GP Velké Británie, Donington – Biaggi poprvé vyhrál

 

Okruh v Donington parku dnes zaplněným tribunám nabídl závody té nejvyšší úrovně plné nečekaných zvratů. Ve třídě 125 se z vítězství radoval mladík Hector Barbera (Aprilia), ve 250 jeho krajan Fonsi Nieto (Aprilia) a v MotoGP Max Biaggi (Honda).

Okruh v Donington parku dnes zaplněným tribunám nabídl závody té nejvyšší úrovně plné nečekaných zvratů. Ve třídě 125 se z vítězství radoval mladík Hector Barbera (Aprilia), ve 250 jeho krajan Fonsi Nieto (Aprilia) a v MotoGP Max Biaggi (Honda).

       Do závodu 125 nejlépe odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) před Dani Pedrosou (Honda) a smečkou Aprilií v pořadí Hector Barbera, Steve Jenkner, Stefano Perugini, který nezvládl start z pole position a Simone Corsi. Krátce po startu se však vedení ujal Barbera, zatímco na 4. místo se již vyhoupl Lucio Cecchinello (Aprilia). V prvním kole jsme byli svědky pádu Jenknera, který s sebou vzal také Corsiho. Na čele se již ve druhém kole utvořila pětice, která odskočila zbytku pole. Byli v ní mladí dravci Barbera, Dovizioso a Pedrosa se zkušenými Peruginim a Cecchinellem. To ji zase vedl Dovizioso, kterého však v pátém kole zase vystřídal Barbera. Ten odvodil velkou část závodu, když před sebe na pár okamžiků pustil zhruba v polovině závodu Peruginiho a pak Cecchinella. Cecchinello se však zase nedokázal soustředit, vyrobil v 15. kole hrubku a klesl do hloubi pole. Celý závod odjezdil v poklidu Pedrosa, který se držel na chvostu vedoucí skupinky a nijak nezasahoval do bojů na jejím čele. Jeho chvíle přišla v předposledním kole kdy se posunul na třetí místo před Doviziosa. Ten však svou pozici neviděl optimisticky a tak během jedné zatáčky předjel jak Pedrosu, tak i Peruginiho a rázem jel druhý. Perugini však chtěl více než třetí místo a tak se pokusil v posledním kole zaútočit za každou cenu, ale byl dlouhý na brzdy a Pedrosa jej podjel. Pedrosa se pak dostal i přes Doviziosa, ale ten se nechtěl vzdát a jejich souboj vyústil v Pedrosův pád, když kolidoval s Peruginim. Ze svého prvního vítězství se tak radoval Barbera před Doviziosem a Peruginim. Čtvrtý dojel Alex de Angelis před Casey Stonerem a Peblem Nietem (všichni Aprilia). Skvělý výsledek zajel Arnaud Vincent (KTM), který dotáhl svůj nový stroj na výborné 8. místo což je zatím nejlepší výsledek rakouské továrny, která jede svou první sezónu.

       Celkově vede i přes výpadek Pedrosa se 124 body před Jenknerem s 98 a Cecchinellem s 97. Čtvrtý je Dovizioso s 93 o bod před Peruginim.

       Přímo ukázkově odstartoval ve 250 Toni Elias (Aprilia), který si během dvou zatáček vyjel několikametrový náskok. Za něj se zařadili Manuel poggiali (Aprilia), Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Neto a Randy de Puniet (oba Aprilia). Nieto sice start z pole position příliš nezvládl, ale mnohem hůře na tom byl Naoki matsudo, který po startu z první řady jel až jako 15. na konci prvního kola. Nieto se však během prvního kola dotáhl na druhé místo, které však ještě před koncem druhého kola musel přenechat Poggialimu. Ten se s vervou pustil do vedoucího Eliase a v pátém kole se ujal vedení. Tato dvojice si utvořila náskok několika metrů a zdálo se, že jejich souboji o vítězství nic nebrání. Situace se změnila v 17. kole, kdy Elias vyrobil hrubku a propadl na třetí místo za týmového kolegu Nieta. Ten se s přibývající vzdáleností dotahoval na Poggialiho a ve 20. kole celkem bez potíží převzal vedení v závodě. Poggiali se všemožně snažil o zvrácení výsledku, ale Nietova Aprilia byla očividně klidnější a umožňovala mu jistější jízdu. Stejně jako se dotáhl Nieto do vedení, dotáhl se ke druhé dvojici Elias - Rolfo, Anthony West (Aprilia). Tento Australan se namlsal vítězství v Assenu a s vervou se pustil do svých mnohem uznávanějších soupeřů. Ve 21. kole se dostal před Rolfa a kolo před cílem předstihl také Eliase a vyhoupl se na třetí příčku. V poslední zatáčce před cílem se Elias ještě vrhnul do riskantního útoku, ale začal brzdit příliš pozdě a nakonec jej málem předjel i Rolfo. Ze svého prvního letošního vítězství se tak radoval Nieto před druhým Poggialim a třetím Westem. Čtvrté místo tak zůstalo Eliasovi a stabilně jedoucí Rolfo dojel pátý.

       Kuba Smrž (Honda) se dnes opět dokázal propracovat na bodované pozice a do cíle dorazil 14. Je to druhý závod v řadě, tak uvidíme jestli dokáže i v dalším závodě udržet body.

       V celkovém hodnocení vedení udržel Poggiali se 121 body, ale na druhé místo se posunul Nieto se 106. Třetí místo drží Elias a čtvrtý je Rolfo, oba s 97 body a na páté místo se již vyhoupl West s 94. Kuba Smrž ja s 9 body na 21. místě.

       Závod třídy MotoGP byl vypsán na 30 okruhů a nejlépe do něj vyrazil Max Biaggi následován Sete Gibernauem (oba Honda) a Lorisem Capirossim (Ducati). Na čtvrtém místě jel Marco Melandri (Yamaha) následován Troyem Baylissem na druhé Ducati. Až 7. odstartoval Valentino Rossi (Honda). V první zatáčce havaroval Tohru Ukawa (Honda) poté, co kolidoval s jedním z jezdců. Ještě v prvním kole Melandri předjel Capirossiho a bez potíží držel třetí příčku. Také Rossi se posunoval vpřed a konec prvního kola již viděl jako pátý. Ve druhém kole bez větších potíží překonal Capirossiho i Melandriho a ve třetím již jel i před Gibernauem na druhém místě. Před sebou tak měl jen Biaggiho, který jel jako z partesu. Až do pátého kola jela vedoucí čtveřice v těsném závěsu, ale pak Melandri nezvládl nájezd do šikany a položil svou Yamahu. Za ním jedoucí Capirossi a Carlos Checa (Yamaha) a i další jezdci měli plné ruce práce, aby se vyhnuli Melandriho stroji ležícímu uprostřed trati na výjezdu ze zatáčky. Tato nehoda pomohla vedoucí trojici, která tak bez většího přičinění najednou disponovala naprosto bezpečným náskokem.

       Z vedoucí trojice pomalu odpadal Gibernau, který očividně nedokázal udržet vysoké tempo italské dvojice. Od Melandriho pádu se na špici prakticky nic moc nedělo, Rossi sice neustále dělal na Biaggiho bu,bu, ale zdálo se, že Biaggi je naprosto imunní. Změna nastala ve 13. kole, kdy Biaggi udělal chybu při nájezdu do stejné šikany, jako Melandri a vyjel trochu z trati. Rossi toho zcela v klidu využil a ujal se vedení. Přestože se Biaggi po návratu na trať opět chytil, tak se k Rossimu již nedokázal přiblížit. Zatímco situace na čele se po Biaggiho chybě stabilizovala a čtvrtý Capirossi si jel osamělý závod, v další skupině to jen vřelo. Pátý jezdil Checa, ale v polovině závodu jej předjel Bayliss a nekompromisně mu ujel. Velice aktivně v této skupině pracovali jezdci Aprilia Colin Edwards a Noriyuki Haga. Dlouho bojoval také Olivier Jacque (Yamaha) než ve 20. kole po pádu v kritické šikaně odstoupil. Haga byl v úvodu ten poslední, ale s přibývajícími koly se posouval vpřed a poté co svedl velký boj s Nicky Haydenem (Honda) nakonec vyrazil na Checu. Nedokázal však Španělovi vrátit předjetí z Assenu a musel se spokojit se sedmým místem.

       Do cíle sice dorazil jako první Rossi a také vyhlášen vítězem, ale následný rozbor závodu mezi vedení donutil penalizovat jej 10 sekundami za předjíždění pod žlutými vlajkami. Rossi předjel Capirossiho, když na trati odklízeli stroj po havárii Ukawy. Tato penalizace jej odsunula na třetí místo a z vítězství se může radovat Biaggi. Druhé místo tak připadlo Gibernauovi. Do závodu nenastoupil Alex Barros (Yamaha), který v ranním zahřívacím tréninku kolidoval s Kagayamou, zranil si pravou ruku a poprvé od roku 1992 chyběl na startu závodu. Tým Proton nasadil opět své staré dvoutakty a Nobu Aoki vyjel jeden bod. Cíl neviděl ani jeden jezdec týmu WCM.

       V celkovém hodnocení se ve vedení udržel Rossi se 167 body i přesto, že již třikrát nevyhrál. Druhý je stále Gibernau se 133 a třetí místo si drží Biaggi se 130 body. Čtvrtý je Capirossi s 84 a na páté poskočil Bayliss se 64 body. Neúčast v závodě odsunula na šesté místo Barrose se 62 body.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Honda KTM Proton

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…