Proč ? Vypada to docela dobře, je to evoluce stávajícího jako SuperB4, nekoupil bych si to, ale nevidim tam nic spatne. Videl sem uz nazivo novy Passat a Superb a Škodovce to více seklo, takze i Kodiaq bude fajn.
Protože SUV, protože Das. Pro mě vždycky špatně a vždycky fuj, zde tedy na druhou. Ty tomu musíš rozumět, přiblížil bych ti to asi jako ten ošklivý Prius. Pro mě Das Skouda jako pro Arese elektrozkrat. Vždycky se tak z Priusu rozhlížím kolem a nacházím pochopení pro ty ubožáky uvnitř Das. I pro ty uvnitř SUV. Pak se zamyslím a zděsím se, neboť i oni mají volební právo.
Ja bych si koncern asi taky nevybral, ale myslim, ze pokud odladí/nebo uz odladili problemy infotainmentu, tak to nejsou zlá auta, Kodiaq je aspon prostorny. Sam SUV nemam a v dohledne dobe mit nebudu, nicmene ten Kodiaq aspon neco malo projede a muze mit 4x4, tak ho beru jako to lepsi z nabidky.
Hele upřímně mi ani ten Prius nepřijde jako špatný auto. Svojí cílovou skupinu si to najde. Za mě je to spolehlivý a rodinu to odveze, majitele to nesežere, takže proč ne?
U PHEV verze ne, ale u bezne je podobny jako u toho meho stareho. Ale abys nerekl, tak takhle jsme jeli ve ctyrech na dovolenou do Chorvatska (bez rakve) :)
Presne tak, predstav si ze jsem na hory s rakvi jel se spotrebou na dalnici pres sedm litru! A to jsem s sebou tahal jak rakev, tak uplne zbytecne i tu velkou baterku! ;-)
Ledničku si holt necháš přivézt z Datartu a když pojedeš na lyže, tak to hodíš do rakve na střechu. Za mě to je normální auto, který svou službu udělá. To co si za to dal ty bych za to nedal ani omylem, ale jako ojetinu za 200-300 tis bych proti Priusu nic neměl. Teda za předpokladu, že bych byl cílová skupina. Já bych v tom autě umřel nudou a nedostatkem výkonu. Nicméně to není výtka. Mám na auto trochu specifické požadavky, ale uznávám, že je to dobře postavený prostorný auto ;-)
Ale vůbec ne. Nejsem primitiv, který cpe každýmu to co má doma v garáži. To dělají pitomci úrovně Hamuna. Chápu, že je Jirka s Priusem spokojený a dělá mu dobrou službu. Pro mě by to auto nebylo, ale nebudu mu ho kvůli tomu kritizovat.
Proč ne? Protože mužeš mít (pokud nechceš PHEV, a ten Romča nemá) stejnou techniku i v normální karoserii třeba kombi :) A navíc i s výkonnějším hybridem, když chceš. Výhodu má nový Prius, který prý na jiném trhu může být i 4x4 jako HEV a to Corolle trochu chybí.
Ja ti nevím, ale sklopit sedadla umí i Auris/Corolla kombi a je tam pak velká plocha na přespání... jo už to není taková pecka, jako jsem míval na starém Mondeu MK4kombi, ale kufr to má na C segment obstojný. A vypadá to pořád líp, než Prius :)
Prius byl vzdy takovou vykladni skrini technologii Toyoty. V tom mem starem byl bezklicovy vstup, ovladani hlasem, Bluetooth propojeni s telefonem, atd. uz v dobe, kdy to v Evrope premie zacinala zvazovat (s mirnou nadsazkou).
Tak bezkličkový vstup měla i Laguna z roku 2002 ;) To už jsme tu řešili :D Ale já to chápu, nicméně dnes Prius posloužil jako nositel inovací a převedlo se to do praxe Toyot, Lexusu, koupil to Ford, takže díky, ale já bych Prius nechtěl :D
Podľa výpovednej hodnoty tvojho príspevku to vyzerá tak, že Vám v ústave povolili internet :-( . Osobne mňa kategória suv nezaujíma, ale písať o úbožiakoch je snáď trochu mimo, viac menej ako celý tvoj príspevok
Kategoria suv je dost dolezita, zena trosku odtrhla naraznik a zrazu bol problem na stk, hmlovka svietila vyssie. Kvoli takej blbosti. Toto ma aspon ten naraznik vyssie, ale pokial tie spodne svetla su hmlovky, tak je to komplikacia. Ale najdu sa ludia, ktori nadavaju, ze auta nemaju hmlovky :-D
1) Chat GPT? Už to něco umí?
2) Opravili už fail, když při mirror linku otočím smart dials, tak zmizí mirror link a neobjeví se v překryvu (např. teplota se nezobrazí nad mirror linkem ale zmizí obraz mirror linku)
1) Převodovky - jaké převodovky budou v novém Kodiaqu u benzinových motorů - bude tam DQ381 jak tomu je u Tiguanu nebo DQ200 jak to mají nový Superb/Passat?
2) Jaké sedačky může mít nový Kodiaq? Je možnost volby i sedadel s masážní funkce s pneumatickým 10 komorovým systémem pro tlakovou bodovou masáž?
3) Bude mít nový Kodiaq polohovatelnou hlavovou opěrku tak jako Tiguan nebo pořád tato "základní výbava" ještě není pro něj určena?
4) K jaké výbavě bude moci objednat head up display? V konfigurátoru nového Superbu jsem ho ještě nenašel, asi je určený jen pro nejvyšší výbavu?
5) Od které výbavy si bude moci připlatit Matrix LED?
6) Při výkonnějších motorech budou nějak posíleny brzdy?
7) Jak bude řešeno chlazení brzd, bude stejné jak mají nové VW (aerodynamické řešení s přídavným ventilátorem), nebo klasická stará verze?
8) Bude moci mít dojezdové kolo zároveň s nejvyšší příplatkovým sound systemem canton tak jak to má Tiguan (tam je HK) nebo pořád ne?
9) Kolik je reálny objem kufru, to znamená při zadních sedadlech v základní poloze?
10) Při posunutí zadních sedadel do přední krajní polohy abych měl vysněných 910l v kufru, dá se do zadu do Kodiaqu ještě vůbec nastoupit?
no ještě pár rýpavých ale Tiguan je na tom stejně - na zadních dveřích plasty budou měkčené nebo tvrdé jako u Tiguanu - kastlík spolujezdce bude polstrovaný a nebo plastový a budou aby v něm mohli věci hrkat jako u Tiguanu, výplně dveří (na láhev) jsou vypolstrované celé nebo jen napůl (to co jde vidět)?
Tak snad alespoň na pár otázek by jste mi mohli dát odpovědi a neodfláknout recenzi jako u Tiguanu.
1) proč v navigacích Škoda/VW zmizel údaj o nadmořské výšce? vrátí se?
2) chystá se mobilní klíč k modelům Škoda? tj. otevírání mobilem... bude i pro iPhone?
3) keyless funguje na všechny 4 dveře Kodiaqu a Superbu?
4) keyless s alarmem ve výbavě (často nelze odebrat :() - lze vypnout alarm? zajímá mne to hlavně s ohledem na ostrahu interiéru... když mám na chvíli v autě psa, bude "auto hlídat pohyb"? doufám, že ne :-)
5) umí už klimatizace automatické spuštění vnitřního okruhu, když např. auto zajede do tunelu, přede mnou trabant :-) apod.?
Díky za info
Z hlediska designu opravdu ubohá, pokleslá slátanina, bez náznaku harmonie a elegance, primitivní a špatná úlitba pokleslému asiatskému nevkusu. Po odchodu Kabaně Škoda manifestuje 3 cenovou skupinu koncernu z hlediska vlastností, designu a kvality... jen skutečná cena té "třetí cenové skupině" ani trochu neodpovídá. Dříve jsem Škodovkám opravdu fandil, ale nevím, co by mne dnes přimělo si ji koupit. Jako celý koncern - symbol úpadku a pokleslosti, nezajímavosti jak vlastnostmi, tak designem, průměrnosti co do kvality i jízdních vlastností - obraz degradace současného globálního kapitalismu, který honbě za masovostí, ubohou průměrností a jen růstu zisků obětuje vše. No dobře - kdo si chcete tyto pokleslosti za neuvěřitelně předražené peníze kupovat - kupujte.
(jezdím Cuprou - a znovu bych to už nikdy nekoupil... )
Měl bych dotaz na srovnání sedadel. Zda i Kodiaq má ty ergo sedadla jako Superb.
Druhy dotaz je na opěrku hlavy. Je stravitelná jen výškově, nebo i podélně. Pokud jsem správně zachytil, tak Superb má stejně jako Passat opěrku posuvnou dopředu a dozadu. Jak je to tedy u Kodiaqu ?
Poslední dotaz je na silnější verzí motoru 2.0 tsi. Bude ? V jaké verzi ?
Děkuji
Architektury interiérů, motory, stupně výbavy atd. mezi Superbem a Kodiaqem jsou prakticky shodné - zajímalo by mne porovnání srovnatelných specifikací: Jaké jsou základní uživatelské vlastnosti (komfort odpružení, odhlučnění motoru a celkové odhlučnění, spotřeba, pružnost motoru) právě Superbem a Kodiaqem? Upřímně nyní budu vybírat právě mezi těmito dvěma a zatím z toho mám dilema :-).
Dále mám dotaz na výbavu - příplatkový Family paket obsahuje prvek "Ochrana dveří" - je to shodná vysouvací ochrana dveří, jako u Kodiaqu 1. generace a je k dispozici pro všechny 4 dveře?
Nakonec mne zajímá práce mild-hybritu 1.5 TSI - jak se chová, pokud jedu s vozidlem delší úsek z kopce (řekněme cca 5 km)? Zvládne i delší úsek ujet s vypnutým motorem, nebo se po chvíli motor nastartuje? Pracují při vypnutí všechny systémy (tedy samozřejmě mimo kompresoru klimatizace)?
....se nabízí hned na první pohled:
Proč má to nebohé auto tak strašně zprasený design zádě?!! To to auto bylo původně navrhované pro Čínu? Nebo škodováčtí designéři něco slavili a přehnali to s alkoholem? Jinak přece není možné, aby se D sloupek nového Kodiaqu rozšiřoval místo směrem dolů směrem nahoru, nebo aby mezi spodním okrajem plastu na D sloupku a spodním okrajem okna 5. dveří byl tak hnusný schod?! A co proboha mají být ty zadní lampy?! Minulá generace je nadčasově elegantní Evropanka, ale ta nová na mě působí jako laciný kýč z čínské tržnice.... :-O
S plastem nesouhlas, ten mi přijde celkem v pohodě (pokud ho teda nezabije lacinost provedení), se zadními světly souhlas, ta jsou fakt strašná a málokdy se vidí něco horšího (Ssangyongy nevyjímaje). A já bych přidal i suzukoidní rypák, teda předek, ten se taky "povedl". :no::-)
Mě by zajímalo, zda budou v budoucnu dostupné ještě nějaké další barevné odstíny, než jsou nyní v konfigurátoru, případně zvláštní lakování.
Jde mi zejména o nějakou tmavě zelenou.
Dobrý den, zajímalo by mne porovnání srovnatelných specifikací z hlediska základních uživatelských vlastnosti (zejména komfort odpružení, odhlučnění motoru a celkové odhlučnění, spotřeba, pružnost motoru) mezi Superbem a Kodiaqem. Architektury interiérů, motory, technický základ i stupně výbavy atd. mezi Superbem a Kodiaqem jsou prakticky shodné - budu nyní vybírat právě mezi těmito dvěma a zatím z toho mám dilema :-).
Dále bych se chtěl zeptat na práci mild-hybridu v motoru 1.5 TSI - na jak dlouho je schopen jet s vypnutým motorem? Ponechá auto motor vypnutý, pokud jede delší dobu z kopce (např. 5 km)? Jak pracují systémy auta (mimo kompresoru klimatizace) během vypnutého motoru - funguje vše normálně?
Nakonec bych se chtěl zeptat na ochranu dveří, jako byl v 1. generaci Kodiaqu. Je položka v paketu Family - "ochrana dveří" stejný způsob ochrany dveří, jako byla vyjíždějící gumová ochrana při otevřených dveřích Kodiaqu 1. generace a je k dispozici také pro zadní dveře vozidla?
Pokud jsi nezažil komunismus a soudruha Havla prezidentem a ***a premiérem, tak nepochopíš. Zbytečné snažit se to vysvětlovat. Je to na tvoji generaci nepřenosné.
Komunismus jsem technicky zažil, ale vnímat jsem ho nestihl, Havla už ano, zkus to prosím. Superb je velká Škodovka, není nic extra luxusního, má negativa, ale vlastně nabídne dobrý prostor, možnost volby více motorizací i na dnešní dobu a umí vypadat i fakt dobře, nějak nevidím důvod, proč to auto někdo nesnáší ?
Jistě víš, že nesnáším SUV, považuju je za zlo a ty co v něm jedou za bezohledné ***.
Škodovka? To jsou takové asociace s komunistickým šlendriánem, naoko plné obchody, ve kterých neseženeš to co potřebuješ a je v nich draho (ó jak se to teď po kovidu podobá, připadám si jako zamlada).
A teď mě začneš přesvědčovat, že přece dnes už to není komunistická Škoda, ale západoěmecký VW - ano, v dnešní době z bláta do louže. A že draho přece vůbec není a seženeš všechno, můžeš si to přece nechat poslat lodí z P.R.Cu.
No, jenže to jsou fakta. Škodovka je stejně +/- stejně drahá, jako tvá oblíbená Toyota, či jiné značky, když se podíváš na to, co nabízí. Vyrábí auta, která relativně fungují, samozřejmě, že má zmetky a nepovedené věci, ale taky má i povedená auta. Jinak povídej, co ti chybí v obchodech a co nelze sehnat ?
Já také nejsem kupec koncernu, jen zrovna Škodovka ještě nabízí relativně normální auta, které žádají zdejší zákazníci
Třeba jsem v sobotu chtěl koupit tmel, pastu nebo opravnou sadu a výfuk. Myslím, že bych zaplakal i dnes dopoledne, ale seru na to ať to prdí. Říkám ti, že je to nepřenosné, ale ten podprahový pocit z malobchodní sítě po kovidu - jak by mi bylo 15 (1985). Vlastně mě to svým způsobem baví. Ale máte to smutné vy mladší.
O Škodovce jak vidíš nemá cenu se bavit. Argumentuješ mi přesně tak jak jsem čekal. Toyota umí skvělé hybridy. Škoda umí kulový brak.
No tak zatím se zdá se jim funguje kombinace EV, spalováků a PHEV hybridů. Tohle tebe, jako zákazníka ale asi nemusí zajímat, pokud si vybereš z jejich nabídky... kdybych to bral stejně, brečím tady, že Ford to vše podělal a nenabízí mi další kombík, který bych chtěl a musel jsem tedy koupit od jiné značky... no mrzí mě to, ale já jejich akcie nevlastním, tak ať se zblázní
Ne, to ne, a bylo to 798 :D měl bych asi solidně vybavené TSI 110kw DSG, což by asi stačilo, ale já k tomu nemám vztah, nicméně to nebudu hejtovat jako Roman :)
Vlastně ještě barva :), jasný. Ale je pěkná fakt že jo.
A suchou dvouspojku, to chce doma každý. Včera jsem potkal novou octavku zrovna ( spz se 3 pismeny uz ). Pouštěl nás na přechodu a blikal na nás, že nás pouští. No levé světlo normálně, prave blikalo místo dálkovou ledkou, tak problikavalo denní a směrovka stroboskopicky. To chce člověk něco takového řešit u nového auta.
Když koukam na uvodni stranku tak z předniho pohledu vypada Torres zajimavě a i se mi svym zpusobem libi no zbytek, už žadna hitparada neni. Tahle nova generace Kodiaqa nevypada dobře z žadneho pohledu a jak je často u škodovek vidět tak i zde jsou světla asijskeho typu. No tenhle Kodiaq by mohl mit na sobě napsano Made in China.
Tak ja ještě tu možnost neměl vidět nove koncernove produkty takže hodnotim zatim skrze monitor. A z toho na mě Kodiaq pusobi velmi nepěkně. A když si vezmu jak vypadaji ty dosavadni krabice a to zvlašť při zadnim pohledu tak tohle na mě pusobi ještě huře a vlastně to same Superb v kombi provedeni, kde třeba ten Passat vypada mnohem lepe.
Já viděl 2x Passata, jeden asi Rline, ten ušel a pak obyčejny základ a ten byl nehezký. Superb4 vypadá jak nafouknutá O4, není to špatné, ale ta generace 3.superbu byla taková elegantnější
Jo z timhle pohledem se s tebou shodnu a 3G superbu hodnotim určitě jako zdařilejši. Vlastně O4 hodnotim jako pěknějši než novy Superb.
Novy Passat ma takovy sprzněnějši předek golfa, ale třeba R-Line to hodně napravuje a opět skze monitor se mi i dost libi, hlavně oceněji zřetelnou změnu oproti předchudci.
A ve tmavši barvě se mi vlastně i dost libi byť je to stale skrze ten monitor...
Jo, ta šedá mu docela sekne, ja neříkám, že Passat je ošklivej, ale myslím, že bude více potřebovat lepší pakety, než Superb, ostatně jako to má i teď Golf vs O4.
Které škodovky mají světla asijského typu? Já jsem se světly vesměs v pohodě... nejlepší je Sup3, ale i Octavie nebo Fabka nebo Scala fl...
Kodiaq je divnej. Jakž takž tomu pomáhá Sportline, s tím zadním plastem v černé a bez chromu... https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8997775.jpg?…
1) Proč nejsou v ČR v příplatkové nabídce akustická boční skla, když je mají v nabídce jak Polsku, Německu tak na Slovensku? To je tam tak minimální rozdíl v hluku, že je zákazníci v ČR nepotřebují nebo je akustický komfort v autě moc nezajímá a nikdo si je stejně nekupoval?
2) Jak jsou na tom brzdy v porovnání s minulou generací u verze selection? Je tam nějaké měřitelné zvýšení brzdného výkonu?
3) Sportline má stejně široké plastové lemy kolem blatníků, plánuje se nějaké změna pro modelový rok 2025, nebo v případě RS verze?
4) u prvních předseriových verzí s koženými sedačkami docházelo k nehezké deformaci bočního vedení sedadel, proběhla zde nějaká změna, nebo ty sedadla budou vypadat po roce jak kdyby se na nich jezdilo již 10 let?
1) Proč nejsou v ČR v příplatkové nabídce akustická boční skla, když je mají v nabídce jak Polsku, Německu tak na Slovensku? To je tam tak minimální rozdíl v hluku, že je zákazníci v ČR nepotřebují nebo je akustický komfort v autě moc nezajímá a nikdo si je stejně nekupoval?
Nebude to z toho stejného důvodu, proč je dnes lepší je všechno si nakoupit raději v Polsku nebo v Německu? Jak jsme si to tady zařídili tak to tady teď máme.
Zajímali by mně rozměry kufru (délka, šířka) v základní konfiguraci a když se lavice posune úplně dopředu. Také by mně zajimal převoz lyží - když se sklopi prostřední sedadlo, jak dlouhý předmět lze převážet - délka k předním sedackam? Zajímavé by také bylo srovnání s předchozí generací.