Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Golf se poprvé ukázal v Česku. Za zpěvu Mig 21

Nedávno modernizovaný golf byl – alespoň po stránce aut – hlavní hvězdou události VW Big Night 2024. Na pódiu se však ukázal i Lukáš Krpálek, Tomáš Klus či Jiří Macháček se skupinou Mig 21.
Zpět na článek
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 17:28
hezké, že se ukázal, ale
když jsem si naklikal konfiguraci odpovídající roku 2024, tak vychází 1,1 mil. Kč. Za malé auto s 1.5 TSI je to nějak hodně, nebo už není? :-)
Rozbalit vlákno
27
14. 4. 2024 19:54
Re: hezké, že se ukázal, ale
Jsem to po přečtení tady otevřel. Nářez. Nejsem zrovna Fanda Korejcu, ale docela chápu, že je lidi kupuji. Hatchback 2.0 tdi v automatu (bez 4x4), r line, od 917.000, f.uck. M.e. Koukám, že i30 v nline a 117kw 1,5 (asi něco jako 1,5 v golfu i guess) o 250 levnější. To je peklo. Nevím, jak je na tom nějaka další konkurence, třeba frantici, ale to už fakt kupujeme golfa za mega a porad je to 1,5 predohrab ??
Avatar - Ozzman
14. 4. 2024 19:58
Re: hezké, že se ukázal, ale
I30 o 117kw prijde a bude jen 103 kw. Divim se, ze je nabizi, protoze se doprodavaly a ceka se na facelift s nizsim vykonem
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 21:51
Re: hezké, že se ukázal, ale
Njn... není to zase tak dávno, co se Golf R za 999 000 Kč zdál drahý... a dneska 1.5 TSI za 1,1 mega... (a to má místo čudlíků lowcostové displaye :D )
Avatar - miromen
15. 4. 2024 10:34
Re: hezké, že se ukázal, ale
Mlho, ono je to již slušnou dobu trend, že se misto obstarožnich, lacinnych čudlu perou dotyky a displeje.
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 18:43
Re: hezké, že se ukázal, ale
Ano, začali s tím v rámci úspor výrobci tiskáren (nicméně tam mi to dává dost dobrý smysl, tiskárnu nepotřebuju obsluhovat ve 150 km/h a můžu si k tomu vzít i brýle na čtení (bohužel jsem si "zkazil oči" už relativně mladý :D )), automotive je následoval a tam už to někdy zase tak super není... Nicméně nechci tu boomersky pindat, jen jsem zmínil, že levnější ten velký display než kombinace menšího displaye a pár desítek tlačítek a točítek prostě je... :-)
Avatar - miromen
15. 4. 2024 19:07
Re: hezké, že se ukázal, ale
V ramci uspor ? To je pořad dokola, ty dotyky a obrazovky včetně přislušenstvi jsou nakladnějši než nějaka běžna tlačitka. Proč asi běžna tlačitka maji zakladni modely či low cost auta a dražši provedeni fasuji obrazovky a dotyky a to klidně i porsche za miliony. Ostatně on i ten golf dostane v zakladu na volantě klasicka tlačitka a jen u vyššich a tedy dražšich verzi maš dotyk ovladani. To same ty spotřebiče, pračka za pětku ma klasicke tlačitka a model od stejne značky za dvacet ma dotyk.
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 19:35
Re: hezké, že se ukázal, ale
No ono se to právě v nějaký moment nákladově otočí - dneska už je třeba levnější elektrický stahování oken než se bastlit s kličkou (a bylo to levnější dokonce už v době, kdy to ještě bylo za příplatek). To samý display v kapličce pod volantem - ten byl ještě před několika málo lety za ne úplně malý příplatek, přestože už byl možná i levnější než klasické "budíky". Ty příplatky vymýšlí oddělení marketingu, ne výroby. :-)
Avatar - miromen
16. 4. 2024 08:20
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak nejsem naivni a je mi jasne, že vyrobci či prodejci se budou chovat tržně a nejsou to žadne neziskovky.
Ja jsem to tu již několikrat psal, ale ja pravě viděl ceny čistě za material zrovna těchto komponent ještě u sedmičkoveho golfa. Což je vlastně takove běžne auto a z těch cen za nuly a jedničky se mi pěkně protahla huba. Navic to bylo již nějakou dobu po vyrobě tušim pruběh r2021 tedy ne v pruběhu, kdy si na tom vyrobce bude pravděpodobněji ještě vic mastit kapsu. Třeba zrovna virtualni budiky byly vic než 2x tak dražši než klasicke budiky, bavim se čistě za komponentu ne za praci. A zhruba vim, že ty virtual budiky + středova obrazovka tedy infotainment byly na faktuře za vice než 60tkč. Tohle mi přijde naopak jako spiše ty jedny z nejdražšich současti co na samotnem autě jsou.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 00:34
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak já si to otevřel taky a N-Line Premium a srovnatelně vybavený Golf viz já dnes 0:30 dělá rozdíl cca 90 tisíc a ne čtvrt mega.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 11:57
Re: hezké, že se ukázal, ale
https://dmassets.hyundai.com/…e+-+nov%C3%BDpdf

i30 kombi N-line 669900. Golf style je za 808900, ale nevím jak tam jsou příplatky. Ty ještě vyženou vejš, aby to mělo základní věci. ale jinak souhlas, není to 250, ale "jen" 140 rozdíl.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:19
Re: hezké, že se ukázal, ale
Jdeš na HL, blbe. Už to dál číst nebudu.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 00:30
Re: hezké, že se ukázal, ale
Nevím kam klikáš, ale rozumně vybavený 110kW TSI stojí pod 750. tis. včetně 17" ALU, metly, el. masážních vyhřívaných sedaček v Alcantaře, výhřevu volantu, tmavých oken, ambientka, H&K HiFi, Carplay bezdrátu, kessy, třízóny, senzorů a kamery, servisu zdarma, prodloužené záruky atd...

A to je cena před slevou. A tak vznikají ty urban legends... A přitom stačí jen umět číst.

https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/077/DA13EXP1/3Y3Y/BD/$FS@4KF@9VG@PA1@PB2@PRD/@?variant=People
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 01:07
Re: hezké, že se ukázal, ale
Nechci nějakej sockoidní akční People, co mi nutí nesmysly, jako nevzhledný zatmavený okna na polovině auta. Normálně to vychází takto: https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/077/DA14EX02/P8P8/BD/1M6@4K6@6C4@7AL@9VG@EA8@KA6@KS1@PDD@PRD@PW4@PXDPLA@RDA@WL2/@?variant=Style

V ceně není automat - mají to zajímavě nastavený - buď automat a nebo odvětrávaný sedačky. Oboje dohromady nejde, dobrej bizár... :D . V ceně taky není panoramatická střecha (za mě nesmysl, víc škody než užitku) a 18tky kola, který už jsou imho dost overkill (mimochodem další bizár, ty 18tky jsou rozměrově větší (jako že průměr kola) než 17tky, myslel jsem, že podobný kraviny dělají jen Japonci a koukám, že už i koncern) a je tam jen záruka na 100tis km bez servisu. Klikal jsem jen užitečný věci, co potřebuju. Hypotetická kombinace DSG + odvětrávaný sedačky (což bych chtěl oboje), by byla ještě o cca 50tis dražší, nicméně buď jim blbne konfigurátor a nebo jim přeskočilo (asi kvůli hmotnosti? CO2, nevím). :no: :D
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 01:38
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tento nesmysl preferuje asi 90% zákazníků, narozdíl od navigace v době Waze, alarmu v době GAP, nadbytečné kůže u základního hatchbacku na každý den, nezávislého topení, tažného, Head-upu, zadních airbagů, kam pak nedáš dětskou sedačku, střešního okna, atd...
Pochopitelně, auta se dají naskládat sebešíleněji a co nejdráž.

A nebo je koupíš normálně skvěle vybavené za normální cenu. Odečteš slevu a jsi tam co konkurence a často líp.
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 02:08
Re: hezké, že se ukázal, ale
V Koreji to prý preferuje 100 % zákazníků a to i na čelním skle :D . Nicméně vypadá to naprosto debilně a jaký je z toho užitek jsem nikdy nepochopil (máme to třeba na nekonfigurovatelné Toyotě). Jinak je rok 2024, takže head-up už je snad základ (je mi jedno, že si to Elon nemyslí). A když už mám ten head-up, umí promítat info z Waze? Neumí, sakra... Kůže nekůže, odvětrávaný sedačky v autě za mega chci... nezávislý topení bylo v balíčku s vyhříváním čelního skla, takže to chci taky. Takžný beru jako samozřejmost. Střešní okno tam nemám, větší kola taky ne. S tím už by to bylo 1,2 mega.... :-)
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 03:20
Re: hezké, že se ukázal, ale
No naštěstí to má každej jinak a zatím to tak může i kupovat.
Když si to naskládáš za 1M+ tak si tam třeba chtěj kůži. Já ani v autě za 1,5M nepotřebuju kůži ani ventilaci seslí. Stejně tak naprosto nesnáším head-up a v autě ho nechci ani zadarmo, stejně jako vestavnou navi. Výhřev skla se 3x do roka hodí, ale v malým HB to není nutnost, hlavně v době, kdy v zimě už skoro není zima.
Tažný jsem taky nikdy nechtěl, neměl ani nepoužil, ale každý nechť utrácí za co chce a jezdí si čím chce. Já zase nechci, aby do auta bylo vidět jako do výlohy.
A za cca 550 bez daně po rozumný slevě u dealera by mi rozhodně dávala smysl moje konfigurace a nemusel bych tu vypisovat, že se ve VW zbláznili a že je Golf nekoupitelný auto.
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 15:55
Re: hezké, že se ukázal, ale
OK, 100 lidí, 100 chutí. Mně teda nedává moc smysl konfigurovat teď auto na úroveň roku 2015 (to bývalo vždycky - takovéto Octavia od 319900,-, ale reálně to nikdo moc nekupoval). To si můžu nechat rovnou to starý, peníze dát do servisu a 90 % ušetřit :D . Každá doba si prostě žádá své. Pokud jsem měl v roce 2012 na Golfu adaptivní bixenony, tak o dvě generace později už chci matrixy. To samý ty sedačky, OK před 20 lety byly odvětrávaný možná tak v Sclasse, teď už to chci i v Golfu, sorry jako. Head-up je o zvyku, před 5 lety mi taky vadil, teď už ho chci... Taky záleží, jak dlouho chce člověk daný auto používat - čím dýl (můj případ, nestřídám to co dva roky), tím víc ho potřebuje "technologicky nabušit", aby mu morálně míň zastaralo... :D :D
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 06:56
Re: hezké, že se ukázal, ale
Já bych řekl, že v dnešních šílených cenách ten Golf jakž takž ujde, jak jsme se bavili nedávno, já si naklikal kombík TSI s DSG asi za 850, je to hodně? Jo, sakra je, ale je to tolik proti konkurenci ? To asi ne, někde dostaneš víc výbavy, někde lepší cenu, někde víc kilowatt, ale realita nižší střední třídy je, že s trochu lepším motorem a výbavou už to není 600-700tisíc, ale je to třičtvrtě mega a víc.

Jen prosím nesrovnávejme nějaké slevy, ale jen ceník, protože né každý tu slevu dostane a né každý dealer ji dá.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 11:59
Re: hezké, že se ukázal, ale
není to 600-700, ale 700-800, taky je to sakra víc vybavené a výkonnější.
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:19
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak záleží s kterou dobou porovnáváš, já to beru v době, kdy vycházely předchozí generace a tam si do 700 dostal snad i ORS TSI 3. a adekvátní je dnes přes milion, Fokus 3 110kw EB stál 550 tisíc jako kombík a základní modely stály pod 0,5M. Takže se to posunulu + 200 tisíc ta relace, ale vlastně ten základní model kompaktu je jinde, než býval dříve, výkonem i výbavou.
Avatar - Emel
15. 4. 2024 12:39
Re: hezké, že se ukázal, ale
619.900 za lift... ty 17" byly šeredný jak noc, nebyl tam multifunkční volant ani parkovací senzory... takovejch minimálně 30-50 to ještě chtělo, plus obligátní metla... 700 ceník bylo střídmě leč dostatečně vybavený auto :-)
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:42
Re: hezké, že se ukázal, ale
I tak... za 700 si měl vlastně top model C segmentu. Pokud odmyslíme slevy, tak taková auta jsou ceníkově kolem 1-1,1M.
Avatar - Emel
15. 4. 2024 14:33
Re: hezké, že se ukázal, ale
Jasně, já s tebou souhlasím, tohle byla zlatá doba... O3RS šlo s cenou dolů oproti O2, s výkonem a prostorem nahoru... to byla pecka. Obzvlášť pro někoho, kdo nepotřebuje automat, adaptivní tempomat ani jiné asistenti.
Ale tak je to taky už 11 let třeba...
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:02
Re: hezké, že se ukázal, ale
U VW jsem dostal slevu vždy. Jak soukromě, tak i na IČO.
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:23
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak nějakou slevu dá snad každý, ale to bohužel prostě nejde plošně srovnávat s ceníkovýma cenama. O tom mluvím.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:25
Re: hezké, že se ukázal, ale
Chápu, ale jsou prostě automobilky, kde nedostaneš už nic a jinde naopak solidní slevu.
Není nad osobní zkušenost a prostě to chce čas a obejít si prodejce.
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:40
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak samozřejmě, pokud si vybíráš auto pro sebe, tak si to stejně musíš obšlapnout a obtelefonovat, navíc je pak rozdíl třeba sleva na auto do výroby, nebo na skladovku.

Mne ten Golf příjde ještě docela přijatelně naceněn, když si vezmeš fakt, že Golf 8 je plnohodnotné auto na většinu potřeb, třeba jako kombík i pro rodinu, má minimálně 1.5TSI a komfortní výbavu. Dnes už nejsou taková auta, jako bývala třeba Fabie Junior, kde si doplácel i za volant.

To platí u pro jiné výrobce samozřejmě.
14. 4. 2024 17:55
Je hrozná hamba...
....že VW už Golf GTI nenabízí s manuálem!!! Jakoby plivl do obličeje tisícům milovníkům tohoto legendárního hot-hatche po celém světě a výsměšně dodal: "Vaše přání jsou mi úplně u pr--dele, vážení!" :-O :-O :-O :no:
P.S. A pro modernizovanou Octavii RS platí totéž! :-( :no:
Rozbalit vlákno
57
Avatar - Ozzman
14. 4. 2024 18:44
Re: Je hrozná hamba...
Manuál už nikdo nechce ;)
14. 4. 2024 19:26
Re: Je hrozná hamba...
Blbost!!!
14. 4. 2024 19:57
Re: Je hrozná hamba...
Jako ironie dobrý, ale realita je jinde, vždyť víš ;-)
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 06:58
Re: Je hrozná hamba...
No, realita je taková, že to asi fakt lidi moc nechtějí a nebo se jim pro pár BYarese nevyplatí dělat. Jasný, u GTI by asi být měla, jinde už jen jako lowcost řešení, třeba u motorů 1.5TSI v základní výbavě.

Mne nejvíc vadí, že GTI není a nikdy nebylo jako kombi, tam by se pak automat hodil
15. 4. 2024 07:06
Re: Je hrozná hamba...
Tak výběr je vždycky lepší, k jakékoliv výbavě. DSG u GTI je spíš průšvih. Automat u hothatche spolehlivě zabíjí zájem, viz Renault - takhle si zabil Clio i Megane RS, VW tak přizabil Polo GTI a ted Golf…
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 08:08
Re: Je hrozná hamba...
Možná máš pravdu, možná je tam ale fakt odklon klientely celkově. Já osobně nejsem zastánce HH C segmentu, protože už je zkrátka moc velky a radši bych si pořídil něco z Bčk a naopak C HH jako kombík :) .

To Clio podle mě spíš zabilo i TCe, protože pokud vím, tak to bylo z éry problematických přímovstřiků a ty se některým TCe nevyhly, ale dlouho tady panovala fáma, že to nejede dobře po zdejším zpackaném testu, kdy si tester neuměl auto přepnout do sportu.

Obecně si myslím, že nejvíc tato auta zabijí emisní normy a povolenky a s takovými motory by byly prostě přišliš drahé, zvláště u B segmentu.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:12
Re: Je hrozná hamba...
Je třeba pochopit, že i GTI je normální auto na každý den a ne každý má potřebu pořád kvedlat. A sekvenčně si řadit můžeš dál, když máš to nutkání.
Avatar - Emel
15. 4. 2024 12:29
Re: Je hrozná hamba...
Ne každý - nic proti tomu. Ale někdo ano.
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:33
Re: Je hrozná hamba...
Ano, věřím, že tací stále jsou.
Avatar - Mikesus
14. 4. 2024 21:13
Re: Je hrozná hamba...
Radši manual než DSG, resp. dvouspojku
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 06:56
Re: Je hrozná hamba...
Radši suchou DSG, než manuál! :D
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 12:00
Re: Je hrozná hamba...
když to prodáš ještě v záruce, tak asi jo.
15. 4. 2024 08:27
Re: Je hrozná hamba...
Opravdu nikdo?
Proč tedy VW v USA pro poslední modelový rok golfu GTI s manuální převodovkou vydal speciální edici?
"Special-edition 2024 Volkswagen Golf GTI 380 celebrates the manual transmission in VW's hot hatch"
“The GTI 380 conveys our appreciation for the enthusiasts who have continually demonstrated their love for the manual-equipped GTI for over four decades,”
Mimochodem, v USA VW nabízí s manuální převodovkou i Golf R.
Avatar - miromen
15. 4. 2024 11:27
Re: Je hrozná hamba...
No a o čem ta "specialni" edice byla ? O tom, že ten manual konči a šlo vlastně jen o nějakou vybavovou zaležitost. I v evropě ještě v unoru šlo GTI s manualem objednat.
15. 4. 2024 15:18
Re: Je hrozná hamba...
V podstatě ano, jen pár drobností z vizuální příplatkové výbavy či příslušenství. Avšak už jenom ta tisková zpráva ukazuje, jak hodně si na tam zakládají. A nejen že byla, ona stále je, platí pro celý modelový rok 2024.
Byl to jen jeden příklad. Více známý je případ Toyota Supra/BMW Z4 M.
Avatar - miromen
16. 4. 2024 08:23
Re: Je hrozná hamba...
Ja, už tohle sice nesleduji, ale vim že za louži byl po manualu v golfu slušny zajem. Ale tohle ukazuje spiš to, že s FL ten manual odchazi nadobro byť amici ještě tu možnost maji no s FL se to každopadně utne.
14. 4. 2024 19:17
Re: Je hrozná hamba...
Koncern VW má nejvýkonnější čtyřválce v nižší střední třídě = 1.5 tsi 110kW a 250Nm … takže jaká hamba
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 12:03
Re: Je hrozná hamba...
nejvýkonnější čtyřválce? a co třeba corolla 2.0, 144kw.
Avatar - Emel
15. 4. 2024 12:10
Re: Je hrozná hamba...
Já myslel, že etalon čtyřválců v C segmentu je někde přes 300kW...
14. 4. 2024 19:27
Re: Je hrozná hamba...
Píše se to hanba nevzdělaný blbe.
15. 4. 2024 00:20
Re: Je hrozná hamba...
Ty jsi vždy všechno napsal bez jediné chyby, vzdělaný trapáčku? :-[]
15. 4. 2024 09:58
Re: Je hrozná hamba...
Musíš nutně potvrzovat, že jsi blbeček?
15. 4. 2024 12:10
Re: Je hrozná hamba...
Nemusím, úplně na sebe stačíš sám. :-)
16. 4. 2024 07:29
Re: Je hrozná hamba...
Ako sa opovazujes, na Autofore pisu HAMBA tak tu netrep, oni sa nikdy nemýlia.
14. 4. 2024 22:56
Re: Je hrozná hamba...
Manuál? K čemu, když můžeš řadit sekvenčně?
15. 4. 2024 00:19
Re: Je hrozná hamba...
Abych si mohl užít práci se spojkovým pedálem. To neznáš viď? :-[] :no:
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 00:36
Re: Je hrozná hamba...
Užít :D :D :D :D :D :D
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2024 07:07
Re: Je hrozná hamba...
Ano. (bla bla šest znaků)
15. 4. 2024 08:27
Re: Je hrozná hamba...
Jo, užít. Nebo tobě amputovali levou nohu? Pak bych samozřejmě koupi automatu chápal. :-)
Avatar - Mokrous
15. 4. 2024 12:16
Re: Je hrozná hamba...
Ne, zatím ne :D :D :D

Ale řazení je pro mne v běžném provozu neskutečný přežitek a otrava.

Pochopím to u víkendovky na okruhu, kde člověk chce honit vlastní časy a pilovat techniku, nebo někde driftovat a dělat ptákoviny, z čehož jsem už dááávno vyrostl taky, ale v provozu je prostě manuál vs automat nebe a dudy.

Řadit umím a řadil jsem desítky let a už fakt stačilo.
16. 4. 2024 00:45
Re: Je hrozná hamba...
No vidíš, a mě to i po desítkách let nestačilo. :-) A proto bychom my oba měli mít právo si i u nového auta svobodně vybrat mezi manuálem a automatem. :-)
Avatar - Mokrous
16. 4. 2024 00:58
Re: Je hrozná hamba...
To ano. Ale nelze nutit výrobce, aby vyráběl něco, co mu nevychází.
Nějaký racionální důvod asi má. A budou to emise a úspory nákladů na výrobu a homologaci.
Neznám přesný čísla, tak se nemůžu hádat, ale předpokládám, že prostě většina objednávek u dražších aut už je prostě s automatem a manuál zůstává v podstatě jen u nejlevnějších variant, které dělají nějaká prodejní čísla. Typicky firemní holobyty se základní motorizací.
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 07:01
Re: Je hrozná hamba...
Vždyť to ani u takhle silného přeplnovaného motoru nemuže být zábava, drtivá většina z nás už bude pomalejší, než dobrý a rychlý automat. Mne manuál neskutečně baví u točivých atmosfér, ale u silného turba je to jen o tom to tam rychle kopnout, zátah do sedačky a zase odřadit...zkoušel sem pár takových aut a nevybral bych si to.

nicméně proti gustu, nikomu to neberu.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2024 07:08
Re: Je hrozná hamba...
Rychlejší a zábavnější jsou dvě různé věci.
15. 4. 2024 07:22
Re: Je hrozná hamba...
Přesně tak. Zábava není jen to, jak auto zrychluje. Ale spousta dalších věcí.
Jsou dokonce auta, která mohou bavit, aniž by se rozjela. Stačí je nastartovat a poslouchat :-)
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 08:10
Re: Je hrozná hamba...
To máš pravdu, nicméně u takto silných aut doba mezi akcelerací a mačkání spojky strašně krátká a zabíjí tu zábavu z pocitu vytáčení motoru :D Tak to myslím.
Avatar - Emel
15. 4. 2024 09:54
Re: Je hrozná hamba...
Možná je to trošku hoňka na jedničku-dvojku... na ty vyšší kvalty už ne, trojka u Octavie RS byla při předjíždění cca. 80-160 (3500-6500 otáček) a to už docela trvá. A to že je to hoňka neznamená, že to není zábava :-) , vůbec ta rovnice silnější auto > rychlejší vytočení > větší nuda mi nedává smysl :-)
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 10:06
Re: Je hrozná hamba...
Já to tak mám ale jen v kombinaci s manuálem. Třeba takový Yaris GR4 byl přesně ten případ, kdy na okruhu je to sranda, ale v reálném provozu přdjíždíš na okresce, dáš dvojku, než se naděješ, jsi v omezovači, tak řadíš trojku a jsi silně nad limit a to vše za pár vteřin, podobně to mělo třeba SciroccoR z těch HH, co jsem zkoušel. Ale to je muj názor, já to tady psal mockrát, že pro mne byla zábavnější auta s manualem třeba Lamalovo Clio RS či Woodyho Swišť, to by mne bavilo :)
Avatar - Emel
15. 4. 2024 11:32
Re: Je hrozná hamba...
Samozřejmě že při předjíždění na plnej kotel jsi vysoko nad limit, to jsi i s tím automatem.
Předjíždět na dvojku... to je dost overkill, neznám teda konkrétně zpřevodování Yagru, ale u aut co znám je v běžnejch situacích u těch foukanejch motorů trojka naprosto dostatečná.
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 11:36
Re: Je hrozná hamba...
Tam to bylo za pomalej jedoucí autobus, takže pro nejlepší akceleraci se to hodilo :D Nicméně na konci předjíždění jsem z cca 60ti byl na 140ti
Avatar - Emel
15. 4. 2024 11:41
Re: Je hrozná hamba...
Já myslel, že s tolika se předjíždění začíná...
https://ctrlv.cz/wHvK
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 11:44
Re: Je hrozná hamba...
jak kde :D
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 12:07
Re: Je hrozná hamba...
YAGR má velké turbo, takže pokud ti klesnou otáčky, chvíli to trvá než se hne. Takže ta dvojka ze 60 pro zrychlení je tak nějak odpovídající. Tuším, že končí něco málo nad 100.
Avatar - white label
15. 4. 2024 12:20
Re: Je hrozná hamba...
TYGR
ToyotaYarisGR
YAGR je hokejista... ;-)
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:26
Re: Je hrozná hamba...
A YAGR jezdí Kiou! :-[]
15. 4. 2024 17:37
Re: Je hrozná hamba...
Souhlas, na DSG není zábavného nic ;-)
Avatar - miromen
15. 4. 2024 10:47
Re: Je hrozná hamba...
Jsem si jisty, že třeba ja patřim k těm jehož turbomotor zažije červene pole a omezovač mnohem častěji než u drtive většiny majitelu atmosfer.
Jak mi bylo přisedicim řečeno v 308 GTI...konečně někdo, kdo vi, že i turbomotor ma cenu točit. Ale jasně vim, že spousta uživatelu turb ty motory až podtačeji a nad 3500ot se dostavaji svatečně.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2024 12:10
Re: Je hrozná hamba...
a počkej až budeš moct někomu ukázat, že při 190 tvoje auto točí 2100 otáček. XD

https://moje.auto.cz/?…
Avatar - Ozzman
15. 4. 2024 12:16
Re: Je hrozná hamba...
:-[] :-[]
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 23:08
Re: Je hrozná hamba...
Manuál už má smysl asi jen v retroautech ala Morgan nebo Caterham (tam by mi automat přišel fakt mimo :D ). Pro fajnšmekry pak asi i v 718 nebo Toybaru a podobně. Všichni ostatní si vystačí s automatem a jen malá část z nich využije řazení pod volantem :-) .
15. 4. 2024 00:23
Re: Je hrozná hamba...
Ano, pokud výrobci výkonné verze s manuálem trestuhodně ruší, už si je nikdo nemůže koupit! :-O :no:
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2024 07:09
Re: Je hrozná hamba...
Ne. (bla bla šest znaků)
Avatar - miromen
15. 4. 2024 10:43
Re: Je hrozná hamba...
To, že jsou lidi, kteři nevi jaky je rozdil mezi manualem a automatem mě udivuje. Tedy u nějakych mlaďochu ne, ale u těch co již něco v ruce měli, rozhodně.
Jedna z nejzasadnějšich věci při ovladani auta jako je řazeni tedy pokud nejsem někdo, kdo auta použiva nuceně musi vědět v čem ten rozdil spočiva. On, už existuje nějaky automat, ktery umi, alespoň čist myšlenky, když už neni přitomen třeti pedal a fofrklacek ?
Ano i ja jsem zmlsany ruznou automatizaci jako aut. stěrače, světla, klima... a dnes během jizdy nejčastěji ovladam snad přeskakovani skladem a ovladani hlasitosti. Ale rozdil samotneho jednoho z nejzasadnějšich ovladani auta manual vs automat musi byt snad teměř každemu jasny.
Avatar - Barry Lyndon
15. 4. 2024 18:33
Re: Je hrozná hamba...
Mně to jasný je. Manuál je v běžném autě (a Golf GTI je pro 90 % + uživatelů běžné auto) a běžném provozu (90 % + cest se odehrává v běžném provozu) akorát tak pěkně otravný... nic víc... :-)
Avatar - miromen
15. 4. 2024 19:00
Re: Je hrozná hamba...
Ještě se mi nestalo, že by mě za jizdy otravovalo samotne řazeni a to ani v kolonach při popojižděni, kde me šte akorat ta samotna kolona. Ale třeba jednou přijde doba, kdy i mě nebude manual "vonět", ale zatim u sebe ani po dlouhych letech na sobě v tomhle směru nepozoruji žadnou změnu.
16. 4. 2024 00:46
Re: Je hrozná hamba...
Ani já ne! :-)