GP Portugalska – Pešek po trápení a boji na 13. místě

GP Portugalska – Pešek po trápení a boji na 13. místě

 

Krásné počasí přivítalo závodníky i diváky v portugalském Estorilu. Lukáš Pešek by však na dnešní závod nejraději zapomněl. Z vítězství se radovali Faubel ve 125, Bautista v 250 a Rossi v MotoGP.

Krásné počasí přivítalo závodníky i diváky v portugalském Estorilu. Lukáš Pešek by však na dnešní závod nejraději zapomněl. Z vítězství se radovali Faubel ve 125, Bautista v 250 a Rossi v MotoGP.

125 - Pešek po trápení a boji na 13. místě
Od startu závodu se ujal vedení Mattia Pasini (Aprilia) sledován trojicí Simone Corsi, Hector Faubel a Gábor Talmacsi (všichni Aprilia). Náš Lukáš Pešek (Derbi) měl opět nepodařený start a konec prvního kola viděl až jako šestý, což při startu ze druhé pozice není právě skvělý výkon. Jeho postupný propad pokračoval celou první polovinu závodu a zastavil se na 14. příčce. Druhá půle se mu již dařila podstatně lépe, když postupně začal stoupat vzhůru. Svou smůlu si v 11. kole opět vybral Pasini, když při nájezdu do šikany přebrzdil přední kolo a upadl. Svůj stroj zvedl a vrátil se do závodu na 13. příčce se ztrátou přes 10 sekund na vedoucího jezdce. Pešek se dokázal posunout na 9. místo na konec druhé skupinky. V posledním kole se dokázal posunout na sedmé místo, ze kterého jej nakonec do bezpečnostní zóny vytlačil Rafael de Rosa (Aprilia). Do cíle tak dojel až jako 13.

Na čele závodu se pět kol před cílem sjela pětice Faubel, Talmacsi, Corsi, Pol Espargaro a Joan Olive (všichni Aprilia). Tato pětice si neustále měnila pozice a fantasticky jedoucí Espargaro dokonce tři kola před cílem vystoupal až do vedení závodu. Poslední dvě kola se však již jela pod taktovkou Faubela, jehož stínoval Talmacsi. Talmacsimu se v posledním kole při nájezdu do šikany podařilo dostat do vedení, ale výjezd na cílovou rovinku měl lepší Faubel. Přehnal se kolem týmového kolegy jako by měl mnohem výkonnější stroj a strhl vítězství na svou stranu. Druhý tedy dojel Talmacsi, třetí vynikající Espargaro. Čtvrtá příčka zbyla na Corsiho a pátý dojel Olive.

Celkově se ve vedení udržel Talmacsi s 209 body, ale druhý Faubel jej s 204 nenechává v klidu. Třetí příčku drží Tomoyoshi Koyama (KTM) se 154 body a Pešek je čtvrtý se 132. Pátý Corsi má stejný bodový zisk jako Pešek.

250 – Bautista jel jako střela
Start do závodu střední třídy zvládl nejlépe Andrea Dovizioso (Honda) z pole position a ihned se ujal vedení. Za něj se zařadili Jorge Lorenzo (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Hector Barbera (Aprilia) a Julian Simon (Honda). Dovizioso začal ihned pomalu odjíždět a i když se jej Lorenzo snažil držet, pomalu ztrácel. V pátém kole již tato dvojice jezdila s téměř sekundovým rozestupem a náskokem přes sekundu na třetího Kallia. Ten se však dlouho neradoval a v tomtéž kole pro technickou závadu odstoupil. Kolem sedmého kola se začal výrazně zviditelňovat Alvaro Bautista (Aprilia), který pro tento závod dostal k testování nový stroj připravovaný pro příští rok. Systematicky začal zajíždět jedno nejrychlejší kolo za druhým, což jej rychle posouvalo z konce první desítky vpřed. Časy o půl sekundy rychlejší než vedoucí Dovizioso jej ve 12. kole dostaly na třetí místo a jen čtyři kola potřeboval na dotažení se k Lorenzovi. V úvodu 16. kola Bautista Lorenza předjel a stejně se zachoval i k Doviziosovi ve druhé polovině téhož kola. Dále se hnal ďábelským tempem vpřed, ale k překvapení všech se jej Dovizioso dokázal zachytit. Ital jako by ožil a vidina soupeře před sebou mu dodala na rychlosti. Více než čtyři kola trvalo Bautistovi, než si dokázal vytvořit náskok přes sekundu. Dvě kola před koncem závodu vypsaného na 26 okruhů, zajel nejrychlejší kolo závodu, které bylo jen o 0,2 sekundy pomalejší než kvalifikační čas potřebný na dosažení pole position. Jen čtyři kola před cílem musel odstoupit pro technickou závadu i druhý muž KTM Hiroshi Aoyama, když v daný okamžik jezdil na pěkném čtvrtém místě.

Z letošního druhého vítězství se radoval Bautista a ukázal s jakou silou musí konkurence Aprilie počítat v příštím roce. Druhý Dovizioso jel jako střela. Jeho Honda předváděla vynikající rychlost a zdálo se, že dostala nějaké nové díly. Třetí Lorenzo dnes zůstal ve stínu a trochu se zdálo, že jel na jistotu, což u něj není právě obvyklé. Čtvrté místo vybojoval Tom Luthi (Aprilia) a pátý dojel Barbera. Náš Karel Abrahám (Aprilia) dojel na výborném 10. místě, což při startu z 21. příčky není vůbec špatný výsledek.

Celkově vede Lorenzo s 257 body. Na druhé místo se vrátil Doviziosos 206 body. Třetí místo nyní zbývá na Alexe de Angelise (Aprilia) – 197 bodů, čtvrtý Bautista má 160 a pátý Barbera 130 bodů. Abrahám je s 24 body na 18. místě.

MotoGP – Rossi po skvělé bitvě s Pedrosou vítězí
Pod horkým portugalským sluncem a před 41,5 tisíci diváků se jel 14. závod letošního ročníku MotoGP a měl stejný úvod jako většina předchozích. Od startu vyrazil do čela Casey Stoner (Ducati) stíhán brilantně startujícím Dani Pedrosou ze druhé řady, Nicky Haydenem z pole position, Marcem Melandrim (všichni Honda), Valentinem Rossim (Yamaha) a Johnem Hopkinsem (Suzuki) jemuž se také podařil výborný start z 10. příčky. Stoner si hned začal tvořit drobný náskok a vypadalo to na jeho spanilou jízdu. Situace se však ve druhém kole stabilizovala a Pedrosa jej začal stahovat aby jej o dvě kola dojel na kontakt. Mezi tím Rossi pomalu postupoval vpřed. V prvním kole předjel Melandriho a ve třetím se dostal před Haydena na třetí příčku. Hayden se v úvodních kolech propadal až na páté místo za Melandriho, ale od šestého se konečně rozjel. Tou dobou však vedoucí trojice již odskočila a vytvořila si více než dvě sekundy náskoku. Navíc držela vysoké tempo na hranici 1:38 a častěji pod ní. Paradoxně nejvíce potíží s jejím držením měl vedoucí Stoner.

V nájezdu do 7. kola se stala letos nevídaná věc, Pedrosa Stonera předjel na konci cílové rovinky. To ještě třetí Rossi nebyl v dostatečně těsném kontaktu, ale stále zrychloval. O dvě kola později všem ukázal, že nový motor jeho Yamahy, který jej v minulém závodě zradil, opravdu znamená krok vpřed a na cílové rovince se jediným brzdným manévrem dostal přes Stonera. O kolo později totéž předvedl i Pedrosovi. Nejvyšší rychlost jeho stroje byla jen asi 3-5 km/h nižší, což při jeho schopnosti najít nejzašší brzdný bod, dostatečně stačilo k útoku. V následujících kolech se snažil co mohl, vytvořit si bezpečný náskok, ale Pedrosa byl dnes skvělý a nedovolil mu odskočit ani o metr. Oba jezdili téměř stejné časy, což vyústilo v Pedrosovo přesvědčení, že je na čase jít vpřed a v nájezdu do 17. kola se na konci cílové rovinky přes Rossiho přehnal jako velká voda. Tou dobou již vedoucí trojici doplnil skvěle spurtující Hayden. Stoner měl dokonce chvíli co dělat, aby udržel své třetí místo. Jeho Ducati se potýkala s problémem na spojce a nedovoloval mu tak přesnou práci při nájezdech do zatáček, jak bylo dnes potřeba. V 19. kole na vedoucí dvojici ztrácel již 1,6 sekundy a Hayden na něm visel jak přilepený. Ve zbývajících kolech však Hayden již nedokázal zrychlit a naopak začal pomalinku tempo snižovat. Naopak Stoner našel způsob jak svůj stroj lépe ovládat a opět zrychlil na úroveň vedoucí dvojice. Svou ztrátu začal pomalu snižovat a dostal se až na 0,8 sekundy. Blíže to však nešlo.

S blížícím se koncem závodu rostlo také nasazení Rossiho i Pedrosy. Oba jsou letos hladoví po vítězstvích, protože se jim jich zdaleka nedostává tolik, jak by si přáli. První výsledek vysokého nasazení se dostavil v úvodu 24. kola z 28. Pedrosa tak dlouho nešel na brzdy, až byl v první zatáčce dlouhý a Rossi jej snadno podjel. Ze „snadno“ nabytého vedení se však neradoval dlouho, protože ještě v tomtéž kole se pod opětovným Pedrosovým tlakem dopustil podobné chyby a bylo to 1:1. Tyto dva excesy oba jezdce poněkud zchladily a tak se, mimo blížícího se Stonera, chvíli zdánlivě nic nedělo. Naopak, oba si chystali závěrečnou strategii, která byla odkryta dvě kola před cílem. V nájezdu do předposledního kola Rossi zaútočil a dostal se do vedení, ale jen za cenu širokého průjezdu první zatáčky, čehož využil Pedrosa, který si podržel vnitřní stopu a opět byl první. Jeho situace však vůbec nebyla snadná, protože namotivovaný Rossi chtěl zvítězit. Další útok si načasoval až na poslední kolo na obávanou šikanu. Tady se mu podařilo Pedrosu podjet a ujmout se vedení. Tento útok se nakonec ukázal jako rozhodující, protože ve zbývajícím čase se již Pedrosa nedokázal dostat do natolik těsného kontaktu, aby mohl útočit.

Cílem proletěl jako první Rossi, ale do posledního okamžiku si nebyl jistý, protože si odpustil veškeré parádičky a jel ve vzorovém zalehnutí až na cílovou čáru. Věděl, že Pedrosa se nevzdal a také on se na druhém místě hnal do poslední chvíle naplno. To třetí Stoner závěr již lehce vypustil a dojel na jistotu třetí se ztrátou 1,4 sekundy. Čtvrtý Hayden dojel se ztrátou 12,95 sekundy, což sice není lichotivé, ale body jsou to slušné. Pátou příčku vybojoval Melandri, kterému se podařilo za zády udržet šestého Hopkinse. Je zajímavé sledovat jaké jsou rozdíly mezi jezdci dvou špičkových týmů Yamaha a Ducati. Loris Capirossi na stejném stroji jako Stoner projel cílem jako 9. se ztrátou 43,1 sekundy a Colin Edwards na Yamaze s Rossiho geny jako 10. se ztrátou 44,67 sekundy.

Dnešní závod vyzněl po dlouhé době lépe pro pneumatiky Michelin, které použili první a druhý v cíli i čtvrtý Hayden.

Celkově si ve vedení dále trůní Stoner s 287 body. Druhý Rossi s 211 sice dnes hodně stáhl, ale pokud bude Stoner dojíždět tak jako dnes, již jej neohrozí. Třetí Pedrosa se 188 body se i přes vynikající výkon ke druhému místu nijak nepřiblížil. Na čtvrté místo se 150 body se posunul Hopkins a předstihl týmového kolegu Chrise Vermuelena na pátém místě se 147 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod taktovkou Andreje Babiše?

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod…

Andrej Babiš už má pohromadě celý menšinový kabinet. Moc do rukou mu dal prezident Miloš Zeman, který ve středu…

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty, odpůrci neuspěli

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty,…

Konec kebabu v Česku ani dalších zemích EU v dohledné době nehrozí. Europoslanci ve středu při hlasování…

 

iSport.cz

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme, že nejsme máčky!

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme,…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Deptala Nizozemky, držela české ambice na semifinále. Předlouho, až do posledních minut. Po…

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…