Fiat Panda 4x4 dostane elektronicky řízený pohon všech kol
Už při premiéře aktuální generace Fiatu Panda bylo jasné, že v budoucnu dorazí i varianta s poháněnými všemi koly. Na veřejnost pronikly dokumenty k tomuto autu, které odhalují, co můžeme od budoucí Pandy 4x4 čekat.
Malá italská čtyřkolka použije vícelamelovou, hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou spojku, která rozhodne o tom, kolik síly poputuje na zadní kola. Pro zajištění co největší trakce bude systém úzce spolupracovat s ABS a ESP.
Upraveny budou i obě nápravy. U té přední budou zpevněny horní úchyty pružících jednotek, vespod se objeví nápravnice upravená pro průchod kardanu. Fiat udává, že kvůli tomu vzrostla hmotnost celé nápravy o jeden kilogram na hodnotu 46 kg.
Vzadu zůstanou vlečená ramena spojená s torzní příčkou, doplní je však další torzní tyč a příčná výztuha. Vedle toho budou zesíleny silentbloky, pružiny budou naopak měkčí.
Zadní náprava Pandy 4x4 má vážit 43 kilogramů, zatímco u běžné verze její váha činí 35 kg. Oproti zadnímu zavěšení minulé generace Pandy 4x4 však má být ta nová o 6,5 kilogramu lehčí.
V nabídce bude také varianta Traction Plus. Na základě dat z ESP budou v této Pandě s pohonem předních kol přibrzďována kola s menší trakcí, zatímco točivý moment se bude přesouvat na kola s trakcí větší. Tato funkce má simulovat uzávěrku diferenciálu, fungovat bude až do rychlosti 30 km/h.
Pandu 4x4 i Pandu Traction Plus bude možné objednat pouze se dvěma motory – benzinovým dvouválcem 0,9 TwinAir (63 kW), nebo naftovým čtyřválcem 1,3 MultiJet (55 kW).
Obě jednotky budou spolupracovat se šestistupňovou převodovkou s krátkým prvním převodovým stupněm, který bude suplovat redukci. Podobné řešení využívá Dacia Duster.
Nová generace Fiatu Panda 4x4 by měla být světu oficiálně představena na podzimním autosalonu v Paříži.