Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle vypadá nejlevnější nový Volkswagen Passat. Vejde se do milionu

Ondřej Šámal
Diskuze (54)

Zatímco Češi si na ceny nové generace Volkswagenu Passat ještě musejí ještě počkat, v sousedním Německu je již v prodeji. A dokonce i v základní variantě s cenou v přepočtu necelý milion korun.

Volkswagen Passat B9 je na našich stránkách v poslední době častým hostem. Představil se loni na konci srpna, přičemž vůbec poprvé se o jeho vývoj nestaral Volkswagen, nýbrž sesterská Škoda. Ta na passatu pracovala společně se čtvrtou generací modelu Superb. Ten si však na rozdíl od volkswagenu zachová obě karosářské verze, zatímco německou alternativu pořídíte pouze jako kombi Variant.

Výroba obou koncernových manažerských modelů se přesunula z Emdenu, respektive Kvasin do bratislavského závodu koncernu Volkswagen. Český ceník Passatu Variant ještě neznáme, o cenách v Německu jsem ovšem již psal v listopadu.

Od té doby nabídku obohatila základní varianta s prostým přídomkem Passat, jež se pojí výhradně se zážehovou patnáctistovkou 1.5 eTSI s mild-hybridní výpomocí a standardní sedmistupňovou dvouspojkou DSG. Za takovou verzi sousedé podle ceníku dají 39.995 eur neboli 979.000 Kč. A co za v přepočtu téměř milion korun dostanou?

Video se připravuje ...

Základní výbava obsahuje: Pure White, 16“ kola Bari s pneumatikami 215/60, kožený multifunkční volant s páčkami pro řazení, přední sedadla s výškovým nastavováním, adaptivní tempomat s funkcí stop and go, přední a zadní parkovací senzory se zpětnou kamerou, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, infotainment s 12,9“ středovým displejem, příprava pro navigaci (tu si budete moci za poplatek aktivovat on-line), jednozónová klimatizace s možným rozšířením na dvouzónovou (opět za poplatek), bezklíčkové startování, diodová přední a zadní světla či dešťový senzor. Ve výsledku toho vlastně moc nechybí.

Ondřej Šámal
Diskuze (54)

Doporučujeme

11. 1. 2024 09:42
Re: Kluci
Jo ten hlas v Carplay (Google a Waze) vlastně taky začínám docela používat, ale ne vždy funguje 100%, někdy to zkomolí a nabízí nesmysl. Pak s tím zadáním před cestou to tak vlastně taky občas mám, že si to tam zadám a pak v autě ťuknu kolečkem. Každopádně jen jsem chtěl říct, že v BMW to zadávání písmenek kolečkem je asi nejpomalejší způsob zadání adresy do navigace a pro mě je to nepoužitelné :D

BMW ještě umělo (nevím jestli to mají i nové modely) malovat písmenka na to kolečko jako na touchpad, což zní zajímavě, ale v praxi je to taky jeden z těch pomalejších způsobů…
10. 1. 2024 09:28
Re: Kluci
ja si vacsinou este pred jazdou doma pozriem, kolko to orientacne bude trvat a potom si to google mapy pamataju medzi nedavnymi vyhladavaniami, co je par otoceni koliecka :) V krajnom pripade, ako pise Mokrous, ak vyladavam za jazdy nieco neplanovane, tak primarne cez hlasove ovladanie a ako posledna moznost datlovanie do displayu.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 19:27
Re: Kluci
Já teda posledních x let radši navigaci zadávám hlasem. Jinak je pro mne hlasové ovládání totální číčovina, ale na zadání trasy, nebo hledání cílů je hlasový pokyn 100x snazší, především za jízdy, než něco datlovat na displayi. Když to někdy selže a ne a ne to zadat hlasově, tak holt někde přibrzdím a nadatluju to, ale to se stává velmi zřídka.
9. 1. 2024 19:23
Re: Kluci
Jestli to je to stejný princip co měla na kolečku dosavadní BMW 5er, tak špatně :D Na vše v BMW používám vždy kolečko, ale na psaní adresy vždy dotykem..nebo když jde o carplay tak to píšu v mobilu. Což bych asi stejně řešil v TT, takže pro mě by to šlo.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 19:06
Re: Kluci
To je zajímavý řešení. Jen nemám zkušenost, jak se žije s tím psaním na ten hlavní otočný ovladač, co se navigace týče. Ale jinak proč ne? Je vidět, že když se chce, tak to jde.
Jenže firemně rodinné dostavníky nejsou pro stejnou klientelu, jako sportovní auta a tak asi hledají řešení, který bude vyhovovat většině, nevím...