GP Kataru – Triumf Gibernaua, Rossi nedojel

GP Kataru – Triumf Gibernaua, Rossi nedojel

 

Vysoká teplota a prašná trať v Kataru si vyžádala především ve třídě MotoGP spoustu obětí, kdy pády a technické problémy vyřadily téměř polovinu pole. Ve třídě 125 se z vítězství radoval Lorenzo (Derbi), ve 250 Porto (Aprilia) a v MotoGP Gibernau (Honda)

Vysoká teplota a prašná trať v Kataru si vyžádala především ve třídě MotoGP spoustu obětí, kdy pády a technické problémy vyřadily téměř polovinu pole. Ve třídě 125 se z vítězství radoval Lorenzo (Derbi), ve 250 Porto (Aprilia) a v MotoGP Gibernau (Honda).

125

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Casey Stoner (KTM) za něhož se zařadil Andrea Dovizioso (Honda) Steve Jenkner (Aprilia), Jorge Lorenzo (Derbi) a Alvaro Bautista (Aprilia). Z této pětice se ještě v prvních zatáčkách vytratil Jenkner a dvojice Stoner, Dovizioso se trochu oddělila. Netrvalo to ale příliš dlouho, protože dvojice Lorenzo a Bautista se od druhého kola sérií velmi rychlých kol dotáhla a v nájezdu do pátého kola se na předlouhé cílové rovince doslova přesypala přes Stonera i Doviziosa. Ti se snažili držet tempo, ale Stonerova KTM již v té době neměla funkční zadní brzdu, což bylo příliš velké omezení. Stoner ještě několik kol bojoval, ale v 9. kole odstoupil. Na čele tak zůstala trojice Lorenzo Bautista a Dovizioso. Posledně jmenovaný se po celý závod vozil v závěsu za zbývající dvojicí, která se několikrát postarala o změnu na vedoucí pozici. Do závěrečných kol závodu najížděl na vedoucí pozici Lorenzo, který se jí ujal v 16. kole. Bautista však neustále dotíral a v předposledním 17. kole se mu jeho přílišná snaha stala osudnou. V nájezdu do první zatáčky byl příliš dlouhý na brzdy a téměř vyjel do trávy, Dovizioso jej v klidu podjel a on se zařadil sice na třetí místo, ale se ztrátou několika sekund. V posledním kole se strhla závěrečná bitva o vítězství mezi Lorenzem a Doviziosem. První pokus v úvodu kola Lorenzo bez potíží odrazil a tak se nakonec čekalo až na cílovou rovinku, kde bylo téměř 500 metrů od poslední zatáčky na cílovou čáru. Lorenzo vyjel zatáčku lépe, ale Doviziosova Honda dokázala jeho náskok eliminovat a na cílové čáře byli na tisícinu sekundy stejně. O vítězství Lorenza nakonec rozhodla cílová fotografie a ten tak vybojoval netěsnější vítězství historie. Dovizioso si druhým místem pojistil vedení, Bautista na třetím místě získal druhé nejlepší letošní umístění. Čtvrtý dojel po osamělém závodě Mika Kallio (KTM) a pátý byl Fabrizio Lai (Gilera). Náš Lukáš Pešek (Honda) dokončil závod na 17. místě mimo body.

Celkově vede Dovizioso s 228 body před Hectorem Barberou (Aprilia) se 167 a Lorenzem se 159. Roberto Locatelli (Aprilia) se po dnešních technických potížích propadl na čtvrté místo se 156 body. Pátý je Pablo Nieto (Aprilia) se 124 body.

250

V závodě 250 se toho na první pohled mnoho zajímavého nedělo. Nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) před Sebastianem Portem (Aprilia), Horoshi Aoyamou (Honda), Alexem de Angelisem (Aprilia) a Robertem Rolfem (Honda). Na cílové rovince při nájezdu do druhého kola se do čela dostal Porto, de Angelis se posunul na třetí místo a dotahoval se na vedoucí dvojici, která maličko poodjela. Po určitou dobu tato trojice jezdila v poměrně těsných rozestupech, ale zhruba v polovině závodu Porto zabral a poodjel. Také de Angelis začal nepatrně ztrácet a jeho smůla vyvrcholila v předposledním kole, kdy jej zradila jeho Aprilie a zastavila se. Na třetí místo tak postoupil Aoyama, který po celý závod sváděl tuhý boj s Francem Battainim (Aprilia). Za nimi jezdil s malým odstupem Fonsi Nieto (Aprilia). V nájezdu do posledního kola se Battaini dokázal dostat na třetí místo, ale nakonec jej před srdnatým Japoncem neuhájil a ten si podruhé v řadě dojel pro třetí místo. Ze svého čtvrtého letošního vítězství se radoval Porto a Pedrosa si druhým místem udržel dostatečný náskok ve vedení. Velký závod odjel Toni Elias (Honda), který odstartoval z boxů na náhradní motorce a do cíle dojel na výborném 6. místě. Kuba Smrž (Honda) se tentokrát na bodované místo nedostal a dokončil na 17. místě. Radomil Rous (Yamaha) závod kvůli pádu nedokončil.

Celkově stále vede Pedrosa se 254 body před Portem s 211 a Randy de Punietem (Aprilia) se 187 body, který dnes nedojel. Čtvrté místo drží Elias se 152 body a pátý je Aoyama se 119.

MotoGP

Závod nejsilnější třídy se stal dramatickým ještě předtím než začal. Dvě největší hvězdy Valentino Rossi (Yamaha) a Max Biaggi (Honda) dostaly penalizaci 6 sekundy k jejich kvalifikačním časům za to, že se členové jejich týmů snažili čistit a gumovat povrch na jejich startovních pozicích. Na start závodu tak najížděli na posledních dvou místech. Od startu nejlépe odjel Carlos Checa (Yamaha) z pole position, za kterého se zařadil Ruben Xaus (Ducati), Sete Gibernau (Honda), Shinya Nakano (Kawasaki), Troy Bayliss a Loris Capirossi (oba Ducati) a až sedmý je Alex Barros (Honda), kterému se start z první řady vůbec nepodařil. Skvěle odstartoval i Rossi, který se z předposledního místa vmáčkl na deváté v první zatáčce. Biaggimu se start tak nepodařil a ten jel v polovině druhé desítky. Ještě v prvním kole se Gibernau posunul na druhé místo a s Cehcou trochu poodjel, aby jej v nájezdu do druhého kola bez potíží předjel. Řádil také Colin Edwards (Honda), který se po startu z konce první desítky rychle posunoval vpřed a ve třetím kole již jel na čtvrtém místě za skvělým Nakanem. Ten tam ale dlouho nevydržel, protože ve čtvrtém kole explodoval motor jeho Kawasaki. Tohle kolo bylo osudné ještě pro Barrose. Ten se po nevydařeném startu úspěšně prokousal na čtvrté místo a v nájezdu do první zatáčky jej dost tvrdě trefil Rossi, když neodhadl brzdný bod. To Barrose stálo asi tři místa, protože musel jet hodně zeširoka. O pár zatáček dále, když Nakanova Kawasaki vypustila ze svých útrob obrovské mračno kouře s olejem, byl právě Barros tím, kdo byl v jeho těsném závěsu a tak nejen že nic neviděl, ale také jeho pneumatiky dostaly dávku oleje, což jim na přilnavosti nepřidá. Než se Brazilec vzpamatoval, byl již ve štěrku a měl co dělat, aby neupadl. Na trať se vrátil kolem 18. místa. A začal stíhací jízdu.

Mezitím si na čele Gibernau vyjel malý náskok na Checu a čtvrtý Rossi se snažil dohnat třetího Edwardse. Na výjezdu z jedné zatáčky v sedmém kole však nebyl dostatečně přesný a zadním kolem se dostal až na trávník, to se mu protočilo, následoval smyk, pád a konec nadějí. Rázem se celý závod nesl v úplně jiném duchu, protože vedoucímu Gibernauovi se otevřela cesta k razantnímu stažení Rossiho bodového náskoku. Nejrychlejším mužem na trati byl ale tou dobou Edwards, který sázel jedno rekordní kolo za druhým a dotahoval Checu. V 9. kole jej předjel a zdálo se, že se pustí i do Gibernaua, což by mělo asi vážné následky ve vztazích s Hondou. Gibernau však žádný atak nepřipustil. Výborně také pracovali na čtvrtém a pátém místě Marco Melandri (Yamaha) a Xaus. Sice dost ztráceli na vedoucí trojici, ale před zbytkem měli slušný náskok. V 11. kole šel na čtvrté místo Xaus a o dvě kola později Melandri odstoupil pro technické potíže. Tím se na páté místo dostal Biaggi, za nímž jel Nicky Hayden (Honda) a dotahoval je skvěle jedoucí Barros. V 15. kole se Barros dostal přes Haydna a další dvě kola mu stačila, aby sice drsně, ale předjel Biaggiho na pátém místě.

Už se zdálo, že situace je jasná, protože mezi jezdci byly jednoznačné rozestupy, když tři kola před cílem zastavil Checa, kterého přestala poslouchat dodávka paliva. Rázem se na vynikajícím třetím místě ocitl Xaus a Barros byl opět čtvrtý, jako v okamžiku osudného incidentu. Ani Checova porce smůly však neznamenala konec, protože ještě v posledním kole se vyřádila na Biaggim, který nezvládl jednu ze zatáček a vyjel do štěrku. Hayden jej pohodlně podjel a Biaggi se po výborné stíhací jízdě nakonec musel spokojit s pátým místem. Z veledůležitého vítězství se radoval Gibernau, úspěch týmu Telefonica Movistar Honda potvrdil druhým místem Edwards a jedinou Ducati v cíli dostal na stupně vítězů Xaus. Do cíle dojelo celkem 13. jezdců, takže kdo dojel, ten bodoval.

Celkově stále vede Rossi s 229 body, ale druhý Gibernau má 215 a výrazně se přiblížil vysněnému boji o titul. Třetí je Biaggi se 168 body před čtvrtým Edwardsem se 131 a pátým Barrosem se 128 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…