Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Peugeot 607 na českém trhu

Libor Zezulka
Diskuze (2)
Na českém trhu se začíná prodávat faceliftovaný Peugeot 607. Kromě mírných úprav vnějšího vzhledu dostala 607 i nový vznětový šestiválec 2.7 litru.

Peugeot 607 byl uveden na evropský trh v první polovině roku 2000 a nevedl si špatně. Od roku 2000 si 607 koupilo přes 125 000 zákazníků. Z celoevropského pohledu se tento model dlouhodobě umisťuje v segmentu vyšší střední třídy na 4. místě za Mercedesem třídy E, BMW řady 5 a Audi A6. V České republice se od září 2000 do konce roku 2004 prodalo téměř 1 200 vozů modelu 607, z toho v průměru 76 % s dieselovým motorem.

Peugeot plánuje s pomocí nového motoru podíl vznětových jednotek ještě zvýraznit a také překonat loňské prodejní výsledky o celých 60 % (to znamená zvýšení prodeje asi na 250 vozů). Nový šestiválec 2.7 HDI vznikl ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company. Motor je nabízen výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou, poskytuje výkon 150 kW/204 k a točivý moment 440 Nm při 1 900 1/min.

Motor 2.7 HDI V6 je vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic FAP s životností přesahují 200 000 km a splňuje emisní normy Euro 4. Peugeot 607 s tímto novým motorem je nabízen pouze s vyšší úrovní výbavy Pack za cenu od 1 290 000 Kč. Cena upraveného Peugeotu 607 s benzínovou jednotkou 2.2 16V začíná nyní na 960 000 Kč, se základním vznětovým agregátem automobil stojí 970 000 Kč.

Facelift přinesl kromě nového motoru změny exteriéru i interiéru. Změnil se tvar předního nárazníku, mlhové světlomety získaly kulatý tvar, zvětšil se znak a s ním mřížka chladiče. Implementace nového motoru si vyžádala prodloužení vozu o 3 cm, rozměry interiéru se nezměnily. Změnil se ovšem sdružený přístroj a barevná multifunkční obrazovka palubního počítače. Rozšířil se také seznam výbavy.

Parkovací asistent je nyní k dispozici i pro přední část vozu, tempomat je doplněn o funkci omezovače a detektor tlaku v pneumatikách zahrnuje automatickou lokalizaci poškozeného kola. Výbava základní verze obsahuje nové rádio s CD přehrávačem, dvojitým tunerem a anténou se systémem „diversity“ a 8 reproduktory o výkonu 4x10 W. Vyšší verze 607 nabízí HIFI JBL o výkonu 240 W s 12 reproduktory.

Ochrana pasažérů zaznamenala vylepšení v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Model 607 je vybaven kotoučovými brzdami na všech kolech, jejich rozměry byly oproti původnímu modelu zvětšeny. Nová verze systému ESP Bosch 8.0 je součástí základní výbavy všech verzí modelu. Peugeot 607 nabízí v sériové výbavě celkem 8 airbagů.

U nového motoru 2.7 HDI V6 je k dispozici systém pérování AMVAR s proměnným tlumením v devíti možných úrovních (u nového modelu s větším rozsahem). Posilovač řízení je pro oba šestiválce variabilní hydraulický s řízeným ventilem, pro ostatní motory variabilní hydraulický.

Zdroj: Peugeot

Libor Zezulka
Diskuze (2)