reklama


GP Itálie – Rossi nejlepší v domácím souboji

GP Itálie – Rossi nejlepší v domácím souboji

 
 

GP Itálie v Mugellu přinesla dramatické boje o vítězství až do posledních metrů ve všech třídách. Ve 125 se radoval Gábor Talmacsi (KTM), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha).

GP Itálie v Mugellu přinesla dramatické boje o vítězství až do posledních metrů ve všech třídách. Ve 125 se radoval Gábor Talmacsi (KTM), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha).

MotoGP

Ve třídě MotoGP již několik let kralují italští jezdci v čele s Valentinem Rossim (Yamaha). Očekával se tedy především jejich souboj, protože domácí GP Itálie v Mugellu je jedinou možností, jak se v plné parádě představit domácím fanouškům. Nejlepší pozici na startu měl Rossi, ale do závodu vyrazil nejlépe ze druhé řady startující Loris Capirossi (Ducati) a necelé první kolo vedl startovní pole. Druhý odstartoval Sete Gibernau (Honda) a třetí místo si po vynikajícím startu ze třetí řady ukořistil Carlos Checa (Ducati). Čtvrtý jel Max Biaggi (Honda) a až pátý Rossi za jehož zády se držel Marco Melandri (Honda). Toto pořadí však platilo jen v první zatáčce, protože pak začal řádit Rossi a než skončilo první kolo již byl na čele a snažil se všem ujet. Chvíli jej stínoval Gibernau, ale při nájezdu do první zatáčky druhého kola předvedl odvážný manévr Melandri, když se na brzdy dostal ze čtvrtého místa přímo na druhé. Ve stejný okamžik chyboval Gibernau a vyjel zatáčku hodně široce a tak jej předjel i Capirossi, ale v následující zatáčce byl Gibernau již opět třetí a naopak Capirossi musel odolávat tvrdým nájezdům Biaggiho. Tovární jezdec Hondy však dnes konečně jal tak jak se na jeho status sluší a patří a ještě ve druhém kole nechal Capirossiho za svými zády.

V tuto dobu již na čele jezdil Rossi s náskokem kolem sekundy před Melandrim, který měl stejný náskok před Gibernauem, ale k tomu se ďábelským tempem hnal Biaggi, jemuž očividně konečně fungovala motorka. Ve čtvrtém kole se dostal ke Gibernauovi, se kterým si dvakrát vyměnil pozici a pak mu bez okolků ujel. To již bylo vidět, že se Sete velmi trápí a vyvrcholením pak bylo šesté kolo, kdy jej bez potíží předjel Capirossi a Gibernau pár desítek metrů potom havaroval, když mu podklouzlo zadní kolo. Definitivně se tak zřejmě rozplynul jeho sen o letošním titulu. Na čele se ale začaly dít divoké věci. Rossimu se nepodařil jeho trhák a Biaggimu se v šestém kole podařilo předjet Melandriho, ale nepodařilo se mu jej setřást. Oba tak začali stahovat Rossiho náskok až je o tři kola později dojel do těsného kontaktu. V nájezdu do první zatáčky 10. kola pak Melandri předvedl podruhé vynikající manévr, když se dostal ze třetího místa na první a i když musel ještě na výjezdu ze zatáčky tvrdě bojovat s Rossim o jeho udržení, v další zatáčce již byl bezpečně první. O kolo později se o podobný manévr pokusil i Biaggi, když chtěl přejet Rossiho, ale byl příliš dlouhý na brzdy a vyjel zatáčku hodně široce a musel se tedy zařadit zpět na třetí místo. Naopak zhruba v polovině téhož kola se Rossi dostal před Melandriho. Ten se nechtěl s touto situací smířit a tak v nájezdu do dalšího kola opět zkusil předjetí na brzdy do první zatáčky, ale tentokrát přestřelil a podjel jej i Biaggi. Od tohoto okamžiku začal Melandri na vedoucí dvojici ztrácet a již se do jejich souboje nezapojoval.

Biaggi na Rossiho tlačil až jej v 17. kole předjel, ale celý manévr byl natolik nešikovný, že oba museli korigovat směr jízdy, protože to vypadalo, že se jeden druhého téměř lekl. Biaggi se pokusil Rossimu ujet, ale nepodařilo se mu to a naopak ve 20. kole se na výjezdu z první zatáčky Rossi dostal tak blízko za Biaggiho, že nebýt prudkého brždění a změny směru Rossiho jízdy došlo by ke kolizi. Ve 21. kole, tři kola před cílem, se Rossi dostal před Biaggiho a do cíle jej již nepustil k žádné akci. O co klidnější byla závěrečná kola na čele, o to divočejší byla v boji o třetí místo, který sváděl Melandri s Capirossim. Melandri vždy držel třetí místo v technické pasáži okruhu, zatímco na cílové rovince jej Capirossi vždy předjel, aby mu Melandri předjetí oplatil v nájezdu do první zatáčky. Capirossiho snaha ovšem nakonec přinesla kýžené ovoce, protože v nájezdu do posledního kola se s ním Melandri snažil držet krok, ale byl příliš dlouhý na brzdy v první zatáčce a Capirossimu se podařilo uhájit třetí pozici i v tomto kritickém místě. Dále už to pro něj nebyl takový problém, protože v technické pasáži byli rovnocenní. Podobný souboj sváděli i Checa s Nicky Haydenem (Honda) o páté místo a i zde se radoval jezdec Ducati. Sedmé místo si v osamoceném závodě vybojoval Alex Barros (Honda), který sice zajížděl časy srovnatelné s prvními třemi, ale co je to platné, když startoval z hloubi pole na 13. místě.

Naprosto bezchybným výkonem si pro vítězství dojel Rossi před druhým Biaggim, který podobný výsledek potřeboval jako sůl. Třetí místo vybojoval Capirossi, což je pro domácí Ducati vynikající výsledek. Také čtvrtý v cíli byl Ital Melandri a tak se GP Itálie stala dýchánkem domácích. Až pátý byl Španěl Checa, ale na italské Ducati, takže další domácí úspěch. Šsetý Hayden neoslnil, sedmý Barros také příliš nezazářil, osmý Makoto Tamada (Honda) se po třech vypuštěných závodech konečně vrátil a rozhodně nezklamal. Po vynikajícím výkonu v Le Mans je 9. místo pro Colina Edwardse (Yamaha) trochu zklamáním a nejlepší desítku uzavřel Shinya Nakano (Kawasaki), který si zde odbýval roční výročí od svého hororového pádu.

Celkově vede Rossi se 120 body před Melandrim se 71 body a třetí je Biaggi se 67. Gibernau klesl na čtvrté místo s 53 body a první pětku uzavírá Barros s 52 body.

250

Po nemastných letech se třída 250 stává stále zajímavější, protože zde stále častěji o vítězství bojuje početná skupina jezdců až do samotného závěru závodu. Italská trať byla v posledních osmi letech doménou italských Aprilií a tak se čekalo, zdali Dani Pedrosa (Honda), nebo jiný z jezdců Hondy konečně zlomí toto prokletí. Start tomu nasvědčoval, protože Pedrosa skvěle odstartoval ze sedmého místa a ujal se vedení. Jeho radost ale netrvala dlouho, protože ve druhém kole jej předjeli Casey Stoner a Randy de Puniet (oba Aprilia) a udávali tón závodu. Jorge Lorenzo (Honda) nezvládl start u pole position a musel se v průběhu závodu dotahovat. Jeho snaha nesla kýžené ovoce a sedm kol před konce, se odvážným manévrem dostal do vedení závodu, když o něj připravil Stonera. To na čele jezdila čtveřice Lorenzo, Dovizioso, Stoner a Alex de Angelis (Aprilia). Stoner odvodil více než polovinu závodu, ale drtivý závěr jezdců na Hondách již nedokázal odrazit a tak se ze třetího letošního vítězství radoval Pedrosa se sekundovým náskokem před Lorenzem a třetí dojel de Angelis. Stoner se po výborném výkonu musel spokojit s bramborovou medailí. Pátý dojel osaměle jedoucí Sebastian Porto (Aprilia).

Našim se dařilo střídavě. Radomil Rous (Honda) dojel na slušném 13. místě a vybojoval další 3 bodíky. Kuba Smrž (Honda) do cíle pro pád nedojel.

Celkově si upevnil vedení Pedrosa s 98 body před Andreou Doviziosem (Honda) se 77 body a třetí je Stoner se 76 body. Čtvrtý je de Angelis s 56 a pátý Lorenzo s 54 body. Rous je se 7 body na 19. místě, Smrž je se 6 body na 20. místě.

125

Závod nejslabších motocyklů byl plný napětí a dramatických okamžiků až do samotného závěru, kdy v poslední zatáčce havarovali jezdci na prvních dvou místech – Mika Kallio (KTM) a Hector Faubel (Aprilia), kteří jeli ve vedení osamoceně, protože jejich pronásledovatelé v posledních třech kolech již nestačili jejich pekelnému tempu. Díky chybě Kallia se ze svého prvního vítězství v kariéře radoval jeho týmový kolega Gábor Talmacsi (KTM), který jen těsně porazil Thomase Luthiho (Honda) z českého týmu Elit. Třetí místo spadlo do klína Joanu Oliveovi (Aprilia), který tak zachraňoval týmovou čest na stupních vítězů, protože Marco Simoncelli z vedoucí skupiny havaroval v polovině závodu.

Našim se tradičně nedařilo, Lukáš Pešek (Derbi) havaroval v sedmém kole a Karel Abrahám (Aprilia) dojel na 27. místě.

Celkově se do čela vyhoupl Luthi se 74 body, na druhé místo tak odsunul Kallia se 66 body. Třetí je dnešní vítěz Talmacsi se 62 body. Čtvrtý je stejně jako v dnešním závodě Mattia Pasini (Aprilia) s 59 body. Pátou příčku drží Fabrizio Lai (Honda) s 57 body. Pešek je se 7 body na 21. místě.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v červnu…

Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera

Za téměř devět tisíc korun ročně by se podnikatel nemusel…

Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters

Seznam zájemců o převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších…

Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží

Plány Donalda Trumpa na zpátečku v energetice nebudou…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 






 
Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Dnes 18:50

Písty představují nejnamáhavější součást spalovacího motoru. Čím se písty liší, z čeho jsou vyrobeny a proč jsou tolik namáhány?




Blesk.cz

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Kam v zimě k moři? Rozhodování je teď o něco těžší, protože k tradičním destinacím přibývají další. Jako třeba…

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci. Ekologové: „Obojí nejde“

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci.…

Skládkování v Česku by mělo do osmi let, tedy rokem 2024, skončit. Podle šéfa resortu životního prostředí…

 

iSport.cz

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují, až budou hrát poháry

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují,…

Zůstane v novém roce hlavním kormidelníkem Sparty David Holoubek, nebo přenechá otěže někomu zkušenějšímu…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama