Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Civic 2.0 i-MMD (135 kW) Sport – Něco na Silvestra

Možná jste si všimli, že už pár let vybíráme na Silvestra ta nejlepší/nejhorší auta, s jakými jsme ten který rok jezdili. Do konce letošního roku ještě pár týdnů zbývá, já už mám ale o prvním místě nejspíš jasno. Nejnovější Honda Civic je možná trošku překvapivě naprosto úžasné auto.
Zpět na článek
18. 11. 2022 13:08
18. 11. 2022 13:57
18. 11. 2022 15:03
18. 11. 2022 15:26
18. 11. 2022 16:34
2. 10. 2023 09:03
18. 11. 2022 15:38
19. 11. 2022 03:23
20. 11. 2022 10:23
18. 11. 2022 14:02
18. 11. 2022 16:55
18. 11. 2022 17:02
18. 11. 2022 14:05
18. 11. 2022 14:18
18. 11. 2022 20:46
18. 11. 2022 22:41
18. 11. 2022 16:06
18. 11. 2022 13:28
18. 11. 2022 13:39
18. 11. 2022 20:57
18. 11. 2022 21:01
18. 11. 2022 21:46
18. 11. 2022 21:48
18. 11. 2022 22:12
18. 11. 2022 22:15
19. 11. 2022 03:27
18. 11. 2022 14:07
18. 11. 2022 14:10
18. 11. 2022 14:25
18. 11. 2022 14:25
18. 11. 2022 14:30
18. 11. 2022 21:06
18. 11. 2022 16:30
18. 11. 2022 17:11
18. 11. 2022 17:37
18. 11. 2022 16:35
19. 11. 2022 11:38
18. 11. 2022 16:41
18. 11. 2022 16:58
18. 11. 2022 17:26
20. 11. 2022 19:33
18. 11. 2022 18:11
18. 11. 2022 20:46
Avatar - Emel
18. 11. 2022 13:08
Bravo
Jo, takhle (zatím na papíře) se mi to dost líbí.
Ta modrá tomu sluší (černý kola už míň, ale díky hodně "děravému" designu to není úplně strašný... a PS4 z výroby...).
Pár kompromisů asi bude v interiéru (415l není žádná pecka, ta roletka vypadá pochybně, zadní sedačky jen 60:40 bez průvlaku, přední sedačky vypadají trošku obyčejně)... ale pořád je to pro mě to nejzajímavější, co se za 800t ceník nabízí. A možná i za 900t. I za 1M bych musel přemýšlet.
:yes:
Rozbalit vlákno
16
18. 11. 2022 13:57
Re: Bravo
Pokud to jezdí jak říká tester, pak bych byl asi schopen zapomenout na pro mě nijak líbivý kabátek. Interiér je jako od Mazdy (tedy pochvala). Tam kde dřív dokázalo kralovat Audi, tam Civic a Mazdy ukazují němcům záda.
Jak jde sladit bezestupňová převodovka s pohonem ukazuje Toyotě tedy už nejen Subaru, ale i Honda.
18. 11. 2022 15:03
Re: Bravo
Tak Subaru by som teda ako dobrý príklad nedával, najmä nie s tým ich hybridom.
18. 11. 2022 15:26
Re: Bravo
V normálním Outbacku funguje fajnově.
18. 11. 2022 16:34
Re: Bravo
Porovnávať variátor ( Lineartronic) v benzínovom Outbacku s e-CVT od Toyoty je trocha mimo. Oproti hybridnému systému vo Forestri je však hybridný systém v RAV 4 vpredu o dve generácie. Bohužiaľ, ako sa podarilo vyladiť hybridný systém v Honde v Civic, to sa určite nepodarilo s hybridným systémom v CRV. Tam stači trochu viac stlačiť plynový pedál a už ide motor do otáčok a je ho aj patrične počuť. Ak sa im podarí v ďalšej generácii CRV vyladiť hybridný systém na úroveň Civicu, tak potom to môže byť konkurencia pre Toyotu v segmente SUV/crossoverov. Dnes ani náhodou.
2. 10. 2023 09:03
Re: Bravo
OK, Rav hybrid 2023 máme na firmě a je to hlučné jak prase...na dálnici a pod zátěží je 100% méně hlučná i předchozí generace CR-V, rozuměj i model 2022, o novém raději ani nemluvím, tam je Rav uplně mimo a Toyota bude se muset s novým modelem hodně předvést :)
Avatar - pradeda777
18. 11. 2022 15:38
Re: Bravo
Hmmmm....ale Toyota to už taky umí. Jel jsem C-HR 1.8 i 2.0 hybrid (po f/l) a žádné hučení jsem při akceleraci nezaznamenal. Tož tak..... :-!
Jo, a tato nová Honda Civic Liftback se mě vůbec nelíbí.....mechanicky může být ok, ale kastle je u mě úplně mimo. Zato předešlý Civic se mě líbí moc.... :yes:
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 03:23
Re: Bravo
Co dělá, když nehučí?
Avatar - Mikesus
20. 11. 2022 10:23
Re: Bravo
Protože všichni akceleruji s plynem na podlaze, tak jim to hučí. Ted ta toyota v tomhle, než stihne hucet, už je za legálním rychlostmi.
Avatar - iudex
18. 11. 2022 14:02
Re: Bravo
Všetky zahraničné testy sú unisono nadšené z Civicu, najmä z jazdných vlastností, ako aj správania pohonnej sústavy. Proste žiadne negatíva baterkáča (ako všetky doterajšie v triede), auto vraj jazdí ako čistý (a pomerne výkonný) benzín, akurát za výrazne menej.
Btw. neviem čo sa Ti nezdá na 415 litroch málo, na danú triedu stále nadpriemer (ak teda neporovnávaš s Octaviou). Ja by som vyzdvihol interiér, elegantný, čistý, a to aj bez dotykového ovládania, o jeho kvalitách svedčí aj to, že o triedu väčší Accord (teraz novopredstavený v Amerike) má v podstate rovnaký interiér.
Avatar - Emel
18. 11. 2022 16:55
Re: Bravo
Co je daná třída?
Znáš můj pohled... pokud by to mělo být rodinné auto, tak kompaktní kombík je optimum (ve smyslu rozumný kompromis). U Octavie bych dokázal žít i s liftbackem, tohle by přece jen bylo poněkud slim-fit. Optikou kompaktního hb je to bez výhrad, to je jasný.
Avatar - iudex
18. 11. 2022 17:02
Re: Bravo
Samozrejme toto nie je rodinné auto (tým je až kompaktné kombi, ako výnimka i Octavia lift), tam sa zhodujeme. Z pohľadu kompaktného hatchbacku ale ten kufor je nadpriemerný a ak by som pozeral na type R (čo som pozeral, až do zistenia, že je vypredaný), tak z tohto pohľadu je to super praktický hotheč.
Avatar - fOE
18. 11. 2022 14:05
Re: Bravo
Ja si pockam co na to Arese. :D

PS: Mazda 6, Revolution, s Skyactiv-G194? Za 1005tis Kc.
Avatar - iudex
18. 11. 2022 14:18
Re: Bravo
Tak to viem povedať už teraz. :-[] Každopádne Civic je by mohol byť zlomové štádium hybridov pre odporcov, keď eliminoval v podstate všetky výhrady proti baterkáčom a ten hybridný systém nijako (negatívne) necítiš pri jazde, t.j. zrýchľovaní, brzdení či zatáčaní.
Verím, že onedlho budú porovnávačky Civica s Corollou (samozrejme tou silnejšou, ako doteraz nejlepším HEV v triede) a i tam Civic zvíťazí.
Len tá cena, 30t v základe, za to nie dávno boli hotheče s 280k.
18. 11. 2022 20:46
Re: Bravo
Porovnavacky uz jsou.

A... mas pravdu. :-)

https://youtu.be/7MwCGxQPaoc
Honda je top. Jako obvykle.

PS Tohle udelalo 0-60mph za 6.8s. Se spotrebou nizsi nez usporny diesel. :yes: Lancia Delta HF Integrale ma 0-100km/h za 7,1...
Avatar - donPedro
18. 11. 2022 22:41
Re: Bravo
Zde porovnávačka rovno takto zo Slovenska https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
18. 11. 2022 16:06
Re: Bravo
Však jo, ta Mazda by třeba už byla favorit... ale zase úplně KO od stolu pro Civic by to taky nebylo.
Avatar - KANKUNEN
18. 11. 2022 13:24
Tak konečně se to podařilo
Ano, tento pohon je nejlepší pro všechna normální velikosti. Viděl jsem test a Karpat byl spokojený z nehybridního projevu. Pro mě je to zásadní rozdíl a Toyota se musí znova učit.
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2022 20:55
Re: Tak konečně se to podařilo
Tohle se bohuzel Toyota bude ucit se svoji planetovou prevodovkou tezko.

Pro Hondu a jeji mechanicky oddeleny system neni virtualni zmena prevodu (pripominajici razeni) problem.
:yes:
Avatar - .StenLi.
18. 11. 2022 13:28
Korekcia
Pan Machala, vola sa to Civic e:HEV, nie i-MMD.

Ako majitel Priusu po jazde v Civicu aj HRV e:HEV mozem povedat, ze je to lepsi system ako THS. Skoda ze novy Prius PHEV mu nebude schopny konkurovat cenou.

Vo videu hovori panko ze hrb v kufri skryva hybridnu bateriu, to je nezmysel, kedze bateria sa nachadza pod zadnymi sedadlami a ten hrb je tam podla slov Hondy vyslovene strukturalny prvok, ktory zvysuje tuhost karoserie, kedze liftbacky maju otvor ktory najviaz znizuje tuhost.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
18. 11. 2022 13:39
Jízda
V září jsem byl na servisní prohlídce a nabídli mi svezení s identickou verzí, dokonce i ve stejné barvé. Narovinu, moc jsem od toho neočekával a jaképak bylo moje překvapení, když jsem najížděl z připojovacího pruhu na dálnici... Jo, ten pohon má vážně koule a neprasknou při tom bubínky v uších.
Jak už je uvedeno v testu, Honda sestavila kus velmi dobrého a řidičského auta a asi bych se takovému pojetí elektromobility vůbec nebránil.
Rozbalit vlákno
7
18. 11. 2022 20:57
Re: Jízda
Souhlas.

Krome ty "elektromobility". :D

Pro me je to posledni (temer) k dokonalosti dovedena evoluce ICE. :yes:
18. 11. 2022 21:01
Re: Jízda
Tohle není evoluce ICE. Zase plácáš blbost jak mrak.
Avatar - Jopino
18. 11. 2022 21:46
Re: Jízda
Mám na to svůj názor, ale chápu výhrady :yes:
Elektromobilitu zde myslím samozřejmě v přeneseném slova smyslu, když v naprosté většině e:hev využívá k pohonu auta elektromotor, kterému sekunduje spalovák. Jel jsem s CR-V, Jazzem, HR-V a to, co inženýři zrealizovali v Civicu, bych jako petrolhead doma snesl a bez výhrad. Ať mě tu klidně umínusují k smrti :-)
Nelíbí se mi konceoce PHEV a zatím ani ne EV (v C segmentu). Naopak u 2. auta v rodině, bych EVéčko bral. Do práce a kolem komína, proč ne.
18. 11. 2022 21:48
Re: Jízda
Dovolím si tvrdit že spalovák tam nesekunduje. On je tam zatraceně primární a nejpodstatnější.
Avatar - Jopino
18. 11. 2022 22:12
Re: Jízda
Další z "chytačů za slovo"? ;-\ Soudě podle dnešních příspěvků, ano.
Samozřejmě, že bez toho atmo 2.0, by nemohl generátor vyrábět proud.
18. 11. 2022 22:15
Re: Jízda
No chytač za slovo odsud podsud. Jen jsem chtěl uvést důležitost ICE na pravou míru. Bez ICE si tento "elektromobil" ani neškrtne.
Avatar - iudex
18. 11. 2022 14:07
Základ pre type R
Z prvých testov sa javí, že už základný Civic je špičkovo jazdiace auto. To je súčasne výborná informácia vo vzťahu k type R a dáva to tušiť, že CtR bude jazdne kráľ hothečov.
A hype okolo CtR je tak dosť veľký, že ľudia objednávajú bez toho, aby vedeli cenu. Napríklad u nás sa type R nielenže nepredáva, ale ešte nie je ani len predpredajný cenník a nie je známy začiatok predaja (niekedy v prvom polroku 2023) a je už vypredaný do konca roka 2024 (a otázka znie, či nie de facto kompletne, keďže od 2025 platí Euro 7).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - SKAY
18. 11. 2022 14:27
Re: Základ pre type R
Pro Evropu byla jsou nizké kvóty pro ČR 14 aut.... Dávno rozebrané zákazníky a špekulanty.....v EU . Defakto neexistujicí model ,když to nejde koupit.
Avatar - iudex
18. 11. 2022 14:35
Re: Základ pre type R
Veď toto. Platí to pre väčšinu posledných relatívne dostupných športových áut, od GR Yarisa cez GR86 až po Civic. Darmo je akože auto v predaji v Európe, keď dajú na trh pár kusov, ktoré sa rozoberú po známosti predtým, než sa stihneš zastaviť v salóne, teda reálne si auto nevieš vôbec kúpiť. Akoby automobilky tie autá ani nechceli predávať.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 03:28
Re: Základ pre type R
No... protože nechtějí.
18. 11. 2022 15:00
Re: Základ pre type R
Dobre, ale to je o nízkych kvótach pre daný trh, nie o tom, že by to ľudia kupovali ako teplé rožky. Aj i30 N je na rok a pol vypredané.
Edit: Ok, SKAY to už napísal.
18. 11. 2022 21:03
Re: Základ pre type R
Spickove jezdila i X. Uz s trivalcem. Jedno z nejlepsich aut jakym jsem kdy jel. Bez prehaneni.
A Type-R X byl obdobny (zrejme - jel jsem jen s IX).

Jen u X se jeste muselo psat ve prospech koncernu. :D
https://www.auto.cz/…u-auto-cz-137366
Martin Machala o Golfu 2020:
"Za mě nejlepší podvozek nižší střední třídy a nejpříjemněji jezdící auto široko daleko."

https://www.auto.cz/diskuse/76293/1#…
Diky Martine, ze u tebe doslo k obratu, nejvic nejlepsi uz neni Golf a casy, kdy te Civic "neoslovoval" (X. gen!!!), jsou uz snad nastesti za nami! :-)


Podle me pro toho, kdo (skutecne) znal X. generaci, tohle neni zadne prekvapeni.
Snad krome skveleho hybridu.
Avatar - fOE
18. 11. 2022 14:10
Kvalita
Hodne by me zajimalo kam se Honda posune s evropskym civicem kvalitou. Mel jsem UFO ze Swindonu a shrnul bych to do veticky... "Japonce z Anglicka uz nikdy". Ted se nam produkce vratila zpet do Japonska, tak snad, snad... :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
18. 11. 2022 14:25
Re: Kvalita
Z hľadiska spoľahlivosti ťažko hovoriť dopredu, avšak made in Japan dáva veľké nádeje, každopádne kvalitatívne/materiálovo podľa testov išiel Civic dosť hore oproti predchodcovi.
Avatar - SKAY
18. 11. 2022 14:25
Re: Kvalita
Už se vyrábí jen v JP pro Evropu . Ajeto znát slicovaní karoserie je někde jinde než z GB od Ahmeda s Abdulem.....
Avatar - Loptos
18. 11. 2022 14:30
Re: Kvalita
Ja som mal zo Swindonu 10ku a to auto bolo viac na reklamaciach ako na cestach. Alebo som mal proste smolu na kus.
18. 11. 2022 21:06
Re: Kvalita
Tak tam byl mozna problem, ze uz makaci vedeli, co je ceka...
Avatar - JirkaVejrazka
18. 11. 2022 14:55
Palec nahoru
Jak Honde, pokud se ji povedlo vyrobit takoveto auto, kde usporny hybrid neni na prekazku a vlastne o nem nevite, tak autorovi ctive recenze.
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2022 15:16
Nadšenie je namieste
Naplánoval som si predvádzaciu jazdu, kým bol Jazz na prvej servisnej prehliadke a teda je to fakt paráda. Priznám, že mal som dosť vysoké očakávania a v podstate sa žiadne zásadné sklamanie nedostavilo, čo je super. Ale teda nejaké mínusy by sa našli.
Prvý, že ten interiér je fakt pekne dizajnovo spravený, ale pri tej cene čo za to pýtajú by ešte na niektorých miestach zniesol kvalitnejšie pôsobiace materiály.
Druhý ide komplikovanému tlačítkovému ovládaniu, podľa mňa to mohli vyriešiť klasickou pákou, akú má americká nehybridná verzia. Ale teda vedia ju spraviť aj v hybride, veď máme ju v Jazze. Ale asi je to len vec zvyku.
Tretí ide slabšiemu odhlučneniu od okien. Na diaľnici som skúšal, či nie sú zle zatvorené a žiada sa pridávať hlasitosť, inak človek nepočuje dobre hudbu. Vraj sa hlasitosť automaticky nepridáva vo vyššej rýchlosti.
Dobre, ale čert to ber takéto prkotiny, vedel by som si zvyknúť a dizajnovo mi to úplne sadlo. Ešte bola vtipná situácia, keď si predajca robil srandu z umelého zvuku pri prudšom zrýchľovaní a ja som ten zvuk obhajoval, že mi príde úplne v pohode. Sme si nejak vymenili úlohy. :)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - xxc
18. 11. 2022 17:36
Re: Nadšenie je namieste
Podla toho popisu to nevyzera vobec dobre, naco je cloveku spalovacie auto, ked to huci na dialnici? A ked si clovek nesadne na zadne sedadla, lebo sucha hlavou o strechu? Presne z toho dovodu som skrtol novy Megane, lebo aj ked to jazdi lepsie ako Enyaq RS, tak vzadu je menej miesta ako v Citigu :-) Aj ked clovek vzadu nesedi, ale niekedy niekoho viezt bude. A ta Honda je este ako bonus hlucna :-) Presne je to o tom, ked ludia zacnu na dialnici kontrolovat okna, nieco je zle. Zase podvozok vyzera v pohode, snad ludia nebudu nadavat na slovenske cesty, ked do toho sadnu.
18. 11. 2022 17:52
Re: Nadšenie je namieste
Tak asi by bolo najprv fajn sa rozhodnúť, či chceš hybrid alebo elektromobil a či nízky liftback alebo crossover. Proste nemôžeš chcieť od auta úplne všetko, to sa nedá. Meganu s priestorom krivdíš, je na tom podobne ako XC40 Recharge, kde ti to myslím nevadilo. Pre mňa by to odhlučnenie Civicu nebolo také zásadné negatívum, aby som ho zavrhol.
Avatar - xxc
18. 11. 2022 18:49
Re: Nadšenie je namieste
Neviem, ci v XC40 som suchal hlavu, podla mna nie. Ale suhlasim, kazdy ma ine priority, aj ked o nejakych priestorovych pomeroch by sa nemalo diskutovat, ked predavaju 5 miestne auto s tym, ze tam ani nizky clovek nevojde. V 308 som myslim tiez nesuchal, ta mi prisla vzadu v pohode. Inak tento hybrid by mohol riesit zasadny problem spalovacich aut, ktore sa nevedia rychlo pohnut. Buduci dialnicny ideal na dlhe cesty, ktory az tak na dialnice nie je :-D
18. 11. 2022 20:17
Re: Nadšenie je namieste
Zober spaľovacie auto o triedu vyššie a budeš mať po probléme s hlučnosťou na diaľnici. Jáj, nič ty tradične čakáš od nižšej strednej jazdu ako v prémii :-[] :-[]
18. 11. 2022 20:42
Re: Nadšenie je namieste
Tak zas nebudem sa tváriť, že je Civic dokonale odhlučnený, keď nie je. Taký Peugeot 308 aj Škoda Octavia sú na to lepšie a nie je to vec hybridu, motor nehučí. :)
19. 11. 2022 08:51
Re: Nadšenie je namieste
Nenarážam na Civic, ale na xxc, ktorému hučí všetko...
Avatar - xxc
19. 11. 2022 10:42
Re: Nadšenie je namieste
Nehuci, obycajne C4 picasso nie je ziadna premia a da sa s tym normalne jazdit a ludia na seba nemusia na dialnici kricat. Tak nejak je to od rodinneho auta ocakavatelne. Nehovorim, ze vsetky auta musia byt super tiche ako napr. C5, ale ked zacnu na dialnici ludia kontrolovat, ci su zavrete okna, alebo sa deti pytaju, ci mame zavrety kufor, nieco je zle :-) A pri malych autach je to vyraznejsie, nie kazdy chce velke auto, vyssiu triedu od Civica, aby mohol nejak normalne cestovat.
19. 11. 2022 14:23
Re: Nadšenie je namieste
očakávaš vlastnosti strednej triedy (C5, ktorá bola fakt čo sa týka akustického komfortu parádna) u auta o triedu nižšie. Áno, pri malých autách je to výraznejšie, lebo technika je poplatná cene. Keď chceš komfortnejšiu jazdu, tak si priplatíš za auto z vyššej triedy.. S tým že každý veľké auto nepotrebuje súhlasím
18. 11. 2022 16:13
Opravdu tak dobrý hybrid?
S podobným systémem mám v CRV najeto přes 100T km a můj názor do 85 km/h dobrý, pak už trápení. 20 minut svižně jízdy dokáže systém skoro “uvařit”. Na dálnici se dá jet nadstandartně jen ve sportu, který neustále dobíjí baterii, samozřejmě za cenu o trochu vyšší dvojciferné spotřeby.
Jinak desítkový Civic jsem měl před tím a 1.5 turbo se rozhodne ve 180 nezaseklo
Rozbalit vlákno
3
18. 11. 2022 16:43
Re: Opravdu tak dobrý hybrid?
Kúpiš si hybridné SUV a čuduješ sa, že sa pri 180-ke trápi? Tak sa len s ním pekne tráp aj ty, dobre ti tak. :-)
Ale teda čo môžem porovnať, tak v Civicu je už i e:HEV lepšie vyladené, vlastne aj v Jazze už bolo a onedlho aj v novom CR-V.
Avatar - Emel
18. 11. 2022 16:57
Re: Opravdu tak dobrý hybrid?
Tak hlavně má i větší výkonovou rezervu...
Avatar - iudex
18. 11. 2022 17:07
Re: Opravdu tak dobrý hybrid?
Civic nie je CRV a aktuálny motor nie je motor spred 5 rokov. Na carwow namerali Civicu stovku pod 7 sekúnd, to mali hotheče dekádu dozadu a to mi ako trápenie nepripadá.
Avatar - miromen
18. 11. 2022 16:30
Konečná
Měl jsem možnost prohlednout si novy Civic a vlastně na mě pusobil tak jak na fotkach. Takže oproti předchudci docela bida, ale to ja asi to nejmenši co by mě na civicu mrzelo. I když tahle barevna kombinace by mohla byt realně o něco přitažlivějši než kousek v bile, ktery jsem měl možnost vidět ja. Vlastně vystaveny kus byl zamčeny takže jsem neměl možnost prohlednout si interier. U něj ani nevim z fotek jestli se mi zamlouva nebo ne. Takže zatim kladně hodnotim jeho originalnějši ztvarněni tedy knk palubky.
Co se však nezměnilo ba naopak jsou rozměrym kdy je novy civic ještě větši až tedy na vyšku, kdy je naopak nižši. No tohle prostě již neni kompakt a to je za mě již větši minus.
Ale jako největši minus je jednoznačně nemožnost mit čistě spalovak a v nabidce je pouze antiřidičsky hybrid ve spojeni s e-CVT.
Jinak jsem kouknul na par testu a v jednom bylo řečeno, že jizdně je teměř na urovni HH, ale jinde se zase jizdně vice zamlouvala Mazda 3. No když si vezmu provozni hmotnost nad 1600kg tak to moc lichotivě nepusobi...prostě ten spalovak tu jednoznačně chyby. Ale jo no doba je takova jaka je a čekat něco zajimavějšiho je dnes marne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
18. 11. 2022 17:11
Re: Konečná
Keď píšeš o antišoférskom hybride, je jasné, že si test vôbec nečítal (ostatne sám potvrdzuješ, že väčšina testov hovorí o skvelej dynamike blízkej hothečom, a to nielen v priamke, ale hlavne v zákrutách).
V podstate teda hodnotíš len subjektívne exteriér, ale i tam si jasne menšinový, keď 99% recenzií chváli exteriér ako jasný progres oproti predchodcovi.
Avatar - miromen
18. 11. 2022 17:37
Re: Konečná
Ne ja jsem na testy koukal. A vždy se při akceleraci zrovna netvařili jen že už to neni takova marnost prostě hybrid. Ono vyloženě negativni označeni se v testech nějak nenosi kor když se něco musi vychvalit za každou cenu.To že to ma slušnou dynamiku vim byť ne na urovni HH a to ani v B segmentu. Ale o to rozhodně nejde, ale spiš o nějakou simulaci kvaltu, prapodivnem zvuku a celkovem projevu vuči čistě spalovaku. A to nehovořic o nemožnosti manualniho řazeni.
A dynamika v zatačkach no nevim, řidičsky civic muže byt, ale je to otesanek byť na druhou stranu je velmi nizky. A jak jsem psal i řidičsky se v jednom přimem porovnani vic zamlouvala M3. Ale určitě věřim, že pujde o nadpruměr.
Co do vzhledu tak zde vubec neni o čem byt postaven vedle starši generace tak vypada neemotivně a zastarale a je uplně jedno kdo co v tetech řika. Tam se vlastně mluvi, že už to neni takovy odvaz prostě uťapnute...u hondy ? Proč ? Jo tak asi aby to zasahlo co nejvic konzerv, ktere vybiraji na zakladě vzhledu. Ja tedy s tim vzhledem problem rozhodně nemam jen bych od hondy zvlašť po předchudci čakal něco jineho a rozhodně vic.
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2022 16:35
Civic
Budem sa opakovat ale pre mna je novy civic fakt dokonaly a dizajnovo krasne cisty a celkovo technicky aj stylom topka v segmente... a zda sa ze testeri to vidia podobne... je to dnes dokonale auto C segmentu... nejake omacky je zbytocne pisat... o kvalitach hondy tiez nemam pochyb.... civic je konecne tam kde patri ... honda :yes:
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2022 11:38
Re: Civic
Pohľad užívateľa:
Musím sa smiať, keď si čítam tieto komentáre, aj zarputilosti miestneho fyzika amatéra adorujúceho Prius. Som čerstvým majiteľom nového Civica e:HEV a jazdím na ňom denne asi mesiac. A hneď na úvod prezradím - z auta som nadšený každý deň viac a viac :-) .
Pred kúpou som si otestoval aj Corollu hybrid aj Civic. Prius som ani neskúšal, mali sme ho vo firme a nechcela s ním jazdiť ani sekretárka na poštu, strašný kýbel. A Corolla bola pre mňa auto, čo neustále kvíli, s divným dizajnom dnu aj von, s malým kufrom a bez charakteru. Tak dobré na cestu z A do B, ale to som nehľadal. Naproti tomu, Civic ma zaujal už na papieri ( áno PR od Hondy) a potvrdilo sa mi to na skúšobnej jazde, a nepotreboval som na to 400 km ako niekto. Super presné riadenie, geniálne naladený podvozok, lepší ako väčšina nastavovacích podvozkov, pre mňa ideálny posed a sedadlá, minimalistická palubná doska kde som našiel všetko a na jeden dotyk, kvalitné plasty, športový dizajn exteriéru, dostatočný kufor pre moje potreby a hlavne liftback. A motor resp. pohon to je kapitola sama o sebe - krásne plynulé zrýchľovanie v hociakej rýchlosti až do 180 kmh, vlastne do 195 podľa tachometra som to dal. A ten zvuk! Keď netlačíš na plyn, nepočuješ nič, keď zatlačíš tak počuješ krásny zvuk (skoro) VTEC aj s preraďovaním (aj keď tam žiadna prevodovka nie je). Zvuk je reálne mechanický od motora, ktorému elektronika mení otáčky, aby to znelo ako radenie. Jedine v režime SPORT je ešte zosilnený v kabíne cez audio.
Keby ste posadili do Civica neznalca v meste by povedal, že je to elektromobil, na okreske by povedal, že je to vysokootáčková atmosféra. A vždy by mal pravdu, presne takto to auto pôsobí. Spotrebu mám v meste do 4 litrov, na diaľnici 6,2. Áno, na diaľnici na drsnom asfalte trochu počuť hluk od kolies, ale je to daň za široké 235-ky, ktoré ale pomáhajú tomu neskutočnému gripu podvozka, takže mi to vôbec nevadí.
Takže riešiť pri aute nejaké fyzikálne poučky, účinnosti, typy hybridov, veľkosť batérie a iné matematické gebuziny z popisu a údajov je smiešne. Buď to funguje, alebo nefunguje, buď ti to ako balík sadne, alebo ti to nesadne. A verte mi, tento Civic ako celkový balík funguje geniálne. Alebo neverte, ale radšej si to sami vyskúšajte.
Á propos k tomu článku - autor píše, že pri zrychlení “benzinu pomáhá i elektromotor,” - tak toto sa nedeje nikdy. Vždy poháňa buď elektromotor alebo benzínový motor, nikdy nie oba naraz. Pri ustálenej rýchlosti nad 70kmh sa na kolesá pripojí spaľovák cez pevný prevod. Akonáhle prudšie zrýchlite hneď sa odpojí motor a pripojí elektromotor so svojími 315 Nm. A nič nezbadáte, len plynulé a silné zrýchľovanie. No, a ešte ten parádny zvuk motora :-) .
Nikomu nenútim svoje názory, ale toto je moja skúsenosť z reálneho používania Civica. Každý ma iný vkus, požiadavky a peňaženku, a preto sa predávajú aj Corolly :-) .
18. 11. 2022 16:41
Musím se smát
těm, kdo zde vychvalují e:HEV. Honda, která se kdysi snažila HEV Priusu konkurovat mHEV s 10kW elektromotorem a dnes si hraje na HEV či EV s ICE extenderem nebo co to má ksakru být. Já bych do toho nešel ani za žebřiňák plně naložený buřtama s křenem.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - Emel
18. 11. 2022 16:58
Re: Musím se smát
Ale je to takový ten křečovitý smích... ;-)
18. 11. 2022 17:06
Re: Musím se smát
Jak velká je tam baterka? Já slyšel, že je přibližně stejná, jako v HEV Priusu, tedy cca 1,5kWh. Když nemá být ihned zničena, tak se využívá maximálně tak z 60 procent, takže nějakých 900Wh. Vím dobře, kolik na 900Wh ujede HEV Prius a jak je přitom "agilní". Takže ta Honda pojede nejméně 60 procentech případů na spalovák, který naprosto nesmyslně musí všechnu energii protlačit změnou na elektrickou a zpět na kinetickou energii. a určitě si nebude ten spalovák vrnět na 1,5-2 tis. otáček. Bude
výt od 3 tisíc výš. Šílené!!!
Avatar - JirkaVejrazka
18. 11. 2022 17:11
Re: Musím se smát
Nechtel by sis radsi precist nejake recenze, idealne se podivat na nejake video kde tento pohon testuji? Mozna by ti to prospelo.
18. 11. 2022 17:15
Re: Musím se smát
Proč sis tedy koupil Prius když je e:HEV tak výborné?
Avatar - JirkaVejrazka
18. 11. 2022 17:30
Re: Musím se smát
Ty dnes nekde soutezis o nejhloupejsi otazku tydne?
18. 11. 2022 17:34
Re: Musím se smát
To nevím, zatím jsem se do soutěže nepřihlásil.
Avatar - Ozzman
18. 11. 2022 18:06
Re: Musím se smát
No ale vážně, proč si před lety kupoval Prius, když si mohl pár let jezdit na kole a doufat, že Honda postaví konečně dobrý hybrid ?! :D
18. 11. 2022 18:33
Re: Musím se smát
No a o tom to přesně je.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 18:54
Re: Musím se smát
:D :D :D :D :D
18. 11. 2022 17:17
Re: Musím se smát
Prosím ťa, bež si to vyskúšať miesto mudrovania do vetra.
18. 11. 2022 17:18
Re: Musím se smát
A kde jako? S kým se mám trapně dohadovat, aby mi to jen tak půjčil na 400km test? Projet se 10km po městě je absolutně k ničemu.
Avatar - Emel
18. 11. 2022 17:26
Re: Musím se smát
1,05kWh jsem našel.
Jasně, není to dělané na to, aby to jezdilo čistě na elektriku. Spíš je to taková obdoba dieselelektrických lokomotiv... a ta baterka je tam od toho, aby spalovák pokud možno běžel v optimálních otáčkách a baterie vykrývala peaky.
Ten spalovák má 186Nm@4500, počítám, že bude mít třeba 170Nm při 2000... což je 35kW bezpečně stačících na konstantní dálniční jízdu okolo limitu.
18. 11. 2022 17:31
Re: Musím se smát
Záměrně jsem té baterce nadsadil, abyste mě na to nechytali. V Priusu je 1,3kWh, tady je tedy ještě menší. S využitelnými 600Wh. Můj Prius má 60kW elektromotor a ve 130 tacho jede čistě na elektro jen když je to po rovině, spíše raději z mírného kopce. Nevěřím, že 35kW stačí držet dálniční rychlost, jak uvádíš.
18. 11. 2022 20:14
Re: Musím se smát
Elementárna fyzika hovorí, že 35kW stačí na udržiavanie diaľničnej rýchlosti (bežné auto).. Že tomu neveríš je tvoja vec
18. 11. 2022 20:23
Re: Musím se smát
Dobře beru to jako výzvu. Až to počasí dovolí tak si to hybrid asistentem změříme a napíšeme si o tom. Bohužel mám na Priusu letní pneu takže teď to asi dost dlouho nepůjde.
20. 11. 2022 17:48
Re: Musím se smát
Kľudne a daj vedieť výsledok. Ak by to nestačiolo, tak autá ako fabia, alebo stare felicie, favority so 40kW motorom by sa na túto rýchlosť nedostali. Na udržiavanie rýchlosti potrebuješ menej výkonu ako na dosiahnutie...
Avatar - Emel
20. 11. 2022 19:33
Re: Musím se smát
To přísně vzato pravda není. Když budeš mít auto třeba s 40kW, tak bude zrychlovat tak dlouho, až už mu nebude stačit výkon (nebo narazí na nešikovné zpřevodování)... a pak bude potřebovat celých 40kW na udržení té rychlosti. Tj. výkon potřebný na dosažení rychlosti je stejný jako výkon na její udržení (akorát to potrvá).
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 03:42
Re: Musím se smát
Proč by prosímtě nestačilo? Můj 44kW Fiat asi musel na dálnici couvat.
18. 11. 2022 18:02
Re: Musím se smát
Veď ale pri prevažne paralelnom hybride je smerodajný údaj elektromotora, teda 135 kW/184 koní a krútiaci moment 315 Nm. Honda to tak uvádza aj v cenníku, žiaden systémový výkon ako pri Toyotách.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 03:40
Re: Musím se smát
Výt to musí úplně stejně jako tvůj Prius, protože to pořád jiný přímý zdroj energie než spalovák nemá. Vlastně méně, protože ten motor má výkon a špičkovou účinnost a pracovat to s ním při plynulé jízdě může jakkoli.
Avatar - JirkaVejrazka
19. 11. 2022 09:08
Re: Musím se smát
Jen technicka - hybridy od Toyoty maji na spalovaku stejnou nebo nepatrne vyssi ucinnost a pri plynule jizde mohou take jakkoli menit vyko a otacky spalovaku.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 20:59
Re: Musím se smát
Ok, u Toyoty si nejsem jistý, co všechno eCVT dovede, ale účinnost rohorův Prius stejnou určitě mít nebude.
Avatar - JirkaVejrazka
19. 11. 2022 21:35
Re: Musím se smát
Ne, nema. Ma ucinnost o par drobnych procent nizsi. Taky je cca o 13 let starsi.
18. 11. 2022 17:13
Re: Musím se smát
Veď kľudne sa smej, ak ti to pomôže. Podstatné je, že to funguje rovnako dobre ako v Toyote. Renault sa s E-Techom tiež pekne ukázal. :yes:
18. 11. 2022 17:14
Re: Musím se smát
Principiálně to nemůže fungovat tak dobře jako v Toyotě. Toyota je sério-paralelní full hybrid. Toto je BEV s malou baterií a range extenderem ICE.
18. 11. 2022 17:18
Re: Musím se smát
Taký popis by sedel na e-Power od Nissanu, ale tu vie spaľovák poháňať kolesá aj na priamo.
18. 11. 2022 17:19
Re: Musím se smát
Ano, ale až někdy od 100km/h výš a jen napřímo na pevný převod.
18. 11. 2022 17:24
Re: Musím se smát
No a? Kde je problém? Neveríš nízkej spotrebe alebo životnosti?
18. 11. 2022 17:28
Re: Musím se smát
Životnosti věřím ještě tak nejvíc. Baterka se jistě pracovně pohybuje v podobných režimech, jako v Toyota HEV. Asi pod trošku většími vybíjecími (snad i nabíjecími) proudy, ale proč ne. Spotřebě věřím už méně. Systém je z principu méně efektivní, než Toyota HEV, protože postrádá přímý pohon přes ICE (kromě 1 režimu) a tedy nutí systém zbytečně konvertovat energii, když by se to u Toyoty nemuselo. Ale co se mi nelíbí nejvíc, to je hlukový a vibrační diskomfort ze stále pracujícího ICE, který prakticky nikdy nevypne. Bude se vypínat jen asi jako v lepším S/S systému.
18. 11. 2022 17:42
Re: Musím se smát
A toto je presne vec, ktorú by si zistil už aj pri tej 10 km predvádzacej jazde. Pri e:HEV aj E-Techu vie auto prejsť dlhší úsek v elektrickom režime ako HSD v Toyote. Áno pri E-Techu to je trochu otravné, lebo zjavne sa snaží stále dookola nabiť batériu cez ICE čo najviac a potom ju necháva zas vybiť. Pri e:HEV je to menej výrazné. S Jazzom mám dlhodobú spotrebu 4,1 litra, väčšinou mesto.
18. 11. 2022 21:21
Re: Musím se smát
"stále pracujícího ICE, který prakticky nikdy nevypne"
Wtf

Zbytecna diskuze s clovekem, co s e:HEV nikdy nejel, testu neveri a nikdy si o nem nic neprecetl...

https://hondanews.eu/eu/en/cars/media/pressreleases/371298/2022-honda-civic-ehev

When driving in an urban environment the vehicle runs in EV Drive most of the time 8-s , producing zero emissions whilst utilising the seamless and responsive traits of electric drive.

Thanks to the high rigidity of the crankshaft and the secondary balancer shaft, the engine has lower vibrations 8-s over the entire engine speed range than in previous generations of the e:HEV system, enabling a smooth drive in all drive modes.
18. 11. 2022 21:28
Re: Musím se smát
the engine has lower vibrations over the entire engine speed range than in previous generations of the e:HEV system

Jo tenhle PR newspeak znám jako ajťák skvěle. Naučil mě ho Bill Gates. Ten měl taky Windows pořád úžasnější, rychlejší a zábavnější a tak se nám se**rou pořád stejně až dodnes.
18. 11. 2022 21:57
Re: Musím se smát
Vim, ze je zbytecny s tebou diskutovat.

Ale kdyz Honda (nebo Toyota) neco pouzije ve svem PR, tak to obvykle neni jen PR. ;-)

Co kdyby sis misto diskuzi zkusil neco precist o e:HEV. Nebo alespon skouknul video? Pak nebudes psat hlouposti o vylepsenem start-stopu..
https://youtu.be/6glpZTRT6qE
18. 11. 2022 22:02
Re: Musím se smát
Promiň nic ve zlým ale mě na tom principiálně vadí ty vynucené konverze energie. Slibuju že se zítra na ten test podívám, teď na mobilu mě to nebaví na to mžourat.
18. 11. 2022 22:16
Re: Musím se smát
Diky.

Priste si prosim nejdriv zkoukni (timto oprava sveho predchoziho "skouknout") podobna videa pred tim, nez zacnes na toto tema diskutovat. ;-)
18. 11. 2022 22:19
Re: Musím se smát
Jo pokusím se i napříště, neslibuju ale pokusím se. Ale tentokrát jistě. Díky taky.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 19:07
Re: Musím se smát
Neseděl by ani na Nissan. Ten taky není poháněn baterií, ačkoli to mylně uvádí hromada idiotů/recenzentů na YT i jinde. Nissan je poháněný vygenerovanou elektřinou pomocí spalováku - generátoru - konverteru - přímo do el. motoru! Ne skrz baterii! Baterka tam jen tak přišťuchuje, když se to hodí a může, když si něco uložila rekuperací, nebo ji dobil výše uvedený řetězec, když k tomu byly vhodné podmínky.
Nissan se odlišuje hlavně tím, že používá přeplňovaný motor a nikdy ho nespojí přímo s koly. 100% času tam táhne jen el. motor, případně 2 u E-4ource.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 19:03
Re: Musím se smát
Pochopil jsi vůbec princip toho pohonu, nebo proč se tady tak ztrapňuješ?
To auto není BEV a není poháněné baterií!!!!!!!!!
Je poháněné vygenerovanou elektřinou pomocí spalováku - generátoru - konverteru - přímo do el. motoru! Ne skrz baterii!!!! Baterka tam jen tak přišťuchuje, když se to hodí a může, když si něco uložila rekuperací, nebo ji dobil výše uvedený řetězec, když k tomu byly vhodné podmínky.
18. 11. 2022 19:10
Re: Musím se smát
Víš v čem je problém? Že já jsem ten princip právě pochopil. Kde jsem psal, že je poháněno skrz baterii? Píšu to, že kinetickou energii musí vždy měnit na elektřinu a pak zpět na kinetickou. Jestli ti to připadá efektivní tak nejsi příliš kovaný ve fyzice. A možná jsi jen špatně četl, že mi podstrkuješ neco jiného než píšu.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 19:36
Re: Musím se smát
Napsal jsi: "Toto je BEV s malou baterií a range extenderem ICE."

Číst umím a chápat psaný text také.

Navíc tady furt omíláš malou baterii a její zátěž. No a? Ona se snad v Priusu za hodinu tisíckrát nenabíjí a nevybíjí?

Takže v čem máš s vozem problém, když to funguje, jede a je to úsporné?

Podobně jako Nissan e-Power. Každej se vysmívá, jak to principiálně nemůže fungovat, ale ono to funguje, je to tichoučké a reaguje to bleskově, jako EV. A úsporné je to taky. Možná ne tolik jako Toyota, ale radši projedu víc litrů, když mi to nabídne parametry, který chci. Preferuju dynamické tiché pohony, před vyjící zdechlinou.
18. 11. 2022 19:40
Re: Musím se smát
Toto je reálně BEV s range extenderem. Na tom trvám. Nemám s tím problém, jen upozorňuji na řešení Toyoty, které je technicky vyspělejší. Proč se na mě davově utrhujete jak kdybych v kostele souložil?
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 19:59
Re: Musím se smát
BEV = Battery Electric Vehicle
Ale toto není poháněno baterií.
A nemá to žádný Range Extender.
Toto je prakticky EV poháněné ICE atd. Jak už jsem psal.
18. 11. 2022 20:07
Re: Musím se smát
Můžeme tomu říkat různě. Nic to nemění na tom, že to získá elektřinu z ICE a pohání s ní elektromotor. Ztráty v alternátoru se znásobí se ztrátami v měniči a znásobí dále ztrátami v elektromotoru. A v horším pripade navíc ještě se ztrátami v baterii. Jako fyzik amatér říkám nic moc.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2022 20:30
Re: Musím se smát
No, a přesto to funguje. Podobně jako v tom Nissanu.

Ztráty u ICE jsou mezi motorem a koly běžně okolo 25% i víc.
Tady nepotřebuješ převodovku, rozvodovku, u Nissanu ani spojky, atd. V tom všem jsou ztráty.
Účinnosti posledních generací generátorů a konvertorů mohou dosahovat až 95%.
Tak co je potom horší?
Já nezpochybňuju, že hybridy od Toyoty jsou svým způsobem geniální. Přesto ale mnoho lidí sejou tak moc, že si je prostě nekoupí. A krom toho ty auta mají svoje specifika bez ohledu na pohon, která taky každýmu nesednou. A proto tu dnes naštěstí máme aspoň nějakou možnost volby.
18. 11. 2022 20:32
Re: Musím se smát
Jo, s tím souhlasím, nemusíme se o tom hádat.
19. 11. 2022 15:11
Re: Musím se smát
A přesto je to úspornější řešení. Ta idea za tím je vcelku jednoduchá. Celý vtip je v tom, že ICE jede v ideální zátěži při nejvyšší efektivitě (nebo velmi blízko ní). Výhodou elektromotoru je ale to, že na rozdíl od spalováku má velmi dobrou efektivitu v mnohem širším spektru otáček a zatížení. A teď to spoj dohromady.

Mějme třeba ICE se 41% efektivitou. Jedeš 100 km/h, na to potřebuješ tak 11kW. To je tak cca 50 Nm při 2000 rpm, a to ti v takovém zatížení spadne efektivita např. na cca 33 %. Jenže elektromotor, který např. má nejlepší efektivitu např. 96 %, se u tohoto neefektivního režimu propadne jen neznatelně, třeba na 94 %. Takže je lepší vyhnat ICE na 41% efektivitu, třeba i přes 10% ztráty v elektrických konverzích a s 94% efektivitou motoru do dostaneš na 0,41*0,9*0,94 = 35 %.

A to těch 100 km/h je poměrně efektivní situace. Představ si třeba 60 km/h. To už jsi u ICE jen na 20% efektivitě. Elektromotor bude pořád na nějakých 85 %. 0,41*0,9*0,85 = přes 31%.

Hnát to přímo spalovacím motorem má smysl jen tehdy, když je blízko své max. efektivitě.
19. 11. 2022 15:52
Re: Musím se smát
konečne mu to niekto vysvetlil :yes: Ak by nepochopil, Honda má k tomu aj video na YT.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2022 04:06
Re: Musím se smát
Není na něm nic vyspělejšího, dva různé hybridy. U sériového mi přijde absurdní, že si vozí dvě plnohodnotné pohonné jednotky, ale technicky vzato ani jeden z hybridů není složitý. Sériový trpí na dálniční jízdu, což Honda řeší stálým převodem (bohužel u Jazzu se mi zdá, že je to nastaveno dost stupidně). Ve městě problém není, stejně to pořád rekuperuje. Viz srovnání.
http://youtu.be/pE5i2XrVv2k?t=1107
20. 11. 2022 11:10
Re: Musím se smát
Na dalnici Honda jede bez prime mechanicke vazby.
Alespon dle vysvetleni Hondy. ;-)
20. 11. 2022 19:15
Re: Musím se smát
To asi ťažko povedala Honda. Pri stabilnej jazde medzi 70-140kmh ju pohana iba spalovaci motor, pri akejkolvek zmene dynamiky- zrychlenie, kopec... sa odpojí ICE a zapne silnejší elmotor. Mám túto Hondu, tak to môžem potvrdiť.
18. 11. 2022 18:11
Jezdím se stejným
systémem v CR-V Hybrid. Hlavně je to pohoda, výborná odezva v nižších rychlostech, v režimu sport i ve vyšších. Nejlepší pohon, navíc čtyřkolka, spotřeba dlouhodobě 6 litrů. Když mi docházel benzín, dostal jsem se na 3,8 (50 km trasa).
Rozbalit vlákno
18
18. 11. 2022 18:35
Re: Jezdím se stejným
No vidíš a 3,8 je pro můj Prius běžná spotřeba a to ho vyrobili před 13 roky a tak jsem nemusel 13 let jezdit na kole a čekat na Hondu.
Avatar - Ozzman
18. 11. 2022 18:50
Re: Jezdím se stejným
Napsal bych neco o rozdilu vykonu a velikosti, ale to asi nema smysl žejo… proste starej Prius je nej :) Ja jezdim za 7 nafty, potazmo 10 benzinu a taky ziju
18. 11. 2022 18:53
Re: Jezdím se stejným
Tak já jezdím v zimě Peugeotem za 13 tak že bych se nějak zbláznil ze spotřeby... Mě je prostě sympatická ta firma, která je s inovativním řešením První (Prius, Primus). Ti, kdo kulhají za ní mě už neberou. Nejde jen o auta. Mám to tak nastavené.
Avatar - Ozzman
18. 11. 2022 19:29
Re: Jezdím se stejným
Jsem rád, že nejsem takhle omezen a mne by se Honda s timto pohonem libila, Hondy mam rád.
18. 11. 2022 19:42
Re: Jezdím se stejným
Já jsem takto omezen rád. Mám rád lidi co něco někam posunou. To je v tomto případě Toyota a ne Honda. Jinak nic proti Hondě.
18. 11. 2022 21:42
Re: Jezdím se stejným
"Já jsem takto omezen rád."
:D :D :D

Wtf

To je jako nemit rad jahody, protoze boruvky jsou lepsi...

PS Neco o tom, kdo kam co posouva:
... newly refined engine structure also helps the new Civic to cope with a higher compression ratio, thanks to improved cooling performance and together with the Atkinson combustion cycle achieves an industry leading thermal efficiency of 41%
18. 11. 2022 21:44
Re: Jezdím se stejným
Účinnost 41 procent má Toyota dávno. Honda až teď. O tom ty borůvky jsou.
18. 11. 2022 22:20
Re: Jezdím se stejným
Ano, ale to porad neni duvod k tomu, aby byly jahody spatny. :D

https://www.honda.cz/…/technology.html
:-!
Seznamte se, rohori ;-) , s modelem RA619H
Hybridní pohonná jednotka v sobě snoubí výkon zážehového motoru s interním spalováním se systémy rekuperace energie. Je nesmírně výkonná a vysoce účinná, je skutečným srdcem i duší moderního závodního vozu formule 1.
Avatar - Ozzman
18. 11. 2022 22:55
Re: Jezdím se stejným
Romane, ty jsi přesně, jako tu bývalo tak cca 10 let nazpět takové stádo oktávkářů.....

"Ofcař: Nejlepší je Ofce, sice jsem nikdy nic jiného nezkusil, ale ani nechci zkusit, ale ofce je nejlepší

Dav: Ale tohle auto má lepší podvozek, řízení, řazení

Ofcař: Kufr! Litry, fauvé kvalita a imidž na vesnici! Ofce je nej"

A tak dále :D

:D Nic proti Toyotě, já osobně ji považuji za svou oblíbenou značku, ale to i Hondu a dost by mne zajímal srovnávák Corolly vs Civicu
19. 11. 2022 15:46
Re: Jezdím se stejným
To není úplně přesné. Kdybych byl jen Toyota HSD fanatik tak bych mě nemohla bavit například ta Tesla. Každý konstruktér, pokud má všech 5 pohromadě, tak se snaží dosáhnout cíle s minimálními prostředky. Je absolutně vyloučeno, aby stejného cíle bylo stejně rozumně dosaženo jednodušším řešením (Honda) a přesto nějaký výrobce preferoval to složitější řešení (Toyota). Řešení Hondy je prostě kompromis. Já preferuju plnohodnotné řešení.
19. 11. 2022 16:00
Re: Jezdím se stejným
genialne riesenia su tie najjednoduchsie, to vie aj priroda :-)
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 16:33
Re: Jezdím se stejným
Myslíš takovejhle? :-!

https://www.youtube.com/watch?…

SK YT je na tom asi tak 100x líp, než naše expertní scéna.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2022 20:21
Re: Jezdím se stejným
Taky koukám rád na testy na Sk, ale vyjimka je Muldix, toho mám rád, akorát je jeden a nemůže otestovat vše
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 21:30
Re: Jezdím se stejným
Muldix má dobrej projev, umí se vyjadřovat, umí jezdit a je fajn, že testuje i ojetiny. Hrubis už se taky docela posunul, ale nechal se zlákat Primou...
Avatar - hugino
19. 11. 2022 21:15
Re: Jezdím se stejným
Ja osobne mám najradšej videotesty na Autožurnále / Mišo Karpat / lebo tam ukáže aj auto zo spodu / podvozok,ochranné nátery / + vnútorny priestor ...atď jednoducho ten test je dosť podrobný.
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 21:28
Re: Jezdím se stejným
Já taky, potom mám moc rád Filipa Garaja, občas Topspeed a Martina z Martina + Garáž TV. Každej má svůj způsob. Občas je něco slabší, ale něco z toho člověk pochopí.
Pak si pustí Autosalon Prima TV a jde se vyzvracet.
Avatar - hugino
19. 11. 2022 21:45
Re: Jezdím se stejným
Áno aj Garaj je v poho.Myslím že pred tým robili spolu s Karpatom. Vidno že máš prehlad a aj za mňa sa Autosalón na Prime dosť pokazil.
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 21:53
Re: Jezdím se stejným
Oni to kluci v Motoringu dělali původně 3 společně, ještě s tím vysokým brejlatým tmavovlasým. A Karpat se pak udělal sám pro sebe.
Autosalon už nesleduju víc jak 5 let. Jen jednou za rok jsem se chvilku podíval, jestli se neposunuli a ano, vždy k horšímu. To je autobulvár jak noha.
18. 11. 2022 20:00
Nespomínané obmedzenie
čo by mi vadilo a nie je v recenzií uvedené je obmedzená maximálna rýchlosť na 180kmh. Teda aspoň v iných recenziách to spomínali.
Teda mne by to vadilo dosť. Možno viac mentálne - ale aj tak.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
18. 11. 2022 20:46
camry-civic
Postavi nekdo T.camry vedle Civicu? Cenove nejsou tak daleko od sebe.
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2022 00:11
Pohlad majitela
Zabávam sa na tejto názorovej smršti a zarputilosti miestneho fyzika amatéra adorujúceho Prius. Tak skúsim pridať môj pohľad čerstvého majiteľa Civic e:HEV, s ktorým jazdím už vyše mesiaca. A hneď prezradím pointu - každý deň som nadšenejší viac a viac. :-)
Vyskúšal som aj novú hybridnú Corollu aj Civic pred kúpou. Corolla je také zavíjajúce auto bez charakteru na cestu z A do B s divokým dizajnom. To som nehľadal. S Civicom sa nemôže merať ani jazdne, ani motoricky ani interiérom, a už vôbec nie zvukom. S Priusom ani neporovnávam, mali sme ho vo firme - nechcela s ním jazdiť ani sekretárka na poštu :-[] . Pre mňa je dôležité aký mám pocit - od podvozku, z motora, zo sedenia, z prístrojovej dosky - a tu mne Civic úplne vyhovuje. Hladko a ticho zrýchľuje, sedí sa nízko a pohodlne, riadenie je super presné a rýchle, podvozok absolútne na jednotku, interiér minimalistický a kvalitný, nič nevyrušuje, všetko je tam kde má byť, v meste jazdím pod 4 litre, na diaľnici za 6,2. Zrýchľuje stále a bez problémov do 180 kmh, teda 195 podľa tachometra som dal. A ten zvuk, to je na tom to najlepšie - simulácia preradenia je robená zmenou otáčok benzínového motora, takže zvuk je mechanický nefalšovaný a utlmený. Len v režime SPORT je posilnený zvukom z audia. Keď netlačíš na plyn, motor nepočuť vôbec. Keby ste do neho posadili neznalca, tak vám v meste povie, že to je elektromobil, a na okreske, že je to vysokotáčková atmosféra s automatom. A v oboch prípadoch by mal pravdu ;-) Áno, na dialnici počuť trochu hluk od pneu, ale to je daň za 235-ky a mne to nevadí. A je smiešne sa tu oháňať nejakou účinnosťou, fyzikálnymi princípmi a inými matematickými gebuzinami. Buď to funguje alebo nie, buď ti to sadne alebo nie. A verte, že u tohto Civica to ako balík funguje geniálne. Alebo neverte, vyskúšajte si ho.
A propos k článku - nie je pravda, že pri záťaži na dialnici benzínovy motor pomáha elektrickému, nie je to tak, v ustálenom režime ( cca nad 70 kmh) je priamo pripojený spaľovák cez fixný prevod na kolesá (nie je tu žiadna prevodovka), ale akonáhle prudšie pridáš, hneď sa spaľovák odpojí a pripojí elektromotor so svojím okamžitým kruťákom 315 Nm. Ale nič nezbadáš, len hladko zrýchľuješ a počuješ (skoro) VTEC :-).
Je jasné, že každému sa páči niečo iné, nikoho nepresviedčam, ale keď nevyskúšaš, nevieš - a keď nevieš, nekomentuj. ;-)
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2022 00:25
To auto zřejmě skutečně je...
...jedním z nejlepších hybridů na trhu, protože nejlépe potlačuje jeho chronické nedostatky. Ale já dávám přednost tomu, aby to auto vůbec neobsahovalo zdroj těchto nedostatků, tedy pomocný elektromotor. Potom totiž vychází jako technicky mnohem jednodušší, lehčí a levnější. Přitom minimálně mimo město jsou dnešní moderní motory (např. TSI) srovnatelně úsporné (se svým Leonem ST 1.4 TSI jezdím delší trasy po státovce I. třídy s průměrem kolem 5,3 l/100 km a rozhodně nejsem žádnou brzdou provozu). Autor testu nového hybridního civicu navíc pozapomněl na zcela zásadní nedostatek - absenci manuálně řazené převodovky! Takže za mě nový Civic klidně ano, ale ne hybridní. Pokud bych tedy po tomto autě opravdu hodně toužil (což netoužím), (a pokud bych nechtěl drahý a těžko sehnatelný Type-R), připadla by pro mne jako jediná možnost individuální dovoz z USA. Což je ovšem zbytečně komplikované, tudíž bych sáhl po nehybridním jiném autě tohoto segmentu. :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
19. 11. 2022 00:42
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Jen malá poznámka, 1.4 TSi už není moderní motor, nevyrábí se (ale z těch menších TSi byl asi nejlepší)
19. 11. 2022 15:10
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Když se nevyrábí a není moderní, tak jaktože ho najdeme pod kapotou skoro všech svých plug-in hybridů koncernu VW?
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 16:38
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Protože není tak ojebanej a překomplikovanej, jako 1.5 a něco vydrží.
Zvlášť pak hovadský zacházení v PHEV povozech.
Mimochodem jsem ho donedávna vlastnil též.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2022 16:50
Re: To auto zřejmě skutečně je...
1.4 Tsi samotny se nevyrábí, odpovedel sis sám, že je jen jako PHEV…
19. 11. 2022 07:47
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Veď to nemá prevodovku, tak čo tam chceš radiť?
19. 11. 2022 10:25
Re: To auto zřejmě skutečně je...
No právě! :-)
19. 11. 2022 15:27
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Minimálně jedna jednostupňová převodovka tam bude.
19. 11. 2022 15:54
Re: To auto zřejmě skutečně je...
to je potom asi len prevod a nie prevodovka
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2022 13:26
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Ares pokud jezdíš za 5,5 s TSI, tak je pro tebe hybrid jak dělaný.
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 16:46
Re: To auto zřejmě skutečně je...
To jo :-!
19. 11. 2022 14:26
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Pokiaľ jazdíš okresky s 1,4tsi (áno , ten motor je fakt úsporný) tak s hybridom by si asi skončil pod 4l /100km. Kľudne napíš že je to len 1,5 litra rozdiel, lenže to zodpovedá jednej tretine..
19. 11. 2022 21:28
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Ale já chci jezdit s normálním, výhradně spalovacím motorem se třemi pedály a manuální převodovkou. Co je na tom nepochopitelného? :-)
19. 11. 2022 21:56
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Hele, já mám v Priusu taky 3 pedály heč.
20. 11. 2022 00:28
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Tak nožní P brzdou mě vždy odrazovaly už Mercedesy, natož pak hybridní Toyota! :-[] :no:
20. 11. 2022 09:35
Re: To auto zřejmě skutečně je...
Zmier sa s tým, že takáto kombinácia už na trhu dlho nebude. Zároveň , čo sa spotreby týka, pokiaľ nepríde niečo prevratné, tak veľa priestoru na jej znižovanie už nie je. Takže budú len pribúdať hybridy. Pokiaľ budú šoférsky ako táto honda, tak odpadávajú aj argumenty zarytých odporcov typu bla bla je to pomalé, vysávač, zle to jazdí atď....
Avatar - Mokrous
19. 11. 2022 16:45
Re: To auto zřejmě skutečně je...
1.4 110kW byl solidní motor bez systémových závad a žilo se s ním vcelku fajn. Ale za 5,3 jsem s ním jezdit neuměl i když jsem tam jednou viděl i 4,8/100. Dlouhodobě spíš těch 6,5/100.
Ale těch sazí a NOx co uměl a umí... A taky se musel při naloženým kombíku trošku točit, aby jel.
Na okresce v krátkým Golfu v jednom to bylo moc fajn. Naloženej Variant v kopcích už docela trpěl. Jasně, stačilo to a člověk určitě nebrzdil provoz, to ne, ale už tam zkrátka nebyla ta dynamika, pohoda klídek.
V podstatě kdyby mu jen dali GPF, tak by tu mohl být v pohodě dál.
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2022 14:39
Rohore, prodej ten střep
Kup si takové auto, abys neměl potřebu ho tahat do každé diskuze.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2022 16:22
Skúsenosť majiteľa Civic e:HEV
Najprv sa ospravedlňujem za viacnásobné uverejnenie - príspevky sa mi doteraz v diskusii neobjavovali, tak som ich dával opakovane, až po kontaktovaní redakcie sa zrazu objavili, tak sorry.

Pohľad užívateľa:
Musím sa smiať, keď si čítam tieto komentáre, aj zarputilosti miestneho fyzika amatéra adorujúceho Prius. Som čerstvým majiteľom nového Civica e:HEV a jazdím na ňom denne asi mesiac. A hneď na úvod prezradím - z auta som nadšený každý deň viac a viac .
Pred kúpou som si otestoval aj Corollu hybrid aj Civic. Prius som ani neskúšal, mali sme ho vo firme a nechcela s ním jazdiť ani sekretárka na poštu, strašný kýbel. A Corolla bola pre mňa auto, čo neustále kvíli, s divným dizajnom dnu aj von, s malým kufrom a bez charakteru. Tak dobré na cestu z A do B, ale to som nehľadal. Naproti tomu, Civic ma zaujal už na papieri ( áno PR od Hondy) a potvrdilo sa mi to na skúšobnej jazde, a nepotreboval som na to 400 km ako niekto. Super presné riadenie, geniálne naladený podvozok, lepší ako väčšina nastavovacích podvozkov, pre mňa ideálny posed a sedadlá, minimalistická palubná doska kde som našiel všetko a na jeden dotyk, kvalitné plasty, športový dizajn exteriéru, dostatočný kufor pre moje potreby a hlavne liftback. A motor resp. pohon to je kapitola sama o sebe - krásne plynulé zrýchľovanie v hociakej rýchlosti až do 180 kmh, vlastne do 195 podľa tachometra som to dal. A ten zvuk! Keď netlačíš na plyn, nepočuješ nič, keď zatlačíš tak počuješ krásny zvuk (skoro) VTEC aj s preraďovaním (aj keď tam žiadna prevodovka nie je). Zvuk je reálne mechanický od motora, ktorému elektronika mení otáčky, aby to znelo ako radenie. Jedine v režime SPORT je ešte zosilnený v kabíne cez audio.
Keby ste posadili do Civica neznalca v meste by povedal, že je to elektromobil, na okreske by povedal, že je to vysokootáčková atmosféra. A vždy by mal pravdu, presne takto to auto pôsobí. Spotrebu mám v meste do 4 litrov, na diaľnici 6,2. Áno, na diaľnici na drsnom asfalte trochu počuť hluk od kolies, ale je to daň za široké 235-ky, ktoré ale pomáhajú tomu neskutočnému gripu podvozka, takže mi to vôbec nevadí.
Takže riešiť pri aute nejaké fyzikálne poučky, účinnosti, typy hybridov, veľkosť batérie a iné matematické gebuziny z popisu a údajov je smiešne. Buď to funguje, alebo nefunguje, buď ti to ako balík sadne, alebo ti to nesadne. A verte mi, tento Civic ako celkový balík funguje geniálne. Alebo neverte, ale radšej si to sami vyskúšajte.
Á propos k tomu článku - autor píše, že pri zrychlení “benzinu pomáhá i elektromotor,” - tak toto sa nedeje nikdy. Vždy poháňa buď elektromotor alebo benzínový motor, nikdy nie oba naraz. Pri ustálenej rýchlosti nad 70kmh sa na kolesá pripojí spaľovák cez pevný prevod. Akonáhle prudšie zrýchlite hneď sa odpojí motor a pripojí elektromotor so svojími 315 Nm. A nič nezbadáte, len plynulé a silné zrýchľovanie. No, a ešte ten parádny zvuk motora .
Nikomu nenútim svoje názory, ale toto je moja skúsenosť z reálneho používania Civica. Každý ma iný vkus, požiadavky a peňaženku, a preto sa predávajú aj Corolly .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
21. 2. 2023 23:31
Re: Skúsenosť majiteľa Civic e:HEV
Suhlasim so vsetkym, len lutujem ze som si nestihol uchmatnut jeden z par kusov ktore boli urcene na predaj na SR, dovezene 2.2.2023, takze cakam na svoj cerveny Sport. 7 rokov jazdim na Priuse 3, jazdil som na Corolle 180k, ale Toyota hybrid nema najmensiu sancu konkurovat e:HEV z Civicu (kedze v HRV aj CRV je starsi horsi system) v ziadnom parametri. Prajem vela stastnych km a zavidim ;-) .