Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Scenic E-Tech osobně: Prostorný interiér s chytrými detaily

Renault stihl s novým elektrickým scenikem získat titul Evropského auta roku 2024. Konečně ho dovezl i do Česka, abychom ho mohli řádně prozkoumat.
Zpět na článek
16. 4. 2024 19:08
16. 4. 2024 20:09
16. 4. 2024 21:11
16. 4. 2024 22:34
17. 4. 2024 08:23
17. 4. 2024 09:49
17. 4. 2024 10:18
17. 4. 2024 10:51
17. 4. 2024 11:03
17. 4. 2024 12:02
17. 4. 2024 10:10
17. 4. 2024 10:16
17. 4. 2024 08:44
17. 4. 2024 11:18
17. 4. 2024 08:22
17. 4. 2024 11:22
17. 4. 2024 12:01
16. 4. 2024 21:33
16. 4. 2024 21:52
16. 4. 2024 22:08
16. 4. 2024 22:32
17. 4. 2024 22:44
17. 4. 2024 11:51
17. 4. 2024 22:45
17. 4. 2024 22:48
17. 4. 2024 08:30
17. 4. 2024 09:27
17. 4. 2024 09:31
17. 4. 2024 06:45
17. 4. 2024 12:11
16. 4. 2024 22:08
17. 4. 2024 00:35
17. 4. 2024 09:29
17. 4. 2024 10:20
17. 4. 2024 10:44
17. 4. 2024 10:55
17. 4. 2024 11:14
17. 4. 2024 11:16
Avatar - Horký Rom
16. 4. 2024 19:08
moc líbí
Všichni sou už v Mexiku
Buenos dias já taky du:
https://www.auto.cz/diskuse/93100/1

P.S. Od doby, kdy Renault představil revoluční model Zoe,
a letos model 5 E-Tech, velmi silně fandím tomuto týmu, narozdíl od Stellantis (kromě Fiat/Abarth 500e) :yes:

P.S.S. Ad Stellantis: Fiat 600, Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior, Peugeot 2008, Peugeot 208, Opel Mokka, Opel Corsa F, DS 3 Crossback - předělaný spalovák. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2024 20:09
Som zvedavy
Na predajne cisla tohto pezo.. ehm renaultu..... scenic bol kedysi trhak ... tak uvidime co predvedie tento ev scenic ...
Rozbalit vlákno
77
16. 4. 2024 20:40
Re: Som zvedavy
Je to jedno z nejlepsich rodinnych EV na trhu.
Kombi krome Ozziho nikoho nezajimaj.
Tuhle karoserii chces!
I kdyz lednicku neodstehujes...
No a co?

Takze prodejni cisla vyborneho EV za ne uplne prepalenou cenu by mohla byt velmi slusna. :yes:
Avatar - Mokrous
16. 4. 2024 20:47
Re: Som zvedavy
Nikoho, no jasně!

A proto přichází ID7 Tourer, proto se Passat B9 dělá už jen jako kombi, proto se dělá trojka a pětka od BMW, A4, A6 Avanty, MB C, E kombi, atd...

Mě zase nezajímá nic, než kombi.
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 20:53
Re: Som zvedavy
Zajímej se o ženy! Hlavně, Slovanské, Petře!
16. 4. 2024 21:11
Re: Som zvedavy
Nejlepší rodinné EV? Tak to je odvážné tvrzení, když nedávno vstoupil na trh, je to horká novinka a nevíme nic o dlouhodobé spolehlivosti, nic o odolnosti baterie, podvozku, neznáme zimní rychlost nabíjení, apod. Nejsou prodané počty, které by mohly mít nějakou statisticky pádnou informaci apod.
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 21:16
Re: Som zvedavy
Díky, roztleskávači Renu! Nevíme ani netušíme vůbec nic! Hejtuj dál, Petře!
16. 4. 2024 22:03
Re: Som zvedavy
Umis pobavit:
"nevíme nic o dlouhodobé spolehlivosti, nic o odolnosti baterie, podvozku"
:D
Tohle zjistis realne po 15i az 20i letech.
Bazarovy kovboji.
;-)

"Zimni rychlost nabijeni"
WTF
Cestoval jsi nekdy v zime v EV???
Avatar - Ada je zase tady
16. 4. 2024 22:25
Re: Som zvedavy
Odolnost baterie zjistíš po 20 letech? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - xxc
16. 4. 2024 22:34
Re: Som zvedavy
nenahrieva baterku, ja som cestoval v zime s ev a toto je dalsi problem :-)
16. 4. 2024 22:56
Re: Som zvedavy
Dnesni auta s tim uz dnes problem obvykle nemaji.
Nehlede na to, ze opravdove mrazy temer nejsou.
Je to akademicka debata.
V realu u novych aut neni problem.
A v tomhle aute, myslim, taky neni.

Ale klidne me oprav a dej odkaz na rychlost nabijeni Scenicu v zime.
Avatar - xxc
16. 4. 2024 23:30
Re: Re: Som zvedavy
Práve u Renaultu to údajne problém je. Neidealizujme to auto, je to len Renault s predným náhodnom. To vyžaduje neskúsenosť, alebo hlúposť, to kúpiť oproti napr. VW. A zase to dostáva tu automobilku len do pozície lacnej náhrady auta.
16. 4. 2024 23:44
Re: Re: Som zvedavy
K prvni vete:
Nejaky odkaz? Ja o tom doposud nic necetl.

K posledni:
VW ma mozna vyhodu zadniho pohonu, nicmene jako "lacina nahrada auta" vypada v interieru spis id.4.
Oprodi tomu Renault vypada premiove.

PS Nic proti koncernovym EV nemam, ale ani proti Renaultu...
17. 4. 2024 07:41
Re: Re: Som zvedavy
U Renaultu si problémom ty.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:23
Re: Som zvedavy
Proč se tady někomu vysmíváš do bazarových kovbojů? Kolik nových aut sis koupil, že toto vůbec o někom chceš tvrdit ( a i kdyby si nějaká kupoval, i tak je to naprosto irelevantní) ? Nemáš náhodou ten tvuj zázrak taky ojetý ? Tak proč se někomu vysmíváš ?
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 09:42
Re: Som zvedavy
Myslím, že se nikomu nevysmiva. Řešit spolehlivost, baterii u úplně nového auta i techniky, to nejde. Tohle opravdu řešíš pri nakupu ojetiny, ale tohle auto si v bazaru ještě nějakou dobu nekoupíš
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:49
Re: Som zvedavy
Jak to myslel, nám řekne on, ale jsem na tahle tvrzení dost alergický, protože to působí dost posměšně. Jsou lidi, co kupují ojetiny i v řádech milionu korun, (sám jsem až doteď jen měl ojetiny), takže to nevypovídá vůbec nic o člověku (a i kdyby na nové neměl, tak je snad horším člověkem?), navíc dobře koupená ojetina je kolikrát ekonomicky výhodná koupě. A od člověka, jako je Don, který sám koupil ojetinu, to vyzní ještě hůř.

Jinak s tebou nesouhlasím, protože pokud nekupuješ auto jen na dobu záruky, či než ho firma odepíše a pošle do dalšího kola, tak tě zajímá, jakou má auto trvanlivost i po této době, sám víš, že pro mne tohle byl obrovský důvod při rozhodování koupě vozu. A pokud má být scénic rodinným ideálem (o čemž pochybuji už jen proto, že je to Crossover), tak takové auto primárně budou kupovat rodiny a né firmy do fleetu na tři roky :)
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 10:11
Re: Som zvedavy
ano, zajímá tě trvanlivost, ale tu nelze říct u úplně nové věci. Je to asi jako ptát se, jestli úplně nový typ letadla, který byl jen na papíře, zvládne zvlétnout. Musí se to zkusit, maximálně můžeš mít předsudky, ale ptát se, jestli se to stane a chtít odpověď ano/ne, to je kravina.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:18
Re: Som zvedavy
No samozřejmě, proto chápu, že někdo označí za ideál nové auto od Renaultu, ke kterému má dost lidí předsudky, je asi na místě být zdrženlivý. Já sám k Renaultu mám pozitivní vztah, ale na poli spalováků... kdybych si měl kupovat teď nové EV.... jdu si koupit asi Toyotu hybrid :D :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 10:23
Re: Som zvedavy
Kdybych..jdu si koupit? :-[] :-[] :-[]
To jsou takové ty oblíbené bychařské věty. Ale reláně?. Těch lidí, co by tady kupovalo aut :-[]

Jasně, hybrid od Toyoty už otestovalo miliony lidí na světě, EV ( nová architektura ) od Renaultu zatím skoro nikdo, jen pár nadšenců třeba ZOE, což s tímhle moc společného nemá.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:51
Re: Som zvedavy
No, tak z pohledu alespoń malé jistoty kvality koupě je lepší jít do něčeho o čem víš, že funguje :) To není mobil, který za dva roky vyhodíš...

Jo, Zoe je asi fajn, ale taky stojí ojeté méně, jen škoda, že některým majitelům tak zatemnilo mozek...
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 11:01
Re: Som zvedavy
No i když je Zoe třeba fajn, tak ani podle toho nemůžeš posoudit nové EV Renautlu, prostě úplně nová technika. Stačí se podívat na rozdíly ve spolehlivosti O1 a O2 a další gen. Prostě nebe a dudy.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 11:03
Re: Som zvedavy
Ano, tady jsme ve shodě...
Avatar - lamal
17. 4. 2024 12:02
Re: Som zvedavy
"No i když je Zoe třeba fajn, tak ani podle toho nemůžeš posoudit nové EV Renautlu"

Pozeras na to spatne, Renault je v aliancii s Nissanom a aj Leaf stoji na aliancnej platforme - ten je slusne odtestovany ked vezmeme obe generacie. Od Nissanu slo mnoho know how do aliancnych EV aut.
17. 4. 2024 09:58
Re: Som zvedavy
@ Mikesus:

Samozrejme jsem to myslel, jak pises. :yes:

Nikomu se nevysmivam, sam jezdim bazarovkama a nestydim se za to.
Ale az u bazarovky obvykle tak nejak znas spolehlivost.
U novinky asi tezko. :D

Smutne, jak klesa uroven diskuze kvuli zdejsim agresivnim EV hejterum bez znalosti tematu, jejichz jedinym argumentem jsou osobni urazky, typicky fanatik nebo ekofasista.
:no:
Protoze kazdy kdo ma jiny nazor je jiste pomatenec.
Na tuty.

Poklesle diskuzi (s diskutery co nemaji k tematu nic krome urazek co napsat) zdar
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:10
Re: Som zvedavy
Sám jsi přidal velkou ruku k dílu svým neustálým vnucováním EV a absolutní neschopností diskuze a objektivity. A to si bejval docela normální.... mimochodem, sám si před časem přiznal, že to přeháníš schválně, jako odplatu za hejt na EV, takže si poděkuj sám sobě.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 10:15
Re: Som zvedavy
jako tohle chápu, taky se někdy neudržím a klesnu na úroveň zoufalců stylem "jak vy k my, tak my k vy".
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:16
Re: Som zvedavy
Ale pak tady nebrečíš, jak je celej svět na tebe zlej... ;)
17. 4. 2024 14:02
Re: Som zvedavy
K této situaci jsi velkým dílem přispěl i ty sám.

A je smutné, že to nevidíš. :'-(
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 08:41
Re: Som zvedavy
DonVito fanatik jako vždy. U EV je podstatné si ověřit, jak funguje v praxi, zda dobře funguje termomanagement, jaký je reálný dojezd, nabíjecí křivka, navi, atd. Doník ale samozřejmě už ví, že nic lepšího není.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:44
Re: Som zvedavy
Don by vychválil i elektrický exkrement :) Není s ním možnost relevantní diskuze. Nedokáže pochopit, že někdo má jiné potřeby využití auta, protože on se přizpusobil jeho vozu a vyhovuje mu to, tak to čeká i od ostatních
17. 4. 2024 14:03
Re: Som zvedavy
Velmi dobře řečeno :yes:
17. 4. 2024 11:18
Re: Som zvedavy
Ty pobavit neumíš. Mám silné podezřené, že žádný EV nemáš. Já jsem měl z firmy půjčený na dva týdny a pouze v zimě, takže nějaké zkušenosti s samovybíjením a pomalým nabíjením na DC mám.

A když jsi takový odborník na EV, tak by jsi mohl vědět, že degradaci lze změřit po prvním roce a to i pokud si to baterie řeší okrajováním bufferu.
17. 4. 2024 11:23
Re: Re: Som zvedavy
Je to blbec, minule tu ospevoval ex30 co sa ledva zacalo predavat. Stratil uplne sudnost
16. 4. 2024 21:24
Re: Som zvedavy
Mě kombi také zajímá.............
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 21:26
Re: Som zvedavy
Taxi ho kup……… troIIe :-[]
Avatar - KANKUNEN
16. 4. 2024 21:39
Re: Som zvedavy
Redakce jsou fakt ***i.
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 21:42
Re: Som zvedavy
* ****** *, **** *** , jako fakt ?!
Redakce dýchá zhluboka.
KAN
KUN
ENE
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:22
Re: Som zvedavy
No, možná by si měl vylézt od počítače a ty SUV a Crossovery si vyzkoušet z pohledu praktičnosti a taky vyndat hlavu ze své bubliny a pochopit, že né všem stačí malá auta, protože jich je třeba více, nebo vozí nějaké věci..... Já těch aut za poslední dva měsíce prošel docela dost (dokonce i stejné modely stejných automobilek kombi vs SUV/Corssover a byl jsem i v Renaultu...) a mne by takové auto mé potřeby prostě nenaplnilo, proto mne zajímal kombi a jak je vidět diskuze dále, tak nejsem zdaleka jediný. Proč bych měl dát své peníze za méně praktické auto (které potřebuji) z principu s horšími jízdními vlastnostmi, než kombi ?
17. 4. 2024 11:22
Re: Som zvedavy
S tlakem na emise možná dojde k návratu zpět ke kombíkům. Kombinace EV a SUV spotřebě moc nesvědčí.
17. 4. 2024 12:01
Re: Som zvedavy
Už samo spojení "rodinné EV" je absurdita na druhou! :-[] :no:
16. 4. 2024 21:33
Re: Som zvedavy
Auto vypadá hodně slibně, myslím a věřím že bude mít úspěch.
Když to tak vezmu, techniku má skvělou a 22 kw nabíjení z AC má málokterý konkurent.
Je spousta lidí, co nechce Teslu, protože jim to auto nesedí. Koupili by si elektro, ale:
- VW měl do faceliftu svých elektromobilů techniku mizernou, stejně tak jako zpětnou podporu..
- Volvo má elektromobily malý a je to vlastně Čína a za hodně peněz málo muziky..
- BMW má skvělou techniku, ale jsou drahá
- EV od Stelantisu nezmiňuju, to je velký špatný
- Hyundai má celkem ucházející nabídku EV, ale spoustě lidem korejci nevoní
- Pak je spousta číňanů, co mají dobrý konkurenční auta, ale já bych za to svý peníze neutratil

Zdůraznim, že Renault se snažil Scenic udělat s co nejmenším přispěním číňanů.
Já jsem chtěl nový Scenic koupit, ale nakonec volba padla na model Y, což je o něco dospělejší elektromobil, ale také technicky starší. Ač bych před pár lety o Renaultu vůbec nepřemýšlel, dneska bych si ho s radostí koupil. Myslim, že do budoucna by bylo skvělý, kdyby VW a Renault spojily síly ve vývoji, dílech a platformách proti "rodící se" čínský konkurenci. Masový automobilky budou mít ten boj nejtěžší.
Avatar - xxc
16. 4. 2024 21:52
Re: Som zvedavy
Kto uz Renault mal, dalsi uz nekupi :-) Ja som to tiez pozeral, ale oproti ID 4 je to drahsie, chyba stvorkolka, svetla, vyhrievane celne sklo. Naviac ma android a vacsiu baterku. A ten predny nahon, slaby motor. Di Meo sluboval zmenu, ale podla prvych testov huci aj toto. Co je na tej technike take skvele?
17. 4. 2024 07:42
Re: Som zvedavy
Že by Renault preto do pár rokov skrachoval? Ešteže volov ako si ty veľa nie je.
Avatar - xxc
17. 4. 2024 08:10
Re: Re: Som zvedavy
Čo ja viem, ďaleko od krachu nie sú 🙂
17. 4. 2024 11:40
Re: Re: Som zvedavy
Vidím, že ťa odhadujem fakt dobre.
17. 4. 2024 12:02
Re: Re: Som zvedavy
No tak ono stačí se třeba podívat na vývoj jejich prodejních výsledků v ČR např. za posledních 10 let, resp. na pozici Renaultu v českém značkovém žebříčku... :-O :-O :-O Mají jediné štěstí - že je může zachraňovat Dacia! :-)
16. 4. 2024 22:08
Re: Som zvedavy
Já bych teda radši rychlejší DC než 22 AC. Takový výkon využije málokdo doma a naopak na rychlé dobíjení někde veřejně to je málo. Je to poměrně dost omezená skupina uživatelů, kteří to využijí.

Jinak to je asi auto, kde není nic špatně udělaný. Vzhledem k faktu, že to je čistě evropský EV, tak je to velmi dobrý počin. Osobně mi vůbec nevadí údajné pomalejší zrychlení - jezdím stejně jak páprda a to mám auto dost výkonný.
Avatar - xxc
16. 4. 2024 22:32
Re: Som zvedavy
Akoze nic nie je spatne udelane? Ma to predny nahon. Zadne kotucove brzdy.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 08:48
Re: Som zvedavy
Huh? Zadní kotoučové brzdy má i Tesla.
17. 4. 2024 11:41
Re: Som zvedavy
Kotúčové brzdy vzadu sú fail len v jeho dutej hlave.
Avatar - xxc
17. 4. 2024 22:44
Re: Som zvedavy
A id4 zabrzdi rovnako ako tesla y s bubnovymi :-) A tie bubnove vraj vydrzia dlhsie, tak uvidime.
17. 4. 2024 11:51
Re: Som zvedavy
Scénic je vymyšlenej do budoucnosti. Bubnové brzdy jsou mezi EV běžné a budou se kvůli Euro 7 dál rozšiřovat. Co mám pokoutné informace z nejmenovaného koncernu, tak to vypadá tak, že můžeme počítat s faktem, že bubny budou normální standard a kotouče - přední za příplatek a zadní budou bubny vždy, protože to bude drahý na výrobu. Kotouče na všech 4 si VW nechá pro prémii a rychlé modely. Ve výsledku to nevadí vůbec ničemu, kromě vzhledu. Se solidní rekuperací zmizí jejich neduhy - přehřívání např při klesání a naopak zůstanou všechny jejich výhody.

Přední pohon ničemu nevadí. Stačí si projít testy Megane. Postupně došlo k napravení problému s prokluzem a jízdně patří mezi velmi dobré EV. Problémy s trakcí byly ještě před upgradem. Takže test z počátku prodejů je zcela jiný než ty aktuální.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 14:15
Re: Som zvedavy
Silně pochybuji, že by se vrátily bubny na přední nápravu.
Avatar - xxc
17. 4. 2024 22:45
Re: Som zvedavy
tu si ludia dost veci nevedia predstavit, co za chvilu bude realita :-)
Avatar - xxc
17. 4. 2024 22:48
Re: Som zvedavy
Neviem, ja som jazdil iba Citigo a piska to pri 61 kw. Ked to Renault vyriesil a vie preniest 160 kw predkom, tak viem bez problemov zmenit nazor.
16. 4. 2024 22:33
Re: Som zvedavy
Ty jezdis nekam v EV?

AC nabijecek je (treba po Praze) mnohem vic.
22kw AC je velmi prakticka zalezitost!
Jsi nekde dve hodiny a nabijes pulku baterky.

Prijedes do jakykoli firmy na sluzebku a mas tam jen AC (typicky 22kW) nabijecky (v lepsim pripade).
Po dvou az trech hodinach mas nabito - obvykle neprijedes s nulou, abys potreboval ctyri hodiny.

Diky 22kW AC nabijeni pak na DC muzes stravit treba nulovy cas! A to nemluvim o tom, ze AC je levnejsi...

Takze shrnovacka: 22kW AC vyuzije v podstate kazdy elektromobilista.
Jen tobe chybi realne zkusenosti.

PS Abych te obohatil o informace, kde se treba hodi rychlejsi AC:
https://www.pragueconvention.cz/…ni-elektromobilu
Fashion Arena Prague Outlet zprovoznila dalších 20 míst pro dobíjení elektromobilů
24/05/2023
Dojedes si nakupovat a zatim levne a dostatecne rychle nabijes na zpatecni cestu.
:yes: :yes: :yes:
Nebo:
https://fdrive.cz/…-zoo-praha-11233
PRE zprovoznila AC dobíjecí hub na parkovišti u Zoo Praha
Prijedes do ZOO s prazdnou baterkou a za 4 hodiny mas nabito.
:yes:
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 00:34
Re: Som zvedavy
Fashion Arena a ZOO, to je přesně to, kde chci denně trávit čas. :D :D :D :D :D :D :D
17. 4. 2024 07:01
Re: Som zvedavy
Jsem rad, ze ze sebe nedelas vola a dal jsi tam smajliky.
Protoze se jednalo o prikady. Misto Fashion areny si dosad jakekoli misto kam jedes.
:D

Nejednalo se o denni nabijeni.
Rad ti takto vysvetluji, jak se provozuje EV.
:yes:

Rika se tomu nabijeni v cili.
Tohle sampzrejme majitel fosilu tezko chape...
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:30
Re: Som zvedavy
Občas jezdím někam do přírody, nechám auto u lesa a jdeme na výlet a nebo na túru.... doufám, že tam brzdy do těch lesů natáhnou taky elektriku ;)
17. 4. 2024 09:17
Re: Som zvedavy
Jiste jezdis do lesa obvykle vice nez 200km tam a 200km zpet, ze potrebujes nabijet.

WTF

Nepripojuj se prosim k dementni argumentaci. ;-)

Nehlede na fakt, ze jsou mista, kde jsou nekde u lesa nabijecky uz dnes...
Zwieslerwaldhaus
Německo
https://mapy.cz/s/junazalero
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:27
Re: Som zvedavy
Ano, někdy ano, na výlety se někdy jezdí dál... co je na tom divného ? Jo aha, ty to neděláš, tak máš hlavu ve svém minisvětě...a nikdo to dělat nemuže vid :D
17. 4. 2024 09:29
Re: Som zvedavy
A osobni rovina....
Nevzpominam si, ze bychom si povidali o mych vyletech!
:no:

V tve agresivni diskuzi pokracuj sam.
Nebudu se snizovat na tvoji uroven.
A zanotuj si s mokrousem, balikem a spol.

Sbohem
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:31
Re: Som zvedavy
Tak do této diskuze si mne zatáhl výše ty s mojí osobní rovinou, že žádám kombík, protože ho potřebuji.

Stejně jako tady neumíš pochopit, že moje osobní rovina je, že auto využívám i tam, kde EV zatím není uplně vhodný, ale ty ne, ty si se svému EV autu přizpusobil a vyhovuje ti to a přes tu zaslepenost nevidíš, že někdo má ty osobní potřeby jinde. Začni být objektivní a nemusíme se bavit o osobní rovině, protože pak je to jen o osobních preferencích..
17. 4. 2024 11:26
Re: Re: Som zvedavy
Blbce, prestan sa tu hrat na veduceho zajazdu a hovorit ludom, kam maju chodit na vylety 😂
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 11:38
Re: Re: Som zvedavy
Popřej mu raka, Petře!
17. 4. 2024 12:05
Re: Re: Som zvedavy
To je prostě takový ošklivý zvyk všech elektrofanatiků... :-O :no:
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 12:35
Re: Som zvedavy
Ja v tom nevidím problém. Pokud nevystaci na cestu zpět, po cestě na chvilku nabiju, aby to vystacilo. Nemusí to být nutně v destinaci
17. 4. 2024 06:45
Re: Som zvedavy
ja si za 22 ac ani nepriplatil. Vyslo by to na skoro 20 tis a kdyz sem si spocital kolikrat by mi to chybelo, ze vlastne nikde nemam volny 32A jisteni a musel bych kvuli tomu budto navysovat prikon (a platit) nebo omezovat spotrebice v domacnostech kde se pohybuju, tak mi vyjde lip zajet na 20 mimut na dc. A ja v beznym dni stojim nekde maximalne desitky minut a to by mi nepomohlo. To bude davat smysl az od 140+ kwh baterii
17. 4. 2024 06:59
Re: Som zvedavy
22kW dava smysl v kazdym aute vetsinou ne kvuli domacimu nabijeni, ale verejnymu!
;-)
Netvrdim, ze to je nutnost.
S 11kW si vystacis, obzvlast doma... Ale at jedes kamkoliv, vetsi pravdepodobnost je, ze tam bude AC.
A ne vsude travis je par desitek minut, viz me priklady.

PS Kdyz jedes nekam dal (dejme tomu v pripade tohoto auta 250km tam), tak i pul hodina na ACcku ti muze umoznit vynachani DC cestou domu, resp. zvysi ti dojezd s (idealne) temer nulovou ztratou casu. ;-)
"Nabijeni v cili" (obvykle AC) je super a ideal cestovani s EV. :yes:
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 12:37
Re: Som zvedavy
Tak ty máš phev, tobě zas tolik nevadí, že nabijes poloviční rychlosti případně. Prostě vyrazis s méně nabitou baterkou a kdyztak to dotáhne benzin.
17. 4. 2024 13:39
Re: Som zvedavy
Mysli BMW iX - BEV.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 13:43
Re: Som zvedavy
Pockej, on už ho má? Já myslel, že teprve objednával.
Ja myslel, že se bavite o phev x5.
17. 4. 2024 12:11
Re: Som zvedavy
Ano jezdil jsem a prozatím ho nechci. Bydlím v bytě a doma nabiju prd. Ve firmě máme 11 kW wallbox asi jako drtivá většina dalších firem, které si nechtějí zbytečně navyšovat rezervaci a platit za to a nebo jim to distributor ani nepovolí.

Ale to určitě víš, protože sám máš auťák s možností dobíjet 22 kW a vysvětlíš mi typický nabíjecí rituál a co dělám špatně a jak to ty děláš dobře. A vlastně vůbec jsi těch EV už měl spoustu, protože máš táááák moc zkušeností a když někdo něco na EV kritizuje, tak dle tvé pošahané logiky EV nemá a nebo jej nikdy neměl.

Prostě Renault ví, že to všichni chtějí, a proto to jako jeden z mála nabízí. Zbylé automobilky jsou tupé jak bambus a Musk jeliman, protože standardně nabízejí jenom 11 kW a raději řeší maximálně rychlé DC.

Moment, teď jsem dočetl tvůj příspěvek do konce. Beru vše zpět. Do ZOO jezdím jednou za týden a když výjimečně ne tam, tak trávím skvělý den v Ouletu.
Avatar - Pepa_007
16. 4. 2024 22:06
Re: Som zvedavy
Odhaduji, že nebudou stíhat vyrábět, když to udělají jako spalovací. 👍🏻
Oproti starému Scenicu to vypadá krásně. Ikdyz za mne příliš mnoho tabletů po autě.
17. 4. 2024 07:43
Re: Som zvedavy
Blbosť. Je to hnusné ako cesta do roboty. Scenic ako MPV, to bol iný, ďaleko príjemnejší svet.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 4. 2024 21:58
A porad je to logicky nesmysl.
Elektro muze mit vyhody... pro nekoho, a na kratsi cesty po meste.
= male auto

SUV ma svoje vyhody... pro nekoho, a rozhodne ne na baterky.
Rozbalit vlákno
6
16. 4. 2024 22:13
Scenic je naprosto univerzalni auto
"na kratsi cesty po meste"
:D :D :D

Renault Scénic E-Tech Electric
Dojezd 625 km

WTF

Proc hejter, co vi o EVckach uplny h0vno, ma neustalou potrebu se vyjadrovat?
Avatar - Ada je zase tady
16. 4. 2024 22:38
Re: Scenic je naprosto univerzalni auto
625km v laboratorních podmínkách. Za 2 roky má ten lithiový akumulátor poloviční kapacitu, tedy 312km dojezdu. Pokud to bude v zimě a bude nutné v autě topit, bude to jen 200km... To je podle tebe univerzální auto? Vždyť o elektrovehikulitě nevíš absolutně nic... :-[]
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 22:42
Re: Scenic je naprosto univerzalni auto
Díky, Aleši Sleepr Dragoune!
17. 4. 2024 06:50
Re: Scenic je naprosto univerzalni auto
jed dal, diskuzi tady muzes jedine pomoct!!
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 07:09
Re: Scenic je naprosto univerzalni auto
Díky za svolení, Petře!
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 08:51
Re: Scenic je naprosto univerzalni auto
Chovej se slušně.
Avatar - Pepa_007
16. 4. 2024 22:08
???
Uz jste viděli novou Alfa Romeo Junior? 😉 😊 😁 😅🤣
Rozbalit vlákno
6
16. 4. 2024 22:30
Alfa future is electric
Krasne elektricke auto. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
16. 4. 2024 22:40
Re: Alfa future is electric
Viděl jsem včera krásné elektrické auto. Za volantem seděl 4letý klučina... :-[]
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:25
Re: Alfa future is electric
Takové nabíjím také v garáži, jo tam to má smysl :) Ale i tak vozíme nabíječku s sebou.. jen ať si zvyká, jeho to už nemine i u normálního auta.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 08:52
Re: Alfa future is electric
Krásné benzínové auto. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
17. 4. 2024 12:08
Re: Alfa future is electric
...až na ten hybridní tříválec od Peugeotu! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no:
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 00:35
Re: ???
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :yes:
16. 4. 2024 22:30
Majitele EV vs majitele fosilu
Proc v kazdy diskuzi pod clankem o EV pises svy "modra", mokrousi, japrvni aspol?

Prectl sis Svet motoru, Myty o elektromobilite?
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ada je zase tady
16. 4. 2024 22:42
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Měl by jsi znovu navštěvovat hodiny fyziky na základní škole, ty odborníku... :-[]
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 22:46
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Aleši, chce to dospět někdy.

Kdo z redaktorů vystupuje za Dinara?
Kdo z redaktorů vystupuje za webpaju?
Kdo z redaktorů vystupuje za iudexe?
Je to jeden a jediný člověk, jako ve tvém případě ?!
16. 4. 2024 23:54
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Co Hamuno,citis sa medzi redaktormi osamelo? Ked je najhorsie,pokecas si sam so sebou a vsetko je zase v cajku :yes:
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 00:39
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Něco mi uniklo? Proč nepíšeš přímo mně, když mi něco chceš, ty modro...

Co bys rád?
17. 4. 2024 07:11
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Rad bych, abys nepsal kraviny, kdyz o tematu nic nevis.

A oslovil jsem i dalsi s nulovymi zkusenostmi s EV aby prestali psat svoje moudra.

A hlavne se prestan dohadovat s lidmi, kteri jsou odborniky a dane tema. ;-)
Precti si radeji Svet motoru...
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 08:27
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
"A hlavne se prestan dohadovat s lidmi, kteri jsou odborniky a dane tema. "

To jako ty? :D Ty, který nedokáže pochopit, že né každý chce jezdit po nabíječkách v malé krabičce na chůdách, že má někdo jiné potřeby ? :D Jo, pár z vás z EV světa tu je a jsou rozumní a objektivní, ale ty to fakt nejsi ;)
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 08:54
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Úplně nejlepší by bylo, kdyby si tady Doník diskutoval sám a plácal se po ramenou a nekecal mu do toho žádný hlupák, který si rok-dva zpátky olítanou Teslu nekoupil. :yes:
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 08:59
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Správně, Petře!
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:02
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Myslím, že Teslu nemá ;)
17. 4. 2024 09:06
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Tak tuhle tu povídal něco o tom, že mu 28kWh baterka stačí, takže Hyundai Ioniq electric…
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 09:07
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Jsi velmi všímavý, Petře! https://www.seznam.cz/…7748ab2d5f156fe2
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:10
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Nepotřebuje prostor, nikdo ho nepotřebujem, přizpůsobme se autu... Ioniq má kufr ;)
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 09:31
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Aha, tak to jsem nevěděl, že je až takový bazarový kovboj.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:34
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Na tom, že je bazarový kovboj není nic špatného, sám jsem jím také, většinu aut jsem měl a mám z bazaru, proto mi příjde donebevolající takhle někoho nálepkovat, ač sám má svůj lokálně bezemisní vůz z druhé ruky...
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 09:37
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Což o to, taky jsem den-dva zpátky sjížděl Sauto.cz. Jen mě baví se smát Doníkově fanatismu a potřebě shazovat všechny kolem.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 09:44
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Chápu.... já na Sauto chodím častěji, než na pornhub :D Většinu aut jsem měl ojetých, protože s nižším rozpočtem si dopřeješ lepší auto, než na které by si měl, je to logické, sice někdy risk, ale mohu říct, že zatím jsem měl štěstí ať už to bylo zánovní auto, či staré a levné auto.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 10:39
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Jasně. Já na tom nejsem o moc lépe, byť se mi na čas pozměnil názor např. sledováním osudu mnou zbořeného auta. Dnes spíš rezignovaně čekám, až si Doník přijde pro můj vylítaný spalovák. :D Takže určitě jsem se nesnažil tě dotknout. :D
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 10:43
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
na vylítanej spalovák musíš na někoho jiného, ten Dona nezaujme.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:49
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Mne se to nedotýká, já mám aktuálně k té ojetině ještě nové, moje první nové auto :D Ale i kdybych neměl, jde o to, jak to někdo podává...
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 12:17
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
:D :D :D :D Pornhub
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 10:41
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
ioniqa nemá určitě. To má velký kufr zbytečně.
17. 4. 2024 12:48
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Tuhle to tu nepřímo potvrdil, ale recenzi prý nenapíše ;-)
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 13:00
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Jsem si na 99% jist ( to jedno procento, jeslti se něco nezměnilo poslední měsíc), že to ioniq vskutku není.
17. 4. 2024 15:57
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
A co teda?
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 12:14
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
Já reagoval jen na tvoje dementní výlevy, že o kombi už nikdo nestojí.
Časopisy si už číst nemusím. Není mi 12 let, mám nadprůměrné IQ, logické myšlení a nemám problémy s fyzikou a matematikou.
Zato mám potíže z fanatiky a demagogy.
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 12:27
Re: Majitele EV vs majitele fosilu
O, jak si neskutečné nadprůměrný nadčlovek, Petře! https://www.seznam.cz/…7748ab2d5f156fe2
16. 4. 2024 22:36
Hlavne, pán redaktor,,,
...to nie je Scénic, ale Scenic.
Tento pofidérny bulvárny plátok klesá hlbšie a hlbšie.
Rozbalit vlákno
5
16. 4. 2024 23:03
Re: Hlavne, pán redaktor,,,
Hele není to ani jedno, jen Crossover od Renaultu, co dostal jeho jméno, ale nazaslouží si ho. Není to MPV, spíš přifouknutý hatch o baterky, variabilita sedadel žádná, podlaha vysoko (tj. nepřirozené sezení), vzhled diskutabilní a o odjezdu a doplňování energie u 1.5dCi vs. EV se asi bavit nemusíme. Scenic byl také cenově dostupný ve všech předchozích generecích. Tenhle ne = prodá se pár kusů a bude po něm ;-)
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 00:53
Re: Hlavne, pán redaktor,,,
Jojo, kolena pod bradou a zavazadla, nákupy, zboží atd..., vše hezky na sebe do komínku.
To je přesně to, co od auta majitel očekává.
17. 4. 2024 05:55
Re: Hlavne, pán redaktor,,,
Na jednu stranu ano, oficiální název je Scenic.
Ale i Francouzi mu stále říkají Scénic. To je stejné, jako kdyby nám za pár let koncern VW snažil dát globalizovaný název Skoda, ale stejně by všichni u nás stále říkali Škoda.
17. 4. 2024 07:40
Re: Hlavne, pán redaktor,,,
Pletieš hrušky s kolečkami. Značka a názov modelu sú dve rozdielne veci. Scenic bez dĺžňa to bol aj predtým. A motoristický redaktor, sorry, by mal byť vo svojej profesii dosť zbehlý na to, aby to vedel a vyhol sa aspoň tejto chybe, keď už nedokáže eliminovať množstvo iných, ktoré sa už stali nedielnou súčasťou tunajších textov.
17. 4. 2024 09:26
Re: Hlavne, pán redaktor,,,
První generace se jmenovala oficiálně Renault Mégane Scénic. Kdy Francouzi globalizovali tyto názvy odstraněním čárek, to nevím. V každém případě běžní Francouzi tomu vždy budou říkat francouzsky, tzn. Mégane a Scénic.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 09:29
Huh
Na pohled je to jedno z rozumných EV, s normálnějším interiérem i exteriérem, ok parametry, a sympatická je i snaha lokalizovat výrobu. Sice teď nedává smysl Mégane, ale ok.

Jen mi přijde bizarní ta výmluva, že by se 4x4 využilo jednou-dvakrát do roka a zbytečně by navyšovalo hmotnost. U FWD EV crossoveru?
Rozbalit vlákno
5
17. 4. 2024 10:20
Re: Huh
Bizarni? Vazne?
Rekneme ze bydlis ve Spanelsku.
Pak nevyuzijes 4x4 ani jednou do roka!
Mne by prislo bizarni tam jezdit s AWD.

Proste FWD dava pro mnoho zakazniku smysl.
A odmenuje zakaznika lepsi cenou diky jednodussi technice.

Kdo potrebuje 4x4, at si koupi Enyaq nebo Teslu...
Kazdy suto nabizi neco jinyho pro jinyho zakaznika.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 10:44
Re: Huh
Done ty budeš mít asi tolik zkušeností s 4x4 jako Áďa s elektromobilem.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:55
Re: Huh
Přesně... ještě k tomu FWD v elektrice o takovém výkonu, to je radost na každé mokré křižovatce. Mám občas problém se rozjet rychle za deště do křižovatky s 99kw Meganem, když je do kopce a je tam třeba dlažba, když jsem míval 4x4 (samozřejmě fdýzlu) a i na sjetých gumách, tak to jelo bez zaváhání... tohle je asi jedna z mála věcí, co mi u současného auta trochu chybí.

4x4 není potřeba, ale od určitého výkonu se to hodí, jinak to proklouzne i na suchu, když je to předokolka.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 11:14
Re: Huh
toho naděláš :-[]
tak budeš na těch falkenech protáčet i při 100 na mokru no. :-[]
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 11:16
Re: Huh
Ono to dělá i na suchu :D Ale v zatáčkách už lepší