Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda 4x4 dostane elektronicky řízený pohon všech kol

Nová generace Pandy s pohonem všech kol by měla být představena v druhé polovině letošního roku.
Zpět na článek
11. 5. 2012 08:17
11. 5. 2012 08:29
11. 5. 2012 10:10
11. 5. 2012 11:37
11. 5. 2012 12:06
11. 5. 2012 12:40
11. 5. 2012 13:37
11. 5. 2012 14:26
11. 5. 2012 17:42
11. 5. 2012 20:24
12. 5. 2012 06:13
11. 5. 2012 09:21
11. 5. 2012 10:17
11. 5. 2012 11:00
11. 5. 2012 11:42
11. 5. 2012 11:22
11. 5. 2012 11:46
11. 5. 2012 11:53
11. 5. 2012 12:43
11. 5. 2012 13:26
11. 5. 2012 14:32
11. 5. 2012 15:34
11. 5. 2012 16:09
11. 5. 2012 16:21
11. 5. 2012 16:37
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2012 08:17
panda
:yes:
Rozbalit vlákno
26
11. 5. 2012 08:29
Re: panda
V tomto by sa mohli ucit od Fiatu aj ine znacky. Dat pohon 4x4 do takehoto auticka, je skvela vec :yes: . Skoda, ze to neskusia i este s nejakym clenom vyssej rady zo svoho portfolia. Bolo by to skoro unikat, ako je to i u Pandy.
11. 5. 2012 09:19
Re: panda
Dělá to už jen jedna značka a jde o Suzuki Swift 4×4. Pardádní autíčko dle ohlasů, stejně jako toto.
11. 5. 2012 10:10
Re: panda
Mas pravdu. Akosi som pozabudol, aj ked ich vidim kazdy den niekolko na cestach :-)
11. 5. 2012 11:37
Re: panda
Svišť je dobré auto. Jen verze 4x4 je na rozdíl od ostatních dovážena z Japonska, takže je otázka, kolik se jich v EU vlastně prodá.
Avatar - jazva
11. 5. 2012 12:06
Re: panda
Z Japonska sa vozí aj Swift Sport. A tých 4x4 sa predá myslím dosť. Teda aspoň ja ich vidím veľmi často...
11. 5. 2012 12:40
Re: panda
swifter mi tady psal, že se Sport vyrábí v Ostřihomi. Z Japonska se prý odváží motor, převodovka a části podvozku. Viz [odkaz]
11. 5. 2012 19:49
Re: panda
I když paradoxně Swift sport mi přijde jako velmi zajímavá koupě, zatímco 4x4 se svou cenou naprosto mimo (to už bych spíš uvažoval o sx4).
11. 5. 2012 13:37
Re: panda
Swift je o třídu výše, v tomhle segmentu má Suzuki model Splash. Panda 4x4 v podstatě nemá přímou konkurenci.
11. 5. 2012 14:26
Re: panda
Zkus ty třídy nějak pojmenovat a definovat. :-) Podle mých tabulek všechny tři automobily spadají do kategorie mini. Tedy mají délku pod 3,9 metru, rozvor pod 2,5 metru a hmotnost pod 1,2 tuny. Svišť je z nich největší a blíží se hranici, ale pořád se tam vejde, jen motorem vyčuhuje. Jinak Panda je menší i než Splash.
Avatar - pallas
11. 5. 2012 17:42
Re: panda
tu to mas aj s obrazkami..
[odkaz]
11. 5. 2012 20:24
Re: panda
A tady je pokračování [odkaz] . To mi však neřekne, jaká kritéria používá Giorgio.
12. 5. 2012 06:13
Re: panda
Sice nevím, proč bych ti měl vysvětlovat, jak nahlížím na všeobecně přijímané rozdělení dle segmentů, kde panda zkrátka patří do A (mini) a swift do B (malá), ale když už jsme teda v ČR a i když v tom má i SDA trochu hokej, tak zrovna v tomto ne - takže třeba tato tabulka - [odkaz] - nechť ti stačí. Nelítám okolo každého auta s pravítkem a notýskem, kam si dělal poznámky a srovnání čísel, ale netáhnou mě ani nudle marketingu - takže octavia pro mě patří do nižší střední, ne do střední (kam ji vypisuje právě i SDA). Víc ti k tomu psát nebudu, je to ztracený čas. Na druhé straně, nevím (a je mi to jedno), jak máš svou tabulku precizní a historickou, ale tvoje "mini" kritéria splňuje i golf MK I.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2012 09:21
Re: panda
suhlasim :yes:

ved prave tomu nerozumiem preco by mal pohon 4x4 byt vysadou len velkych SUVeciek alebo nejakych drahych limuzin, aj male auto je s pohonom 4x4 na ceste v zhorsenych podmienkach bezpecnejsie ako kdejaka velka dvojkolka a mnohym netreba velke auta a tereeeenaky ked potrebuju prekonavat len mestske a primestske nastrahy a nejake tie nerovnosti cestou k chalupe. Preto je na skodu ze ked clovek chce 4kolku musi siahat kdesi kde mnoho ludi vlastne ani siahat nemoze lebo su tie auta pridrahe a zbytocne velke silne a realny clovek by na bezne jazdenie taketo velke auto ani nevyuzil.

Panda to ma sikovne vymyslene a verim ze coskoro sa dockame viac malych a malickych aut s pohonom 4x4 pretoze tu nejde ani tak o terenne schopnosti ako o to ze 4kolka je za dazda za mokra a za akychkolvek podmienok na ceste ovela bezpecnejsia ako dvojkolka, ide o aktivnu bezpecnost a vsetci vieme ze na tej sa neoplati setrit.

Pande drzim palce, nadherne auto :yes:
11. 5. 2012 10:17
Re: panda
Tiez ma to stve, ze nemozes najst auto v malej strednej triede s pohonom 4x4.Vsetci tu vymyslaju nove rady a nove dizajnove prvky a neviem, co vsetko, bojuju o zakaznika vsetkym moznym, ale ze by i30, ceed, focus, corolu, punto, astru,Guiletu,C4, 206 alebo 307, mazda 3 ... urobili s 4x4, tak to teda nie. Na Subaru impreza sa nemozem s radostou ani pozriet [odkaz] A za Golf 30000 Eur??? >:D 8-s
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2012 11:00
Re: panda
moja rec,

z mensich aut alebo takych uz trosku vacsich mensich aut mame na vyber jedine suzuki SX4, neviem ako na tom bude s pohonom 4x4 opel mokka a pripravovany peugeot 2008 - teda ci to budu aj stvorkoly ale tak ci tak je uz aj SX4 s pohonom 4x4 relativne drahe a velke auto oproti klasickym malym autam ako fabia, polo, fiesta, rio a pod...

tak ono z nizsej strednej triedy mas asi jedine 4x4 octavku ale ta je cenovo tiez uz niekde v pr.deli, fakt je toho malo...... a v malej triede vlastne nemas nic,

inak si to vystihol presne - aj v nizsej strednej triede je problem najst nejaku stvorkolku a nie este v malej triede - tam uz nie je nic, neviem preco vyrobcovia ten pohon v mensich klasickych osobakoch ignoruju

panda 4x4 je rarita ale o to viac jej fandim

:yes:

ten odkaz si zabil >:D :yes:
11. 5. 2012 11:42
Re: panda
Odkaz uz opraveny [odkaz] ;-)
11. 5. 2012 11:22
Re: panda
Pohon všech kol není zadarmo ani neváží jako pírko. A poptávka nebude zase tak velká. Třeba Audi usoudilo, že o A1 s pohonem všech kol nebude trvale dostatečný zájem pro to, aby ji vyráběli, takže zůstanou u limitované série. Když si vezmeš, kolik automobilek nenabízí pohon všech kol ve střední třídě, opravdu tě to překvapuje? :-)

Co takhle Suzuki SX4/ Fiat Sedici?
11. 5. 2012 11:46
Re: panda
Pasovalo by mi to o triedu vyssie, ten Swift je pre mna prilis maly. Navyse som s nim viac krat jazdil a ten hluk v kabine bol pre mna negativnym prekvapenim. A motor (myslim 1,9 diesel) sa mi dal oproti mojej 1,6 CRDI na Ceede slabsi ;-\ . Viac krat som musel skusat, ci nemam zatiahnutu rucnu. Ten Swift ma vobec nenadchol. Dizajn ano, ale inac nic moc. Inac, ze by nebola poptavka, to by som spochybnoval. Mozno v CR nie, ale pozri do Rakuska alebo Svajciarska, tu je pomer 4x2 k 4x4 omnoho vyrovnanejsi.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2012 11:53
Re: panda
mas na mysli SX4 nie swift ze?
11. 5. 2012 12:43
Re: panda
Svišť a 1,9 diesel? I kdyby taková věc existovala, tak si to koupí snad jen masochista. Řekl bych, že Itálie (a zbytek "alpských" trhů) je hlavní důvod, proč vůbec tahle Panda existuje.

Když si vezmeš, kolik automobilek nenabízí pohony všech kol ve střední třídě, kde o ně zájem je, tak není překvapující, že je nenabízí v malých autech. Tím spíš, že v malém autě se spíš projeví jeho cena, hmotnost a ztráty.
11. 5. 2012 13:26
Re: panda
Ano, v kategorii malych aut by som to rozumel ale naozaj nepochopim, ze skoro neexistuje auto strednej triedy, ktore by malo 4x4! To neviem pochopit! Ako som uviedol, na Subaru sa nemozem ani pozriet, to je podla mna ukazka dizajnoveho sialenstva. V tomto ma za mna plus i oktavka a 4x4 sa predava ako teple rozky, ale zas s 4x4 je len octavka kombi a nie sedan - na slak trafenie. A na audi alebo BMW za 42000 eur s holou vybavou nemam.
A ani vyssia trieda nie je ziadna vyhra, Superb, Insignia, Passat, Legacy. Kde je Mondeo, Optima, i40, C5, 508, Avensis, Mazda 6. A Kizashi, ak uz s 4x4, tak zas len automat :-!
11. 5. 2012 14:32
Re: panda
Superb je střední třída, ne Octavia. :-) A Octavia už 4x4 nemá, po Haldexu je taková poptávka, že mají ohromné čekací lhůty, takže pozastavili příjem objednávek (mimo jiné i kvůli tomu, že by ti ji vyrobili a dodali až v době, kdy už na trhu a výrobní lince bude nová generace, což je problém). Audi A4 s quattrem vyjde levněji než 42 tisíc €. Konkrétně A4 sedan 1,8 TFSI 125 kW quattro začíná na 33 tisících. Ale musíš počítat s příplatky.

Máš ty třídy nějak popletené. Mondeo, Insignia, Passat, Kizashi, to je vše střední třída, ne "vyšší třída."
11. 5. 2012 15:34
Re: panda
Popletene to nemam, ale dnes sa to uz akosi neda "presne" zaradit. Ja by som pouzil nizsia stredna a vyssia stredna trieda :-) ako to bolo v "starej skole". Ja povazujem Octavku za nizsiu strednu a Superb za vyssiu strednu. Ako vidis, i hore si sa bavil o kategorii aut, asi to nie je vzdy tak jednoduche. S tymi cenami to mas pravdu, ale za A4 33 tisic je naozaj v holej vybave a navyse, tym, ze zijem v AT, tak by som si este musel pekne priplatit za tu ekologicku Nova dan, takze asi dalsich 3 tisic eur, lebo zo slovenskou SPZ tu jazdit bohuzial nemozem....to by ma na eventualnych pokutach stalo viac ako by som usetril. Sportage tu stoji v skoro tej istej vybave o 3500 eur viac a taky Hy genesis o neuveritelnch 6000 Eur navyse :-! ako na SVK.
11. 5. 2012 16:09
Re: panda
Vezmu to podle Škodovky a Audi. Máš mini (Citigo), nižší (Fábia), nižší střední (Octavia), střední (Superb, A4), vyšší střední (A6) a vyšší (A8). Ale máš pravdu, že to řazení není zrovna exaktní, auta pořád rostou, takže je to takové volnější.

Ano, bude holá, ale zase dnes to není tak hrozné, jako to bývalo. Švihadla vzadu nehrozí. Klimatizace je v základu, xenony jsou za tisíc €. Žádný zázrak, ale auto to je. A slevy jsou slušné.
11. 5. 2012 16:21
Re: panda
Ja by som to skor delil: Citigo (mini), Fabia (kategoria malych aut),buduca Skoda Rapid (nizsia stredna), Octavka (stredna), Superb (vyssie stredna). Ale Fachman v tom urcite nie som, to by dal skor za pravdu tebe. To je len take moje "zaradovanie" do jednotlivych kategorii.
K tej Audine, Audi, BMW by som si uz nekupoval i s dovodu, ze ceny oprav su nehorazne. Kolega mal A4 a za nejake pokazene relatko (2x za mesiac) si zaplatil po 800 eur :-! . Ale dobre zlavy ma teraz v AT Opel na Insigniu (i do 5000 eur), skoda, ze s tym by som uz nezaparkoval ani do garaze.
11. 5. 2012 16:37
Re: panda
Tak to do budoucna Škoda chce mít - Rapid v nižší střední, Octavia ve střední a Superb ve vyšší střední. Nějakou dobu rostla prémie mnohem pomaleji, takže běžná střední třída prakticky dorostla vyšší střední prémiovou. Je to tím, že se automobilky snaží nabídnou co nejvíc auta za dané peníze, ale kvalit vyšší střední prostě nedosahují. Je v tom akorát pěkný bordel a katalogy jsou plné přerostlých oblud.

V konečném důsledku si třídy určuje trh sám. Nějaké tabulky jsou mu ukradené. ;-)

To je pochopitelné. Dnes už to nejsou taková tragická holátka, ale levná auta to také nejsou.
12. 5. 2012 20:49
Skvělé auto,
pouze u pohonu 4x4 je nutné počítat s vyšší spotřebou, jízdní odpory jsou prostě větší než u dvoukolky. Systém který se snaží nahradit uzávěrky je dobrý nápad, tohle chybí mnoha SUV, které i s pohonem 4x4 někdy bezmocně protáčí kola. Klasickou uzávěrku to ale samozřejmě nenahradí. Btw. brácha má tento systém na přední nápravě Leganzy, akorát někdy prostě už nepomůže když je kluzko pod oběma koly, i když elektronika neustále přepíná trakci z kola na kolo.
Rozbalit vlákno
0