Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen Motor Show: automobilové kuriozity

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Každý rok je Essen Motor Show také místem, kde lze vidět řadu neobvyklých automobilů a motocyklů, které budí zaslouženou pozornost a dělají z auto-výstavy skutečnou show.

Každý rok je Essen Motor Show také místem, kde lze vidět řadu neobvyklých automobilů a motocyklů, které budí zaslouženou pozornost a dělají z auto-výstavy skutečnou show.

Letos organizátoři naplnili halu 1A dvacítkou monopostů Ferrari ze závodů formule 1 z let 1948-2003. K vidění bylo také několik studií, které ale známe nebo pamatujeme z autosalónů posledních let: Renault Koleos, Sbarro Bourlingueur, Valmet Thunderbird nebo Pininfarina Start. Stříbrný dvousedadlový Jetcar 2.5 má sedadla uspořádána za sebou jako v kokpitu stíhacího letadla. Tříválec 0,8 l má vystačit se 2,5-3,5 litry nafty na 100 km. Kusová výroba začne v příštím roce (celkem bude vyrobeno 100 ks) ve firmě Jetcar Zukunftsfahrzeug GmbH.

Z jiného soudku je Bentey Mulsanne z roku 1983, který jeho majitel Andy Saunders přestavěl s využitím dílů z Mercedesu SL 280, Volva 740 kombi, Opelu Senator, Fordu Focus a Scorpio, Mazdy 323, Austinů Maestro a Montego a Range Roveru (asi poznáváte přední světlomety a koncová světla). Aristokratický osmiválec tak dostal celkem moderní kabát.

Rudé Volvo 145 kombi je vysoké pouze 92 cm a jeho původní výhoda-rozměrný zavazadlový prostor-je nyní již minulostí. Aby se řidič vůbec dostal do vozu, musely být změněna konstrukce dveří. Automobil pohání dvoulitrový šestiválec.

Stříbrný Mini jeho majitel přestavěl na prodlouženou limuzínu. Vozidlo se nyní pronajímá na svatby. Za limuzínu je možno připojit další Mini. Posádka přívěsu sedí proti směru jízdy, má volant a pedály, ale se směrem ani rychlostí vozidla nemůže nic dělat (vše je přirozeně zablokováno). Jak vtipně poznamenal jeden návštěvník, je přívěs určen zcela jistě pro tchýni. Cena pronájmu 500 Euro/8 hodin.

V září 1988 psal Rötger Feldmann motocyklovou historii když se utkal s jeho jednostopým speciálem „Red-Porsche-Killer“ v duelu s Porsche 911. Po jeho vzoru postavil Werner Herbst, ještě v tehdejší NDR, svého zabijáka s názvem „Red-Trabi-Killer“. Čtyři motory ze Simsonu, každý o objemu 49 cm3 dávají celkový výkon cca 10 kW. Pro všechny případy je nad zadním kolem role toaletního papíru.

Dalším zajímavým exponátem je motocykl Tinker Toy. Postavil jej Brit Simon Whitelock a snad jeho všechny parametry stojí za pozornost. 48 válcový motor se třemi klikovými hřídeli a šesti karburátory byl poskládán ze 16 tříválcových motorů z Kawasaki KH 250. Každý válec má objem 87,5 cm3. Další menší jednoválcový motor slouží jako startér. Kardanový hřídel pochází z motocyklu BMW řady K.

Ondřej Láník
Diskuze (0)