Fuso Canter E-Cell uspělo v testovacím provozu u klientů

 

Elektromobily Fuso Canter E-Cell po ročním používání u vybraných zákazníků prokázaly, že jsou připraveny pro každodenní nasazení v nejrůznějších službách.

Koncept elektřinou poháněného užitkového vozidla Fuso Canter E-Cell s dojezdem kolem 120 km, vycházející ze sériového modelu Fuso Canter 3S13 s celkovou hmotností 3,5 tuny, měl premiéru na IAA v Hannoveru v roce 2010.

V následujících letech bylo investováno zhruba 5,5 milionu Eur do vývoje a také do vybavení výrobního podniku v portugalském Tramagalu. Právě z bran tohoto závodu v loňském roce vyjely první vozy Fuso Canter E-Cell, které byly využity v rámci testovacího programu ve službách vybraných klientů značky.

Základem těchto vozidel je stejně jako v případě konceptu konveční sériový Canter s rozvorem náprav 3.400 mm a v závislosti na použití mají tyto elektromobily valníkovou nebo skříňovou nástavbu. Tato první sériová vozidla mají povolenu celkovou hmotnost do 6,0 tuny, z nichž užitečné zatížení představuje rovná polovina.

K pohonu Fuso Canter E-Cell je využíván elektromotor o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 650 Nm, který je umístěn za kabinou v rámu vozidla a prostřednictvím jednostupňové převodovky roztáčí zadní kola. Maximální rychlost, je stejně jako u konvenčních vozidel této hmotností třídy, omezena na 90 km/h.

Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 48,4 kWh, které jsou uloženy v pouzdrech po stranách rámu mezi předními a zadními koly. Dojezd na jedno nabití má být přes 100 km a dobíjení na plnou kapacitu ze standardní sítě zabere kolem sedmi, zatímco při použití rychlonábíječky se sníží na jednu hodinu.

Daimler Trucks připomíná 50 let výroby v portugalském Tramagalu

Schopnosti těchto elektřinou poháněných lehkých nákladních vozidel nejprve v rámci testovacího programu po dobu jednoho roku využívali zákazníci v Portugalsku.

Z nich lze jmenovat například město Lisabonu, kde elektromobil sloužil zahradníkům a při likvidaci odpadu. Podobnou službu vykonávalo Fuso Canter E-Cell i v Abrantes a Cascais, zatímco Porto jej využívalo pro sběr recyklovatelného odpadu a firma Transporta jej nasadila do rozvážkové služby.

Roční testovaní celkem osmi vozidel v nejrůznějších službách prokázalo jejich vhodnost pro použití na kratších trasách a především v centrech měst. Elektřinou poháněná vozidla denně najela často přes 100 km a plně využívala kapacitu svých baterií.

Oproti srovnatelným konvečním vozidlům bylo u těchto Fuso Canter E-Cell podle předběžné analýzy dosaženo v nákladech na provoz úspory kolem 1000 eur na 10.000 ujetých kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Novela zákona, kterou proslavil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) sliby o snížení cen za mobilní data, prošla…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…