GP Španělska – Rosi po tvrdém boji vítězí

GP Španělska – Rosi po tvrdém boji vítězí

 

První závod nové sezóny, GP Španělska na okruhu v Jerezu, máme za sebou a z premiérových vítězství se radovali Marco Simoncelli ve 125, Dani Pedrosa ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

První závod nové sezóny, GP Španělska na okruhu v Jerezu, máme za sebou a z premiérových vítězství se radovali Marco Simoncelli ve 125, Dani Pedrosa ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

MotoGP

Netrpělivě očekávaný závod se konečně odjel a na čele závodu přinesl stejný obrázek, jaký jsme si zvykli vídat v posledních dvou letech – tvrdý souboj Valentina Rossiho (Yamaha) a Sete Gibernaua (Honda). Nejlepší start předvedl Gibernau, ale do první zatáčky sklápěl svůj stroj na první pozici Rossi. Za ně se zařadili Nicky Hayden, Marco Melandri, výborně startující Troy Bayliss (všichni Honda) a šestý jel Shinya Nakano (Kawasaki). Naprostým propadákem začal závod Max Biaggi (Honda), který startoval ze 16. pozice a tu si také po startu podržel. Ještě v prvním kole se Rossi propadl na třetí místo, když jej předjeli Gibernau a Hayden. Během prvních dvou kol se na čele utvořila čtyřčlenná skupinka ve složení Gibernau, Hayden, Rossi a Melandri, které poodjela pátému Nakanovi. Nakano předváděl skvělý výkon své inovované Kawasaki a dlouhou dobu jezdil osamoceně na pátém místě, když mu z ostatních jezdců nikdo nestačil.

Situace na čele začínala nabírat obrátky, protože Gibernau udržoval ďábelské tempo a začal se Haydenovi trochu vzdalovat. To bylo signálem pro Rossiho, aby jej v pátém kole předjel a vydal se stínovat Španěla. Hayden v následujících kolech poněkud ztrácel, ale kolem desátého kola se dokázal dotáhnout těsně za Rossiho a hodně na něj dotíral. Tou dobou již Melandri trochu zaostával a ve svém premiérovém závodě na Hondě na vedoucí trojici nestačil. Přesto předváděl vynikající výkon a potvrdil, že pečlivá zimní příprava nese ovoce. Na čele se toho poté příliš mnoho nedělo, protože Rossi se nesnažil útočit na Gibernaua a Hayden i přes velkou snahu na Rossiho neměl. Dělo se ale na dalších pozicích. Po neuvěřitelně pokaženém startu se polem probíjel Alex Barros (Honda), který od startu odjížděl až poslední, protože zapomněl zapnout startovací zařízení na svém stroji a všichni kolem jen proletěli. Nádavkem ještě v první zatáčce vyjel z trati a tak měl o zábavu postaráno. Přes nemožný start prokázal své jezdecké kvality a v 17. kole předjel vynikajícího Nakana a posunul se na páté místo. Neměl to ale nijak jednoduché, protože Japonec dlouho vzdoroval a do konce závodu se držel v těsném závěsu. S touto dvojicí ještě bojoval také Bayliss, který si také prožíval první závod ve službách Hondy. Přes velké potíže v zimních testech nakonec ukázal, že se i ve 35 letech dokázal adaptovat na jiný stroj.

Vraťme se opět na čelo závodu. Ve 21. kole z celkových 27 svou snahu v poslední zatáčce okruhu přehnal horkokrevný Hayden a havaroval. Svůj stroj sice zvedl, ale dojel jen do boxů. Pokazil si tak další velmi slibný závod. To se již postupně schylovalo k závěrečné bitvě o vítězství v závodě. Dvě kola před cílem Gibernau nepatrně zpomalil a Rossi šel v poslední zatáčce do vedení. Gibernau za Rossim ale visel a snažil se na něj něco vymyslet. V posledním kole se mu to podařilo, když Rossi chyboval a vyjel zatáčku hodně ze široka. Rossi však nedává nic zadarmo a tak velice rychle zmobilizoval své síly a ve dvou velmi rychlých pravých zatáčkách si ještě dvakrát vyměnili místo s tím, že do poslední zatáčky závodu najížděl na první pozici Gibernau. Rossi však předvedl odvážný a velmi tvrdý manévr, když se jej pokusil podjet. Šel však příliš pozdě na brzdy a poměrně prudce do Gibernaua narazil a přinutil jej vyjet až do štěrku. Tím se mu otevřela cesta k poklidnému dojezdu do cíle na prvním místě. Gibernau se ještě vrátil na trať a díky velkému náskoku, který si dvojice vyjela, dojel na druhém místě. Třetí do cíle dorazil vynikající Melandri, ale i tak jej od Rossiho dělilo propastných 18,46 sekundy. Čtvrtý Barros dojel se ztrátou 26,99 sekundy. Za ním v těsném závěsu dojeli Nakano a Bayliss. Nakano byla nejlepším jezdcem na pneu Bridgestone. Na sedmé místo nakonec dotáhl svůj boj s větrnými mlýny Biaggi, ale 30,6 sekundy ztráty na vítěze je pro prioritního jezdce Hondy velmi hořká pilulka. Desítku nejlepších uzavírají Makoto Tamada (Honda), Colin Edwards (Yamaha) a Carlos Checa (Ducati).

Celkové pořadí odpovídá pořadí v závodě.

250

Do závodu třídy 250 měl nejlépe našlápnuto domácí obhájce titulu Dani Pedrosa (Honda), který startoval z pole position. Ten byl také hlavním aktérem boje o vítězství o které usiloval také jeho loňský největší sok Sebastian Porto (Aprilia). Pedrosa si však domácí triumf nenechal sebrat a Portovi v závěru ujel. O třetí příčku bojovali Randy de Puniet, Casey Stoner a Alex de Angelis (všichni Aprilia). Nakonec v závodě vydržel jen de Angelis, když ve 12. kole havaroval de Puniet a o kolo později i Stoner. De Angelis tak začal své působení v továrním týmu Aprilie pěkným třetím místem. Za ním se seřadilo trio nováčku na Hondách v pořadí Andrea Dovizioso, Hector Barbera a Jorge Lorenzo, kteří dojeli do cíle v rozpětí jedné sekundy i když s propastnými 36 sekundami ztráty. Sedmé místo vybojoval Roberto Locatelli (Aprilia).

V této třídě máme dvojí jezdecké zastoupení a nutno říci, že oba jezdci jak Jakub Smrž tak i Radomil Rous (oba Honda), byli hodně vidět. Rous při svém premiérovém závodě dojel na vynikajícím 12. místě, když do posledního kola bojoval s Chazem Davisem (Aprilia) a právě Smržem o 11. místo. Smrže potkala smůla, když se mu tři zatáčky před cílem zastavila motorka. Na vině byl nový rám, ve kterém poněkud jinak seděla nádrž a i přesto, že v ní ještě benzín byl, nedostal se tam kam měl a motor se zastavil.

125

Závod této třídy měl mít vzhledem k průběhu kvalifikací jasného favorita v podobě Marca Simoncelliho (Aprilia) a nakonec to tak také dopadlo. Simoncelli sice neodstartoval příliš dobře, první kolo dokončil na sedmém místě, ale když se mu zhruba v polovině závodu podařilo dostat do vedení, nenechal nikoho na pochybách, kdo je pánem této trati. Vybudoval si menší náskok, který mu zaručoval určitý klid. Za ním to vřelo, protože zde tvrdě bojovali Thomas Luthi a Fabrizio Lai (oba Honda). Nakonec byl boj rozhodnut technickou závadou na Luthiho stroji. Lai však neměl nic jistého, protože v posledních kolech jej dotáhli Pablo Nieto (Derbi) a Mika Kallio (KTM). Zkušený Nieto však tři kola před cílem neudržel nervy na uzdě a havaroval. Závěrečná bitva o druhé místo se nakonec rozhodla až v poslední zatáčce, kdy Kallio Laie podjel a strhnul druhé místo na svou stranu. Na čtvrtém místě dojel Mattia Pasini (Aprilia) jen těsně před Gáborem Talmacsim (KTM). Šesté místo si vyjel dvojnásobný šampión Manuel Poggiali (Gilera), který se vrátil ze 250.

Také tato třída hostí dva naše jezdce. Lukáš Pešek (Derbi) dnes cíl neviděl, ale nováček Karel Abrahám (Aprilia) si svou premiérovou velkou cenu odkroužil celou a skončil na slušném 22. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Honda KTM Pneu

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…