Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Avenger e-Hybrid si můžete objednat. Kolik za něj dáte?

Ondřej Šámal
Diskuze (20)

Atraktivní crossover s americkými geny a francouzskou technikou dostal vedle čistě elektrického pohonu také nový přeplňovaný zážehový tříválec s mild-hybridem a dvouspojkovou převodovkou.

Vítěz loňského ročníku evropské ankety Auto roku zprvu vsadil pouze na elektrický pohon (od 899.900 Kč). Ten pochází od koncernově spřízněných Francouzů z bývalé skupiny PSA. Jedná se tudíž o trakční elektromotor se 115 kilowatty, který doplňuje akumulátor s maximální kapacitou 54 kWh. Ta využitelná je zhruba o tři kilowatthodiny nižší.

Spolu s tím se na vybraných trzích včetně Česka objevuje také spalovací provedení s osvědčeným tříválcem 1.2 PureTech, který u Jeepu nese přídomek Turbo. Zážehový agregát se 74 kilowatty doplňuje jeho nový sourozenec se 48V mild-hybridním pohonem. Avenger 1.2 Turbo e-Hybrid má sice totožný výkon (74 kW), zaujme ovšem výkonným pomocným elektromotorem s 21 kilowatty a 55 Nm.

Mild-hybridní výpomoc se stará o vykrývání hluchých míst spalovacího tříválce, pomáhá s akcelerací a startováním. Pojí se výhradně s novým šestistupňovým dvouspojkovým automatem e-DSC, kdežto standardní dvanáctistovka má pouze šestirychlostní manuál. Rozdíl v dynamice mezi oběma pohony je minimální. Avenger e-Hybrid je na 100 km/h paradoxně o tři desetiny sekundy pomaleji (10,9 vs. 10,6 s), maximální rychlost 184 km/h mají obě provedení totožnou

Video se připravuje ...

Liší se však normovaná spotřeba. Jestliže standardní 1.2 Turbo podle oficiálních údajů potřebuje 5,6 l/100 km, e-Hybrid je úspornější (5,0-5,1 l na 100 kilometrů). Cenový rozdíl mezi oběma verzemi dosahuje 70.000 Kč.

Techniská data a ceny Jeep Avenger na českém trhu
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo e-Hybrid
Zdvihový objem (cm3) 1199
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) 74/5500
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) 205/1750
Výkon elektromotoru (kW) - 21
Točivý moment elektromotoru (Nm) - 55
Válce/ventily 3/4
Vrtání x zdvih [mm] 75 x 90,5 
Kompresní poměr 10,5:1
Převodovka 6st. manuální  6st. automatická dvouspojková
Max. rychlost [km/h] 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5,0-5,1
Emise CO2 [g/km] 130-131 112-114
Objem palivové nádrže [l]  44
Pohotovostní hmotnost [kg] 1288
Objem zavazadlového prostoru [l] 380-1277
Rozměry d x š x v [mm]  4084 x1981 x1536
Rozvor [mm] 2557
Cena Longitude [Kč] 499.900 569.900
Cena Altitude [Kč] 549.900 619.900
Cena Summit [Kč] - 679.900
Ondřej Šámal
Diskuze (20)

Doporučujeme

14. 3. 2024 11:46
Re: Re: Nedám
Avenger je technicky Peugeot (2008). Starší Compass a Renegade mají základ FCA (500X).
14. 3. 2024 11:45
Re: Nedám
Jj, zabili ho. Z benzínů - už 1,4 Fire (nepřímý vstřik) byla fajn, jen blbý automat...
1,33 Firefly taky fajn, jen nový (blbý) automat.
Teď to má opět nový (blbý) automat a blbý motor.
To nevymyslíš...

Přitom v Tonale ten hybrid údajně funguje dobře (ale stále ty koně chybí).
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2024 10:39
Re: Nedám
Compass mi přišel super, když uměl 2.0 dehet 4x4 nebo i tu 1.4 4x4. To z něj měl člověk pocit, že je to kus pořádného SUV. Ale jak už to dnes bývá, nabídka motorizací šla do kytek.
Avatar - Ozzman
14. 3. 2024 07:11
Re: Nedám
Věřím, že s menším a nižším autem to bude jezdit naprosto dostatečně. O to více nechápu, že Jeep nemá vůbec v nabídce pro Compass nějakou alternativu. Prý se dá ještě sehnat 1.6multijet o podobném výkonu (ale jen už skladovky, objednat se nedá) a pak to drahé PHEV. I tak s tímto nuzným motorem stojí 720-740 dle barvy základ skladovka, která nemá ani parkovací senzory ! To auto je hezký, mít nějakej 150-180k motor jako nějakou střední variantu i s možností 4x4, když už je to Jeep :D
Avatar - Ja Prvni 123
14. 3. 2024 06:28
Re: Nedám
Compass jsem nezkousel.

V 500x to fungovalo slusne, s vyhradou nastartovania prvnich minut u studeneho auta. Hadam to na nedoladenej sw, a ne na principialni problem.

Ale ixko je proti compassu snad polovicni, takze to Tvoji zkusenost nerozporuje.