reklama


GP Kataru – Triumf Gibernaua, Rossi nedojel

GP Kataru – Triumf Gibernaua, Rossi nedojel

 

Vysoká teplota a prašná trať v Kataru si vyžádala především ve třídě MotoGP spoustu obětí, kdy pády a technické problémy vyřadily téměř polovinu pole. Ve třídě 125 se z vítězství radoval Lorenzo (Derbi), ve 250 Porto (Aprilia) a v MotoGP Gibernau (Honda)

Vysoká teplota a prašná trať v Kataru si vyžádala především ve třídě MotoGP spoustu obětí, kdy pády a technické problémy vyřadily téměř polovinu pole. Ve třídě 125 se z vítězství radoval Lorenzo (Derbi), ve 250 Porto (Aprilia) a v MotoGP Gibernau (Honda).

125

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Casey Stoner (KTM) za něhož se zařadil Andrea Dovizioso (Honda) Steve Jenkner (Aprilia), Jorge Lorenzo (Derbi) a Alvaro Bautista (Aprilia). Z této pětice se ještě v prvních zatáčkách vytratil Jenkner a dvojice Stoner, Dovizioso se trochu oddělila. Netrvalo to ale příliš dlouho, protože dvojice Lorenzo a Bautista se od druhého kola sérií velmi rychlých kol dotáhla a v nájezdu do pátého kola se na předlouhé cílové rovince doslova přesypala přes Stonera i Doviziosa. Ti se snažili držet tempo, ale Stonerova KTM již v té době neměla funkční zadní brzdu, což bylo příliš velké omezení. Stoner ještě několik kol bojoval, ale v 9. kole odstoupil. Na čele tak zůstala trojice Lorenzo Bautista a Dovizioso. Posledně jmenovaný se po celý závod vozil v závěsu za zbývající dvojicí, která se několikrát postarala o změnu na vedoucí pozici. Do závěrečných kol závodu najížděl na vedoucí pozici Lorenzo, který se jí ujal v 16. kole. Bautista však neustále dotíral a v předposledním 17. kole se mu jeho přílišná snaha stala osudnou. V nájezdu do první zatáčky byl příliš dlouhý na brzdy a téměř vyjel do trávy, Dovizioso jej v klidu podjel a on se zařadil sice na třetí místo, ale se ztrátou několika sekund. V posledním kole se strhla závěrečná bitva o vítězství mezi Lorenzem a Doviziosem. První pokus v úvodu kola Lorenzo bez potíží odrazil a tak se nakonec čekalo až na cílovou rovinku, kde bylo téměř 500 metrů od poslední zatáčky na cílovou čáru. Lorenzo vyjel zatáčku lépe, ale Doviziosova Honda dokázala jeho náskok eliminovat a na cílové čáře byli na tisícinu sekundy stejně. O vítězství Lorenza nakonec rozhodla cílová fotografie a ten tak vybojoval netěsnější vítězství historie. Dovizioso si druhým místem pojistil vedení, Bautista na třetím místě získal druhé nejlepší letošní umístění. Čtvrtý dojel po osamělém závodě Mika Kallio (KTM) a pátý byl Fabrizio Lai (Gilera). Náš Lukáš Pešek (Honda) dokončil závod na 17. místě mimo body.

Celkově vede Dovizioso s 228 body před Hectorem Barberou (Aprilia) se 167 a Lorenzem se 159. Roberto Locatelli (Aprilia) se po dnešních technických potížích propadl na čtvrté místo se 156 body. Pátý je Pablo Nieto (Aprilia) se 124 body.

250

V závodě 250 se toho na první pohled mnoho zajímavého nedělo. Nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) před Sebastianem Portem (Aprilia), Horoshi Aoyamou (Honda), Alexem de Angelisem (Aprilia) a Robertem Rolfem (Honda). Na cílové rovince při nájezdu do druhého kola se do čela dostal Porto, de Angelis se posunul na třetí místo a dotahoval se na vedoucí dvojici, která maličko poodjela. Po určitou dobu tato trojice jezdila v poměrně těsných rozestupech, ale zhruba v polovině závodu Porto zabral a poodjel. Také de Angelis začal nepatrně ztrácet a jeho smůla vyvrcholila v předposledním kole, kdy jej zradila jeho Aprilie a zastavila se. Na třetí místo tak postoupil Aoyama, který po celý závod sváděl tuhý boj s Francem Battainim (Aprilia). Za nimi jezdil s malým odstupem Fonsi Nieto (Aprilia). V nájezdu do posledního kola se Battaini dokázal dostat na třetí místo, ale nakonec jej před srdnatým Japoncem neuhájil a ten si podruhé v řadě dojel pro třetí místo. Ze svého čtvrtého letošního vítězství se radoval Porto a Pedrosa si druhým místem udržel dostatečný náskok ve vedení. Velký závod odjel Toni Elias (Honda), který odstartoval z boxů na náhradní motorce a do cíle dojel na výborném 6. místě. Kuba Smrž (Honda) se tentokrát na bodované místo nedostal a dokončil na 17. místě. Radomil Rous (Yamaha) závod kvůli pádu nedokončil.

Celkově stále vede Pedrosa se 254 body před Portem s 211 a Randy de Punietem (Aprilia) se 187 body, který dnes nedojel. Čtvrté místo drží Elias se 152 body a pátý je Aoyama se 119.

MotoGP

Závod nejsilnější třídy se stal dramatickým ještě předtím než začal. Dvě největší hvězdy Valentino Rossi (Yamaha) a Max Biaggi (Honda) dostaly penalizaci 6 sekundy k jejich kvalifikačním časům za to, že se členové jejich týmů snažili čistit a gumovat povrch na jejich startovních pozicích. Na start závodu tak najížděli na posledních dvou místech. Od startu nejlépe odjel Carlos Checa (Yamaha) z pole position, za kterého se zařadil Ruben Xaus (Ducati), Sete Gibernau (Honda), Shinya Nakano (Kawasaki), Troy Bayliss a Loris Capirossi (oba Ducati) a až sedmý je Alex Barros (Honda), kterému se start z první řady vůbec nepodařil. Skvěle odstartoval i Rossi, který se z předposledního místa vmáčkl na deváté v první zatáčce. Biaggimu se start tak nepodařil a ten jel v polovině druhé desítky. Ještě v prvním kole se Gibernau posunul na druhé místo a s Cehcou trochu poodjel, aby jej v nájezdu do druhého kola bez potíží předjel. Řádil také Colin Edwards (Honda), který se po startu z konce první desítky rychle posunoval vpřed a ve třetím kole již jel na čtvrtém místě za skvělým Nakanem. Ten tam ale dlouho nevydržel, protože ve čtvrtém kole explodoval motor jeho Kawasaki. Tohle kolo bylo osudné ještě pro Barrose. Ten se po nevydařeném startu úspěšně prokousal na čtvrté místo a v nájezdu do první zatáčky jej dost tvrdě trefil Rossi, když neodhadl brzdný bod. To Barrose stálo asi tři místa, protože musel jet hodně zeširoka. O pár zatáček dále, když Nakanova Kawasaki vypustila ze svých útrob obrovské mračno kouře s olejem, byl právě Barros tím, kdo byl v jeho těsném závěsu a tak nejen že nic neviděl, ale také jeho pneumatiky dostaly dávku oleje, což jim na přilnavosti nepřidá. Než se Brazilec vzpamatoval, byl již ve štěrku a měl co dělat, aby neupadl. Na trať se vrátil kolem 18. místa. A začal stíhací jízdu.

Mezitím si na čele Gibernau vyjel malý náskok na Checu a čtvrtý Rossi se snažil dohnat třetího Edwardse. Na výjezdu z jedné zatáčky v sedmém kole však nebyl dostatečně přesný a zadním kolem se dostal až na trávník, to se mu protočilo, následoval smyk, pád a konec nadějí. Rázem se celý závod nesl v úplně jiném duchu, protože vedoucímu Gibernauovi se otevřela cesta k razantnímu stažení Rossiho bodového náskoku. Nejrychlejším mužem na trati byl ale tou dobou Edwards, který sázel jedno rekordní kolo za druhým a dotahoval Checu. V 9. kole jej předjel a zdálo se, že se pustí i do Gibernaua, což by mělo asi vážné následky ve vztazích s Hondou. Gibernau však žádný atak nepřipustil. Výborně také pracovali na čtvrtém a pátém místě Marco Melandri (Yamaha) a Xaus. Sice dost ztráceli na vedoucí trojici, ale před zbytkem měli slušný náskok. V 11. kole šel na čtvrté místo Xaus a o dvě kola později Melandri odstoupil pro technické potíže. Tím se na páté místo dostal Biaggi, za nímž jel Nicky Hayden (Honda) a dotahoval je skvěle jedoucí Barros. V 15. kole se Barros dostal přes Haydna a další dvě kola mu stačila, aby sice drsně, ale předjel Biaggiho na pátém místě.

Už se zdálo, že situace je jasná, protože mezi jezdci byly jednoznačné rozestupy, když tři kola před cílem zastavil Checa, kterého přestala poslouchat dodávka paliva. Rázem se na vynikajícím třetím místě ocitl Xaus a Barros byl opět čtvrtý, jako v okamžiku osudného incidentu. Ani Checova porce smůly však neznamenala konec, protože ještě v posledním kole se vyřádila na Biaggim, který nezvládl jednu ze zatáček a vyjel do štěrku. Hayden jej pohodlně podjel a Biaggi se po výborné stíhací jízdě nakonec musel spokojit s pátým místem. Z veledůležitého vítězství se radoval Gibernau, úspěch týmu Telefonica Movistar Honda potvrdil druhým místem Edwards a jedinou Ducati v cíli dostal na stupně vítězů Xaus. Do cíle dojelo celkem 13. jezdců, takže kdo dojel, ten bodoval.

Celkově stále vede Rossi s 229 body, ale druhý Gibernau má 215 a výrazně se přiblížil vysněnému boji o titul. Třetí je Biaggi se 168 body před čtvrtým Edwardsem se 131 a pátým Barrosem se 128 body.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde pro další kořist

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde…

Vystoupal neuvěřitelně rychle. Během pouhých sedmnácti zápasů dokázal britský ranař Anthony Joshua získat pás…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama