Ford Mondeo přijíždí v modernizované podobě. Nabídne hybridní kombi a moderní turbodiesel
Ford Mondeo je dnes už stálice střední třídy, vždyť jeho první generace dorazila na trh již v roce 1993. Jenže střední třída v posledních letech na evropském trhu strádá, prodeje v ní i kvůli nástupu SUV padají, což postihlo i kdysi nadmíru populární Mondeo. I jeho prodeje v minulých letech souvisle klesají, a tak se hovoří o tom, že místo další generace možná přijde crossover. Než se tak však stane, je tu modernizovaná stávající generace. Debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Bruselu.
Změny modernizovaného Mondea pro rok 2019 jsou hlavně technického ražení, přičemž reagují na dnešní trendy. Naftové motory jsou sice dnes v EU pod palbou kritiky, ve střední třídě jsou ale nadále klíčovou záležitostí, a tak se i Mondeo po vzoru dalších modelů značky dočkalo nového turbodieselu 2.0 EcoBlue, který střídá stávající 2.0 TDCi.
Dostupný bude ve třech výkonových variantách, které nabídnou 88 kW, 110 kW a 140 kW. Dvě silnější varianty budou dostupné i s osmistupňovou automatickou převodovkou jakožto alternativou k šestistupňovému manuálu. K dispozici bude nadále i pohon všech kol.
Vznětový motor splňuje nadcházející normu Euro 6d-TEMP, platnou od letošního podzimu, což mimo jiné zajišťuje standardně dodávaný systém selektivní katalytické redukce, se vstřikováním kapaliny AdBlue. Nižším emisím dále přispívá účinnější systém chlazení, turbodmychadlo s nízkou setrvačností nebo nový systém vstřikování, který je preciznější a tišší než u dosavadního 2.0 TDCi.
Komu by pak nafta nevoněla, pro toho tu bude zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW anebo hybridní varianta, která poprvé bude dostupná vedle sedanu i pro kombík, a to včetně luxusní verze Vignale. Mondeo Hybrid bude nadále využívat speciálně navržený benzinový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, který společně s elektrickým generátorem poskytne kombinovaný výkon 140 kW.
Technické úpravy postihly také asistenční systémy. Nově je k dispozici adaptivní tempomat s funkcí stop & go (schopný se znovu rozjet do tří sekund po zastavení) nebo inteligentní omezovač rychlosti. Ten spolupracuje s rozpoznáváním dopravních značek, díky čemuž umí automaticky omezit rychlost podle aktuálně povoleného tempa.
Naopak úpravy designu jsou spíše decentního ražení. Upravená příď má více odlišovat jednotlivé verze, a to hlavně pomocí odlišné masky. U stupně Titanium je chromovaná, u ST-Line černá a u Vignale využívá exkluzivní saténovou povrchovou úpravu. Podobně se liší také přední nárazník, zatímco na zádi nalezneme jiná koncová světla.
Změny doplňují i nově nabízené laky nebo jiné materiály uvnitř. Vozy s automatickou převodovkou se pak dočkaly otočného voliče, známého už třeba z Focusu, který uvolňuje více odkládacího prostoru na středovém tunelu.
Modernizované Mondeo přichází více než čtyři roky po jeho uvedení na evropský trh. Jenže na podzim 2014 už Mondeo bylo dva roky starým autem, na americkém trhu se coby Ford Fusion prodával už do roku 2012. Ani tam se autu moc nedaří, a tak v příští generaci může být nahrazen crossoverem, který by si však mohl zachovat jméno nepřímého předchůdce.