Parkování na modrých zónách v Praze bez poplatku byl u nás jeden z největších benefitů, kterého se majitel s koupí elektromobilu dočkal. Brzy však skončí i toto zvýhodnění.
Ne vždycky je poplatek přímo spojený s nějakým nákladem. I u těch EV a parkování... EV neměly parkování zdarma proto, že by uměly nějak lépe parkovat nebo u toho zabíraly méně místa, ale proto, že jejich provoz je pro město šetrnější a tedy město chtělo jejich používání stimulovat. Hřib teď říká, že EV zabírá stejně místa jako spalovák, ale to tak bylo vždycky... i když to před 4 rokama zaváděl :-)
Parkování ve městech je problém hlavně z důvodu nedostatku místa. Což je imho důvod, proč se to řeší. Takže pokud teď Hřib říká, že EV zabírá stejně místa, tedy by neměly mít výjimku, tak říká objektivní argument, se kterým se nedá nesouhlasit. Pokud ale EV parkují zdarma z důvodu nějakého imaginárního vyššího cíle, je to opět jen diskriminace.
Zaparkované auto neprodukuje spaliny. To by museli omezit vjezd. Osobně se mi ani toto nelíbí, ale dávalo by to aspoň smysl. Narozdíl od selektivního zpoplatnění parkování na základě druhů pohonu. Ten prostor totiž zabírá ICE i EV stejně. A to nepočítám vyšší hmotnost EV, které dřív vytlačí do vozovky koleje.
Myslím, že to má širší kontext... jak to město vypadá, jak se v něm žije. Omezování parkování je jen jeden ze způsobů, jak lidi motivovat k tomu, aby do města autem nejezdili (a parkování se kontroluje lépe než vjezd, to je podle mě celé)
A jak to souvisí s dálniční známkou? Jakou výhodu mají EL na dálnici, kromě toho, že se většinou vlečou v pravém? Přesně opačnou. Většinou jsou těžší než spalovák, takže platit by měla všechny auta.
To jsou ale falešná slůvka! Źádné auto to 3,5t povrch silnice neničí a je úplně jedno, jestli váží 800 kg a nebo 2800 kg. Příklad: v RAV4 PHEV vážíčí 2t je tlak v pneu úplně stejný jako v Golfu vážícím 1,2t. Tlak na vozovku je tedy úplně stejný, u SUV je to ale na větší ploše... Oproti tomu u nákladních aut, kde je v pneu tlak cca čtyřnásobný je i tlak na vozovku mnohonásobný....
problém efektivně řeší. Dieseldezolátům, co neplní alespoň Euro 6d, bych napálil za kilometr takovou sazbu, že by si nakonec i to parkování rozmysleli, protože to už by měli levnější jet Uberem... A to by bylo místa :D:yes::yes:
Jako účinné by to asi bylo, mýto odstupnovat. No a máme tu z toho nizkoemisni zóny, o kterých mluvit už spoustu let.
A ano, diesel bez euro6d napálit sazbu stejně tak jako benziny do euro4.
Mýto je bolševický výmysl? Ale no tak, je to přesně naopak... Za bolševika, kdy bylo všechno všech, to byli právě vládní dezoláti, co naprosto kašlali na životní prostředí a podle toho to tu taky vypadalo...