Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francouzi chtějí ztížit korejským automobilkám život v Evropě

Zatímco francouzské automobilky čelí v Evropě potížím, těm jihokorejským se tu naopak výrazně daří.
Zpět na článek
8. 8. 2012 10:20
8. 8. 2012 15:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 8. 2012 15:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 8. 2012 10:34
8. 8. 2012 10:37
8. 8. 2012 10:40
8. 8. 2012 10:46
8. 8. 2012 10:49
8. 8. 2012 10:58
8. 8. 2012 13:48
8. 8. 2012 11:01
8. 8. 2012 11:24
8. 8. 2012 11:33
8. 8. 2012 11:35
8. 8. 2012 11:40
8. 8. 2012 12:51
8. 8. 2012 18:23
8. 8. 2012 11:54
8. 8. 2012 12:54
8. 8. 2012 14:01
8. 8. 2012 15:00
8. 8. 2012 15:07
8. 8. 2012 20:11
8. 8. 2012 21:38
8. 8. 2012 12:46
8. 8. 2012 15:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - strýček BOB
8. 8. 2012 09:40
parazité...
Jde to rychleji než jsem čekal, tedy ten krach PSA a tlak na zavedení cel na parazity z východu. Evropa neprodá v Koreji ani píchlé kolo a naopak Korea prodává v Evropě po statisících. Dlouhodobě neudržitelné...

Bloudům, co mi tady budou tvrdit, že jsou domácí a vyrábějí v Evropě, tak rejže zdé má dotovanou lacinou montovnu, pozemky za pár šupů, daňové prázdniny, dotace na pracovní místa...ve výsledku zaměstnají 3000 naštvaných a mizerně placených děláků z nichž jich spousta není ani z ČR.
Rozbalit vlákno
31
8. 8. 2012 09:44
Re: parazité...
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Něvěřil bych, že po x letech budeš schopen naspat něco, co má hlavu a patu a čemu budu schopný dát mnoho palců nahoru.

Zjednodušeně, ale jasně napsáno.
8. 8. 2012 12:50
Re: parazité...
nikdo ty lidi tam nenutí dělat...tohle brečení fakt miluju...
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:25
Re: parazité...
Proboha, a tolik lidí s ním souhlasíte? to je úžasná přehlídka charatkeru a IQ lidí na zdejším serveru... V pravdě komančovské názory.
8. 8. 2012 09:49
Re: parazité...
Chcel by si aby sa vratili casy spred 10 rokov? Aby Fabia vo vybave "holobyt" stala pol melona, a Octavia zacinala na 3/4?

Mimochodom, stejne dotovanu montovnu ma u nas aj PSA, ktory plati rovnako mizerne, a tesi sa z rovnakych dotacii a danovych "prazdnin". Jak to, ze to teda ti frantici nevedia predat?
8. 8. 2012 13:53
Re: parazité...
Díky, že jsi to řekl i za mě. Francouzi místo koncepčních řešení (zrušení odborářskýho socialismu a zvýšení kvality) zkoušej brečet a lobbovat a házet klacky pod nohy. Stejně nic nezměněj. Lidi vždy budou chtít co nejvíc za svoje peníze a na tom žádnej přeregulovanej socialismus nic nezmění
Avatar - Sosa
8. 8. 2012 10:20
Re: parazité...
:yes: :yes: :yes:

otázne je ci to frantíkov zachráni, VAG je zvalcuje aj bez kórejcov
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:22
Re: parazité...
neodpustím si urážku, ale jsi po stránce ekonomického povědomí mrzák. proč myslíš, že se auta tak zlevnily, právě díky korejcům, chceš aby se zas ceny vrátili o 10 let zpět? Jseš stejný pako jako lidi co u nás nadávají na Vietnamce co prodávají oblečení apod. z číny. Nechápeš , že právě díky nim si i zboží jinde koupíš levněji? Východ drží ceny dole, jakmile nebude moct dovážet, nebo se zaveden clo, vše zdraží, Opravdu je mi smutno s IQ některých lidí, kteří svůj ekonomický a názor nejen v oblasti aut zakládají na nenávisti ke korejcům, číňanům nebo vietnamcům, tj na rasismu a předsudcích, si ubožák s ekonimickým přehledem na bodu mrazu.

Opravdu je úžasné mrvit trh zas nějakou EU regulací.
Avatar - strýček BOB
8. 8. 2012 10:42
Re: parazité...
Jistě, zboží z východu je levné, ale proč? Pracuje armáda otroků za hrst rejže, zatímco v Evropě se zavírají továrny, náklady na výrobu neudržitelné, protože například i na utření zadku potřebuješ posudek lékaře, školení, certifikát BOZP, reflexní vestu a přilbu... Obé není normální a obé není dlouhodobě udržitelné. Jistým řešením je veškerou výrobu přesunout do Číny, potom budeme mít vše levné a bude nám krásně. Každý Evropan dostane svou sociální dávku, za které si koupí levné zboží z Číny...ovšem zatím není jasné, kdo nám dá peníze na ty sociální dávky, že... >:D :no:
8. 8. 2012 10:48
Re: parazité...
:yes: :yes: >:-[]
8. 8. 2012 10:52
Re: parazité...
Doporucujem navstivit juznu Koreu, aby si si trosku spravil obraz o tych "otrokoch co pracuju za hrst rejze"...
8. 8. 2012 11:03
Re: parazité...
Není třeba ti nadávat, je však třeba říci - hochu, kdyby si se více učil, mohl si být vzdělanější. Jsi li typický český volič, tak "potěšpánbůh". Co se ještě stane? Já si však myslím, že jsi jen malý, po všech směrech neúspěšný, zakomplexovaný nýmand.

Dej na doporučení a jed se podívat do Korei, Číny, Asie vůbec. Přestaneš slepě věřit novinám a třeba pochopíš a začneš se chovat normálně.
8. 8. 2012 11:18
Re: parazité...
:yes: :yes: :yes: naprostý souhlas!
8. 8. 2012 15:14
Re: parazité...
Udělej si dovolenou v Jižní Koreji a budeš se cítit jako obyvatel Chánova co navštívil Prahu. Jižní Korejci jsou o dekády před námi, milej zlatej. Probuď se
8. 8. 2012 15:19
Re: parazité...
A pan se uz dostal za hranice vesnice, ve ktere se narodil?
8. 8. 2012 10:48
Re: parazité...
Ekonomický mrzák jseš ty. Vidíš jen nízké ceny. Ale ty jsou vykoupeny nezaměstnaností,
a ve finále ty ušetřené peníze vydáme na sociální a za podpory v nezaměstnanosti. Taky si uvědom, jak ekologicky asiati vyrábějí. Chceš mít za***nou Evropu jako oni? Kdyby sis přečet něco od Petra Robejška, tak bys dávno věděl. že doba globalizace končí. Naštěstí.
A národní zájmy stejně jsou a i budou.
Kdo vidí jen jen nízkou cenu a dál ne, je blb. Někomu se začíná rozsvěcovat a vidí že to takhle dál s Asiaty nejde, někdo má stále klapky na očích.
8. 8. 2012 10:59
Re: parazité...
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 11:12
Re: parazité...
a umělá zaměstnanost dána tím, že zamezím restrikcemi konkurenci je v pořádku? To, že mají dělníci ve francouzkých, a nejen těch, automobilkách přemrštěné platy, zmíněné sociální jistoty a odbory, které jim zajišťují prakticky nevyhoditelnost, je také v pořádku? Chápu, že se jim pak nelíbí jakákoliv konkurence, která je o toto může připravit a umí vyrábět efektivněji.

Evropa žije na dluh, nadstandard je považován za standard, jak jsem psal níže a donekonečna to nejde, a jakékoliv omezení číny ani kojců to nezvrátí.

Tobě se v dobách socialismu muselo líbit, podle názorů jsi ho reálně zažil.
8. 8. 2012 11:37
Re: parazité...
Souhlasím, že Evropa žije na dluh, nadstandard je považován za standard. Taky to musí řešit, ale uvnitř, u sebe. A ne řešit to dovozy, levnou výrobou někde v Asii, nebo poskytováním nestandardních podmínek pro asiské výrobce v Evropě. Pak to dopadá stejně blbě, jako příliv "pracovních sil" ze třetích zemí. Nebo řešit důchody pyramidovou hrou zvanou Průběžný důchodový systém.
8. 8. 2012 18:37
Re: parazité...
Suhlasim, ked ma PSA problem, nech si postavi tovarne v korei a nech potom dovaza s kvalitou a cenou korejskych aut, ked machruju. urcite by to nedokazali, su zbabeli na to, aby sa prekonali a nehrali sa len na svojom piesocku a mamke (EU) potom pojdu plakat, ze niekto vie nieco lepsie...
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2012 11:50
Re: parazité...
Čo si vy, Kefalín, predstavujete pod pojmom "nadstandard"? Je auto nadstandard? Nebo bydlení "každá rodina v bytě(jedno zda vlastním, či nájemním)", namísto středověkého "celý rod pohromadě pod jednou střechou"? Mít doma televizi, počítač a internet je taky nadstandard?
Evropa žije na dluh právě z toho důvodu, že ztrácí svou výrobu, ztrácí ty, kdo by platili daně i ty, kdo by vůbec mohli pracovat a vydělávat. Jak by ne, když se tu padesát let eurokapitalismu hlásalo, že manuální práce je podřadná a jedině práce hlavou je ta pravá. Bohužel, jak je vidět, hlavy se najdou i jinde a brzy ty naše nebudou vůbec potřeba... A pokud některé země mají na své straně velké množství obchodně-podpůrných opatření (typicky Čína, ale i Korea), těžko s nimi můžeme soupeřit bez zavedení obdobných opatření. Ano, ceny zboží nejspíše stoupnou, ale bude více lidí, kteří na ně budou mít bez rizika likvidačních dluhových pastí.
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 12:33
Re: parazité...
Dovoz z asie je jedna vec a vyroby levnych voziku asijskych znacek v ČR druha. Je to nutne rozlysovat a urcite je pro nas vyhodnejsi ze zavrou fabriku ve Francii a tady bude aspon nejaka prace ;-) Vzdyt preci nikdo nikoho nenuti chodit delat do ty cesky fabriky, ne? Radsi zaplatim o 50 tis mene za cesko-korejsky vozik a dam vydelat cechovi, nez priplacet nejakymu frantikovi na premie o kterych si u nas muzou nechat zdat ;-)
8. 8. 2012 11:06
Re: parazité...
O tvém IQ taky nepochybuji. Nestačí jen chápat jednotlivosti. Je potřeba si je poskládat do celku. A pro každého je ten celek jinak veliký.
8. 8. 2012 11:25
Re: parazité...
:no: co takhle přestat stávkovat a pindat (z toho důvodu už třeba zásadně nelétám přes Francii)... a začít pracovat... ono by to asi pomohlo...
8. 8. 2012 14:55
Re: parazité...
Mezi Jizni Koreou a EU byla uzavrena (a jiz i ratifikovana) smlouva o volnem obchodu v roce 2009. Smlouva predpoklada, ze do 5 let od uzavreni postupne odpadnou vsechna dovozni cla na obou stranach.
Takze tvoje kecy o mistnich montovnach korejskych firem jsou celkem o nicem. Bude totiz uplne jedno jestli budou Korejci montovat u nich doma nebo tady (akorat my muzeme prijit o pracovni mista).
Jedine co vytykaji evropske automobilky Korejcum v souvislosti s tou dohodou je podil subdodavatelu v levnych asijskych zemich (ktere takovou smlouvu s EU nemaji).
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 8. 2012 15:06
Re: parazité...
Tak takovouhle volovinu jsme uz davno necet.... Pockat, mozna prispevek rednecka siliciho proti Toyote v Nascar se tomu vyrovna.
8. 8. 2012 17:15
Re: parazité...
VŠETKY automobilky majú výhody v našich krajoch - vrátane PSA ....

Ale súhlasím, že je to nesystémový krok ...

A čo sa týka ciel ... vždy poškodzujú obe strany ... viac však zákazníkov .... takže prípadné clá by postihli hlavne nás ....
Avatar - Misanick
8. 8. 2012 09:58
Už je načase
těm rýžím zatnout tipec.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 10:08
Re: Už je načase
A po nich přijdou čínani.
Na ty se taky uvalí, clo, čínan se nasere a zastavíd dodávky všeho. Ted jak dlouho to evropa vydrží. 3 Měsíce?

Protože jinak si bez číny nekoupíš telku, mobil, kalhoty, boty, kufr nebo batoh atd.

Anebo si to může koupit od exkluzivních výrobců z Francie a itálie za 25x takovou cenu, otázka je kdo na to ze zkomírající EU bude mít :-)
A kdy tyto firmy krachnou bez exportu do Asie a Arábie - který je živí.
8. 8. 2012 10:14
Re: Už je načase
A ty si myslíš, že Číňan bude žrát co/za co? Ty mobily, boty a kufry když je neprodá?

Kdepák, ekonomiky jsou na sobě závislé. Nic není tak jednoduché, jak se zdá. ;-)
8. 8. 2012 10:31
Re: Už je načase
A kto povedal, ze ich nepreda? Jaj ty si myslis ze EU je pre Cinu kriticky dolezity trh? Dobre rano! Ovela viac predaju v USA (pripadne celej Amerike), a Azii...

Odporucam sa pozriet sem, aby si videl kam Cina vyvaza. Cela EU pre nich predstavuje tak 12-15% (nechce sa mi to pocitat). Podobne aj dovoz...
[odkaz]
[odkaz]
8. 8. 2012 10:37
Re: Už je načase
A co jako? Ty si myslíš, že můžeš odepast 12-15% obyvatel (kteří jsou závislí na exportu do Evropy)? Proč ne, že - přece Čína... 8-s
8. 8. 2012 10:42
Re: Už je načase
Zeby si si skusil najst udaje o tom, kolko zavisia europske automobilky od Ciny, co? Skus posledne cislo "Automotive industry news"...
8. 8. 2012 10:47
Re: Už je načase
Co tady probopha plantáš? Ty nevidíš souvislosti a neustále tady něco vypichuješ. vědom si, že Čína má 1.2 miliardy lidí, ti musejí jíst. Čína je extrémně závislá na exportu, a když říkám extrémně, tak tím myslím opravdu extrémně, Když neprodají, tak ty svý lidi neuživí. 8-s :no:
8. 8. 2012 11:01
Re: Už je načase
"...While most years China's agricultural production is sufficient to feed the country, in down years, China has to import grain..."

Tolko na temu potravinovej (ne)sebestacnosti Ciny! Ak chces detaily, pozri sa na cisla kolko potravin aktualne Cina vyvaza, a kolko dovaza...
8. 8. 2012 11:03
Re: Už je načase
Dám ti naprosto jednoduchou otázku: Proč Čína reguluje porodnost?

Až na ni odpovíš, tak se možná i zamyslíš a poznáš, jaké problémy tam řeší. Zatím to máš za nula bodou. :-! :no:
8. 8. 2012 12:48
Re: Už je načase
pretoze keby ju neregulovali, tak by o potravinovu sebestacnost prisli.

No a ty by si konecne mohol zacat hovorit k veci a vysvetlit nam, akoze Cina zavisi na exporte do EU? Cina totiz nepotrebuje predavat "mobily, boty a kufry" aby sa zasytila. Na rozdiel od EU, oni *su* sebestacny co sa tyka potravin (az na dake tie kriticke roky s nizkou urodou)..
8. 8. 2012 13:14
Re: Už je načase
Jsi mimo. Dále to nemá smysl. Nevidíš souvislosti, meleš o jednotlivých kravinách. :-! :no:
Avatar - DRBNUTY
8. 8. 2012 13:31
Re: Už je načase
Vidim, ze si sa vratil z dovolenky oddychnuty a vo forme >:D
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 11:52
Re: Už je načase
Zapoměl si na americké trhy a arábii, asutrálii a další.

Čína to bez EU 4 půl roku vydrží, otázka zda to vydrží EU půl roky bez číny >:D
8. 8. 2012 12:22
Re: Už je načase
Ty si myslíš, že co se vyrábí v Číně, to se nemůže vyrábět v Evropě?

Čína má jen jedno, levnou pracovní sílu.
Nemá technologie, nemá patenty, nemá know-how - tedy ve srovnání s EU či USA.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 13:05
Re: Už je načase
Může, ale nesměly by se zrušit ty továrny, co tam evropské a americké koncerny napcapaly. Tady jsou už jen vývojový centra a ředitelství, jinak nic.

Puma, Nike, Adidas atd na všem Madein in veitnam a to jsou jen hadry boty, to samý elektronika, autodíly, nábytek, hudební nástroje, hračky, některé nářadí, doplnky, věci do zahradnictví, telekomunikace, IT atd.

Vše made in china, malaysia, singapur, hong kong, thailand, india atd.

Tak kde bys to chtěl vyrábět když ty továrny už enstojí, sou z nich sklady, nebo vyrabovaný trosky :o))
8. 8. 2012 13:15
Re: Už je načase
A jaký problém je to začít vyrábět tady? Copak tady nerostou nové továrny? V Číně je to především a jen proto, že je tam levné vyrábět. Ty jsi řádně zmatený. 8-s :no:
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 13:27
Re: Už je načase
Postavit novou továrnu, nabrat do ní odborníky (kteří ovšem už nejsou) a rozjet výrobu netrvá 14 dní. Jestli ti to neušlo. Navíc to něco stojí >:D
8. 8. 2012 13:35
Re: Už je načase
Aha, takže pro tebe to je neřešitelný problém.

Aspoň vím, s kým mám tu čest. :-!
8. 8. 2012 10:19
Re: Už je načase
Ale prosím tě....
2000 let fungovala Evropa bez Číny (notabene Koreje)... a teď tady vykresluješ, jak to bez nich nepůjde...

Pravdou je, že oni nás potřebují furt víc, než my je...

Oni nejsou zvyklí žít tak spotřebně, tak jako se žije tady... a kam by to prodávali...?

Mimoto, ty patenty, podle kterých oni vyrábějí furt tak nějak z velké části (neříkám 100%) jsou Evropské a Americké (to, že an to dlabou a kopírují je věcí jinou)...
Víš o tom prd... a fundovaně píšeš kraviny...

Na cle není nic špatného zvláště, když vzájemné podnikání není rovné...
Objektivním faktem je, že žádné evropské firmě se v Koreji nepodaří postavit fabriku za stejných podmínek, jako postavili fabriku korejci tady... to je objektivní stav a za tohoto stavu je bezcelní vztah úplně ku prdu. Korejci se mimochodem chovají mnohem nacionálněji (obecně všichni Asiaté) než se chováme my tady v Evropě... A jaksi se to přestává Evropě vyplácet..., takže je načase se začít chovat podobně.

Jestli si další televizi koupím za 10 let za tolik či tolik, je mi úpřímně jedno... Co mimochodem myslíš, že tady v Brně ten odejitý asijský Wistron montoval? Rádia?

P.S. Těch montoven spotřební elektroniky jenom u nás je víc než si myslíš... a to co píšeš je prostě hovadina.

Mimoto.. vliv na cenu a konkurenci samozřejmě korejci mají..., ale sám moc dobře víš, že i v té Americe se auta dělají a prodávají za jiné peníze než tady. Takže ten tlak na konkurenci a snižování cen opravdu není jen věcí korejsů... Auta jsou principiálně u nás v rámci Evropy nejlevnější (odpovídá to taky kupní síle)... V Evropě ty auta furt tak nějak stojí plus minus tolik co stály tady ještě před 5 lety...
8. 8. 2012 10:26
Re: Už je načase
...a Cina bez Europy fungovala 10 tisic rokov. Kde v tom case bola Europa? A kde by bola Europa bez Ciny/Koreje dnes? Ano, presne tam: v prde|i...
8. 8. 2012 10:34
Re: Už je načase
ty si skot..., to nemá obdoby..., běž se nechat přeoperovat...
8. 8. 2012 10:41
Re: Už je načase
Nieco k veci? Nie? Tak nic...
8. 8. 2012 10:41
Re: Už je načase
Nezapomeň na populační explozi v Číně a obecně v Asii. Jak cheš z vlastních zdrojů makrmit dvě třetiny obyvatel zeměkoule? 8-s :no:
8. 8. 2012 10:46
Re: Už je načase
Uprimne, priznam ze neviem nakolko je Cina potravinovo sebestacna. Ale co viem velmi dobre je to, ze Cina ma velky obchodny prebytok, a obrovske devizove rezervy.

Pravda, dosiahli to aj za cenu "vhodneho" kurzu yenu, ale faktom je, ze ak je cosi na predaj a Cina to chce, tak si to moze kupit.
8. 8. 2012 10:51
Re: Už je načase
Bohajeho! Ty vidíš jen prachy, ale už nevidíš lidi. To je celý a dále tedy s tebou naprosto zbytečná diskuze.

Čína má prachy, ale jak dlouho si myslíš, že bude schopna živit své lidi z těch rezerv? He? To už ti nějak uniká, co? 8-s :no:
8. 8. 2012 12:49
Re: Už je načase
Cina NEZIVI svojich ludi z devizovych rezervn! Cina je potravinovo sebestacna (odhliadnuc od toho, je vyznamny exporter potravin). Takze netusim preco spajas "krmenie" cinanov s vyvozom cinskych tovarov do EU???
8. 8. 2012 13:19
Re: Už je načase
Že ti Čína vyveze rejži, neznamená, že nedoveze tuny masa a jiných potravin. Žádná potravinová soběstačnost Číny neexistuje, to je iluze. Proto regulují porodnost, protože kdyby na věc přišlo, tak ta miliarda vlastních lidí je vyžere v cuku letu.

Opakuji pro natvrdé, Čína je extrémně závislá na exportu. Když nebude export, vlastní lidi budou enormně strádat. A už jsme někde u toho, jak se Mao snažil velkými skoky dohnat vyspělé civilizace. A jak to dopadlo, víme...
8. 8. 2012 10:51
Re: Už je načase
Tak ať si to koupí (třeba už bude mít i letadlovou loď - od Rusů)..., a přestaň tady psát nesmysly... je mi z takových vlastizrádců jako si ty (a ještě ten jeden skot tady) blivno. Hlavně že může koupit každej druhej rok televizi... (čím to, že ani jedna má televize není China, či Korea)... Jen to nechce být socka za každou cenu z principu...

S Vietnamskými trhovci tomu nasadil korunu, trouba.
8. 8. 2012 13:00
Re: Už je načase
V Číně es neplatí jenem (ten je platidlem v Japonsku), ale jüanem (CNY) a jedním ze dvou hlavních problémů Číny je, že jüan není konvertibilní (jeho kurz je určován direktivně Čínskou národní bankou), což znamená značnou deformaci cen obecně. No a ten druhý problém je právě v těch devizových rezervách, co má Čína převážně v dolarech, ale taky v eurech. Stačí, aby Američané za určité situace dolar devalvovali a je to stejné, jako by si část těch rezerv "převedli" zpátky domů (velice zjednodušeně řečeno.....a totéž platí v ještě větší míře pro EURO. Proč myslíš, že se Číňané nabízeli, že pomohou eurozóně?

Jinak pro ty, co tady píšou o Číně jako zemi, kde otroci pracují za hrstku rýže lze uvést, že co se týká tzv. luxusního zboží, tak 20% jeho světové spotřeby jde do Japonska a 16% do Číny....sakra, že si ho ti otroci mohou dovolit....
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:34
Re: Už je načase
Tedy nedělal jsem si o inteligenci některých lidí zde velké iluze, ale tyhle bláboly... Bez jak říkate montoven v číně, by u nás bylo vše neskutečně dražší. Opravdu jste takový příznivci regulací, cen a starých časů? Opravdu se vám líbí EU/RVHP?

-------------
... V Evropě ty auta furt tak nějak stojí plus minus tolik co stály tady ještě před 5 lety...

to je blábol měsíce.
------------
....Na cle není nic špatného zvláště, když vzájemné podnikání není rovné...

asi se ti stýská po socialismu, EU ti to brzo splní.

Ale prosím tě....
2000 let fungovala Evropa bez Číny (notabene Koreje)... a teď tady vykresluješ, jak to bez nich nepůjde...

---------------

srovnávat dobu před 2000 lety s dnešekem, to je opravdu něco, to ani není k smíchu..

to se celá ani nedá komentovat...
8. 8. 2012 11:15
Re: Už je načase
Jsi totálně mimo s tím co tady popisuješ, navíc zavést CLO na zboží (v tomto případě auta) z Koreji by stejně moc nepomohlo. Většina modelů prodávaných v Evropě se v Evropě stejně vyrábí, takže je to fuk...

Raději si něco přečti než tu začneš zvracet totální kraviny o tom co by bylo nebo nebylo pro Evropu nejlepší a jak to všechno funguje...pár příkladů níže:

"Objektivním faktem je, že žádné evropské firmě se v Koreji nepodaří postavit fabriku za stejných podmínek, jako postavili fabriku korejci tady" - myslíš si, že je chyba korejců, že využili českou blbost a tendenci nakraď si co můžeš? Ne, prostě jen využili našeho zkorumpovaného úřednictva...

"2000 let fungovala Evropa bez Číny (notabene Koreje)... a teď tady vykresluješ, jak to bez nich nepůjde..." možná fungovala, ale za posledních několik let se hodně věcí změnilo a teď by to bez té Asie skutečně nebylo tak jednoduché...neumíš si ani představit co všechno se v Asii vyrábí a jaký dopad by mělo přerušení obchodních vztahů s Asií na normální lidi...

"V Evropě ty auta furt tak nějak stojí plus minus tolik co stály tady ještě před 5 lety..." - ano v Evropě auta stojí stejně co stály u nás před pěti lety...ale to je stejné se vším! V Evropě je všechno dražší než u nás nebo ty si myslíš, že tam taky stojí rohlík 1,50Kč? Zkus někdy vyrazit za hranice...Kdyby u nás všechno stálo tolik co v Evropě, tak jsme v pěkným průseru a všechno je to daný naší mentalitou a tím zku***ným čecháčkovstvím, který tady aktuálně předvádíš i ty!
8. 8. 2012 13:34
Re: Už je načase
Na rozdíl od genia wolffa občas spolupracujeme s Czechinvestem a například dotace a podmínky, za jakých stavěl Hyundai v Nošovicích pro něj byly mnohem méně výhodné, než tomu bylo u TPCA v Kolíně. Byla už jiná doba, navíc Česko vědělo, že ve vazbě na Žilinu ten Hyundai nikam jinak ani jít nemůže, takže ony daňové prázdniny nebo i pozemek byl vyvážen řadou opatření (třeba z hlediska zaměstnávání lidí), které se TPCA netýkaly. A mohu tě ujistit, že "zkorumpovanost úřednictva, česká blbost a tendence nakraď si co můžeš" je daleko víc (zejména na této úrovni) hospodský blábol než realita.

JInak platí, že percentulení zastoupení subdodávek z regionu pro H/K je vyšší (přes 80%) než třeba u škodovky, potažmo volkswagena. U škodovky je to pod sedmdesát procent. To jsou fakta. A jakkoliv je mi VW AG včetně škodovky sympatičtější, objektivně je třeba říct, že jeho pobídky a stimulanty na všechny jeho tři závody a další zařízení byly daleko vyšší, než u oněch "korejců". To, že Mladá Boleslav není pouze montážní závod je věc druhá ( a je to dobře), ale zaplaceno z rozpočtu (aniž bych s tím měl sebemenší problém, spíš naopak...) to bylo taky. Tedy, zaplaceno z rozpočtu. Už jenom daně odváděné v České republice tyhle pobídky a bonifikace vyváží vícenásobně a začínají fungovat hned při zahájení výroby a s prodejem prvního auta.

No a co se týká (najednou) stížností na jejich chování....chovají se tak, jak jim to sami lidé dovolí. Na internetu jsou to samí siláci, ale v ohýbání hřbetů a zadkolezectví je tady každej druhej mistr světa......

Jinak od někoho holt nemůžeš chtít, aby psal objektivně, tvrzení že cena aut v Evropě je posledních pět let plus minus stejná mně taky dostala. Pokud je těch minus nad 30%, tak jsme v toleranci a pokud se bavíme ořádech, tak potomo jó.....on je prej wolff právník, ty se s číslama nemažou, sto nebo dvě stě je skoro to samý. :-)
8. 8. 2012 11:05
Re: Už je načase
Myslím, že si nekoupí ani to "exklusivní francouzské", to je totiž taky původem z Asie
Tedy pánové, pokud vy jste produkty našeho ekonomického školství, tak "panbůhsnámiazlépryč". Gelý svět je přeci provázaný, to je ta globalizace - i ekonomická. Jinak Korea a Čína jsou nesrovnatelné státy. Na Koreu(stejně jako třeba na Japonsko) platí, že se bez vývozu prakticky neobejdou, ale Čína? Čína se svým počtem obyvatel většinu nevyvezeného zboží lehce uplatní na svém vlastním trhu. Taky to již řízeně dělá a jen díky tomu stále roste čísly jakými my nikdy nerostli.
Je to téma na týdenní přednásku, tak radši končím.
Ještě, pana Robejška si za jeho realistické komentáře velice vážím a on to co ty tvrdíš, nikdy neřekl.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2012 11:57
Re: Už je načase
Ta čínská bublina řízeného umisťování výrobků na svůj trh taky není dvakrát stabilní. Už teď mají ve vnitrozemí desítky zcela prázdných měst, kterými jen zaměstnávali stavební průmysl a ve kterých nikdy nikdo bydlet nebude... a za pár let v klidu spadnou. Kdo by si ty přebytkové výrobky, které by Evropa odmítla, na čínském trhu asi tak koupil? "Lehce", jak ty píšeš, by to šlo tak první půlrok... pak by přišla tvrdá omezení a dost možná i problémy s nadvýrobou, zaměstnaností a možnostmi, jak uživit populaci.
8. 8. 2012 10:46
Re: Už je načase
jo jo, včera bylo pozdě! :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 8. 2012 15:06
Re: Už je načase
Primitivni rasista....
8. 8. 2012 10:34
Francouzi
Pokud jsem z článku dobře porozuměl, týká se požadavek francouzské strany pouze na dovezená auta, nikoliv na území EU vyrobená. To znamená, že požadavek je zcela legitimní, protože touto evidencí lze prokázat, jestli jsou producenti v citlivých oblastech zasaženi silným nárůstem dovozu a pokud ano, může Brusel využít ESC doložku.

Francouzi nejsou konkurenceschopní. Aby mohli být, museli by vyrábět mnohem lepší auta za podobné ceny jako korejské - což na podmínky Francie, ale i EU, je nemožné. ČR a SR dali takové investiční pobídky, že na to celá EU dnes doplácí. A v neposlední řadě - evropským výrobcům se otevřel trh s 50 milióny potencionálních zákazníků, zatímco korejským výrobcům trh s 500 milióny.
Rozbalit vlákno
11
8. 8. 2012 10:37
Re: Francouzi
:yes:
Asi tak...
Překvpauje mě, že jsou zde skotové, kteří pro to, že se jim při nákupu šrotu podařilo ušetřit 50 000 jsou schopní všechno phřbít a nechápou jednotlivé argumenty...

Prospěch jednotllivce vers. prospěch celku, vč. nevyváženosti jednotlivých výhod...
8. 8. 2012 10:40
Re: Francouzi
Lenze vacsina korejskych aut (ktore su urcene pre europske trhy) je uz aj tak vyrabana v EU. Aspon v pozadovanej miere, tak by boli povazovane za "made in EU"...
8. 8. 2012 10:46
Re: Francouzi
Jasně.., takže oni nám ti korejci ten trh tady dobydou se dvěma fabrikama (jednou pro každou značku) a se 4 modelama (2 pro každou značku) - no možná o jeden víc nějaký ty IX20,a le to je drobnost, to se už asi ani v další generaci dělat nebude...

A to Rio (co před půl rokem dovezli z Koreje) a ***nta a další šunty... na ty nebudeme koukat... to je jen detail... ;-) stejně jako ty Sorenta atd... ;-)
Bravo... Ty seš Einstein...

Jo já zapomněl.... Hyundayi je valstně česká značka (tak jak se vermomoci prezentují) a přepodkládám, že KIA je slovenská... ;-)

Jen ten Peugeot, Toyota a Citroen se tak nějak nepovažují za české a slovenské značky... Čím to?
Avatar - Starfighter
8. 8. 2012 11:04
Re: Francouzi
Ono jde i o díly do aut. Nevím z kolika % je třeba taková i30 nebo Ceed Made in EU a kolik procent součástek jen made in China, Vietnam nebo India (pod stejným nulovým clem, jako z Jižní Koree, díky té smlouvě).
8. 8. 2012 10:42
Re: Francouzi
Václave, takže jinými slovy, vůbec jim to nepomůže.Hledá se obětní beránek vlastní neschopnosti, či podnikatelské neschopnosti.Prostě nic nebude růst do nekonečna.Automobilky by potřebovali zvýšit cenym, aby jim to vyšlo a ejhle, ono to nejde.
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:48
Re: Francouzi
další rozumný člověk. Apsoň pár se jich tu najde
8. 8. 2012 10:49
Re: Francouzi
Nejde podla mna ani tak o "podnikatelsku neschopnost" ako prejav babrackeho pristupu EU (a narodnych vlad) ktore sa montuju do podnikania. Ak chce PSA zatvorit vo Francuzsku tovaren a presunut vyrobu krajiny s nizsimi nakladmi, to sa hned ozyvaju politici a drukuje im este aj odborarska chamrad. Ako potom maju podnikat?
8. 8. 2012 10:58
Re: Francouzi
Kdyby ti ty m...e došlo..., že je jen otázka času, kdy ta pracovní síla i u nás bude drahá, protože ten Číňan to stejné co ty tady uplácáš za 1500 Eur/měsíčně uplácá za 300? Že to co je teď problémem ve Francii bdue za 5 let problémem tady? Ale taky by si jistě chtěl, aby ti plat rostl, stejně jako chtějí automobilky aby jim roostly tržby...? Že?

A že bude úplně jedno, že televize z Číny a z Koreje, či auto z Koreje bude stát polovic než teď, když 140 000 lidí, kteří teď dělají v automotive v ČR nebude mít práci? Kdo to jako bude kupovat...? Chce to vidět v širších souvislostech...
Tedy... psal sem to už jinde... Tohle není ani tak o PSA, jako o prac. místech v Evropě....
8. 8. 2012 11:20
Re: Francouzi
:yes:

Jak mě sere když vidím blby co slyší jen na nízkou cenu, slevu, zadarmo a neuvědomují si souvislosti, následky...
8. 8. 2012 11:21
Re: Francouzi
Jo to je pravda, to se ví... už dlouho a nic se nedělalo.Holt je nadvýroba a "náklady" neodpovidají situaci na trhu.U nás v hospodách by si taky nechali líbit, kdyby mohli vařit kafe v přepočtu za 100kč.Prostě vždy je něco za něco akaždej si vždy bude chránit to svoje, to je v pořádku!Musí to ale mít finanční logiku a ne ten EUchaos, kdy se dojí a teď dochazí krmivo a dojit se přestane, respektive dojivost bude muset být menší.
8. 8. 2012 13:48
Re: Francouzi
A Václave i., ty si myslíš že ty investiční pobídkydostali jenom Korejci a jenom v ČR nebo SR? A myslíš, že VW AG to tady stavěl všechno za svý a platil všechno v tržních cenách? Já stím problém nemám, protože vím jak to funguje, ale jenom prosťáček si může myslet, že TPCA nerbo PSA na Slovensku měly horší podmínky, než H/K.....

Vezmi si strukturu investic do ČR a většina je z EU. A nejvíc z Německa. A ti ty pobídky dostávali taky a často za výhodnějších podmínek. Když byl hlad po investicích nejvyšší(přelom tisíciletí), byly i ty pobídky za jiných podmínek, než pro Hyundaie do Nošovic.

Jiný problém je s vývozem zisku. Tady si zase většina myslí, že zisk se celý vyveze a nedaní se....ani to není pravda. Zisk se daní v místě výroby, co se u nás daní (a v Německu taky) je dividenda. To je dalších 15%, tuším (naše účetní to ví líp...). Proto je spousta firem (včetně onoho VW AG) registrováno v Nizozemí, protože tam už je dividenda nedaněná.....

A to je další problém, utáhnout nenasystný stát, sociální výhody a uspokojit potřeby investorů prostě nejde....buď jsou ty výrobky tak drahé, že je lidé nebudou kupovat, protože i oni pod tíží daní nebudou mít za co a nebo se výrobci nevyplatí vyrábět se ztrátou. Jenže když tady čtu názory řady lidí, tak je mi jasné, že tuhle jednoduchou věc pochopit je nad síly většiyn populace a že je tedy jednodušší si zanadávat na hnusné "korejce", zloděje a utiskovatele a ulevit si tvrzením, že je třeba jim "zatnout" tipec....pěkně po bolševicku.

Pánbůh se mnou a všema rozumnejma lidma.....
8. 8. 2012 10:36
No čumím na diskuzi
Bych si tipnul že problém nebude v Koréjcích ale někde jinde.Vždyť se podívejte, jaké mají podmínky zaměstnavatelé ve Španělsku,Francii v IT atd.Někde nejde člověka skoro propustit.Je toho samozřejmě více, ale aby se stala Evropa konkurence schopnější, tak se musí s tím něco udělat.To jsou samé sociální výhody, dotace, které mizí v kapsách jednotlivců a někdo to musí platit, teda my to platíme.V Korejcích zas takovej problém není, jen podnikatelsky vadí a vláda "lůzy" už vymyšlí jak to "pořešit".To je cesta do pekel. :no:

PS-Ono je potřeba oddělit fandovství od bussinesu
PPS - Brzo očekávám podobný útok na VW, kde ostatní budou zakrývat svoji neschopnost vyrobit a zároveň prodat.
Rozbalit vlákno
20
8. 8. 2012 10:42
Re: No čumím na diskuzi
V prvním odstavci máš pravdu...
Ve druhém už méně...

Ono všechno něco stojí.. A pokud si chce Evropa zachovat svůj SOCIÁLNÍ status, tak proto musí něco dělat... Já rozumím spoustě OSVČ, kteří to vidí tak, že JICH se to netýká..., bohužel týká..., neb ti lidi (dobře) placení ve fabrikách jsou jejich zákazníky...

V opačném případě nás všechny čeká korejský plat a způsob práce (teda doufám, že o dost lepší než byl ve Wistronu)...
Co sem šlyšel o Nošovicích... iluze si nedělám... >:-[]

Ano nechci tady Korejce, co dostanou takové pobídky, že tady zůstanou jen 4 roky (viz. Wistron) a vyžerou co se dá a zpátky do ...

V opačném případě chci pro sebe v SOulu taky průmyslovou zónu, daňové prázdniny a další srandy, která dostali Korejci zde... A uvidíme kdo z koho (P.S. Jo... a nechci korejský nacionalismus ke všemu nekorejskému a chu´t utrácet za spotřební zboží u korejců)... Ať je to teda fér.
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:47
Re: No čumím na diskuzi
zachovat sociální status, to je po čem toužíš? Proboha co se to děje.. celá socialisticka EU jde do háje právě kvůli přehnaným sociálním jistotám. A žádné omezení korejců to nezastaví, Probuďte se, lépe už bylo. Lidi si žijou nad poměry, nadstandard se považuje za standard a donekonečna to korejci nekorejci prostě nepude.
Avatar - Johny.Rico
8. 8. 2012 14:18
Re: No čumím na diskuzi
:yes: Člověk se střízlivým pohledem na svět.
8. 8. 2012 10:50
Re: No čumím na diskuzi
Ale jo, já ti rozumím , ale věř mi že Evropoa musí začít u sebe a ne u Kórejců.Všichni to vědí, jenže se to nehodí politikům, odborům a vlastně i zaměstnancům.Všichni by chtěli brát hodně peněz, mít soc, výhody, ale někdo to musí zaplatit, no hadejte kdo?
Já myslím že s těmi daněmi si každý poradí a nejen Kórejci, ostatní mají také skryté výhody a nakonec kdo vlastní PSA? :-)
Prostě Evropa si musí říci, kterou cestou půjde, oboje(kapitalismus+socilaismus-což by chtěli nejvíce) nebude v budoucnu fungovat, teda ono už to nefunguje, ale díky možnosti zadlužovaní žije.
8. 8. 2012 11:03
Re: No čumím na diskuzi
Já nezpochybňuji to, že evropa musí začít u sebe... Ale taky tvrdím, že to s těmi Asiaty musí být první nutný krok. Ale ne jediný... To je totiž jen záchranná brzda... O tom, že ideální by bylo, kdyby Evropa začala u sebe nastalo jako první... se nebudu přít... Ale an to je už pozdě...
Mimoto... srovnávat podmínky v Evropě a Asii nejde... Já nechci žít v Asii, já nechci žít v bordleu a smradu Šanghaje... Já mám rád Evropu takovou jaká je..., ale to nic nemění na tom, že platové podmínky se budou měnit... Ale to je jen zrnko v písku... A to víš moc dobře...
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 12:42
Re: No čumím na diskuzi
průmyslovou zónu, daňové prázdniny a další srandy tady ale nebizi vetsinou ten horsi, co nema co jineho nabidnout a nemuze si vyskakovat a to je v tomto pripade treba ČR ;-) Vzdyt jsem mohli prilitnout frantici ne? Ale oni zas potrebujou vyrabet doma a cpat to k nam a to by bylo spravne? Je to porad dokola >:-[]
8. 8. 2012 12:59
Re: No čumím na diskuzi
Máš pravdu, je to pořád dokola. A pořád dokola tady vždy někdo kritizuje jen tu jednu stranu (ať už jakoukoliv) a u druhé tu čistotu trhu neřeší. Mě tahy víc těší korejská výroba u nás, ale nebudu kvůli tomu kritizovat Francouze, že taky chtějí nějakou výhodu. Koneckonců o nějakou tu výhodu se snaží každý. Jen u někoho nám to vadí.
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 13:48
Re: No čumím na diskuzi
Presne tak, radsi korejce a par pracovnich mist. Nevim jak by se zdejsim chytrakum libilo zivit ty cca 3tis. + dalsi nabalene lidi z prumyslu na pracaku. To by zas bylo kecu, proc stat neda nejakou pobidku a ulevy investorum treba z dalneho vychodu >:D
Jednou jsem videl porad o francouzskych zemedelcich, jak jim plati, ze to ze nehospodari a nechavaj pole ladem a oni z toho zijou, to me po.er ;-) Tomu se rika rovnost trhu po evropsku 8-s
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:43
Re: No čumím na diskuzi
konečně někdo s mozkem. Přesně tak, někdo dokáže něco vyrobit efektivněji, tak místo toho abysme taky vyráběly efektivněji, tak mu radši omezíme nebo zakážeme dovoz, hlavně si za každou cenu zachovat svě přemrštěné výhody. Když se ted neprodá Peugeot za 250.000, kvůli korejci, tak až se korejec zatrhne tak ho bez problému prodáme za 350.000? Asi těžko. A kdo si myslí, že by cena zůstala, tak je mi ho líto, menší konkurence, vyšší ceny.
8. 8. 2012 10:50
Re: No čumím na diskuzi
Místo vykládání ekonomických nesmyslů se nauč my bychom, vy byste, ....
8. 8. 2012 10:51
Re: No čumím na diskuzi
Jenže on má pravdu...
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:52
Re: No čumím na diskuzi
když dojdou argumenty, začne se nějaký mentor ohánět gramatikou...

Místo toho mi vyvrať ten můj ekonomický nesmysl.
8. 8. 2012 10:55
Re: No čumím na diskuzi
Máš to napsáno výše.
8. 8. 2012 10:58
Re: No čumím na diskuzi
Vždyť Renault s Dacií tady taky kazí ceny a nikdo neřve....krom jiného Kórejci už nejsou vůbec levní, jak se zde milně uvádí.Pod spousty články se dozvíme, že poměr cena výkon není nic moc a za tu cenu je Korejec drahej. ;-)
Prostě Francouzi hledají viníka a našli ho....a nic jim to nepomůže, není z čeho dotovat, tak se řve.
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 11:15
Re: No čumím na diskuzi
ano, hodně názorů je tu založeno ani tak ne na nějakých ekonomických důvodech, ale na nenávisti ke koreji nebo k čemukoliv "nedomáckému" tj neevropskému.

"A přece se točí !"
8. 8. 2012 11:24
Re: No čumím na diskuzi
V zásadě normální historicky prověřený stav.Recept je složitý, když svět peněz a vlastnictví je nastaven tak jak je nastaven-no globalizace.Holt nikdy nic není ideální...
8. 8. 2012 10:53
Re: No čumím na diskuzi
Hlavně nepiš o socialistických dotacích, když korejci u nás a na Slovensku dělají auta v silně zadotovaných fabrikách. Podle tebe je ta cesta do pekel i dotace korejské výroby u nás a na Slovensku nebo je to jen moje zkreslené chápání lůzy?
Avatar - cerrbion
8. 8. 2012 10:56
Re: No čumím na diskuzi
ano dotace na cokoliv v oblasti trhu jsou špatně, s tím souhlasím. Ale právě polostátní PSA je dotovaný taky, a v brzké době v rámci záchrany automobilky bude dotovaný ještě víc, tak si nemá s korejci co vyčítat.
8. 8. 2012 11:29
Re: No čumím na diskuzi
Přesně tak, dotace jsou globálně vzato špatně, i když jsou případy, kdy se "prvotní" dotace jako taková vyplatí.Nakonec kdo ví, kolik % součástek používají Kórejci pro svá vozidla z EU, kde lidi mají práci.Možná bychom "čuměli".Pořád tvrdim, že problém je jinde a ne v Korejcích, i když souhlasím že ochrana trhu existovat musí, ale musi to mít ekonomickou štábní kulturu a ne tyhle paskvily, co někteří předvádí.
8. 8. 2012 11:44
Re: No čumím na diskuzi
Třeba by se mohla zavést ochrana trhu dle vzoru Číny. Evropa je vzor otevřené ekonomiky a otevřenosti celkově s nejnižší mírou nacionalismu a nejvyšší mírou demokracie a osobní svobody. Přesto ji tady pořád někdo kritizuje jako nějakou socialistickou potěmkinovu vesnici. Přitom cesta k prosperitě je tak jednoduchá. Snížíme mzdy a náklady (hlavně sobě) a budeme vše exportovat.
8. 8. 2012 11:01
Frantíci
A nebude on problém spíše ve Frantících a kvalitou/cenovou/nabídkovou politikou jejich produkce? Pažout je v problémech, ale továrnu ve Francii zavřít nesmí, tak se hledá viník jinde.. To samé v bledě modrém se dá říci o Italech - nejméně produktivní továrny jsou ty v Itálii.. Ono je to tak snadné ukazovat prstem a nepřiznat vlastní neschopnost, proč si nestěžují takoví Němci?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2012 13:57
Re: Frantíci
Němci si nestěžují, protože tam dělají Turci.
8. 8. 2012 11:24
Naivita
Jak chtějí Francouzi (a Taliáni) vyselektovat korejské výrobky v Evropě vyrobené a přímo dovezené?

Bude se to taky vztahovat na výrobky automobilky Renault, která vlastní korejský Samsung? Kdepak se to vyrabí Latitude nebo Koleos? Předpokládám, že Turecko má podepsanou asociační obchodní asociační dohodu s EU a ať si někdo spočítá, kolik aut se do Evropy vozí odsud. Závody v Burse a okolí má nejenom Renault, ale i Honda a Toyota.

A kolik aut pro evropský trh vyrobí Toyota ve Franci a velké Británii? A nakonec i Honda a Nissan. Pokud chce jít Francie touto cestou, proč ne? Nakonec může vytvořit spojenou jižní Evropu a být jejím leadrem.Severozápadní Evropa včetně Visegradu a Pobaltí a s přesahem na Ukrajinu a hlavně do Ruska by na tom byla podstatně lépe a provedla by snáz nezbytné strukturální reformy, které EU sice deklaruje, ale které vždycky skončí na neochotě a odporu "jižního" křídla EU a Francie.

Korea, Japonsko i nakonec Čína jsou na obchodu s Evropou závislí sice méně než na obchodu s USA. Ale platí to i naopak. Co se týká té Číny, ono mít biliony dolarů obchodního přebytku v bankách, jejichž hodnotu může USA devalvací dolaru změnit z nějaké části (a nemusí to být hned půlka) na bezcené stohy papíru (obrazně) taky není žádné terno, investovat v Americe (celé), Evropě nebo zbytku Asie půjde dost ztuha a tak zbývá jenom ta strašlivě nejistá Afrika, kde Čína dělá co může (v Latinské Americe taky)...a nebo zavedení konvertibilní měny a rázem bude po dnešních komparativních výhodách, na kterých čínských hospodářský zázrak stojí.

Takhle dopadlo Japonsko (stejný humbuk jak ovládnou USA i Evropu tady byl před dvaceti a třiceti lety), postavilo (či spíše bylo nuceno postavit) závody v Evropě i USA a dneska je to stagnující ekonomika, která má problémy větší než celá EU. A ve vazbě na vývoj Číny - Japonci měli vždycky volně směnitelný jen, což Čínané nemají.

Korea si tohodle je vědomá a snaží se o otevřený trh. My vidíme pouze auta, spotřební elektroniku, ale to je jenom velice viditelná část světového byznysu. To ostatní zůstává skryto a objemově je to o něčem jiném.

Jak píše Jossalito, ty vazby jsou oboustranné a mnohem komlikovanější, než se zdá. A jak píše Cerrbion a Teddy, skutečně si někdo myslí, že tohle je cesta k prosperitě? Dotovat pohodlnost a neschopnost? Z čeho? A jak dlouho?

Francouzský povyk je (i ve vazbě na způsob, jak byznys dělá PSA a Renault) zaměřen pouze na to, aby EU ještě nějak zadotovala francouzské (Italové se rádi přidají) výrobce automobilů, nebo aby umožnila Francii tuto dotaci poskytnout sama. Jenže - Francie na to sama nemá, německá ochota (a schopnost - žádná kasa není bezedná) je u konce, takže jsme asi svědky konce "jednotné, harmonické, sociální a rozvíjející Evropy". Autoprůmysl je jenom špička ledovce.To, že Němci konstatovali tento týden, že si dovedou představit odchod Řecka z eurozóny a že to pro eurozónu nebude až zas takový problém a že se souběžně objevila zpráva, že americké banky se chystají na rozpad eurozóny není náhoda....a kdo doplatí na propad Eura?

A jenom velký naivka si myslí, že auta, spotřební elektronika, oblečení a boty jsou nejvýdělěčnějším a dominujícím odvětvím ekonomiky. Korejci sice prodávají auta (osobní), spotřební elektroniku, ale čím lítají jejich aerolinky. Kolik stojí jeden Airbus?

Je lepší mít zdravý trh (skuečný trh...) se 300 milony obyvatel než trh s 500 miliony, ale s tím, že oněch 200 milionů žije z větší či menší části z "přerozdělování" a "dotací". Ještě před rozšiřováním EU (80. léta) bylo konstatováno, že Německo je největšímposkytovatelem peněz do tehdejšího ES. Francouzi hned začali povykovat, že oni jsou druzí, ale co neřekli, že jejich "příspěvek" byl nižší, než to, co si vytahali pro své zemědělce....

A o tom to je, ne o tom, jestli Korejci (ve skutečnosti hlavně Slováci, Češi, Poláci) a sem tam nějaký ten Ukrajinec) berou práci nebohým Francouzům, Belgičanům nebo Italům....řeči o dotacích, daňových prázdninách a bůhvíčem ještě, co vadí strýčkovi Bobovi na Korejcích ukazuje míru jeho objektivity. PSA tyhle dotace v případě Kolína nebo Trnavy nedostalo? Nebo FIAT v Polsku? A zatímco Korejci prosperují (tudíž platí značnou část daní do evropských, resp. národních rozpočtů), tak PSA nebo i FIAT (evropský, teď mají kde nasávat a dotovat svoje evropské aktivity...otázka je, jak dlouho to bude) jsou v červených číslech a do oné pomyslné kasy nepřispívají ničím a jenom z ní chtějí brát.
Rozbalit vlákno
9
8. 8. 2012 11:33
Re: Naivita
Kloubouk dolu! Pod tohle se podepíšu! :yes:
8. 8. 2012 11:33
Re: Naivita
Tesat do kamene.Víc není potřeba k tomuto tématu vůbec psát. :yes: Howgh. ;-)
8. 8. 2012 11:35
Re: Naivita
O korejské Renaulty se neboj, ty prodeje Renaultu netáhnou spíše naopak. Tedy clo na tyto "Renaulty" nikoho trápit nebudou, stejně jako absence těchto vozů na evropském trhu.
8. 8. 2012 11:40
Re: Naivita
Díky,

Nemusel jsem to vypisovat sám.

Ještě k těm autů vyrobeným za misku rejže jak tady Bobek neustále omílá. Mzd korejského dělníka je zhruba dvojnásobná než v ČR.

Francie je naprosto zoufalá a proto činí i zoufalé kroky. Zvláště tento (i když je naprosto nereálné aby se jej podařilo prosadit) nemůže mít žádný efekt na tendenci na trhu osobních vozů v EU protože jak už bylo řečeno několikrát. Pouze 15%(!!!) prodejů koncernu H/K v EU pochází z Koreje. Zbytek je vyroben v ČR, SK, TR. Na tyto auta nikdy žádné tarify nezavedou.

Prostě mlácení prázdné, populistické slámy. (Na některé boby to ale zabírá :-) )
8. 8. 2012 12:00
Re: Naivita
On je místní protikorejský "pako" a hlavně ho to prostě baví, takže ho nechme...no aspoň je sranda. ;-)
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 12:51
Re: Naivita
To bude jen zas fraska na francouzske volice, ze se vlada snazi a pritom uz dopredu vi, ze to je k nicemu ;-)
8. 8. 2012 13:48
Re: Naivita
Aby Francouzi "nepalili,, místo slámy a rajčat před parlamentem Korejské vozy. >:D
8. 8. 2012 13:36
Re: Naivita
Moc děkuji, já se s tím nechtěl psát :yes:
8. 8. 2012 11:54
Vtip
Dovolím si parafrázovat jeden starý vojensý vtip který zněl: Nejopálenější místo francouzského vojáka je podpaží. Dnes to platí o dělnících a nejen francouzských, ale i italských. Dřív to bylo z důvodu "hende hoch" ale dnes je to z toho jak mají ruky za hlavou případně z toho jak vehementně zvedají transparenty nad hlavu, obzvláště ve francii jsou stávky na denním pořádku a v době kdy si francouzský odborář opaluje podpaží tak KIA šlape >:D. Je smutné sledovat jak moje oblíbené evropské značky zastírají vlastní neschopnost zlou invazí z východu. ;-\
Žlutý mor nás porazí i bez zbraní a bohužel to nebude východním ekonomickým majstrštykem, ale neschopností evropy. Snad se pletu.... ale co... vždyť je vlastně jedno v čem budeme jezdit, daleko důležitější je pro mne mít na chleba a vodu. Zalepovat dotacema bezednou díru neschopných automobilek je to stejný jako sypat peníze do Řecka.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 12:54
Re: Vtip
Je pravda, ze stavkovani je u frantiku na dennim poradku. Kdyby tak delali jako stavkujou tak uz by meli za 2 roky splnenou petiletku >:D
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2012 13:59
Re: Vtip
A kdyby rozjeli továrny na transparenty, tak na tom ještě vydělají na daních. >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2012 15:07
Re: Vtip
Moc se nesměj, právě jsem četl zprávu, že zaměstnanci továrny na transparenty vyhlásili časově neomezenou stávku. >:-[] >:D >:D
8. 8. 2012 15:07
Re: Vtip
A co se tam rika o ceskem vojakovi? Ze ho neni treba ani vyzyvat protoze se vzda predem sam a jeste odevzda nepriteli vyzbroj vzorne vycistenou? At si myslim, o francouzskych odborarich cokoliv tak me vzdy dojme jak si Cesi leci sve mindraky na vojenske porazce Francie za II sv. valky.
BTW jeden odborarsky ... "Citil jsem se hrdy jak francouzsky delnik kdyz jeho syn vstoupil do sve prvni stavky."
8. 8. 2012 20:11
Re: Vtip
Já si tedy žádný mindrák nelečím.
8. 8. 2012 21:38
Re: Vtip
Ona ta velmoc nebyla poražená jenom za II. světové války....tu první za ně vyhráli Američané a Britové (ti první je udrželi ve hře a ti druzí to za ně ukončili...), nicméně Frnacouzi se cítili jako vítězové. Předtím dostali pekelně na frak od Prusy vedených Němců (1870 až 1871), předtím nátěr v Mexiku od Beniota Juareze, no a po druhé světové válce ještě pár dalších menších slavných porážek - Indočína, Alžír.....Poslední válku Francouzi vyhráli v roce 1859 proti Rakousku v Itálii. Takže z nich mindráky rozhodně mít nemusíme, naopak - když i taková supervelmoc dostala od Němců takový rychlý a jasný nářez, nemáme se ani my za co stydět, nebo snad ano?

Holt, kam se poděla sedmá rota..... :-)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2012 12:41
Cha cha cha cha
Jako vždy, ti co mají, chtějí ještě víc, ti co nemají, chtějí ještě za míň, tak se výroba přesunula do Asie a teď se divíme. Tohle je důsledek úpadku morálky jednotlivce pod tlakem společnosti, takovej začarovanej kruh. No, jak z toho ven? Začněme u výchovy dětí, facka nikoho nezabila...
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2012 12:46
Jirka
to je trapný...sami zaspali a dnes svoje neúspěchy chtějí brzdit nařízeníma...
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2012 13:05
MC-Lidel-DRIVE-full of fuel
Takhle se tankoval SHELL v Lidlu. >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
8. 8. 2012 14:48
Blbosť, pomohlo by...
Mám rád PSA Peugeot Citroen a z ich krachu by som bol riadne smutný, ale :
TOTO JE VEĽKÁ BLBOSŤ - Kórejci začnú robiť dobré autá a začne sa im dariť, tak ich obmedzíme? To je riešenie problémov PSA? Popravde, Kórejcom by to ajtak veľmi nevadilo, aj tak vetšinu áut pre EU trh vyrábajú u nás. Myslím, že by PSA pomohla aliancia s Toyotou. Už raz spolupracovali a výsledkom je (podľa TUV reportu) najspoľahlivejší Citroen (C1). Ďalšia spolupráca by sa im vyplatila, Vzájomne by sa dopĺňali - silnou stránkou Toyoty je spoľahlivosť, silnou stránkou Peugeotov a Citroenov zas dizajn, interiéry, dodávky.

Každopádne, každý musí súhlasiť s tím, že KIA (HYUNDAI) ŠLAPE :yes:
Rozbalit vlákno
1
8. 8. 2012 16:12
Re: Blbosť, pomohlo by...
Opatrně s tím francouzským designem! Design není žádná absolutní veličina a třeba mně se většina francouzských aut těžce nelíbí (výjimky 508 a C5). Ať si Toyota a PSA spolupracujou na miniaturních chrastítkách jako je C1/107/Aygo. Ale jako čerstvý majitel nového Avensise (kterého považuju za jedno z nejhezčích aut v segmentu) jasně říkám: všechno, jen ne francouzský design. Ať si jej Francouzi nechají pro sebe. Pro mě je jedním z důvodů, proč si francouzské auto nekoupit.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 8. 2012 15:01
Kratkozrakost
Kratkozrakost niektorych jedincov nema obdobu. Mozno len v americkom automobilovom pseudopatriotizme...

Francuzi nevyrabaju auta, ktore by ludia chceli kupovat. BODKA. Mizerna kvalita a spolahlivost, zaruka ako na zehlicku, nie ako na predmet dlhodobej spotreby... Kde pokracovat...

Dari sa napr. koncernu VW... Aj za jeho uspechom stoji Korea? Nie som fanusikom VW, ale ma podmienky rovnake, ako PSA ci Renault.

Koncom 70. a zaciatkom 80. valcovali Japonci Velku trojku, pretoze Amici nevyravbli auta, ktore by ludia chceli. Velka trojka sa z toho doteraz nespamatala.
Rozbalit vlákno
3
8. 8. 2012 15:45
Re: Kratkozrakost
"Francuzi nevyrabaju auta, ktore by ludia chceli kupovat. BODKA. Mizerna kvalita a spolahlivost, zaruka ako na zehlicku, nie ako na predmet dlhodobej spotreby..."

Naprosto přesné a výstižné. V tomhle je základní problém, kteří se všichni rasisti, protekcionisti, povaleči a socialisti snaží zastřít.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2012 18:38
Re: Kratkozrakost
"Francuzi nevyrabaju auta, ktore by ludia chceli kupovat. BODKA. Mizerna kvalita a spolahlivost, zaruka ako na zehlicku, nie ako na predmet dlhodobej spotreby... Kde pokracovat..." To může napsat jen naprosto vypatlaný hospodský povaleč.
8. 8. 2012 23:00
Re: Kratkozrakost
Nula argumentů, 100% primitivismu. To co řekl Me myself and I je čistá pravda. Kdyby lidi kupovali jejich auta, nebudou PSA v takové ztrátě a vůbec se nebudou obtěžovat nějakými protekcionistickými opatřeními, naopak, jejich auta by dobývala korejský trh. To se ale neděje, Francouze mimo Francii nikdo moc nekupuje a celý francouzský automobilový průmysl táhla prodejnost malých aut v jižní Evropě. Teď, když je Jižní Evropa v rejži a prodeje aut tam strmě propadají, tak s tím padá i PSA.
8. 8. 2012 15:40
Marná snaha socialistů
Při nákupu vozu člověk utilizuje svoje prostředky a snaží se vytěžit maximum ze svých zdrojů. Chová se zcela sobecky a na nějaké ideologické zájmy nebere zřetel (vyjma elektromobily posedlých ekoteroristů z řad movitých občanů). PSA schází na úbytě, protože nejsou schopni vyrábět a prodávat auta tak, aby na nich vydělali. Nemá smysl hodnotit proč tomu tak je. Je tomu tak. Každému, kdo argumentuje koncem éry globalizace atd. bych doporučil, aby se podíval do vlastní garáže (a do zrcadla) a přesvědčil se, zda i on sám nadřadil ideologii vlastní zištnosti, jak to požaduje po jiných. Je to stejné, jako s alternativními pohony. Dokud nebudou elektromobily stejně spolehlivé a praktické za srovnatelnou cenu a provozní náklady, pak nemají šanci na úspěch a hotovo. Kdyby Francouzi vyráběli auta s odpovídající kvalitou a cenou, do žádných problémů by se nedostali. Žádnej Francouz nebude brečet, pokud zavřou Nošovice a pošlou všechny Poláky domů o žebrácký holi. Jim je nějaká verbež z východu ukradená, jde jim jen o jejich vlastní peněženky, socialistické výdobytky a pohodlí, 8 týdnů dovolené a lahvinku červeného k tříhodinovému obědu. Proč my bychom měli brečet kvůli Francouzům? Představa, že jich 8000 vyhodí mě nechává zcela klidným. Jak si kdo ustele, tak si lehne. Francouzi si žili nad poměry dlouhá desetiletí. Tak ať si to vyžerou. Celá zlenivělá a zhýčkaná Evropa (především ta jižní) se potřebuje vrátit do reality.

Ještě k těm spekulacím o tom, co je a není standard. Standard je to, co si může reálně dovolit průměrnej obyvatel. To že se jak stát, tak domácnosti zadlužují kvůli tomu, aby si dopřáli nějaký iluzorní standard, který někdo někde kodifikoval, naprosto nic neznamená. To že si někdo myslí, že auto a byt je standard, nebo to dokonce vyžaduje, to ještě zmíněné věci standardem neudělá. Standard vždy vyplývá ze situace. Za války jsou i základní potraviny nadstandard. Žijeme v době, kdy se o tom, že standard je záležitost značně proměnlivá v čase, na vlastní kůži přesvědčíme.
Rozbalit vlákno
5
8. 8. 2012 17:21
Re: Marná snaha socialistů
Souhlas, přesně napsáno. :yes:

Jenom mi to připomnělo dokument o krizi francouzského vinařství na Deutsche Well asi tak dva tři roky zpět. Předseda jejich agrární komory se dožadoval, aby EU zakázala pěstovat víno ve východní Evropě (čímž myslel i Německo) a zakázala dovozy (v žaludku mu leželi hlavně Chilané, jako konzument vím proč...) z mimoevropských oblastí. Korunu tomu nasadil tím, že konstatoval, že Francouzi mají nejlepší víno na světě a nikdo jiný ho tak "neumí" jako oni. No apak strřihli na jakousi famílii, kde mladší ženská vykládáal, jak je jejich vinice neuživí a jak manžel musel jít dělat do fabriky no - apak tu vinici zabrali a neměla snad ani půl hektaru. Jenže podle jejich představ je tohle mělo uživit (stěžovala si, jak ani ty dotace jim už nestačí.....) a viníky viděla i ona zcela jednoznačně - ve východní Evropě. Tam se prý víno nikdy (!) nepěstovalo a jeho rozvoj je důsledkem pádu železné opony......co dodat.

Jednou je to zemědělství, podruhé rybolov, potřetí vinařství a počtvrté - auta. Když před těma třiceti lety Japonci začali budovat montážní automobilové závody v Evropě, volili mezi Velkou Británií a Francií. Jak Toyota, tak Nissan a Honda se přesunuli za kanál, protože náklady na francouzského dělníka byly dvojnásobné ve srovnání s dělníkem britským (při cca stejném platu....). Francie měla dost času, ale ono to pořád nějak šlo....
8. 8. 2012 18:02
Re: Marná snaha socialistů
Je to přesně tak. Problém Francouzů je v tom, že jsou neuvěřitelně zahledění sami do sebe a přitom velcí ignoranti co do znalostí o ostatních zemí. To, že v zemích Koruny České se víno pěstuje od přelomu třináctého a čtrnáctého století a že v Albánii, Gruzii atd. se pěstuje nepřetržitě od římských dob, je vůbec netrápí. Vymyslí si tu svoji lež, pomocí které si racionalizují svoje nároky. To, že Italové, Řekové, nebo Syřané dělají víno už dva a půl tisíce let je jim úplně jedno, protože je to nezajímá a nevědí. Egocentrická zahleděnost do sebe sama a opovržlivá ignorance okolí opravdu nejsou výhody v konkurenčním boji. Něco o tom vím, pár let jsem pro Francouze dělal.
8. 8. 2012 20:21
Re: Marná snaha socialistů
Velmi dobrý přehled. :yes:
9. 8. 2012 10:00
Re: Marná snaha socialistů
Máte absolutní pravdu kolegové, ale do Provence na dovču jezdím stejně nejradši. Tak a co s tím teď? ;-)
10. 8. 2012 10:10
Re: Marná snaha socialistů
A proč bys tam nejezdil furt dál, proboha? Navíc mají Frantíci (zrovna z Provence) podle mně nejlepší med....naopak, budeš tam třeba časem jezdit čím dál tím levněji - podívej, jak za komančů bylo Chorvatsko (tehdy ještě v rámci SFRJ) pro horních deset tisíc a dneska je to destinace pro ty, co chtějí k slušnému moři a na víc nemají.

Přeji ti ještě mnoho spokojených a slunečných dovolených v Provenci... :-)
8. 8. 2012 19:56
Som prilis mlady
aby som si pamatal minuly rezim, ktory vladol v tychto zemepisnych sirkach. Ale ako hovori tatko: "Komunisti u nas budovali komunizmus dlhe roky a vybudovali *. Na zapade budovali kapitalizmus, ale ten komunizmus ktory tam maju by im zavidl kazdy jeden sudruh.

Vela sa tu toho uz popisalo, a dost nazorov je z mojho pohladu uletenych ale dost nazorov tu je podla mna k veci.

Moj pohlad na vec: Francuzsky politici robia iba divadlo pred volicmi, o inom to byt nemoze. Ako uz mnoho diskuterov pisalo, dovoz aut z Korei je relativne nizky. Mam rad vsetky automobilky, kazda je niecim vynimocna, ale pokial niekto nedokaze vyrabat auta, ktore dokaze aj predat tak si bohuzial nezasluzi nic ine iba skrachovat. Treba uvolnit trh inym, lepsim, ktori to dokazu. Debaty o tom, ze korejci dostali dotacie a teraz sa im lahko predava su uplne mimo. Ako tu bolo velakrat spominane aj PSA dostalo dotacie na fabriku pri trnave a fabrika ide takmer naplno.

Problem treba hladat u seba a nie u niekoho ineho.
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2012 20:19
Re: Som prilis mlady
Je to tak. Pokud někdo neumí svůj výrobek prodat tak má prostě smůlu protože je jeho výrobek pro trh nezajimavý, předražený a nebo konkurence nabízí něco lepšího a potrestat za to konkurenci? Potrestat ji za úspěch?! >:D >:D >:D Trestat se nemusí nikdo on se ten neschopný potrestá sám díky své neschopnosti.
8. 8. 2012 21:50
Re: Som prilis mlady
Trestání za úspěch a vyvolávání nenávisti vůči lepším a úspěšným (tím nemyslím jakékoliv zloděje a podvodníky, ať kradou v miliardách nebo v Lidlu...) se (a asi nejen u nás) v poslední době trestá čím dál, tím víc - prostě jenom jiný socializmus a jak píše Certmike SVK, mohl by jim ho závidět každý soudruh z východu z dob minulých.
8. 8. 2012 23:39
Re: Som prilis mlady
Já tady zase vidím nenávist k Francouzům a marně přemýšlím,co komu tak špatného udělali. Taky tady vidím kromě vyvolávání nenávisti vůči lepším a úspěšným i vyvolávání nenávisti vůči slabším a méně úspěšným. Alergický jsem už na slova soudruh a socialismus. Mám pocit, že je nejvíc používají lidé, kteří by mezi ně dobře zapadli.
9. 8. 2012 03:51
Re: Som prilis mlady
Nenávist proti Francouzům? Jistě tu je, ale je to chyba i Francouzů samotných. Jejich zahleděnost sama do sebe je legendární, potom taky Společná zemědělská politika, která deformuje zemědělství v celé Evropě, jejich neochota učit se cizí jazyky apod, idiotská prohlášení některých politiků (J Chirac) a teď vrchol všeho. Kamarádky z Francie mám dvě, slovy dvě, jsou světlou výjimkou a umí anglicky, to je taky jeden z důvodů proč je mám rád, ale u dvou lidí to víceméně končí, toť vše. Francouzi říkají ne ne ne Evropane, ty si nekoupíš auto z Japonska, Koreje, USA.. Kup si auto z EU, podpoř náš průmysl, jsme přece Evropané ne? Tak na takovou logiku jim z vysoka kašlu. Mám japonské auto a KOUPÍM si v budoucnu další, kvůli jeho OBJEKTIVNÍM kvalitám, ne nějaké pochybné evropské solidaritě.
Avatar - Magnetofon
8. 8. 2012 22:17
Vyborny napad!
Vyborny napad.

Treba vypovedat zmluvu medzi EU a Juznou Koreou o bezcolnom obchode. Potom je treba aby EU zaviedla 25% cla (tolko povoluje WTO) na Korejske auta.

Kia/Hyundai sa tvaria, ze su Europska znacka, ze vyrabaju vsetko v Europe ale pravda je uplne ina! K/H maju dokonca 2 vyrobne fabriky v Europskej unie v ktorych vyrabaju spolu len 6 modelov!!! Nehovoriac o tom, ze Kia/Hyundai dostali na Slovensku a v Cesku danove ulavy, stimuly, podpory a este neviem co. A zdieraju Slovakov a Cechov za smiesny plat!

Takze vacsina modelov v ponuke to vsetko je bezcolny import z Juznej Korei. Nehovoriac o tom, ze
importy z Korei maju vela suciastiek Made in China.

Takze K/H predava v EU desattisice "zarucenych Europskych aut" - cize podvodny dovoz z Juznej Korei a Europske automobilky krachuju!
Naopak v Korei nepreda Europa ani derave koleso!

Dalej je treba zaviest 25% cla na Japonske auta (podla podmienok WTO) a 100% cla na Indicke auta (India ma 100% dovozne clo desatrocia).

A podporovatelia Korejskeho importu su obycajny zradcovia Europy. Ked dostanu vypoved kvoli nekalemu Korejskemu importu som zvedavy co povedia!
Rozbalit vlákno
2
9. 8. 2012 02:42
Re: Vyborny napad!
Ty jsi vážně idiot. Co řekneš na to, že to Tvoje "milované PSA" ty daňové úlevy dostalo taky? O Fiatu v Polsku nemluvě? To je podle tebe správně, protože "brání" Evropu? Haha. Kdyby Francouzi dělali auta v odpovídající kvalitě, k tomuto by se vůbec nemuseli uchýlit. Co se týká kvality, tak koukají na Korejce a Japonce s protaženým ksichtem, hlavně na jejich zisky.

Vždycky se musím smát, jak se tady někteří ohánějí paternalismem. Navíc bych rád viděl, co by EU dělala, kdyby Japonci a Korejci z EU odešli a přestali tu některé modely vyrábět. Máš na to odpověď? Živila další tisíce dělníků na podpoře, na kterou nemá? Ale no táák. Že Evropa v Japonsku a Korei moc aut neprodá? Její vlastní neschopnost. Máš na tohle všechno odpověď? Ne? Tak mlč
9. 8. 2012 09:02
Re: Vyborny napad!
Ono by jenom stačilo, kdyby jsi si tu přečetl příspěvky v diskuzi...tam jeden až dva chytří a rozumní lidé popisují problematiku tak, jak ve skutečnosti je. Pokud bys tak učinil, tak bys tady nepsal takovéhle kraviny, které tady popisuješ.
Já ti k tomu napíšu snad jen jednu větu...těch 6 modelů, který tady ti korejci vyrábějí (+1 v Turecku) tvoří celkem asi 90% všech prodaných aut těchto dvou značek.
Nakonec když se koukám na tvé příspěvky, tak ty bys stále mlel tu svojí i přesto, že by sis tu diskuzi přečetl viď?