Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferdinand Piëch: Pustit Schreyera do Kie byla chyba

Velký šéf koncernu Volkswagen lituje, že si automobilka Audi nechala přetáhnout talentovaného designéra ke korejské konkurenci. A také stále touží po Alfě Romeo...
Zpět na článek
14. 11. 2012 18:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 11. 2012 19:45
13. 11. 2012 20:03
13. 11. 2012 20:33
13. 11. 2012 20:36
13. 11. 2012 22:05
14. 11. 2012 18:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 11. 2012 20:02
13. 11. 2012 20:02
13. 11. 2012 21:31
13. 11. 2012 20:14
13. 11. 2012 20:06
13. 11. 2012 20:15
13. 11. 2012 20:16
13. 11. 2012 20:41
14. 11. 2012 09:37
13. 11. 2012 20:27
13. 11. 2012 21:35
14. 11. 2012 10:36
13. 11. 2012 21:00
13. 11. 2012 22:06
13. 11. 2012 22:31
14. 11. 2012 09:30
14. 11. 2012 12:14
14. 11. 2012 12:33
14. 11. 2012 12:38
14. 11. 2012 12:49
14. 11. 2012 13:08
14. 11. 2012 18:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 11. 2012 06:58
15. 11. 2012 13:04
13. 11. 2012 19:17
Říkám to nerad...
ale kdyby koupili AR tak by to bylo jenom dobře... s tou automobilkou to jde pěkně z kopce...
Rozbalit vlákno
30
13. 11. 2012 19:30
Re: Říkám to nerad...
Jestli nezačnou něco ihned dělat (tím myslím pořádně prodávat), tak do úplného konce značky jsou max. tři roky.
Avatar - gld
13. 11. 2012 19:33
Re: Říkám to nerad...
Povestný rok, maximálne dva?
13. 11. 2012 19:36
Re: Říkám to nerad...
Píšu tři.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:03
Re: Říkám to nerad...
Ako si to vypočítal?
13. 11. 2012 20:20
Re: Říkám to nerad...
Pomocí regresní analýzy.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:28
Re: Říkám to nerad...
Regresnej analýzy? Fakt? To akože dva parametre Ti stačia na to určiť, kedy bude firma na konci? To vidím na Nobelovku...
13. 11. 2012 20:33
Re: Říkám to nerad...
Jaké dva parametry? O čem to meleš? 8-s
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:37
Re: Říkám to nerad...
Regresná analýza je v štatistike tak druhá kapitola, bol by som dosť prekvapený, keby si sa dostal ďalej, ale možno prekvapíš a hodíš sem ten vzorček, ktorý si použil ...
13. 11. 2012 20:41
Re: Říkám to nerad...
Od kdy se ve slušné regresní analýze použávají " akože dva parametre "? Ty se tady snažíš protlačit nesmyslnou možná lineární regresi, ale k další kapitole ses asi už nedostal, co?

Co to tu na mě zkoušíš? Dělat ze sebe blbce?
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:16
Re: Říkám to nerad...
Aha, takže nám chceš akože nahovoriť, že si vypočítal nejakú ktrivku >:-[] Fakt sem hoď ten vzorček, keď už si s tým začal, inak si nič, len tlčhuba :-!
13. 11. 2012 21:28
Re: Říkám to nerad...
>:D lekciu z matiky máme za sebou ( už som myslel, že budem musieť otvoriť Rektorysa, či o tom niečo nepíše ) a teraz politické školenie: treba rozvíjať výdobytky európskeho auto priemyslu a brániť jeho historický odkaz. Preto nalejeme niečo aj do FIATu ( benzín nemyslím a ani diesel ) a z toho kvapne aj Alfe. Páni, so štatistikou ste týmto pádom v pr... :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:38
Re: Říkám to nerad...
Dúfal som, že sa dostaneme aspoň k Altmanovej formule alebo k Tamariho či Taflerovmu modelu, tak nič, dnes zomriem hlúpy >:D >:-[]

Fakt je ten, že celý Fiat teraz stojí na Chryslerovi a úprimne, ak by som vlastnil podobný holding, tiež by som sa snažil podporovať automobilku a trhy, ktoré vynášajú aj za cenu dočasného prepadu iného (európskeho) trhu. Chápem, že tunajší chvwapci majú jasno už teraz, tak ma zaujímalo, kam sa dopracujeme ;-)
13. 11. 2012 22:10
Re: Říkám to nerad...
Bohajeho, k čemu ti jsou teorie na finanční analýzy, podle kterých je ten podnik už dávno mrtvý? 8-s Ty jsi fakt "myslivna".
Ale klidně ještě použij google, možná tam najdeš něco, i když tomu nebudeš opět rozumnět, co by ti zachránilo aspoň zbytek diskuzní osobnosti.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:24
Re: Říkám to nerad...
Bavil som sa s jamp-om, ale keď si už tu a šermuješ tu Googlom, tak hoď aspoň tie údaje a ukáž, ako vyzerá mŕtvy podnik. Ja som to spravil a za Fiat Group som Ti našiel za Q3 2012 nasledovné:

- Revenues at €20.4bn (€62.2bn Sep YTD)
- Trading profit €951mn (€2,827mn Sep YTD)
- EBIT of €880mn (€2,770mn Sep YTD)
- Net profit at €286mn or €362mn ex-unusuals (€1,023mn Sep YTD or €1,155mn ex-unusuals)
- Net industrial debt at €6.7bn
- Total available liquidity at €20.0bn, including €3.0bn in undrawn credit lines

Neviem, vidím slušné kladné výsledky, asi sa v tom nevyznám tak dobre ako Ty, ale mal som inú predstavu o mŕtvom podniku, pokojne rozpíš a skús sa vrátiť do vecnej roviny.
13. 11. 2012 22:30
Re: Říkám to nerad...
Proč se vrtáš v něčem, v čem se nevyznáš?
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:35
Re: Říkám to nerad...
Results Reviews čítam pomerne pravidelne, takže vecne napíš, čo sa Ti nepáči na uvedených číslach.
13. 11. 2012 22:38
Re: Říkám to nerad...
Protože jde o počítání mrtvol. Jestli nevíš, co to je za termín, zeptej se nějakého účetního.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:48
Re: Říkám to nerad...
Tak zase nič, nevadí, zvykol som si. :-!
13. 11. 2012 21:35
Re: Říkám to nerad...
Co jsem u člověka, jako jsi ty, je mi naprosto u zádele. Názory hlupáků a naználků mne nijako nezajímají. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:42
Re: Říkám to nerad...
Nobelovka, miliardy na Tvojom účte, už žadne krachujúce ekonomiky na svete, garantujem Ti, že to budeš mať. Jeden vzorček a budem Ťa velebiť nielen ja, ale celý svet, no nestojí to za to? Mi nehovor, že zarobíš viacej...
13. 11. 2012 21:45
Re: Říkám to nerad...
A co tak zapracovat sám na sobě? Ne? Raději plácat blbosti, co? 8-s :no:
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:12
Re: Říkám to nerad...
Bavím sa výborne, ďakujem za opýtanie. U nás sa hovorí, že občas aj motyka vystrelí, ale to žiaľ nie je dnešný prípad a to je fakt škoda, tú Nobelovu cenu by som Ti doprial >:D :-!
13. 11. 2012 22:17
Re: Říkám to nerad...
Asi vycházíš z vlastní teorie, že na internetu jseš nejchytřejší jen ty sám a potkat někoho znalého, je holý nesmysl.

Nic jiného, než se dobře bavit nad sám sebou a svými myšlénkami, ti dneska už opravdu nezbyde. Já jsem tě prokoukl už o půl devátý. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:26
Re: Říkám to nerad...
Poprosím, skús vecnú rovinu, riešime Tvoj výpočet.
Avatar - Katikakus
14. 11. 2012 07:22
Re: Říkám to nerad...
A presne v tomto momente jsi ho slozil na lopatky a dal nasleduje uz jenom kopani kolem sebe a osobni utoky. Je to s nim vzdycky stejne. Jinak... :yes: ;-)
14. 11. 2012 09:03
Re: Říkám to nerad...
:-) :yes:
Avatar - bubucci
14. 11. 2012 12:08
Re: Říkám to nerad...
:yes:
Avatar - PeterLuk
13. 11. 2012 19:58
Re: Říkám to nerad...
Žial, musím súhlasiť. Ide o legendárnu automobilku, ktorá si nezaslúži skončiť ako SAAB či Lancia. Jej autá neboly technologicky tak jedinečné, navyše aj teraz využívajú koncernové technológie, takže by to až tak nevadilo... Radšej Alfu s talianskym dizajnom, logom a nemeckou technikou než Alfu s americkým dizajnom a technikou s talianskym logo. SERŽO, ROB UŽ NIEČO!
13. 11. 2012 23:35
Re: Říkám to nerad...
To je absolutní nesmysl co tu píšeš. Marchionne jasně prohlásil, že Alfa neskončí jako Lancia a není tomu ani důvod. Fiat potřebuje značku jako je Alfa (Fiat - levnější, Alfa dražší a sportovnější a Maserati pro ty nahoře o Ferrari nemluvě).
A je jasné, že se Fiat jako celek soustředí na trhy kde má úspěch tj. Amerika. Je to bohužel tak, že Evropa je v současné době na druhé koleji.
Avatar - white label
13. 11. 2012 23:54
Re: Říkám to nerad...
Marchionne už toho prohlásil...
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2012 19:36
za chyby sa plati
Kia nemohla najat vacsieho machra... Peter je genius a Kia vyraba pod jeho rukopisom velmi pekne auta a dovolim si tvrdit ze aj niektori premianti jej mozu zavidiet :yes:

Nazorna ukazka ako sa aj z lowendovej znacky moze stat znacka z ktorej maju strach aj premianti, dnes je KIA spicka v automobilovom priemysle :yes: , chysta sa novy silny pro ceed, novy carens, novy soul, v USA bude po Optime urcite uspesny aj velky luxusny Quoris... Kia to ma dobre naslapnute za dalsimi rekordami a zlepsovanim si imidzu :yes:
Rozbalit vlákno
7
13. 11. 2012 19:58
Re: za chyby sa plati
No kia sa nim naozaj chvali, kde sa da a ma i preco
14. 11. 2012 09:57
Re: za chyby sa plati
Hlavne ten Soul by mal byt novy a iny
14. 11. 2012 16:47
Re: za chyby sa plati
tak zase do spicky ma daleko, v spicke si predstavujem autmobilku s kapanek inymi technologiami a nie taku, co ledva prisla na trh so 6st automatom.
Ich motory taktiez nie su nijako specialne pokrokove. Su niekde na urovni Opla/Chevroletu.
To uz aj taky Renault, Volvo, ci PSA disponuju modernejsimi technologiami.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2012 18:40
Re: za chyby sa plati
Nissan GT-r ma 6-stupnovy automat a je vseobecne pokladany za jedno ztechnologicky najvyspelejsich aut na trhu, okrem toho drzi rekord v Zelenom pekle....

5-kvalt najdes aj v Mercedesoch.

Posudzovat vyspelost automobilku podla poctu prevodovych stupnov je naivne.
15. 11. 2012 06:36
Re: za chyby sa plati
to bolo ako jeden z prikladov. Napis mi, co ma H/K progresivne? Ci mi chces povedat, ze 5kvalt u mercedesu je top prevodovka tejto znacky?
14. 11. 2012 20:04
Re: za chyby sa plati
Ty si nejaký odborník...prevez sa s 1.6 GDI a potom mi vysvetli, aký je málo pokrokový...
15. 11. 2012 06:50
Re: za chyby sa plati
co ma spolocne vyspela technika a prevezenie sa v aute? To ze ma kvalitne materialy a spracovanie, neposuva znacku na spicku automobiloveho priemyslu.
To 1,6gdi ma nejaku zazracnu spotrebu, ci rozsah vyuzitelnych otacok, ktore nemusia hasit kratkymi prevodmi? Je nejaky lahky, ma startovanie alternatorom, ci znizene trenie, chladny EGR, rekuperaciu, ci co vlastne ma take, co by tento motor, ci ine od h/k posunulo na spicku? Jazdne je hocijaky turbomotor lepsi. Ved vykon ma do cca 4500rpm, (kde ma mimochodom najvyssi krutiaci moment-obe verzie ho maju rovnaky)rovnaky ako jeho 81kw kolega cvvt !
Takze ked sarkasticky narazas na moju odbornost, tak dokaz tu svoju, presvedc ma o tom, preco H/K patri medzi spicku, tj preco tento koncern mozno porovnavat napr s takym BMW ?
13. 11. 2012 19:45
PŘETAHOVAČKA
Detail odchodu Petera Schreyera by byl jistě velmi zajímavý, leč popravdě si musíme říci, jestli někomu, pak schreyer zkomplikoval situaci nejen Volkswagenu, nýbrž všem klasickým evropským mainstreamovým automobilkám. Samotný Volkswagen ukazuje ve svých "poschreyerovských" modelech samozřejmě neutuchající designovou invenci a hlavně vědomí toho, jak mají auta vypadat. V širším kontextu je samozřejmě problémek s tím, že korejci se Schreyerem přeskočili designově rovnou dvě tři generace, a v jejich autech se tak již dnes nemusí bát majitel otázek, kolik měl při sjednávání kupní smlouvy nakoupeno.

Avšak, nalijme si čistého... fridexu. Postav si vedle sebe nového Golfa a cee´da. Myslím, že "schreyer neschreyer" vrcholná estetika je stále na straně Golfu.

Co se týká automobilky ALVWA ROMEO, odtušuji, že tohle je jen otázkou času. Z lancie se stala fabrika na přelepování log, Alfa boduje hlavně v informačních komiksech, osobně jim dávám dva maximálně tři roky...

A, pánové, berte na to jed, alfa pod křídlem VW, no to by byl evropský sportovní majstrštyk. Cenou pod AUDI, kvalitou na jeho úrovni, se stylem obohaceným jasnou modelovou politikou, no, těšme se na to.
Rozbalit vlákno
60
13. 11. 2012 19:56
Re: PŘETAHOVAČKA
Ak VW kupi Alfu, tak pojde z trhu prec Seat. Dve "sportove znacky" od VW sa neuzivia. Ale mozno ani pre Alfu by to nebolo zachrana, lebo pravi "Alfaci" si Alfu od VW uz nikdy v zivote nekupia. Staci sa pozriet na ich klubove stranky a kazdy pochopi, ze by to bola smrt Alfy!!!
13. 11. 2012 20:02
Re: PŘETAHOVAČKA
Smrt Alfy jsou především oni fandové.

Je jich zatraceně málo a drtivá většina z nich si Alfu koupí leda z bazaru. Alfa má mířit na solventní zákazníky, má li přežít. :-!
13. 11. 2012 20:03
Re: PŘETAHOVAČKA
Přesně.
13. 11. 2012 20:11
Re: PŘETAHOVAČKA
Fandov Alfy je naozaj malo ale ak ju kupi VW, bude ich este menej. Kto to potom kupi? Taliani asi moc nie a naopak nemci >:D . Ked nejakemu nemcovi poviem dva slova: auto a talianske, tak vidi vsetkych certov. Talianom (z hladiska nemcov) nepomaha ani postupne zlepsovana kvalita, povest je povest.
13. 11. 2012 20:17
Re: PŘETAHOVAČKA
Ty si to určitě nedovedeš představit, čemuž se ani nedivím, ale po světě běhá opravdu dost lidí, co by si "německou" Alfu klidně a rádi koupili.
Avatar - white label
13. 11. 2012 20:26
Re: PŘETAHOVAČKA
Kolik (nejen) Němců by si koupilo třeba Škodovku před jejím převzetím VW a kolik si ji koupilo potom až do dneška. AR po křídly VW by mělo podstaně jinou image kvality.
A podívej se třeba kolika zákazníkům Lamba vadí, že patří pod Audi, potažmo koncern. Máš pocit, že se Lambo prodává pod křídly Audi méně, než před tím?
13. 11. 2012 20:33
Re: PŘETAHOVAČKA
Trefa :yes:
13. 11. 2012 20:34
Re: PŘETAHOVAČKA
tak tak, rozumne napisane.. ALfe uz iba popriat co najskorsi bankrot nech si ju konecne vw kupi.
13. 11. 2012 20:41
Re: PŘETAHOVAČKA
Ako to uz len mozes napisat???? Nic proti VW, ale chces mat na trhu uz pomaly len jednu znacku? Dnes je Alfa, zajtra bude co??? VW nikdy neskonci so snahou, priviest dalsiu znacky pod kridla VW! Nepodarilo sa to so Suzuki, podari sa inde, penazi maju dost. Ako ekonom to chapem, ako fanusik aut nie!
13. 11. 2012 20:43
Re: PŘETAHOVAČKA
a co? Dnes je na koni VW, o 20 rokov to mzoe byt renault, ekonomika je premenliva, nikdy nevies... Ale aspon keby nieco pre tu alfu uz niekto spravil...
13. 11. 2012 20:43
Re: PŘETAHOVAČKA
A co ti to tak vadí? Ty sis taky mohl vybrat Alfu a šel sis pro korejce.
13. 11. 2012 20:51
Re: PŘETAHOVAČKA
Ja nie som nejaky zarity fanusik alfy, ja som rad, ked je na trhu znacka, ktora ma este co povedat a ktora je "svoja". Zajtra moze viest Fiat niekto iny a Alfa tam moze mat uplne ine postavenie ako ho ma teraz. Bez tej talianskej alfy by bol automobilovy svet chudobnejsi, tak ako by bol chudobnejsi, keby tu chybal koncern PSA alebo Seat.
Kia som si kupil po predchadzajucich skusenostiach, ktore mali rodicia a kamosi a ja ani po 115000 km nemozem (az na opravu laku) povedat ani len krive slovo. Som otvoreny pre vsetky znacky a prajem si, aby tu vsetky i zostali.
13. 11. 2012 20:56
Re: PŘETAHOVAČKA
Proč mají nejvíc řečí ti, co si vždy jen myslí, a nikdy nekonají?

Fiat nemá na nic prachy, ani na vývoj vlastních modelů, které potřebuje jako sůl. Za rok se situace nedá změnit, ještě, když je tu opět hluboká recese právě v zemích, které jsou pro značky koncernu Fiat stěžejním trhem. Chce se to dívat kritickým okem, zázraky, ty se totiž v těchto sférách nedějí.
14. 11. 2012 20:29
Re: PŘETAHOVAČKA
Pozri, boli časy, keď Borgward šlapal na päty prémiovým značkám. Dnes už málokto vie, že vôbec taká značka niekedy existovala...
Keď Alfa padne, zabudne sa na ňu. Už dnes je hodne v úzadí. Za dve desaťročia po nej neostane ani smrad... A riziko, že padne, je v talianskych rukách mimoriadne vysoké.
Nemám rád VW.
Nemám rád dizajn vozidiel VW.
Nemám rád ich nemecký pragmatizmus.
Nemám rád koncernový konzervatizmus.
Nemám rád ich obchodnú filozofiu.
Nemám rád ich reklamy.

A Alfa s VW príde o horúcu južanskú krv.
Alfa niečo stratí zo svojich emćií.
Možno bude poskladaná z dielov VW a stratí úplne všetko.

Ale VW môže udržať Alfu nažive, ba čo viac, môže ju priviesť k prosperite.

A čo je lepšie - s hrdosťou a pýchou na vlastnú históriu a tradície padnúť, alebo prijať kompromis a žiť a existovať ďalej?

VW nepotrebuje talianske fabriky.
VW nepotrebuje taliankych inžinierov.
VW nepotrebuje robotníkov od Alfy...
VW chce len jej meno. A Taliani ho raz ešte radi predajú...
14. 11. 2012 20:32
Re: PŘETAHOVAČKA
presne tak, moj nazor... :yes:
13. 11. 2012 20:38
Re: PŘETAHOVAČKA
Myslim si, ze ceske ruky maju v zahranici daleko lepsiu povest ako tie talianske...ked uz o tej skodovke ;-) . Uvidime, prial by som si, aby Alfa prezila a aby zostala Alfou. Moc jej to prajem a verim, ze nie je nas takych malo.
Avatar - T613
13. 11. 2012 20:36
Re: PŘETAHOVAČKA
dej do toho nejvýkonnější motory VW group, dobře nastavený podvozek, dej prostor na "hraní" Italdesignu? Kdo by to nechtěl za solidní prachy
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2012 18:41
Re: PŘETAHOVAČKA
Alfa nema dovod prezit...
13. 11. 2012 20:02
Re: PŘETAHOVAČKA
Seat nebyl, není a nebude nikdy sportovní značkou. Emoce nefungují, zákazníci na lep nesedli.
Avatar - PeterLuk
13. 11. 2012 20:43
Re: PŘETAHOVAČKA
Presne tak a to isté KIA. Zato že niekto zhora tvrdí, že je to športová značka, to ešte skutočnosti nemusí odpovedať. ;-)
13. 11. 2012 20:02
Re: PŘETAHOVAČKA
Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem, který alfa dnes má víceméně jen v našich srdcích. Realita alfy romeo je totiž míťa a giulietta, a jestli tohle je pro pravověrné alfisty to festovní erbovní náčiní, tak je musíme politovat.

P.S. Musíš rozlišovat mezi alfisty - veteránisty, a alfisty, co by chtěli novou, moderní, dechberoucí sportovní alfu. Ta není.
13. 11. 2012 21:31
Re: PŘETAHOVAČKA
Praví alfáci už teraz nekupujú alfu, to bude asi hlavný problém >:-[]
13. 11. 2012 20:04
Re: PŘETAHOVAČKA
S tím srovnáním Golfa a Cee´da to je zajímavý nápad. Golf se drží evoluční cesty, zatímco Cee´d prodělal obrovskou revoluci a z toho plynou závěry- Golf provádí drobné úpravy, takže jeho design je sterilnější a Cee´d útočí více na city. Nicméně jako vždy jsou peníze až na prvním místě. Osobně mám rozporuplné pocity z celého koncernu VW (hlavně teda z dostupnějších značek- Škoda, VW a Seat). Sám mám i30 a jsem s tím hodně spokojen. Zároveň je mezi potenciálními kandidáty na příští auto třídveřová i30. Zároveň musím smeknout před Corsou, se kterou teď každodenně jezdím (a tuším, že Astra by nemusela být o nic horší :-) ).

A s Alfou je to asi na dlouhé lokte. Sám nevím, jak je na tom automobilka finančně, ale MiTo i Giulietta si myslím jsou vydařená auta..
13. 11. 2012 20:14
Re: PŘETAHOVAČKA
Astra je dost těžká, tohle si vyzkoušej. Corsa je milý vůz, no dnes je nutno vyčkat nové generace. Golf je designová ikona, o tom nemá význam diskutovat.

No, míťa a Giu jsou dobá auta. Ale pravověrní alfisté by si snad zasloužili jiný náklad, nemyslíš?
13. 11. 2012 20:34
Re: PŘETAHOVAČKA
Jj, jak říkáš, Astra je těžká, ale ještě jsem s ní nejel, takže nevím, jak je to v reálu.. Pokud bych volil Corsu, tak by musela ještě trochu vyrůst, což při novém modelu v portfoliu značky (Adam) by se mohlo naplnit, případně jestli projde Astra odtučňovací kúrou, tak by se stala velmi žhavým kandidátem..

Abych řekl pravdu, tak trochu nechápu proč nejsou oba modely populárnější. Jako odrazový můstek mi příjdou oba ideální. Nějak nevím, kde se stala chyba..? Trochu se bojím říct, že Alfě chybí SUV, protožýe pokud automobilka nemá "sportovní" SUV v nabídce, tak nevykazuje zisky..
13. 11. 2012 20:06
Re: PŘETAHOVAČKA
Rozhodne následující dvouletka. Marchioneho vzdušné zámky budou buď finálním esem nebo definitivním pohřbem. Vzhledem k tomu, že mají skoro vše hotovo, doufejme v to první. Jestli Guilia, SUV a 4C nevyjde, Piëch otevře peněženku a bude VWystaráno. Těžko soudit, který scénář je lepší...
13. 11. 2012 20:14
Re: PŘETAHOVAČKA
4C dobré auto, ale prodej nezachrání, bude stát hrubo přes milion a to je moc.
Giulia, mohla by být trefou, ale špatné načasování jí nedovolí udělat výrazný prodej. Stejně jako to SUV. Na zavedené značky to stačit prodejními čísly určitě nebude.
13. 11. 2012 20:15
Re: PŘETAHOVAČKA
Bohužel celkový stav italské společnosti nahrává spíše tomu dramatičtějšímu scénáři. VW to pak ustojí, držme tomu palce.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:09
Re: PŘETAHOVAČKA
Bolo by zaujímavé vedieť, do akej miery sa na rukopise nového Golfa podieľali chlapci z Italdesignu. A tiež by bolo zaujímavé vedieť, aký typ kalkulačky spolu s Jossalitom používate, zhodné 2-3 roky pre Alfu, to nemôže byť náhoda ;-) >:D
13. 11. 2012 20:15
Re: PŘETAHOVAČKA
Ono se stačí trochu oreintovat v automotive, pak to to začne vycházet samo.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:25
Re: PŘETAHOVAČKA
Wau, tak toto ma zaujíma, mohol by si uviesť viacej detailov? By ma zaujímali len také drobnosti, že aký je momentálny cashflow v Alfe, ako sú na tom s aktívami, pasívami, čo výnosy, náklady (stačí sumár, nemusíš po modeloch), aký majú teraz výsledok hospodárenia, koľko si vyhradili na krížové dotácie, ale ak máš aj ďalšie KPIs, tak sem s nimi radi sa dozvieme niečo viacej.
13. 11. 2012 20:35
Re: PŘETAHOVAČKA
Tohle je záležitost účetních, ti počítají "mrtvoly", ale netvoří výhledy. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:40
Re: PŘETAHOVAČKA
Aha, tak kto počíta "výhledy"? Vôbec sa nestyď a napíš nám nevzdelaným viacej ako jeden riadok, môžeš aj komplikovanejšie súvetia, snáď v okolí nájdem niekoho, kto mi vysvetlí Tvoj bezpochyby hodne náročný výpočet.
13. 11. 2012 20:46
Re: PŘETAHOVAČKA
Proč se mám já osobně bavit s někým, jako jsi ty? O problému víš prd, dokázal si to výš a já přednášky z matematické statistiky nedělám. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:53
Re: PŘETAHOVAČKA
Som vedel, že Ťa nie som hodný, ó veľký všemohúci... A to vlastne vysvetľuje aj pozadie Tvojich názorov o autách, tak dík, už Ťa chápem.
13. 11. 2012 20:58
Re: PŘETAHOVAČKA
Dovzdělej se a pak se spolu budem klidně bavit.

Já taky nelezu do diskuzí o kvantové fyzice. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:10
Re: PŘETAHOVAČKA
Je mi to jasné - nehrozí, aby si priznal, že varíš z vody, vlastne ani z tej nie, to by bol výsledok lepší. Životnosť firmy počítaš štatistikou, potom ako argument skočíš do "tvorby výhledov", aby sme nakoniec skončili pri kvantovej fyzike >:-[] Mal si radšej rozvíjať teóriu konca sveta, tam sa aspoň dá zabaviť. ALVWA ROMEO je Tvoje zbožné želanie a údaje, či skôr domnienky cucáš z prsta, skús byť aspoň raz v živote priamy chlap :-!
13. 11. 2012 21:12
Re: PŘETAHOVAČKA
Hele, blba si tu už ze sebe udělal, proč to ženeš do extrému? Já vím, co jsi zač, znalosti nemáš a tím to hasne. Ty velkej chlapáku. :-!
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:21
Re: PŘETAHOVAČKA
Extrém? Slušne som Ťa požiadal o ekonomické údaje AR a následne o vzorček, ktorým si to vypočítal.. OK, tak to skúsme odznova - ako si to vypočítal?
13. 11. 2012 21:30
Re: PŘETAHOVAČKA
A já ti říkám, že k tomu výpočtu jsou ti tyto hodnoty k ničemu. Chápeš?
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 21:44
Re: PŘETAHOVAČKA
OK, daj iné hodnoty a iný výpočet, fakt, úprimne, žiadne hádky, vecná debata.
13. 11. 2012 21:45
Re: PŘETAHOVAČKA
To je jednoduchý.
Počet modelů x den v měsíci x trollí konstanta. Dneska ti vyjde ti 2, zítra 3.

Hele, záběr na kolegu z webkamery:
[odkaz]

No, konec vtipů.

Nebudu zakládat další vlákno, napíšu to sem.
Myslím si, že Alfa se jen tak nepoloží. Na lopatě je totiž už minimálně 30 let a nevidím důvod, proč by se měla pokládat zrovna nyní. Ano, portfolio je omezené, ale FIAT má technologie opravdu na úrovni a i kdyby měla být příští generace jen překarosované Bravo (pokud vyjede), nevidím důvod, proč Alfu prodávat.
A pokud už, nebylo by to VW, ale šikmookejm.
13. 11. 2012 22:01
Re: PŘETAHOVAČKA
Se svými úvahami jsi tradičně - mimo.
Předně, Alfa je na tom dnes tak bídně (s prodeji), jak na tom byla někdy před 40 lety. Že za posledních x let nevygeneroval žádný zisk a stále jen prohlubuje ztrátu, to je taky dostatečně známo.

S jednou půlmyšlenkou jsi ale aspoň trochu trefil. Když se člověk šprajcne, prodat či neprodat skomírající podnik, či ho stále dotovat, je jen jeho rozhodnutí.

A prodat Alfu do Asie, to je snad ta nejhorší varianta.
13. 11. 2012 22:16
Re: PŘETAHOVAČKA
Proč nejhorší varianta? Ubralo to něco Volvu, LR nebo Jaguaru? Ne.
Se zbytkem se uvidí, já říkám, že prodej rozhodně není na pořadu dne.

Navážu ještě na horní "regresní analýzu"...už ses doučil teorii benzínových spalovacích motorů? :D Tam jsem taky byl tradičně mimo.
13. 11. 2012 22:24
Re: PŘETAHOVAČKA
Že prodej není na pořadu dne, to účetní opakuje pořád dokolečka, to si nevymyslel nic nového.

Jaguar a LR není v rukou "šikmookejch" ale Indů. Prodej technologií mimo Evropu, když je v Evropě solventní zájemce, nemá co dělat s rozumným rozhodnutím, ale s hloupým naschválem, který by nepřinesl Evropě nic dobrého. Nebo máš snad dojem, že s Čínou kopeme za stejnej mančaft? A mimochodem, o Volvo nikdo jiný zájem neměl.
13. 11. 2012 22:33
Re: PŘETAHOVAČKA
Psal jsi o Asii, tak jsem reagoval na Asii. Je úplně jedno, komu to připadne, Indové jsou pochopitelně nejlepší (hned po Japoncích).
To ovšem nijak nerozporuje moje tvrzení, že to těm značkám neublížilo, naopak...Alfa moc technologií nemá, všechny MultiAiry a MultiJety patří Fiatu, zbytek není nijak výjimečný. Má jen jméno, stejně jako LR a Jag.
Předokolku s hezkým designem umí udělat každý, AR by měla stát trochu jinde. Ne nad, ale vedle běžné produkce, tak jako tomu bylo na přelomu 80. a 90. let - 33, 75, 164...auta, která měla tolik do sebe, že dodnes z nich je kult. Dnes?
13. 11. 2012 22:36
Re: PŘETAHOVAČKA
Alfa moc technologií nemá, jo?

No, z tebe by neměl bazalka klub radost.
Opět, čím méně člověk ví, tím má víc jasno, co?

Jdu spát, nebo se tu dneska ještě dozvím "myšlének".
13. 11. 2012 22:44
Re: PŘETAHOVAČKA
A copak má AR za extra techniku, pouč mě. (Ne technologie, upsal jsem se).
Všechno, podvozky počínaje a motory konče je to jen upgrade 10-20 let starých věcí. Zjisti si, odkud je blok pro TBI nebo podvozek pro Giu a 159.
Koukám mluvíš z vlastní zkušenosti, viď?

Taky to balím, tisící příspěvek, pro letošek je splněno. Byee.
13. 11. 2012 20:16
Re: PŘETAHOVAČKA
>:D Všiml jsem si. Možná máme shodné zdroje... ;-)
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:35
Re: PŘETAHOVAČKA
Presnosti by som sa nebál, pretože podľa rovnakej kalkulačky bolo vypočítané, že 21.12.2012 nastane koniec sveta, akurát mi chlapci povedzte, či to má byť o desiatej, alebo už o siedmej ráno, nech to nezmeškám ;-)
13. 11. 2012 20:41
Re: PŘETAHOVAČKA
Dozvíme se to všichni najednou z... AUTO.CZ :-) Jedno ráno otevřeme stránky a tam bude hlavní článek - BRAVWO ALVWA ROMEO >:D ;-)
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:49
Re: PŘETAHOVAČKA
Už som myslel, že píšeš o tom konci sveta, lebo výsledok ALVWA ROMEO je uvarený z rovnakých údajov ;-)

Netvrdím, že by chlapcom z Alfy viselo na zdi portfólio 5-tich nových modelov, ktoré súčasnú situáciu spasia, ale možno majú iné plány, Chrysler fakt frčí, ktovie, čo tam chlapci varia, aj keď nám v Európe to asi chutiť nebude...
Avatar - white label
13. 11. 2012 20:47
Re: PŘETAHOVAČKA
Ne ne, má to být 20.12.2012 a loni to mělo být 20.11.2011, předloni 20.10.2010, před tím 20.09.2009 atd., naštěstí už nás to příští rok mine, protože 20.13.2013 už bude dost těžko.
;-)
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:50
Re: PŘETAHOVAČKA
Sakra, skoro som to minul, tak dík ;-)
14. 11. 2012 09:37
Re: PŘETAHOVAČKA
Ano, velmi přesný výpočet, šejdrem tak o 100 let. Nemluvě o výkladu této události. Mayský kalendář byl možná nenávratně ztracen v minulosti.

Jen pro zajímavost, 10 vybraných a známých odhadů konce Mayského kalendáře:
Bowditch 26. 4. 1493
Willson 11.12. 1614
Spinden 23. 2. 1753
GMT 21.12. 2012
Böhm & Böhm 14.12. 2116
Kreichgauer 23. 9. 2129
Wells & Fuls 6.11. 2220
Hochleitner 3. 5. 2259
Verbelen 4. 4. 2438
Vollemaere 14. 8. 2532
Avatar - T613
13. 11. 2012 20:27
Re: PŘETAHOVAČKA
za tři roky bude končit MiTo a ke konci života se bude blíčit Julča. A s finanční situací Fiatu a hlavně Alfy žádné nástupce nedostanou, jen další facelift = předpokládaný pokles prodejů a z toho vyplývající konec značky
13. 11. 2012 21:35
Re: PŘETAHOVAČKA
odchod Shreyera bol naozaj sprostý nápad. Odišiel nie dizajnér, ale niekto, kto poznal systém, ako sa to má robiť a riadiť. Čo by ich stála špionáž a takto 8-s . Ten, kto ho neudržal, je pre VW gruppe zbytočný a mal by dostať padáka. V Škodovke nemôžu mať mobily aby nefotili a nejaký ober manager urobí takúto chybu :no:
13. 11. 2012 22:08
Re: PŘETAHOVAČKA
Osobně si myslím, že Schreyer odešel kvůli tvůrčí svobodě.
Co si budeme povídat, už dělat design pro Audi je pro většinu lidí v designu nedostižná meta.
Někdo, kdo se v tom ale etabluje na tolik, že je povolán k šéfování designu..... se může cítit být po čase svázán.
Ať už třeba Piechem, který si rezolutní NE prosadit umí...nebo třeba uniformitou vycházející z principů filosofie značky, či koncernu.

Když pak někdo s potenciálem a hladem po jeho umění ukáže, tak se třeba Schreyerovi jevila příležitost jako čistý papír, se kterým si bude moct dělat v podstatě co chce...
Pro umělce silný magnet:)
Avatar - Dinar
14. 11. 2012 10:36
Re: PŘETAHOVAČKA
Může být, akorát bych ze strany managementu KIA viděl jako logické zadání, jestliže chtěli člověka od Audi, právě to, aby jim ta auta maloval jako Audi, akorát aby to bylo míň náročné na výrobu, materiály atd. Z toho, co vidíme na aktuálních modelech KIA se mi jeví, že přesně to Schreyer dělá. ;-)
13. 11. 2012 20:27
Dizajn je o zisku ....
Technicky dnes už žiadny výrobca revolúciu neurobí (pre bežných zákazníkov) a tak je najefektívnejšie presvedčiť ľudí dizajnom .....

Nestojí to až tak veľa a mnoho ľudí neštuduje až tak technické detaily, ako vzhľad svojho nového auta. A často zaplatí len za to aby mal to čo sa mu páči ....

Poznám prípady, kedy zákazník prišiel do showroomu s tým, že chce nejaké vozidlo a pri tom technicky o ňom nevedel absolútne nič .... a samozrejme o cene nejednal .... takých zázazníkov samozrejme nie je veľa, ale to sú tí najlepší ....
Rozbalit vlákno
1
13. 11. 2012 22:25
Re: Dizajn je o zisku ....
To ještě "nic" není...:)

Já zažil, že se pravidelně měnila garáž Mercedesů (S, C kombi, CLK - dnes E kupe a GL) jen kvůli roku na značce (v Irsku nezačíná značka městem, ale rokem registrace)
Avatar - Ham.
13. 11. 2012 20:35
Článek trochu překrucuje
Piech v Bild am Sonntag doslova uvedl:

"VW právě převzal plnou kontrolu nad výrobcem sportovních vozů Porsche a výrobcem motorek Ducati a má prostor pro další značku která potřebuje restrukturalizaci."

O Alfě nepadlo ani slovo. To je jen spekulace nikoliv slova Piecha.

A ohledně Schreyera na otázku zda lituje odchodu některého z šéfů v minulosti v rámci koncernu VW řekl doslova:

"Nelituji žádného z těchto odchodů vyjma ztráty Petera Schreyera který opustil Audi aby se stal designovým šéfem Kia. Neměli jsme ho nechat odejít."

Takže určitě nemluvil o tom, že by VW měl obavy z Korejců, ale prostě přiznal, že odchodu konkrétního člověka lituje. Tečka.
Rozbalit vlákno
5
13. 11. 2012 20:42
Re: Článek trochu překrucuje
Díky.
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 20:50
Re: Článek trochu překrucuje
:yes:
13. 11. 2012 22:30
Re: Článek trochu překrucuje
Amen :yes:
14. 11. 2012 07:17
Re: Článek trochu překrucuje
Schreyer neopustil Audi. V case odchodu pracoval priamo pre Volkswagen (tusim ze Eos bola jeho posledna praca)...
Avatar - Ham.
14. 11. 2012 09:30
Re: Článek trochu překrucuje
To máš pravdu, ale asi byl kmenovým zaměstnancem Audi, proč by to jinak Piech řekl jak to řekl.
13. 11. 2012 21:00
Dědo má radost
Konečně bude moct jezdit ve vysněném mercedesu >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Magnetofon
13. 11. 2012 21:03
Schreyer = Korejsky agent
Schreyer je zradca Zapadu a mal byt odsudeny pred ludovym tribunalom za vlastizradu Europy.

:no:
Rozbalit vlákno
15
13. 11. 2012 21:04
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D
Avatar - white label
13. 11. 2012 21:19
Re: Schreyer = Korejsky agent
Tak nám vzala Korea,
zradcu Petra Schreyera,
nik ho za to nehoní,
KIA je s ním "na koni"...
;-)
13. 11. 2012 21:38
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D :yes:
Avatar - Ondore
13. 11. 2012 22:04
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D :yes:
Avatar - white label
13. 11. 2012 22:25
Re: Schreyer = Korejsky agent
Zradca Schreyr
Part II.

Menom Petra Schreyera,
drzá Južná Kórea,
vráť nám nášho frajera.
A ty Péťo nedej se,
na KIU už vy.serse... :-O
14. 11. 2012 09:27
Re: Schreyer = Korejsky agent
:-) :-)
14. 11. 2012 10:16
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D
Avatar - Dinar
14. 11. 2012 10:37
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D >:D Ty máš teda střevo... :yes:
Avatar - PeterLuk
13. 11. 2012 21:21
Re: Schreyer = Korejsky agent
A ty si zmätený, pretože kritizuješ všetko z východu, ale ako profilovku máš nastavenú vlajku Európskej únia, ktorá kórejskú inváziu umožnila. ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 11. 2012 21:45
Re: Schreyer = Korejsky agent
Ty hvězdičky by si měl předělat do tvaru dámského emblému.
13. 11. 2012 21:37
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D
Ten byl dobrej. Včera to o nekalých importech, dneska tohle. Prosím, piš častěji, v krizi aby člověk pobavení pohledal. :-)
13. 11. 2012 22:40
Re: Schreyer = Korejsky agent
Peugeot zamestnava na slovensku Rumunov a ukraincov! Zradcovia >:D
Avatar - white label
13. 11. 2012 22:59
Re: Schreyer = Korejsky agent
Slovensko, Rumunsko a Ukrajina snad nejsou v Evropě? V tomto ohledu (viz původní příspěvek o vlastizradě Evropy) srovnáváš nesrovnatelné... :-O :*) ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2012 07:46
Re: Schreyer = Korejsky agent
tak to by som rad vedel kolko tych kvalifikovanych ukrajincov a rumunov pracuje u nas v pezote..... ked ich naratame na prstoch jednej ruky tak vela... ale hlavne ze hned sa z toho robi velke halo... ;-)
14. 11. 2012 09:27
Re: Schreyer = Korejsky agent
>:D ten byl
Avatar - Well-being
13. 11. 2012 22:06
Kdepak jsou
ti známí "odborníci" na korejské vozy? Nějak jim zamrzla klávesnice ... ;-)
Rozbalit vlákno
5
13. 11. 2012 22:31
Re: Kdepak jsou
Klávesnice se dá rozchodit...s tvým procesorem to bude horší :-)
Avatar - Starfighter
13. 11. 2012 22:37
Re: Kdepak jsou
Myslíš odborníky toppera a Incesta? To nevím kde jsou, ale ten první se vedle [odkaz] právě přiznal, že okukoval nové Clio v Prešově >:-[]
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2012 07:38
Re: Kdepak jsou
klidek...

nemozem byt vsade..... ja nie som odbornik na korejske vozy a ani nikdy nebudem.... a to ze im fandim je moja osobna vec..... dakujem za pochopenie... ;-) :yes:

PS: zaujimam sa o sirsi automobilovy trh... to znamena ze eu a kia su len spicky ladovca.. v USA a Azii je tiez zaujimavy trh a aj zaujimave modely roznych znaciek... keby som sa mal zaujimat len o europske auta tak to by som bol velmi prizemny a keby len o korejske tak to by som bol uplne slahnuty na hlavu.....
14. 11. 2012 09:30
Re: Kdepak jsou
Dle toho, cos napsal, se zajímáš opravdu jenom o korejské auta :-!
14. 11. 2012 08:06
Nepustit, ale jak?
A jakým způsobem by pana Schreyera chtěli nepustit do Kie? Zamknout ho někde ve sklepě? Já vím, dá se nabídnout třeba více peněz, ale možná pan Schreyer chtěl prostě pro svou práci více volnost. A tu by asi u Audi nedostal. Vždyť všechna jejich auta za posledních deset let při běžném pohledu vypadají, jakoby místo designerského oddělení používali v podstatě jen kopírku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2012 08:16
Re: Nepustit, ale jak?
Inak petra uz muselo pekelne nudit robit tie prisne tvarovane koncernove vozy, az sa divim ze taky talent ako on to tam tak dlho vydrzal.... urcite sa mu odchodom riadne ulavilo... a je to aj vidiet na modeloch kie... konecne sa moze peter rozvijat a robi to spickovo :yes:

Presne tak... potreboval volnost....

Aj hamilton chcel viac volnosti tak siel do mercedesu pritom v mclarene sa nemal zle a mal tam aj spickove auto.... clovek niekedy zatuzi po zmene a citi ze zmena mu prospeje :yes:
14. 11. 2012 08:29
To je zase kakanců poránu
"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem..."

Tak takhle dobře sem se už dlouho nenasmál. Teda.. je pravda, že pokud bych chtěl být v servise jako doma, tak si i ten volkswágen snad i koupím, když je dnes tak levný. Ale... jak praví klasik..., nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci (předpokládám, že takto to mají všichni ti, co si Alfu koupí a popravdě, na to, že prodává momentálně 2 modely těch 100 000 ve finále není málo), tak pochybuji, že si ten lidovůz někdy koupím a stejně tak pochybuji, že by někdo, kdo má na Alfu uvažoval o něčem tak "kvalitním" jako je koncernové vozidlo...

Můžeme se tady hádat jak chceme, každý máme nějaké zkušenosti... někdo širší někdo užší... a u toho bych zůstal. Relevantní statistiku spolehlivosti nemáme, tu mají jen výrobci, to, že má Fiat pověst pošramocenou je pravda (stejně tak jako, že s tím třeba u nás nic moc nedělá a já celkem i vím proč...nemá prostě cenu bojovat s větrnými mlýny, on ty své stálé zákazníky tady taky má..., bohužel ztrácí na fleetech s čímž bez kombi v nižší stední těžko něco nadělá), před tím hlavu do písku nikdo asi nedává, na druhou stranu, přiznejme si, že je to poslední zaklínadlo koncernu po tom, co jim v nižší střední vzali multilink, který má Fiat už i ve třídě dodávek... Já bych tedy porosil, že každý, kdo si potřebuje odplivnout (že jossalito), aby si tedy prvně zjisil, jak ten Fiat na tom celosvětově je (že s těma investicema?... ona ta nová fabrika v Srbsku, Rusku, Číně, jižní americe se postavila sama) a pak můžeme debatovat... Takhle je to házení hnoje od zdejší redakce a od diskutujících u kterých to tak nějak každý čeká tam, kam opravdu nepatří...

Mimochodem... Auto jako je F 500 l se koncernu ještě vyrobit nepodařilo a F 500 je na trhu od roku 2007 a taky se koncernu za tu dobu nepodařilo přijít s konkurentem... >:-[]

A GTIho prognózy jen připomenu, že podle jeho prvootních odhadů měla být AR už v náruči VW dávno... A připomenu jen Fiat 500 vejbuch století... >:-[] >:-[]

A úplně poslední poznámka Lambo v rukách VW... No při vší úctě... Ano VW Lambo povznesl, o tom není pochyb..., ale image ferrari, kterou kdysi auta ze Svaté Agáty měly, nemá právě díky VW ani náhodou, stejně tak jako prodejní čísla... což VW vede ke křeči alá SUV... (anis tím se na čísla VW nedostane, konkurence je veliká).
Rozbalit vlákno
11
Avatar - cerrbion
14. 11. 2012 09:13
Re: To je zase kakanců poránu
howg :yes:
14. 11. 2012 09:17
Re: To je zase kakanců poránu
Souhlas. Koukám že GTI a jeho falanga se probrala z letargie a pěkně tady nablinkala.A pár dalších vymatlanců taky. :yes:
14. 11. 2012 11:11
Re: To je zase kakanců poránu
:yes: :yes: :yes:
14. 11. 2012 11:44
Re: To je zase kakanců poránu
Máš to tradičně v hlavičce pomotaný.

Za prvé, sám Fiat přiznává, že je na tom velmi bídně, nebýt Chrysleru, píšeme tu o bankrotu. Takže ona, italská větev koncernu, je na tom bez debat mizerně. Ví to všichni, zpochybňovat, či zlehčovat tento fakt, ukazuje na mdlou mysl.
Co se těch investic týče, tak jsou oproti třeba právě koncernu naprosto nicotné. Ale chápu, když ty nevíš, tak i to málo od Fiatu se ti zdá jako moooc.

VW nemá v úmyslu stavět konkurenta pro F500, nikdy to neprohlásil, nikdy nikde nepadlo, že se do toho snad má pustit. A ty by sis to přát taky neměl, protože by to akorát znamenalo, že už tak chřadnoucímu Fiatu bude někdo další ubírat zákazníky. Stejně jako si se smál NSF, předpokládal si prodeje v řádu procent a už teď jsou na tom koncernoví prckové násobně lépe. Takže ty tvoje vejbuchy, ty jsou naprosto legendární a co víc, pravidelné.

Lambo nikdy, a to zdůrazňuji, nikdy nemělo image Ferrari. Nikdy neprodávalo víc, nikdy neprodávalo ani srovnatelně. Vždy tam byly rozdíly v řádech. Vždy to byla pouze alternativa, která oslovovala velmi malý okruh zákazníků. Jen abych tě uvedl do obrazu, před převzetím vyrábělo Lamborghini cca 200 ks vozidel ročně. Jaké jsou čísla teď, to snad někde v koutku svého mozečku vyštracháš.
Sám nevím, proč jsi sem tuto blbost napsal. Nevědomost?
15. 11. 2012 01:12
Re: To je zase kakanců poránu
Lidi mají pořád něco proti Fiatu. Kolega teď objednal nový auto - vzal Kiu Rio. Prostě prej všichni tvrdili, že je to kvalitní auto, tak ho bral. Jsem se ho zeptal, proč nešel třeba do Punta. A on Punto ani neznal, Fiat vůbec nebral při výběru v úvahu. Sice se mu v oranžové barvě Punto hodně líbilo, ale on prostě má nevím proč zafixováno, že Fiaty jsou nespolehlivé hnijící vraky. Jo, v budování pověsti Fiat prohrál na plné čáře a teď na to pravděpodobně dojede...
Avatar - white label
14. 11. 2012 12:13
Re: To je zase kakanců poránu
Teda tady to vážně upadá, redakce tíhne k bulváru a někteří diskutující už mají tak silnou schizofrenii, že i jako majitelé Brava tvrdí, že nejsou tak bohatí, aby si kupovali levné věci. >:D
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2012 12:24
Re: To je zase kakanců poránu
...ty jedeš >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 08:29
Re: To je zase kakanců poránu
>:D >:D :yes:
Avatar - white label
15. 11. 2012 11:00
Re: To je zase kakanců poránu
Zase se nemůžeme té schíze tolik divit, musí to být hrozné žít s vědomím, že za stejné peníze které dal kdysi někdo za Bravo, by dnes mohl mít nového Golfa... >:-[]
14. 11. 2012 12:50
Re: To je zase kakanců poránu
Určitě máš na mysli image Aventadoru a jeho katastrofální prodejní výsledky, kdy 2,5 násobně překonává prodeje předešlého Murcielaga jako vrcholného modelu a v Agatě museli zvyšovat objem výroby.
15. 11. 2012 08:50
Re: To je zase kakanců poránu
ad.
"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem..."

Na téhle GTIho větě je ovšem smutné to, že i když z ní vyškrtáš veškerý vw-filní balast, tak ti zbude ryze pravdivé tvrzení:

"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne auto..."

Fiat nedovede ani to.
14. 11. 2012 12:08
Poptávka trhu
Tak ona je otázka, zda trh v současné podobě, chce Alfu takovou, jaká byla, t.j auta stavěná v "modu" Alfa.Jestli je to vůbec v nějakém větším počtu prodejné, za kolik a počty kusů.Trochu se obávám, že ne a že se trh kapku posunul někam jinam.Takže "možná" bude problém v tomto a není jednoduché se vymezit a prodat.Trh se hodně změnil.
Rozbalit vlákno
1
14. 11. 2012 12:20
Re: Poptávka trhu
On ti ale každý pravověrný Alfista řekne, že když skončila Alfa pod Fiatem, tak ji totálně zničil. Udělal z ní překapotovaný Fiaty a tento trend úspěšně drží doteď. Sám bych řekl, že to dovádí do zrůdných rozměrů modelové politiky, kterou Alfa nikdy neměla. Mód Alfa už je jen dávná historie, která by v dnešním světě neměla ani malou šanci na úspěch.

Obecně říkám, je to trend, nelze jim to vyčítat, dělají to všichni. Ale někteří to umí lépe a někteří to neumí vůbec.
Avatar - sargis
14. 11. 2012 12:33
hm
Ked si pre VW kedysi uberdolezity a teraz nemenej strategicky Piech povie toto...pozrime sa na dizajn VW. Su to predavane auta, maju image, kvalitu, drzia si tym hodnotu atd... Toto nie je o kvalite TSI ani makcenych plastoch...VW si hadam konecne uvedomi, ze aj obal predava. A hlavne tie nastokrat otocene L pismena s bodkou = zadne svetla by vedelo vyriesit elegantnejsie. Fandim inej znacke, ale keby sa na vyvazenost VW dal lepsi dizajn, bol by uspech zaruceny. Zatial nuda. Kvalita, ale bez napadu.
Rozbalit vlákno
3
14. 11. 2012 12:38
Re: hm
Takže tobě se zdá, že VW se díky designu mizerně prodává? Bože, bože... 8-s
Avatar - sargis
14. 11. 2012 12:49
Re: hm
Kde som to napisal? Nepopieram predajnost VW. Keby si mal VW Golf a Sci, rovnaka motorizacia a cena, ktore by si bral? Idea bola, ze VW do buducna musi viac pocitat s lepsim dizajnom, inak mu konkurencia ovplyvni predaje iba na zaklade vizaze...
14. 11. 2012 13:08
Re: hm
Nemysli si, že zákaznici Golfu, kteří si chodí pro Golf, mají zájem na nějakém ulítlém designu. Oni chtějí konzervativní vzhled. Golf je již několik let nejprodávanějším vozem v Evropě. Jednoduché poučky říkají, neměň to, co funguje.
Konkurence tady opravdu nestíhá.

Jinak bych si z těch dvou jako jediné auto vybral Golfa. Je podstatně praktičtější. A designově se mi líbí.
14. 11. 2012 12:57
Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
Pro připomenutí sem dávám rekapitulaci:
Není tajemství, že po asi 25 letech u Audi, potažmo VWAG už Schreyer prostě chtěl odejít. Ke konci k tomu zřejmě nejvíc přispěly rozpory s tehdejším šéfem designu Muratem Günakem ( [odkaz] ), i to, že ho na kariérním žebříčku přeskočil jiný nadaný, leč služebně mladší kolega - jistý Thomas Ingenlath. Ani ten už ale ve VW není, v Postupimi ho v r. 2011 vystřídal dřívější Audi Mann - Sielaff ( [odkaz] ). Jestli teď Piech lituje, že odešel Schreyer, může rovnou zamáčknout slzu i nad zlobivým klukem Ingenlathem, který nahradil Horburyho v čele designu Volva ([odkaz] ). Horbury se posunul na šéfa designu celé Geely Group. Je to všechno mnohem osobnější, než to vypadá oknem zvenčí.
Ještě Schreyerovo CV u Audi-VWAG: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
14. 11. 2012 14:16
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
Jasne ze to je osobnejsi, tito lide jsou takova esa, ze je nelze jen tak necim "uplatit" a pak jim kakat na hlavy.

Kia dala moznost se realizovat a relativne volne ruce, takova sance muze byt jen jednou za zivot.
U VW je vsecko nalajnovany, vyvoj znamena jeden opatrny krok vpred a pak tri vzad.
Piech muze litovat ceho chce ale kdyby to nebyl Schreyer, mohl by to byt klidne nekdo jiny. Sehnat designera neni az takovy problem, problem je dat mu odpovidajici podminky a zazemi pro tvurci praci.
14. 11. 2012 14:29
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
...já se nemůžu zbavit dojmu, že všechny koncernový auta vypadaj, jakoby je v poslední fázi přepadl jakýsi speciální sliz, který všem jejich autům dá takovej podivně homogenní aerodynamickej patvar...jakoby všechny designérem navržený originální libůstky jsou v poslední fázi naprosto zažehleny...(podle mě to sou nějaký matematický modely na závěr, ale použitý už bez designérů). Kdo trošku vzdoruje je Seat, Porsche..a Lambo...civilní auta maj osud nalinkovanej..a úplně nejvíc mi to přijde u Škodovky...
14. 11. 2012 15:05
Re: Jak to bylo se Schreyerem a jeho dalšími kolegy
jj, tohle je o katovani kostu. Designeri klidne neco navrhnou, ale pak prijde ekonom a rekne: drahe, drahe, tezko vyrobitelne, drahe... mala utilizace uz vyvinutych dilu... a cela studie jde do kopru a vznikne neco jako Roomster a spol.
Bohuzel je to videt i u Audi, kde ale prevlada druhy aspekt.. unifikovany vzhled cele modelove rady.

To je podle me "druhy" zavazny zdroj vyse zmineneho "slizu".
14. 11. 2012 14:16
být pan VW, koupím raději Lancii...konzervativní značka
...zdravím, osobně si myslím, že spíše než o Alfu Romeo, bych se na místě manažerů VW zajímal spíše o jinou italskou značku...Lancii..ta by mi seděla v koncernovém portfoliu daleko lépe, než agresivnější Alfa...tu si taloši nějak daj dohromady sami...a co se týká designérů u VW..resp. u Škody..jaký vám přijde design od Kabaně...? Mám takovej dojem, že mu u nás vytvořili teplý místečko..on není žádnej lumen (udělal Veyrona, vím)..ale co dalšího..? Viděl od něj někdo něco dalšího..? jak dlouho toho Rapida vyvíjeli..? Ano, je na něm několik zajimavých detailů...ale ty studie MissioneL..ty se mohly přeci z fleku vyrábět (vyjma interieru)..alespoň u Kie by to tak jistě udělali...to co dělá Škodovka se svým designem...to už nemá nic společnýho ani s konzervativismem..podívejte se např. na Lande Rovery...takhle si v designu představuju konzervativní přístup...je z toho znát historie...ale i přítomnost...slovy Clarksona..."Záškrt..? děkuji...nemám zájem.." Zdravím :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2012 18:42
Pustit dizajnerov prec bola chyba...
Sudiac podla tvarov aut koncernu VW, Piech prepustil vsetkych dizajnerov....
Rozbalit vlákno
2
Re: Pustit dizajnerov prec bola chyba...
Pokud tomu tak je, tak je to jedině dobře. Dnešní nagelovaní designoví ***íci umí kreslit jen totálně kreaturní tvary s obludnými koly o rozměru nejméně 30 palců, vlnami, prolisy, vypuklinami a šílenými palubkami. Takový hnůj najdeš v každém korejském, francouzském a italském showroomu.
14. 11. 2012 19:55
Re: Pustit dizajnerov prec bola chyba...
Ti teda pěkně děkuju:)
Avatar - Bubáq
15. 11. 2012 06:58
TO NEBYLA CHYBA!
My, potenciální kupci, máme alspoň více na výběr. Design prodává a proto více designově dobrých značek dělá výběr rozsáhlejší a zajímavější.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2012 13:04
Alfa Rapid
VW kupit alfu?
To by sa stoho stala dalsia unisex znacka ako cele VW.
Okrem audi (len dizajn) a porsche je to vsetko jedno a to iste. Predpokladam,ze by to tak aj pokracovalo dalej a dockali by sme sa modelov v podani Alfa Rapid,golf, atd.. len s mierne odlisnym dizajnom cim by sa mohla "zabit" alfa aj ked alfa by na tom mohla byt financne lepsie.

len ako zart! :
To je nieco ako napriklad Kraft foods. Vsetko co kupili pokazili a EU vyrobky vyrabaju kade tade po europe a kupite si Figaro made in SK,ale vyrobene v RO a vsetko to chuti rovnako a to za hofno :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2012 10:56
Za chyby se platí
Němci teď cítí tlak Korejců a tuší, že musí hodně rychle začít něco dělat, aby si udrželi byznys i v budoucnu. TSI jim navíc ještě udělalo čáru přes rozpočet. A když benzínovej c´eed v nejvyšší výbavě s pár drobnostma navíc nepřekročí cenovku 400 tisíc, kdežto nejnovější Golf s těma samýma drobnostma atakuje půlmilionovou hranici... je nějaká vrcholná estetika lidem úplně ukradená. Na druhou stranu, zájemci o vyšší třídu, kteří 100 tisíc vydělají za 1-2 měsíce, jdou k prémiovým značkám typu BMW, MB, Lexus, atd. Ti opravdu nemají zájem ani čas číst srovnávací recenze.
Rozbalit vlákno
0