Takhle vypadá nejlevnější nový Volkswagen Passat. Vejde se do milionu
Zatímco Češi si na ceny nové generace Volkswagenu Passat ještě musejí ještě počkat, v sousedním Německu je již v prodeji. A dokonce i v základní variantě s cenou v přepočtu necelý milion korun.
Volkswagen Passat B9 je na našich stránkách v poslední době častým hostem. Představil se loni na konci srpna, přičemž vůbec poprvé se o jeho vývoj nestaral Volkswagen, nýbrž sesterská Škoda. Ta na passatu pracovala společně se čtvrtou generací modelu Superb. Ten si však na rozdíl od volkswagenu zachová obě karosářské verze, zatímco německou alternativu pořídíte pouze jako kombi Variant.
Výroba obou koncernových manažerských modelů se přesunula z Emdenu, respektive Kvasin do bratislavského závodu koncernu Volkswagen. Český ceník Passatu Variant ještě neznáme, o cenách v Německu jsem ovšem již psal v listopadu.
Od té doby nabídku obohatila základní varianta s prostým přídomkem Passat, jež se pojí výhradně se zážehovou patnáctistovkou 1.5 eTSI s mild-hybridní výpomocí a standardní sedmistupňovou dvouspojkou DSG. Za takovou verzi sousedé podle ceníku dají 39.995 eur neboli 979.000 Kč. A co za v přepočtu téměř milion korun dostanou?
Základní výbava obsahuje: Pure White, 16“ kola Bari s pneumatikami 215/60, kožený multifunkční volant s páčkami pro řazení, přední sedadla s výškovým nastavováním, adaptivní tempomat s funkcí stop and go, přední a zadní parkovací senzory se zpětnou kamerou, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, infotainment s 12,9“ středovým displejem, příprava pro navigaci (tu si budete moci za poplatek aktivovat on-line), jednozónová klimatizace s možným rozšířením na dvouzónovou (opět za poplatek), bezklíčkové startování, diodová přední a zadní světla či dešťový senzor. Ve výsledku toho vlastně moc nechybí.