Ford Focus a C-Max: Ve Španělsku také na LPG
Focusy a z nich odvozené střední minivany C-Max mohou mít i plynový pohon, konkrétně na LPG (zkapalněný ropný plyn, dříve propan-butan). „Ekologické“ palivo je možné koupit s karoserií Focusu v kombinaci výhradně se čtyřválcem 1,6 Ti-VCT/92 kW. Při provozu na plyn však dává menších 86 kW. Kombinovaná spotřeba činí 7,6 l na 100 km, hodnota vypouštěných emisí CO2 je 122 g/km.
Španělé zaplatí za Focus 21.313 eur (585.100 korun) v případě výbavy Trend, luxusnější Titanium stojí 22.813 eur (626.300 Kč). Jedná se vždy o pětidveřový hatchback s pětistupňovou manuální převodovkou, automat k dispozici není a místní importér ani na tyto modely neposkytuje žádné akce. Stejnou mechaniku sdílí i výhradně pětimístný C-Max, jen jeho spotřeba je vyšší: 8,2 l na 100 km, což značí emise CO2 132 g/km. K delší až sedmimístné verzi Grand se plynový pohon nedodává.
Španělé ale mají o čem přemýšlet, protože MPV schopné spalovat oba druhy paliv ve výbavě Trend přijde na 21.069 eur (578.400 Kč), je tedy levnější než Focus ve stejném provedení. Dražší Titanium stojí 22.819 eur (něco málo přes 626.400 korun), zde je tedy oproti klasickému modelu nižší střední třídy cenový rozdíl naprosto minimální.
Jen pro srovnání: v České republice C-Max s totožným motorem 1,6 Duratec Ti-VCT ve stejné specifikaci bez LPG stojí 414.990 Kč. Za benzinový Focus v této verzi zájemce zaplatí nižších 379.990 Kč. Tovární přestavbu na plyn bohužel u nás Ford nenabízí, k vyšší výbavě Titanium lze mít jen přeplňovanou šestnáctistovku EcoBoost naladěnou na 110, případně 134 kW. Ta však nemá převodovku pětistupňovou, nýbrž šestistupňovou.