Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks připomíná 50 let výroby v portugalském Tramagalu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Více než 200.000 vozidel opustil brány výrobního podniku v Tramagalu od roku 1964.

Závod Tramagal byl založen byl v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 39.900 m2. Jeho více než 300 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael. V letošním roce mají vozy z Portugalska zamířit i do Maroka.

V současnosti se téměř 95 procent produkce vyváží a klíčovými trhy jsou Německo, Velká Británie a Francie. V loňském roce bylo zákazníkům v Evropě dodáno zhruba 4500 vozidel Fuso Canter.

Aktuální produkci portugalského podniku tvoří osmá generace Fuso Canter, jehož výroba zde byla spuštěna na podzim roku 2011. V následujícím roce jej doplnilo Fuso Canter 4x4 a Fuso Canter Eco Hybrid. Nejnovější rozšíření nabídky představuje Fuso Canter Euro 6 s celkovou hmotnosti 8,55 t, které bylo představeno koncem loňského roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)