GP Portugalska – Rossi opět školil

GP Portugalska – Rossi opět školil

 

Přes zataženou oblohu se GP Portugalska v Estorilu odjela na suchém povrchu. Ve 125 zvítězil Hector Barbera na Aprilii, ve 250 Toni Elias na Hondě a v MotoGP Valentino Rossi na Yamaze.

Přes zataženou oblohu se VC Portugalska v Estorilu odjela na suchém povrchu. Ve 125 zvítězil Hector Barbera na Aprilii, ve 250 Toni Elias na Hondě a v MotoGP Valentino Rossi na Yamaze.

125

Nejlepší start do závodu měl sice Roberto Locatelli (Aprilia), ale ještě v prvních zatáčkách se přes něj přesypali Simone Corsi (Honda), Casey Stoner, Mika Kallio (oba KTM) a také Andrea Dovizioso (Honda). Tato čtveřice si to rozdávala v prvních pěti kolech doslova v každé zatáčce. Ve čtvrtém kole razantně zaútočil Dovizioso, ujal se vedení a ostatním trochu poodjel. Ve stejném okamžiku došlo k prvnímu drobnému kontaktu mezi Corsim a Stonerem. O kolo později se tato dvojice opět srazila, ale to již bylo pro oba osudné. Corsi nabral Stonera zezadu na cílové rovince a havaroval. Stoner musel odstoupit s ulomeným výfukem své KTM. V šestém kole se po tradiční stíhací jízdě dotáhl na čelní příčky Hector Barbera (Aprilia) a v 10. kole se po technické závadě Doviziosovy Hondy posunul do vedení a začal trochu ujíždět. V dalších kolech se na čelních dvou příčkách moc nedělo až na to, že Kallio se k Barberovi v závěru dokázal dotáhnout a také jej v předposledním kole na chvíli předjel, ale Španěl se dokázal dostat zpět do vedení a to již do cíle nepustil. Za touto dvojicí bojovala početná skupinka, kde byli Jorge Lorenzo (Derbi), Marco Simoncelli (Aprilia), Alvaro Bautista (Aprilia), Pablo Nieto (Aprilia), Gábor Talmacsi (Malaguti) a k naší velké radosti také Lukáš Pešek (Honda). Z této skupinky byl nakonec nejlepší Lorenzo, který si dojel pro třetí místo. Pešek po skvělém výkonu, kdy se několik kol před cílem držel na sedmém místě nakonec dojel jako osmý a vybojoval svůj dosavadní nejlepší výsledek v MS. Markéta Janáková (Honda) dojel se ztrátou jednoho kola jako 24.

Celkově i po dnešním výpadku vede Dovizioso se 183 body. Na druhé místo se dnes posunul Barbera se 163 body a třetí je Locatelli se 154. Čtvrtý je Lorenzo se 125 a pátý Nieto se 114 body. Pešek je 19. a na kontě má 16 bodů.

250

Tato třída tentokrát přinesla pěkný souboj až do závěrečných kol. Nejlépe odstartoval Sebastian Porto (Aprilia), který si okamžitě vyjel drobný náskok. Za něj se zařadil Dani Pedrosa (Honda), Fonsi Nieto (Aprilia), Alex Debon a Toni Elias (oba Honda). Elias se hned v prvním kole dokázal posunout na třetí místo a ze zadních pozic se tlačili kupředu i Randy de Puniet a Alex de Angelis (oba Aprilia). Naopak smůla se přilepila na kola Nietovy Aprilie a ten se postupně začal propadat až v polovině závodu odstoupil. Také Pedrosa nebyl dnes tak suverénní a během druhého kola propadl na čtvrté místo, když jej předjeli Elias i de Puniet. Jezdci se velice rychle rozdělili na jednotlivce maximálně dvojice bojující osamoceně. Elias dokázal sérií nejrychlejších kol dotáhnout Porta a pak si několikrát vyměnili místo ve vedení závodu. O třetí místo bojovali de Puniet a Pedrosa, ale Španěl tentokrát na svého francouzského soupeře nestačil. Naopak na čele se děly věci tak jak je známe v podání Eliase z minulých sezón. Několikrát v poslední třetině závodu na Porta divoce zaútočil, ale Argentinec odolával. Až ve 21. kole, šest kol před cílem, Elias odvážným až riskantním podjetím převzal vedení a Porto již nenašel odpověď. Elias si tak dojel pro své premiérové vítězství v sedle Hondy, ke které před touto sezónou přestoupil. V posledním kole se ještě Pedrosa pokusil de Punieta předjet, ale nepodařilo se mu to a tak se musel spokojit se čtvrtým místem. Na pátém místě pak dojel de Angelis, který většinu závodu absolvoval osamělou jízdou. Jako nejlepší soukromník opět dojel Anthony West (Aprilia) na šestém místě a přidal další důvod, proč by jej měla na příští rok angažovat nějaká továrnou podporovaná stáj. Úspěšně absolvoval závod také Kuba Smrž (Honda), který po startu z 21. pozice nakonec dojel na 14. místě. Radomil Rous (Yamaha) závod nedokončil.

Průběžné vedení si udržel Pedrosa s 209 body před de Punietem se 182 body a na třetím místě je Porto se 173 body. Dnešní vítěz Elias je čtvrtý se 122 body a pátý de Angelis jich má 104.

MotoGP

Závod této třídy byl asi nejméně zajímavý z dnešního dne. Vše zajímavé se odehrálo v prvních dvou kolech. Nejlepší start sezóny asi předvedl Loris Capirossi (Ducati), který startoval z 11. místa a do první zatáčky sklápěl stroj jako první. Za ním se seřadili Valentino Rossi (Yamaha), Max Biaggi, Makoto Tamada (oba Honda), Marco Melandri (Yamaha), Sete Gibernau a Alex Barros (oba Honda). Již v polovině prvního kola předjel Rossi Capirossiho, do kterého po chybě zezadu napálil Biaggi. Biaggi šel k zemi a závod pro něj skončil, Capirossi se zařadil na 19. místo a závod pro něj teprve začal. V nastalém zmatku se nejlépe zorientoval Tamada, který si zabral druhé místo, za kterého se zařadil na třetí místo Barros. Čtvrtý Melandri měl ale těžký život, protože za ním jedoucí Gibernau chtěl dopředu. Ve druhém kole se Gibernau do předjíždění položil opravdu z celého srdce a po těsném kontaktu kolem, lokty, koleny, kapotážemi a kdoví čím ještě, se před Melandriho dostal. Španěl se vydal stíhat Barrose, ke kterému se rychle dotáhl, ale víc již nic, jen intenzivní nátlak bez jakéhokoli výsledku. Melandri se ještě několik kol snažil držet tempo, když bez potíží odrazil asi tři útoky Carlose Checy (Yamaha), ale v okamžiku, kdy to již v 8. kole vypadalo, že se zapojí do boje mezi jezdci Hondy, najel na krajnici, kde byl písek a měl po závodě. Jeho motorka skončila v divokých kotrmelcích a kombinéza Spidermana určená k dražbě utržila také pořádné šrámy. Od tohoto okamžiku již prakticky nebylo na co se dívat, jezdci jeli v pravidelných rozestupech, Gibernau nevěděl jak na Barrose a tak zajímavé to bylo až na dalších místech. Pátý Checa se záhy dostal pod tlak výborně jedoucího Johna Hopkinse (Suzuki), který potvrdil svá slova o rostoucích ambicích a i přes citelně nižší nejvyšší rychlost než měl Checa, dokázal na něj tlačit až do konce závodu. Vynikající výkon předvedl také smolař Capirossi, který to z konce startovního pole nakonec dotáhl na slušné sedmé místo. Jak by asi vypadal jeho výsledek, nebýt Biaggiho zásahu.

Rossi si tak dojel nikým neohrožován pro své šesté letošní vítězství a upevnil si vedoucí pozici v šampionátu. Váborné druhé místo si vybojoval Tamada, který po pole position dokázal, že když jeho pneu Bridgestone fungují, je hodně silný. Třetí místo i přes závěrečnou Gibernauovu snahu udržel Barros a zase po výpadku v Brně a neúspěchu v Doningtonu ukázal, že jezdit ještě nezapoměl. Čtvrtý Gibernau asi moc spokojený není, ale tentokrát na ví neměl. Páté místo Checy není špatné, ale ztráta téměř 18 sekund není moc lichotivá. Vynikající hodnocení si zaslouží jak šestý Hopkins, tak i sedmý Capirossi, kteří předvedli jaké umění v nich dřímá.

Celkově si Rossi upevnil vedení s 209 body před druhým Gibernauem se 180 body. Dnes chybující Biaggi je třetí se 158 body před Colinem Edwardsem (Honda) se 111 a Barrosem se 102 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
„Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády „Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády

Americký miliardář maďarského původu George Soros ostře…

OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 

Štítky Honda Suzuki KTM Pneu

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 





 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad přeskočilo! Raději začněte od nuly!

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad…

Česká hudební scéna zažila obrovský šok. Jedna z nejoblíbenějších českých skupin Chinaski oznámila konec…

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…