Velký šéf koncernu Volkswagen lituje, že si automobilka Audi nechala přetáhnout talentovaného designéra ke korejské konkurenci. A také stále touží po Alfě Romeo...
Regresná analýza je v štatistike tak druhá kapitola, bol by som dosť prekvapený, keby si sa dostal ďalej, ale možno prekvapíš a hodíš sem ten vzorček, ktorý si použil ...
Od kdy se ve slušné regresní analýze použávají " akože dva parametre "? Ty se tady snažíš protlačit nesmyslnou možná lineární regresi, ale k další kapitole ses asi už nedostal, co?
Aha, takže nám chceš akože nahovoriť, že si vypočítal nejakú ktrivku >:-[] Fakt sem hoď ten vzorček, keď už si s tým začal, inak si nič, len tlčhuba :-!
>:D lekciu z matiky máme za sebou ( už som myslel, že budem musieť otvoriť Rektorysa, či o tom niečo nepíše ) a teraz politické školenie: treba rozvíjať výdobytky európskeho auto priemyslu a brániť jeho historický odkaz. Preto nalejeme niečo aj do FIATu ( benzín nemyslím a ani diesel ) a z toho kvapne aj Alfe. Páni, so štatistikou ste týmto pádom v pr... :-!
Dúfal som, že sa dostaneme aspoň k Altmanovej formule alebo k Tamariho či Taflerovmu modelu, tak nič, dnes zomriem hlúpy >:D >:-[]
Fakt je ten, že celý Fiat teraz stojí na Chryslerovi a úprimne, ak by som vlastnil podobný holding, tiež by som sa snažil podporovať automobilku a trhy, ktoré vynášajú aj za cenu dočasného prepadu iného (európskeho) trhu. Chápem, že tunajší chvwapci majú jasno už teraz, tak ma zaujímalo, kam sa dopracujeme ;-)
Bohajeho, k čemu ti jsou teorie na finanční analýzy, podle kterých je ten podnik už dávno mrtvý? 8-s Ty jsi fakt "myslivna".
Ale klidně ještě použij google, možná tam najdeš něco, i když tomu nebudeš opět rozumnět, co by ti zachránilo aspoň zbytek diskuzní osobnosti.
Bavil som sa s jamp-om, ale keď si už tu a šermuješ tu Googlom, tak hoď aspoň tie údaje a ukáž, ako vyzerá mŕtvy podnik. Ja som to spravil a za Fiat Group som Ti našiel za Q3 2012 nasledovné:
- Revenues at €20.4bn (€62.2bn Sep YTD)
- Trading profit €951mn (€2,827mn Sep YTD)
- EBIT of €880mn (€2,770mn Sep YTD)
- Net profit at €286mn or €362mn ex-unusuals (€1,023mn Sep YTD or €1,155mn ex-unusuals)
- Net industrial debt at €6.7bn
- Total available liquidity at €20.0bn, including €3.0bn in undrawn credit lines
Neviem, vidím slušné kladné výsledky, asi sa v tom nevyznám tak dobre ako Ty, ale mal som inú predstavu o mŕtvom podniku, pokojne rozpíš a skús sa vrátiť do vecnej roviny.
Nobelovka, miliardy na Tvojom účte, už žadne krachujúce ekonomiky na svete, garantujem Ti, že to budeš mať. Jeden vzorček a budem Ťa velebiť nielen ja, ale celý svet, no nestojí to za to? Mi nehovor, že zarobíš viacej...
Bavím sa výborne, ďakujem za opýtanie. U nás sa hovorí, že občas aj motyka vystrelí, ale to žiaľ nie je dnešný prípad a to je fakt škoda, tú Nobelovu cenu by som Ti doprial >:D:-!
A presne v tomto momente jsi ho slozil na lopatky a dal nasleduje uz jenom kopani kolem sebe a osobni utoky. Je to s nim vzdycky stejne. Jinak... :yes:;-)
Žial, musím súhlasiť. Ide o legendárnu automobilku, ktorá si nezaslúži skončiť ako SAAB či Lancia. Jej autá neboly technologicky tak jedinečné, navyše aj teraz využívajú koncernové technológie, takže by to až tak nevadilo... Radšej Alfu s talianskym dizajnom, logom a nemeckou technikou než Alfu s americkým dizajnom a technikou s talianskym logo. SERŽO, ROB UŽ NIEČO!
To je absolutní nesmysl co tu píšeš. Marchionne jasně prohlásil, že Alfa neskončí jako Lancia a není tomu ani důvod. Fiat potřebuje značku jako je Alfa (Fiat - levnější, Alfa dražší a sportovnější a Maserati pro ty nahoře o Ferrari nemluvě).
A je jasné, že se Fiat jako celek soustředí na trhy kde má úspěch tj. Amerika. Je to bohužel tak, že Evropa je v současné době na druhé koleji.
Kia nemohla najat vacsieho machra... Peter je genius a Kia vyraba pod jeho rukopisom velmi pekne auta a dovolim si tvrdit ze aj niektori premianti jej mozu zavidiet :yes:
Nazorna ukazka ako sa aj z lowendovej znacky moze stat znacka z ktorej maju strach aj premianti, dnes je KIA spicka v automobilovom priemysle :yes: , chysta sa novy silny pro ceed, novy carens, novy soul, v USA bude po Optime urcite uspesny aj velky luxusny Quoris... Kia to ma dobre naslapnute za dalsimi rekordami a zlepsovanim si imidzu :yes:
tak zase do spicky ma daleko, v spicke si predstavujem autmobilku s kapanek inymi technologiami a nie taku, co ledva prisla na trh so 6st automatom.
Ich motory taktiez nie su nijako specialne pokrokove. Su niekde na urovni Opla/Chevroletu.
To uz aj taky Renault, Volvo, ci PSA disponuju modernejsimi technologiami.
Nissan GT-r ma 6-stupnovy automat a je vseobecne pokladany za jedno ztechnologicky najvyspelejsich aut na trhu, okrem toho drzi rekord v Zelenom pekle....
5-kvalt najdes aj v Mercedesoch.
Posudzovat vyspelost automobilku podla poctu prevodovych stupnov je naivne.
co ma spolocne vyspela technika a prevezenie sa v aute? To ze ma kvalitne materialy a spracovanie, neposuva znacku na spicku automobiloveho priemyslu.
To 1,6gdi ma nejaku zazracnu spotrebu, ci rozsah vyuzitelnych otacok, ktore nemusia hasit kratkymi prevodmi? Je nejaky lahky, ma startovanie alternatorom, ci znizene trenie, chladny EGR, rekuperaciu, ci co vlastne ma take, co by tento motor, ci ine od h/k posunulo na spicku? Jazdne je hocijaky turbomotor lepsi. Ved vykon ma do cca 4500rpm, (kde ma mimochodom najvyssi krutiaci moment-obe verzie ho maju rovnaky)rovnaky ako jeho 81kw kolega cvvt !
Takze ked sarkasticky narazas na moju odbornost, tak dokaz tu svoju, presvedc ma o tom, preco H/K patri medzi spicku, tj preco tento koncern mozno porovnavat napr s takym BMW ?
Detail odchodu Petera Schreyera by byl jistě velmi zajímavý, leč popravdě si musíme říci, jestli někomu, pak schreyer zkomplikoval situaci nejen Volkswagenu, nýbrž všem klasickým evropským mainstreamovým automobilkám. Samotný Volkswagen ukazuje ve svých "poschreyerovských" modelech samozřejmě neutuchající designovou invenci a hlavně vědomí toho, jak mají auta vypadat. V širším kontextu je samozřejmě problémek s tím, že korejci se Schreyerem přeskočili designově rovnou dvě tři generace, a v jejich autech se tak již dnes nemusí bát majitel otázek, kolik měl při sjednávání kupní smlouvy nakoupeno.
Avšak, nalijme si čistého... fridexu. Postav si vedle sebe nového Golfa a cee´da. Myslím, že "schreyer neschreyer" vrcholná estetika je stále na straně Golfu.
Co se týká automobilky ALVWA ROMEO, odtušuji, že tohle je jen otázkou času. Z lancie se stala fabrika na přelepování log, Alfa boduje hlavně v informačních komiksech, osobně jim dávám dva maximálně tři roky...
A, pánové, berte na to jed, alfa pod křídlem VW, no to by byl evropský sportovní majstrštyk. Cenou pod AUDI, kvalitou na jeho úrovni, se stylem obohaceným jasnou modelovou politikou, no, těšme se na to.
Ak VW kupi Alfu, tak pojde z trhu prec Seat. Dve "sportove znacky" od VW sa neuzivia. Ale mozno ani pre Alfu by to nebolo zachrana, lebo pravi "Alfaci" si Alfu od VW uz nikdy v zivote nekupia. Staci sa pozriet na ich klubove stranky a kazdy pochopi, ze by to bola smrt Alfy!!!
Fandov Alfy je naozaj malo ale ak ju kupi VW, bude ich este menej. Kto to potom kupi? Taliani asi moc nie a naopak nemci >:D . Ked nejakemu nemcovi poviem dva slova: auto a talianske, tak vidi vsetkych certov. Talianom (z hladiska nemcov) nepomaha ani postupne zlepsovana kvalita, povest je povest.
Kolik (nejen) Němců by si koupilo třeba Škodovku před jejím převzetím VW a kolik si ji koupilo potom až do dneška. AR po křídly VW by mělo podstaně jinou image kvality.
A podívej se třeba kolika zákazníkům Lamba vadí, že patří pod Audi, potažmo koncern. Máš pocit, že se Lambo prodává pod křídly Audi méně, než před tím?
Ako to uz len mozes napisat???? Nic proti VW, ale chces mat na trhu uz pomaly len jednu znacku? Dnes je Alfa, zajtra bude co??? VW nikdy neskonci so snahou, priviest dalsiu znacky pod kridla VW! Nepodarilo sa to so Suzuki, podari sa inde, penazi maju dost. Ako ekonom to chapem, ako fanusik aut nie!
a co? Dnes je na koni VW, o 20 rokov to mzoe byt renault, ekonomika je premenliva, nikdy nevies... Ale aspon keby nieco pre tu alfu uz niekto spravil...
Ja nie som nejaky zarity fanusik alfy, ja som rad, ked je na trhu znacka, ktora ma este co povedat a ktora je "svoja". Zajtra moze viest Fiat niekto iny a Alfa tam moze mat uplne ine postavenie ako ho ma teraz. Bez tej talianskej alfy by bol automobilovy svet chudobnejsi, tak ako by bol chudobnejsi, keby tu chybal koncern PSA alebo Seat.
Kia som si kupil po predchadzajucich skusenostiach, ktore mali rodicia a kamosi a ja ani po 115000 km nemozem (az na opravu laku) povedat ani len krive slovo. Som otvoreny pre vsetky znacky a prajem si, aby tu vsetky i zostali.
Proč mají nejvíc řečí ti, co si vždy jen myslí, a nikdy nekonají?
Fiat nemá na nic prachy, ani na vývoj vlastních modelů, které potřebuje jako sůl. Za rok se situace nedá změnit, ještě, když je tu opět hluboká recese právě v zemích, které jsou pro značky koncernu Fiat stěžejním trhem. Chce se to dívat kritickým okem, zázraky, ty se totiž v těchto sférách nedějí.
Pozri, boli časy, keď Borgward šlapal na päty prémiovým značkám. Dnes už málokto vie, že vôbec taká značka niekedy existovala...
Keď Alfa padne, zabudne sa na ňu. Už dnes je hodne v úzadí. Za dve desaťročia po nej neostane ani smrad... A riziko, že padne, je v talianskych rukách mimoriadne vysoké.
Nemám rád VW.
Nemám rád dizajn vozidiel VW.
Nemám rád ich nemecký pragmatizmus.
Nemám rád koncernový konzervatizmus.
Nemám rád ich obchodnú filozofiu.
Nemám rád ich reklamy.
A Alfa s VW príde o horúcu južanskú krv.
Alfa niečo stratí zo svojich emćií.
Možno bude poskladaná z dielov VW a stratí úplne všetko.
Ale VW môže udržať Alfu nažive, ba čo viac, môže ju priviesť k prosperite.
A čo je lepšie - s hrdosťou a pýchou na vlastnú históriu a tradície padnúť, alebo prijať kompromis a žiť a existovať ďalej?
VW nepotrebuje talianske fabriky.
VW nepotrebuje taliankych inžinierov.
VW nepotrebuje robotníkov od Alfy...
VW chce len jej meno. A Taliani ho raz ešte radi predajú...
Myslim si, ze ceske ruky maju v zahranici daleko lepsiu povest ako tie talianske...ked uz o tej skodovke ;-) . Uvidime, prial by som si, aby Alfa prezila a aby zostala Alfou. Moc jej to prajem a verim, ze nie je nas takych malo.
Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem, který alfa dnes má víceméně jen v našich srdcích. Realita alfy romeo je totiž míťa a giulietta, a jestli tohle je pro pravověrné alfisty to festovní erbovní náčiní, tak je musíme politovat.
P.S. Musíš rozlišovat mezi alfisty - veteránisty, a alfisty, co by chtěli novou, moderní, dechberoucí sportovní alfu. Ta není.
S tím srovnáním Golfa a Cee´da to je zajímavý nápad. Golf se drží evoluční cesty, zatímco Cee´d prodělal obrovskou revoluci a z toho plynou závěry- Golf provádí drobné úpravy, takže jeho design je sterilnější a Cee´d útočí více na city. Nicméně jako vždy jsou peníze až na prvním místě. Osobně mám rozporuplné pocity z celého koncernu VW (hlavně teda z dostupnějších značek- Škoda, VW a Seat). Sám mám i30 a jsem s tím hodně spokojen. Zároveň je mezi potenciálními kandidáty na příští auto třídveřová i30. Zároveň musím smeknout před Corsou, se kterou teď každodenně jezdím (a tuším, že Astra by nemusela být o nic horší :-) ).
A s Alfou je to asi na dlouhé lokte. Sám nevím, jak je na tom automobilka finančně, ale MiTo i Giulietta si myslím jsou vydařená auta..
Astra je dost těžká, tohle si vyzkoušej. Corsa je milý vůz, no dnes je nutno vyčkat nové generace. Golf je designová ikona, o tom nemá význam diskutovat.
No, míťa a Giu jsou dobá auta. Ale pravověrní alfisté by si snad zasloužili jiný náklad, nemyslíš?
Jj, jak říkáš, Astra je těžká, ale ještě jsem s ní nejel, takže nevím, jak je to v reálu.. Pokud bych volil Corsu, tak by musela ještě trochu vyrůst, což při novém modelu v portfoliu značky (Adam) by se mohlo naplnit, případně jestli projde Astra odtučňovací kúrou, tak by se stala velmi žhavým kandidátem..
Abych řekl pravdu, tak trochu nechápu proč nejsou oba modely populárnější. Jako odrazový můstek mi příjdou oba ideální. Nějak nevím, kde se stala chyba..? Trochu se bojím říct, že Alfě chybí SUV, protožýe pokud automobilka nemá "sportovní" SUV v nabídce, tak nevykazuje zisky..
Rozhodne následující dvouletka. Marchioneho vzdušné zámky budou buď finálním esem nebo definitivním pohřbem. Vzhledem k tomu, že mají skoro vše hotovo, doufejme v to první. Jestli Guilia, SUV a 4C nevyjde, Piëch otevře peněženku a bude VWystaráno. Těžko soudit, který scénář je lepší...
4C dobré auto, ale prodej nezachrání, bude stát hrubo přes milion a to je moc.
Giulia, mohla by být trefou, ale špatné načasování jí nedovolí udělat výrazný prodej. Stejně jako to SUV. Na zavedené značky to stačit prodejními čísly určitě nebude.
Bolo by zaujímavé vedieť, do akej miery sa na rukopise nového Golfa podieľali chlapci z Italdesignu. A tiež by bolo zaujímavé vedieť, aký typ kalkulačky spolu s Jossalitom používate, zhodné 2-3 roky pre Alfu, to nemôže byť náhoda ;-) >:D
Wau, tak toto ma zaujíma, mohol by si uviesť viacej detailov? By ma zaujímali len také drobnosti, že aký je momentálny cashflow v Alfe, ako sú na tom s aktívami, pasívami, čo výnosy, náklady (stačí sumár, nemusíš po modeloch), aký majú teraz výsledok hospodárenia, koľko si vyhradili na krížové dotácie, ale ak máš aj ďalšie KPIs, tak sem s nimi radi sa dozvieme niečo viacej.
Aha, tak kto počíta "výhledy"? Vôbec sa nestyď a napíš nám nevzdelaným viacej ako jeden riadok, môžeš aj komplikovanejšie súvetia, snáď v okolí nájdem niekoho, kto mi vysvetlí Tvoj bezpochyby hodne náročný výpočet.
Je mi to jasné - nehrozí, aby si priznal, že varíš z vody, vlastne ani z tej nie, to by bol výsledok lepší. Životnosť firmy počítaš štatistikou, potom ako argument skočíš do "tvorby výhledov", aby sme nakoniec skončili pri kvantovej fyzike >:-[] Mal si radšej rozvíjať teóriu konca sveta, tam sa aspoň dá zabaviť. ALVWA ROMEO je Tvoje zbožné želanie a údaje, či skôr domnienky cucáš z prsta, skús byť aspoň raz v živote priamy chlap :-!
To je jednoduchý.
Počet modelů x den v měsíci x trollí konstanta. Dneska ti vyjde ti 2, zítra 3.
Hele, záběr na kolegu z webkamery:
[odkaz]
No, konec vtipů.
Nebudu zakládat další vlákno, napíšu to sem.
Myslím si, že Alfa se jen tak nepoloží. Na lopatě je totiž už minimálně 30 let a nevidím důvod, proč by se měla pokládat zrovna nyní. Ano, portfolio je omezené, ale FIAT má technologie opravdu na úrovni a i kdyby měla být příští generace jen překarosované Bravo (pokud vyjede), nevidím důvod, proč Alfu prodávat.
A pokud už, nebylo by to VW, ale šikmookejm.
Se svými úvahami jsi tradičně - mimo.
Předně, Alfa je na tom dnes tak bídně (s prodeji), jak na tom byla někdy před 40 lety. Že za posledních x let nevygeneroval žádný zisk a stále jen prohlubuje ztrátu, to je taky dostatečně známo.
S jednou půlmyšlenkou jsi ale aspoň trochu trefil. Když se člověk šprajcne, prodat či neprodat skomírající podnik, či ho stále dotovat, je jen jeho rozhodnutí.
A prodat Alfu do Asie, to je snad ta nejhorší varianta.
Že prodej není na pořadu dne, to účetní opakuje pořád dokolečka, to si nevymyslel nic nového.
Jaguar a LR není v rukou "šikmookejch" ale Indů. Prodej technologií mimo Evropu, když je v Evropě solventní zájemce, nemá co dělat s rozumným rozhodnutím, ale s hloupým naschválem, který by nepřinesl Evropě nic dobrého. Nebo máš snad dojem, že s Čínou kopeme za stejnej mančaft? A mimochodem, o Volvo nikdo jiný zájem neměl.
Psal jsi o Asii, tak jsem reagoval na Asii. Je úplně jedno, komu to připadne, Indové jsou pochopitelně nejlepší (hned po Japoncích).
To ovšem nijak nerozporuje moje tvrzení, že to těm značkám neublížilo, naopak...Alfa moc technologií nemá, všechny MultiAiry a MultiJety patří Fiatu, zbytek není nijak výjimečný. Má jen jméno, stejně jako LR a Jag.
Předokolku s hezkým designem umí udělat každý, AR by měla stát trochu jinde. Ne nad, ale vedle běžné produkce, tak jako tomu bylo na přelomu 80. a 90. let - 33, 75, 164...auta, která měla tolik do sebe, že dodnes z nich je kult. Dnes?
A copak má AR za extra techniku, pouč mě. (Ne technologie, upsal jsem se).
Všechno, podvozky počínaje a motory konče je to jen upgrade 10-20 let starých věcí. Zjisti si, odkud je blok pro TBI nebo podvozek pro Giu a 159.
Koukám mluvíš z vlastní zkušenosti, viď?
Taky to balím, tisící příspěvek, pro letošek je splněno. Byee.
Presnosti by som sa nebál, pretože podľa rovnakej kalkulačky bolo vypočítané, že 21.12.2012 nastane koniec sveta, akurát mi chlapci povedzte, či to má byť o desiatej, alebo už o siedmej ráno, nech to nezmeškám ;-)
Už som myslel, že píšeš o tom konci sveta, lebo výsledok ALVWA ROMEO je uvarený z rovnakých údajov ;-)
Netvrdím, že by chlapcom z Alfy viselo na zdi portfólio 5-tich nových modelov, ktoré súčasnú situáciu spasia, ale možno majú iné plány, Chrysler fakt frčí, ktovie, čo tam chlapci varia, aj keď nám v Európe to asi chutiť nebude...
Ne ne, má to být 20.12.2012 a loni to mělo být 20.11.2011, předloni 20.10.2010, před tím 20.09.2009 atd., naštěstí už nás to příští rok mine, protože 20.13.2013 už bude dost těžko. ;-)
za tři roky bude končit MiTo a ke konci života se bude blíčit Julča. A s finanční situací Fiatu a hlavně Alfy žádné nástupce nedostanou, jen další facelift = předpokládaný pokles prodejů a z toho vyplývající konec značky
odchod Shreyera bol naozaj sprostý nápad. Odišiel nie dizajnér, ale niekto, kto poznal systém, ako sa to má robiť a riadiť. Čo by ich stála špionáž a takto 8-s . Ten, kto ho neudržal, je pre VW gruppe zbytočný a mal by dostať padáka. V Škodovke nemôžu mať mobily aby nefotili a nejaký ober manager urobí takúto chybu :no:
Osobně si myslím, že Schreyer odešel kvůli tvůrčí svobodě.
Co si budeme povídat, už dělat design pro Audi je pro většinu lidí v designu nedostižná meta.
Někdo, kdo se v tom ale etabluje na tolik, že je povolán k šéfování designu..... se může cítit být po čase svázán.
Ať už třeba Piechem, který si rezolutní NE prosadit umí...nebo třeba uniformitou vycházející z principů filosofie značky, či koncernu.
Když pak někdo s potenciálem a hladem po jeho umění ukáže, tak se třeba Schreyerovi jevila příležitost jako čistý papír, se kterým si bude moct dělat v podstatě co chce...
Pro umělce silný magnet:)
Může být, akorát bych ze strany managementu KIA viděl jako logické zadání, jestliže chtěli člověka od Audi, právě to, aby jim ta auta maloval jako Audi, akorát aby to bylo míň náročné na výrobu, materiály atd. Z toho, co vidíme na aktuálních modelech KIA se mi jeví, že přesně to Schreyer dělá. ;-)
Technicky dnes už žiadny výrobca revolúciu neurobí (pre bežných zákazníkov) a tak je najefektívnejšie presvedčiť ľudí dizajnom .....
Nestojí to až tak veľa a mnoho ľudí neštuduje až tak technické detaily, ako vzhľad svojho nového auta. A často zaplatí len za to aby mal to čo sa mu páči ....
Poznám prípady, kedy zákazník prišiel do showroomu s tým, že chce nejaké vozidlo a pri tom technicky o ňom nevedel absolútne nič .... a samozrejme o cene nejednal .... takých zázazníkov samozrejme nie je veľa, ale to sú tí najlepší ....
Já zažil, že se pravidelně měnila garáž Mercedesů (S, C kombi, CLK - dnes E kupe a GL) jen kvůli roku na značce (v Irsku nezačíná značka městem, ale rokem registrace)
"VW právě převzal plnou kontrolu nad výrobcem sportovních vozů Porsche a výrobcem motorek Ducati a má prostor pro další značku která potřebuje restrukturalizaci."
O Alfě nepadlo ani slovo. To je jen spekulace nikoliv slova Piecha.
A ohledně Schreyera na otázku zda lituje odchodu některého z šéfů v minulosti v rámci koncernu VW řekl doslova:
"Nelituji žádného z těchto odchodů vyjma ztráty Petera Schreyera který opustil Audi aby se stal designovým šéfem Kia. Neměli jsme ho nechat odejít."
Takže určitě nemluvil o tom, že by VW měl obavy z Korejců, ale prostě přiznal, že odchodu konkrétního člověka lituje. Tečka.
tak to by som rad vedel kolko tych kvalifikovanych ukrajincov a rumunov pracuje u nas v pezote..... ked ich naratame na prstoch jednej ruky tak vela... ale hlavne ze hned sa z toho robi velke halo... ;-)
nemozem byt vsade..... ja nie som odbornik na korejske vozy a ani nikdy nebudem.... a to ze im fandim je moja osobna vec..... dakujem za pochopenie... ;-):yes:
PS: zaujimam sa o sirsi automobilovy trh... to znamena ze eu a kia su len spicky ladovca.. v USA a Azii je tiez zaujimavy trh a aj zaujimave modely roznych znaciek... keby som sa mal zaujimat len o europske auta tak to by som bol velmi prizemny a keby len o korejske tak to by som bol uplne slahnuty na hlavu.....
A jakým způsobem by pana Schreyera chtěli nepustit do Kie? Zamknout ho někde ve sklepě? Já vím, dá se nabídnout třeba více peněz, ale možná pan Schreyer chtěl prostě pro svou práci více volnost. A tu by asi u Audi nedostal. Vždyť všechna jejich auta za posledních deset let při běžném pohledu vypadají, jakoby místo designerského oddělení používali v podstatě jen kopírku.
Inak petra uz muselo pekelne nudit robit tie prisne tvarovane koncernove vozy, az sa divim ze taky talent ako on to tam tak dlho vydrzal.... urcite sa mu odchodom riadne ulavilo... a je to aj vidiet na modeloch kie... konecne sa moze peter rozvijat a robi to spickovo :yes:
Presne tak... potreboval volnost....
Aj hamilton chcel viac volnosti tak siel do mercedesu pritom v mclarene sa nemal zle a mal tam aj spickove auto.... clovek niekedy zatuzi po zmene a citi ze zmena mu prospeje :yes:
"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem..."
Tak takhle dobře sem se už dlouho nenasmál. Teda.. je pravda, že pokud bych chtěl být v servise jako doma, tak si i ten volkswágen snad i koupím, když je dnes tak levný. Ale... jak praví klasik..., nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci (předpokládám, že takto to mají všichni ti, co si Alfu koupí a popravdě, na to, že prodává momentálně 2 modely těch 100 000 ve finále není málo), tak pochybuji, že si ten lidovůz někdy koupím a stejně tak pochybuji, že by někdo, kdo má na Alfu uvažoval o něčem tak "kvalitním" jako je koncernové vozidlo...
Můžeme se tady hádat jak chceme, každý máme nějaké zkušenosti... někdo širší někdo užší... a u toho bych zůstal. Relevantní statistiku spolehlivosti nemáme, tu mají jen výrobci, to, že má Fiat pověst pošramocenou je pravda (stejně tak jako, že s tím třeba u nás nic moc nedělá a já celkem i vím proč...nemá prostě cenu bojovat s větrnými mlýny, on ty své stálé zákazníky tady taky má..., bohužel ztrácí na fleetech s čímž bez kombi v nižší stední těžko něco nadělá), před tím hlavu do písku nikdo asi nedává, na druhou stranu, přiznejme si, že je to poslední zaklínadlo koncernu po tom, co jim v nižší střední vzali multilink, který má Fiat už i ve třídě dodávek... Já bych tedy porosil, že každý, kdo si potřebuje odplivnout (že jossalito), aby si tedy prvně zjisil, jak ten Fiat na tom celosvětově je (že s těma investicema?... ona ta nová fabrika v Srbsku, Rusku, Číně, jižní americe se postavila sama) a pak můžeme debatovat... Takhle je to házení hnoje od zdejší redakce a od diskutujících u kterých to tak nějak každý čeká tam, kam opravdu nepatří...
Mimochodem... Auto jako je F 500 l se koncernu ještě vyrobit nepodařilo a F 500 je na trhu od roku 2007 a taky se koncernu za tu dobu nepodařilo přijít s konkurentem... >:-[]
A GTIho prognózy jen připomenu, že podle jeho prvootních odhadů měla být AR už v náruči VW dávno... A připomenu jen Fiat 500 vejbuch století... >:-[] >:-[]
A úplně poslední poznámka Lambo v rukách VW... No při vší úctě... Ano VW Lambo povznesl, o tom není pochyb..., ale image ferrari, kterou kdysi auta ze Svaté Agáty měly, nemá právě díky VW ani náhodou, stejně tak jako prodejní čísla... což VW vede ke křeči alá SUV... (anis tím se na čísla VW nedostane, konkurence je veliká).
Za prvé, sám Fiat přiznává, že je na tom velmi bídně, nebýt Chrysleru, píšeme tu o bankrotu. Takže ona, italská větev koncernu, je na tom bez debat mizerně. Ví to všichni, zpochybňovat, či zlehčovat tento fakt, ukazuje na mdlou mysl.
Co se těch investic týče, tak jsou oproti třeba právě koncernu naprosto nicotné. Ale chápu, když ty nevíš, tak i to málo od Fiatu se ti zdá jako moooc.
VW nemá v úmyslu stavět konkurenta pro F500, nikdy to neprohlásil, nikdy nikde nepadlo, že se do toho snad má pustit. A ty by sis to přát taky neměl, protože by to akorát znamenalo, že už tak chřadnoucímu Fiatu bude někdo další ubírat zákazníky. Stejně jako si se smál NSF, předpokládal si prodeje v řádu procent a už teď jsou na tom koncernoví prckové násobně lépe. Takže ty tvoje vejbuchy, ty jsou naprosto legendární a co víc, pravidelné.
Lambo nikdy, a to zdůrazňuji, nikdy nemělo image Ferrari. Nikdy neprodávalo víc, nikdy neprodávalo ani srovnatelně. Vždy tam byly rozdíly v řádech. Vždy to byla pouze alternativa, která oslovovala velmi malý okruh zákazníků. Jen abych tě uvedl do obrazu, před převzetím vyrábělo Lamborghini cca 200 ks vozidel ročně. Jaké jsou čísla teď, to snad někde v koutku svého mozečku vyštracháš.
Sám nevím, proč jsi sem tuto blbost napsal. Nevědomost?
Lidi mají pořád něco proti Fiatu. Kolega teď objednal nový auto - vzal Kiu Rio. Prostě prej všichni tvrdili, že je to kvalitní auto, tak ho bral. Jsem se ho zeptal, proč nešel třeba do Punta. A on Punto ani neznal, Fiat vůbec nebral při výběru v úvahu. Sice se mu v oranžové barvě Punto hodně líbilo, ale on prostě má nevím proč zafixováno, že Fiaty jsou nespolehlivé hnijící vraky. Jo, v budování pověsti Fiat prohrál na plné čáře a teď na to pravděpodobně dojede...
Teda tady to vážně upadá, redakce tíhne k bulváru a někteří diskutující už mají tak silnou schizofrenii, že i jako majitelé Brava tvrdí, že nejsou tak bohatí, aby si kupovali levné věci. >:D
Zase se nemůžeme té schíze tolik divit, musí to být hrozné žít s vědomím, že za stejné peníze které dal kdysi někdo za Bravo, by dnes mohl mít nového Golfa... >:-[]
Určitě máš na mysli image Aventadoru a jeho katastrofální prodejní výsledky, kdy 2,5 násobně překonává prodeje předešlého Murcielaga jako vrcholného modelu a v Agatě museli zvyšovat objem výroby.
Tak ona je otázka, zda trh v současné podobě, chce Alfu takovou, jaká byla, t.j auta stavěná v "modu" Alfa.Jestli je to vůbec v nějakém větším počtu prodejné, za kolik a počty kusů.Trochu se obávám, že ne a že se trh kapku posunul někam jinam.Takže "možná" bude problém v tomto a není jednoduché se vymezit a prodat.Trh se hodně změnil.
On ti ale každý pravověrný Alfista řekne, že když skončila Alfa pod Fiatem, tak ji totálně zničil. Udělal z ní překapotovaný Fiaty a tento trend úspěšně drží doteď. Sám bych řekl, že to dovádí do zrůdných rozměrů modelové politiky, kterou Alfa nikdy neměla. Mód Alfa už je jen dávná historie, která by v dnešním světě neměla ani malou šanci na úspěch.
Obecně říkám, je to trend, nelze jim to vyčítat, dělají to všichni. Ale někteří to umí lépe a někteří to neumí vůbec.
Ked si pre VW kedysi uberdolezity a teraz nemenej strategicky Piech povie toto...pozrime sa na dizajn VW. Su to predavane auta, maju image, kvalitu, drzia si tym hodnotu atd... Toto nie je o kvalite TSI ani makcenych plastoch...VW si hadam konecne uvedomi, ze aj obal predava. A hlavne tie nastokrat otocene L pismena s bodkou = zadne svetla by vedelo vyriesit elegantnejsie. Fandim inej znacke, ale keby sa na vyvazenost VW dal lepsi dizajn, bol by uspech zaruceny. Zatial nuda. Kvalita, ale bez napadu.
Kde som to napisal? Nepopieram predajnost VW. Keby si mal VW Golf a Sci, rovnaka motorizacia a cena, ktore by si bral? Idea bola, ze VW do buducna musi viac pocitat s lepsim dizajnom, inak mu konkurencia ovplyvni predaje iba na zaklade vizaze...
Nemysli si, že zákaznici Golfu, kteří si chodí pro Golf, mají zájem na nějakém ulítlém designu. Oni chtějí konzervativní vzhled. Golf je již několik let nejprodávanějším vozem v Evropě. Jednoduché poučky říkají, neměň to, co funguje.
Konkurence tady opravdu nestíhá.
Jinak bych si z těch dvou jako jediné auto vybral Golfa. Je podstatně praktičtější. A designově se mi líbí.
Pro připomenutí sem dávám rekapitulaci:
Není tajemství, že po asi 25 letech u Audi, potažmo VWAG už Schreyer prostě chtěl odejít. Ke konci k tomu zřejmě nejvíc přispěly rozpory s tehdejším šéfem designu Muratem Günakem ( [odkaz] ), i to, že ho na kariérním žebříčku přeskočil jiný nadaný, leč služebně mladší kolega - jistý Thomas Ingenlath. Ani ten už ale ve VW není, v Postupimi ho v r. 2011 vystřídal dřívější Audi Mann - Sielaff ( [odkaz] ). Jestli teď Piech lituje, že odešel Schreyer, může rovnou zamáčknout slzu i nad zlobivým klukem Ingenlathem, který nahradil Horburyho v čele designu Volva ([odkaz] ). Horbury se posunul na šéfa designu celé Geely Group. Je to všechno mnohem osobnější, než to vypadá oknem zvenčí.
Ještě Schreyerovo CV u Audi-VWAG: [odkaz]
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
Jasne ze to je osobnejsi, tito lide jsou takova esa, ze je nelze jen tak necim "uplatit" a pak jim kakat na hlavy.
Kia dala moznost se realizovat a relativne volne ruce, takova sance muze byt jen jednou za zivot.
U VW je vsecko nalajnovany, vyvoj znamena jeden opatrny krok vpred a pak tri vzad.
Piech muze litovat ceho chce ale kdyby to nebyl Schreyer, mohl by to byt klidne nekdo jiny. Sehnat designera neni az takovy problem, problem je dat mu odpovidajici podminky a zazemi pro tvurci praci.
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
...já se nemůžu zbavit dojmu, že všechny koncernový auta vypadaj, jakoby je v poslední fázi přepadl jakýsi speciální sliz, který všem jejich autům dá takovej podivně homogenní aerodynamickej patvar...jakoby všechny designérem navržený originální libůstky jsou v poslední fázi naprosto zažehleny...(podle mě to sou nějaký matematický modely na závěr, ale použitý už bez designérů). Kdo trošku vzdoruje je Seat, Porsche..a Lambo...civilní auta maj osud nalinkovanej..a úplně nejvíc mi to přijde u Škodovky...
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
jj, tohle je o katovani kostu. Designeri klidne neco navrhnou, ale pak prijde ekonom a rekne: drahe, drahe, tezko vyrobitelne, drahe... mala utilizace uz vyvinutych dilu... a cela studie jde do kopru a vznikne neco jako Roomster a spol.
Bohuzel je to videt i u Audi, kde ale prevlada druhy aspekt.. unifikovany vzhled cele modelove rady.
To je podle me "druhy" zavazny zdroj vyse zmineneho "slizu".
být pan VW, koupím raději Lancii...konzervativní značka
...zdravím, osobně si myslím, že spíše než o Alfu Romeo, bych se na místě manažerů VW zajímal spíše o jinou italskou značku...Lancii..ta by mi seděla v koncernovém portfoliu daleko lépe, než agresivnější Alfa...tu si taloši nějak daj dohromady sami...a co se týká designérů u VW..resp. u Škody..jaký vám přijde design od Kabaně...? Mám takovej dojem, že mu u nás vytvořili teplý místečko..on není žádnej lumen (udělal Veyrona, vím)..ale co dalšího..? Viděl od něj někdo něco dalšího..? jak dlouho toho Rapida vyvíjeli..? Ano, je na něm několik zajimavých detailů...ale ty studie MissioneL..ty se mohly přeci z fleku vyrábět (vyjma interieru)..alespoň u Kie by to tak jistě udělali...to co dělá Škodovka se svým designem...to už nemá nic společnýho ani s konzervativismem..podívejte se např. na Lande Rovery...takhle si v designu představuju konzervativní přístup...je z toho znát historie...ale i přítomnost...slovy Clarksona..."Záškrt..? děkuji...nemám zájem.." Zdravím :-)
Pokud tomu tak je, tak je to jedině dobře. Dnešní nagelovaní designoví ***íci umí kreslit jen totálně kreaturní tvary s obludnými koly o rozměru nejméně 30 palců, vlnami, prolisy, vypuklinami a šílenými palubkami. Takový hnůj najdeš v každém korejském, francouzském a italském showroomu.
VW kupit alfu?
To by sa stoho stala dalsia unisex znacka ako cele VW.
Okrem audi (len dizajn) a porsche je to vsetko jedno a to iste. Predpokladam,ze by to tak aj pokracovalo dalej a dockali by sme sa modelov v podani Alfa Rapid,golf, atd.. len s mierne odlisnym dizajnom cim by sa mohla "zabit" alfa aj ked alfa by na tom mohla byt financne lepsie.
len ako zart! :
To je nieco ako napriklad Kraft foods. Vsetko co kupili pokazili a EU vyrobky vyrabaju kade tade po europe a kupite si Figaro made in SK,ale vyrobene v RO a vsetko to chuti rovnako a to za hofno :-)
Němci teď cítí tlak Korejců a tuší, že musí hodně rychle začít něco dělat, aby si udrželi byznys i v budoucnu. TSI jim navíc ještě udělalo čáru přes rozpočet. A když benzínovej c´eed v nejvyšší výbavě s pár drobnostma navíc nepřekročí cenovku 400 tisíc, kdežto nejnovější Golf s těma samýma drobnostma atakuje půlmilionovou hranici... je nějaká vrcholná estetika lidem úplně ukradená. Na druhou stranu, zájemci o vyšší třídu, kteří 100 tisíc vydělají za 1-2 měsíce, jdou k prémiovým značkám typu BMW, MB, Lexus, atd. Ti opravdu nemají zájem ani čas číst srovnávací recenze.