ale nedavne testy u Helly potvrdili, ze (bi)xenony maju stale lepsi dosvit a rozptyl v porovnani s full.led.. Je otazka, ci eko je pred bezpecnostou alebo naopak. Aj ked verim, ze vyvoj prinesie lepsie riesenia.
Ne ne, jak je psáno v článku, tak žárovky mají 135W (myšleno asi včetně koncových a parkovaček, protože potkávací mají 2x55W), LEDky mají 80W, ale xenony mají 2x30, tedy 60W + koncové. A když se podíváš na světelnou účinnost různých zdrojů světla [odkaz] tak xenon 30W má 100lm/W, ale výkonné LEDky mají 70lm/W, takže xenony jsou ekologičtější. LEDky ale budou výrobně levnější, momentálně jsou strašně předražený, za což ale můžou obchodníci a ne výroba.
Takže je to zase další plk hloupých evropských úředníků a jen vymývání mozků. Navíc, jaký má vliv na provoz auta ušetřených 50W, když auto jede průměrně při výkonu nějakých 20-30kW, takže úspora je 0,16-0,25%. To už opravdu stojí za to
>:-[]
Souhlasím s Vámi. Jen si myslím, že "plusy" nahání FullLED světlomety především svou relativní "bezúdržbovostí". Ono přecijen vyrobit kvalitní xenonovou výbojku není zrovna ekologické (nehledě na cenu), natož ji pak zlikvidovat. Faktem je, že jsou teď LED světlomety předražené. věřím tomu, že se brzo dočkáme doby, kdy bude mít auto FullLED v základu, bixenony za příplatek :-)
Tvůj odkaz je sice hezký, nicméně 3 roky starý. Za tu dobu evoluce LEDek výrazně pokročila. Porovnávat účinnost LEDek s xenonem je zavádějící. Vždy záleží na velikosti proudu. Xenon má 100lm/W. LED CREE má účinnost při 3A přes 90lm/W, při 350mA téměř 150lm/W. BTW to jsou hodnoty taky z roku 2010.
Vycházíš ze zajímavého zdroje. Informace jsou zastaralé (v laboratořích je dnes 200 lm/W, nicméně tohle porovnávat u LED je dost ošemetné) a světla v autech nejsou svítilny, ani světla na kolo. Výhoda LED je v modulaci výstupu. Světla ti nesvítí neustále naplno. Pokud jde o úsporu paliva, o tom články najdeš.
Už R8 měla myslím 100 lm/W. Kam došli od té doby, nevím. Audi neudalo hodnotu pro xenony na R8, jen typickou účinnost xenonu 80 lm/W. Což pro mne nic moc neznamená. Radši bych porovnání s xenony na stejném autě, nebo se špičkou než s nějakým "průměrem".
No ani by som nepovedal, prave toto CO2 sialenstvo rozpumpovalo rozvoj v automobilkach - zacalo to motormi a pokracuje to na pneumatikach, hmotnosti karoserie, aurodinamike a teraz aj svetlach. Taki Americania, ti od 50tych do 90tych rokov nic nerisili, mali 4stupnovy hydromenic, 5litrovy motor a ramovu karoseriu s pudingovymi tlmicmi, az museli poziadat o statnu pomoc.
Tak toto je řádný blábol. Na ten musíš být hodně pyšný. Vývoj by samozřejmě probíhal i bez CO2 inkvizice, akorát by se neplýtvalo porstředky a silami na snižování naprosto virtuální hodnoty, jejíž význam pro řidiče auta je mizivý a význam pro globální klima přinejmenším diskutabilní (nezpochybňuju globální oteplování, jen si nemyslím, že zrovna osobní doprava je rozhodujícím fakorem). A mimochodem, i v Americe vývoj (kupodivu) probíhal a probíhá a krach tamních automobilek fakt nebyl taný tím, že by jen 40 let vyráběly stejný auta bez inovace. 8-s
verim, ze by sme tu stale mali napriklad 1.6ky atmosfery, novy Golf by mal zase o 100kg viac nez ten stary a 5 stupnove prevodovky. 10stupnovy automat by tu nebol...
Ale vždyť ten hon na co nejnižší CO2 je jen laboratorní záležitost. V praxi je spotřeba úplně jinde, rozdíly jsou zcela běžně v desítkách procent. K čemu takový pokrok? Možná by neexistoval downsizing v té podobě, jaká je teď, ale to by bylo jako špatně? Zrovna 1.6 v hjundé je hodnocená docela dobře (sám jsem nejel), mazda slaví se svejma atmosférama úspěchy a turba samozřejmě byla i dřív. Že se do vyšší střední stěhujou čtyřválce přece nemůže žádnýho fandu do aut těšit. Taky si nemyslím, že 10 stupňový automat v osobním autě je potřeba... A jestli máš pořád pocit, že bychom měli uředníkům za tyhle kejkle líbat ruce, tak se podívej, jaká auta jezdí právě tý americe, nebo japonsku a zjistíš, že to žádný zastaralý křápy nejsou.
Nechtěl, protože si takové auta nekupuješ. Až vyklopíš z prasátka pár melounů když si pořídíš nové auto, budeš uvažovat trochu jinak. Je to MB S, který určuje pravidla. O tom si může nechat A8 zdát leda mokré sny...
A8 je ve všem lepší jak Mercedes S a ten nový S bude pěkně ohavný,na Audi se mi líbí že ho korejci a číňani neimitují,kdežto imitací Mercedesů se to jenom hemží,je srandovní že se Korejci a Číňani snažili napodobit Mercedes,protože nové Mercedesy se Dizajnem připlíblížili zas těm Korejským a Čínským autům,jakmile příjde nové S,stoupne počet objednávek na A8,Nové S bude vypadat z venku jako Číňan,nebo Korejec a interiér Ska je zoufalý,Mercedes je minulost a Audi je budoucnost
Jen aby jsi pochopil, co je je zjevné - aktuální generace A8 se prodává od 2010, MB S se prodává od roku 2005... Stále však v roce 2012 zůstal MB s prodejností jen pár % za A8, stařík se rovnal modelu o 5 let mladšímu. Trochu trapná situace pro Audi. Nezdá se, že by mu ta budoucnost patřila.
To že je ohavný je tvůj subjektivní názor a MB se jím opravdu řídit nebude, protože ty si ho nekoupíš.
A ještě jednou, jestli se podobá korejským nebo nějakým jiným autům je zcela šumák. Názor na to, jak má vůz vypadat, netvoří žvanil z diskuze, ale budoucí kupci. A Čínský trh je, co se kvality luxusních vozů týče, dost náročný.
Budoucí generaci si netroufám hodnotit. Bohužel nemám doma křišťálovou kouli a z několika fotek si názor nevytvářím. Předpoklad špičkové výbavy, luxusu a komfortu, je vysoký, protože Maybach tu už není.
Taky nemám křišťálovou kouli,ale mám youtube ten je lepší jak křišťálová koule,interíér nového S je děsný o tom už jsme se tu na auto.cz všichni přesvědčili,řekl bych že předchozí model S zatím stále aktuální bude hezčí jak ten nový. Nová A8 je lepší jak současný Sko a jak NOvý S rozhodně taky, Jsem fanda čtyř kroužků a né třícípé bývalé hvězdy
? Minulý rok se v Evropě prodávalo S lépe než A8. Musím říct, že i po těch letech se mi pořád líbí. Nicméně design MB posledních let mi není moc po chuti. A celkem mě to štve, protože vyšší medvědy mám rád.
Sympatické ti je možná proto, že laik nerozezná současný a 15let starý model a můžeš dělat frajera. Audi je oproti BMW nebo Mercedesu tak maximálně na stejné cenové úrovni, jinak je to jen jinak zabalený VW.
Slušelo by se uvést, že Leon nabízí rovněž komplet LED světlomety od AUDI Brand Group (Audi, Lamborghini a SEAT) a má je s A3 jako jediný ve své třídě, tzn. že ani koncernoví sourozenci Golf a Octavia tuto inovaci nemají. Led světlomety nejenže svítí naprosto skvěle a vypadají velmi dobře, ale navíc jsou i ekonomické. Mimo již zmíněné spotřebě paliva jsou totiž téměř věčné, tedy narozdíl od klasických žárovek, ale i xenonů, které se navíc časem i docela vysvítí. LED technologie má prostě budoucnost. :yes:
Nikdo nezpochybňuje výhody LEDtech, jen ta úspora CO2 je přitažená za vlasy. Kdyby číňan odstavil jednu uhelnou elektrárnu, to by stálo za zmínku, ale toto ?
Pane, pokud jde o Leona, vybral jste si špatný příklad. Možná opravdu skvěle vypadá, ale světelný výkon potkávacích světel tohoto LED světlometu je s bídou na úrovni standardního halogenového zdroje v projektorovém systému. Srovnání s xenonovou výbojkou 35W vůbec nesnese...
Problém je v tom že LED světlomety jsou dělané hlavně na efekt, samotný LED zdroj je samozřejmě účinnější než klasická žárovka nebo výbojka, ale tahle účinnost padne za oběť neefektivnímu konstrukční řešení LED světlometů, které musí hlavně dobře vypadat. A to platí nejen pro Leona.
Dovolil bych si taky polemizovat s věčností LEDek, do věčností mají hodně daleko, není problém potkat na cestě auto s nefunkční LED. Pro majitele je to docela zásadní problém, výměna LED zdrojů v drtivé vetšině není možná (vyjímka je třeba denní svícení u DS5). Znamená to tedy koupit nový světlomet za desítky tisíc, a třeba ceny LED světlometu u Mercedesu jdou ke 100 000,-... tomu říkám EKOLOGIE (naproti tomu u u světlometu s klasickými zdroji to znamená zanedbatelnou investici do výměny žárovky.