Atraktivní crossover s americkými geny a francouzskou technikou dostal vedle čistě elektrického pohonu také nový přeplňovaný zážehový tříválec s mild-hybridem a dvouspojkovou převodovkou.
Tak fanatici, čistý EV v sestavě chybí :-!
Tak alespoň se běžte svézt trolejbusem na letiště, brzo také asi dojezdí :-[] https://www.idnes.cz/…4646_domaci_kori?…
ten článek z IDnes doporučuji pečlivě všem Hendym, DonVitům a spol.
Reklamace přijímá IDNES :-)
A číslo taky o tom, ze nejde o globální, ale hlavně lokální emise? Trolejbus je od toho, stejně tak tramvaje a metro, aby to v ulicích nebylo zasmradeny dieselem.
Takze za mne to přinese méně emisi do Prahy a to je o co tu běží.
no já s tím ale naprosto souhlasím. Umírněné používání a zavádění EV je v poho.
Ale hádky a to co tady předvádí někteří fanatici je too much.
S tím trolejbusem se akorát musím divit a posmívat, že se to zavádí myslím 3 roky a teď po nasazení do ostrého provozu už se několik vozů muselo nahradit zase klasickými busy, protože závady (včerejší informace na IDNESu)
Má, jede to příšerně (Jeep Compass 1.5 96kw AT). Je to líné, než vyjedeš z křižovatky, uplyne věčnost, než se auto dá do pohybu, pořád se musí šlapat na kickdown, aby to něco dělalo. Nejhorší asi bylo, když jedeš ustálenou rychlostí a převodovka vytáčí motor a řadí nahoru a pak zas dolu a to byla ustálená jízda 50km/h po městě. Při plné akceleraci z místa to tam pak převodovka hází docela obstojně rychle, ale na tak velké auto je ten motor slaboučký (neumím si představit, jak by to fungovalo třeba na dálnici s posádkou a nebo nedejbože rakví na střeše), navíc reálnému provozu spíše odpovídá to, co popisuji výše, než pak zkouška akcelerace a s tím se mne jezdilo až nepříjemě. Compass je hezkej, ale tohle ho zabijí.
Věřím, že s menším a nižším autem to bude jezdit naprosto dostatečně. O to více nechápu, že Jeep nemá vůbec v nabídce pro Compass nějakou alternativu. Prý se dá ještě sehnat 1.6multijet o podobném výkonu (ale jen už skladovky, objednat se nedá) a pak to drahé PHEV. I tak s tímto nuzným motorem stojí 720-740 dle barvy základ skladovka, která nemá ani parkovací senzory ! To auto je hezký, mít nějakej 150-180k motor jako nějakou střední variantu i s možností 4x4, když už je to Jeep :D
Compass mi přišel super, když uměl 2.0 dehet 4x4 nebo i tu 1.4 4x4. To z něj měl člověk pocit, že je to kus pořádného SUV. Ale jak už to dnes bývá, nabídka motorizací šla do kytek.
Jj, zabili ho. Z benzínů - už 1,4 Fire (nepřímý vstřik) byla fajn, jen blbý automat...
1,33 Firefly taky fajn, jen nový (blbý) automat.
Teď to má opět nový (blbý) automat a blbý motor.
To nevymyslíš...
Přitom v Tonale ten hybrid údajně funguje dobře (ale stále ty koně chybí).