Sympatický kombík se známou technikou jsme přivezli z německého Rüsselsheimu až do Prahy. A cesta to byla nesmírně příjemná, na čemž se podepsala i zvolená motorizace
ano, je tu asi jedno procento lidí i v ČR, kteří každý týden křižuji Německo 180kou. Pro ně je nafta v kombíku dokonalé auto. Pro 99 procent obyvatel ČR kteří do Německa zavítají max. párkrát do roka při cestě na dovolenou nebo občasné služební cestě a možná někteří z nich na pár desítkách km takto pojedou je vcelku jedno, jestli na tom kousku budou mít spotřebu 8 nebo 12 l/100.
Dnešní běžné kombíky s benzínem umí 130ku za 6,5-7 l, což už je číslo skoro srovnatelné s naftou. A kdo i v ČR jezdí nad limit, tak mu to může být taky jedno, když má na pokuty.
U Opelu je však problém, že nenabízí benzinový čtyřválec, což ho před konkurencí znevýhodňuje. Bohužel.
Problem skor je, ze to auto je nemastne neslane a asi posledna astra ako ju pozname. Tipujem, ze sa nedozije ani faceliftu a o 4 rocky ju v tichosti stiahnu. Predajne je to uplny prepadak a sam som zvedavy ako to s oplom dopadne
To je nějaká nemoc, to neustálé vymezování se proti dieselům?
Proč prostě nenecháte lidi, ať si auto projedou a rozhodnou se podle sebe?
Někdo chce benzín, někdo chce diesel.
Zcela zbytečný příspěvek člověka posedlého zvláštní chorobou.
v okamziku, kdy nebude nafta proti benzinu danove zvyhodnena o 7 korun na litru, tak at se kazdej rozhodne jak chce
do ty doby je fer uvadet tohle nesmyslny pokriveni, ktery nas navic zavedlo do zavislosti na ruske nafte, diky cemuz nam od jara hrozi nedostatek nafty a jeji skokovy zdrazeni
a protim stacilo naftu dlouhodobe danove nezvyhodnovat, coz by zajistilo +- stejnou spotrebu nafty a benzinu, kterou by EU rafinerky byly schopny pokrejt
muzes nabijet z normalni zasuvky
230VAC*16A = cca 3.6kW * 12 hodin = cca 40kWh pres noc
tedy 200km denne
to vetsine lidi na dojizdeni do prace bohate staci a postupne si dobijou i na vikend
k cemu wall box kdyz denne nejezdis 500km ???
pripadas mi jak nejakej ukrivdenej urednicek, kterej chce mit svuj vlastni urad
jak rozlisis, ze nekdo jezdi 10kWh/100km a jinej 50kWh/100km ??
zkus to vic promyslet
Jednoduše - udělá se průměrný koeficient, nebo dle TP registrovaného EV, kde se pravděpodobně spotřeba uvádí ? Ale neříkám, že jsem pro, jen ses ptal jak... :)
rozdil je v realu 50%, ale klidne i 100%
to je jako bys spotrebni dan u spalovaku vypocitaval podle spotreby v technicaku bez ohledu na to, ze nekdo jezdi za 5 litru a jinej za 10
ja bych zustal u neceho jednoduchyho
jestlize je EV v soucasnosti preferovanym zdrojem pohonu, tak bych to neresil
Zvláštní, že taková forma dotování se ti líbí, ale 7 korun rozdílu na spotřební dani u nafty s Hamunou vidíte jako nehorázný výpadek ve státním rozpočtu.
Dvojí metr je základní genetická výbava lepšolidí.
Je to ostatně denně vidět na ČT, kde kupříkladu navzdory faktu, že Babiš je howado, tak moderátor ČT je proti němu ultrahowado.
Ptal ses, jak by se to dalo udělat, pokud by byla vůle, tyhle mé návrhy jsou nejjednodušší, nebo se zavede roční poplatek bez ohledu na tvůj nájezd (to by docházelo akorát k manipulacím), který by vycházel z TP a nějaké standardizovaného průměrného nájezdu za rok, třeba 10-20 tisíc km. Pořád lepší vybrat něco, než nic.
Pokud by si to chtěl rozlišovat, což by bylo jistě vhodné to máš pravdu, tak lze zavést tarifní třídy podle výkonu motoru, takže ten s výkonějším a žravějším autem by platil větší sazbu za km než ten s malým "úsporným" EV.
A nafta a benzín ano ? Když půjdem do důsledku, tak jediné negativum všech paliv je ekologický dopad, to má v ČR i ta elektřína, protože se vyrábí z fosilních paliv..
spotřební daň je vybírána za účelem snížit spotřebu zboží, které je škodlivé, jehož nadužívání je považováno za nebezpečné apod. to elektřina myslím není.
Spotřební daň z elektřiny se samozřejmě platí, u nás je sazba nějakých 28 Kč za MWh, většina lidí to ovšem netuší, protože daň je schována v ceně, kterou vidí na faktuře, podobně jako u paliv, jen u těch se složení ceny často probírá.
Jinak, hlavním smyslem spotř daně je zvýšení příjmu do státního rozpočtu, ten dovětek o snaze snížit spotřebu věcí škodlivých a nebezpečných je taková obezlička, aby lidé nebyli tolik nasraní, když se jim zdražují chlast a cigára.
:D Vidím, že stačí, aby se něco jinak nazvalo a už to pro některé není to samé. Jenže, když něco vypadá jako daň ze spotřeby, chová se to jako daň ze spotřeby, tak je to daň ze spotřeby. Ale ano, název má hezký, takový ušlechtilý, akorát myslím, že plátci je to docela u zadku, pokud není uvědomělý. ;-)
Jo, momentálně je to nepodstatná položka, ale je to chlíveček (složka ceny), se kterou půjde náramně dobře pracovat. Jakmile se výrazně sníží výběr spotř. daně z paliv, k čemuž po nuceném přechodu na EV nutně dojde, bude ho muset něco nahradit, no, a ten chlíveček je v ceně elektřiny už nachystaný, jen procento hodně zbytní.
"Závislost na ruské naftě" je mantra proruských trollů. Poslední rok jasně ukázal, že ropu jsme schopni (my i celá EU) dovézt odjinud a za poslední rok jsem nezaznamenal jediný výpadek v dodávkách benzínu či nafty. A včera jsem si při tankování všiml, že ceny jsou už jen o 1-2 Kč vyšší než před vpádem ruských hord na Ukrajinu, což vzhledem k meziroční inflaci 16% znamená, že benzín i nafta reálně dokonce lehce zlevnily.
motas naftu a ropu
EU neni schopna vyrobit tolik nafty co spotrebuje, protoze spotreba nafta vs benzin je cca 3:1 a vyrabi se v lepsim pripade 1.5:1
proto EU benzin vyvazi a naftu dovazi
mimo jine z roSSiji
a tenhle dovoz nafty z roSSiji, kterej dela 500-700tis barelu denne, zacatkem unora konci, coz bude nejspis znamenat nedostatek nafty na EU trhu a to bez ohledu na to, kolik ropy do EU dopluje
Nepletu, když dopluje dostatek ropy, tak se z ní vyrobí dostatek nafty, easy peasy. Vzhledem ke světovým kapacitám v těžbě ropy nevidím důvod aby byl nedostatek ropy a tím pádem i nafty. Jediné co může nastat je přebytek benzínu, ale s tím si rafinérie umí poradit (primitivně nízkou cenou benzínu, složitěji dalším zpracováním na jiné složky než je benzín). Navíc naftu lze dovézt i z regionů vyvážejících ropu, protože ty většinou jedou převážně na benal a tamní rafinérie mají opačný problém než ty v EU a nafty mají spíše přebytek. Daleko složitější je situace u zemního plynu, kde je na něj navíc přímo navázaná cena elektřiny, tam je řešení daleko složitější a vyžaduje dlouhodobé investice.
V březnu. v dubnu, v květnu žádný nedostatek nafty nehrozí, strašíš jak Babiš.
ropy je dost, ale nemas kde tu naftu vyrobit
kazdej den bude v EU chybet 500tis barelu nafty z roSSiji a je otazka, jestli se cely objem podari nahradit z USA, blizkeho vychodu a chiny
pritom stacilo malo
dlouhodobe nezvyhodnovat naftu, takze by osobnim naftakem jezdilo je par zaprisahlejch dunihlavu, jestli by se vubec vyrabely
Jediný stát v EU, který dosáhl toho, že u čerpacích stanic nešlo načerpat ať benzín či naftu bylo Maďarsko a nebylo to kvůli nedostatku ropy potažmo nafty nebo benzínu, ale díky své "geniální" politické reprezentaci v čele země.
Klidně se s tebou vsadím (přestože jsem tady už jednu sázku prohrál), že v březnu, dubnu nebo květnu žádné výpadky v zásobování naftou u nás nebudou.
Žádné easy peasy. Rafinerie není pizzerie, kde se rozhodneš, že místo sálamové pizzy budeš od zítřka dělat pizzu hawai.
Kupříklad v ČR a na Slovensku byla spotřeba motorové nafty před 30 lety zhruba na úrovni 1:1, avšak nyní je to zhruba 3,5:1.
Avšak ani jedna z nejmodernějších evropských rafinérií, která je optimalizovaná na výrobu motorové nafty, konkrétně Slovnaft, nedokáže vyrobit motorovou naftu a benzín v poměru vyšším než 2,5:1. Většina evropských rafinerií má ten poměr ještě nižší. Proto se kryje zhruba 30 % spotřeby motorové nafty dovozem, dříve převážně z Ruska, a naopak musí zhruba 40 % vyrobeného benzínu vyvážet, zejména do USA. Evropské rafinerie mají kvůli tomu nižší marže a tudíž horší konkurenceschopnost a už před cca 10 lety jich několik zkrachovalo.
Ano, nedostatek nehrozí, pokud zůstane volný trh (nedostatek nastává za netržních podmínek, viz Maďarsko). Ale dovoz motorové nafty z Asie či USA bude dražší než byl dovoz z Ruska a to zejména v zimě, kde se v těchto částech světa naftou topí.
Ano souhlasím s tebou. No ale teď mi řekni co budou ty rafinérie dělat, až hypoteticky klesne spotřeba benzínu a nafty, protože budeme všichni jezdit v EV? Ty budeš potřebovat další složky z ropy pro průmysl, takže budeš stejně rafinovat ropu a vypadne ti z toho plynná část, kterou budeme chtít pořád a následně ti z toho vypadne frakce benzínů a petrolejů, který ovšem v zářně zelené budoucnosti EV potřebovat nebudeš a co s těmi palivy pak budeme dělat? Nemůžeš si říct, že z tý ropy chceš vydestilovat jen část a zbytek nechceš.
To je teoretická green-deelová budoucnost, která snad nenastane. Pokud by se tento černý, pardon zelený scénář naplnil, tak kromě automobilového průmyslu z Evropy zmizí i petrochemický či chemický.
A kdyby přece jen nějaká rafinerie přežila, tak to zase není tak složité, protože vyšší frakce jdou vždycky krakovat na nižší. A je to dlouhodobý trend, že rafinerie potřebují stále více lehkých frakcí C2 až C4, aby uspokojily poptávku po výrobě polyethylenu, polypropylenu a butadienových kaučuků.
spotreba benzinu u nas je neco pres 2mld litru rocne, spotreba nafty 6mld litru
naprostou vetsinu benzinu projedou osobni auta
osobni naftaky najedou vic nez osobni benzinaky
ale dejme tomu ze projedou taky 2mld litru nafty
kdyz nahradis osobni naftaky benzinakama, spadne ti spotreba nafty na 4mld litru a spotrebu benzinu stoupne na 5mld litru, tedy blizko pomeru 1:1, ktery EU rafinerky umej
a dodavky, traktory, bagry, nakladaky, kamiony, a lokomotivy muzou jezdit dal na ty 4mld litru nafty
pak ale zůstávají dvě otázky:
- kde jsi vzal to daňové zvýhodněné nafty o 7 korun na litr ?
- jak chceš zajistit to rozhodnutí co tankovat "v okamžiku" ? Obměna vozového parku trvá roky a kdoví na co budeme třeba za deset let vůbec jezdit . I ty daně a ceny všeho se do té doby můžou dál rozházet
spotrebni dan na benzin je 12.84kc na litru, na naftu 8.45kc na litru
litr nafty ma o 10% vyssi vyhrevnost a vypusti o 10% vic CO2
tedy abys ziskal tolik energie (CO2) co ziskaz z litru nafty, musis spalil 1.1 litru benzinu
a tedy na spotrebni dani zaplatis 12.84*1.1 = 14.12kc
o 14.12- 8.45 = 5.67kc vic
a 5.67 * 1.21 = 6.86kc vcetne DPH
jasne my platci DPH neplatime DPH, ale vetsina lidi platci DPH nejsou a ti to maj za tech 7 kacek
okamzita obmena je nemozna, to je jasny kazdymu, proto pisu o dlouhodobym zvyhodnovanim nafty, ktery EU muze prijit hodne draho
Dočasně tu pobývala i sovětská vojska a jak dlouho to trvalo :-)
Motorová nafta a motorový benzín mají rozdílnou hustotu (a z toho vyplývající rozdílnou výhřevnost), nemluvě třeba o LPG, tam je to ještě výrazně jinde. Aby se to dalo bilancovat, musí se to počítat v kilech (a nebo ve výhřevnosti).
Z pohledu bilance ropy a diskuze o spotřebních daních nehraje účinnost roli ... A pokud ano, tak spíše nepřímou. Čím menší účinnost, tím je ministr financí více spokojený, protože vybere na spotřební dani více :D
Co se týče účinnosti, tak proč zrovna TB? Japonci už dávno zjistili, že u benzínu se nejvyšší účinnosti dosáhne s atmosferickým plněním. Toyota uváděla u svého 1.2 Turbo termickou účinnost 36 procent. U motoru 2.5 s atmosferickým plněním to bylo mnohem lepších 40 %.
Je to samozřejmě maximum v určité oblasti otáček a zatížení. Toyota grafy účinnosti u nkěterých motorů publikuje, takže si to můžeš snadno najít. Stále samozřejmě platí, že při nízkém zatížení je účinnost zážehového motoru nízká.
Tak to máš další odpověď proč právě TB. Protože jeho účinnost je při nižší zátěži lepší než u atmosféry, ostatně proto TB zažily v posledních letech takový boom.
Nic na tom nezmění fakt, že za ideálních podmínek je na tom atmosféra trochu líp, tady rozhoduje převažující využití
Zvláštní, že ty s Hamunou neustále vidíte daňové zvýhodnění 7 korun na litru benzín vs nafta, ale ponecháváte stranou daňové zvýhodnění LPG, CNG nebo elektřiny. Chápu, že důvod proč to děláte je jen možnost kopnout si do naftových aut, ale myslíte, že jsou všichni tak blbí, že téhle vaší propagandě uvěří a budou nenávidět naftová auta?
aha takže okrajový pohony řešit nebudeme. Tam ať se to klidně nedaní, ale u nafty se budete vztekat, že když není spotřební daň podle vašich představ tak je automaticky dotovaná.
LPG se daní, kvůli nižším emisím CO2 je daň nižší. U zemního plynu není, protože byla snaha o vyšší používání, jako paliva. Navíc můžeš mít domácí plničku, a tam by se to řešilo jen těžko.
Ahoj, nevíte někdo, proč zrušili výbavu Ultimate? Ještě loni v ceníku byla a letos už ne (krátká verze). Ta měla všechno, včetně Matrix světel za docela hezkou cenu.
Za mňa v celku pekné auto ale keďže nemá v ponuke štvorvalcový turbo benzín / 1.6 180 k od Stellantisu / tak to auto je nekupiteľné + už tá cena s trojvalcovým 1.2 130 k okolo 30 000 € v plnke tak ono to vyzerá že Astra pri týchto predajoch pomaly ale isto definitívne skončí.Škoda boli to kedysi dostupné autá pre nás bežných motoristov.Nahradili ich korejci.
mimo jiné taktéž podivné spojení německého a anglického slova, navíc totálně blbě, protože "proof" je důkaz, asi by tam mělo být "autobahnproof" nebo "highwayproof"....