Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E Performance
61 Fotogalerie

Mercedes-AMG nelituje nasazení čtyřválce v C63. Ale možná by měl

Ondřej Šámal

Skok z osmiválce na poloviční agregát spolupracující s elektromotorem vyvolal u Mercedesu-AMG C 63 spoustu kontroverzí. Šéf AMG však tenhle krok obhajuje, byť fanoušky aut to rozhodně nepotěšilo.

Osmiválce v modelech AMG mají nádherný brumlavý zvuk, spoustu síly a nezaměnitelný charakter. Proto je přechod k čtyřválci o objemu 2,0 litru u nového C 63 tolik diskutované téma. Motor s označením M139L s polovičním počtem válců i objemem sice v trochu jiné podobě známe z ostrých kompaktních Mercedesů-AMG, kde předvádí neskutečné divadlo, v prémiovém sedanu střední třídy ovšem musí spolupracovat s elektromotorem a těžkým akumulátorem.

Jen pro představu: Mercedes-AMG C 63 S E Performance ve verzi kombi váží 2180 kilogramů, BMW M3 Touring M xDrive je přitom o nějakých 330 kg lehčí. Vůz z Mnichova má sice celkově nižší výkon (375 vs. systémových 500 kW u mercedesu), šestiválec v kombinaci s nižší hmotností je ovšem ve výsledku rychlejší v přímce i na okruhu.

Kolegové z Auto Bildu totiž oba vozy vytáhli na Contidrom, na kterém M3 zajelo čas 1:30,68, kdežto AMG potřebovalo téměř o dvě sekundy více (1:32,47). M3 Touring vyhrálo také v rámci měření akcelerace z místa. Mercedes přitom v základu vyjde téměř o čtvrt milionu dráž. O tomhle srovnání si ostatně můžete přečíst v sesterském Auto Tipu 16/23.

Navzdory tomu si Němci downsizing jako neúspěch nepřipouštějí. Podle Michaela Schiebeho, šéfa AMG, chtějí být technicky velmi progresivní, což se bez větší elektrifikace neobejde. Touhle cestou se mimochodem vydává také BMW M, to si však minimálně zpočátku zachová kombinaci s osmiválcem o objemu 4,4 litru, byť ani příklad v podobě BMW XM zatím nefunguje úplně ideálně.

Video placeholder
Mercedes-AMG C 63 S E Performance sedan • Mercedes-AMG

Schiebe navíc zmiňuje, že velká poptávka po Mercedesu-AMG C 63 S s karoserií sedan přichází z Číny, kde je o tohle provedení větší zájem než v Evropě. A tamní zákazníci prý na osmiválci tolik nelpí, naopak jim elektrifikace imponuje. Proto ačkoliv někteří dosavadní zákazníci mohou přejít ke konkurenci, plug-in hybridní pohon s obrovským výkonem může přitáhnout nové.

Přechod k výrazně menším pohonům naštěstí není globální. Například u nového Mercedesu-AMG CLE 53 se dočkáme přeplňovaného šestiválce. Ten by měl být také v silnějším E 63, které se postaví proti chystanému BMW M5 s plug-in hybridním osmiválcem. Po nich už ale budou velmi pravděpodobně následovat čistě električtí nástupci, pojďme si tedy konec éry spalovacích motorů pořádně užít.