Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus a C-Max: Ve Španělsku také na LPG

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Ford už prodává na Pyrenejském poloostrově plynovou Fiestu. Nyní se k ní přidávají i větší Focus a MPV C-Max

Focusy a z nich odvozené střední minivany C-Max mohou mít i plynový pohon, konkrétně na LPG (zkapalněný ropný plyn, dříve propan-butan). „Ekologické“ palivo je možné koupit s karoserií Focusu v kombinaci výhradně se čtyřválcem 1,6 Ti-VCT/92 kW. Při provozu na plyn však dává menších 86 kW. Kombinovaná spotřeba činí 7,6 l na 100 km, hodnota vypouštěných emisí CO2 je 122 g/km.

Španělé zaplatí za Focus 21.313 eur (585.100 korun) v případě výbavy Trend, luxusnější Titanium stojí 22.813 eur (626.300 Kč). Jedná se vždy o pětidveřový hatchback s pětistupňovou manuální převodovkou, automat k dispozici není a místní importér ani na tyto modely neposkytuje žádné akce. Stejnou mechaniku sdílí i výhradně pětimístný C-Max, jen jeho spotřeba je vyšší: 8,2 l na 100 km, což značí emise CO2 132 g/km. K delší až sedmimístné verzi Grand se plynový pohon nedodává.

Španělé ale mají o čem přemýšlet, protože MPV schopné spalovat oba druhy paliv ve výbavě Trend přijde na 21.069 eur (578.400 Kč), je tedy levnější než Focus ve stejném provedení. Dražší Titanium stojí 22.819 eur (něco málo přes 626.400 korun), zde je tedy oproti klasickému modelu nižší střední třídy cenový rozdíl naprosto minimální.

Jen pro srovnání: v České republice C-Max s totožným motorem 1,6 Duratec Ti-VCT ve stejné specifikaci bez LPG stojí 414.990 Kč. Za benzinový Focus v této verzi zájemce zaplatí nižších 379.990 Kč. Tovární přestavbu na plyn bohužel u nás Ford nenabízí, k vyšší výbavě Titanium lze mít jen přeplňovanou šestnáctistovku EcoBoost naladěnou na 110, případně 134 kW. Ta však nemá převodovku pětistupňovou, nýbrž šestistupňovou.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
11. 12. 2013 14:03
Re: Jo, plynové auto, to já mohu.
Mám podobné skúsenosti. Teraz pri ranných 2°C prepne po asi 500-600m jazdy. Je to origo Ford LPG
10. 12. 2013 18:13
Re: Jo, plynové auto, to já mohu.
5km to nie je ani vo velkych mrazoch po rannom starte. Najviac to bolo cca 3km na benzin pri -15 stupnoch ;-) . Ked leziem v kolone (ako kazde rano), tak po 800 m sa auto prepne na plyn. Inac, letna spotreba je 0,3 l/100km (kedze sa prepina na plyn skoro hned) a zimna 0,5-1 l /100km (je velmi zavisla od poctu studenych startov a dlzky jednotlivych jazd)
Avatar - Ronault.
10. 12. 2013 17:39
Re: Jo, plynové auto, to já mohu.
Moderní sekveční vstřikování přepíná v drtivé většině případů při zahřátí chladícící kapaliny na 30°C, běžně to v zimě trvá do 5 km v tužších mrazech, v létě opravdu pár chvil. Ano, spotřebovává se benzín, ale obvykle je spotřeba do 1l/100km, většinou kolem půllitru dle profilů tras. Že se to nevyplatí? Ten kdo najete 5 000 km ročně, tomu ne, tomu se ale nevypaltí pomalu ani auto, to výjde levněji taxík, kdo 30 000 km, tomu bezpečně ano.

Takže tady nešiř nesmysly.
9. 12. 2013 19:54
Jo, plynové auto, to já mohu.
Na plyn se i v zimě přepne během desítek vteřin až jednotek minut. A spotřeba je sice větší, ale plyn je podstatně levnější. Vyjde to levněji. S puntem evo jezdím mezi 110 až 130 Kč/100km. Nevím, kdo s naftou nebo benzínem se dostane na takové náklady...