prošli. Devastace průmyslu a ekonomiky Zelenou bídou si nijak nezadá s plánovaným hospodářstvím východního bloku.
Jj, tak se dal utesuj tim, ze kdyz jsme si tim prosli, tak je to vyhoda. ;-)
Ja jsem si tim prosel taky a zadnou vyhodu nevidim. Naopak lide kvuli minulemu rezimu neumi rozpoznat fasismus, komunismus nebo terorismus od trzniho hospodarstvi a nutnych opatreni pro zachranu klimatu.
To, ze pred bidou varuje bohate nuzak, je trochu... paradoxni. :D
Mně by spíš přišlo paradoxní, kdyby před bídou varoval boháč, než když před ní varuje nuzák... nuzák ví o čem mluví, ne?
Jinak ale to srovnávání komunismu se zelenou ideologií kulhá podobně, jako srovnávání povinné vakcinace s konečným řešením židovské otázky.
S prvni?
No nevim. Prijde mi to prinejmensim usmevne...
Varovani od Cechu Nemcum, aby nezchudli.
Bohaci se (v idealnim svete) stanou bohatymi diky svym schopnostem a znalostem, kterymi prevysuji nuzaky (nic proti nim, mam spise stredove smysleni, ne pravicove).
Vratme se k tematu.
Nuzak vi o cem mluvi, diky zkusenostem starym minimalne tricet let?
Byt chudym je kvalifikace k prevenci chodoby??? :no:
Wtf
Co maji tyto zkusenosti spolecnyho s dnesnim svetem (krome regulacni analogie)?
Ja mam presne opacny pocit. Ze nam neblahe zkusenosti s regulaci a rezimem nedovoluji respektovat jakoukoli regulaci nebo rezim...
Znáš hlášku "ať jedí koláče"?
Není výjimečné, že ti nahoře mají poměrně málo pochopení pro ty dole. Proto nevidím nic paradoxního v tom, když na problémy chudých upozorňuje chudý.
Říkám, že přenášet to na vztahy ČR x Německo s analogií komunismus = new green deal podle mě kulhá... chápu jak to ti lidé myslí, třeba s norským pojetím dotací taky nejsem ok, ale obecně tuhle analogii neberu.
nafta je proti benzinu danove zvyhodnena 25-30 mld kazdy rok.
kdyby se odpustilo dph na EV, tak to da na 100tis EV kazdy rok
k tomu dotovana repka, ktera dela jen 5% podilu v nafte, z ktere ma vejvar byvaly trestne stihany premier a StBak v jednom
To skoro zní jak stát tu naftu dotuje, ale pořád platíš 10Kč z litru.
Kdyby se odpustilo DPH... kolik procent EV myslíš, že kupují plátci DPH? 90% třeba? Těm je odpuštění DPH úplně k ničemu...
Jak se chceš bavit s člověkem, který pravdu kroutí tak, aby to vypadalo, že nafta je dotovaná a mluví o uhlíkové dani na el. energii, která ale neexistuje. Topten není žadný hlupák, ale nedokáže oddělit realitu a své představy nebo co ho vlastně vede psát takové kraviny. Sám podniká a maká jak šroub a musí vědět, že na hloupou sociální a dotační politiku doplatí lidé jako on.
jestlize mame 50% podil uhelek na vyrobe elektriky a z uhli na vyrobu elektriky (a snad i tepla) se uhlikova dan plati, tak mi vychazi, ze elektrika je zatizena uhlikovou dani z uhelnych elektraren
ja myslim ze nemusis guglit, staci si vzpomenout na ten povyk na podzim, kdyz sly ceny elektriky nahoru a jednim z uvadenych duvodu byla uhlikova dan na palivo do bezemisnich elektraren - zejmena na uhli a zemni plyn
Ty si fakt korunovaný somár. Že je na niečom nižšia daň neznamená, že je to dotované. Prečo som ťa vyhodil z hate-listu? Očividne to bola chyba. Šup, ideš tam nazad. Híkanie retardovaného osla fakt k šťastiu nepotrebujem.
benzin je spotrebni dani zatizenej o 40% vic nez nafta.
kdyz vezmes zdaneni benzinu jako vychozi, tak nafta ma danovou ulevu, resp dotaci, 25-30mld rocne. jasne dotace a danova uleva neni to same, ale vysledek je stejny - ten kdo na danovou ulevu nebo dotaci dosahne, tak ma vyhodu pred tim, kdo na ni nedosahne. v tomhle pripade maj vyhodu ti co jezdi na naftu pred temi, co jezdi na benzin a to vyhodu dost podstatnou.
ja nechapu, proc by se platci DPH, tedy firmy a spousta zivnostniku meli vubec dotovat, kdyz podnikaji za ucelem zisku. auto mame bez DPH i tak, otepisem si to z dani, tak jakou dlasi ulevu? normalni clovek pak ve finale da 2x tolik a naprosto opravnene je nas*ranej.
at se dotujou verejny zalezitosti, at se dotuje vyzkum, vyvoj, dejme tomu at se dotujou novy technologie, ale proc, proboha, ma dotovat kdejaky capi hnizdo, nejaka firma, ktera pece chleba, na cemz nic inovativniho neni ??
Jako že bys použil vyšší výběr spotřební daně z nafty na dotaci EV... no, to bys mohl, akorát přes DPH to fakt není moc šikovný.
Můžeme tvou myšlenku rozvést - proč by se vůbec koupě auta měla dotovat? Když chce někdo dát milion za nový auto, tak ať ho dá bez toho, že by na to dostával nějakou podporu od státu...
ja naznacuju, ze stat na danovym zvyhodneni nafty prijde rocne o 25-30mld a kdyby tuhle castku dal do zvyhodneni ev odpustenim dph, tak to da na 100tis ev.
no, ve skutecnosti na vic, protoze firma, resp. podnikatel, jakozto platce dph, ev kupuji bez dph i tak.
proc by se ev mela zvyhodnit? je to nova technologie, a novy technologie jsou na zacatku vetsinou drahy. navic ev do budoucna resi nasi zavislot na rope, kterou nakupujeme od diktatorskych rezimu, tedy to povede k vetsi sobestacnosti a mensi vydiratelnosti.
ev je smer, kterym zdaleka nejde jen eu, ale hlavne usa i china. eu vpodstate hraje az druhe nebo treti housle.
a to usa maji tolik ropy, ze jsou jejimi cistymi vyvozci, takze tam ten duvod je jiny nez jen sobestacnost a nezavislot
No právě - neplátci DPH u nás koupí pár stovek EV ročně... takže dopad takové podpory je minimální.
S tou daní je potřeba být opatrný... pokud bys zvedl cenu nafty nad ceny v okolních státech, mohlo by se ti klidně stát, že celkový výběr daně bude nižší, protože tranzitní doprava bude tankovat jinde. Tohle už tu jednou bylo.
Není tajemství, že cenu nafty mají v hledáčku hlavně provozovatelé nákladní dopravy, případně zemědělci. Výrobcům osobáků je to asi celkem šumák... pokud si zákazník koupí benzínové auto místo naftového, nijak zvlášť je to nepálí.
Pro kupce to taky není taková darda, kdybys zvedl spotřební daň o nějaké ty 3Kč/l, tak se bavíme třeba o 0,2Kč/km... to není zásadní.
Proč? Pokud by prodali stejný počet aut, ale změnilo se složení ve prospěch benzínu... kde v tom je problém? Krátkodobě by mohlo být složité přealokovat výrobní kapacitu... ale nic hroznýho.
PS: článek ti chválím... za a) tam ani jednou není slovo dotace, za b) "útěchou pro majitele naftových aut je výrazně nižší spotřeba"... je to vyváženě napsané
Není, je tam subvence. Němčina zná normálně oba výrazy a mají stejný význam jako u nás. Je Dotation = dotace, Subvention = subvence jakožto obecnější pojem.
Spojení "daňová dotace" je nesmysl, nic takovýho neexistuje... i když možná něco vygooglíš.
Ty tvrdíš že žádný ekonomický vzdělání nemáš, tak si to holt piš jak chceš. Daňová dotace, pfff...
Zvýhodňování nafty správný není, o tom jsem nikdy nepolemizoval, kolik je spotřební daň z čeho vím.
toto si pekne napisal, ale skus si to precitat este raz
navic ev do budoucna resi nasi zavislot na rope, kterou nakupujeme od diktatorskych rezimu, tedy to povede k vetsi sobestacnosti a mensi vydiratelnosti.
ropa nie je len benzin/nafta. ropa je v podstate vsetko okolo - plasty (pc, tv, flase, hracky, etc), farby , laky, farmaceuticke produkty, matrace, casti topanok,
ale ok, beriem, zbavime sa zavislosti na rope a bude tu zavislost na vzacnych prvkoch do baterii, ktore su z akych krajin?
odkial mame palivo do atomovych elektrarni
odkial berieme uhlie
etc etc
... tobě by měli zadotovat nějaké školení o komplexním ekonomickém pohledu. Ano, je jednodušší najít si tu svou jednoduchou pravdu. Ale zkusil ses třeba zamyslet nad svými argumenty z pohledu širšího než jen tvá tepna v očích a mantra o zvýhodněné naftě?
Umíš taky něco jinýho, než sem postovat jeden a ten samý blábol? Cokoliov větší než 0% je daň, cokoliv pod 0% je záporná daň, neboli dotace. Překrucováním nezměníš ani matematiku, ani význam pojmů.
hamuno, nezapomeň na ten kondom.... ale vem si nový, ať zas nemáš armádu všude.
... každopádně...
Děkuji za stejně sofistikovanou a podloženou odpověď jako tvé všechny, i historicky, zveřejněné komentáře. Jde vidět, že jsi odborník, odbornice, odborNICátko na slovo vzatý/á/é.
Hele, nechci ti radit a souhlasim s tebou, ale pro mistni experty, nebylo by lepsi tu podporu nafty tady oznacovat jako "ulevu na danich"?
Bez ohledu na vsechny dalsi podpory...
Pro zacatek by bylo fajn, kdyz pochopi relativni zvyhodneni (nizsi zdaneni) oproti benzinu.
Co už úplně nesedí je ta matematika typu "ztratili jsme 30mld, protože máme nízkou daň"
Představ si, že jsme tu spotřební daň mohli zvýšit o dalších 10Kč na litr... znamená to, že jsme ztratili dalších 50 miliard tím, že jsme to neudělali? No to asi ne... jen neproběhlo přerozdělení - lidi a firmy tu daň nezaplatili a stát ji nevybral, ale žádný vliv na HDP apod. to nemá (naopak - zvýšení té daně by vedlo k růstu nákladů, poklesu konkurenceschopnosti a snížení HDP, ale to už je zase jiný téma).
PS: ono taky všichni předpokládají, že sjednocení spotřební daně = zvýšení u nafty na úroveň benzínu. Že by se taky mohlo snížit zdanění benzínu na úroveň nafty nebo jít na kompromis...
To je zase blábol! Nafta je zvýhodněná oproti jinému uhlovovdíkovému palivu -benzínu ale i tak se z ní platí jak spotřební daň tak DPH. Tedy dost podstatný příjem rozpočtu státu. Kdyby zvýhodněna nebyla, jako tranzitní země by u nás nikdo do kamionu nenačepoval, už tak naše benzínky tranzit pokud možno s tankováním míjí. DPH firmy neplatí, takže další úlet a řepka, milej Toptene se prodává 13 854,-Kč/ tuna, takže tam dávno, dávničko žádné dotace nejsou! Řepce se mezi farmáři říká zelené zlato! Jste dost pomýlený, přitom se vše dá najít na netu!
Ty jsi fakt tu základku nedal, že? Všechny obdělávané plochy mají nárok na základní dotaci 2000-6000Kč/ dle úrodnosti a podnebí, bonity půdy a pod.
na hektar! Co s tím naděláš, leda vystřelit z EU, která to platí, ale to je blbost!
Ach bože, že Nějaký Hilterčik vypustí hloupost neznamená, vy joudo, že má pravdu! A proč má nafta nižší spotřební daň jsem Ti vysvětlil. Abys měl i ty na žrádlo a mohl sis dovolit připojení k internetu! Na naftu totiž jezdí mj. 100% kamionové dopravy.
Jsi hloupý, postuješ tady článek jedná lobyistické organizace jako Bibli a myslíš, že máš pravdu! Navíc- 100% kamionové dopravy V EU má za palivo naftu, tak tady necintej!
Hlupáku! V článku se píše, že do roku 2030 vznikne dvacet plnicích stanic na vodík!! Víš kolik je v ČR benzinek? Jsi fanatické těleso a doufám, že takoví magoři nikdy nebudou rozhodovat o ekonomice, o vládě, o společnosti!
... to je debil, co? :D:D je tu za místního šaška už hodně let. Nejdříve se vydával za muže, pak za ženu, teď v tom mírně plave.
Osobně si myslím, že i ta kamionova doprava může jezdit na cokoliv, pokud bude onen pohon stejně nebo lepší na provoz. A i tobě bude u zádele, jestli jezdíš na dřevo nebo na vodík, když budou čerpačky tak jak na naftu všude a nebude se muset čekat dva dny na dobití baterek. Jenom tomu místnímu hermafroditovi to prostě nedochází. Ber ho jako baviče. ;-)
Ty elektro auta stojí všude stejně. Jen v některých zemí mají vychytávku kdy chudší dotují bohatším jejich koupi. Nicméně problém je spíš v tom, že u nás jsou třetinové platy než o sto km dál na západ kde firmy umí lidi zaplatit (a to tam mají i vyšší daňovou zátěž a odvody).
Tak si kup naftu a budeš potom dotovaný. Akorát nafta žere míň a produkuje menší CO2, takže budeš méně dotovaný než když dotuješ benziňákem ty sám. :-!
;-) Děkuji za stejně sofistikovanou a podloženou odpověď jako tvé všechny, i historicky, zveřejněné komentáře. Jde vidět, že jsi odborník, odbornice, odborNICátko na slovo vzatý/á/é.
Hamuno, kyli nebo co jsi vlastně zač. Věnuj se nafukování kondomu, to ti jde výborně. Zkus k tomu třeba zpívat nějakou písničku anebo se u toho dívej do zrcadla, at se taky pobavíš. ;-)
....mmchodem... proč měníš své nicky... od hamuny, přes kyli a podobně? Odpovíš přímo nebo hodíš odkaz?
My jsme totiž takovej zvláštní národ, kterej je ještě hrdej na to, že má všechno drahý, protože tím lepší pocit ze sebe pak mají ti, co si to můžou dovolit..
A to se netýká jen EV. Já když vybíral auto pro manželku a zvažoval jsem ojetinu, tak jsem hodně koukal do Carnextu od LeasePlanu. A říkám si, co to sakra je, oni to auto koupí s šílenou slevou a po 3 letech prodávají skoro za nákupku a lidi to kupujou? BMW 5 za 900 tis. Superby za 650 tis. No a pak mi došlo, že to je mezinárodní firma a mrknu na německý Carnext.. a co vidím.. stejné pětkové bavoráky za v přepočtu 650 tis. Stejný rok výroby, nájezd atd. Takže je to jasný.. když je Čech ochotnej dát za Superb stejný peníze, co je Němec se svým trojnásobným příjmem ochotný dát za pětku, není možný, abychom tu někdy měli levná auta.. bez ohledu na dotace..
Těch super kšeftů (jako LeasePlan-CarNext) je v tomhle "chudém" státu víc, proto se nesmí moc mluvit o výrobních nákladech, pořizovacích cenách a slevách atd. ;-)
Jo proto to píšu.. čím víc lidí to bude vědět a budou si pro auta jezdit do Německa, tím menší odbyt tady tyto firmy budou mít a prostě jim nezbyde, než jít s cenami dolů.. Protože pravdou je, že by mohli, zisky mají šílené, ale proč by zlevňovali, když jednoduše nemusí.. Proto jim to ani nevyčítám, je to prostě business a cenu definuje poptávka. Ale trochu mě to samozřejmě štve.. a až budu kupovat příští auto, na 90 % bude z Německa, protože za ty jejich ceny to jsou fakt často zajímavý nabídky.. tím spíš, že se bavíme o cenách v době COVIDové..
No ale tímto příspěvkem vyvracíš svůj vlastní příspěvěk o naší velikosti trhu .... :D:D:D ty si ale umíš nasmrkat do vlastního obličeje :D:D:D hamuno, ty jsi kyli...
a nebo jednoduchý základní ekonomické principy = jsme malí (stále ještě spíš chudí) moc nenakupujeme = je tu dráž
Podle toho ti teda základní ekonomické principy jdou nebo nejdou? ... anebo se základní ekonomické principy mění rychleji než tvůj pms?
Jasně ta nabídka se mění a teď tam toho moc porovnatelného zrovna není, ale jen chci říct, že se někdy vyplatí to sledovat.
A ta hlavní pointa byla - mám 650 tis. a chci auto na nějaké ty dálnice a zajímá mě spotřeba tzn. stačí mi náhon na jednu nápravu a dvoulitr nafta. Stáří max 3 roky a nájezd do 100 tis. km.
Taky mám občas nějaké snahy preferovat české prodejce. U Smarta jsem se pokoušel domlouvat s pražským Daimlerem na Chodově a asi bych i nějakou desítku tisíc navíc skousnul, ale bylo to 150. Chvíli jsem se pohyboval v reexportech a to je dobrý evropský zvěřinec.
Tvl, tyhle "HiFi" woodoo miluju. Tahle předražená krabka aspoň cosi dělá i když je to zcela k hounu, ale úplně nejlepší jsou přívodní kabely.
Prostě si pořídíš zkriplený reprobedny a plácneš je do zkriplenýho prostoru s příšernou akustikou, ale máš love a přesto jsi dost imbecilní, tak si koupíš mraženej kabel ze zásuvky do přístroje za bratru půl mega a víc. Pochopitelně ne jeden, ale aspoň 4. Zajisté byl upleten za úplňku a jako dielektrikum byly použity elfí prdy. No a tento kábel pak z 50Hz a 234V ze zdi udělá.... "Virbl" ......... Tamtadadáááá! ...světe div se 50Hz a 234V. Ale když to chceš slyšet, tak to kuwa slyšíš. Páč za ty love, to slyšet mušíš voe!!!
Já slyšel hodně sestav od 10.000,- až po cca 4.000.000,-
Sám mám doma sloupové Dynaudio Confidence Signature. Nové! A vím, že to taky není zázrak.
Především ale vím, že alfa a omega je místnost a její módy a vytlumení a poloha zdroje.
Pak repro, pak zesilovač, pak master nahrávky, pak zdroj a až dlooouho za tím woodoo drátky a další 3,14čovinky.
Doba se mění, místo poctivého řemesla a fyziky nastoupil marketing, šetření, softwarové berličky, šašci a úplatky...
Často kousky za rozumnou cenu hrají o dost líp, než předražený exoti.
A vlhkost a teplota mají vliv na zvuk, protože fyzika platí i na okolní vzduch. Nemusíš mě poučovat, všeználku. Ale na vodivost mědi už vlhkost vzduchu vliv nemá.
Tak si dál dělej reklamu, čemu chceš, já už jsem z těhle hovadin vyrostl.
Hele už si nepamatuju ani kde a co, protože mi to nestálo za řeč. Co si mlhavě pamatuju bylo před pár lety v Brně. Cenu si nepamatuju a možná jsem ji přehnal, nebo to prodejce napálil. Už je to pár let zpět. Myslím, že to byly nějaký RDacoustic Evo nebo podobný kousek + lampáč. Dneska se to nabízí za něco okolo 300.000,- a nevím zda za pár, nebo za kus. Zřejmě to bylo za těžko napsat.
No každopádně mě dotáhli do studia a po několika nadšených recenzích jsem se teda nechal ukecat na poslech. No a nedal jsem ani půl jediné skladby. Tak otřesný nosokýbl jsem v životě neslyšel. Takže mě už recenze, které jsem za časů Pavla Dudka hltal jako o život už dnes nechávají zcela chladným. Nevěřím už vůbec ničemu a nikomu.
Tak jsem pak prodejce požádal o předvedení jiných 2 kousků od jiné značky a dojem byl zcela jinde.
Děkuji za stejně sofistikovanou a podloženou odpověď jako tvé všechny, i historicky, zveřejněné komentáře. Jde vidět, že jsi odborník, odbornice, odborNICátko na slovo vzatý/á/é.
No podle mě ty ekonomické principy fungují trochu jinak.. pořád tu máme nižší ceny nových aut (tzn. nižší náklady) a nižší platy zaměstnanců, pronájmů ploch atd. (tzn. opět nižší náklady) a přesto tu 3 roky stará auta prodávají o třetinu dráž. Spíš mám pocit, že klasicky "dojí" Čechy a další východní trhy a tím ziskem pak dotují nižší výdělečnost západních poboček. Tak to konec konců funguje i v jiných oborech..
No já nevím, ale co jsem tak koukal, tak v DE je to klasicky 520d zadokolka holobyt a v ČR, kde pětka musí být už hogofogo, tak je to povětšinou 530d X-Drive M-packet plná palba (hifi, ventilovaná kůže atd. atd.)
Takže to chce srovnávat hrušky a hrušky...
Ok asi ten cenový rozdíl bude nižší, než jsem uvedl nahoře, ale i tak si myslím, že ty cenové hladiny jsou prostě posazené o dost níž. Třeba i u těch Superbů a Passatů je to vidět, ale chce to sledovat dýl pro lepší porovnání, dneska ta nabídka je jak říkáš - 5ky v Německu nic moc a v ČR zase spíš opačný konec spektra..
A jak jsem psal i jinde, určitě se najdou lidi, co by místo Superba ve Style za stejný peníze raději vzali 520d v holotě, tak pro ně je toto třeba možnost.. Já bych teda volil 520d jednoznačně, protože 5 už je i špatně vybavená celkem koukatelná na rozdíl od těch základních modelů, které jsou pro mě nevybavené no-go.
Určitě je dobře, že tu ta možnost je a je to na volbě každého. Je jasný, že i základní 520d je super pojezd a určitě o parník jinde, než Superb. A 520d v zadokolce není pomalý auto a stačí bohatě. 530d X-Drive už je prostě luxusní věc. To nepotřebuješ, to jen chceš.
Koupíš si i30 nebo něco podobného, protože ani za německý plat nebudeš vyhazovat za nesmysly typu Enyaq. Už jsem to tu dával 2 x, ale pro zopakování - prodeje elektrovozů v Německu za rok 2021 (německé platy + dotace 9 tisíc Euro na EV do 40 tisíc a 7,5 tisíce pro dražší) : 1. Tesla 3 (asi nejdostupnější EV provozně podobné normálnímu autu se spalovákem, cenově někde na úrovně základnější prémie A4, MB C ..) 2. VW e-up (prcek) 3. VW ID3 (ala golf) 4. Renault ZOE (prcek) 5. Smart ForTwo (superprcek) 6. Huyndai Kona 7. Enyaq 8. VW ID 4 9. Fiat 500 a 10. BMW i3
píš bych doporučit tobě přečíst si článek ze kterého pan Prokopec vychází a nebo rovnou tu studii. Celé je to zase jinak než se snaží pan Prokopec naznačit:)
je v podstatě totožné jako pořadí států podle výše dotací resp. výše daňových úlev resp. míry zákazů pro ICE v jednotlivých zemích. Takže jediné na čem záleží není jestli země je postkomunistická , bohatá nebo chudá, ale na výši dotací, daňových zvýhodnění a zákazů pro ICE, jinak řečeno, zákazníci se chovají všude stejně, tedy racionálně ze svého úhlu pohledu.
Děkuji za stejně sofistikovanou a podloženou odpověď jako tvé všechny, i historicky, zveřejněné komentáře. Jde vidět, že jsi odborník, odbornice, odborNICátko na slovo vzatý/á/é.
Až tak by som to nezjednodušoval. Nejde len o výšku dotácií a o zvýhodnenia, ide o dostupnosť, t.j. cenu EV voči platom. Môžeš dať na auto za dva milióny dotáciu 50%, aj tak si ho kúpi len pár jedincov s vysoko nadpriemernými príjmami.
Až tak bych to klidně zjednodušoval, i v bohatých zemích s velkými dotacemi v okamžiku kdy dotace poklesly (třeba jen na pár týdnů, kvůli neschválenému rozpočtu dané země), tak trh bleskově zareagoval poklesem zájmu o EV a naopak. Ani bohatý Švýcar nebo Němec si nebude kupovat zboží o 10teur dražší se stejnou nebo nižší užitnou hodnotou. Bohaté země se od nás liší jenom v tom, že mají dostatek zdrojů na ty dotace (tedy zatím, některé již zjišťují, že na masivní podporu forever stejně nemají), ale chování zákazníků je všude stejné, spolupracuji s Němci a Rakušany na denní bázi a v průměru jsou to větší kolenovrti než Češi, na autech v podstatě šetří víc než my (ve vztahu k platům) a preferují bydlení, sport, dovolené etc.
Ano, tragicky nepraktické, drahé, nudné a těžké elektrozkraty ve férové soutěži s normálními vozy na trhu samozřejmě nejsou schopné uspět, to je naprosto logické! :-)
"Sdružení dovozců automobilů přitom o něm jedná i s novou vládou Petra Fialy."
Takže ta miliarda pro firmy na nákup EV a pět miliard na nabíječky, to jsou první výsledky? A to je tam nová vláda sotva pár týdnů.
Zrušme tedy slevy na hromadnou dopravu, zdražme dálniční známky pro ty, co je musí platit a ono to bude pořád málo...
:yes: ...je vidět, že si nenecháváme vypláchnout hlavu elektrofašistickou eurohujerovskou propagandou! Jen tak dál! :-):yes::yes::yes: Přeji vám nádherný automobilový spalovací den a co nejméně zločinných dotací pro zkratopřepravníky! :D
Přesně. :-):yes: Elektrozkraty jsou maximálně schopné fungovat ve městech např. u rozvážkových sluřžeb apod. a i ty by ale musely ve své činnosti přijmout řadu bolestných omezení... :-O