Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Takhle vypadá nejlevnější nový Volkswagen Passat. Vejde se do milionu

Zatímco Češi si na ceny nové generace Volkswagenu Passat ještě musejí ještě počkat, v sousedním Německu je již v prodeji. A dokonce i v základní variantě s cenou v přepočtu necelý milion korun.
Zpět na článek
9. 1. 2024 07:11
9. 1. 2024 07:28
9. 1. 2024 07:47
9. 1. 2024 08:05
9. 1. 2024 10:22
9. 1. 2024 10:42
9. 1. 2024 14:34
9. 1. 2024 14:45
9. 1. 2024 15:02
9. 1. 2024 17:50
9. 1. 2024 17:57
9. 1. 2024 18:16
9. 1. 2024 15:20
9. 1. 2024 18:43
9. 1. 2024 19:06
9. 1. 2024 19:23
9. 1. 2024 19:27
10. 1. 2024 09:28
11. 1. 2024 09:42
9. 1. 2024 07:11
Ak už
Ak už článok má byť o najlacnejšom Passate, prečo je v galérii opäť nasúkané kadečo a nie iba relevantné obrázky? (Ak sa text ani nie na 20 mizerných riadkov dá nazývať článkom)
Inak ten Passat vyzerá ako nafúknutý Golf. Predný spojler požičaný od Toyoty no a ten jednoduchý čierny interiér za milión.... Neviem. Niekto tu často opakuje, že autá nie sú drahé, ale mne to príde ako stále menej muziky za viac a viac peňazí...
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2024 07:28
Re: Ak už
Tak to sedí. Sen všech VAG manažerů, prodávat co nejmenší hodnotu, za co nejvíc peněz. Jen jim uniká, že kazí jméno značky ;-) Ale co, on to někdo koupí…. Nový Passat je vážně designová tragédie, Superb se s ním bohužel svezl také. U obou aut byla předchozí generace o dost hezčí ;-)
9. 1. 2024 07:41
Vůbec by mi nevadil....
.... v základu, na 16", za fér prachy s normálním motorem.... Jenže je prostě problém s jeho přeplácaností asistenty (OK, to už holt musí mít všichni) a hlavně s tím celodotykáčovým interiérem.... To je prostě mnohem zásadnější NO-GO než to že to zvenku vypadá jak bílý žebráček.... furt lepší než nějaké crossovery za stejné prachy.... 8-s
Rozbalit vlákno
17
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2024 10:06
Re: Vůbec by mi nevadil....
Naštěstí existuje Superb.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 10:15
Re: Vůbec by mi nevadil....
Pokud bude fungovat stabilně a přiměřeně svižně kombinace hardware/software, tak bych se toho celodotykáče vůbec nebál. Začínám nad ním už pomalu uvažovat.
Už v B8 FL mám dotykovou klimu a celý infotainment a není s tím absolutně žádný problém.
Navíc se na volant vrací fyzická tlačítka a většina věcí jde obsloužit z volantu.
Spíš to působí psychologicky nepatřičně, ale myslím, že v reálu by to mohlo fungovat dobře.
Mě v interiéru víc iritují lesklé plochy s ambientním osvětlením.
Navíc ceny vs výbavy vychází výrazně lépe než u B8. Minimálně na Slovensku, kde už také běží konfigurátor.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2024 12:25
Re: Vůbec by mi nevadil....
To je stejně zajímavé, protože mimo Passatu B8 (a to nemyslím jen od tebe) jsem snad u všech aut s novým infotainmentem VW slyšel jen nadávky a problémy, Oktávky, Golf, Scala, Kamiq, Karoq,sám jsem měl negativní zkušenost u O IV a občas se zasekne i faceliftované O3 (ten má ještě pár tlačítek). Nebude tam taky ještě ten starší systém ?
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 13:33
Re: Vůbec by mi nevadil....
B8 FL už dostal MIB3, takže se sem tam nějaká prkotina objeví. Abych teda netvrdil, že to je 100% dokonalý. Jednou jsem zažil hlášku, že není dostupný front assist, nebo mi asi 3x blblo ovládání hlasitosti handsfree hovoru přes ACP, případně hlasitost šla ovládat, ale posuvník na displayi se tvářil jako nefunkční a takový kravinky. Jenže to je jednou za dlouhý čas a řeší to restart a většinou to souvisí s delším odstavením vozu a poklesem napětí. Někdy není 100% spolupráce s Apple CarPlay. Opět to je často otázka aktualizací, nebo se to jednou za rok znovu napáruje. Co dnes funguje 100%, když to je závislý na softwaru. I vychvalovaný MacOS Sonoma je jeden bug vedle druhýho, že bych s tím praštil o zeď.
Mě jde o to, že v principu běžně všechno funguje a ovládá se velmi snadno a intuitivně a ergonomicky. Netrpím za jízdy zoufalým hledáním funkcí, nebo snad tím, že bych nemohl ovládat klimu, výhřev sedačky, audio atd... Nestalo se mi, že by mi systém zamrznul, nebo nešly základní funkce. Když se mi někdy něco nezdálo na 100% mohl jsem vždy za jízdy podržet ON/OFF na displayi cca 10s a po restartu to bylo OK. Případně člověk vylezl z auta a po dalším startu vše šlapalo jak má. Ale přes 95% potíží se nevázalo k vozidlu, ale ke spárování s mobilem. A na to klasicky není řešení, protože to vždy jedna strana svádí na tu druhou.
Takže za mě OK, ale mohlo by to být o fous lepší a hlavně rychlejší. Předpokládám, že v B9 to pofrčí o 100% líp. Jen mám hrůzu z trvalého odposlechu pomocí Chat GPT, který od teď dostanou všechny nový VW.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2024 14:41
Re: Vůbec by mi nevadil....
Front assist mi pravidelně na O3 taky vypíná, když je sníh a namrzne to :D
To co popisuješ je ale mnohem jinde, než zkušenosti ,že zamrzne celý infotainment, spustí se náhle různí asistenti, nejde zapnout rádio a podobně, jako se to stávalo. MacOS nepoužívám, jen iOS a mimo to ,že mi neádvno po aktualizaci nenabíjel telefon a musel sem restartovat, jsem se za několik let s tím problém nezažil, kéž by tak fungoval každý infotainment u auta.

Osobně taky nemám žádný problém s hledáním funkcí na dotykáči, v mém autě je to zdvojeno a fyzická tlačítka nepoužívám skoro na nic, protože v infotainmentu je to větší a přehlednější. Jen mne zajímalo, jak to má B8 oproti třeba nové Oktávce
Avatar - Emel
9. 1. 2024 10:41
Re: Vůbec by mi nevadil....
V principu souhlas, za relativně ok peníze je tu důstojně vybavený a motorizovaný kombík střední třídy, který fakticky už nemá konkurenci - Mazda, Peugeot, Škodovka... a dejme tomu Subaru?
Dostaneš nějakou slevu a přihodíš metlu, 17" a třeba tu dvouzónu... a nebo bude nějaký Business balíček... klasika.
Jak říká Twisted, taky vidím jako lepší nabídku Superba, který je hezčí zvenku i zevnitř a nejspíš nebude mít žádné zásadní mínusy... já to tak ale měl vždycky, že bych za stejný prachy dal přednost Superbu. Ten - snad - navíc částečně řeší i ten infotainment.
Faktem ale je, že ta Tesla Y jako alternativa už stojí za zvážení... jasně, dostupnost servisu, dojezd, interiér... když já jsem na ty koně pod kapotou a je mi vcelku jedno co žerou.
EDIT: balíček je, za 5000€ dostaneš hezčí leštěné 16" (samostatně za zanedbatelných 190€), třízónu, masážní ErgoActive sedačky, automatické parkování, nějaké lištičky v chromu a světýlka, nějaké asistentíky...
9. 1. 2024 12:22
Re: Vůbec by mi nevadil....
... jj Sup je jistota... i ten nový mi sedí víc než tento Passat a ještě víc mi vyhovuje prostě klasika S3.... Každopádně takovýhle kombík i v základu dokáže přejet Evropu se solidní spotřebou, tempem a pohodlím.... Buďme za něj rádi :yes:

Jinak Tesla, no... u takového auta bych hodně řešil dojezd a zároveň ty infotaimenty Tesly... když mi vadí i VW... to bych asi nedal :D
Avatar - Emel
9. 1. 2024 12:43
Re: Vůbec by mi nevadil....
Odstavec 1 - podepisuju :-)
Tesla - jo, dojezd bych řešil taky... ale nabíjecí síť se přece jen rozrůstá a já osobně těch delších tras teď jezdím méně. Byl by to kompromis, i ten interiér... ale zase má základní motor 255kW a za to jsem ochotný něco odpustit.
Passat za mega tak jak to tady je má pro mě sex-appeal nula, jako auto dělník dejme tomu asi dobrý, ale potřeboval bych tam aspoň tu 2.0TSI 150kW... nebo třeba aspoň ty masážní ErgoActive... prostě nějaký bonbonek :-)
Avatar - iudex
9. 1. 2024 12:26
Re: Vůbec by mi nevadil....
Tu je kompletný slovenský cenník: file:///C:/Users/Admin/Downloads/novy-passat-05-01-2024.pdf
Ten základ za 33990 je samozrejme no-go, 1,5ka na takmer päťmetrový kombík je málo. Ale aj tak gro budú TDI, tam už aj pri 110 kW bude vďaka krútiaku stačiť, ideál bude potom 142 kW.
Ako píšeš ten základ nie je úplne zlý, odmysliac od krajne nedôstojných 16" balónov, ale to je riešiteľné. Trošku sklamanie je, že 16" sú aj vo vyššej výbave Business (pre 110 kW verzie, až výkonnejšie majú 17"). Ja by som uvažoval aj o 150 kW benzíne, jednak z princípu, jednak je dokonca lacnejší ako 110 kW TDI.
Stále ten cenník pri tých najobľúbenejších verziách (TDI 142 kW) je vysoký, v Business je to 47290 eur. Ale ako píšem nižšie, doba sa normalizuje aj u VW a sú zase ochotní baviť sa o zľavách, takže by som palicu nelámal. Každopádne väčší problém než s cenou mám s výzorom Passatu a určite by som skôr išiel do Superbu.
9. 1. 2024 12:32
Re: Vůbec by mi nevadil....
1.5T 110kW je na takové auto na pohodu.... určitě to nebude žádný zážitek ale stabilních 170kmh po dálnici s tím nebude problém... a kdo chce od základního motoru víc?

Snad by mi ani nevadili ty 16", samozřejmě bych šel do 17" jesti mají nějaký normální rozměr. Prostě takové auto v základu beru jako krabici která nalítá kotel kilometru bez nějakých emocí atd.... u toho pak neřeším styl a pocit z řízení. Stačí mi že to bude pohodlné, spolehlivé a s přiměřenou spotřebou. To věřím že i ten základ v pohodě splní. Samozřejmě, pokud už chceš auto co se ti bude líbit atd., připlatíš za koně, barvu atd.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 14:00
Re: Vůbec by mi nevadil....
Mělo by to zůstat u 215/55 R17", jako doposud. Taková klasika. Podle DE stránek to tak je.
1.5 TSI stačí na klidnou jízdu. Jen to není tak příjemný, když jedeš s nákladem v kopcích a chceš předjíždět. DSG to pomůže vyřešit. S manuálem by to už byl opruz. V kombi střední třídy nechceš držet motor nad 4.000 ot. a řadit jako čert. Ale určitě se nedá říct, že by ta 1.5 nejela a nebo jsi byl někde brzdou provozu. Jen ten výkon leží vejš a je potřeba si pro něj dojít.
2.0 to už zvládá elegantněji a je fuk zda TDI, nebo TSI.
9. 1. 2024 14:50
Re: Vůbec by mi nevadil....
215/55 R17 je podlě mě naprosto ideální rozměr na tyhle auta když mají kolem těch 150 koní.... :yes: Navíc ta guma nestojí nesmysl....
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 15:03
Re: Vůbec by mi nevadil....
Mám 200 koní a nemám problém s 215/55. Normální rozumně drahá a pohodlná guma.
A že se trošku deformuje bočnice při okreskový rallye mne žíly netrhá. Na tohle to auto není.
Avatar - Emel
9. 1. 2024 12:34
Re: Vůbec by mi nevadil....
Ad 1.5 - je a není... já si myslím, že proti té 2.0TDI 110kW to takový rozdíl nebude.
Passat vždycky uměl i na těch 16" vypadat přijatelně, ale teď znatelně narostl. Co jsem viděl příplatkové 17" pro ten základ tak bych asi vzal radši ty leštěné 16" :-D
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 13:52
Re: Vůbec by mi nevadil....
Ten benzín 150kW mě taky docela zajímá a určitě je fajn, že v Elegance je dokonce o 300 EUR níž, než 110kW TDI. Bude samozřejmě papat víc, ale rozdíl ve výkonu a projevu se při menším nájezdu podle mne tentokrát docela vyplatí. Mám svoje 147kW TDI rád, ale ten benzín bych rád příště zkusil ať mám srovnání. Nenajíždím takový kilometry, aby se mi nafta reálně vyplácela a tak je mi to plus mínus jedno, co mám pod kapotou.
Ceny jsou výrazně nižší, než u B8FL z loňska. Cca o 10.000 EUR a to je dost.
Navíc loni o slevách moc slyšet nechtěli a nově se to zlepšuje.
v ČR ceny stále nemáme asi jako poslední v EU...
U nás je momentálně TOP nabídka Superb Laurin&Klement. Za ty prachy to je super a výbava je ultimátní. Uvidíme, jak to bude s B9 a reálnými cenami až se to usadí.
Sup se mi líbí zvenku a B9 zase uvnitř. Technologicky to bude na 95% shoda a něco dostane B9 lepší.
Avatar - iudex
9. 1. 2024 15:41
Re: Vůbec by mi nevadil....
Presne, kto nelieta ťažké desaťtisíce km ročne (alebo nemusí mať podľa pool car policy naftu), TSI je lepšia voľba. V súkromnom aute by som doňho bez váhania išiel. Škoda, že rovnako to nie je v novom Tiguane, mám ho vo finále výberu, ale tam je TDI ako predokolka, kdežto TSI je len ako štvorkolka, takže tam to nie je porovnateľné.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 16:30
Re: Vůbec by mi nevadil....
Však já hrozně dlouho váhal zda vzít TDI, nebo TSI i do současné B8.
Pořád si myslím, že si TDI bude držet lepší hodnotu, ale možná se pletu.
Já nepotřeboval TDI, ale po letech s TSI jsem to chtěl zkusit a nemám s tím problém až na občasné regenerace v cíli cesty. To mě pokaždý vytočí.
Můj nájezd je celkově docela nízký, takže se TDI nijak extra nevyplatí, ale zase moje jednotlivé cesty jsou dlouhé a rychlé a tam je TDI ideální. Každopádně další auto zvažuju znovu to TSI.
Mě hlavně štvalo to, že u TSI odebrali duální vstřikování a tím se zhoršilo karbonování sání... To je prostě fail a kdyby VW vrátil i dual injection stejně jako vrátil tlačítka na volanty, tak bych neváhal a bral TSI hned. Nakonec ho stejně asi vezmu.
9. 1. 2024 07:47
Jop
Need for speed Underground 2 první kolo aneb jak si vybrat první auto k rozjezdu
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2024 07:51
Toto se nemá vejít do milionu
ale do půl mega max.
Rozbalit vlákno
4
9. 1. 2024 13:53
Re: Toto se nemá vejít do milionu
Odporucam sa pozriet do kalendara, aky je dnes rok. Do pol mega by to nebolo ani 10 rokov dozadu.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 14:06
Re: Toto se nemá vejít do milionu
Na tohoto nového trolla nemá cenu reagovat a čekám, kdy to místním dojde.
Ale bohužel mi to připomnělo, jak jsme s kámošem objednávali na rychlo v prosinci 2018 Passat B8 pre FL s 2.0 TDI 110kW manuál Highline + R-line exteriér paket a pár kravin včetně bezdotykového víka kufru atd... A to auto jsem dokázal z prodejce dostat za 533.000,- bez DPH
Dělá se mi mdlo, když si na to vzpomenu a srovnám s cenou, co jsem musel dát o 2 roky později za svůj FL. :'-(
9. 1. 2024 17:41
Re: Toto se nemá vejít do milionu
ano, zial doba lacnych aut je uz zda sa definitivne za nami, ja som svoje kupoval po korone bez dph asi za tolko, kolko by bolo pred koronou aj s danou :) Ale na tom passate bola asi celkom vyrazna zlava, ze? Cennikove ceny si taketo nepamatam ani z pred korony za passata
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 17:53
Re: Toto se nemá vejít do milionu
Sleva byla brutální a podpořená výrobcem a importérem na výprodej skladovek před faceliftem.
To byl prostě kup roku, nebo spíš desetiletí.
Avatar - miromen
9. 1. 2024 08:05
Skok
Na poměry VW je to opravdu docela slušny skok oproti předchozi generaci a to jak exterierem tak interierem. A nebyt toho zmršenějšiho golfa v předni časti tak to vypada o dost lepe. Jinak nevim jake sousedy mate na mysli, ale na SK ty ceny začinaji tušim pod 35000€.
Jinak se divim, že zde nemate članek o FL golfa, ktery byl včera představen tedy pouze interierem, exterier stale zamaskovany.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 10:22
Re: Skok
Interiér a exteriér se teprve snažím rozdýchat, ale rozhodně zajímavý je poměr cena výkon/výbava ve srovnání s předchůdcem. Na SK konfigurátoru člověk zjistí, že ceníkově to padlo o víc jak 1/4 milionu a je to s ohledem na inflaci a příjmy o dost atraktivnější. Čekal jsem spíš opak. Otázkou pak budou reálné ceny u nás. Možná si ve VW začínají vytahovat hlavy z řití...
Avatar - miromen
9. 1. 2024 10:42
Re: Skok
No jak pišu nebyt toho zmršeneho golfa v předni časti tak je to dost fajn. V R linu je to sice docela eliminovano, ale prostě pořad to neni ono jako u toho golfa. Ale zadnice ta se mi libi dost. S interierem nemam zas až tak velky problem až na ten displej, ktery neni současti, ale prostě nalepeny byť to vypada o něco lepe než u FL golfa.
Hele s cenama je to těžke. Ja si zkoušel cvičně konfiguraci Golf GTI v PL konfiguratoru. No a v PL ani nebyla možnost manualni převodovky tak jsem to porovnal s konfiguratorem u nas tedy GTI s DSG. No a cenově to vyšlo v PL o cca 100 000kč levněji a to při kurzu cca 5.2kč. Jenže jsem ze zvědavosti oslovil několik prodejcu s cenovou nabidkou a ochotně mi bylo zaslano jen od 2 prodejcu. A jak jsem u nas dostal slevu cca 130tkč od prodejce tak od polaku to zdaleka nebylo tolik takže ve finale hodně podobna konečna cena.
9. 1. 2024 10:52
Cenový lowend
To auto je moc levný, na VWerk který vám bude žrát od nova olej i s chladící kapalinou, v luxusní bílé barvě s hadrovýma sedačkama ze kterých se po hodině jízdy budete chtít katapultovat je to prostě málo. Skalní VW fans vyžadují prémiovější cenu aby i jejich olítaná VWrána s třemi kily a dvěma GO motoru, kterou si koupil aby se vyrovnali šéfovi získala na hodnotě. VW zoufalci :D :D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 11:46
Re: Cenový lowend
Tak jsi nám to vysvětlil a teď se pochlub, co za nová výrazně lepší auta ve stejném poměru cena/výkon si kupuješ ty.
Podle inteligence původního textu to skoro vypadá na olítanou vránu od BMW se třemi kily na hrbu.
Avatar - iudex
9. 1. 2024 12:16
Re: Cenový lowend
Nejdem hejtovať VW, ale dnes sa len zriedkavo vidí, že takéto veľké auto strednej triedy začína na balónových 16" diskoch. To nie je dôstojné.
Ale zase čerstvá skúsenosť s novým Tiguanom hovorí, že vo VW sú už zase ochotní baviť sa o zľavách. Takže reálna cena môže byť zaujímavejšia.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 13:38
Re: Cenový lowend
Hele já s tím nemám vůbec problém. Sám mám auto vybavený po strop a nechal jsem si základní 17" kola a pokud půjdu pro B9, tak tam opět chci 17", co jsou základ pro Elegance.
Někdo není závodník a nechce připlácet za DCC a 16" jsou pohodlná, levná a prostě stačí.
Ne každý potřebuje ukazovat okolí, jak má smysl pro design a rvát do podběhů 20" a víc.
Mě se taky čistě pro oko líbí větší kola, ale nikdy bych si je nepřiplácel.
Avatar - iudex
9. 1. 2024 15:26
Re: Cenový lowend
Ale o tom píšem, Ty máš ako základ 17" a teraz na väčšom aute (rozmermi aj opticky) sú 16ky. Za mňa to je proste nedôstojné na skoro 5-metrovom aute, plus 60% profil je ako na SUV, to je strašne veľa gumy. Tých 17" a 55% je dnes taký minimálny štandard, 18" optimum, 19" kvôli dizajnu, 20" už zbytočná frajerina.
Avatar - Emel
9. 1. 2024 16:09
Re: Cenový lowend
Jako základ možná, ale k 200k naftě. Končící generace Passatu měla taky v základu 16" (Sepang 215/60). Já v tomhle problém nevidím, je to základ a někomu to může naopak vyhovovat... za mě je horší, když ti někam povinně nacpou 19" a to auto na tom nefunguje.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 16:32
Re: Cenový lowend
Viz Nissan, Mazda a podobně...
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 16:23
Re: Cenový lowend
To auto se zásadně nezvětšilo, ale jen trošku prodloužilo převisy a rozvor. Výška, podběhy atd. jsou pořád prakticky identické. Já beru 18" jako kompromis s lepším vzhledem, ale už je to prostě na rozbitých cestách znát a pohodlí klesá, auto víc tahá, pneu jsou dražší a 235 vs 215 dělá i nějakou tu deci na spotřebě. 16" jsou na mne už trošku moc malé a deformují se víc, než bych já snesl. Proto jsem byl rád za 17" u Elegance a kdyby tam nebyly, tak bych si je připlatil. Ale přesto si nemyslím, že je nedůstojné mít 16" a že to někomu nebude stačit.
9. 1. 2024 12:22
hurá, aj výškovo nastaviteľné sedadlá
No teda, som rád, že ste spomenuli aj: přední sedadla s výškovým nastavováním...
To v aute za 40 tisíc EUR naozaj stojí za zmienku....
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2024 14:34
Kluci
K čemu je realne ten obří tablet??? Nestačí nám digitální displej, kde lze zobrazit vše potřebné, včetně navigace, rádia atd?. Vypadá to naprosto obludně, kazí to linii palubní desky a za jízdy na to stejně nemám odvahu sahat, protože je to o život můj a ostatních účastníků silničního provozu...
Rozbalit vlákno
12
9. 1. 2024 14:45
Re: Kluci
taky to skoro nepoužívám.... mám v autě mnohem menší, kromě rádia a rychlého vytáčení přednastavených telefonních čísel je to téměř k ničemu.... jasně, na detailnější nastavení to občas využiju,ale na to fakt nepotřebuju obrazovku přes půl přístrojovky...
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 15:02
Re: Kluci
Design nic moc, ale pro praxi je lepší velká televize, než pidi display. Prostě se snáz zorientuješ.
Trend je bohužel teď vše dotykový a když už to musí být místo tlačítek, tak ať to je radši vysoko v zorným poli a veliký. Jinak, pokud je systém přehledný, rychlý a funkční, tak není problém s dotykem a ovládáním i za jízdy i když není moc potřeba do toho hrabat. Proč taky nakonec? Maximálně tak lovit alba/písničky ze streamu. A za většinu problémů dnes může to, že Apple sere na český zákazníky a nemá funkční českou Siri. Až tohle za 100 let spustí, tak bude vyřešeno jednou pro vždy.
Jinak navigaci zadáš předem v mobilu, nebo před jízdou a nebo hlasově.
Klima je automatická a nemá smysl se do ní hrabat 95% času.
Jízdní data, tempomat, asistenty, hlasitost, přeskakování skladeb a stanic, příjem hovorů atd. vše v pohodlí na volantu. Já osobně moc nechápu, co furt všichni tak nutně musí řešit za jízdy na displayi...
9. 1. 2024 17:50
Re: Kluci
'Jízdní data, tempomat, asistenty, hlasitost, přeskakování skladeb a stanic, příjem hovorů atd. vše v pohodlí na volantu. Já osobně moc nechápu, co furt všichni tak nutně musí řešit za jízdy na displayi...'

no ved prave to, ze ked na nom netreba toho tolko riesit, naco ich stale zvacsuju? Navigaciu dostatocne prehladne zobrazi aj mensi display, takto je to skarede a robi to akurat svetelny smog. Podla mna sa to zvacsoanie displayou mohlo zastavit niekde na urovni z pred cca 5 rokov, toto uz narastlo do obludnych rozmerov.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 17:57
Re: Kluci
To je asi fakt, že 15" už je obluda. Nakonec to stejně člověk musí pár týdnů používat, aby zjistil, jak mu to sedí nebo vadí. A hlavně v noci je třeba to zkoušet. Alespoň, že tu jsou noční tmavé režimy.
Na druhou stranu já vidím čím dál hůř a tak asi i ocením velkou mapu a podobně. Něco za něco.
Ono, když řídíš, tak ten design ustupuje do pozadí a hlavní je praktičnost, funkčnost a bezpečnost.
9. 1. 2024 18:16
Re: Kluci
s tym suhlasim, len mi pride, ze na tu navigaciu musi stacit aj tych cca 10 palcov nech uz clovek vidi hociako slabsie, 15 uz je daleko za tym co clovek bude kedy pri soferovani potrebovat a pekne to teda nevyzera. Ale treba pochvalit VW aspon za to, ze upustili od tych retardovanych dotykovych volantov, to bola prasacina najvacsia
Avatar - miromen
9. 1. 2024 15:20
Re: Kluci
A na fyzicke tlačitka taky nesahaš navic pokud jsou někde utopeněji ? On ten čistě dotyk nema jen nevyhody a pokud je displej někde blizko zorneho pole navic třeba golf ma ten displej vyrazněji natočeny k řidiči a vše je da se řict soustředěne do jednoho mista tak je i řada věci, ktere nemaš problem po nějake době davat i takzvaně na slepo. A pokud se musim vice věnovat řizeni protože provoz či jedu ostře tak ja osobně nikdy nic neovladam a ani se o to nesnažim.
Avatar - Emel
9. 1. 2024 18:43
Re: Kluci
Na pohled se mi hodně líbí minimalismus v podání Audi TT.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 19:06
Re: Kluci
To je zajímavý řešení. Jen nemám zkušenost, jak se žije s tím psaním na ten hlavní otočný ovladač, co se navigace týče. Ale jinak proč ne? Je vidět, že když se chce, tak to jde.
Jenže firemně rodinné dostavníky nejsou pro stejnou klientelu, jako sportovní auta a tak asi hledají řešení, který bude vyhovovat většině, nevím...
9. 1. 2024 19:23
Re: Kluci
Jestli to je to stejný princip co měla na kolečku dosavadní BMW 5er, tak špatně :D Na vše v BMW používám vždy kolečko, ale na psaní adresy vždy dotykem..nebo když jde o carplay tak to píšu v mobilu. Což bych asi stejně řešil v TT, takže pro mě by to šlo.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 19:27
Re: Kluci
Já teda posledních x let radši navigaci zadávám hlasem. Jinak je pro mne hlasové ovládání totální číčovina, ale na zadání trasy, nebo hledání cílů je hlasový pokyn 100x snazší, především za jízdy, než něco datlovat na displayi. Když to někdy selže a ne a ne to zadat hlasově, tak holt někde přibrzdím a nadatluju to, ale to se stává velmi zřídka.
10. 1. 2024 09:28
Re: Kluci
ja si vacsinou este pred jazdou doma pozriem, kolko to orientacne bude trvat a potom si to google mapy pamataju medzi nedavnymi vyhladavaniami, co je par otoceni koliecka :) V krajnom pripade, ako pise Mokrous, ak vyladavam za jazdy nieco neplanovane, tak primarne cez hlasove ovladanie a ako posledna moznost datlovanie do displayu.
11. 1. 2024 09:42
Re: Kluci
Jo ten hlas v Carplay (Google a Waze) vlastně taky začínám docela používat, ale ne vždy funguje 100%, někdy to zkomolí a nabízí nesmysl. Pak s tím zadáním před cestou to tak vlastně taky občas mám, že si to tam zadám a pak v autě ťuknu kolečkem. Každopádně jen jsem chtěl říct, že v BMW to zadávání písmenek kolečkem je asi nejpomalejší způsob zadání adresy do navigace a pro mě je to nepoužitelné :D

BMW ještě umělo (nevím jestli to mají i nové modely) malovat písmenka na to kolečko jako na touchpad, což zní zajímavě, ale v praxi je to taky jeden z těch pomalejších způsobů…
Avatar - Fomax
9. 1. 2024 15:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - apoho
9. 1. 2024 17:59
další generace
Když vidím, jak se VW povedlo za milion osekat výbavu, tak očekávám v další generaci návrat švihadel do dveří a klimatizaci jenom za příplatek. :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2024 18:28
VW Passat
Už to tady zaznělo a já musím souhlasit. Mám B8 a designově mně přijde daleko hezčí, než tenhle rádoby futuristický paskvil... Tohle se za mě nepovedlo 🙆
Rozbalit vlákno
0