Na plyn se i v zimě přepne během desítek vteřin až jednotek minut. A spotřeba je sice větší, ale plyn je podstatně levnější. Vyjde to levněji. S puntem evo jezdím mezi 110 až 130 Kč/100km. Nevím, kdo s naftou nebo benzínem se dostane na takové náklady...
Moderní sekveční vstřikování přepíná v drtivé většině případů při zahřátí chladícící kapaliny na 30°C, běžně to v zimě trvá do 5 km v tužších mrazech, v létě opravdu pár chvil. Ano, spotřebovává se benzín, ale obvykle je spotřeba do 1l/100km, většinou kolem půllitru dle profilů tras. Že se to nevyplatí? Ten kdo najete 5 000 km ročně, tomu ne, tomu se ale nevypaltí pomalu ani auto, to výjde levněji taxík, kdo 30 000 km, tomu bezpečně ano.
5km to nie je ani vo velkych mrazoch po rannom starte. Najviac to bolo cca 3km na benzin pri -15 stupnoch ;-) . Ked leziem v kolone (ako kazde rano), tak po 800 m sa auto prepne na plyn. Inac, letna spotreba je 0,3 l/100km (kedze sa prepina na plyn skoro hned) a zimna 0,5-1 l /100km (je velmi zavisla od poctu studenych startov a dlzky jednotlivych jazd)