GP Itálie – Rossi nejlepší v domácím souboji

GP Itálie – Rossi nejlepší v domácím souboji

 
 

GP Itálie v Mugellu přinesla dramatické boje o vítězství až do posledních metrů ve všech třídách. Ve 125 se radoval Gábor Talmacsi (KTM), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha).

GP Itálie v Mugellu přinesla dramatické boje o vítězství až do posledních metrů ve všech třídách. Ve 125 se radoval Gábor Talmacsi (KTM), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha).

MotoGP

Ve třídě MotoGP již několik let kralují italští jezdci v čele s Valentinem Rossim (Yamaha). Očekával se tedy především jejich souboj, protože domácí GP Itálie v Mugellu je jedinou možností, jak se v plné parádě představit domácím fanouškům. Nejlepší pozici na startu měl Rossi, ale do závodu vyrazil nejlépe ze druhé řady startující Loris Capirossi (Ducati) a necelé první kolo vedl startovní pole. Druhý odstartoval Sete Gibernau (Honda) a třetí místo si po vynikajícím startu ze třetí řady ukořistil Carlos Checa (Ducati). Čtvrtý jel Max Biaggi (Honda) a až pátý Rossi za jehož zády se držel Marco Melandri (Honda). Toto pořadí však platilo jen v první zatáčce, protože pak začal řádit Rossi a než skončilo první kolo již byl na čele a snažil se všem ujet. Chvíli jej stínoval Gibernau, ale při nájezdu do první zatáčky druhého kola předvedl odvážný manévr Melandri, když se na brzdy dostal ze čtvrtého místa přímo na druhé. Ve stejný okamžik chyboval Gibernau a vyjel zatáčku hodně široce a tak jej předjel i Capirossi, ale v následující zatáčce byl Gibernau již opět třetí a naopak Capirossi musel odolávat tvrdým nájezdům Biaggiho. Tovární jezdec Hondy však dnes konečně jal tak jak se na jeho status sluší a patří a ještě ve druhém kole nechal Capirossiho za svými zády.

V tuto dobu již na čele jezdil Rossi s náskokem kolem sekundy před Melandrim, který měl stejný náskok před Gibernauem, ale k tomu se ďábelským tempem hnal Biaggi, jemuž očividně konečně fungovala motorka. Ve čtvrtém kole se dostal ke Gibernauovi, se kterým si dvakrát vyměnil pozici a pak mu bez okolků ujel. To již bylo vidět, že se Sete velmi trápí a vyvrcholením pak bylo šesté kolo, kdy jej bez potíží předjel Capirossi a Gibernau pár desítek metrů potom havaroval, když mu podklouzlo zadní kolo. Definitivně se tak zřejmě rozplynul jeho sen o letošním titulu. Na čele se ale začaly dít divoké věci. Rossimu se nepodařil jeho trhák a Biaggimu se v šestém kole podařilo předjet Melandriho, ale nepodařilo se mu jej setřást. Oba tak začali stahovat Rossiho náskok až je o tři kola později dojel do těsného kontaktu. V nájezdu do první zatáčky 10. kola pak Melandri předvedl podruhé vynikající manévr, když se dostal ze třetího místa na první a i když musel ještě na výjezdu ze zatáčky tvrdě bojovat s Rossim o jeho udržení, v další zatáčce již byl bezpečně první. O kolo později se o podobný manévr pokusil i Biaggi, když chtěl přejet Rossiho, ale byl příliš dlouhý na brzdy a vyjel zatáčku hodně široce a musel se tedy zařadit zpět na třetí místo. Naopak zhruba v polovině téhož kola se Rossi dostal před Melandriho. Ten se nechtěl s touto situací smířit a tak v nájezdu do dalšího kola opět zkusil předjetí na brzdy do první zatáčky, ale tentokrát přestřelil a podjel jej i Biaggi. Od tohoto okamžiku začal Melandri na vedoucí dvojici ztrácet a již se do jejich souboje nezapojoval.

Biaggi na Rossiho tlačil až jej v 17. kole předjel, ale celý manévr byl natolik nešikovný, že oba museli korigovat směr jízdy, protože to vypadalo, že se jeden druhého téměř lekl. Biaggi se pokusil Rossimu ujet, ale nepodařilo se mu to a naopak ve 20. kole se na výjezdu z první zatáčky Rossi dostal tak blízko za Biaggiho, že nebýt prudkého brždění a změny směru Rossiho jízdy došlo by ke kolizi. Ve 21. kole, tři kola před cílem, se Rossi dostal před Biaggiho a do cíle jej již nepustil k žádné akci. O co klidnější byla závěrečná kola na čele, o to divočejší byla v boji o třetí místo, který sváděl Melandri s Capirossim. Melandri vždy držel třetí místo v technické pasáži okruhu, zatímco na cílové rovince jej Capirossi vždy předjel, aby mu Melandri předjetí oplatil v nájezdu do první zatáčky. Capirossiho snaha ovšem nakonec přinesla kýžené ovoce, protože v nájezdu do posledního kola se s ním Melandri snažil držet krok, ale byl příliš dlouhý na brzdy v první zatáčce a Capirossimu se podařilo uhájit třetí pozici i v tomto kritickém místě. Dále už to pro něj nebyl takový problém, protože v technické pasáži byli rovnocenní. Podobný souboj sváděli i Checa s Nicky Haydenem (Honda) o páté místo a i zde se radoval jezdec Ducati. Sedmé místo si v osamoceném závodě vybojoval Alex Barros (Honda), který sice zajížděl časy srovnatelné s prvními třemi, ale co je to platné, když startoval z hloubi pole na 13. místě.

Naprosto bezchybným výkonem si pro vítězství dojel Rossi před druhým Biaggim, který podobný výsledek potřeboval jako sůl. Třetí místo vybojoval Capirossi, což je pro domácí Ducati vynikající výsledek. Také čtvrtý v cíli byl Ital Melandri a tak se GP Itálie stala dýchánkem domácích. Až pátý byl Španěl Checa, ale na italské Ducati, takže další domácí úspěch. Šsetý Hayden neoslnil, sedmý Barros také příliš nezazářil, osmý Makoto Tamada (Honda) se po třech vypuštěných závodech konečně vrátil a rozhodně nezklamal. Po vynikajícím výkonu v Le Mans je 9. místo pro Colina Edwardse (Yamaha) trochu zklamáním a nejlepší desítku uzavřel Shinya Nakano (Kawasaki), který si zde odbýval roční výročí od svého hororového pádu.

Celkově vede Rossi se 120 body před Melandrim se 71 body a třetí je Biaggi se 67. Gibernau klesl na čtvrté místo s 53 body a první pětku uzavírá Barros s 52 body.

250

Po nemastných letech se třída 250 stává stále zajímavější, protože zde stále častěji o vítězství bojuje početná skupina jezdců až do samotného závěru závodu. Italská trať byla v posledních osmi letech doménou italských Aprilií a tak se čekalo, zdali Dani Pedrosa (Honda), nebo jiný z jezdců Hondy konečně zlomí toto prokletí. Start tomu nasvědčoval, protože Pedrosa skvěle odstartoval ze sedmého místa a ujal se vedení. Jeho radost ale netrvala dlouho, protože ve druhém kole jej předjeli Casey Stoner a Randy de Puniet (oba Aprilia) a udávali tón závodu. Jorge Lorenzo (Honda) nezvládl start u pole position a musel se v průběhu závodu dotahovat. Jeho snaha nesla kýžené ovoce a sedm kol před konce, se odvážným manévrem dostal do vedení závodu, když o něj připravil Stonera. To na čele jezdila čtveřice Lorenzo, Dovizioso, Stoner a Alex de Angelis (Aprilia). Stoner odvodil více než polovinu závodu, ale drtivý závěr jezdců na Hondách již nedokázal odrazit a tak se ze třetího letošního vítězství radoval Pedrosa se sekundovým náskokem před Lorenzem a třetí dojel de Angelis. Stoner se po výborném výkonu musel spokojit s bramborovou medailí. Pátý dojel osaměle jedoucí Sebastian Porto (Aprilia).

Našim se dařilo střídavě. Radomil Rous (Honda) dojel na slušném 13. místě a vybojoval další 3 bodíky. Kuba Smrž (Honda) do cíle pro pád nedojel.

Celkově si upevnil vedení Pedrosa s 98 body před Andreou Doviziosem (Honda) se 77 body a třetí je Stoner se 76 body. Čtvrtý je de Angelis s 56 a pátý Lorenzo s 54 body. Rous je se 7 body na 19. místě, Smrž je se 6 body na 20. místě.

125

Závod nejslabších motocyklů byl plný napětí a dramatických okamžiků až do samotného závěru, kdy v poslední zatáčce havarovali jezdci na prvních dvou místech – Mika Kallio (KTM) a Hector Faubel (Aprilia), kteří jeli ve vedení osamoceně, protože jejich pronásledovatelé v posledních třech kolech již nestačili jejich pekelnému tempu. Díky chybě Kallia se ze svého prvního vítězství v kariéře radoval jeho týmový kolega Gábor Talmacsi (KTM), který jen těsně porazil Thomase Luthiho (Honda) z českého týmu Elit. Třetí místo spadlo do klína Joanu Oliveovi (Aprilia), který tak zachraňoval týmovou čest na stupních vítězů, protože Marco Simoncelli z vedoucí skupiny havaroval v polovině závodu.

Našim se tradičně nedařilo, Lukáš Pešek (Derbi) havaroval v sedmém kole a Karel Abrahám (Aprilia) dojel na 27. místě.

Celkově se do čela vyhoupl Luthi se 74 body, na druhé místo tak odsunul Kallia se 66 body. Třetí je dnešní vítěz Talmacsi se 62 body. Čtvrtý je stejně jako v dnešním závodě Mattia Pasini (Aprilia) s 59 body. Pátou příčku drží Fabrizio Lai (Honda) s 57 body. Pešek je se 7 body na 21. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera

Ministr zemědělství Milek (za ANO) odvolal ředitele…

Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték letos v květnu zůstala na…

Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert

Tituly z vydavatelství Mafra, které má premiér Andrej…

Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora

Komunální volby v Praze proběhnou 5. a 6. října 2018.…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 





 
Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Dnes 07:46

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se představuje. Má dynamické proporce i odvážný design. Technika je ale poměrně standardní.




Blesk.cz

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

Zeman peskoval lidi z ubytoven: Zvedněte zadky a jděte pracovat

Zeman peskoval lidi z ubytoven: Zvedněte zadky a…

Prezident Miloš Zeman vnímá vyhlašování oblastí bez doplatků na bydlení jako součást boje s chudobou a souhlasil…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon proti Senegalu

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon…

Pod titulkem „Hrozný zápas“ referuje list Gazeta Wyborcza o prohře polské fotbalové reprezentace v prvním utkání…

 

Reflex.cz

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání koky či extrémní downhill

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání…

„Anito, koukej vstávat!“ Uši by nejradši neslyšely, oči neviděly. Ale nedá se nic dělat. Je půl šesté ráno a do…

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by patrně uměl, jen kdyby na to dostal dotace

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by…

Podle základních parametrů, které v úterý schválila vláda, bude mít státní kasa na rok 2019 příjmy 1432 miliard…