že ten Ford, ktorý na Európu dlhodobo "kašle" a vyrába podľa mnohých diskutérov len hnusné autá je 2. najpredávanejšou značkou a rastie aj bez Mondea. Najväčšie prekvapko pre mňa je ako sa dlho drží v predajoch Fiat 500 s minimom zmien. :yes:
rastu takmer vsetci bez ohladu na ponuku.,... trh sa opat dviha ;-)
f500 je v miniautach jasny imidzovy kral c1 .... a aj predaje potvrdzuju ze to bola od fiatu bomba desatrocia, tah s f500 im vysiel dokonale a mam pocit ze to auto stale nic nepotrebuje, je naprosto dokonale bez ohladu na jeho vek :yes:
Ja nerikam ze ne, zrovna CR je na autoprumyslu vice nez zavisla. Ale kam ty stara auta pak dame, když se vyrabi cim dal vic aut - to podle mne dobře není...
...a nikde tady nevidím pindání o chlebíčkách, reklamě a podkuřování koncernu...Jo, on je to vlastně Fiat, tak to je v poho, ono se pindá, jen když je v nadpisu VW... 8-s
to je obscese... ale buď v klidu - stávají se horší věci.
V textu taky není nic o neuvěřtelně dokonalém Fiatu 500 a o králi třídy, etalonu krásy a elegance... a podobné děsy.
Za to je tam nesmyslná fromulace o tom, že úspěch Oktávie je obzvláště cenný proto, že loni teprve nabíhala výroba nové Oktávie... schválně, kolika lidem dojde, že je to právě naopak?
Bylo by divné, kdyby prodeje po představen nové Oktávie nevzrostly ve srovnání s končícím modelme před tím, ne?
A to už manipulací s davem zavání...
>:-[]
Jo, souhlas, vždyť proti Fiatu nic nemám.
Pro mně je zajímavější, jak se drží Opel, který nedávno umíral, to bych asi vytípnul do nadpisu já.
Šlo mi ale o rýpnutí do těch e-machrů, kteří pokaždé, co je v nadpisu Škoda, nebo VW, vyskočí jak čertík Bertík z krabičky.
Opel má dobrá , kvalitní a nikoliv předražená auta.
Pak se logicky prodává..hlavně stále dobrá Corsa!
Bráška Fiatu Punto. :yes:
500 byla trefa od Fiatu..jen ty její mutace už tak povedené nejsou.. 8-s
Nové Bravo a kombík by to chtělo!
Problem Opla je v tom, ze aj ked preda takmer ako Ford a jeho auta su casto aj drahsie, nez ma Ford, tak je z nejakeho nepochopitelneho dovodu vzdy v strate.
To si nemyslím, ale ztrátová firma může být dobrou pákou například na vládu, pokud chci dotace, je XXX dalších důvodů, proč je lepší na dcerách vykazovat ztráty.
Kdyby byl Opel opravdu pro GM taková koule na noze, byl by už dávno historie, koukni, kolik značek GM šmahem pohřbilo...
Označovat kolegu níže za prosťáčka a psát tu jeden nesmysl vedle druhého. 8-s
Kdyby GM pustil Opel přišel by v podstatě o celý Evropský trh a zavedenou značku. Zvolil strategii udržet se na významném trhu i za cenu přechodných ztrát.
Je dost rozdíl ukončit působení značek na trzích, kde ti zůstane silné zastoupení v podobě prodejně úspěšnějších značek. A takřka kompletně vypustit celý jeden region ukončením Opelu.
Jen tak mimochodem divize Ford Europe je také několik posledních let ztrátová.
Tak ty nesmysly rozbij - myslím pomocí argumentů, ne keců.
Jestli ti člověk, který ale absolutně vůbec nechápe ani jednoduchou psanou větu, a neustále mele svoje, nepřipadá jako prosťáček, tak prosím, pro mně to ale prosťáček je.
A k tomu tvému prvnímu výkřiku do tmy.
Mě osobně přišla zmínka o Fiatu v nadpisu naprosto OK. Pětistovku po tolika letech ve výrobě, bych tam nečekal. Patrně to autorovi stejně jako mě přišlo zajímavé. Nevím v čem máš problém?
Motáš se v tom původním blábolu a nevíš kudy z toho.
Když ti nevadí Fiat v nadpisu tak co ti vadí?
Pokud se shodneme na tom že ten Fiat v nadpisu je OK, pak je snad i úvodní foto v pořádku. A v tom případě nevím proč ten flame? Nevím komu by to mělo vadit a proč by tu měl osočovat redakci.
Nemyl si dotacie so socialnymi davkami. Automobilka nie je tvoj pripad, tie nedostavaju vsimne na mesacnej baze, ale to by si musel mat sajn aj o diani vo svete, nie len svojej obyvacke.
No jo, co cakat od prostacka.
Vždyť ti píšu, že jsi prosťáček, ty zkrátka absolutně nechápeš psaný text, jednodušeji jsem to napsat nemohl... O sociálních dávkách píšeš ty, já píšu o dotacích - zdarma pozemek, či jeho nájem, levné energie, úlevy na daních, nejrůznější drobné "vyjímky" jako třeba možnost nařídit přesčas v neděli, atd atd... Ty obývačko >:D
Je dost rozdiel, ked je tam fiat raz za +-50 clankov a VW kazdu chvilu. Ale to ty nemozes pochopit.
O 500ke je v clanku az 1 veta, ale pre teba tam vlozili cely odstavec o Octavii, orgie nesmu chybat.
500 je dizajnová bomba (ani po rokoch netreba lifting). Schválne som si vyguglil oldtimer brouk a vw to nezvládol ani v 1, ani 2. (nič proti vw). Myslím, že je to tým, že na rozdiel od 500 alebo mini, vw z neho urobil dizajnovo niečo výrazne iné - nikdy to nebol ten chrobák.
ano, je tak zaměřen... a přesto pravidelně zaznívá, že to není pořádná automobilka, když nemá kombík... a Marea v kombíku přitom byla fajn. ;-)
O zisk Fiatu bych se nebál... provozní zisk je úplně OK... trochu si to komplikují masivníma investicema = zadlužováním, ale asi ví, co dělají.
Ona taky ta 500 s prověřeným 1.2 motorem stojí i po slevě tolik, co Golf s 1.2 TSI ... takže zrovna tady to asi o cenové válce nebude.
Fakt je ten, že Evropa jako kolébka automobilismu jde do háje a bez spojení s Amerikou a orientace na Čínu a Indii to prostě nejde, ať se nám to líbí nebo ne.
Fiat býval plnoformátovou automobilkou, dnes v Evropě končí na malých autech, pokud neberu rebrandovanou okrajovku Freemont.
To je hodně špatný a říkat, že to vlatně tak není je přece nesmysl.
Kdyby alespoň byl vidět růst u AR nebo popravený Lancie, řeknu si diverzifikace, tohle se mi ale nelíbí.
Fiat je pořád plnohodnotnou automobilkou... a jako taková vyrábí to, na čm může vydělat peníze = to, co si zákazník koupí.
A to prostě momentálně kombíky nejsou. Jsou to malá auta a MPV. Škoda toho jména, ale jako auto je 500L opravdu povedená .. a taky se dobře prodává!
Časy se prostě mění... mně se taky stýská po 131 Mirafiori s 2.5 dieselem... úplně nesmrtelnej tank... ale dneska takový ato prostě chce málo lidí, no.
To je život. ;-)
500L může bejt povedenej jak chce, ale podívej jak je dlouho ve výrobě GP, kde je dnes Bravo (i Ferrari na některých trzích v EU prodá víc než Fiat svých hatchů), kde je obyčejnej hezkej střední sedan? S tím nemůže být spokojenej nikdo.
ZÁKAZNÍK NEMŮŽE KOUPIT NĚCO, CO NENÍ V NABÍDCE. Jedoduchý, že.
To že zákazník nekupoval věci jako Stilo není podivu, tam když něco z elektriky fungovalo, tak to byl svátek, resp. když to fungovalo tak, jak po něm chtěl řidič, nebot ono se tam občas zapínaj různý věci samy, víme? >:D
Co za novinky Fiat představil v posledních 10ti letech?
Mimo mini aut a přleepení loga na Dodge? Hmmm >:D
Po Stile v 2005 nova Croma, 2005 GP., 2007 Bravo II., 2007 500ka, 2008 Qubo, 2012 Panda III, 2012 500L, ... zase toho nebolo vela, ale ani malo.
Horsie je skor to, ze nieco nove pride raz za 7-8rokov.
Prelepili az Freemont; to je panecku pocet. Cela 1.
Bravo je tiez mini, Qubo je tiez mini, 500L detto... tak? ci len citat nevies alebo to robis naschval?
Este som zabudol Doblo II. 2009, je urcite tiez mini, najma v mierke 1:45.
Se div, že se Stilo neprodávalo... Industrializace jižní Itálie a záležitosti kolem zestátňování, problémy s Ritmem, celkový útlum neexkluzivních italských automobilek, konstrukční problémy některých motorů (ale jen některých), neschopnost prodejců mimo Itálii prodat něco většího než malé a ošklivějšího než krásné... Po Bravu/Bravě si mysleli, že s designem, jaký nakonec udělali, mohou konkurovat Golfu, a ono to holt nevyšlo. A jestli se nechtělo při mizerných prodejích drahým a nevděčným italským dělníkům pracovat, pak se nelze divit, že auto nehýřilo nkdovíjakou neprůstřelností. Fiat na něm naštěstí nevykrvácel, ale zase se o kus stáhl, stejně jako Alfa... a jací to byli průkopníci. ;-\
Plnohodnotná ano, jenže webpaja psal plnoformátová. Kdysi to znamenalo mít auta od mini po vyšší střední, ale doba je zlá, takže pokud bych měl sepsat novou definici, asi bych řekl po střední třídu +SUV +MPV.
Ford, Opel, Renault, Volkswagen, Peugeot, Toyota... jejich síla je v tom, že si u nich koupíš prakticky cokoli tě napadne, v hlavním proudu od Ayga po Avensis... a k tomu pár extras v podobě Landcruiseru nebo GT-86.
Pokud se Fiat rozhodne vyrábět jen mini, jeho volba... stejně jako pokud přejde jen na šicí stroje. Statut plnohodnotného hráče tím ale logicky ztrácí.
PS: v poslední době kráčí k tomuto cíli i prémiové značky, jen z druhé strany... ale to je zase jiný příběh.
Fiat má jen jedny peníze a ty se rozhodl dát někam jinam. Časem třeba budou peníze i na vétší modely a Fiat se vrátí v plné kráse. Mezitím mu 500 prošlape u zákazníků krásnou cestičku. Je to tak lepší než na dluh napráskat nové modely a pak koukat, že je zákazníci nechtéjí.
Abysme byli přesnější, Fiat nemá žádný peníze a horko těžko lepí zastralý portfolio v amerikce, jinak by mu toiž hrozilo, že mu vyschne dojná kráva i tam a to by měl setsakra problém, nebo patenty a Ferrari s Maserati celý tenhle obří kolos nad vodou neudrží, možná ještě New Holland, ale toho azs válcuje John Deere v evropě >:D
Ta titulní fotka jasně ukazuje, jaká je 500 pořád fešanda! :-):yes::yes: A když dostane tak nádherná kola, jako na snímku a k tomu nějaký decentní polep, platí to dvojnásob :-):-):-):yes::yes::yes: Jenom bych poprosil designové oddělení Fiatu, aby proboha nevymýšleli nějaký facelift, protože by to dozajista opět skončilo katastrofou!
Tak Chrysler naštěstí nevyrábí žádné tak malé auto, aby se účetnímu vyplatilo na něj jen přelepit znáček na kapotě, takže F500 tady naštěstí ještě pár dní zůstane jak je.
Dost mně překvapilo, kolik jich je v Monacu...
Ještě pár let a Fiat 500 bude bodovat ve všech třídách. Přijde ještě pár verzí, pro každou třídu a je to. No co, vždyť škodovky už taky začínají vypadat jedna jak druhá, tak o nic nejde...
Tak si při prohlížení horní eurotabulky říkám, kolik modelů z předmětné první desítky bych s radostí zaparkoval ve své garáži. V podstatě vlastně "jen" dva modely. Trochu nyní bychařím a abstrahuji od reálných potřeb rodiny, prostě jen nechávám vkus, estetiku, vědomí o technice, a dosavadní zkušenosti klouzat po tabulce a vybírám. A tedy ano, jen dva modely bych byl ochoten pořídit. A co ten zbytek? No ten bych si nekoupil. Přitom některá auta po jistém váhání, to uznám, ovšem většinu absolutně a ve vteřině - nekoupil.
P.S. Je to zvláštní co, konkurence doslova z celého světa si na prvenství brousí zuby, a nejde to, prostě - nejde to. Je tu Golf v postavení optimálně střiženého vozu pro evropskou populaci, a to v rovině stylu, designu, techniky i ceny, a nikdo - opravdu nikdo nedokáže toto umístění zvrátit. A vítězství golfu je doslova drtivé, vždyť třídní dvojka dělá takřka poloviční čísla.
Dá se očekávat drobný nadechnutí po FL, ale stačit to samozřejmě nebude. Po fantastickým prvním Focusu se nedaří Fordu přijít s něčím podobným a přitom by teoreticky recept měl, jen funguje o třídu níž. Přes všechny kontroverze se Fiesta stále prodává jako by byla novinkou a její design, ačkoliv není asi pro každýho, je stále svěží.
Co je překvapením, to jsou čísla Nissanu, kterej je nutno brát vážně. Fiat rezignuje a předává pozice H/K...to je nepěkný.
Ten Nissan se jen veze na vlně britských březnových prodejů. Je to stejné jako s Fordem a Oplem. V UK je vždy březen velice silný. Další měsíce už budou horší a Ford, Opel , Nissan své evropské pozice neudrží.
Já jsem možná srandista, ale řeči čísel rozumím. Ty tvoje argumenty jsou tak směšné, že asi nejseš schopnej pochopit, jak to ve skutečnosti je a jak to bude. Budoucí měsíce tě snad přesvědčí. Pokud teda nezapomeneš na to, co jsi tady vypotil. :-)
Hmm.. tak jo. Ono je to jistě tím, že to auto je prostě dokonalé... a nikdo není schopen ho ani napodobit... jedinečnost sama.
Jak mě mohlo napadnout, že to může být třeba tím, že zrovna Německo je nejsilnější ekonomika v Evropě... a druhá nejsilnější na světě... a přitom současně je z těch silných jediná národnostně homogenní a Němci jsou silně orientovaní na vlastní produkty?
Nic proti tomu - možná proto je ta ekonomika tak silná.
Ale jestli Německo má HDP 3.6 bilionu EUR... a druhé UK jen 2.4 bilionu... a tyhle dvě země dohromady vytvoří skoro polovinu HDP celé Evropy... a přitom UK dneska nemá vlastní automobilovou výrobu... tak asi není o čem přemýšlet, že ne.
Jedné, co tím chci říct je, že počty prodaných aut ještě neříkají nic o tom, jestli to auto je skutečně nejlepší.
O kousek výš píšeš, že v UK je jako domácí značka vnímán Ford... tak by měl být Ford se silou dvou největších ekonomik v EU bezpečně na prvním místě, ne?
Výsledek na trhu je součtem mnoha faktorů... pokud Golf poráží nejbližší konkurenci dvojnásobným rozdílem, jen zemí původu to nebude. A naopak, pokud Bravo prodá 9.000 za rok oproti 56.000 Golfů za měsíc, také to nebude jen hospodářskou situací v Itálii.
??
Nehodnotím Bravo versus Golf...
I když pro mě osobně je pořád Bravo lepší auto, protože je hezčí a spolehlivější. ;-)
Ale to neřeš.
A ano, je to výsledek mnoha faktorů... ale úspěch Fiesty v Anglii je označován za důsledek statusu domácí značky na silném trhu, tak jen poukazuju na to, že s Golfem je to úplně stejné...
Koneckonců - i Golf ustoupil od hromadného nasazení víceprvku vzadu - takže tím vlastně přiznal, že Fiat měl pravdu, když tam celou tu dobu dává zkrutku.
>:D
Tak to s tou Anglií a Fordem nejspíš ano. Kdyby děda rád vzpomínal na první cortinu, rodiče na druhou a třetí, kamarád jezdil Capri, známý měl 1600E a třeba brácha jezdil nějakého jinou fordku z Británie, asi by mi ta automobilka byla hodně sympatická. :-)
predaje si silno ovplyvnene Nemeckom, Francuzmi a Anglicanmi. A predavaju sa prevazne cenovo dostupne auta od (pseudo)miestnych vyrobcov - hlavne trieda B, potom C a trochu A. Vypovedna hodnota nulova, vsetko po starom...