No, pro majitele stávající verze dobrá zpráva, facelift není skoro poznat >:D .
Lištu zasahující do světel na 5. dveří už má Mondeo od léta 2018, celkem se mi líbí, přední maska na úvodce bych tipl, že bude ST line, srovnání s Titaniem v galerii je taky trochu zvláštní. Počkám si na běžné Mondeo Trend a Titanium. (Edit, na konci jsem se doklikal k porovnání Titanií, tam ten rozdíl opravdu moc drastický není... neříkám, že se mi nelíbí, ale asi nic závažného se neudálo)
Kola z ST line se dají taktéž už nějaký pátek koupit na stávající Mondeo.
[odkaz]
Líbí se mi kola u verze Titanium.
V interiéru se nic nezměnilo až na jednu pro mne podstatnou věc - volič převodovky... proboha, proč koružek?! Stávající AT volič je naprosto dostatečný a i vypadá dobře....
A přibyla kolečka u výdechů klimy na středovém panelu, což už mají Mondea z léta 2018...
Technicky - nové motorizace EcoBlue by měly být už vlastní výroby Ford, jsem na ně zvědavý, doteď Mondeo jezdilo na motorech PSA, které patří k tomu lepšímu hlavně co do spolehlivosti, takže to byla sázka na jistotu, kdežto poslední motorizace Ford TDCi byly katastrofa >:D . Taky auto příjde o dvouspojku u verzí TDCi, která možná není nejrychlejší na trhu, ale je velmi komfortní a neškube.
Tyto informace v článku chybí :/
Navíc, kde jsou informace o motoru 2.0EB ? A co 2.0 TDCi Biturbo ? EDGE ho po fl. dostane, Mondeo ne ? Vím, že nelze kombinovat s AWD, ale i přesto, nebude ?
A co verze ST ? Proslýchá se, že má po faceliftu přijít, bude mít 2.3 EB? Nebo americký 2.7 V6EB ?
Je to krásné auto, jak se mi předchozí model (MK4) moc nelíbilo a zakoukal jsem se do něj až po pár letech vlastnictví, tak MK5 se mi líbilo od začátku a i faceliftu to sluší, jen to není žádná revoluce, jen taková nepatrná změna, u jiných modelů je Ford radikálnější, podobný minifacelift měla naposeld Mondeo MK3.
Tiež ma zaujalo, že je len jeden benzín, v podstate základný 1,5EB, tomu sa mi moc nechce veriť. A možno bude pravda uprostred, že aktuálne majú homologovaný len 1,5EB a modernizovaný dvojliter príde neskôr. Ostatne aj Passat či Arteon majú aktuálne len 1,5TSI.
Já jsem někde četl, že má dokonce přijít verze ST, ale je dost možné, že začínají zavádět nejprodávanější motorizace a navíc je velmi sympatická náhrada 1.5TDCi za 2.0 TDCi o stejném výkonu 88kw. Je to jako na houpačce, v MK4 byl podladěný dvoulitr 85Kw, který byl vystřídán 1.6tkou(pak 1.5tkou) a nyní se to zase vrací >:D
Samozrejme tie drobné navýšenie výkonu potešia (ako u benzínu, tak aj nafty). Ty máš tuším tú 132 kW verziu, nie? 10 koní navyše poteší. Ak to ale má byť vrchol a pôvodné 154 kW biturbo vypadne, tak je to naopak zhoršenie. A hlavne ten benzín je na veľkú a ťažkú kravu ako je Mondeo slabý, tam nevyhnutne treba návrat dvojlitra či iného silnejšieho benzínu. V ST by som moc nedúfal, neprešlo to v minulosti za lepšej predajnej (a emisnej) situácie, ako sa Mondeo predajne prepadá a s potrebou homologácie každej jednej motorizácie tú 2,3EB nevidím vôbec reálne.
Ano, já mam 132kw, mne to bohatě stačí >:D Já jsem trochu cíleně i chtěl zase tento motor, od PSA, protože doufám, že mi vydrží, jako předchozí TDCi.
Ono to auto není tak těžké, jak se zdá z fotek a i stávající 118kw Ecoboost na běžnou jízdu stačí, nicméně v této kategorii, pokud už někdo kupuje benzín, tak už zvolí to nejsilnější, viz Superb či Arteon s 2.0TSI, proto možná by bylo logičtější vynechat stávající Ecoboost 2.0 a nahradit ho 2.3/2.7V6, což by mohlo přilákat tyto zákazníky. No, nechme se překvapit. Ford dle mého názoru chce v Evropě válčit hlavně Fokusem, povýšil ho i množstvím verzí do zajímavého produktu, kdy můžeš mít levný Trend i výkonný RS, oplastovaný Active a podobně... Vybere si "každý".
Já vidím pro firmy i chudší zákazníky jako dobrou verzi 88kw 2.0TDCi, na dálnici dostatečné, malá spotřeba, velké auto... Uvidíme jaké budou ceny.
Tak bodaj by Ti nestačilo, 132 kW/180k je už slušný výkon. Ja som včera po čase šiel s Mondeom (používa ho inak polovička) a opäť som si pripomenul, aký je ten 1,6EB vydarený motor, točivý, výkonný a pružný, 118 kW plne postačuje. Je ale pravda, že 1,5ka v novom Mondeu mi prišla subjektívne dosť slabšia, možno absencia overboostu, no a určite vyššia hmotnosť. Proste kým v štvorkovom Mondeu bolo 118 kW v pohode, v aktuálnom už mi to bolo málo. A rolu hral určite aj fakt zabehnutého motora voči nezabehnutému.
Ale naftových 132 kW je zrejme dynamicky/pružnosťou niekde inde.
Nerad vam do toho panove hazu vidle, ale za me je 180k na aktualni mondeo kdyz dobre tak dostatecny motor (tedy za 4). Nic vic, nic min. Na to aby byl pri sve hmotnosti ten motor dobry mu minimalne 10k schazi. A 1.5EB uz za me byl na hrane i te dostatecnosti. Mozna ze na velice klidnou jizdu mesto + okresky to nekomu staci, ale na rok 2019 je to za me malo. Jako zakladnimu motoru mu to ale nakonec odpustim a s odrenyma usima taky za 4 proleze. :-)
Tak by se to u normalne vaziciho auta prehouplo k trojce (treba 190k passat hodnotim na sve nic nerikajici a ciste subjektivni stupnici za tri, za stejne tri mela i silnejsi 2.2d mazda 6, i kdyz ma papirove mensi vykon). Za dva to u me maji 200+k biturbodiesly, jednickova motorizace pak 2L benzin blizici se 300k. Ve svetle techto motorizaci nemuze 180k diesel v tezkem mondeu v roce 2019 dostat nic jineho nez za 4, bohuzel. ;-)
Myslim, že si tim autem moc nejel, pravděpodobně vůbec >:D A těžké? To jsou trochu pověry... to auto sice papírově není tak rychlé, jako Passat/Superb se stejným výkonem, tedy 0-100, ale překvapivě na silnici jsou auta vyrovnaná, zrovna třeba při akceleracích v provozu. Mondeo totiž rychlost umí dost dobře maskovat. Já před chvílí s těmi nuznými 180ti koníky s lehkou nohou prolétl dálnicí a že by na mne blikalo každé druhé auto, abych uhnul, to jsem si nevšiml....
[odkaz]
Jen tady takové srovnání, že ta auta nejedou ve skutečnosti tak rozdílně.
Ano, Mondeo je těžké, to není pověra, ale tvrdá realita, převzalo s přehledem štafetu nejtěžšího tanku ve třídě od Insignie, která mezigeneračně zhubla. Dnes je Mondeo nejtěžší tabulkově a v reálu je to ještě horší, protože to co uvádí v tabulkách v reálu docela masivně překračuje, zatímco soupeři se většinou vejdou do nějakého rozmezí 100-150kg nad tabulky, tak třeba Mondeo v dieselu je plus 279 kg nad tabulkovou hodnotu a to už je skutečně zuviel.
[odkaz]
sranda je ze aj ked je mondeo overweight, co je fakt, tak oproti konkurencii snad vo vsetkych testoch najlepsie brzdi.
dalsia vec, v testoch s meranim hmotnosti to take zle nebolo tiez, lebo aj ostatne auta boli overwight, snad okrem mazdy 6. V celkovom porovnani je mondeo tazsie o 100kg max.
V komentu z 15:10, v kterem jsem to trosku vic rozvedl, pisu o 10k v, a to je dulezite, normalne vazicim aute. Ta kila co ma mondeo navic tech papirove "jen 10k" zveda prave na ty nasobky o kterych pises. ;-) Treba mazda papirovym vykonem ztraci na VAG uplne stejne, resp. dokonce jeste o 5k vic nez to probirane mondeo, ale protoze je to proti mondeu vylozene lehkonozka tak i tech 175k na me zanechalo dojem ne jen dostatecny, ale rovnou dobry. A znovu, jen moje subjektivni zkusenost, moje subjektivni hodnoceni.
potom suhlasim.. Ono ta mazda na tebe zanechala dojem prave kvoli tej lahkosti a nie vykonu. Navyse je to benzinova atmosfera, ktora sa vytaca, tam to proste je emocia.. Aj ta hmotnost mondea. Realne ked to vazili bol rozdiel oproti passatu mozno 80kg, to je jedna dospela osoba v aute naviac.. To nie je vela. Passat ale posobi lahsie oproti mondeu vseobecne...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Já ho vidím všude, je v cenících i v konfigurátoru. Sup ho tam má už čtvrt roku
A u vás ho vidím také, druhá nejdražší konfigurace po BiTDI, za 43 030 eur. Arteon 47 780,- eur. V konfigurátoru je také máte oba s 2.0 TSI.
[odkaz]
Nech klikám ako klikám, v konfigurátore Passata ani Arteonu 2,0TSI nevidím. Ale zrejme ešte nie je konfigurátor aktualizovaný, dôležité je, že v cenníku figurujú a teda zjavne sú dostupné.
Ať klikám jak klikám, tak ve vašem konfigurátoru mi po zatržení políček benzín, 4x4 a automat nic jiného než 2.0 TSI 200kW s nejnižší výbavou Highline nenabízí.
Zadne svetla ma inovovane s full LED (pred FL kombi nemalo full LED), ale zase toto auto ma povodnu masku a automat s pakovym volicom namiesto kruhoveho volica, ktory by prave FL uz mal mat.
btw: na fotkach v clanku je automat s dvoma rozdielnymi volicmi: pakovym aj kruhovym. Takze ako to teda bude?
To je Hybrid, meziprodukt... u Fordu oblíbené. Pak za pár let, až se budou tato auta prodávat jako desetiletá-patnáctiletá, se budou na Fordklubech vést války, co, že je to za model, jestli to bylo bourané, že to má část z faceliftu a část ne >:D Myslím, že je to nějaká Fordí úchylka >:D
Na druhou stranu, asi nebude problém předFL překopat na poFL
Je to predface, ako už vyššie vysvetlil Ozzy, keď Ford priebežne niektoré veci zmenil už v rámci medziročných drobných vylepšení.
Ten volič automatu je otázny, na fotke 11 nie je manuál? Ale je dosť dobre možné, že nejaké základnejšie verzie budú mať "starý" pákový volič a lepšie verzie budú mať "modernejší" otočný (a.k.a. gombík na šporáku).
v této šedivé barvě sluší..........ale kam až (díky ekošílencům) se propadlo v benzinových motorizacích je KATASTROFA! >:-[] ( US verze Fusion měla v roce 2016 v útrobách V6 motor s 325 k)... :yes:
Za mě dobrý, fešák :yes:
Interiér opravdu prokoukl, a přitom jen udělali díru do středové konzoly - hodně to pomohlo :yes:
Edit: tu díru - koukám - mají i stávající verze.
Lip se to popsat asi neda. Pokud mnelo mondeo uz pri svem uvedeni v evrope skluz, tak dnes je tech duvodu na to mondeo koupit jeste min. Jen protahovani nevyhnutneho, chce to novou generaci, nic jineho nema sanci zasadne pomoct.
Nove stare auto. To je Mondeo uz od chvile kedy prislo na europsky trh. Od Fordu to bol tazky fail, urobit "globalny" model, ale v Europe ho predavat az o dva roky neskor. Uz vtedy bolo tak okukane, ze bolo zrele na facelift. Teraz sa to uz zachranit neda...
Dnes je to takový americký humpolák. Když to srovnám s Passatem, tak vnitřní prostornost o něco většího auta (Mondea) je tristní. Zejména chudák spolujezdec - nějak mu tam zapomněli udělat prostor na nohy.
Za mě velice blbě obestavený vnitřní prostor, byť auto samo o sobě jezdí pěkně.
Ford Panther střídá podobně objemný DW10F od PSA.
Už 2 roky pohání v užitkové verzi Fordy Transity, zatímco DW10F už 4 roky pohání Boxery a Jumpery.
Bývalý Ford Puma byl nesmrtelný motor, jen vstřikování Delphi nebylo dostatečně robustní.
DW10F má ale také vstřikování Delphi, nyní už robustní a prakticky bezporuchové.
Nový Ford Panther "zdědil" vstřikování Continental od svého předchůdce Ford Puma 2,2 litr.
Rozdíl je tedy v tom, že dříve používali v PSA motory Ford Puma 2,2 litr pro Boxery a Jumpery a Ford používal DW10F 2,0 litr v osobních vozech. To skončilo a obě skupiny mají nyní svoje motory o jednom objemu různě nastavené pro užitkové a osobní aplikace.
PSA samozřejmě vnutí svoje motory Opelu a Ford se snaží sdílet alespoň částečně výrobu s VW. Komické je že Ford expandoval s motory Puma do USA, kde dříve nebyly, a to i menších užitkových autech i ve velkých třeba F150 (6-vál 3,0 litr).
Nouze naučila housti i GM, který musí po odprodání Opelu něco dělat s dieselovými motory, tak je pere do USA :-)
Třeba Colorado (4-vál) ale i Silverado (6-vál, 3,0 litr) a motory o menších objemech 1,6/2,0 i do menších osobních vozů.