Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fioravanti v Ženevě 2006

Studie Skill

Italská karosárna Fioravanti se v posledních letech chlubí zejména jednoduchým střešním systémem zavedeným do výroby u Ferrari Superamerica.

Pýcha firmy - patentovaný systém otevírání skleněného střešního dílu - se...

Studie Skill

Italská karosárna Fioravanti se v posledních letech chlubí zejména jednoduchým střešním systémem zavedeným do výroby u Ferrari Superamerica.

Pýcha firmy - patentovaný systém otevírání skleněného střešního dílu - se poprvé představila v roce 2001 na konceptu Alfy Romeo. V Ženevě byl k vidění stejně koncipovaný díl naroubovaný na nový Fiat Grande Punto.

Cestující na zadních sedadlech se museli odporoučet, protože z vozu se stal jen dvoumístný roadster, s poměrně dlouhou zádí, která posytuje až 750 l objemu pro zavazadla. Koncová světla, původně umístěná v C sloupcích karosérie, nalezla své nové místo v pásu níže a horizontálně umístěných svítilen.

Řešení firmy Fioravanti je kinematicky jednoduché a tudíž levné a spolehlivé. Střecha samotná při sklápění rotuje o 90°, zadní okno koná posuvný pohyb, aby se tento celek ukryl do malého prostoru za předními sedadly. Nové sloupky mají hned několik funkcí. Obsahují mechanismy a vedení pohybujících se dílů, mají funkci ochranného oblouku v otevřeném voze a jsou do nich integrovány interiérové svítilny a reproduktory.

Ondřej Láník

foto:

Studie Skill