Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem nového Mercedesu-Benz Sprinter: Nová elektrika a skvělá zrcátka

Modernizovaná třetí generace Mercedesu-Benz Sprinter je lepší zejména o elektronickou výbavu, která je opravdu bohatá. Při novinářské premiéře zkouším jak naftové, tak i elektrické provedení.
Zpět na článek
16. 4. 2024 09:08
16. 4. 2024 16:35
16. 4. 2024 17:24
16. 4. 2024 07:02
Fajn představení
ale nebylo by špatné, kdyby se při zjištění významnějších nedostatků - jako například ta automatická rekuperace - dalo získat i vyjádření výrobce. Abychom věděli jestli dodal k testu nedopatřením vadný kus, anebo jestli to tak blbě (až nebezpečně) funguje záměrně.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
16. 4. 2024 07:32
Re: Fajn představení
Koukám, že ti píč$ové co dnes v Evropě nahradili vývojáře, už opravdu nevědí co by ještě vymysleli za klauniadu.
Avatar - Pepa_007
16. 4. 2024 09:08
???
Chybělo mi složení jizd BEV verzí. Jen město? Jen dálnice?
BEV ideální pro rozvážku po městě a do první vesnice.
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2024 16:35
4.25 tuny
Jak je to teda aktuálně s legislativou? Mám za to, že sice EU schválila direktivu aby se N1 posunulo na 4.25 tuny pro BEV, ale je teď na státech aby to implementovali, což se tak dosud nestalo. Nebo už to v české legislativě je? Mimochodem jak se řeší mýto, to se taky potom posouvá od 4.25 tuny? To stejné tachograf.

Řidičák je totiž jedna věc, ale druhá všechna ta nařízení co mají explicitně zmíněno 3.5 tuny...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - mariov8
16. 4. 2024 17:24
Re: 4.25 tuny
Implementace je na národních zákonodárcích. Takže se země v EU mezi sebou liší co si z toho vzali a jak moc se do podpory pustili...

V ČR to již prošlo. RP skupiny B lze použít pro řízení elektrického vozidla kategorie N2 do 4,25t.

Nutnost použít tachograf (pokud způsob využití vozidla neumožní využít některou z výjimek z AETRu/vyhlášky 561 - například provoz výhradně do 100km od místa stání a pod.) a omezovač rychlosti rychlosti pro vozidla nad 3,5t se nadále požadují.

Mýto, až padne výjimka, se opět vrátí. Ale tak tohle (v elektrické podobě) nejsou a nejspíše nikdy nebudou vozidla pro lítání po Evropských dálnicích, spíše najdou využití u balíkovek a ve městech.