Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Ceed SW 1.6 CRDi MHEV 7DCT – Pohodové rodinné kombi

Kompaktní rodinný kombík s naftovým motorem, automatickou převodovkou a bohatou výbavou je pořád skvělou volbou.
Zpět na článek
14. 11. 2022 13:01
14. 11. 2022 13:28
14. 11. 2022 13:34
14. 11. 2022 13:47
14. 11. 2022 13:51
14. 11. 2022 14:58
15. 11. 2022 00:48
19. 11. 2022 21:34
14. 11. 2022 13:49
14. 11. 2022 13:57
14. 11. 2022 14:06
14. 11. 2022 14:20
15. 11. 2022 07:27
15. 11. 2022 08:43
14. 11. 2022 14:33
14. 11. 2022 14:40
14. 11. 2022 14:47
14. 11. 2022 14:52
14. 11. 2022 17:01
14. 11. 2022 18:28
15. 11. 2022 09:42
15. 11. 2022 09:51
15. 11. 2022 10:34
15. 11. 2022 11:12
15. 11. 2022 13:11
15. 11. 2022 14:24
15. 11. 2022 18:01
16. 11. 2022 08:53
16. 11. 2022 08:58
16. 11. 2022 09:13
16. 11. 2022 20:33
14. 11. 2022 14:59
14. 11. 2022 16:57
14. 11. 2022 17:03
14. 11. 2022 17:55
14. 11. 2022 22:10
15. 11. 2022 00:53
15. 11. 2022 08:02
15. 11. 2022 13:25
15. 11. 2022 08:44
14. 11. 2022 14:49
14. 11. 2022 16:54
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 13:01
Hezkej
Barva, kola, konfigurace, hezký, cena vyšší, ale co dnes ne, jen proč to nevzít radši s 1.5TGDi ?
Rozbalit vlákno
41
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2022 13:28
Re: Hezkej
Mne sa ta farba na ceede ( prisla zrejme spolu s faceliftom ) vobec nepaci .... vidim takyto tmavozeleny kombik u nas a aj cerveny aj kamennosivy a vyberal by som si skor z tych dvoch poslednych menovanych farieb ak by bola moznost... ta leskla tmava zelena sa mi okukala za 3 dni... k takemuto kombiku vobec nepasuje ... posobi amorfne... kym napr cerveny ceed je stale cool a sviezi aj bez ohladu na tvar ci farbu diskov ... ale na farbu sa nejazdi samozrejme... komu vyhovuje prosim.... a obcas ani clovek nema moc na vyber.. poznam to ....
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 13:34
Re: Hezkej
Mne se líbí, jezdím z práce kolem dealerství, kde je vystaven přesně takový, jako v testu a na sluníčku vypadá parádně, líbí se mi, že právě má trochu jinou barvu, než odstín šedi. Červenou neznám, nebo si ji nevybavuji, ale takovou mívá i30 v Npaketu, ta je taky fajn.
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2022 13:47
Re: Hezkej
Pekna prisla najprv aj mne... parkuje mi takyto zeleny ceed rovno pod oknom... asi rok stary ... ale uz po tyzdni je u mna farbou nekukatelny.... za to za cervenym ceedom sa kludne stale otocim... ta lesklo matna tmava zelena k nicomu nepasuje a vytvara divny dojem... mozno k oplastovanemu xceedu by to pasovalo lepsie ale ku kombiku vobec... N paket i30 je pre mna najkrajsii kombik biely.... inak toto je presne taka ta klasicka novinarska verzia... divna farba... dizel... automat... tona vybavy.... a pritom 90 percent ceedov co vidim su v benzine a s manualom ... biele cervene sive ... ale ok... je to presne to iste ako s tym zlatym space starom... vsade je je v tej divnej zlatej ( tiez prisla po facelifte ) v testoch a pritom biely cerveny ci cierny je 100krat krajsi... ale tak novinarske verzie si nevyberies jasne... uz real na cestach je ale iny
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 13:51
Re: Hezkej
Protože jsou levné, takový Ceed koupíš pořád kolem 0,5M a to je vlastně za slušné kombi krásná nabídka.
14. 11. 2022 14:58
Re: Hezkej
Souhlas, podle mě tato tmavězelená barva ceedu vůbec nesluší.. :-( :no:
Avatar - Jaros71
15. 11. 2022 00:48
Re: Hezkej
Bílá nebo stříbrná na něm vypadá nejlépe :-)
19. 11. 2022 21:34
Re: Hezkej
Mě se docela líbí i v červené.
Avatar - kari.laz
14. 11. 2022 13:49
Re: Hezkej
A ještě 100 000,- ušetřit

Výbava Exclusive:
1.5 T-GDi 118 kW (Benzín, Manuální převodovka); 118 kW (160 k)
529 980 Kč
Zahrnuje slevu 30 000 Kč

1.5 T-GDi 118 kW 7DCT
(Benzín, Automatická převodovka DCT); 118 kW (160 k)
579 980 Kč
Zahrnuje slevu 30 000 Kč

1.6 CRDi 100 kW MHEV
(Nafta, Manuální převodovka); 100 kW (136 k)
634 980 Kč

1.6 CRDi 100 kW MHEV 7DCT
(Nafta, Automatická převodovka DCT); 100 kW (136 k)
684 980 Kč
Avatar - WinDiesel
14. 11. 2022 13:57
Re: Hezkej
Jsi k smíchu, diesel je tichý pohodlný společník pro rodinu na dlouhé ale i krátké cesty. Vyšší spotřeba benzínu se musí taky zaplatit, ale to vy benzínomilové děláte že nevidíte.
Hlavně je ale zapotřebí tlačit benzín, i když by si každý měl prvně vozy otestovat, zapřemýšlet a teprve potom objednat.
Benzín je určitě lepší na krátké cesty, ale já bych nikomu nevykládal, že je apriori lepší benzín, protože je levnější :-) :-) :-) Každý ať si vybere sám.
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2022 14:06
Re: Hezkej
Šetřílci naftu nepotřebují, ale ti co rádi jezdí aktivně naftu ocení. Jak na to začneš šlapat, spotřeba benzínu letí nahoru příliš .
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 14:20
Re: Hezkej
Já ti nevím, ale meleš hovadiny, pro rodinu bude jistě lepší 100 tisíc v kapse a 18kw více, lepší dynamika, spotřeba co se uvádí je cca o 1 litr na sto vyšší, takže si spočítej sám, za jak dlouho by se ti s tím stotisícovým rozdílem vyplatilo mít ten nafťák, nafťák, který je slabší, má defakto totožný objem a je dražší....

V tomto případě diesel nedává smysl před benzínem,,,
15. 11. 2022 07:27
Re: Hezkej
Kedy naposledy si videl rozdiel v cene 100 tisíc v neprospech nafty? Odkedy nastúpili turbobenzíny, mi ten rozdiel nepríde až taký markantný.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2022 08:43
Re: Hezkej
Nechápu ? 100 tisíc je rozdíl mezi 1.6 crdi a 1.5tgdi, viz výše
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 14:33
Re: Hezkej
Tichý společník :-[] :-[] :-[]
Vtip dne.diky za pobavení.
Do toho smard a emise způsobující astma, chopn, snižující inteligenci atd. A jako bonus ještě vyplaznout za horší motor 100tis navíc.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 14:40
Re: Hezkej
Jo, to je taky perla, na to sem zapoměl reagovat :D

Hele, ještě dejme tomu, mít v nabídce jen tříválcovej litr v benzínu s 70-80kw, vs 1.6 nafta 100kw, tak to ještě pochopim, kdo jezdí naloženej, jezdí hodně dálnice, tak tam to smysl mít bude, proti tomu litru, ale né proti silnějšímu R4 turbobeníznu, ještě za příplatek 100 litrů, tady je vidět, že Win je fakt Troll, protože tohle by snad vážně nenapsal ani Áda
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 14:47
Re: Hezkej
Jo a ještě vhodný na krátké trasy. :-[] :-[] :-[]
Je vidět, kdo technice rozumí.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2022 14:52
Re: Hezkej
To psal naštěstí u benzínu, což u přímovstřiku taky není ideál :D Mne by se tenhle Cedník líbil s tím motorem z Proceedu GT (1.6T), tady by mi po nějaké naftové malorážce opravdu nebylo smutno, navíc Win sedlá slavný SkyD, už je to, že si do Mazdy koupí nespolehlivý diesel (nebo už to opravili ? asi ne), která má jako jedna z mála velké benzinové motory... kdo chce kam..
Avatar - kari.laz
14. 11. 2022 17:01
Re: Hezkej
Ty už to s tím tvým odporem k dieselu taky celkem přeháníš, píše tak, že jsi nejspíše strávil mládí u TD výfuku.
"emise způsobující astma, chopn, snižující inteligenci atd"
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 18:28
Re: Hezkej
Na to jsou studie, které to prokazují. Jaké máš ty?
Jen bláboly bez argumentů. Ale na to jsme si tu už všichni zvykli, že jsi v tomto stejný jako windiesel.
Avatar - kari.laz
15. 11. 2022 09:42
Re: Hezkej
Nápodbně, kdyby ti nohu řezali, tak budeš psát nesmysly o dieselech. Delší cesty, převážně dálnice, nehledě ve větším autě je diesel pořád ideální.
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 09:51
Re: Hezkej
Takze argument nemáš žádný, jako obvykle. Narozdil od tebe mé argmuenty mám podložené. Ale předpokládám, že jako typickej lidskej odpad už ani neodpovíš a nedáš ani žádný protiargument. A příště budeš zase zvracet stejné blbosti. Omluvu ani nečekám, ta od odpadu nebývá ani upřímná.

https://mde.maryland.gov/programs/air/mobilesources/pages/dieselhealthandenvironmentaleffects.aspx

https://erj.ersjournals.com/…content/17/4/733

https://oehha.ca.gov/air/health-effects-diesel-exhaust

https://www.epa.gov/dera/learn-about-impacts-diesel-exhaust-and-diesel-emissions-reduction-act-dera

https://particleandfibretoxicology.biomedcentral.com/…2989-022-00450-5

A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

https://particleandfibretoxicology.biomedcentral.com/…0450-5/figures/1
Avatar - kari.laz
15. 11. 2022 10:34
Re: Hezkej
Tolik má poslední reakce na tebe o tomto tématu

„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 11:12
Re: Hezkej
Jak jsem říkal, bez argumentu. Máš pravdu, k té pulminute už jsem se skoro blížil, díky tomu kopírování odkazů. Ty se nezmůžeš ani na odpověď. Tak jak jsem čekal, lidskej odpad osočujíci ostatní.
15. 11. 2022 13:11
Re: Hezkej
Promiň, ale tady za kratší konec tahas ty.
Avatar - Mokrous
15. 11. 2022 14:24
Re: Hezkej
Je to chudák a demagog a pořád má jen potřebu urážet, školit a hádat se. Už jsem taky vzdal tendence mu něco vysvětlovat. Zbytečná ztráta energie. Je to vždy jako do zdi.
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 18:01
Re: Hezkej
Souhlasím, že kari.laz je. On totiž Mig reagoval na něj. ;-)
16. 11. 2022 08:53
Re: Hezkej
čistě, k procesním úkonům - Mikesus doložil svoje tvrzení, kari.laz nedoložil nic...
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 08:58
Re: Hezkej
To sis mohl uz nejakou dobu všimnout, že skupina jako kari.laz, windiesel, mokrous, arese atd. jen pindají své domněnky, ale fakta nedokladaji. Takze to mne nepřekvapuje.
Avatar - Jasper De  Ceuster
16. 11. 2022 09:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 09:13
Re: Hezkej
Trollí farma se to taky dá označit. Jen pochybuju, ze to dělají za peníze. Spis ze svého vlastního přesvědčení zadarmo.
Avatar - Jasper De  Ceuster
16. 11. 2022 09:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 11. 2022 20:33
Re: Hezkej
Diesel s Adblue by měl být teoreticky v pohode. Ale do osobního auta, při dnešních cenách nafty - to už musí být opravdu nájezd aby dával smysl…
14. 11. 2022 14:59
Re: Hezkej
Jasně, s dieselem hróózně ušetříš, hlavně když stojí litr nafty asi o 5 Kč víc, než benzín! :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - kari.laz
14. 11. 2022 16:57
Re: Hezkej
Dneska jsi si zapomněl vzít prášky? :D
Jsi vytočený jak klíště :D

A ještě bych doporučil nějaké ginko a rybí tuk, aby jsi neztrácel paměť. Já rozhodně nezbrojím proti dieselům, naopak často píši, že "tam a tam" diesel vyloženě chybí. ;-)

Ale jedná se o kompatní kombík s rozdílem ceny přes 100 000. Schválně si spočítej, jak dlouho by jsi musel jezdit, aby jsi ten rozdíl vůbec dorovnal.
14. 11. 2022 17:03
Re: Hezkej
A jak by ho dorovnal? Leda tak kradenou naftou, protože u čerpaček stojí nafta o cca 5 Kč/l víc, než benzín! :-)
14. 11. 2022 17:55
Re: Hezkej
Moc to hrotíš, pri súčasných cenách phm, keď je liter nafty o cca 20 centov drahší ako liter benzínu (a tento stav s skôr ešte zhorší v neprospech nafty) je investícia 2-3000€ za dízlový motor za bežný život takmer nenávratná. Sám mám dlhodobú spotrebu u svojho súčasného nafťáku fakt nízku, ale rovnaké auto so steroidovaným benzínom a dvojspojkou som po pár dňoch vrátil so spotrebou o 1,2l na 100 km vyššou ak mám na svojom. Rozdiel v hrubých číslach 4,5 vs 5,7.
Avatar - Mokrous
14. 11. 2022 22:10
Re: Hezkej
Jakožto relativně čerstvý majitel TDI EVO souhlasím, že zde je Benzín jednoznačná volba. Winovi už asi musí hrabat, podle jeho reakcí. :D
Já nad TDI hooodně dlouho váhal a pořád si nejsem 100% jist, že to byla nejlepší volba. Ale nestěžuju si vůbec. A to šlo o mnohem dražší a větší a těžší a výkonnější vůz a rozdíl v ceně byl okolo 60 tisíc (cca 5% konečné reálné ceny vozu) a nafta v době objednávky byla o cca 2 Kč níž, než benzín. A TSI mělo o 80Nm méně a o kW plus mínus stejně. Na papíře o 7 méně. A TDI si vezme cca o 2 litry míň. Takže zde šance na návratnost nějaká pořád je.

Za současné situace ale řešit lehký kombík nižší střední a za cenu o 105 tisíc nižší (skoro 20% rozdíl v ceně) dostat skoro o 30 koní víc, lepší kulturu pohonu, nižší pojištění atd. atd., neváhal bych ani vteřinu a šel do benzínu. Návratnost nafty je zde přibližně nikdy.
Avatar - Jaros71
15. 11. 2022 00:53
Re: Hezkej
souhlas , taky jezdím TDI a do většího auta bych benzín nechtěl , ale u Ceeda je 1.5 lepší volba , -100 tisíc je dost pádný argument :-)
Avatar - fOE
15. 11. 2022 08:02
Re: Hezkej
Jsou tu borci co jezdi velke sedany s benzinovym 3L za 8L, co jezdi velke SUV s benzinovym hybridem za 8-9L... To "nikdy" platilo hlavne v minulosti, ale dnes je to dost tenkej led.
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 13:25
Re: Hezkej
https://www.idnes.cz/…59_automoto_dohr

Arkana s hybridem v průměru o 1.5l nižší spotřeba než diesel. Už ani v tech SUV ten diesel nedává smysl.
Avatar - Emel
15. 11. 2022 08:44
Re: Hezkej
Já sice fandím barvám v souboji s nebarvama, ale tuhle zelenou bych doma taky nutně mít nemusel. Jinak ale jo, Ceed se mi líbí, kola hezký... za mě taky TGDi, ale na druhou stranu 1.6CRDi je taky adekvátní motorizace pro toho, kdo chce jezdit hodně, býval to i spolehlivý motor (dřív, v posledních letech nevím). Cenovej rozdíl je ale neobhajitelnej, to souhlas.
14. 11. 2022 13:52
Několik chybiček
Takové normální přibližovadlo, které má bohužel pár nedostatků. Tak třeba u té „dvouspojky“ očekávejte, že po pár tisících kilometrech začne při rozjezdu cukat, nová funguje skvěle (zkušenost ze dvou i30). Chcete přední parkovací senzory? Zapomeňte, má je jen GT-line a to ještě jen v paketu SPAS. Místo za předními sedadly je také tak maximálně pro malé děti, nebo mini dospělé. Kdybych kupoval Ceed já, tak asi s 1.5 tgdi a s manuálem, který není po „drátě" jako v i30. Jinak poměr výkon/cena je oukej.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 14:36
Re: Několik chybiček
To dvouspojka bude škubat kdekoliv. Je to vlastnost těchto robotizovaných převodovek.
14. 11. 2022 14:54
Re: Několik chybiček
Tohle není DSG od VW. Navíc je to dvojspojka né robotické převodovka. Viz autobil test Kia Proceed po 100 tis. kilometrech. Má ještě před FL Ceed SW 1.4 T-gdi ale manuál. Místo vzadu rozhodně OK. Pro osoby na 180 cm to už asi nebude tak super jak Octavie, ale nikdo si nestežoval.
14. 11. 2022 17:47
Re: Několik chybiček
Tzv. dvouspojky jsou ve skutečnosti robotizované převodovky, tzn. základ je podobný manuální převodovce a řazení obstarává robot (mechatronika).
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 18:25
Re: Několik chybiček
Dvouspojka je robotizovana převodovka s dvěma spojkami.

"Slyšet jste mohli i pojem „robotizovaná převodovka“, což je vlastně dnes probírané DSG"

https://fdrive.cz/…evodovka-dsg-171

Princip dvouspojky je úplně stejný jako u robotizované, jen s tím rozdílem, že se používají 2 spojky, takže vlastně 2 roboti.
14. 11. 2022 19:23
Re: Několik chybiček
Já má skoro dva metry a za mnou to v sesterském H i30 není žádná hitparáda, a předpokládám, že v Ceedu to bude stejné. Když nás jelo plné auto, tak jsem vždy popojel se sedačkou více dopředu a dalo se to.
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 11:17
Re: Několik chybiček
S 2m výškou budeš mít problém asi ve většině aut.
Avatar - wakantanka
15. 11. 2022 18:51
Re: Re: Několik chybiček
i30 kombi mi pripadá skôr ako súrodenec ProCeedu, u Ceedu kombi padá strecha trochu inak a aj sa sedí trochu inak, teda taký som mal dojem pri statickom skúšaní ja.
14. 11. 2022 19:31
Re: Několik chybiček
Já jsem s žádnou jinou dvouspojkou dlouhodobě nejezdil, kromě té v současné a předchozí verzi i30. Předpokládám, že „mokré" dvouspojky na tom budou z principu lépe, ale fakt nevím.
16. 11. 2022 03:26
Re: Několik chybiček
Trošku uber, mám dvě DSG na firmě. Vyjma specifik při změně R/D (nevím jestli to nazvat cukáním, ale spíš cuknutím), je tvrzení že dvoustovka bude škubat kdekoliv nesmysl.

Stále je to pro mě na jízdu lepší řešení než CVT, e-CVT. ;-)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 08:56
Re: Několik chybiček
Ja netvrdím, že nikdo nema radši cukani. Jen to, ze dvouspojka bude cukat už z principu, a je jedno od které automobilky. Rozhodně hladkým řazením se to nazvat nedá. "Nejhladsi" bylo zatím o Ozzmanovo Mondea, ale tam to taky bylo otravné. Ještě jednou, netvrdím že to vadí každému, jen že bude cukat každá dvouspojka. A to taky dělá.
14. 11. 2022 13:53
dle oficiálního ceníku
Ceeda s naftovým motorem momentálně nejde objednat. A nedivil bych se, kdyby to bylo natrvalo. Rozdíl proti 1.5 TGDI je 100 tisíc, což je nevratná investice, která nic pozitivního nepřinese. Škoda, že není fullhybrid, do toho bych šel raději.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - WinDiesel
14. 11. 2022 14:04
Re: dle oficiálního ceníku
Další pošuk.
Rozdíl mezi sockovým benzínem a dieselem je 50 až 100 000 už dlouho, a stejně se pořád 30% lidí rozhoduje pro diesel.
Diesel se přestává prodávat pouze tam, kde je uměle vyřazován z nabídky.

Tvoje argumentace je na vodě:
EV je dražší - nekupovat.
PHEV je dražší - nekupovat
HEV je dražší - nekupovat
Diesel je dražší - nekupovat

... a přesto se prodávají :-! :-! :-! :-! :-!
Avatar - Mikesus
14. 11. 2022 14:38
Re: dle oficiálního ceníku
No diesel dává smysl jen v náklaďáku nebo dodávce. Kdekoliv jinde je to už nesmysl
Avatar - Jaros71
15. 11. 2022 00:54
Re: dle oficiálního ceníku
Ve větším SUV je DIESEL jasná volba ! :-)
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 05:46
Re: dle oficiálního ceníku
Až bude jezdit diesel ve 2.2t SUV v 4x4 v průměru za 6.5, tak se muzeme bavit. Za tolik jezdí sotva v tom passatu o půl tuny lehčím a poloviční čelní plochou.
Resp.ma tam smysl, pokud dané auto vůbec nebude jezdit do měst.
Avatar - speedfred
15. 11. 2022 10:00
Re: dle oficiálního ceníku
Ty stále argumentuješ HL, ale ten pohon či dizajn nie každému sedí. Áno, spotrebu máš peknú a Toyota tie hybridy vie. :yes:
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 11:11
Re: dle oficiálního ceníku
Ja neřeším HL jako takový. Mne designem taky moc nesedí, kdyz uz jsme u toho. Ale kvůli designu si auto nekupuju aktuálně.
Ja se bavím o pohonu a hlavně spotřebě. Především kdyz se pejou ódy na diesel, jakou ma úžasnou spotřebu, a pak o půl tuny těžší a 2x vetsi auto jezdi v benzinu za tu samou spotřebu.
16. 11. 2022 03:30
Re: dle oficiálního ceníku
Ty se bavíš o specifické spotřebě. Hodím ti kočku a střihnu si s HL po dálnici stejným stylem 300km. Nebude tam 6,5. Bude tam 10 ;-)

Ale u Cedníku bych naftu neřešil.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 08:34
Re: dle oficiálního ceníku
Ja řeším kombinaci. Specifickou spotřebu teď jsi napsal ty. A možná by tam bylo i víc, podle toho jak rychle bys jel. Při 130 tempomat mám vyzkoušeno velke Meziříčí a zpět za 7.6. To je specifická spotřeba, ne průměrná o které se tu bavím celou dobu.
14. 11. 2022 15:00
Re: dle oficiálního ceníku
Hybrid? Fuj tajbl, nikdy! :-O :no: :no: :no:
14. 11. 2022 20:08
Re: dle oficiálního ceníku
Full hybrid je super
Avatar - Jaros71
15. 11. 2022 00:55
Re: dle oficiálního ceníku
Hybrid jen od Toyoty , ti to fakt umí... :-)
14. 11. 2022 14:28
Volba pro čtyřprocentní menšinu
Letos bylo v ČR zaregistrováno 161 dieselových Kia Ceed, přičemž celkem bylo zaregistrováno skoro 4000 modelů Ceed a Proceed dohromady. Podíl dieselů je tedy zhruba 4 %. Ono se stačí podívat do ceníku a je jasno. Vypadá to, jako by se Kia a Huyndai snažili diesely cíleně utlumit. Proto je divné, že dieselovou Kiu posílají to testů.
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2022 14:49
Nosnosť je fail
Ako môže mať takéto kombi nosnosť 337 kg?
FAIL
Rozbalit vlákno
12
14. 11. 2022 17:38
Re: Nosnosť je fail
Dobrý postřeh :yes: Souhlasím, že na takový kombík je to malá hodnota. A je to vidět i v praxi. Často vidím, jak Ceed SW táhne záď u země a má zadní kola do A.
14. 11. 2022 19:33
Re: Nosnosť je fail
Nosnost 337kg je bez řidiče, takže proti jinde uváděným nosnostem aut +75kg, Třeba v předchozím testu Superbu je necelých 490kg, ale i s řidičem.
Je fakt, že na litry v kufru a diesly kterým prý zápřah nevadí jsou to malé hodnoty.
15. 11. 2022 15:22
Re: Nosnosť je fail
Neviem Superb tam má písané 477 +75, takže omnoho viac. Ja mám na Passate 2wd dokonca 580+75 v TP. A naozaj keď zoberiem štyroch dospelých ľudí, truhlu na auto a 35kg psa do 20kg klietky do kufra tak v podvozku nejako necítim, že by sa auto inak správalo pri bežnej jazde.
Keď som mal Corollu tá mala 400+75 cca nosnosť, tak stačili štyria ľudia v aute nejaká batožina a auto padnuté a na jazde to bolo celkom cítiť.

Teda kia nevhodná na dovolenky štyroch dospelých ľudí s byciklami / lyžami.
15. 11. 2022 17:16
Re: Nosnosť je fail
Katalog Superbu na stránkách Škody není, ale u Octávie i ostatních aut je užitečná hmotnost včetně řidiče a mimořádné výbavy https://www.skoda-auto.cz/…fd2-7afc6fe82f47
Těžko pak můžeš připočítávat 75kg.
Kia naopak neudává v katalogu užitečnou hmotnost, ale tu získáš pouze z celkové hmotnosti a provozní hmotnosti a to číslo zde je tudíž uvedeno bez řidiče. Ale může se vše samozřejmě asi lišit podle výbavy konkrétního kusu.
Passat kombi má třeba u 2,0TDI 110 kw celkovou hmotnost 2200kg a myslím že neváží pouze 1525kg, ale podstatně více, v R-line i 1900kg, kolik toho asi může tedy uvézt?
Ta čísla nelze úplně jednoduše porovnat, díky jiným metodikám.
Avatar - Mokrous
15. 11. 2022 19:21
Re: Nosnosť je fail
Ale, ale, ale… S tím Passatem to je krapet vedle. Takový bohatě vybavený Elegance má hmotnost včetně řidiče 75kg a 90% plné nádrže 1.650 kg. Moje 200 koňová verze narvaná příplatky má dle COC 1.690 kg. Prázdná má 1.586 kg a celkovou má 2.180 kg, protože má hliníkový motor.
110kW verze uveze o cca 20 kg víc.
Jinými slovy můj uveze 594 kg a 110kW cca 615 až 675 kg. Když to ponížíš o řidiče a palivo, tak zbyde pro zbylou posádku a bagáž ještě cca 490 až 550 kg. Podle výbavy a výkonové verze. To neokecáš.
15. 11. 2022 19:41
Re: Nosnosť je fail
https://www.auto.cz/…psi-forme-133654 Nic okecávat nemusím,tady je pohotovostní hmotnost uvedena 1960kg a nosnost 665kg.Ale celkovou 2625kg jsem nenašel. Nejsem si jistý, ale celková by měla být 2280kg, tudíž nosnost 320kg.
90%nádrže nafty váží 29kg?To máte lehkou naftu, nebo jak to je?
Aby to nebylo, jako 3,9l/100km ale s profilem trasy cca 250m z kopce. :D
Takže aby to bylo fér, je potřeba Ceeda brát také podle údajů v TP. A ten nemám.
To je můj názor.
Avatar - Mokrous
15. 11. 2022 20:34
Re: Nosnosť je fail
Děláš si řiť? Já mám před sebou COC list, jestli víš, co to je. O ty auta se zajímám a vím, co váží. Do COC se nepíšou ***, jako kdysi do prospektů. A ty mi sem hodíš link na místní server, kterej za ty roky, co sem lezu, ještě nikdy neměl jedinej test a jedinou tabulku správně? Nenech se vysmát. Čtvrt tuny sem, 300 kilo tam. Vaše auto.cz. Nejspíš někde blbě opsali 1690 a prohodili 6 a 9. To by na ně sedělo.

Špatně jsem uvedl slovo prázdná. Dle překladu z COC je 1.586 kg “Provozní” hmotnost. Což by dle českého výkladu mělo být i s řidičem, ale spíš to vypadá na špatný překlad pohotovostní hmotnosti s náplněmi. Bohužel nespecifikují to dokonale. Neuvádí zde ale ani “EU” ani řidiče.
Těch 1.690 kg je převážený konkrétní vůz se započtením EU řidiče, paliva a náplní a rezervy a nářadí a všech výbav atd. Prostě komplet auto, které jakože jede po silnici. Prostě mi zbývá 490 kg na vše ostatní. A jiné motorizace a výbavy mohou unést klidně o 50-60 kilo navíc. Nebudu to teď ale hledat.
15. 11. 2022 21:22
Re: Nosnosť je fail
V pořádku, víš že se v testech auto.cz píšou nesmysly, Tak stejně přistupuji k informacím o nosnosti Ceedu, prostě pokud to neuvidím v COC listu, nebo TP tak těžko soudit.
To je celé, myslím si, že v tom si rozumíme. Autory zdejších článku totiž moc realita nezajímá. Pokud jim nemám věřit jeden udáj, proč bych měl další?

Rozdíl 104kg mezi (prázdnou) provozní a pohotovostní hmotností je celkem zajímavý, tak jsem byl zvědavý co ten rozdíl dělá,ale kvůli mně nic nehledej.
Provozní hmotnost je většinou o 75kg těžší než pohotovostní, do provozních hmotností se počítají vyjímečně i některé odjímatelné věci.
Špatné překlady nechme být, ještě možná narazíme na něco více. :-!
Avatar - Mokrous
15. 11. 2022 21:41
Re: Nosnosť je fail
No, myslím, že v tom jsou právě ty čachry s odnímatelnými částmi (Hever, rezerva vs lepící sada a podobně). Dnes se dostat k relevantním údajům je nadlidský úkol. Často na salonech/servisech vůbec neví, která bije, importér a jeho technické oddělení jakbysmet a tak píšou do Německa, Japonska, Francie a čekají na nápady podobných šašků. Nová doba, holt...
Nikdo nic neví, nikdo za nic nemůže a všichni to akceptují.

Každopádně z testu nedělám závěry o nosnosti Ceedu, ale vím, že to s ním není úplně slavné. Ideální by bylo kdyby to nějaký majitel uvedl na pravou míru.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 08:52
Re: Nosnosť je fail
Ja si nové auto u zákazníka vždy nechám prevazit, abych věděl jak to sedí s coc. Ten mám v angličtině, takže nebude problém v překladu. Bod 13, "Mass in running order" 2125kg, bod 13.2 " Actual mass of the vehicle" 2180kg. Váha ukázala 2200kg s cca 1/3 nádrže bez řidiče. Z toho odvozuju, že první je váha základní verze, druhá je aktuálního auta s výbavou, bez řidiče a náplní. I když jen 55kg navíc na výbavě mi moc nesedí.
16. 11. 2022 17:09
Re: Nosnosť je fail
Souhlas na kombi ta nosnost je malá, v rámci nižší střední,Octavie viz výše odkazy na katalogy, také žádná hitparáda,naprosto srovnatelné. To už SUV mají vyšší nosnosti než kombíky.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2022 18:02
Re: Nosnosť je fail
Nestudoval jsem skutečné nosnosti H/K i30/Ceed a spol., tak nechci soudit. Na druhou stranu, když dáš na Passat Variant 18" a víc, nafoukáš dle EU tlaků a jedeš sám po český silnici 3. třídy plný děr a záplat a nemáš DCC, tak to není moc fajn zážitek. Ty pružiny musí něco unést a v kombinaci s MQB žádná hitparáda.
Taky proto jsem vzal 17" DCC a ufouknul na 2,35/2,3 baru a krom gum od novoty vybírám pokud možno s ne extra vysokými indexy nosnosti a tvrdými bočnicemi. Raději oželím žiletkově přesné reakce na volant, ale dopřeju si kýžený komfort. Takto nastavený Passat je už vcelku snesitelně pohodlný.
A rozdíl je i naladění sedanu, který už není v nabídce. Ten byl lehčí a zatížení zadní nápravy bylo též nižší min. o 20-30 kilo. Už nevím přesně. U Arteonu je to to samé. A proto taky TSI v sedanu na 17" S DCC bylo parádní a TDI Variant bez DCC na 18-19" jako trakař. Vliv měla i tuhost kastle a přirozené odhlučnění sedanu.
14. 11. 2022 15:04
Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
Kia Ceed je jeden z posledních koupitelných kombíků nižší střední třídy, ale ta testovaná konfigurace je fakt tragická: pokud odhlédnu od neslušívé barvy, tak rozhodně bych zvolil cenově nesrovnatelně výhodnější benzinový čtyřválec 1.5 T-GDI, samozřejmě v kombinaci s manuální převodovkou. A výbavu takovou, abych dostal skvělý bonus mechanické P brzdy a k tomu klasické fyzické "budíky" a co nejméně elektronických debilních asistentů! Takový Ceed kombi je opravdu skvělou volbou! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
14. 11. 2022 20:35
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
U nas to ma(la) GT-Line MY22. :yes:
15. 11. 2022 08:31
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
K čemu je dobrá mechanická parkovací brzda a klasické fyzické budíky?
15. 11. 2022 14:58
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
Ke skvělému pocitu, že nemám auto zasr.né zbytečnou elektronikou! :-)
16. 11. 2022 10:01
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
Autorádio a klimu v autě máte? Protože netuším, v čem jsou digi budíky takový problém a rádio ne.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2022 10:04
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
Problém je v hlavě, ne v digibudicich.
19. 11. 2022 21:37
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
No, až ti po letech ten digitální nesmysl odejde, tak pochopíš. Samozřejmě to samé platí o elektrické parkovací brzdě s drahým elektromotorem pod autem atd. O vysloveně otravných až nebezpečných jízdních asistentech (zejména udržování v jízdním pruhu, zasahující do řízení) ani nemluvě. :-O :-( :no:
20. 11. 2022 10:22
Re: Dobré auto, v testu ale v úplně špatné konfiguraci
Arese nebe bývalo modřejší holky hezčí viď? :-)
14. 11. 2022 16:16
Jsem majitel ceeda
Mam tuto barvu, ale 1,5 benzin 118kw s manualem. Auto pro rodinu za 490tis. Najeto mame 18tis. Olej se dela po 15tis, to je fajn. Auto je to dobre. Po předchozích bmw, mustangu, mini cooperu jsem chtel rodine auto u ktereho mi nebude vadit že to mladej okope a bude mit pod sebou nastlano. Nicmene kdyz se podivate pod auto, vidite kde se usetrilo. Material výfuku, nektere kryt a pod z tenkého materialu. Okna se pri stažení lehce viklaji, dveře po zabouchnuti lehce zadrnčí a neni to zuchnuti jako u vw, bmw. Auto bylo na letnich hankook. Gumy bídný, mekka bocnice, auto od rychlostech 90 v zatackach plave a je dost nejisté. Ted na zimnich o stejnem rozměru Continental nebe a dudy, jistota a i komfort dobrý. Spotreba 5,2 dlouhodoba za 18tis. Vetsinu casu dalnice do prace na tempomat 120. Jednou za 14 dni necham motor i turbo poradne roztocit. Motor je tichej, ma rad otacky. Ano, ta cena odpovida. Nicmene bracha s novym golfem je spokojenejsi vic. Pro me to pro rodinu prijde ok, jen nesmim na to auto tlacit a nebo opravdu nasadit kvalitni pneu. Je fajn vypnuti stop start a asisentna pruhu stiskem tlacitka. Naopak autopilota nečekaně využívám dost pri dojizdeni do prace. Jen kazdou pul minutu zataham za volant a auto si jede samo.
Rozbalit vlákno
3
14. 11. 2022 20:11
Re: Jsem majitel ceeda
Divne, ja na hacookech najezdil hodne a zadne plavani u sesterskeho Hyundaie sem nezaznamenal
Avatar - Anonym
14. 11. 2022 20:29
Re: Jsem majitel ceeda
tie Hankooky boli fakt tragedia, taktiez vyfuk, aj stlpik riadenia volantu, aj zvukova izolacia, brzdy uplne blato, lak jak vodovky,.... uz sa mi ani pisat nechce
Avatar - hugino
15. 11. 2022 07:34
Re: Jsem majitel ceeda
A s čím je brácha spokojnejší. Ceed má momentálne aj u nás pomer cena / hodnota v mainstreame najlepšie ponuky. Kórejci na to idú dobre len dve obavy by som mal . Cena servisov / 7 rokov / a kvalita . Ak Ceed tak jedine s 1.5 T-GDi ale za +/- 830 000 kč je tu aj https://www.sauto.cz/…variant/19159398 alebo https://www.sauto.cz/…t/leon/173605647
Avatar - lamal
14. 11. 2022 16:54
pohoda na palbě
´´slovo pohoda. Dokonale totiž vystihuje jak pobyt na palbě´´ - chcelo by to edit :-)

Pekne auti aj farba, Kia ponuka velmi pekne palety, videl som aj odtien oranž/hneda/zlata ten bol velmi fajny.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Anonym
14. 11. 2022 20:20
korean industrial accident
bohuzial jedine normalne auto je teraz Ceed, ale to neznamena ze jedine kvalitne.
Je mi luto ze VAG ma problemy s dodanim vozidiel, a toyota je draha, inak by bola Kia na spodku predaja (tam kde patri).
Neschopnost VAG iba nahrava smejdom z Kie.
Iluzie o kvalite Kie som stratil po osobnej skusenosti, a staci si pozriet ze aky dzihad sa vedie v USA proti H/K tak clovek pochopi ich predajnu filozofiu.
Btw, Ceed ma vzadu najmensi priestor v porovnani s napr. Focus, Scala, Octavia, Golf, Leon...

A este pikoska, v tom slavnom teste kde dopadol ten proceed akoze dobre, spominaju hrdzu ako negativum, co aj sedi, staci si pozriet video kde vidno dutiny bez akejkolvek protikoroznej ochrany. Taktiez hrdzave zadne sedacky. Good luck.

https://www.youtube.com/watch?…

https://youtu.be/M6ddATGiYIE
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Katikakus
14. 11. 2022 22:19
Re: korean industrial accident
A zase ty stokrat vyvracene lzi zakomplexovaneho ubozaka s fake recenzi, keremu korejec ojel starou a tak bleje ty svy houna pod kazdym clankem o H/K.
15. 11. 2022 07:23
Re: korean industrial accident
Stačilo napísať, že nemáš rád Kiu. ;-)
15. 11. 2022 20:11
Re: korean industrial accident
Je ti ľúto že VAG má problémy, hmm, za ktoré si môže len sám. Toyota je drahá - v porovnaní s čím? Zrovna keď otvoríš aktuálny cenník VAG tak zistíš, že tá toyota až taká drahá nie je a ešte ti ju dodajú v reálnej dobe :D :D .
Avatar - Jaros71
17. 11. 2022 00:42
Re: korean industrial accident
Bohužel je nyní drahý všechno..ale elektromobily jsou úplně mimo realitu :no:
19. 11. 2022 21:38
Re: korean industrial accident
Však si je taky nikdo soudný nekoupí! :-) :-)