Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM letos zřejmě získá zpět první místo v prodeji aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Případné prvenství GM bude výsledkem problémů, které Toyota má.

Americká automobilka General Motors se letos téměř jistě vrátí na první pozici ve světovém prodeji aut. Vezme si tak zpět prvenství od Toyoty, kterou postihly výrobní potíže po rozsáhlém japonském zemětřesení. Řešila i problémy se závadami, kvůli kterým musela svolat k prohlídkám či opravám celkem 14 milionů vozů.

Pokud GM prvenství získá zpět, bude to satisfakce pro jeho zaměstnance a manažery a potvrzení úspěšného návratu z režimu bankrotové ochrany. Odbyt vozů z produkce GM roste, zejména v Číně a USA, které představují světově největší trhy s automobily. Osobní vozy GM si vedou lépe než v minulosti, zejména ty malé. Přesto bude případné vítězství spíše výsledkem problémů, které Toyota má.

Opravy milionů vozů, jejichž majitele Toyota celosvětově vyzývala k návštěvě servisu, poškodily automobilce pověst spolehlivého výrobce. I loajální zákazníci se pak poohlédli po jiných značkách.

Zemětřesení a cunami z 11. března pak Toyotě omezily produkci. V pátek Toyota oznámila, že se její výrobní haly vrátí celosvětově k plné produkci až v listopadu či prosinci. Znamená to, že kupující můžou mít problém získat typ vozu, který si vyberou. Krize již snížila produkci Toyoty o 260.000 vozidel.

Loni Toyota prodala 8,42 milionu aut a nákladních vozů. O 30.000 aut tak předstihla General Motors, který se držel na první světové pozici od roku 1932 do roku 2008.

Pro koncern GM, který s velkým dluhem a rozsáhlou byrokracií nebyl před třemi roky plně funkční, znamenala obrat státem řízená restrukturalizace. Z ní automobilka vyšla v roce 2009 štíhlejší, s novými vozy a zaměřením na čtyři značky: Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac. Jejími hity na trhu se pak staly malý užitkový vůz Chevrolet Equinox, luxusní Buick LaCrosse a kompakt Chevrolet Cruze.

GM také zlepšil kvalitu svých aut. A jeho odbyt se od začátku letošního roku zvýšil o 25 procent ve Spojených státech a o deset procent v Číně, napsala agentura AP.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
26. 4. 2011 09:11
Návrat Velké trojky začíná
zatím se vrací jen GM.
To je velmi pozitivní zpráva, která mi udělala radost, ale roste i Ford a Chrysler.
Takže čistě jen z pohledu severoamerického trhu to bude ještě zajímavé.

Jinak gratulace GM k návratu na první místo. Good job boys :yes:
25. 4. 2011 21:04
Re: Milé překvapení
Toyota podle mě vysloveně nezvládla public relations, technicky to byla prkotina. Je to trochu nefér, ale takový už je trh a život... Ostatně podobně nefér jsou třeba předsudky ohledně horší kvality a spolehlivosti italských a francouzských aut. Taky už to 20 let není pravda a kdekdo tomu pořád věří...
25. 4. 2011 19:07
Re: Milé překvapení
To já mám spíš opačné pocity. Tedy, mě je vcelku jedno, kdo je jedničkou...spíš mi vadí jak k tomu došlo - nejdříve ty aféry kolem Toyoty..dle mého dost nafouknuté. Přesto se mi nezdá, že by kvůli tomu měly být Toyoty méně spolehlivé...ale stalo se, může se to stát i konkurenci. Prostě smůla...
No a druhý důvod neúspěchu, to nepřeji nikomu... klidně ať se dostane GM na první místo, ale je smutné, jakým způsobem o něj Toyota přišla...
25. 4. 2011 17:21
Milé překvapení
Tak tahle zpráva mě překvapila a docela potěšila.
Ale když se nad tím člověk zamyslí, tak to zase takové překvapení není. Stačí si uvědomit, co v jednotlivých kategoriích nabízí jednotliví soupeři o status světové jedničky, tedy GM, Toyota a VW. Každý to samozřejmě vidí jinak, ale u mě by asi v 90% případů vyhrály produkty GM. :yes:

Na okraj: Ne že by kupujícímu muselo záležet na tom, jestli si kupuje auto od světové jedničky, trojky nebo desítky. Jde o to, aby auto plnilo co nejlépe jeho požadavky a potřeby.