Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Parkování v Praze
Parkování v Praze
Parkování v Praze
Parkování v Praze
7 Fotogalerie

Největší výhoda elektromobilu v Praze brzy skončí! Hřib chce vyhnat auta z centra

Parkování na modrých zónách v Praze bez poplatku byl u nás jeden z největších benefitů, kterého se majitel s koupí elektromobilu dočkal. Brzy však skončí i toto zvýhodnění.

Současné vedení města chystá rozsáhlou úpravu systému parkování na území Prahy, která má zvýhodnit především místní obyvatele. Zároveň tím skončí i výhoda pro majitele elektromobilů, kteří dodnes na modrých zónách v centru parkují bez poplatku. To platilo i pro některé plug-in hybridy, které díky nízkým tabulkovým emisím rovněž dosahují na „elektrické“ registrační značky.

„Máme v koaliční smlouvě, že budeme reformovat celý systém s cílem zklidnit dopravu v centru,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) v rozhovoru pro TV Nova. Detailní podmínky se sice ještě ladí s městskými částmi, už teď je ale jasné, že podpora elektromobilů skončí. „Je to věc, která měla smysl v minulosti, ale teď už ho nedává. Elektromobil zabírá místo jako kterékoliv jiné auto,“ uvedl Hřib.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Auto.cz

Podle zjištění serveru Aktuálně.cz by reforma parkování měla být reálně hotova do konce tohoto roku a v platnost může vstoupit od ledna 2024. Pokud tedy skutečně všechno dopadne tak, jak Piráti společně s koaličními partnery plánují (za zrušení zvýhodnění elektroaut v centru Prahy je třeba i radní pro Prahu 1 Richard Bureš za ODS), majitelé vozů s „elektrickými“ registračkami mohou tento benefit využívat už jen posledních pár měsíců.

Řeší se však i další úskalí související s parkováním v centru Prahy. Třeba fakt, že řemeslníci si vysokou cenu parkovného přičtou ke svým službám, nebo že rezidenční karty stojí stejně v centru města, ale i na okraji. Uvidíme, jakou podobu tedy finální úprava samotného systému přinese. Buď jak buď, elektroauta to mají nejspíš definitivně spočítané.