GP Velké Británie, Donington – Biaggi poprvé vyhrál

 

Okruh v Donington parku dnes zaplněným tribunám nabídl závody té nejvyšší úrovně plné nečekaných zvratů. Ve třídě 125 se z vítězství radoval mladík Hector Barbera (Aprilia), ve 250 jeho krajan Fonsi Nieto (Aprilia) a v MotoGP Max Biaggi (Honda).

Okruh v Donington parku dnes zaplněným tribunám nabídl závody té nejvyšší úrovně plné nečekaných zvratů. Ve třídě 125 se z vítězství radoval mladík Hector Barbera (Aprilia), ve 250 jeho krajan Fonsi Nieto (Aprilia) a v MotoGP Max Biaggi (Honda).

       Do závodu 125 nejlépe odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) před Dani Pedrosou (Honda) a smečkou Aprilií v pořadí Hector Barbera, Steve Jenkner, Stefano Perugini, který nezvládl start z pole position a Simone Corsi. Krátce po startu se však vedení ujal Barbera, zatímco na 4. místo se již vyhoupl Lucio Cecchinello (Aprilia). V prvním kole jsme byli svědky pádu Jenknera, který s sebou vzal také Corsiho. Na čele se již ve druhém kole utvořila pětice, která odskočila zbytku pole. Byli v ní mladí dravci Barbera, Dovizioso a Pedrosa se zkušenými Peruginim a Cecchinellem. To ji zase vedl Dovizioso, kterého však v pátém kole zase vystřídal Barbera. Ten odvodil velkou část závodu, když před sebe na pár okamžiků pustil zhruba v polovině závodu Peruginiho a pak Cecchinella. Cecchinello se však zase nedokázal soustředit, vyrobil v 15. kole hrubku a klesl do hloubi pole. Celý závod odjezdil v poklidu Pedrosa, který se držel na chvostu vedoucí skupinky a nijak nezasahoval do bojů na jejím čele. Jeho chvíle přišla v předposledním kole kdy se posunul na třetí místo před Doviziosa. Ten však svou pozici neviděl optimisticky a tak během jedné zatáčky předjel jak Pedrosu, tak i Peruginiho a rázem jel druhý. Perugini však chtěl více než třetí místo a tak se pokusil v posledním kole zaútočit za každou cenu, ale byl dlouhý na brzdy a Pedrosa jej podjel. Pedrosa se pak dostal i přes Doviziosa, ale ten se nechtěl vzdát a jejich souboj vyústil v Pedrosův pád, když kolidoval s Peruginim. Ze svého prvního vítězství se tak radoval Barbera před Doviziosem a Peruginim. Čtvrtý dojel Alex de Angelis před Casey Stonerem a Peblem Nietem (všichni Aprilia). Skvělý výsledek zajel Arnaud Vincent (KTM), který dotáhl svůj nový stroj na výborné 8. místo což je zatím nejlepší výsledek rakouské továrny, která jede svou první sezónu.

       Celkově vede i přes výpadek Pedrosa se 124 body před Jenknerem s 98 a Cecchinellem s 97. Čtvrtý je Dovizioso s 93 o bod před Peruginim.

       Přímo ukázkově odstartoval ve 250 Toni Elias (Aprilia), který si během dvou zatáček vyjel několikametrový náskok. Za něj se zařadili Manuel poggiali (Aprilia), Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Neto a Randy de Puniet (oba Aprilia). Nieto sice start z pole position příliš nezvládl, ale mnohem hůře na tom byl Naoki matsudo, který po startu z první řady jel až jako 15. na konci prvního kola. Nieto se však během prvního kola dotáhl na druhé místo, které však ještě před koncem druhého kola musel přenechat Poggialimu. Ten se s vervou pustil do vedoucího Eliase a v pátém kole se ujal vedení. Tato dvojice si utvořila náskok několika metrů a zdálo se, že jejich souboji o vítězství nic nebrání. Situace se změnila v 17. kole, kdy Elias vyrobil hrubku a propadl na třetí místo za týmového kolegu Nieta. Ten se s přibývající vzdáleností dotahoval na Poggialiho a ve 20. kole celkem bez potíží převzal vedení v závodě. Poggiali se všemožně snažil o zvrácení výsledku, ale Nietova Aprilia byla očividně klidnější a umožňovala mu jistější jízdu. Stejně jako se dotáhl Nieto do vedení, dotáhl se ke druhé dvojici Elias - Rolfo, Anthony West (Aprilia). Tento Australan se namlsal vítězství v Assenu a s vervou se pustil do svých mnohem uznávanějších soupeřů. Ve 21. kole se dostal před Rolfa a kolo před cílem předstihl také Eliase a vyhoupl se na třetí příčku. V poslední zatáčce před cílem se Elias ještě vrhnul do riskantního útoku, ale začal brzdit příliš pozdě a nakonec jej málem předjel i Rolfo. Ze svého prvního letošního vítězství se tak radoval Nieto před druhým Poggialim a třetím Westem. Čtvrté místo tak zůstalo Eliasovi a stabilně jedoucí Rolfo dojel pátý.

       Kuba Smrž (Honda) se dnes opět dokázal propracovat na bodované pozice a do cíle dorazil 14. Je to druhý závod v řadě, tak uvidíme jestli dokáže i v dalším závodě udržet body.

       V celkovém hodnocení vedení udržel Poggiali se 121 body, ale na druhé místo se posunul Nieto se 106. Třetí místo drží Elias a čtvrtý je Rolfo, oba s 97 body a na páté místo se již vyhoupl West s 94. Kuba Smrž ja s 9 body na 21. místě.

       Závod třídy MotoGP byl vypsán na 30 okruhů a nejlépe do něj vyrazil Max Biaggi následován Sete Gibernauem (oba Honda) a Lorisem Capirossim (Ducati). Na čtvrtém místě jel Marco Melandri (Yamaha) následován Troyem Baylissem na druhé Ducati. Až 7. odstartoval Valentino Rossi (Honda). V první zatáčce havaroval Tohru Ukawa (Honda) poté, co kolidoval s jedním z jezdců. Ještě v prvním kole Melandri předjel Capirossiho a bez potíží držel třetí příčku. Také Rossi se posunoval vpřed a konec prvního kola již viděl jako pátý. Ve druhém kole bez větších potíží překonal Capirossiho i Melandriho a ve třetím již jel i před Gibernauem na druhém místě. Před sebou tak měl jen Biaggiho, který jel jako z partesu. Až do pátého kola jela vedoucí čtveřice v těsném závěsu, ale pak Melandri nezvládl nájezd do šikany a položil svou Yamahu. Za ním jedoucí Capirossi a Carlos Checa (Yamaha) a i další jezdci měli plné ruce práce, aby se vyhnuli Melandriho stroji ležícímu uprostřed trati na výjezdu ze zatáčky. Tato nehoda pomohla vedoucí trojici, která tak bez většího přičinění najednou disponovala naprosto bezpečným náskokem.

       Z vedoucí trojice pomalu odpadal Gibernau, který očividně nedokázal udržet vysoké tempo italské dvojice. Od Melandriho pádu se na špici prakticky nic moc nedělo, Rossi sice neustále dělal na Biaggiho bu,bu, ale zdálo se, že Biaggi je naprosto imunní. Změna nastala ve 13. kole, kdy Biaggi udělal chybu při nájezdu do stejné šikany, jako Melandri a vyjel trochu z trati. Rossi toho zcela v klidu využil a ujal se vedení. Přestože se Biaggi po návratu na trať opět chytil, tak se k Rossimu již nedokázal přiblížit. Zatímco situace na čele se po Biaggiho chybě stabilizovala a čtvrtý Capirossi si jel osamělý závod, v další skupině to jen vřelo. Pátý jezdil Checa, ale v polovině závodu jej předjel Bayliss a nekompromisně mu ujel. Velice aktivně v této skupině pracovali jezdci Aprilia Colin Edwards a Noriyuki Haga. Dlouho bojoval také Olivier Jacque (Yamaha) než ve 20. kole po pádu v kritické šikaně odstoupil. Haga byl v úvodu ten poslední, ale s přibývajícími koly se posouval vpřed a poté co svedl velký boj s Nicky Haydenem (Honda) nakonec vyrazil na Checu. Nedokázal však Španělovi vrátit předjetí z Assenu a musel se spokojit se sedmým místem.

       Do cíle sice dorazil jako první Rossi a také vyhlášen vítězem, ale následný rozbor závodu mezi vedení donutil penalizovat jej 10 sekundami za předjíždění pod žlutými vlajkami. Rossi předjel Capirossiho, když na trati odklízeli stroj po havárii Ukawy. Tato penalizace jej odsunula na třetí místo a z vítězství se může radovat Biaggi. Druhé místo tak připadlo Gibernauovi. Do závodu nenastoupil Alex Barros (Yamaha), který v ranním zahřívacím tréninku kolidoval s Kagayamou, zranil si pravou ruku a poprvé od roku 1992 chyběl na startu závodu. Tým Proton nasadil opět své staré dvoutakty a Nobu Aoki vyjel jeden bod. Cíl neviděl ani jeden jezdec týmu WCM.

       V celkovém hodnocení se ve vedení udržel Rossi se 167 body i přesto, že již třikrát nevyhrál. Druhý je stále Gibernau se 133 a třetí místo si drží Biaggi se 130 body. Čtvrtý je Capirossi s 84 a na páté poskočil Bayliss se 64 body. Neúčast v závodě odsunula na šesté místo Barrose se 62 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Honda KTM Proton

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…