Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo přijíždí v modernizované podobě. Nabídne hybridní kombi a moderní turbodiesel

David Bureš David Bureš 18. 1. 2019
24
45
Zobrazit náhledy (24)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon Ford Mondeo Wagon
Novinky v nabídce motorů modernizovaného Fordu Mondeo doplňuje lehce inovovaný vzhled, zdůrazňující styl jednotlivých variant.

Ford Mondeo je dnes už stálice střední třídy, vždyť jeho první generace dorazila na trh již v roce 1993. Jenže střední třída v posledních letech na evropském trhu strádá, prodeje v ní i kvůli nástupu SUV padají, což postihlo i kdysi nadmíru populární Mondeo. I jeho prodeje v minulých letech souvisle klesají, a tak se hovoří o tom, že místo další generace možná přijde crossover. Než se tak však stane, je tu modernizovaná stávající generace. Debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Bruselu.

Změny modernizovaného Mondea pro rok 2019 jsou hlavně technického ražení, přičemž reagují na dnešní trendy. Naftové motory jsou sice dnes v EU pod palbou kritiky, ve střední třídě jsou ale nadále klíčovou záležitostí, a tak se i Mondeo po vzoru dalších modelů značky dočkalo nového turbodieselu 2.0 EcoBlue, který střídá stávající 2.0 TDCi.

Dostupný bude ve třech výkonových variantách, které nabídnou 88 kW, 110 kW a 140 kW. Dvě silnější varianty budou dostupné i s osmistupňovou automatickou převodovkou jakožto alternativou k šestistupňovému manuálu. K dispozici bude nadále i pohon všech kol.

Vznětový motor splňuje nadcházející normu Euro 6d-TEMP, platnou od letošního podzimu, což mimo jiné zajišťuje standardně dodávaný systém selektivní katalytické redukce, se vstřikováním kapaliny AdBlue. Nižším emisím dále přispívá účinnější systém chlazení, turbodmychadlo s nízkou setrvačností nebo nový systém vstřikování, který je preciznější a tišší než u dosavadního 2.0 TDCi.

Komu by pak nafta nevoněla, pro toho tu bude zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW anebo hybridní varianta, která poprvé bude dostupná vedle sedanu i pro kombík, a to včetně luxusní verze Vignale. Mondeo Hybrid bude nadále využívat speciálně navržený benzinový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, který společně s elektrickým generátorem poskytne kombinovaný výkon 140 kW.

Technické úpravy postihly také asistenční systémy. Nově je k dispozici adaptivní tempomat s funkcí stop & go (schopný se znovu rozjet do tří sekund po zastavení) nebo inteligentní omezovač rychlosti. Ten spolupracuje s rozpoznáváním dopravních značek, díky čemuž umí automaticky omezit rychlost podle aktuálně povoleného tempa.

Naopak úpravy designu jsou spíše decentního ražení. Upravená příď má více odlišovat jednotlivé verze, a to hlavně pomocí odlišné masky. U stupně Titanium je chromovaná, u ST-Line černá a u Vignale využívá exkluzivní saténovou povrchovou úpravu. Podobně se liší také přední nárazník, zatímco na zádi nalezneme jiná koncová světla.

Změny doplňují i nově nabízené laky nebo jiné materiály uvnitř. Vozy s automatickou převodovkou se pak dočkaly otočného voliče, známého už třeba z Focusu, který uvolňuje více odkládacího prostoru na středovém tunelu.

Modernizované Mondeo přichází více než čtyři roky po jeho uvedení na evropský trh. Jenže na podzim 2014 už Mondeo bylo dva roky starým autem, na americkém trhu se coby Ford Fusion prodával už do roku 2012. Ani tam se autu moc nedaří, a tak v příští generaci může být nahrazen crossoverem, který by si však mohl zachovat jméno nepřímého předchůdce.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Minifacelift a odfláklý článek
martin_dr
| 21. 1. 2019
sranda je ze aj ked je mondeo overweight, co je fakt, tak oproti konkurencii snad vo vsetkych testoch najlepsie brzdi.
dalsia vec, v testoch s meranim hmotnosti to take zle nebolo tiez, lebo aj ostatne auta boli overwight, snad okrem mazdy 6. V celkovom porovnani je mondeo tazsie o 100kg max.
Too little too late
_Teddy_
| 19. 1. 2019
Nove stare auto. To je Mondeo uz od chvile kedy prislo na europsky trh. Od Fordu to bol tazky fail, urobit "globalny" model, ale v Europe ho predavat az o dva roky neskor. Uz vtedy bolo tak okukane, ze bolo zrele na facelift. Teraz sa to uz zachranit neda...
Minifacelift a odfláklý článek
martin_dr
| 18. 1. 2019
potom suhlasim.. Ono ta mazda na tebe zanechala dojem prave kvoli tej lahkosti a nie vykonu. Navyse je to benzinova atmosfera, ktora sa vytaca, tam to proste je emocia.. Aj ta hmotnost mondea. Realne ked to vazili bol rozdiel oproti passatu mozno 80kg, to je jedna dospela osoba v aute naviac.. To nie je vela. Passat ale posobi lahsie oproti mondeu vseobecne...
Avatar - miromen
Minifacelift a odfláklý článek
miromen
| 18. 1. 2019
Zde je nějake srovnani s konkurenci do 150km/h a neni to marne, ale určitě by to chtělo i něco potentnějšiho.

[odkaz]
Avatar - Ozzman
Minifacelift a odfláklý článek
Ozzman
| 18. 1. 2019
My jsme si teď do Prahy přivezli starý Clio >:D A je taky červený ! >:-[]

A stou dynamikou, hodně mě vytáčí, jak to zde hodnotí lidí , co s tím autem nikdy nejeli. Není to raketa, ale v provozu poznám, že tam ty koně jsou ;)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku