Skok z osmiválce na poloviční agregát spolupracující s elektromotorem vyvolal u Mercedesu-AMG C 63 spoustu kontroverzí. Šéf AMG však tenhle krok obhajuje, byť fanoušky aut to rozhodně nepotěšilo.
Není se čemu divit. Pokud budu řešit rychlost v přímce (a ani tam C63 neexceluje), tak se poohlédnu jinde a s tou nadváhou nemůže být o nějaké řidičské nirváně ani řeč.
Mám ještě poctivé AMG a šetřím si ho na kilometry, protože do tohoto nového už žádný normální AMG-čkář nepůjde a to mám druhé auto hybrid a nezatracuji tento způsob pohonu, ale ne v AMG To si radši koupím jako další vůz nějaký americký muscle car
Tak z tohto prešlapu aktuálne hodne profituje BMW, M2/M3/M4 sa predávajú skvele, čakačky sú dlhé, zľavy žiadne, proste aj podľa predajcov sa prejavuje efekt "kupujte, lebo nebudú". Kvantifikovať sa to síce nedá, ale určite svoje robia aj zákazníci, ktorí prešli z Mercedesu a ktorí nechcú pod kapotou AMG štvorvalec.
Druhá vec ale je, že je to žiaľ dočasné a po konci tejto generácie M2/M3 už aj BMW bude musieť prejsť na elektrinu/hybrid.
Pritom ako píše kolega vyššie, ono tie hybridy môžu fungovať a byť užívateľsky príjemné (mám čerstvú skúsenosť s 330e a bolo to prekvapivo fajn zvezenie), ale od AMG (M, RS) človek čaká niečo iné, nielen brutálny výkon v priamke, ale aj schopnosti v zákrutách, agilitu, zvuk a charakter.
U něj, ní, nevím co to vlastně je, bych se ani nedivil, že pod rouškou nových nicků se začne navážet do všech. Nikdy jsem jeho myšlení úplně nepochopil. Od většiny člověk ví, co může čekat, ale u něj ne.
To vypdá hodně dobře. Přesně ta éra aut, kde z nich emoce stříklay na všechny strany, surová síla, žádné berličky, vše zasloužené. To budu hlídat, až to bude k vidění
Hybridizaci těch výkonných modelů se nakonec nevyhne nikdo. Funguje to překvapivě dobře u běžných modelů, určitě se to dá vyřešit i u těch špičkových. Jenže tohle řešení Mercedesu na mě působí, jako když hlavní slovo měli marketéři, kteří řekli: "Všechny umlátíme čísly špičkového výkonu a točivého momentu." , a ne technici.
Je otázka, jak bude fungovat třeba pohon v nové M5, jaký tam bude nárůst hmotnosti, atd. Ale určitě se dá předpokládat, že výkonná V8 s relativně slabším E-motorem, bude fungovat lépe, než proti V8 slabá R4 doplněná o silný E-motor.
Pravda, V8 6,3L i 4,0L turbo nás trochu rozmlsaly, ale původní W201 v pohodě závodila se čtyřválcem. Vůbec by mi v Třídě C čtyřválec v současné "podělané" době nevadil, pokud v Třídě E zůstane šestiválec (který je dlouhý jak týden a do posledního Céčka se prostě nevejde) a v Třídě S motor V8. Jenom my vadí, že se tváříme, že to (výkon) doženeme hybridem za každou cenu a těch 300-400kg baterek a el. motorgenerátoru ve sporťáku nevadí. Vadí! Holt musí stačit těch cca 400 koní ze čtyřválce, ale je nutné udržet hmotnost kolem 1800kg. Ale chápu, že marketingově je to katastrofa. Takže vlastně "kinder" AMG C43 se jeví jako ideální volba pro hvězdě věrné zákazníky hledající sport v Třídě C. Žel jak je vidět, zákazníci top AMG se opít rohlíkem nenechají...
V zásade súhlasím, akurát to konštatovanie "Holt musí stačit těch cca 400 koní ze čtyřválce, ale je nutné udržet hmotnost kolem 1800kg" by som upravil na "je nutné udržať hmotnosť okolo 1500 kg".
Nepríde mi normálne, aby štvorvalec 2,0 bez elektrických záťaží mal 1800 kíl. Taká Mazda 6 s 2,5-litrom má hmotnosť pod 1500 kg a to nemá žiadne drahé materiály. Mercedes by si pritom mohol dovoliť použiť drahšie ľahké materiály, ktoré by hmotnosť auta zrazili (oproti oceli). To by potom autu vážiacemu 1,5t skutočne stačil "len" 420k štvorvalec a lietalo by to ako divé.
Ono sú to vlastne synergické efekty, ľahšiemu autu stačia menšie brzdy, ktoré sú zase ľahšie, čím je ľahšie celé auto. Atď.